7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99 Cevapları” ile öğrenciler, “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları” kapsamında önceki üniteyi pekiştiren soruları çözer. Bu sorular, öğrencilerin öğrendiklerini değerlendirmelerine ve anlamalarına yardımcı olur.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ise, soruların doğru cevaplarını ve bu cevaplarla bağlantılı açıklamaları sunar, böylece öğrenciler eksik kaldıkları yerleri tamamlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99 MEB Yayıncılık” ise, bu sorulara yönelik pratik çözümler ve açıklamalar sağlar, böylece öğrencilerin öğrenme süreci desteklenir.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. İnsanları birbirine bağlayan sevgi en güzel duygulardan biridir.
  2. Ashabü’l-hicr’e peygamber olarak Hz. Salih gönderilmiştir.
  3. Korunmak için okunan Felak suresi, muavvizeteyn adı verilen surelerden biridir.
  4. Yalan söylememek ve dürüstlük sözlerimize güvenilmesini sağlayacaktır.
  5. Aile içerisinde çocuklar kendilerini büyüten anne babalarına karşı saygı göstermelidir.

Soru : Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99 Cevapları”

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) İnsan sadece Allah’a (cc) karşı sorumludur.
  • (Doğru) Hz. Salih kendisine kutsal kitap verilmeyen peygamberlerdendir.
  • (Doğru) İslam dini, hayatın her alanında ölçülü ve dengeli olunmasını ister.
  • (Doğru) Güzel ahlaklı olan kişi hem bu dünyada hem de ahirette mutluluğa ulaşır.
  • (Yanlış) Doğrusu: Felak suresi, Nas suresi ile muavvizeteyn olarak anılır.
  • (Yanlış) Doğrusu: Kişinin kendini kontrol edebilme becerisine öz denetim denir.

Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda Hz. Salih’in hayatıyla ilgili bazı temel
kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.


17. Hz. Salih’in peygamber olarak gönderildiği kavim ve bu kavmin yaşadığı yer hangi
numaralı kutucuklarda verilmiştir? 


Cevap : 3 ve 9


18. Salih (as) ile ilgili olmayan kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir? 


Cevap : 1, 5, 7 ve 8


19. Hz. Salih’in mucizesiyle ilgili olan kavramlar hangi numaralı kutucuklardaverilmiştir? 


Cevap : 2, 4 ve 6


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.


20. Güzel ahlaklı insanda bulunması gereken değerler nelerdir? Bunlardan ikisini örnek vererek açıklayınız.  


Cevap : Güzel ahlaklı bir insanın sahip olması gereken değerlerden ikisi dürüstlük ve saygıdır.

  • Dürüstlük: İnsanların güvenini kazanmak ve sağlıklı ilişkiler kurmak için önemlidir. Örneğin, bir iş görüşmesinde doğruyu söylemek ve yalan söylememek dürüstlüğün bir örneğidir.
  • Saygı: İnsanların birbirine değer vererek, hoşgörülü ve nazik bir şekilde yaklaşmasıdır. Örneğin, büyüklerine karşı saygılı olmak, onların görüşlerini dinlemek saygılı bir davranış örneğidir.

21. Görselde anlatılmak istenen ahlaki değer nedir? Bu değerin insani ilişkilere katkısı nelerdir? (Küçük çocukların yaşlı amcanın poşetlerini taşımada yardım etmesi)


Cevap : Görselde anlatılmak istenen ahlaki değer yardımlaşmadır. Bu değer, insanların birbirine yardım ederek, empati kurarak ve dayanışma göstererek daha güçlü topluluklar oluşturmasına katkı sağlar. Yardımlaşmak, toplumsal bağları güçlendirir ve insanları bir arada tutar.


22. “… Ölçü ve tartıyı adaletle yapın. Biz herkese ancak gücünün yettiği kadarını yükleriz. Söz söylediğiniz zaman, yakınlarınız hakkında bile olsa adaletli olun. Allah’a verdiğiniz sözü eksiksiz yerine getirin…” (Enam suresi, 152. ayet.)

Bu ayete göre kişiye tavsiye edilen örnek tutum ve davranışlar nelerdir?


Cevap : Bu ayet, kişilere adaletli olmayı, sözlerinde dürüst ve samimi kalmayı tavsiye etmektedir. İnsanlar, söyledikleri sözlerin arkasında durmalı, herhangi bir durumda bile adil ve objektif davranmalıdır. Aynı zamanda, başkalarına karşı adaletli olmak, kişisel çıkarları bir kenara bırakıp hakkaniyeti gözetmek gereklidir.


23. Örnek tutum ve davranış sergileyen toplumlarda hangi özellikler görülür?  


Cevap : Örnek tutum ve davranış sergileyen toplumlarda güven, işbirliği, saygı ve yardımlaşma gibi özellikler görülür. İnsanlar birbirine güvenir, işbirliği yapar ve toplumsal sorunları birlikte çözmeye çalışırlar.


24. Davranışlarda ölçülü olmak günlük yaşantıyı nasıl etkiler? Bir örnekle açıklayınız.


Cevap : Davranışlarda ölçülü olmak, kişilerin aşırılıklardan kaçınmasını ve dengeli bir yaşam sürmelerini sağlar. Örneğin, iş ve özel hayat arasında denge kurarak, işte verimli olurken, aileye ve sağlığa da vakit ayırmak günlük yaşantıyı olumlu etkiler.


25. Hz. Salih’e verilen deve mucizesinin özellikleri nelerdir? İki maddeyle açıklayınız.


Cevap :

  • Deve, Semud kavmine bir mucize olarak gönderilmiştir ve Allah’ın (cc) varlığını ve gücünü gösteren bir işarettir.
  • Deve, Semud kavminin sorgulamalarına karşı bir uyarıydı, ondan su içmemeleri ve ona zarar vermemeleri istenmiştir.

26. Felak suresinde kendisinden Allah’a (cc) sığınılan varlıklar nelerdir? 


Cevap : Felak suresinde Allah’a (cc) sığınılan varlıklar karanlıkların, büyücülerin ve hasetçilerin şerridir. Bu varlıklardan korunmak için Allah’a sığınılır.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


27. Aşağıdakilerden hangisi bu görsellerde yer alan güzel ahlaki tutum ve davranışlardan değildir?


A) Dostluk
B) Dürüstlük
C) Sorumluluk
D) Yardımseverlik

Cevap : B Şıkkı


28. Bu görseli ifade eden ayet aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?


A) De ki: Sabahın Rabbi’ne sığınırım.
B) Bir de kıskandığı vakit kıskanç kişinin şerrinden.
C) Karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden.
D) Düğümlere üfürenlerin şerrinden.

