“Dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı Aşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Aşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mekan: Belirsiz

Zaman: Günlerden bir gün (belirsiz geçmiş zaman)

Şahıs: Robot ve kalp

Olay: Bir robot ve kalbin arkadaşlığı

Serim: Günlerden bir gün yapay zekaya sahip bir robot ve bir kalp arkadaş olmuş.

Robot planlanmış olduğu üzere kalple beraber arkadaşlık kurmuş ancak sevgili ne demek olduğunu bilmiyormuş.

Kalp robotu vakit geçirdikçe onu sevmeye ve ona bağlanmaya başlamış.

Ona bir şey olacak diye titriyor ve onu kaybetmemek için elinden geleni yapıyordu.

Robot onun da bunun üzerine programlandığını düşerek onu takdir ediyor ancak bazı davranışlarına anlam veremiyordu.

Düğüm: Bir gün kalp cesaretini toplayarak robota sordu.” Söyle bakalım biz dost muyuz arkadaş mı?”

Robot kendisine yazılan arkadaşlık ve dostluk tanımlarına baktı.

Bizim tanımlarımız dosta uyuyor dedi. Peki beni seviyor musun diye sorunca robot “Ben sevmenin ne demek olduğunu bilmiyorum ancak tanımı uyuyor ” dedi.

Kalp büyük bir hayal kırıklığı yaşadı. En sevdiği dostu sanırım kendisini asla sevmeyecekti.

Kalp “şimdi dostluğun gereğini yapacağım ve senin için kendimi feda edeceğim , içine girip sana sevgiyi yaşatacağım”dedi.

Robot kabul etti. Kalp robotun içine girince robot ayarlarını toplamakta çok zorlandı. Daha önce yaşamamış olduğu hisleri yaşıyor ve her birinde şoka uğruyordu.

Çözüm: Meğer sevmek sevilmek hem acı hemde ne kadar güzelmiş. Mantıkla arkadaşının teklifini kabul etse de şimdi onu görmek için herşeyi verirmiş ama çıkarması mümkün değilmiş.

“Olsun dedi seni görmesem de yüreğimde hissedeceğim. “İşte bu gerçek  dost , gerçek sevgi” dedi içindeki…


“Aşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Mekan: Bir kent

Zaman: Eski zaman

Şahıs: Doktor Faruk bey, Aslı, Mehmet ve diğer doktorlar

Olay: Doğuştan yürüyemeyen bir kızın dostu ile yeniden hayata tutunması

Serim: Kentin birinde doğuştan yürüyemeyen minik bir çocuk vardı. Arkadaşları ile oynayamamanın acısını en derinde hissederdi. Mahallelerine bir çocuk taşındı. Uzaktan onu izliyor ve oyuna nasıl katılacağını merak ediyordu.

Düğüm: Çocuk gelip geçerken yürüyemeyen Aslı’ ya gülümsüyor ve bana sevgi dolu bakıyordu.

Bu yeni gelen çocuğun adı Mehmet’ti. Babası doktordu. Çocuğu mahalle ortamında özgür ve mutlu yetişsin diye buraya taşınmışlardı.

Çok ahlaklı güzel bir çocuktu. Mehmet gelip geçerken Aslı’ya minik minik şekerler vermeye ve onunla kısa kısa sohbetler etmeye  başladı.

Zamanla bu arkadaşlıkları güzel bir dostluğa dönüştü. Mehmet Aslının kendine vermiş olduğu hediyelerde harika bir resim yeteneği olduğunu fark etti. Gerçekten de harika çiziyordu. Babasına gösterince hepsi hayran kaldı.

Bir gün Mehmet’i araba çarpacakken onu izleyen arkadaşı bağırmış ve böylece bir hamlede kendini kurtarmıştı.

Teşekkür etmek için doktor  Faruk bey ve ailesi Aslıyı ziyarete gittiler. Doktor Faruk Bey , Aslıyı muayenehanesine davet etti ve bir fizyoterapist arkadaşı ile görüşmesini istedi. Ailesi ile gelen Aslı yoğun bir muayeneden geçiyordu.

Aslı bir yandan olanları resmediyor herkes hayranlıkla bu yeteneğe bakıyordu.

Aslı bir ameliyat ve tedavi ile yürüyebilirmiş. Yeterli para hayırsever doktorlar tarafından ödendi. Faruk bey oğlunu kurtaran bu güzel yüreğe çok yardım etti. Aslı da artık yürüyor ve hayata tutunuyordu.

