Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiKurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 50, 51, 52 Cevapları”, kurbanın farz, vacip ve nafile türlerini açıklayarak öğrencilerin bu kavramları daha iyi anlamasını sağlar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Kurban İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları”, kurban kesmenin dini hükmü, Peygamber Efendimiz’in (sav) sünneti ve kurbanın hikmeti üzerine çeşitli etkinlik çözümleri sunar.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 50-51-52 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, kurban ibadetinin paylaşma ve yardımlaşma değerlerini güçlendirdiğine dair açıklamalar içerir. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 50-51-52 Erkad Yayıncılık”, kurbanın sosyal dayanışmayı artırıcı etkileri ve Allah rızasını kazanma amacına yönelik örneklerle etkinlikleri destekler.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 50-51-52
Soru : Kurban kesmenin dostluk ve kardeşliğe katkısı var mıdır? Değerlendiriniz.
Cevap:
Evet, kurban kesmenin dostluk ve kardeşliğe önemli katkıları vardır. Kurban ibadeti, toplumda yardımlaşma ve dayanışma ruhunu artırır. Kesilen kurban etinin ihtiyaç sahiplerine, komşulara ve akrabalara dağıtılması, insanlar arasındaki bağları güçlendirir. Bu vesileyle zengin ve fakir arasındaki sosyal mesafe azalır, kardeşlik duyguları pekişir.
Ayrıca, kurban kesme sırasında bir araya gelmek, birlikte dualar etmek ve yardımlaşmak dostluk ilişkilerini geliştirir. Bayram ziyaretleri de bu ibadetin bir parçasıdır ve toplumsal barışı, hoşgörüyü ve birlik beraberliği artırır. Kurban, sadece bir ibadet değil, aynı zamanda paylaşmanın ve kardeşlik duygusunun somut bir ifadesidir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
Soru : Hac ve kurban ile ilgili verilen kavramları, aşağıdaki tabloda bulup üzerlerini çiziniz.
Cevap:
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50-51-52 Cevapları”
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiUmre ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Umre ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48, 49 Cevapları”, Umre ibadetinin nasıl yapıldığı ve haccın bir alternatifi olmadığını vurgulayan etkinlik cevaplarını içerir. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Umre ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları”, Umre’nin manevi yönleri, faziletleri ve Peygamber Efendimiz’in (sav) Umre hakkındaki tavsiyeleri üzerinde durur.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilere Umre ibadetinin aşamalarını öğretmeyi hedefler. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49 Erkad Yayıncılık”, bu ibadetin bireysel ve toplumsal faydalarını ele alan içerikler sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49
Soru : Hac mevsimi dışında Kâbe’ye giden tanıdıklarınız var mı? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Evet, hac mevsimi dışında Kâbe’ye gitmiş olan tanıdıklarım var. Onlar, genellikle umre ibadeti için Kâbe’ye gitmişler. Bana anlattıklarına göre, umre sırasında hacdaki kadar kalabalık olmuyor ve bu durum, ibadetlerini daha sakin bir şekilde yapmalarına olanak sağlıyor. Özellikle Kâbe’yi tavaf etmek ve Safa ile Merve arasında sa’y yapmak onlar için çok anlamlı bir deneyim olmuş. Bu ziyaretin, onların manevi duygularını güçlendirdiğini ve günlük hayatlarında daha huzurlu ve sabırlı olmalarına katkı sağladığını belirttiler.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları
Soru : Aşağıda açıklamaları verilen hacla ilgili kavramları bulup noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Vakfe: Kurban Bayramı arifesinde Arafat’ta belirli bir süre beklemek.
Mina: Şeytan taşlamanın gerçekleştiği yerin adı.
Şavt: Kâbe’nin etrafında bir kez dönmek.
Tavaf: Kâbe’nin etrafında yedi kez dönmek.
İhram: Hac ibadeti için giyilen dikişsiz, beyaz kıyafet.
Umre: Hac mevsimi dışında ihrama girip Kâbe’yi tavaf etmek.
Sa’y: Safa ile Merve tepeleri arasında yedi kez gidip gelmek.
Müzdelife: Şeytan taşlamak için taş toplanan yer.
Ravza-i Mutahhara: Hz. Peygamber’in mezarının adı.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiHaccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 43, 44, 45, 46, 47
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 43, 44, 45, 46, 47 Cevapları”, öğrencilere haccın detaylarını anlamaları ve bu ibadetin manevi yönünü keşfetmeleri için rehberlik eder. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Haccın Yapılışı Metni Etkinlik Cevapları”, haccın farklı aşamaları ve her bir aşamanın anlamı üzerine etkinlikler sunar.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 43-44-45-46-47 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz bir şekilde tamamlamalarını sağlayan bilgiler içerir. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 43-44-45-46-47 Erkad Yayıncılık”, haccın fiziksel ve ruhsal boyutlarını birleştiren içeriklerle öğrencilerin bu ibadeti daha iyi anlamalarına katkıda bulunur.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 43-44-45-46-47
Soru : Kâbe’yi tavaf edenleri televizyonda izlediniz mi? Dikkatinizi en çok ne çekti? Açıklayınız.
Cevap: Evet, Kâbe’yi tavaf edenleri televizyonda izledim. Dikkatimi en çok çeken şey, milyonlarca insanın büyük bir düzen içinde tavaf etmesiydi. Herkes aynı yöne doğru, büyük bir uyum ve teslimiyetle hareket ediyordu. Irk, dil ve kültür farkı gözetmeden aynı amaç için toplanmış olmaları, İslam’ın birlik ve kardeşlik mesajını çok net bir şekilde yansıtıyordu. Ayrıca, herkesin dua ederken hissettiği derin manevi atmosfer çok etkileyiciydi. Bu görüntü, Kâbe’nin Müslümanlar için ne kadar özel ve önemli bir yer olduğunu bir kez daha hatırlattı.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
Soru : Haccın aşağıda karışık olarak verilen aşamalarını, yapılış sırasına göre numaralandırınız.
Cevap:
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43-44-45-46-47 Cevapları”
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisiİslam’da Hac İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42
7. Sınıf Din Kültürü İslam’da Hac İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 40, 41, 42 Cevapları”, hac ibadetinin İslam’daki yeri ve önemine dair etkinliklerin doğru bir şekilde tamamlanması için rehberlik sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite İslam’da Hac İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları”, hac ibadetinin manevi yönünü ve bireyler ile toplum üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik içerikler içerir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu etkinliklerin çözümüne yönelik net ve açıklayıcı bilgiler sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42 Erkad Yayıncılık”, hac ibadetinin tarihi, şartları ve sosyal boyutlarını ele alan zengin içerikler sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42
Soru : Dünyanın çeşitli yerlerinden gelen Müslümanların hacda buluşmasının sosyal açıdan önemi nedir? Açıklayınız.
Cevap:
Hac, dünyanın farklı coğrafyalarından gelen Müslümanların bir araya geldiği büyük bir ibadettir. Bu buluşmanın sosyal açıdan önemi şunlardır:
Birlik ve Beraberlik: Müslümanlar, ırk, dil, renk ve kültür farklılıklarını bir kenara bırakarak eşitlik içinde Allah’a kulluk ederler. Bu, İslam’ın evrenselliğini ve kardeşlik mesajını güçlendirir.
Kültürel Etkileşim: Farklı ülkelerden gelen Müslümanlar, birbirlerinin kültürlerini tanır ve bilgi alışverişinde bulunurlar.