Cevap : C Şıkkı


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Soru : 29-31. soruları aşağıda verilen metne göre cevaplayınız.


Sevgili günlük,

Bugün ablamla alışverişe gittik. Hava o kadar sıcaktı ki… Eve dönerken çok susamış bir kediye rastladık. Ablamla birlikte hemen oradaki bir kaba su koyup kediye verdik. Kedi birkaç yudum su içtikten sonra kendine geldi. Onu öyle görünce o kadar mutlu oldum ki anlatamam…

Marketten eve geldiğimizde ablam aldığımız ürünleri yerleştirmek için hemen mutfağa girdi. Benimse aklım aldığımız çikolatalardaydı. Heyecanla bir tanesini açıp yemek istedim fakat ablam akşam yemeğini bitirinceye kadar beklememi söyledi. Ben de ablamı dinledim. Herkes eve geldiğinde her günkü sofra hazırlama telaşı başladı. Bugün salatayı ben yaptım ve sofrayı düzenleyip tabakları masaya dizdim. Ailece güzel bir yemek yedik. Sonrasında ise ödevlerimi yaptım. Biraz kitap okudum. Yarın okul gezimiz var. Çok heyecanlıyım. Yarını iple çekiyorum.

İyi geceler…


29. Bu parçada güzel ahlaki tutum ve davranışlardan hangisine örnek verilmemiştir?


A) Adalet
B) Sabır
C) Sorumluluk
D) Yardımseverlik

Cevap : A Şıkkı


30. Aşağıdakilerden hangisi bu parçada yer alan güzel ahlaki tutum ve davranışlardandır?  


A) Dostluk
B) Dürüstlük
C) Öz denetim
D) Vatanseverlik

Cevap : C Şıkkı


31. Aşağıda verilen ayetlerden hangisi parçada yer verilen güzel ahlaki tutum ve davranışlarla ilgili değildir?


A) “Sabret! Allah, güzel davrananların mükâfatını zayi etmez.” (Hud suresi, 115. ayet.)
B) “… İyilik ve takva hususunda yardımlaşın…” (Maide suresi, 2. ayet.)
C) “… Kendilerine verdiğimiz rızıktan başkaları için harcarlar.” (Şûra suresi, 38. ayet.)
D) “Sizin için geceyi bir örtü, uykuyu dinlenme hâli kılan, gündüz vaktini ise bir diriliş ortamı yapan O’dur.” (Furkan suresi, 47. ayet.)

Cevap : D Şıkkı


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


Soru : 32 ve 33. soruları aşağıdaki metin ve kelime oyununa göre cevaplayınız.


Aslı, Sümeyra ve Zehra birlikte kelime oyunu oynamaya karar verirler. Amaçları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde öğrendikleri bilgileri tekrar etmektir. Harfler herkese eşit bir şekilde dağıtılır. Aslı, Sümeyra ve Zehra’ya gelen harfler aşağıdaki gibidir:

Aslı: H, İ, Z, L, A, H, S, F, A, K
Sümeyra: D, H, A, L, E, S, T, A, E, V
Zehra: S, D, L, A, M, E, F, U, E, K
Oyun bittiğinde üç arkadaşın yazdığı kelimeler ise şu şekildedir:


32. Buna göre Aslı, aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı olan kelimeyi yazmış olabilir? 


A) Semud kavmine gönderilen peygamber
B) Kur’an-ı Kerim’in 113. suresi
C) Hak sahibine hakkını teslim etmek
D) Kıskançlık, çekememezlik

Cevap : A Şıkkı


33. Sümeyra’nın, cevabını yazdığı kelimenin sorusu aşağıdakilerden hangisi olamaz?


A) Hz. Salih’in mucizesi
B) Kur’an-ı Kerim’in 113. suresi
C) Hak sahibine hakkını teslim etmek
D) Kıskançlık, çekememezlik

Cevap : B Şıkkı


31. Aşağıdaki Öz Değerlendirme Formu’nu doldurunuz.


Cevap :

1. Felak suresini hatasız okudum. (EVET)
2. Felak suresinin anlamını söyledim. (EVET)



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93 Cevapları”, Felak Suresi’nin öğrencilere aktarılan açıklamaları ve içeriğiyle anlam kazanmasını sağlar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Felak Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, suredeki ayetlerin içindeki derin anlamları ve öğrencilere hitap eden öğretileri tartışır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin Allah’a sığınarak nasıl korunabileceklerine dair perspektifler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93 MEB Yayıncılık”, Felak Suresi’nin dinî ve ahlâkî öğretilerini etkili bir şekilde aktarır ve öğrencilerin bu öğretileri günlük hayatlarında nasıl kullanacaklarını gösterir.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92-93


Soru : Aşağıda verilen Felak suresinden çıkarılabilecek ilkeleri okuyunuz. Bu ilkeleri günlük hayattan örneklerle ilişkilendirerek bulgularınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.

• Her türlü kötülükten Allah’a (cc) sığınılmalıdır.
• Haset etmek, Allah’ın (cc) hoşnut olmadığı davranışlardan biridir.
• Kişi, yaşanabilecek olumsuzluklara karşı gereken tedbirleri almalı ve Allah’a (cc) dua etmelidir.


Cevap :

Maddeler Hainde Felak Suresi’nden çıkarılabilecek ilkeler:

  1. Her türlü kötülükten Allah’a (cc) sığınılmalıdır: Zorluklarla karşılaştığımızda Allah’a dua etmeli ve güvenmeliyiz. Örneğin, sıkıntılı bir durumda sabır gösterip dua etmek.
  2. Haset etmek, Allah’ın hoşnut olmadığı bir davranıştır: Başkalarının başarısını kıskanmak yerine, başarılarını kutlamak gerekir.
  3. Tedbir almalı ve Allah’a dua etmelidir: Yaşanabilecek olumsuzluklara karşı gereken önlemleri alıp, Allah’a dua ederek yardım dilemeliyiz. Örneğin, sağlığımız için önlem alırken dua etmek.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru : Felak suresini okuyunuz.


Cevap :

FELAK SURESİ TÜRKÇE OKUNUŞU

Bismillâhirrahmânirrahîm.