Çözüm: Resim yarışmalarına katılarak ta ufak ufak harçlıklar ediniyordu. Birbirini kurtaran bu iki yürek ölene kadar dost kaldı. Beraber okuyup güzel yerler elde ettiler ve hayatta hep kardeş gibi birbirlerini desteklediler.



 

Our Score

“Dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı Sınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dostluk, iki veya birçok insan arasında gerçekleşen samimi ve güçlü bağdır. Buba görünmez olsa da iki veya birçok insanı birbirine ayrılmayacak şekilde bağlamaktadır.

Dostlar zor zamanlarda dostlarının elinden tutarlar. Aynı zamanda zor zamanlarda size üzüldükleri gibi başarılarınızı da kıskanmadan ve içten takdir edebilirler.

Dostluk ve arkadaşlık zaman zaman karıştırılsa da arkadaşlık herkeste olabileceği halde dostluk çok farklı ve çok ileridedir.

Hepimizin birçok arkadaşı olmasına rağmen dostları sınırlı sayıdadır ve çok özel yerdedir.

Belki de dostum arada kan bağı olmadan ve aynı anneden doğmadan dostluktan doğmak ve kardeş olmaktır.


“Sınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dostluk yeri başka hiçbir şeyle kıyaslanmayan harika bir sevgidir.

Senin fikirlerin önemseyen ve seni sen olduğun için seven bir veya birçok insanın arasında yaşanan samimi bir duygudur.

Hayatımızda her alanda birçok arkadaşımız olsa da dostlarımız sınırlı sayıdadır.

Arkadaşlıklar çalıştığımız yer, gittiğimiz okul gibi zorunlu arkadaşlıklar olsa da dostlar seçilmiş kişilerdir. Onlarla aynı yerde ve aynı şehirlerde olmasak bile kalplerimiz her zaman bir atmaktadır.

Dostlarımız bizi çıkarsız ve karşılıksız seven gerektiğinde elinden gelen her şeyi yapmaya hazır olan gerçek arkadaşlardır.

Belki de onlara arkadaş demek haksızlık oldu. Dostlarımız bizim farklı annelerden olsak da kardeşlerimiz gibidirler.

Nitekim bazen bir dostumuz kardeşimizden öte olabilmekte ve bizi herkesin sevdiğinden daha çok sevebilmektedir.

Türk Dil kurumu, “dost” kelimesini “sevilen, güvenilen, yakın arkadaş” şeklinde tanımlamıştır.

Halbuki arkadaş olmak için bazen mecburiyetler olur ve sevmeden de arkadaş olabiliriz.

Ancak dostluk sevmeden, güvenmeden ve yakın olmadan olmaz.

Atalarımız “gerçek dost kara günde belli olur ” demişlerdir. Gerçekten de dostlarımız sıkıntılı zamanlarda karşılıksız olarak yanımızda olur ve bizim için ellerinden geleni yaparlar.

Dostlarımız sadece sıkıntılı zamanlarda değil başarılarımızı ve mutluluğumuzu kıskanmadan, bir çıkar ilişkisi olmadan takdir edip Bizim başarılarımızla mutlu olurlar.

Gerçekten de sıkıntılı zamanlara belki düşmanımız bile üzülebilir. Ancak başarıları ve mutluluğu kıskanmadan bir gün samimi bir şekilde mutlu olarak takdir etmek gerçek bir dosta mahsustur.



 

Our Score

Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dostluk benim için çok özel bir yere sahiptir. Dost aranda kan bağı olmasa bile kardeş olmaktır.

İnsanlar içgüdüsel olarak beraber yaşamaya, desteklemeye ve sevilmeye ihtiyaç duydukları için dostluk kurmaya ihtiyaç duyarlar.


“Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dostluk kavramı benim için kardeşlik, yardımlaşma, mutlu ve kötü günlerinde yanında olma, güven kavramlarını çağrıştırıyor.

Dostluk benim gönlümde birçok duygudan çok farklı bir yere sahiptir. Bence dostluk asla kaybedilmemesi gereken çok değerli bir yere sahiptir.

İnsanlar toplumsal olarak yaşamaya elverişli olan ve kısa bir süre yalnız kalsalar da genel olarak hayatlarını yalnız devam ettiremeyen varlıklardır.

Her insan sevmek bir gün sevilmek, desteklenmek, duygusal bağ kurmak ister.

İnsanın ailesi ve akrabaları çok farklı yerlere sahip olmakla beraber dostları da çok farklı bir yere sahiptir ve çok değerlidir.