Dayanışma ve Yardımlaşma: Hac sırasında Müslümanlar, birbirlerine yardımcı olarak dayanışma duygusunu geliştirirler.
Barış ve Hoşgörü: Ortak amaç için bir araya gelen hacılar, barış içinde bir arada yaşamanın ve hoşgörünün önemini daha iyi anlarlar.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
Soru : Hac ibadeti Müslümanlara neler kazandırır?
Cevap:
Manevi Temizlik: Hac, günahlardan arınma ve manevi olarak yenilenme fırsatı sunar.
Allah’a Yakınlık: Hac, kişinin Allah’a olan bağlılığını ve teslimiyetini güçlendirir.
Eşitlik ve Kardeşlik Bilinci: Hac sırasında herkes aynı kıyafeti (ihram) giyerek eşit bir şekilde ibadet eder. Bu, toplumdaki sosyal statü farklarını ortadan kaldırır.
Sabır ve Hoşgörü: Hac yolculuğu, sabrı ve hoşgörüyü öğrenme açısından önemli bir deneyimdir.
Toplumsal Bilinç: Hac, Müslümanların küresel kardeşlik duygularını pekiştirir ve İslam dünyasının bir parçası olduklarını hissettirir.
Ahiret Bilinci: Hac ibadeti, ahiret hayatını hatırlatır ve kişinin dünya hayatına dair bakış açısını geliştirir.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39
7. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları”, öğrencilerin 2. üniteye etkili bir giriş yapmalarını sağlayacak etkinlik çözümlerini sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları”, hazırlık aşamasındaki sorular ve etkinliklerle öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 39 Erkad Yayıncılık”
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinlikleri doğru ve anlaşılır bir şekilde çözmelerine yardımcı olur. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 39 Erkad Yayıncılık”, öğrencilerin üniteye hazırlık aşamasında bilgi seviyelerini artırmaya yönelik içeriklerle dikkat çeker.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 39 Cevapları
1. İslam’da hac ibadetinin önemini belirten ayet ve hadisleri araştırarak defterinize not edip sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Ayet:
“Şüphesiz insanlar için ilk kurulan ev, Mekke’deki (Kâbe)dir. O, âlemler için bir hidayet kaynağıdır.” (Âl-i İmran, 3:96)
“Orada apaçık nişaneler ve İbrahim’in makamı vardır. Oraya giren güvene erer. Ona bir yol bulabilenlerin Beyt’i (Kâbe’yi) haccetmesi, Allah’ın insanlar üzerinde bir hakkıdır.” (Âl-i İmran, 3:97)
Hadis:
“Kim Allah için hacceder de (hac sırasında) kötü söz ve davranışlardan kaçınırsa, annesinden doğduğu gün gibi günahsız döner.” (Buhârî, Hac, 4)
2. Çevrenizde hacca giden bir büyüğünüzle hac ibadetini nasıl gerçekleştirdiğiyle ilgili bir röportaj yaparak elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Soru Örnekleri:
Hacca gitme sürecinde neler hissettiniz?
Hac ibadetini yerine getirirken en çok hangi duyguları yaşadınız?
Hacdan döndükten sonra hayatınızda ne gibi değişiklikler oldu?
Örnek Cevaplar:
“Hac, hayatımda en derin iz bırakan ibadetlerden biriydi. Özellikle Arafat’ta vakfe esnasında dualarımda büyük bir manevi huzur hissettim.”
“Hacdan sonra daha sabırlı ve anlayışlı bir insan olmaya çalışıyorum.”
3. “Kurban tığlama” ne demektir? Araştırınız.
Cevap: “Kurban tığlama,” kurban kesilirken kullanılan bıçağın kurbanın boğazına temas ettirildiği ilk anı ifade eder. Bu, kurban ibadetinin başladığı anı belirtir ve kurbanın İslami kurallara uygun şekilde kesilmesini içerir. Tığlama işlemi, hayvanın acı çekmemesi için keskin bir bıçakla hızlı ve dikkatli yapılır.
4. Kurban ibadetinin toplumda yardımlaşma ve dayanışmaya sağladığı katkıları araştırınız.
Cevap:
Kurban eti, ihtiyaç sahiplerine dağıtılarak toplumdaki ekonomik dengesizliklerin azalmasına katkıda bulunur.
Kurban ibadeti, komşuluk ve akrabalık bağlarını güçlendirir.
Toplumda paylaşma, yardımlaşma ve dayanışma duygularını artırır.
Bayram vesilesiyle insanlar birbirlerini ziyaret ederek sevgi ve saygı bağlarını güçlendirir.
5. Dünyanın ilk mabedi olan Kâbe’nin inşasında Hz. İsmail’in (as) rolünü araştırınız.
Cevap:
Kâbe’nin inşasında Hz. İbrahim (as) ve oğlu Hz. İsmail (as) birlikte çalışmışlardır. Hz. İsmail, babası Hz. İbrahim’e inşaat sırasında taş taşımış ve ona yardım etmiştir. Allah’ın emriyle bu görevi yerine getirirken ikisi de sürekli dua etmişlerdir:
“Ey Rabbimiz! Bizden kabul buyur. Şüphesiz Sen işitensin, bilensin.” (Bakara, 2:127)
Hz. İsmail’in bu çalışmalara katılması, onun itaatkârlığını ve Allah’a olan bağlılığını gösterir. Kâbe, bu iş birliğiyle inşa edilmiş ve ilk mabet olarak Müslümanlar için bir ibadet merkezi olmuştur.
Ortaokul 7. SınıfTürkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Metin Etkinlik ve Sayfa Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları öğrencilerin ders başarılarını artırmak için önemli bir kaynaktır. Özellikle, 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabında yer alan 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları bu süreçte büyük rol oynar. Öğrenciler, kitabın içindeki metin etkinliklerini çözerken Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları‘ndan faydalanarak bilgilerini pekiştirebilirler.
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Bu kaynaklar, dil bilgisi kurallarını anlamak ve uygulamak için etkili bir yol sunar. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nı kullanarak, öğrenciler hem metinleri daha iyi kavrayabilir hem de sınavlarda başarılı olma şanslarını artırabilirler. Öğrencilerin bu cevapları dikkatlice incelemesi, eksik oldukları konuları belirlemelerine ve bu konular üzerinde çalışarak kendilerini geliştirmelerine olanak tanır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları ile 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları kitabının sunduğu çeşitli aktiviteleri anlamada ve uygulamada yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Metin Etkinlik Cevapları, metinleri derinlemesine analiz etmeyi sağlar, bu da öğrencilere okuma ve yazma becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Aynı zamanda, Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Sayfa Cevapları, öğrencilerin hangi konularda zorlandıklarını belirlemelerine ve bu alanlarda daha fazla pratik yapmalarına olanak tanır. 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları‘nın düzenli kullanımı, öğrencilerin derslerdeki genel başarılarını önemli ölçüde artırabilir ve dil becerilerinde kalıcı bir gelişim sağlayabilir.