Kul e’ûzu bi-Rabbi’l-felak.
Min şerri mâ halak.
Ve min şerri ğâsikın izâ vekab.
Ve min şerri’n-neffâsâti fi’l-ukad.
Ve min şerri hâsidin izâ hased.

FELAK SURESİ ANLAMI

Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla.

De ki: ben, karanlığı yarıp sabahı ortaya çıkaran Rabbe sığınırım,
Yarattığı şeylerin şerrinden,
Karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden,
Düğümlere üfleyenlerin şerrinden,
Ve hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden. (Allah’a sığınırım).


Soru : Aşağıdaki A sütununda örnek olaylar, B sütununda ise Felak suresinin anlamı verilmiştir. A sütunundaki yay ayraçlara, B sütunundaki ayetlerden uygun olanın numarasını yazınız.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93 Cevapları”

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Aşağıda “Ahlaki Davranışlar” ünitesinde geçen bazı kelimeler ve konuyla ilgili resimler yer almaktadır. Sözcükleri en çok ifade edebilecek resimle örnekteki gibi eşleştiriniz (Bulmacada üç kelime fazladan verilmiştir.).


Cevap :

1. Saygı = H
2. Yardımseverlik= G
3. Yolculuk
4. Hz. Salih= Ğ
5. Öz denetim= Ç
6. Sevgi= F
7. Barış
8. Sabır= E
9. Cesaret
10. Vatanseverlik= A
11. Sorumluluk= D
12. Adalet= B
13. Dostluk= C



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 87, 88, 89 Cevapları”, Hz. Salih’in (as) kavmi olan Semud kavmiyle mücadelesini ve onların inanç konusundaki yanlışlarını düzeltme çabalarını içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. Salih’in tebliğ yöntemi, sabrı ve Semud kavminin helakıyla ilgili ayrıntılı etkinlik cevaplarını sunar.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu hikâyeden çıkarılacak derslere dair önerilerle öğrencilerin bilgi edinmesini sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89 MEB Yayıncılık”, Hz. Salih’in yaşamını detaylandırarak peygamberlerin ortak mesajlarına vurgu yapar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89


Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki alana yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Doğrusu: Hz. Salih’e Tevrat isimli kutsal kitap verilmemiştir. Tevrat, Hz. Musa’ya gönderilmiştir.
  2. (Doğru) Hz. Salih, Allah tarafından Semud kavmine peygamber olarak gönderilmiştir. Semud kavmi, inkârcılıkları ve azgınlıkları nedeniyle uyarılmıştır. Hz. Salih, kavmine tevhit inancını öğretmeye çalışmıştır.
  3. (Doğru) Hz. Salih’in peygamberliğini reddeden Semud kavmi, Allah’ın gönderdiği mucize deveye zarar verdikleri için büyük bir gürültüyle (sayha) helak olmuşlardır.
  4. (Yanlış) Doğrusu: Hz. Salih’e gönderilen deve, su kaynağından bir gün insanlar, bir gün deve olarak sırayla yararlanıyordu; süt verme konusu ayette geçmemektedir.
  5. (Yanlış) Doğrusu: Hz. Salih’in peygamber gönderildiği topluluk Semud kavmi olup, Hicr bölgesinde yaşamışlardır, Basra’da değil.


 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 Cevapları”, öğrencilerin güzel ahlaki tutum ve davranışların önemini anlamalarına yönelik hazırlanmış etkinliklerin yanıtlarını kapsamaktadır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, iyi ahlakın birey ve toplum hayatındaki etkilerini açıklayan çalışmalar içerir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, değerlerin günlük hayatta nasıl uygulanacağına dair öneriler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayıncılık”, güzel ahlakın İslam’da neden önemli olduğuna dair bilgileri öğrencilerle paylaşır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Kamuya togru dersin togruyısan
Bulınmaz togrulık sen egriyisen
(Yunus Emre, Risaletü’n-Nushiyye, s. 194.)

Soru : Bu beyitten hareketle dürüstlüğü yorumlayınız.


Cevap : Yunus Emre’nin bu beyti, dürüstlüğün birey ve toplum için ne kadar değerli olduğunu vurgulamaktadır. Beyitte, dürüst bir insanın toplumda her zaman takdir edildiği, ancak dürüst olmayan birinin güvenilirliğini yitirdiği anlatılmaktadır. Dürüstlük, doğruyu söylemek ve adaletli olmak demektir. İnsanlar, dürüst kişilerle iş birliği yapmak ister, onlara güvenir ve saygı duyar. Dürüstlük, hem bireysel hem de toplumsal huzurun temel taşlarından biridir.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


Yavuz Sultan Selim’in Mısır seferi sırasında yanında devrin önemli âlimlerinden Kemalpaşazâde de bulunmaktaydı. Rivayete göre seferden dönüş sırasında Kemalpaşazâde’nin atının ayağından padişahın kaftanına çamur sıçramıştı. Bunun üzerine Yavuz Sultan Selim “âlimin ayağından sıçrayan çamurların hem süs hem de övünç vesilesi” olacağını söylemiştir. Yanındakilere de bu kaftanın ölümünden sonra sandukası üzerine örtülmesi vasiyetinde bulunmuştur.

(bk. Şerafettin Turan, “Kemalpaşazâde”, DİA, C 25, s. 238.)

“… Kuşkusuz âlimler peygamberlerin vârisleridir.” (Tirmizî, İlim, 19.)

Soru : Verilen hadisi de dikkate alarak Yavuz Sultan Selim’in davranışını âlimlere saygı açısından yorumlayınız.


Cevap : Yavuz Sultan Selim’in davranışı, ilme ve âlimlere duyduğu derin saygıyı göstermektedir. Padişah, Kemalpaşazâde gibi bir âlimin atından sıçrayan çamuru bile onur vesilesi saymış ve bu kaftanın kendisi için bir hatıra olarak saklanmasını istemiştir. Bu davranış, hadis-i şerifte belirtilen “âlimlerin peygamberlerin vârisleri” olduğu anlayışını somut bir şekilde yansıtır. Yavuz Sultan Selim, ilmin değerini bilen ve ilim sahiplerine saygı gösteren bir lider olarak, topluma da âlimlere hürmet etmenin önemini göstermiştir. Bu, ilmin yüceltilmesi ve bilginin yayılmasının teşvik edilmesi açısından önemli bir mesajdır.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


1. Aşağıdaki tabloda güzel ahlak konusuyla ilgili bazı davranışlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.


1. Kutucuklardan hangileri güzel ahlaka uygun tutum ve davranışlardandır? 


Cevap : 1, 4, 6, 8, 10 ve 12


2. Kutucuklardan hangileri ahlaki olmayan tutum ve davranışlardandır?


Cevap : 2, 3, 5, 7, 9 ve 11 


“İşte (baskılara karşı) sabretmelerinden ötürü onlara mükâfatları iki defa verilecektir. Onlar kötülüğü iyilikle savarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan da Allah rızası için harcarlar.” (Kasas suresi, 54. ayet.)