İnsanlar işlerinde bulunan bu sevmek ve sevilmek, dayanışma kurmak ve anlaşılma ihtiyacı sebebiyle bence dostluk kurarlar.



 

Our Score

Herhangi bir hazırlık yapmadan sınıfınızda “sevginin gücü” konulu bir konuşma yapınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı Herhangi bir hazırlık yapmadan sınıfınızda “sevginin gücü” konulu bir konuşma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Herhangi bir hazırlık yapmadan sınıfınızda “sevginin gücü” konulu bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sevgili arkadaşlarım,

Şüpheniz ki sevgi insanın fıtratında olan içgüdüsel bir duygudur. Yeni doğan bebekler bile sevgi ile yetişir ve sevginin ne demek olduğunu anlarlar.

İnsanlar fark ederek veya fark etmeyerek hayatları boyunca sevmeye ve sevilmeye ihtiyaç duyar bu duygular için birçok şey feda ederler.

Sevginin birçok hastalığı iyileştirdiği seven ve sevilen insanların hayatı daha çok tutunarak kanseri bile yendiği birçok haberde duyulmaktadır.

Bu yüzden görülmese bile sevginin insana kattığı değerler ve bu büyük mucizeleri sevginin bu büyük gücünü göstermektedir.


“Herhangi bir hazırlık yapmadan sınıfınızda “sevginin gücü” konulu bir konuşma yapınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sevgili Arkadaşlarım,

Sevgi bütün canlıları etkileyen içgüdüsel ve yerine hiçbir şey koyulamayacak kadar değerli bir duygudur.

Sevgi biri sana hayatı boyunca her alanda etkileyebileceği gibi hayvanlar ve bitkiler üzerinde bile etkilidir.

Sevgi gören bir bitkinin nasıl yeşerdiği ve büyüdüğü , bir hayvanın nasıl kendisini sevene teslim olduğu ve koruduğu şaşkınlıkla gözlemlenmiştir.

Aslında durum insanlar için de çok farklı değildir. Bir bebek doğduğu andan itibaren ölene kadar daima sevmek ve sevilmek istemektedir.

Sevgi görünmeyen bir duygu olmasına rağmen sevilen insanların hayata, hastalıkları ve her şeye karşı nasıl dirençli ve güçlü olduğunu şaşkınlıkla gözlemlemekteyiz.

İşte bu kadar sevginin gücü sayesinde olur. Bir insan ne kadar başarılı olursa olsun sevilmeye olan ihtiyacı asla azalmaz ve bir insan sevildiğini hissetmedikçe kalabalıklar arasında kendini yalnız hissedebilir.

Hayatımızda çok geç olmadan sevginin gücünün farkına varmalı bu kısa hayatı hem sevmeli hem de sevilmeliyiz.



 

Our Score

“Sev-” sözcüğünden türeyen kelimeleri ve anlamları söyleyiniz.

8. Sınıf Türkçe Kitabı “Sev-” sözcüğünden türeyen kelimeleri ve anlamları söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Sev-” sözcüğünden türeyen kelimeleri ve anlamları söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

“Sev-” sözcüğünden türeyen kelimeler ve anlamları

Sevda: güçlü sevgi, aşk.

Sevdalanmak: âşık olmak, sevmek.

Sevgi: insanı bir kimseye ya da şeye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten içsel duygu, sevme duygusu.

Sevgisiz: sevgi göstermeyen, sevgisi olmayan.

Sevgisizlik: Sevgisiz olma durumu


““Sev-” sözcüğünden türeyen kelimeleri ve anlamları söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

“Sev-” sözcüğünden türeyen kelimeler ve anlamları

Sevdalanma: sevdalanmak eylemi.

Sevdirmek: sevmesini sağlamak.

Sevmek: 1.sevgi ve bağlılık duyumsamak.
2.birine gönül vermek, sevgiyle bağlanmak, âşık olmak.

Sevilmek: sevmek eylemine konu olmak.

Sevgili: Sevilen ve âşık olunan kimse, yavuklu, dost, yâr, canan

Sevimli: sevilecek, hoşa gidecek yönü, özelliği bulunan

Sevinç: çok istenen ya da hoşa giden bir şeyin olmasıyla duyumsanan coşku.

Sevi: güçlü sevgi ve bağlılık duygusu, aşk, sevda.

Vatansever: yurdunu ve ulusunu büyük bir coşkuyla seven, onların uğrunda her türlü özveriye katlanan (kimse).

Yardımsever: yardım etmekten kaçınmayan, herkese yardım eden, yardım etmekten hoşlanan (kimse).