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı”
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45. Sayfa Cevapları aşağıda yer almaktadır.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 104, 105
7. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104, 105 Cevapları, öğrencilerin 3. ünite konularını pekiştirmelerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı içerisinde yer alan bu sayfalar, dil bilgisi, okuma anlama ve yazma becerileri üzerine çeşitli etkinlikler sunmaktadır.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları”
Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu sayfalardaki etkinliklerin yanıtlarını içererek öğrencilerin doğru bilgilere ulaşmasını sağlar. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları, dersin daha verimli geçmesine yardımcı olurken, öğrencilerin kendilerini ifade etme yeteneklerini geliştirmelerine de katkı sunar. Bu kaynak, Türkçe dersinde başarılı olmanın yanı sıra, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini artırmak için önemli bir araçtır.
(…) Teknoloji Kullanımını Tam Zıt Saatlere Kaydırmak
Teknolojinin günlük olarak kullanıldığı mekânlar ve zamanlar bağımlılığa sebep olacak kadar uzun kullanıma müsait olduğu için bağımlılık oluşmuştur. Bu anlamda teknoloji kullanılan zamanları tam zıt saatlere kaydırmak ve mekânı değiştirmek ilk adım olarak faydalı olabilir. Mesela bir kişi en çok akşamları teknoloji kullanıyorsa sabah kullanmaya, odasında kullanıyorsa herkesin olduğu bir zamanda oturma odasında kullanmaya başlayabilir. (…)
Teknoloji Kullanımıyla İlgili Hedefler Belirlemek
Ucu açık bir kullanım, bağımlılığı her hâlükârda tetikleyecektir. Bu nedenle mutlaka kullanıma makul bir zaman sınırlaması getirmek şarttır. Bu zaman sınırlaması başta sık ama kısa süreli aralar verme ile başlar ve sonrasında günlük limit belirlenip buna uyulur.
Çok Kullanılan Belli İşlevlerden Uzak Durmak
Teknolojinin en çok kullanılma sebebi olan belli işlevlerden uzak durmaya çalışmak önemli bir adımdır. Uzak durulamıyorsa sayı ve süre koymak işe yarayabilir.
Hatırlatıcı Kartlar Kullanmak
Teknolojinin bağımlı kullanımının neler kaybettirdiğini ya da bağımlı kullanım olmasa neler kazanılacağını ifade eden hatırlatıcı kartların evin belli yerlerine asılması faydalı olabilir. (…)
Türkiye Yeşilay Cemiyeti (Kısaltılmıştır.)
Soru : 1-4. soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. “Ucu açık bir kullanım, bağımlılığı her hâlükârda tetikleyecektir.” cümlesindeki “ucu açık kullanım” ifadesinden ne anladığınızı örneklerle açıklayınız.
Cevap:
“Ucu açık kullanım” ifadesi, teknoloji kullanımının herhangi bir zaman sınırlaması olmaksızın, kullanıcıyı dilediği gibi teknolojiye yönlendirmesi anlamına gelir.
Örneğin, bir kişinin sosyal medya platformunda sürekli olarak geçirdiği zaman, başlangıçta kısa bir süreyle sınırlı olsa da, zamanla bu süre uzayabilir ve bağımlılığa yol açabilir.
Eğer bir kişi gün içinde teknoloji kullanımını belirli saatlerle sınırlamazsa, bu durum onu daha fazla zaman harcamaya ve bağımlılık geliştirmeye yönlendirebilir.
2. Metindeki önerilerden farklı olarak teknoloji bağımlılığından kurtulmak için bir öneri de siz yazınız. Önerinizin niçin faydalı olacağını açıklayınız.
Cevap:
Teknoloji bağımlılığından kurtulmak için doğa yürüyüşleri yapmak faydalı olabilir. Doğa yürüyüşleri, hem fiziksel aktivite sağlar hem de insanların zihnini boşaltmalarına yardımcı olur.
Teknolojiden uzak kalınan bu süre, insanların sosyal ilişkilerini güçlendirmesine ve stres seviyelerini düşürmesine olanak tanır. Ayrıca, doğada geçirilen zaman, bireylerin ruh sağlığını olumlu yönde etkiler ve teknolojiye olan bağımlılığı azaltabilir.
3. Teknoloji bağımlılığından kurtulmak için kullanılabilecek hatırlatıcı kartların üzerine yazılabilecek iki not öneriniz.
Cevap :
“Teknolojisiz geçen her an, gerçek yaşamı daha da güzelleştirir!”
“Doğada geçireceğin bir saat, ekrandaki bir günden daha değerlidir!”
4. Metnin anlatım biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öyküleyici B) Açıklayıcı C) Tartışmacı D) Betimleyici
Cevap: B) Açıklayıcı
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde koşul anlamı vardır?
A) Bilimsel gelişmeleri takip etmezsek çağın gerisinde kalırız.
B) Merak ettiği birkaç konuyu araştırmak için kütüphaneye gitti.
C) Teknolojinin hızlı gelişimi bilgi kirliliğine de yol açmaktadır.
D) Ders sırasında aldığı notları eve gidince defterine geçiriyor.
Cevap : A) Bilimsel gelişmeleri takip etmezsek çağın gerisinde kalırız.
6. Gezegenimiz için geç kalmadan bir şeyler yapmalıyız.(I) Gerekli tedbirleri almadığımız zaman gelecekte üzerinde yaşayabileceğimiz bir gezegen kalmayacak.(II) Çevremizi ve doğamızı bu hızla yok etmesek(III) hiçbir sorun olmayacak. Ama teknoloji gelişirken doğayı yok ettiğimiz için büyük bir tehlikeyle burun buruna yaşıyoruz (IV) artık.
6. Bu metinde numaralanmış çekimli fiillerden hangilerinde zaman anlamı yoktur?
A) I ve II B) I ve III C) II ve IV D) III ve IV
Cevap : D) III ve IV
7. Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili fiilin çekimlendiği dilek kipi yay ayraç içinde
yanlış belirtilmiştir?
A) Öğrenme gayreti olan bir insan ne kadar araştırsa o kadar iyidir. (Koşul kipi)
B) Ülkemizin geleceği için bilimsel çalışmaları yakından izleyelim. (İstek kipi)
C) Günümüzün bilim dünyasını anlayabilmek için bol bol okuyun. (Gereklilik kipi)
D) Bu yılki fuarda bizim çalışmalarımızı ziyaretçilere Filiz sunsun. (Emir kipi)
Cevap : A) Öğrenme gayreti olan bir insan ne kadar araştırsa o kadar iyidir. (Koşul kipi)
8. Aşağıdaki dizelerin hangisinde insan dışında bir varlık konuşturulmuştur?
A) Dost dost diye nicesine sarıldım, Benim sadık yârim kara topraktır. B) Kaldırımda yalnız taşlardan biriyim, Üstüme basıp geçenleri iyi bilirim.
C) Açılan bir gülsün sen yaprak yaprak, Ben, aşkımla bahar getirdim sana.
D) Tam otların sarardığı zamanlar, Yere yüzükoyun uzanıyorum.
Cevap : B) Kaldırımda yalnız taşlardan biriyim, Üstüme basıp geçenleri iyi bilirim.
9. Araştırma ve gözlemlere göre kurtlar, yaşamlarını yüksek dağ tepelerine yakın ağaçlık ya da ormanlık alanlarda sürdüren sıcakkanlı hayvanlardır. Bu özelliklerinden dolayı da pire, bit ve kene gibi asalakların hedefi olurlar. – – – – Bu asalaklar yumurtalarını toprağa bırakır. Bunu bilen kurt, tozlu topraklar üzerine yatarak kendini toza bular. Sonra kalkıp silkelenerek asalakların bir bölümünü üzerinden atar.