2. Bu ayette bahsedilen ahlaki davranışlar nelerdir? Yaşamınızdan örnekler vererek açıklayınız.


Cevap : Kasas suresi 54. ayetinde bahsedilen ahlaki davranışlar şunlardır: sabır, kötülüğü iyilikle savmak ve Allah rızası için harcamada bulunmak. Bu özellikler, bireyin hem Allah katında değer kazanmasını sağlar hem de toplumda güzel bir örnek teşkil eder.
Örneğin, bir arkadaşımın yanlış bir davranışı bana zarar verdiğinde öfkeyle karşılık vermek yerine ona doğruyu nazik bir şekilde anlatmaya çalıştım. Böylece, aramızdaki ilişki zarar görmeden, onun hatasını fark etmesine yardımcı oldum. Ayrıca, ihtiyaç sahibi bir komşumuza yardım etmek için elimden geldiğince erzak ve kıyafet desteğinde bulunuyorum. Bu, hem vicdani bir rahatlık sağlıyor hem de toplumda dayanışmayı güçlendiriyor.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


“Kim dine ve dünyaya yararlı bir iş yaparsa kendi iyiliği için yapmış olur, kim de kötülük işlerse kendi aleyhine işlemiş olur…” (Fussilet suresi, 46. ayet.)

Soru : Bu ayeti güzel ahlaki tutum ve davranışların bireye katkısı açısından yorumlayınız.


Cevap : Fussilet suresi 46. ayetinde, kişinin iyi ya da kötü davranışlarının sonuçlarının doğrudan kendisine döneceği belirtilmektedir. Bu ayet, bireyin güzel ahlaklı davranışlar sergileyerek hem bu dünyada hem de ahirette kazanacağını hatırlatır. Örneğin, dürüstlük, güvenilirlik ve yardımseverlik gibi tutumlar bireyin toplumda saygınlık kazanmasını sağlar. Aynı şekilde, kötü davranışlar kişinin itibarını zedeler ve hayatında olumsuz sonuçlara yol açar. İyilik yapmak, kişinin hem ruhsal huzurunu artırır hem de topluma pozitif bir katkı sağlar.


Soru : Kültürümüzdeki örnek tutum ve davranışlarla ilgili uygulamaları araştırıp not ediniz. Alınan notları düzenledikten sonra arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

  • Misafirperverlik: Misafire ikramda bulunmak, ona değerli hissettirmek kültürümüzün önemli özelliklerindendir.
  • Yardımlaşma: Komşuluk ilişkilerinde yardıma ihtiyacı olan kişilere destek olunması yaygın bir davranıştır.
  • Büyüklere saygı: Aile büyüklerine hürmet etmek ve onların tavsiyelerine değer vermek önemli bir gelenektir.
  • Paylaşımcılık: Özel günlerde, özellikle bayramlarda, yiyeceklerin paylaşılması kültürümüzde sıklıkla görülür.
  • Hayırseverlik: Vakıf kurma geleneği, camiler, çeşmeler ve diğer sosyal hizmetler için bağışlarda bulunmak geçmişten bugüne devam eden önemli bir değerdir.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Ödevlerinize ve ailenize ayıracağınız vakit arasında nasıl bir denge kurmalısınız?
Yorumlayınız.


Cevap : Ödevlerime ve aileme vakit ayırırken bir denge kurmam gerektiğini düşünüyorum. Ödevlerim, geleceğim için önemli olduğundan, ders çalışma saatlerimi planlı ve düzenli bir şekilde ayarlamalıyım. Ancak, ailemle de zaman geçirmek, onları dinlemek ve birlikte vakit geçirmek ruhsal olarak beni destekler. Örneğin, her gün belirli saatlerde ders çalışırken, akşam yemeklerinde ailemle bir arada olmayı alışkanlık haline getiriyorum. Böylece hem akademik başarımı artırıyor hem de aile bağlarımı güçlendiriyorum.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Mali asıllı bir futbolcu. 20’li yaslarında İslam’ı kabul eden sporcu, fakir çocuklardan etkilenerek onlar için bir vakıf kurdu. Kurduğu köy ile yüzlerce çocuk için umut oldu. İspanya’da bir caminin yıkılmasını engelleyip caminin bulunduğu yeri satın aldı ve bu yeri Müslümanlara devretti.


Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin (Frederik Omar Kanute) örnek davranışları kendisine nasıl bir fayda sağlamış olabilir? Tartışınız.


Cevap : Frederic Oumar Kanoute’nin yaptığı iyilikler, ona manevi huzur ve toplumda saygınlık kazandırmıştır. Fakir çocuklara yardım ederek onların hayatlarını güzelleştirmesi ve İslam kültürünü koruma adına attığı adımlar, kendisini hem insanlar arasında hem de Allah katında değerli kılmış olabilir. Yaptığı hayır işleri, sadece maddi değil, manevi bir ödül de getirmiştir.


Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin örnek tutum ve davranışlarının topluma etkileri nelerdir?


Cevap : Frederic Oumar Kanoute’nin davranışları, topluma umut ve ilham vermiştir. Yardıma muhtaç çocuklara destek olması, diğer insanlara da yardım etme bilinci kazandırmıştır. Ayrıca, kültürel ve dini değerlerin korunması adına yaptığı çalışmalar, Müslüman toplumlarda birlik ve dayanışmayı güçlendirmiştir. Bu tür örnek davranışlar, toplumsal barışı ve hoşgörüyü artırır.


Soru : Futbolcunun bu tavrından yola çıkarak kendi yaşantınızda ölçülü davranmak için neler yapmanız gerektiğini anlatınız.