Hayırsever: yoksullara, düşkünlere, yardıma gereksinim duyan kimselere iyilik ve yardım etmesini seven (kimse).



 

Our Score

Yunus Emre, “Sevelim sevilelim, Dünya kimseye kalmaz.” dizeleriyle sizce ne anlatmak istemiştir?

8. Sınıf Türkçe Kitabı Yunus Emre, “Sevelim sevilelim, Dünya kimseye kalmaz.” dizeleriyle sizce ne anlatmak istemiştir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yunus Emre, “Sevelim sevilelim, Dünya kimseye kalmaz.” dizeleriyle sizce ne anlatmak istemiştir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yunus Emre, “Sevelim sevilelim,/Dünya kimseye kalmaz.” dizeleriyle anlatılmak istenen bence  hayatım çok kısa olduğu için insanları affetmek ve sevmek gerektiği anlatılmak istenmiştir.


“Yunus Emre, “Sevelim sevilelim, Dünya kimseye kalmaz.” dizeleriyle sizce ne anlatmak istemiştir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yunus Emre, “Sevelim sevilelim,/Dünya kimseye kalmaz.” dizeleriyle anlatılmak istenen bence hayatım kimlere ve düşmanlıklara yer olmayacak kadar kısa olduğu ve insanın o kısa hayatta affederek sevmesi ve sevilmeyi tatması gerektiğidir.

Hayvanlar ve bitkilere baktığımız zaman bile onların bile sevgiden anladığı ve sevgi gördükleri zaman çok daha farklı hareket ettikleri gözlemlenmiştir.

Bitkiler bile sevildiği zaman farklı tepkiler verir ve büyürler.

İnsan hayatı çok uzun değildir. Bu kısa olan hayatını güzellikler ve sevgiyle süslendirmeli, kötülüklerle harap etmemelidir.

Bu sözde bu kısa olan zamanı en güzel şekilde değerlendirmemiz için bize bir öğüttür.



 

Our Score

İnsanların konuşurken kullandığı kelimeler bize o kişi hakkında ne tür bilgiler verir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.

8. Sınıf Türkçe Kitabı İnsanların konuşurken kullandığı kelimeler bize o kişi hakkında ne tür bilgiler verir? Düşüncelerinizi söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İnsanların konuşurken kullandığı kelimeler bize o kişi hakkında ne tür bilgiler verir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İnsanların konuşurken kullandığı kelimeler bize o kişi hakkında kültür seviyesi, sinirli olup olmadığı ve karakteristik özellikleri hakkında bilgiler verir.


“İnsanların konuşurken kullandığı kelimeler bize o kişi hakkında ne tür bilgiler verir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bence bir insanla konuşurken onun kullandığı kelimeler ahlakını, karakterini, kültür seviyesini ortaya koyar.

Verdiğiniz sorulara nasıl cevap verdiği ve sizin duygularınız karşısında nasıl konuşup tepki verdiği o insanın nasıl bir insan olduğunu gösterir.

Hepimiz özellikle sinirli olduğumuz zamanlarda bilinçaltımızdaki duygu ve düşünceleri açıkça söylemek zorunda kalırız. Veya öfkelendiğimiz zaman kullandığımız kelimeler ahlak seviyemizi ve neler yapabileceğimizi gösterir.

Sizin sorularınıza veya konuşmalarınıza karşı dinleme şekli, kullanmış olduğu kelimeler de büyük ipuçlarıdır.

Belirli bir zaman konuşarak karşımızdaki insanı büyük hoca tanıyabilir böylece ilişkimizi ona göre düzenleyebiliriz.



 

Our Score

Herhangi bir bedensel engeliniz olduğunu düşünerek bir gününüzü nasıl geçirdiğinizi anlatan hikâye edici bir metin yazınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı Herhangi bir bedensel engeliniz olduğunu düşünerek bir gününüzü nasıl geçirdiğinizi anlatan hikâye edici bir metin yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Herhangi bir bedensel engeliniz olduğunu düşünerek bir gününüzü nasıl geçirdiğinizi anlatan hikâye edici bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kaza geçirdiğim seneden beri ne yazık ki yürüyebilme yeteneğimi kaybettim.

Ailemin ve arkadaşlarımın yardımıyla okula gidiyor bana ayrılmış olan masada derslerimi en güzel şekilde yapmaya çalışıyorum.

Arkadaşlarımla sohbet ediyor ve insanların acıyıcı bakışları arasında bazen kendimi çok yalnız ve yorgun hissediyorum.