9. Bu metinde boş bırakılan yere metnin anlam bütünlüğünü sağlamak için aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Kurtlar bunlardan bir türlü kurtulamaz.
B) Böylece kışı daha rahat geçirebilirler. C) Ama bu sorunu nasıl çözeceğini iyi bilir.
D) Kurtların yaşam döngüleri de böyledir.
Cevap : C) Ama bu sorunu nasıl çözeceğini iyi bilir.
A) Yarın teknoloji festivaline katılıyoruz.
B) Merak, öğrenme isteğini artırır.
C) Projelerini tamamlayıp gerekli yerlere teslim ettiler.
D) Robotlar yakın zamanda ameliyat yapmaya başlayacak.
Cevap : A) Yarın teknoloji festivaline katılıyoruz.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103
7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102, 103 Cevapları, bilim ve doğa arasındaki güçlü bağı ele alan etkinlikler sunar. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilimin İçinde Doğa Var Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin doğanın bilimsel keşiflerdeki önemini anlamalarına katkıda bulunur. Bu metin, doğadaki olayların bilimsel açıdan nasıl incelendiğini ve bu bilgilerin günlük yaşantımıza nasıl yansıdığını keşfetmelerine olanak tanır.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları”
Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu önemli konudaki anlayışlarını pekiştirir ve derinleştirir. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102-103 MEB Yayınları, doğanın sunduğu ilhamın bilimin gelişimindeki rolünü vurgulayarak öğrencilerin çevrelerine daha duyarlı ve bilinçli bir şekilde yaklaşmalarını sağlar.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102-103
BİLİMİN İÇİNDE DOĞA VAR
Bilim insanları, mühendisler ve tasarımcılar pek çok konuda doğadan esinleniyor. Rüzgâr türbinlerinden planörlere, trenlerden yüzey kaplamalarına kadar pek çok ürünün tasarımında doğadaki canlılardan yola çıkılıyor. Var olan ürünlerse yine doğadaki canlıların özellikleri keşfedildikçe geliştiriliyor. İşte içinde doğadan esintilerin yer aldığı ürünlerden yalnızca birkaçı…
Dört metreye ulaşabilen kanat açıklığıyla, kanatlarını neredeyse hiç çırpmadan açık denizlerin üzerinde saatlerce uçabilen albatrosların, robotik bir planöre esin kaynağı olduğunu biliyor musunuz? Bunu havanın hareket hızından yararlanarak yapıyorlar ve uçuş süresince süzülerek çok az enerji harcıyorlar. Albatroslar yükseklerde bulunan ve hızlı hareket eden hava katmanlarına girip bir itme gücü kazanarak, yükseldikten sonra da dalışa geçerek yavaş hareket eden hava katmanlarına iniyor. Böylece kanatlarını çırpma gereksinimi duymadan ilerleyebiliyorlar. İşte bu benzersiz özellikleriyle dikkat çeken albatroslar sayesinde ABD’de (Amerika Birleşik Devletleri) hem havada hem de suda ilerleyebilen bir robot planör geliştirildi. Geliştirilen robot planör, bota bağlanmış bir oltanın ucuna takıldı. Bot yeterince hızlandığında robot planör havalanıp havada süzülmeyi başardı. Uzaktan kontrol edilerek tekrar suya daldırılan robot planör, sonrasında da uzaktan kontrolle tekrar havalanabildi.
Bir yüksek hızlı trenin tasarımına yalıçapkınlarının ne gibi bir katkısı olabilir diye düşünebilirsiniz. Japon bilim insanları yüksek hızlı trenleri ilk tasarladıkları zamanlarda bir sorunla karşı karşıya kaldılar. Bu trenler tünellerden çıkarken hava basıncında meydana gelen ani değişiklik nedeniyle çok yüksek bir ses çıkıyordu. Öyle ki bu ses kilometrelerce uzaktan bile rahatlıkla duyulabiliyordu. İşte tam da bu sorunu çözmek için yalıçapkınlarının gaga biçimini örnek aldılar. Yalıçapkınları avlanmak için suya dalış yaparken gagaları sayesinde suyu “yarar”. Bilim insanları da yüksek hızlı trenin ön kısmını, havayı yarmasını sağlayacak biçimde yeniden tasarladılar. Tıpkı yalıçapkınlarının gagasının suyu yardığı gibi… Böylece trenler tünelden çıkarken ortaya çıkan yüksek sesin önüne geçilmiş oldu.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
Peki, su altı dünyasının en büyüklerinden biri olan kambur balinaların bir rüzgâr türbini tasarımına esin kaynağı olabileceği hiç aklınıza gelir miydi? Kambur balinalar kocaman vücutlarına rağmen çok hızlı hareket edebiliyor. Bu dev balinalar bu özelliklerini yüzgeçlerinin yapısına borçlu. Çünkü yüzgeçlerinde tüberkül adı verilen tümsekler bulunuyor. Yüzerken bu tümsekler suyun içinde bir hava akımı oluşturuyor. Böylece suyun kaldırma kuvvetine ek bir kaldırma kuvveti oluşuyor. Kambur balinalar da bu sayede az enerji harcayarak suyun içinde hızla ilerleyebiliyor. ABD’li bilim insanlarıysa kambur balinaların yüzgeçlerinin bu özelliğinden yararlanarak rüzgâr türbini pervanesi tasarladı. Bu sayede rüzgârın şiddetinin az olduğu havalarda bile yüksek verimle enerji elde edebilen rüzgâr türbinleri hayata geçmiş oldu.
Bilim insanlarına esin kaynağı olan canlılar yalnızca yalıçapkını, albatros ve kambur balina değil elbette. Bilim ve teknolojinin doğadan esinlendiği sayısız örnek var. Örneğin daha bu yıl küçücük bir böceğin bir özelliğinden yola çıkılarak yeni bir ürün geliştirildi. Tayland ve Endonezya’da görülen ve kınkanatlılar takımından olan bu böcek çok sıcak ortamlarda bile yaşayabiliyor. Böceğin bu özelliği kanatlarının üzerindeki piramit benzeri yapılardan kaynaklanıyor. Bu yapılar güneş ışığını yansıtıyor ve böceğin vücut ısısını çevresine yaymasını sağlıyor. Böylece böceğin vücut ısısı düşüyor. İşte Çin ve ABD’den bilim insanları da bir tür polimer kullanarak bu böceğin kanat yapısına benzeyen esnek bir yüzey kaplama malzemesi üretti. Yapılan deneylerde bu malzemeyle kaplanan ürünlerin güneş ışığı altındaki sıcaklıklarının yaklaşık 9 santigrat derece düştüğü gözlendi.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101
7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101 Cevapları, öğrencilerin yapay zekâ kavramını anlamaları ve bu teknolojinin hayatımızdaki yerini keşfetmeleri için önemli etkinlikleri içerir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yapay Zekâ Dinleme Metni Etkinlik Cevapları, dinleme becerilerini geliştiren sorular ve görevlerle yapay zekânın faydalarını ve risklerini tartışmalarını sağlar.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları”
Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, bu metindeki ana düşünceleri pekiştirerek öğrencilerin konuya daha bilinçli bir yaklaşım göstermelerine yardımcı olur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101 MEB Yayınları, öğrencilerin bu yeni teknolojiyi keşfetmelerini ve eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlar.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Bilgisayarın tarihçesi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Bilgisayarın temelleri 1800’lerde Charles Babbage tarafından atılmıştır. İlk modern bilgisayarlar 1940’larda geliştirilmiş ve zamanla daha küçük, hızlı ve güçlü hale gelmiştir.