Cevap : Futbolcunun davranışlarından ilham alarak, kendi yaşantımda daha ölçülü ve duyarlı olmam gerektiğini düşünüyorum. Öncelikle, israfı önlemek ve ihtiyaç sahibi insanlara destek olmak için elimden geleni yapmalıyım. Ayrıca, vakit planlaması yaparak, hem kişisel hedeflerime ulaşmaya çalışmalı hem de çevremdeki insanlara karşı daha anlayışlı ve yardımsever olmalıyım. Denge ve ölçülülük, hem bireysel mutluluğumu artırır hem de topluma faydalı bir birey olmamı sağlar.


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek davranışlarda ölçülü olmanın önemini kısaca yazınız.


Cevap : Ölçülü olmak, dengeli bir yaşamın anahtarıdır. Bu yaklaşım, doğru kararlar vermeye, stresi azaltmaya ve güçlü ilişkiler kurmaya katkı sağlar. Aynı zamanda, kişisel gelişimi destekleyerek toplumsal uyumu pekiştirir. Kısacası, ölçülü davranışlar hem bireysel hem de toplumsal açıdan olumlu etkiler yaratır.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları”, 3. Ünite’ye geçiş öncesinde hazırlık çalışmalarına yönelik soruların cevaplarını içermektedir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin yeni ünitede işlenecek konulara yönelik ön bilgilerini ve meraklarını ortaya çıkarmayı hedefler.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 73 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinlikleri açıklayıcı bir şekilde ele alarak öğrencilerin ünitenin temalarını kavramalarını sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 73 MEB Yayıncılık”, hazırlık sorularının çözümüyle öğrencileri ünite içeriğine zihinsel olarak hazırlar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru : Güzel ahlaklı olmak kişiye neler kazandırır?


Cevap :

  • Çevresinde sevilen ve saygı duyulan bir insan olur.
  • Güvenilirlik kazanır, insanlar ona rahatlıkla danışır ve güvenir.
  • Huzurlu bir hayat yaşar, vicdanı rahat olur.
  • Allah’ın rızasını ve sevgisini kazanır, manevi huzura ulaşır.

Soru : Herkes tarafından örnek gösterilen bir insandan nasıl davranışlar beklenir?


Cevap :

  • Adil ve dürüst olması.
  • Merhametli ve yardımsever davranması.
  • Sözünde durması ve güvenilir olması.
  • Sabırlı ve hoşgörülü davranması.
  • İnsanlara iyi bir rol model olması.

Soru : Sizce davranışlarda ölçülü olmak ne demektir?


Cevap :

  • Aşırılıklardan kaçınmak ve dengeli bir hayat sürmek demektir.
  • İnsanlara karşı kırıcı olmadan, nazik ve saygılı davranmak anlamına gelir.
  • Harcamalarda ve konuşmalarda ölçüyü kaçırmamak.
  • Duygu ve tepkileri kontrol edebilmek.

Soru : Hz. Salih hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

  • Hz. Salih, Semud kavmine peygamber olarak gönderilmiştir.
  • Kavmi putlara tapıyor ve Allah’a iman etmiyordu.
  • Kavminden bir mucize isteyenler için Allah, bir kaya içinden dişi bir deve çıkarmıştır.
  • Semud kavmi bu deveyi öldürerek Allah’a isyan etmiş ve cezalandırılmıştır.
  • Hz. Salih, sabırlı ve tevhid inancını insanlara anlatan bir peygamberdir.

Soru : Felak suresi dışında koruyucu olarak bildiğiniz sure hangisidir?


Cevap : Nas Suresi. Bu surede insanlara zarar verebilecek kötülüklerden Allah’a sığınma öğütlenmiştir. Felak ve Nas sureleri birlikte “Muavvizeteyn” olarak bilinir ve koruyucu dualar olarak okunur.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71 Cevapları”, 2. Ünite’nin sonunda yer alan ölçme ve değerlendirme sorularının çözümüne odaklanır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları”, öğrencilerin hac ve kurban ibadetine dair öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, verilen etkinlikleri ve soruları örneklerle açıklayarak öğrencilerin doğru anlayış geliştirmelerini sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 MEB Yayıncılık”, soruların çözümüyle öğrencilerin İslam’ın temel ibadetlerine dair bilgi düzeylerini artırmayı hedefler.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun
olanı yazınız.


Cevap :

  1. Hz. İsmail ve annesi Hz. Hacer günümüzde Kâbe’nin bulunduğu bölgede yaşamışlardır.
  2. Kişinin ömründe bir kez umre yapması sünnettir.
  3. Enam suresinin 162. ayetinde tevhit inancına vurgu yapılmıştır.
  4. Hac ya da umre yapan kişilerin ortak olarak okudukları duaya telbiye denir.
  5. Allah’a (cc) yakınlaşmayı sağlayan kurban ibadeti, Müslümanlar arasındaki yardımlaşma ve dayanışma duygusunu da güçlendirir.

Soru : Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71 Cevapları”

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) Belirli şartları taşıyan Müslümanlara hac ibadeti farzdır.
  • (Doğru) Her türlü ibadet âlemlerin Rabbi Allah (cc) içindir.
  • (Yanlış) Doğrusu: Haccın üç farzı vardır: ihrama girmek, Arafat’ta vakfe yapmak ve Kâbe’yi tavaf etmek.
  • (Yanlış) Doğrusu: Umre, yılın herhangi bir zamanında yapılabilir.
  • (Doğru) Kurban ibadeti cömertlik duygusunun gelişmesine katkı sağlar.
  • (Yanlış) Doğrusu : Hz. İshak, Hz. İsmail’in babası değil, kardeşidir.

Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda hac, umre ve kurban ibadetleriyle ilgili kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.


17. Hac ibadetine özgü olan kavramlar hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : Hedy, Vakfe, İhram, Şeytan taşlama (1, 2, 4, 8)


18. Hac ve umrede ortak yapılan ibadetler hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : Tavaf, İhram, Say (3, 4, 9)


19. Kurban çeşitleri hangi numaralı kutucuklarda verilmiştir?


Cevap : Adak, Akika (6, 7)


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız.


20. Haccın toplumsal faydaları nelerdir? 


Cevap :

  • Hac, farklı milletlerden ve kültürlerden insanların bir araya gelmesini sağlayarak ümmet bilincini güçlendirir.
  • Toplumdaki yardımlaşma ve dayanışma ruhunu artırır.
  • Müslümanlar arasındaki kardeşlik ve birlik duygusunu pekiştirir.
  • İnsanlar arasında hoşgörü ve barış ortamı oluşturur.