Uzun Cevap :
Bilgisayarın tarihçesi 19. yüzyılda Charles Babbage’ın mekanik hesap makinesi tasarımıyla başlar. 1940’larda elektronik bilgisayarların ortaya çıkmasıyla modern bilgisayarlar gelişmeye başladı.
ENIAC gibi makineler ilk büyük bilgisayarlardandı. 1970’lerden itibaren mikroişlemcilerin gelişimiyle bilgisayarlar daha küçük ve yaygın hale geldi. Günümüzde bilgisayarlar her alanda kullanılmaktadır.
Soru : Günlük yaşamınızda bilgisayarı hangi amaçlarla ve ne kadar süre kullanıyorsunuz? Açıklayınız.
Kısa Cevap :
Günlük yaşamımda bilgisayarı ders çalışmak, internette araştırma yapmak ve eğlence için kullanıyorum. Günde ortalama 3-4 saat bilgisayar başında vakit geçiriyorum.
Uzun Cevap :
Bilgisayarı günlük yaşamımda birçok amaçla kullanıyorum. En çok ders çalışmak, internette araştırma yapmak ve projeler hazırlamak için kullanıyorum.
Ayrıca sosyal medya, film izleme ve oyun oynama gibi eğlence amaçlarıyla da kullanıyorum. Günde yaklaşık 3-4 saat bilgisayarla vakit geçiriyorum ve bu süre ders yoğunluğuna veya araştırma ihtiyaçlarıma göre değişiklik gösteriyor.
1. Etkinlik
Soru : Not aldığınız kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap :
Kelime: Zeka Tahmin: Düşünme, anlama ve öğrenme yeteneği Sözlük Anlamı: Akıl, kavrama ve öğrenme yeteneği
Kelime: Yapay zeka Tahmin: İnsan gibi öğrenen ve karar veren bir bilgisayar sistemi Sözlük Anlamı: Bilgisayarların insan zekasını taklit edebilmesi ve öğrenme, akıl yürütme yeteneği kazandırılmaya çalışılan sistem
Kelime: Algoritma Tahmin: Bir işlemi adım adım çözen yol haritası Sözlük Anlamı: Bir sorunu çözmek veya belirli bir sonuca ulaşmak için izlenen yöntemler dizisi
Kelime: Teknoloji Tahmin: Bilimsel bilgilerin pratikte kullanımı Sözlük Anlamı: İnsanın çevresine hakim olma çabasında geliştirdiği araçlar, yöntemler ve bilgilerin tümü
Kelime: Hız Tahmin: Bir işin ne kadar hızlı yapıldığı Sözlük Anlamı: Bir olayın, hareketin birim zamandaki değişim miktarı
Kelime: İşlem kapasitesi Tahmin: Bilgisayarın aynı anda yapabildiği işlem sayısı Sözlük Anlamı: Bilgisayarların birim zamanda yapabileceği işlem miktarı
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metinde bilgisayarların son elli yıldaki gelişimi nasıl anlatılmıştır? Açıklayınız.
Cevap:
Metinde, bilgisayarların son 50 yılda işlem kapasitelerinin çok hızlı geliştiği ve başlangıçta basit matematiksel işlemler yapabilen makinelerken, günümüzde saniyede milyonlarca işlem gerçekleştiren cihazlar haline geldikleri anlatılmıştır.
2. Bilgisayarları niçin “zeki” olarak nitelendiremiyoruz? Açıklayınız.
Cevap:
Bilgisayarlar zeki olarak nitelendirilemiyor çünkü onlar sadece hızlı işlem yapabilirler, ancak insanlar gibi deneyimlerden ders çıkarma ve kendini geliştirme yeteneğine sahip değillerdir.
3. Yapay zekânın gelişimi için yapılan uygulamalar nelerdir? Örnekler veriniz.
Kısa Cevap :
Bilgisayarlara birçok deneme yaptırarak öğrenmelerini sağlama, örneğin fotoğraflardaki nesneleri tanımayı öğretme uygulamaları yapılmaktadır.
Uzun Cevap :
Yapay zeka, bilgisayarların öğrenme yeteneği kazandırılarak geliştiriliyor. Örneğin, bir bilgisayara binlerce fotoğraf gösterilip, arabalara dair tahminlerde bulunması isteniyor.
Hatalarından ders çıkararak daha doğru sonuçlara ulaşması sağlanıyor. Bu şekilde yapay zeka, öğrenme yeteneği kazanıyor.
4. “Öğrenmeyi öğrenmek” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Kısa Cevap :
Bir kişinin veya sistemin nasıl öğrenileceğini öğrenmesi, gelişim için önemlidir.
Uzun Cevap :
“Öğrenmeyi öğrenmek”, bir bireyin ya da sistemin sadece bilgi edinmesi değil, aynı zamanda bu bilgiyi nasıl edineceğini, öğrenme sürecini nasıl iyileştireceğini anlamasıdır.
Bu, bireyin veya yapay zekanın, hatalarından ders çıkararak kendini sürekli olarak geliştirebilme kapasitesine sahip olması demektir.
5. İnsanlar yapay zekânın geleceğiyle ilgili hangi düşüncelere sahiptir? Bu düşünceleri nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Kısa Cevap :
İnsanlar, yapay zekanın hayatı kolaylaştırabileceğini ya da insanlığın sonunu getirebileceğini düşünüyor.
Uzun Cevap :
Bazı insanlar yapay zekanın hayatı büyük ölçüde kolaylaştıracağını ve teknolojik gelişmelerin faydalı olacağını savunurken, diğerleri yapay zekanın insanlık için tehdit oluşturabileceğini düşünüyor.
Bu görüşler, teknolojinin hem faydalarını hem de olası risklerini göz önünde bulundurmak gerektiğini gösteriyor.
Ben, yapay zekanın doğru bir şekilde kullanıldığında insanlığa büyük katkılar sağlayacağına inanıyorum, ancak etik sınırların da korunması gerektiği kanaatindeyim.
Soru : Dinlediğiniz metinde düşünceyi geliştirme yollarından hangileri kullanılmıştır? Örnek vererek açıklayınız.
Cevap :
Metinde karşılaştırma ve örnekleme kullanılmıştır. Bilgisayarların 50 yıl önceki durumu ile günümüzdeki durumları karşılaştırılarak gelişim süreçleri anlatılmıştır. Ayrıca, bilgisayara fotoğraf gösterip nesneleri tanımasını sağlamak gibi örnekler verilmiştir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Teknolojinin yararları ve zararları ile ilgili bir münazara gerçekleştiriniz. Bunun için öncelikle öğretmeninizle belirleyeceğiniz grubunuz için bir konu seçiniz.
Kısa Cevap :
Teknolojinin yararları, yaşamımızı kolaylaştırması, bilgiye hızlı erişim sağlaması ve sağlık gibi alanlarda gelişmeler sunmasıdır. Ancak zararları arasında bağımlılık, sosyal izolasyon ve çevreye verdiği zararlar da bulunmaktadır.
Uzun Cevap :
Teknolojinin yararları arasında iletişimde hız kazandırması, eğitime ve bilgiye erişimi kolaylaştırması, tıp alanında hayat kurtaran yenilikler sağlaması ve iş dünyasında verimliliği artırması gibi birçok olumlu etkisi vardır. Bununla birlikte, teknolojinin zararları da göz ardı edilmemelidir.