21. “Bir zamanlar İbrahim’e Beytullah’ın yerini hazırlamış ve (ona şöyle demiştik): Bana hiçbir şeyi eş tutma; tavaf edenler, ayakta ibadet edenler, rükû ve secdeye varanlar için evimi temiz tut.” (Hac suresi, 26. ayet.)

Bu ayete göre Allah’ın (cc) Harem bölgesinde yapılmasını istediği ibadetler nelerdir?


Cevap :

Bu ayete göre Allah’ın Harem bölgesinde yapılmasını istediği ibadetler:

  • Tavaf etmek
  • Namaz kılmak (ayakta durma, rükû ve secde)
  • Beytullah’ı temiz tutmak

22. Hac ibadetinin yapıldığı mekânlar nerelerdir?


Cevap :

  • Kâbe: Tavaf ibadeti yapılır.
  • Arafat Dağı: Vakfe ibadeti yapılır.
  • Müzdelife: Vakfe yapılıp dualar edilir.
  • Mina: Şeytan taşlama ve kurban kesme ibadetleri gerçekleştirilir.

23. Hacla ilgili verilen görsellerin isimlerini yazınız ve bulundukları bölgede yapılan ibadetler hakkında bilgi veriniz..


Cevap :

  • Arafat Dağı: Burada vakfe ibadeti yapılır. Hacının en önemli farzlarından biridir. Dua ve zikirlerle geçirilir.
  • Kâbe: Hac ve umrenin merkezi olan Kâbe’de tavaf yapılır. Ayrıca Safa ve Merve arasında say ibadeti gerçekleştirilir.

24. Umre ve hac ibadeti arasındaki farklılıklar nelerdir?


Cevap :

  • Zaman: Hac, yalnızca belirli günlerde (Zilhicce ayında) yapılır. Umre ise yılın herhangi bir zamanında yapılabilir.
  • Farzlık: Hac, şartları yerine getiren Müslümanlara farzdır. Umre ise sünnettir.
  • İbadetler: Hac, Arafat ve Mina gibi yerlerde vakfe ve şeytan taşlama gibi ibadetleri içerirken, umre yalnızca tavaf ve saydan ibarettir.

25. Allah (cc), Hz. İbrahim’e rüyasında oğlunu kurban etmesini emretmiştir.
Hz. İbrahim, rüyasını oğluna anlattığında Hz. İsmail’in tepkisi ne olmuştur?


Cevap : Hz. İsmail, babasına tam bir teslimiyetle şu şekilde cevap vermiştir: “Babacığım! Emrolunduğun şeyi yap. İnşallah beni sabredenlerden bulacaksın.” Bu, Hz. İsmail’in Allah’a olan teslimiyetini ve sabrını göstermektedir.


26. Enam suresinin 162. ayetinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir?


Cevap :

  • İbadet yalnızca Allah için yapılmalıdır.
  • Hayat ve ölüm dâhil her şey Allah’a adanmalıdır.
  • İnsan, yaptığı her işte Allah’ın rızasını gözetmelidir.
  • Tevhit inancının hayatın merkezinde olması gerektiği vurgulanır.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


27. Bu tabloda boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Sevinç ve üzüntülerin Alçak gönüllü olmayı paylaşılmasını sağlar. öğretir.
B) Sabır duygusunu Gurur, kibir gibi duyguların güçlendirir. önüne geçer.
C) Gurur, kibir gibi duyguların Sevinç ve üzüntülerin önüne geçer. paylaşılmasını sağlar.
D) Alçak gönüllü olmayı Sabır duygusunu öğretir. güçlendirir.

Cevap : C


28. “Bu kılık içinde dünya, mümine, bütün renkleri, nakışları, hırsları, arzuları, öfkeleri, çatışmalarıyle yasaktır.” (Necip Fazıl Kısakürek, Hac’dan Çizgiler, Renkler ve Sesler, s. 97.)

Bu cümlede hacla ilgili belirtilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?


A) İhram B) Say C) Şavt D) Tavaf

Cevap : A


29. Aşağıdaki resimlerden hangisi kurban edilebilecek hayvanlardan biri değildir?


Cevap : B


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Büşra ile Feyza, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin sınavına hazırlanırken hac ünitesi ile ilgili bir oyun oynamaya karar verirler. Soru cevap adını verdikleri bu oyunun kuralları gereği cevap veren kişi yeni soruyu sorma hakkı elde edecektir. Karşısındakine soru yönelten, doğru ya da yanlış cevap veren kişi masanın üzerindeki renkli şekerlerden birini alacaktır. Şekerlikte sarı, pembe ve mor renkte şekerler vardır. Bunun için soru soran, bir tane sarı renkli; soruyu doğru cevaplayan, bir tane pembe renkli; yanlış cevap veren ise bir tane mor renkli şeker almış olacaktır.

Büşra: Hac nedir?
Feyza: Belli şartları taşıyan Müslümanların belirli bir vakitte, usulüne uygun şekilde Kâbe’yi ve çevresindeki kutsal mekânları ziyaret etmesidir.
Feyza: Hacıların şeytan taşlayıp kurban kestikleri bölgenin adı nedir?
Büşra: Müzdelife’dir.
Büşra: Haccın farzları nelerdir?
Feyza: Kurban kesmek, şeytan taşlamak, say yapmak.

30. Buna göre Büşra ve Feyza’nın aldığı şekerler hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?


Cevap : A


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : 31-33. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


İbrahim ile Esma kardeşler, anne ve babalarıyla Şanlıurfa’daki Balıklı Göl Parkı’na gittiler. Babaları, onlara Allah’ın (cc) Hz. İbrahim’i ateşten koruduğuna dair kıssayı anlattı. İbrahim kendi adaşı olan bu peygamberin hikâyesini dinlemekten memnun olmuştu. Ablası Esma, “Babacığım bahsettiğin Hz. İbrahim oğlu ile birlikte Kâbe’yi inşa eden peygamber değil mi?” diye sordu. Evet kızım, dedi babası. Kâbe’nin adı geçince İbrahim, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde hac ve umre ibadetlerini öğrendiklerini söyledi. Babası, “Öyleyse anlatın bakalım, bu ibadetler hakkında ne biliyorsunuz?” dedi. Kardeşler şöyle cevap verdiler: Esma: Babacığım hac ve umre farklı ibadetler. İkisi de Kâbe’de yapılıyor ancak aralarında bazı farklar var.

İbrahim: Ben de hacda Arafat’a gidildiğini biliyorum. Burada Müslümanlar toplanıp dua ediyorlar. Hatta biz her sene bu duayı televizyondan izliyoruz.