Teknolojiye aşırı bağımlılık, sosyal ilişkilerde kopukluklara yol açabilir. Özellikle çocuklar ve gençler için dijital oyun bağımlılığı ve uzun süre ekran karşısında kalmak sağlık sorunlarına neden olabilir. Ayrıca, teknolojik atıklar ve enerji tüketimi de çevreyi olumsuz etkileyen faktörlerdir. Teknoloji, doğru kullanıldığında büyük faydalar sunabilir; ancak, aşırı ve kontrolsüz kullanımı ciddi zararlara yol açabilir.
4. Etkinlik
Soru : Kip ekleri ile ilgili elektronik içeriği yapınız.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları”
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Otuz yıl sonraki dünyada en iyi arkadaşınızın bir robot olduğunu hayal ediniz. Konuşturma sanatını kullanacağınız öyküleyici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Kısa Cevap :
Başlık: Gelecekteki En İyi Arkadaşım
Oturduğum masada yanıma yaklaşan robot arkadaşım bana her zamanki gibi günün nasıl geçtiğini sordu. Onunla her konuşmamızda farklı şeyler öğreniyor, zamanın nasıl geçtiğini anlamıyordum. Robotlar duyguları tam olarak anlamasa da bana her zaman yardımcı oluyordu. İyi bir arkadaş olmayı öğrenmişti.
Uzun Cevap :
Başlık: Gelecekteki En İyi Arkadaşım RoboMax
Sabah uyandığımda RoboMax, her zamanki gibi “Günaydın!” dedi. Onunla kahve yapmayı teklif ettim ama robot olduğundan buna gerek olmadığını söyledi. Yine de benimle zaman geçirmesi keyifliydi.
Yürüyüşe çıktığımızda ona “İnsanların hissettiklerini anlayabiliyor musun?” diye sordum. “Ben hissetmem, ama analiz edebilirim,” dedi. Onunla her konuşmamda, duyguları olmasa da iyi bir arkadaş olduğunu daha çok fark ediyordum.
6. Etkinlik
Soru : Dijital çağda bireylerin yaratıcılığını artırmak için algoritmaya dayalı kodlama eğitimi verilmektedir. Aşağıda bir arabanın takip etmesi gereken yolla ilgili bir kodlama örneği verilmiştir.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları”
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
Soru : Aşağıdaki arabanın komutlarını belirleyerek kodlamaya bir adım atmaya ne dersiniz? Arabanın hedefe ulaşmak için takip etmesi gereken yolu işaretleyiniz
Cevap : D Şıkkı
7. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde yer alan altı çizili fiillerin haber (bildirme) kipiyle mi, dilek kipiyle mi çekimlendiğini belirleyerek tablodaki ilgili yere örnekteki gibi çarpı (X) işareti koyunuz.
Cevap :
Bu yıl düzenlenecek teknoloji festivaline biz de katılacağız. = Haber kipi
Programlı çalışsanız daha verimli sonuçlara ulaşırsınız. = Dilek kipi
Merkezimizdeki bilimsel çalışmalar titizlikle yürütülür. = Haber kipi
Bilgisayar başında geçireceğiniz zamanı iyi programlamalısınız. = Dilek kipi
Çalışmalarımızın buraya kadar olan bölümünü gözden geçirelim. = Dilek kipi
Türk bilim insanları dünya tarihinde önemli bir yer edindi. = Haber kipi
Bilim, olaylar ve olgular arasındaki neden-sonuç ilişkilerini açıklar. = Haber kipi
Çağımızın iletişim teknolojileri çok hızlı gelişiyor. = Haber kipi
Bilim insanları, doğanın korunması gerektiğini unutmamalılar. = Dilek kipi
Bilgisayarlar pek çok alanda işlerimizi kolaylaştırdı. = Haber kipi
Okuldaki birkaç projede çalışmak için ben de seçilmişim. = Haber kipi
Arkadaşlarımız bizi yurt dışında başarıyla temsil etmeli. = Dilek kipi
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Sevgi, dostluk ve kardeşlik konulu şiirler araştırınız.
Kısa Cevap :
Sevgi ve Dostluk (1 Kıta)
Sevgi bir çiçek gibi açar,
Dostluk güneş gibi saçar,
Kardeşlik bir bağdır güçlü,
Her zorlukta yanımda durur sevgili dostum.
Sevgi ve Kardeşlik (2 Kıta)
Sevgi bir ateş, içimizi ısıtan,
Dostluk bir şarkı, gönlümüzde yankılanan.
Kardeşlik bir köprü, engelleri aşan,
Hayatın zorluklarında birbirimize güç veren.
Birlikte güleriz, birlikte ağlarız,
Her anı paylaşır, dertleri unuturuz.
Sevgi ve dostluk, en güzel hediye,
Kardeşlik bağlarıyla, büyütürüz hayatı sevgiyle.
Uzun Cevap :
(2 Kıtalı): Sevgi ve Kardeşlik
Sevgi bir deniz, derin ve engin,
Dostluk bir liman, huzurun kaynağı.
Kardeşlik bir yoldaş, her an benimle,
Gönül köprüleri, kalpleri bağlayarak.
Bir gülüşte başlar dostluk, sıcak ve samimi,
Sevgiyle sarar kalpleri, unutturur dertleri.
Kardeşlikte buluruz her zorluğa direnç,
Bir arada güçlüyüz, sevgimiz sonsuz bir çeşme.
(3 Kıtalı): Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
Sevgiyle başlar her güzel dostluk,
Kalplerde açan bir çiçek gibi,
Kardeşlik bir bağ, kuvvetli ve derin,
Her an yanımda, her durumda benimle.
Bir gülüşte anlaşılır dertler,
Sevgiyle sarılır tüm yaralar,
Dostluk her zorluğu aşar birlikte,
Hayatın güzel anlarını paylaşırız.
Kardeşlikte buluruz gerçek mutluluğu,
Sevgi dolu kalpler, neşemizin kaynağı.
Dostluk, kardeşlik ve sevgiyle dolsun dünya,
Birlikte yürüyelim, sevgiyle dolu yarına.
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97
7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 Cevapları, öğrencilerin Yerin Dayanılmaz Çekiciliği temasını anlamalarına yardımcı olan önemli içeriklere sahiptir. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Yerin Dayanılmaz Çekiciliği Metni Etkinlik Cevapları, metnin ana fikrini kavramak ve yorumlamak için fırsatlar sunar.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları”
Ayrıca, Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin bu konu üzerindeki bilgilerini pekiştirmelerine katkıda bulunur. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-93-94-95-96-97 MEB Yayınları etkinlikleri, doğanın güzellikleri ve insanın bu güzelliklere olan ilgisi hakkında derinlemesine düşünmeyi teşvik eder. Böylece, öğrenciler çevre bilinci kazanarak doğayla olan bağlantılarını güçlendirir.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Araştırdığınız “bilim” konulu vecizeleri arkadaşlarınızla paylaşarak bu vecizeler üzerinde tartışınız.
Kısa Cevap :
Bilim Konulu Vecizeler:
Albert Einstein: “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir.”
Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuğum.”
Marie Curie: “Bilim, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.”
Carl Sagan: “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.”
Galileo Galilei: “Gerçek, herkesin inandığı bir şey değildir.”
Uzun Cevap :
Bilim Konulu Vecizeler:
Albert Einstein: “Bilim, insanlığın en büyük zaferidir. Çünkü bilim, insanın aklına ulaşabileceği en yüksek hedefi gösterir.”
Isaac Newton: “Ben sadece bir çocuğum, deniz kenarında yürüyen, bazen güzel bir taş ya da bir kabuk bulmanın sevincini yaşayan bir çocuk.”
Marie Curie: “Bilim, keşfettiklerimizle değil, hâlâ keşfedilmeyi bekleyenlerle ilgilidir.”
Carl Sagan: “Bilim, sezgilerimizin yanıltıcı olabileceğini anlamamıza yardım eder.”
Galileo Galilei: “Gerçek, herkesin inandığı bir şey değildir. Bilim, doğru olanı bulma çabasıdır.”
Albert Einstein: “Hayal gücü, bilgiden daha önemlidir. Bilimsel keşiflerin çoğu, hayal gücünün bir ürünüdür.”
Richard Feynman: “Bilim, bilgi değildir; bilgiye ulaşma yoludur.”
Isaac Asimov: “Bilim, insanın öğrenme ve gelişme arzusunun bir ürünüdür.”
Niels Bohr: “Bilim, sorularımızın sınırlarını zorlar; her cevap yeni sorular doğurur.”
Stephen Hawking: “Bilim, evreni anlamamıza yardımcı olur. Ama bu, onu sevmemizi engellemez.”
Bu vecizeler, bilimin gücünü, doğasını ve insanlık üzerindeki etkisini yansıtır. Arkadaşlarımla bu vecizeleri paylaşarak, bilimin toplumdaki rolünü ve önemini tartışabiliriz.
Soru : Metnin görsellerinden ve başlığından hareketle konusunu tahmin ederek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Metnin başlığı ve görselleri dikkate alındığında, yer çekimi ve yaşamımızdaki önemi üzerine bir içerik olduğunu varsayıyorum. Görseller arasında Newton’un yer çekimi kanununu keşfi, astronotlar ve yer çekimsiz ortam gibi ögeler bulunuyor.
Bu durum, metnin yer çekimi yasasının keşfi, etkileri ve bu yasanın yokluğunun hayatımızı nasıl şekillendirebileceği konusunda bir tartışma sunduğunu akla getiriyor.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metinden alınmış bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını okuyunuz.
Cevap :
1. Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
2. Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
3. Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
4. Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
5. Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
6. Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
7. Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
8. Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.
Soru : Aşağıda bazı harfleri verilen kelimeler yer almaktadır. Yukarıdaki anlamlardan hareketle bu kelimeleri bularak aşağıya yazınız. Kelimeleri, anlamların numaralarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap :
Galaksi – (1) Milyarlarca yıldızdan, yıldız kümelerinden, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş, Samanyolu gibi bağımsız uzay adası, gök ada.
Cisim – (2) Doğada element, bileşik veya bunların karışımları hâlinde bulunan, kütlesi ve ağırlığı olan, duyularla algılanabilen şey.
Atom – (3) Birkaç türü birleştiğinde çeşitli molekülleri, bir tek türü ise bir kimyasal ögeyi oluşturan parçacık.
Kütle – (4) Bir nesneye uygulanan kuvvetle, oluşan ivme arasındaki orantıyı veren katsayı veya nesne niceliği.
Astronot – (5) Uzay gemisini uzayda yöneten kimse, uzay adamı.
Dramatik – (6) Acındıracak, acı verecek nitelikte olan, dokunaklı, üzücü, acıklı.
Netice – (7) Bir olayın doğurduğu başka bir olay veya durum, sonuç.
Kainat – (8) Gök varlıklarının bütünü, cihan, âlem, evren.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Newton, yer çekimi kanununu nasıl keşfetmiştir? Anlatınız.
Cevap:
Newton, bir elma düştüğünde bu olayın arkasındaki çekim kuvvetini düşünerek yer çekimi kanununu keşfetti.
2. Metinde yer çekimi kanunuyla ilgili hangi bilgiler yer almaktadır? Örneklerle açıklayınız.
Cevap:
Yer çekimi, cisimlerin kütleleri ve aralarındaki mesafeye bağlı olarak birbirlerini çekmesini sağlar. Örneğin, Dünya ve gezegenler Güneş’in etrafında döner.
3. Yer çekimi kanununun keşfedilmesi ne gibi sonuçlar ortaya çıkarmıştır? Açıklayınız.
Cevap :
Yer çekimi kanunu, insanların Dünya’nın yuvarlaklığına inanmalarını sağladı ve cisimlerin boşluğa düşmemesini anlamalarına yardımcı oldu.
4. Yer çekiminin Dünya ve insanlara faydaları nelerdir? Anlatınız.
Cevap:
Yer çekimi, nesneleri yere bağlı tutarak yaşamı kolaylaştırır ve insanların dengede kalmasını sağlar.
5. Metindeki “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde beğendiğiniz ifadeler hangileridir? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap:
“Ah, keşke yer bizi çekmese!” ifadesi, yer çekiminin hayatı ne kadar önemli kıldığını eğlenceli bir dille vurguluyor.
3. Etkinlik
Soru : Yazar “Yer Bizi Çekmese!” başlıklı bölümde yer çekimsiz bir günü anlatmaktadır. Bu bölümün devamını hayal ederek aşağıya yazınız.
Cevap :
Yer çekiminin kalkmasıyla birlikte, eşyalar havada süzülmeye başlar. İnsanlar, her hareketlerinde zorluk çeker, odadaki her şey yerden yükselir.
Havada dönmek ve süzülmek eğlenceli görünse de, günlük işler karmaşık hale gelir; mürekkep şişeleri devrilir, eşyalar kaybolur. Sonuçta, yer çekimi olmadan hayat düşündüğümüz kadar eğlenceli değildir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki gazete haberlerini, önemli bulduğunuz yerlerin altını çizerek okuyunuz.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları”
Soru : Gazete haberlerinde okuduklarınızdan hareketle aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap :
1. GAZETE
SavunulanDüşünce Göz sağlığını etkileyen yanlış bilgiler, çocuklar üzerinde korku yaratmaktadır. Uzun süreli odaklanma gerektiren işler göz sağlığına zarar verebilir.
Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Tanımlama Karşılaştırma
2. GAZETE
SavunulanDüşünce görüşlerine başvurulmuş, bilimsel açıklamalar verilmiştir. Göz zorlama belirtileri ve tedavi yöntemleri açıklanmıştır.
Kullanılan Düşünceyi Geliştirme Yolları Tanık Gösterme Örneklendirme
Soru : Okuduğunuz gazete haberlerindeki farklı bakış açıları hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi açıkladığınız eleştirel bir konuşma yapınız
Cevap :
Gazete haberlerinde göz sağlığıyla ilgili iki farklı bakış açısı ele alınıyor. İlk yazıda, yaygın inanışların aksine kitap okuma, televizyon izleme veya bilgisayar oyunu oynamanın gözlere ciddi zarar vermediği, sadece geçici zorlanmaya yol açtığı vurgulanıyor.
Bu, toplumdaki yanlış bilgileri düzeltmeye yönelik önemli bir adım. İkinci yazıda ise bilgisayar görme sendromu inceleniyor; bilgisayar kullanımının artmasıyla birlikte bu hastalığın yaygınlaştığı ve ihmal edildiğinde ciddi sorunlara yol açabileceği belirtiliyor.