31. Aşağıdakilerden hangisi Esma’nın bahsettiği hac ve umre arasındaki farklardan biri değildir?


A) Hac farz, umre sünnettir.
B) Hac her zaman yapılır, umrenin belli bir vakti vardır.
C) Vakfe ibadeti hacda yapılır.
D) Umre; ihram, tavaf ve sayden ibarettir.

Cevap : B


32. İbrahim’in söz ettiği Arafat’ta yapılan ibadetin adı ve zamanı hangisidir?


A) Vakfe, Zilhicce ayının 10. günü
B) Say, Zilhicce ayının 9. günü
C) Vakfe, Zilhicce ayının 9. günü
D) Say, Zilhicce ayının 10. günü

Cevap : C

33. Esma, Hz. İbrahim’in bir oğlu ile Kâbe’yi inşa ettiğini söylemişti. Hz. İbrahim’in bu oğlu kimdir?


A) Eyyûb B) İshak C) İsmail D) Süleyman

Cevap : C


Soru: Aşağıdaki Öz Değerlendirme Formu’nu doldurunuz.


Enam suresi 162. ayeti hatasız okudum. (evet)
Enam suresi 162. ayetinin anlamını söyledim. (evet)



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64, 65 Cevapları”, Enam Suresi 162. ayetle ilgili ayetin anlamını ve verdiği mesajları etkinliklerle açıklamaktadır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Ayet Tanıyorum: Enam Suresi 162. Ayet ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları”, ayetteki ibadet, hayat ve ölümün yalnızca Allah’a adanması gerektiği mesajlarını ele alır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin ayetin verdiği öğretiyle Allah’a yakınlıklarını artırmayı hedefleyen etkinliklere yer verir. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65 MEB Yayıncılık”, ayeti anlamaya yönelik sorularla öğrencilerin konuyu daha iyi kavramalarına yardımcı olur.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65


Soru : Aşağıda verilen Enam suresinin 162. ayetinden çıkarılabilecek ilkeleri okuyunuz. Bu ilkeleri günlük hayattan örneklerle ilişkilendirerek bulgularınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Enam suresinin 162. ayetinden çıkarılabilecek ilkeler şunlardır:

  1. İbadetin yalnızca Allah’a yapılması: Hayatta yapılan her ibadet, Allah rızası için olmalıdır. Örneğin, bir kişinin yardımlaşma amacıyla bağış yapması, yalnızca Allah’ın hoşnutluğunu kazanmak için olmalıdır.
  2. Hayatın Allah’a adanması: Müslüman, günlük yaşamını Allah’ın emir ve yasaklarına uygun şekilde düzenlemelidir. Örneğin, dürüst bir ticaret yapmak ve hak yememek bu ilkeye uygundur.
  3. Ölüm ve hayatın Allah’a ait olduğunu kabul etmek: İnsan, dünya hayatının geçici olduğunu bilmeli ve ebedi hayat için hazırlık yapmalıdır. Örneğin, zorluklarla karşılaşan bir kişi sabır göstererek Allah’a tevekkül eder.

Soru : Enam suresinin 162. ayetinin okunuşunu söyleyiniz.


Cevap : “Kul inne salâtî ve nusukî ve mahyâye ve memâtî lillâhi rabbil âlemîn.”
(Anlamı: “De ki: Benim namazım, her türlü ibadetim, hayatım ve ölümüm âlemlerin Rabbi olan Allah içindir.”)


2. Kutucuklarda verilen kelimeleri inceleyiniz.

Hz. İbrahim tevhit inancı Hz. İsmail Hz. Muhammed (sav) Mescid-i Nebevi namaz

Enam suresinin 162. ayetiyle ilişkili kelimeleri yazınız.


Cevap :

  • Tevhit inancı: Ayet, yalnızca Allah’a ibadet edilmesi gerektiğini vurgulayarak tevhit inancını ifade eder.
  • Namaz: Ayette namaz, Allah’a teslimiyetin bir göstergesi olarak anılır.
  • Hz. İbrahim: Hz. İbrahim’in Allah’a olan bağlılığı ve teslimiyeti bu ayetin mesajıyla örtüşür.
  • Hz. Muhammed (sav): Bu ayet, Peygamber Efendimizin ümmetine tebliğ ettiği Allah’a teslimiyet anlayışını ifade eder.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Aşağıdaki “Hac ve Kurban” ünitesiyle ilgili soruların cevaplarını numaralarla belirtilmiş kutucuklara yazınız. Her cevabın son harfi, bir sonraki sorunun cevabının ilk harfini oluşturmaktadır.


Cevap :

1-3. Safa ve Merve tepeleri arasında gidip gelmek. (Say)
3-14. Bir Müslümana haccın farz olabilmesinin şartlarından biri. (Yol Güvenliği)
14-19. Babası ile Kâbe’yi inşa eden peygamber. (İsmail)
19-25. “Buyur” anlamına gelen kelime. (Lebbeyk)
25-28. Yeryüzünde inşa edilen ilk mabet, Beytullah. (Kâbe)
28-37. 162. ayetinde ibadetlerin sadece Allah’a (cc) yapılacağından bahseden sure. (Enam Suresi)
37-41. Hac veya umre ibadeti sırasında giyilen beyaz, özel kıyafet. (İhram)
41-45. İhrama girilmesi gereken sınırlar. (Mikat)
45-49. 7 Şavt = 1 —- (Tavaf)
49-52. Haccın hükmü. (Farz)
52-57. Allah’ın (cc) Hz. Hacer ve oğluna ihsan ettiği kutsal su. (Zemzem)
57-65. Arafat ile Mina arasındaki bölgenin adı. (Müzdelife)
65-72. Bir Müslümana haccın farz olabilmesi için girilmesi gereken çağ. (Ergenlik)
72-77. Belirli şartları taşıyan ve ibadet niyetiyle kesilen hayvan. (Kurban)
77-82. Peygamber mescidi, Mescid-i —- (Nebevi)
82-88. Hz. İsmail’in babası. (İbrahim)
88-91. Hacıların şeytan taşladıkları ve kurban kestikleri bölge. (Mina)
91-96. Hacıların vakfe yaptıkları bölge. (Arafat)
96-101. Allah’ın (cc) bir ve tek olmasını ifade eden kavram. (Tevhid)