Her iki yazı da göz sağlığını ele alıyor, biri yanlış bilgileri düzeltirken diğeri modern bir hastalığın tehlikelerine dikkat çekiyor. Bu çeşitlilik, göz sağlığı hakkında daha bilinçli olmamızı sağlıyor.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Aşağıda bazı gözlük çeşitleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.
Cevap :
Monokl
18 ve 19. yüzyıllarda, henüz saplı gözlükler geliştirilmeden önce kullanılan tek camlı bir gözlük tipiydi. Daire biçimli bir mercek camı ve çerçeveden oluşurdu. Kullanıcı, bu çerçeveye bağlı olan ipi boynuna geçirirdi. Gözlük, göz çukurunun çevresine yerleştirilip kullanılırdı.
Güneş Tutulması Gözlüğü
Güneş’e çıplak gözle bakmak, gözlerimizin zarar görmesine yol açar. Tam Güneş tutulması sırasında Ay, kısa bir süreliğine Güneş’in önünü kapatır. Bu sırada çok özel filtreler kullanılarak yapılmış bu gözlüklerle gözlem yapılabilir.
Laboratuvar Gözlüğü
Araştırma laboratuvarlarındaki çalışmalar sırasında kullanılan gözlüklerdir. Bu gözlükler, üzerinde çalışılan sıvıların göze sıçrama olasılığına karşı kullanılır. Gözleri gazlardan ve tozdan da korur.
Soru : Bir mucit olsaydınız nasıl bir gözlük icat etmek isterdiniz? Aşağıdaki yönergeleri izleyerek formu doldurup icadınızın resmini çiziniz.
Kısa Cevap :
İcadımın Adı: Akıllı Gözlük
Kullanacağım Malzemeler:
Hafif plastik çerçeve
Akıllı lensler
Sensörler
Mavi ışık filtresi
İcadımın Özellikleri:
Göz yorgunluğunu izleme
Mavi ışık koruması
Otomatik ayar fonksiyonu
İcadımın Açıklaması:
Akıllı gözlük, uzun süre ekran kullanan kişilerin göz sağlığını korumak için tasarlanmıştır. Göz yorgunluğunu izleyen sensörler sayesinde kullanıcıya anında geri bildirim verir ve gerektiğinde dinlenme önerisi sunar. Ayrıca, mavi ışık filtresi ile gözlerin zarar görmesini engeller.
Uzun Cevap :
İcadımın Adı: Göz Sağlığı İzleme Gözlüğü
Kullanacağım Malzemeler:
Dayanıklı plastik çerçeve
Akıllı lensler
Göz yorgunluğunu ölçen sensörler
Mavi ışık filtresi
Bluetooth modülü
İcadımın Özellikleri:
Uzun süreli ekran kullanımında göz yorgunluğunu anlık olarak izler.
Mavi ışık filtresi ile ekranın zararlı ışınlarını azaltır.
Otomatik lens ayarı ile kullanıcıyı rahatsızlık hissettiğinde korur.
Akıllı telefon uygulaması ile entegre çalışır ve göz sağlığı raporları sunar.
İcadımın Açıklaması:
Göz sağlığı izleme gözlüğü, modern yaşamda yaygınlaşan ekran bağımlılığını dikkate alarak tasarlanmıştır. Göz yorgunluğunu ölçen sensörler, kullanıcının göz sağlığını sürekli izler ve gerektiğinde uyarılar gönderir. Mavi ışık filtresi sayesinde gözleri korurken, Bluetooth bağlantısı ile kullanıcıya detaylı göz sağlığı raporları sunar. Gözlüğün akıllı özellikleri, kullanıcıların göz sağlığını daha iyi yönetmelerine yardımcı olur.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan çekimli fiillerin altını çiziniz. Bu fiillerin hangi haber kipiyle çekimlendiğini bularak cümlenin karşısındaki ilgili bölüme örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
Yüksek bir tepede kurulan rasathanede gözlem yapıyoruz. Şimdiki zaman
Bilim insanları yakın zamanda büyük buluşlar yaptılar. Geçmiş zaman
Okulu bitirdiğinde bilimsel çalışmalar yapmaya başlayacak. Gelecek zaman
Merakımdan dolayı geceleri yıldızları seyrederim. Geniş zaman
Evren, olağanüstü bir denge içinde çalışır. Geniş zaman
Üniversitede yakıt teknolojisi üzerine bir çalışma başlatılmış. Geçmiş zaman
Laboratuvarımızı düzenlemek için hep birlikte çalışacağız. Gelecek zaman
Bilimsel çalışmaların sonuçları kanıtlara dayanır. Geniş zaman
Her şeye rağmen Mars’a gidişimiz 100 yılı bulacak. Gelecek zaman
Kütüphanedeki kitaplar türlerine göre düzenlendi. Geçmiş zaman
7. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Anlam kayması olanların başındaki kutuyu
çarpı (X) ile işaretleyiniz.
Cevap : (X) 1. Proje yarışmasının sonuçları gelecek hafta açıklanıyor.
2. Yaptığı buluşun patentini geçen yıl almış. (X) 3. İcatların bir kısmı, 20. yy. başında büyük ses getirir.
4. Gelecekte sürdürülebilir enerji kaynaklarına daha çok ihtiyaç duyacağız. (X) 5. Bilim insanları, asırlardır büyük bir gayretle çalışıyor.
6. İbni Sina, fikirleriyle sadece çağını değil geleceği de etkiledi.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Bilgisayarın tarihçesini araştırınız.
Kısa Cevap :
Bilgisayarın tarihçesi, 1940’lı yıllara kadar uzanır. İlk bilgisayarlar, büyük boyutları ve karmaşık yapılarıyla bilinir.
1946 yılında geliştirilen ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak kabul edilir. 1950’lerde transistörlerin kullanılmasıyla bilgisayarlar daha küçük ve daha hızlı hale geldi. Günümüzde ise bilgisayarlar, kişisel cihazlardan süper bilgisayarlara kadar geniş bir yelpazeye yayılmaktadır.
Uzun Cevap :
Bilgisayarın tarihçesi, 19. yüzyılda Charles Babbage’ın mekanik hesap makineleri üzerine yaptığı çalışmalarla başlamaktadır. Babbage, “Analitik Makine” adlı bir tasarım geliştirmiştir; ancak bu tasarım hiç inşa edilmemiştir. 1930’lu yıllarda Alan Turing, hesaplamanın teorik temellerini atarak modern bilgisayar biliminin öncüsü olmuştur.
1940’larda, II. Dünya Savaşı sırasında geliştirilen ENIAC, ilk genel amaçlı elektronik bilgisayar olarak tarihe geçmiştir. 1950’lerde transistörlerin icadı, bilgisayarların boyutunu küçültüp hızını artırmıştır. Bu dönemde UNIVAC gibi ilk ticari bilgisayarlar ortaya çıkmıştır.
1960’lar ve 1970’lerde mikroişlemcilerin gelişimi ile birlikte kişisel bilgisayarların temelleri atılmıştır. 1975 yılında Altair 8800 ile başlayan kişisel bilgisayar devrimi, Apple ve IBM gibi firmaların ortaya çıkmasıyla hız kazanmıştır.
Günümüzde bilgisayarlar, günlük yaşamda, iş dünyasında ve bilimsel araştırmalarda vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. Bilgisayar teknolojisi sürekli olarak gelişmekte, yapay zeka ve kuantum bilgisayarlar gibi yeniliklerle gelecekte daha da önemli bir rol oynaması beklenmektedir.