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 59, 60, 61 Cevapları”, Hz. İsmail’in (as) hayatını ve örnekliğini anlatan etkinliklerin cevaplarını içermektedir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsmail (as) Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. İsmail’in sabrı, teslimiyeti ve Allah’a olan bağlılığını vurgular.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Hz. İsmail’in kıssasının günlük hayata yansıtılabilecek derslerini ele alarak, öğrencilerin ahlaki ve dini kazanımlar elde etmesini amaçlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayıncılık”, etkinliklerle, Hz. İsmail’in fedakârlığını ve sabrını daha iyi anlamak için rehberlik eder.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-60-61


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

a. Hz. İsmail’in babası Hz. İbrahim Kur’an’da adı geçen bir peygamberdir.
b. Kardeşi Hz. İshak aynı zamanda yaşayan bir başka peygamberdir.
c. Bir mucize olarak Hz. İsmail’in ayağının dibinden kaynayan suya zemzem denir.
ç. Say ibadeti, Hz. Hacer Safa ve Merve tepeleri arasında su arayınca başlamıştır.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kurban İbaleti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 55, 56, 57, 58 Cevapları”, kurban ibadetinin dini ve sosyal boyutlarına odaklanan etkinlik cevaplarını içerir. Bu bölüm, kurbanın Allah’a yakınlaşma vesilesi olduğunu vurgular. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Kurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin kurban ibadetinin hikmetlerini kavramalarını sağlamak için tasarlanmıştır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, kurban kesmenin hükmü, farzları ve sünnetlerini ele alarak, öğrencilerin bu ibadeti daha iyi anlamasına yardımcı olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58 MEB Yayıncılık”, etkinlik soruları ve cevaplarıyla öğrencilerin bu ibadet hakkında bilinç kazanmalarına katkıda bulunur.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58


Soru : Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda hac ve umre ile ilgili bilgiler verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


1. Hangi numaralı kutucuklarda hacda yapılan uygulamalar verilmiştir? 


Cevap : 1, 3, 6, 7 ve 9


2. Hangi numaralı kutucuklarda umrede yapılan uygulamalar verilmiştir?


Cevap : 4, 6 ve 9


3. Hangi numaralı kutucuklarda umrenin hac ibadetinden farkları verilmiştir?


Cevap : 2, 5 ve 8


2. “Ramazanda yapılan bir umre (sevap bakımından) hacca denktir.” (Tirmizî, Hac, 95.)

Soru :  Verilen hadiste umre ibadetine dair anlatılmak istenen nedir?


Cevap : Hadiste, Ramazan ayında yapılan umre ibadetinin manevi açıdan çok büyük bir değere sahip olduğu ve sevap bakımından hac ibadetiyle eşdeğer tutulduğu anlatılmaktadır. Bu durum, Ramazan ayının bereketi ve faziletine dikkat çekmekle birlikte, umre ibadetinin Müslümanlar için Allah’a yakınlaşma vesilesi olduğunu vurgulamaktadır.


Soru : Adak kurbanını İslam’da yardımlaşma anlayışıyla ilişkilendirerek açıklayınız.


Cevap : Adak kurbanı, bir kişinin Allah’a verdiği bir sözü yerine getirmek için kesilir. Kesilen kurban, genellikle ihtiyaç sahiplerine dağıtılır. Bu, İslam’ın yardımlaşma ve paylaşma anlayışına uygun bir ibadettir. Adak kurbanı, zengin ile fakir arasında bir köprü kurar ve toplumda dayanışma ruhunu güçlendirir. Bu ibadet sayesinde, toplumsal bağlar kuvvetlenir ve insanlar arasında sevgi ve kardeşlik artar.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


1. Kurban ibadetinin temel amacı nedir?


Cevap : Kurban ibadetinin temel amacı, Allah’a yaklaşmak ve O’nun rızasını kazanmaktır. Kurban, kişinin Allah’a olan teslimiyetini ve sadakatini gösterir. Ayrıca, Hz. İbrahim ve Hz. İsmail’in teslimiyetini hatırlatarak, Müslümanları Allah’ın emirlerine boyun eğmeye teşvik eder.


2. Kurban ibadetinin insan davranışlarına etkileri nelerdir?


Cevap : Kurban ibadeti, bireyde cömertlik, paylaşma ve şükür duygularını geliştirir. İnsanları yardımlaşmaya teşvik eder ve sorumluluk bilinci kazandırır. Ayrıca, kişinin Allah’a olan bağlılığını artırır ve manevi olarak arınmasına vesile olur. Kurban kesmek, toplumsal dayanışmayı güçlendirirken bireyin sabırlı ve duyarlı olmasını da sağlar.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 Cevapları”, hac ibadetinin aşamalarını detaylı bir şekilde ele alır. Bu bölümde, ihramdan başlayarak Arafat vakfesi, şeytan taşlama ve tavaf gibi hac görevleri üzerinde durulmuştur. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları”, hac ibadetinin nasıl yerine getirileceğini öğrenmek isteyen öğrenciler için rehber niteliği taşır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayınları”

“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, haccın farzlarını ve sünnetlerini açıklayarak, öğrencilerin doğru bilgilerle konuyu kavramalarını sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54 MEB Yayıncılık”, etkinlik cevaplarıyla öğrencilerin bu önemli ibadet hakkında bilgi edinmelerine ve öğrendiklerini pekiştirmelerine katkı sunar.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54


Soru : Kâbe’nin nasıl tavaf edileceğini canlandırınız. Tavaf esnasında telbiye de okuyunuz. Bunun için temsilî bir Kâbe kullanabilirsiniz.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen sözcükleri
kullanarak uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap :

Ailesiyle hacca giden iki kardeş Ali ve Ayşe mikat sınırında ihrama girdiler. Kâbe’ye gidecek olmanın heyecanı içerisinde büyük bir şevkle telbiye duasını okumaya başladılar. Babası onlara hacda yapacaklarını şöyle anlattı: “Kâbe’ye gidince Hacerülesved taşından başlayarak Kâbe etrafında yedi kez döneceğiz. Buna tavaf adı verilir. Sonra haccın ilk farzını yerine getirmek üzere arefe günü Arafat’a gideceğiz. Burada dualar edip namaz kılacağız. Yapılan bu ibadete vakfe denir. Yine Müzdelife’deki ibadetlerimizin ardından Mina bölgesine şeytan taşlamaya gideceğiz. En son ziyaret tavafı ile say yapınca haccımız tamamlanacaktır.”



 

Our Score
error: Content is protected !!