Eve gelince yine ailemin yardımıyla banyo, yemek yeme gibi ihtiyaçlarıma karşılıyor daha sonra ise yine ailemin yardımı ile yatağıma geçip uyuyor.

Haftanın belirli günleri tedavi görüyor ve tekrar yürümeye kavuşacağım günü heyecanla bekliyorum.


“Herhangi bir bedensel engeliniz olduğunu düşünerek bir gününüzü nasıl geçirdiğinizi anlatan hikâye edici bir metin yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Benim odam Güneşi en iyi şekilde alan evin en aydınlık odasıydı.

Güneşin vücudumu ısıttığını hisseder pencereyi açar güzel havanın kokusunu içime çekerdim.

Güneş ışığını görebilmeyi çok isterdim. Doğuştan görme engelli olduğum için renkleri ve özellikle de güneşi çok merak ediyordum.

Annem odamın ne kadar Güneşli olduğunu anlattığı sıralarda ben sadece bunu hayal ediyor ve ısındığım şeyin renginin nasıl olduğunu görmeyi çok arzuluyordum.

Okula kız kardeşimle gidiyor servise inip inerken annem bana yardımcı oluyor.

Okulda öğretmenlerin ve arkadaşlarım bana yardımcı oluyor ve arkadaşlarım arasında okula girip çıkarken en son girip çıkmayı tercih ediyorum.

Arkadaşlarım konuşurken takılıp düşmemek ve ayaklar arasında kalmamak için bunu yapmam gerekiyor.

Saçlarımı yüzüme dokunduğum zaman onların nasıl göründüğünü aslında çok merak ediyorum.

Babam beni her zaman güzel kızım diye seviyor ancak ben güzelliğim ve çirkinliğin ne olduğunu tam olarak bilemiyorum.

Arkadaşlarımla dışarı çıkarken ve parkta sallanırken bazen çok zor zamanlar yaşıyorum. Özellikle kalabalık zamanlarda dışarı çıkmıyor sakin zamanları tercih ediyorum.



 

Our Score

Okuduğunuz metinden hareketle “eğitimde fırsat eşitliği” ifadesinden ne anlıyorsunuz?

8. Sınıf Türkçe Kitabı Okuduğunuz metinden hareketle “eğitimde fırsat eşitliği” ifadesinden ne anlıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Okuduğunuz metinden hareketle “eğitimde fırsat eşitliği” ifadesinden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Okuduğum metinden hareketle “eğitimde fırsat eşitliği” ifadesinden herkesin öğrenim görmeye ve açıklar bazı çalışmalarla kapatılarak herkesin eğitim almaya hakkı olduğunu anlıyorum.


“Okuduğunuz metinden hareketle “eğitimde fırsat eşitliği” ifadesinden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Okuduğum metinden hareketle “eğitimde fırsat eşitliği” ifadesinden kişilerin fiziksel ve sağlık durumlarına, köklerine veya cinsiyetlerine bakılmaksızın eşit imkanlar alarak eğitim alabilmeleri olduğunu anlıyorum.

Bence her insanın başarma potansiyeli içerisinde vardır. Bu başarmak potansiyeli sayesinde açıklar kapatıldığı ve desteklendiği zaman insanın içerisindeki yetenekler ortaya çıkar.

Yetenekler ne kadar yüksek olursa olsun desteklenmediği ve ortaya çıkarılmadığı sürece yok olmaya mahkumdur.

Engelli bireylerde kendilerine özel imkanlar sunularak yardımcı olunduğu ve kendileri psikolojik ve fizyolojik olarak desteklenerek hayata kazandırılabilirler.

Bunun hem o insanlar hem aileleri hem de toplumumuz açısından gerekli olduğunu düşünüyorum.



 

Our Score

Engelli bireylerin zorlukları aşıp başarıya ulaşmaları konusunda ne düşünüyorsunuz?

8. Sınıf Türkçe Kitabı Engelli bireylerin zorlukları aşıp başarıya ulaşmaları konusunda ne düşünüyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Engelli bireylerin zorlukları aşıp başarıya ulaşmaları konusunda ne düşünüyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bence engelli bireyler özellikle psikolojik açıdan desteklendikleri ve kendilerine fizyolojik olarak imkan sunulduğu zaman büyük başarılar elde edebilirler.


“Engelli bireylerin zorlukları aşıp başarıya ulaşmaları konusunda ne düşünüyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Engelli bireylerin zorlukları aşıp başarıya ulaşmaları konusunda çok başarılı olduklarını düşünüyorum.

Kendilerinde bulunan başarma azmi ve içlerinde bulunmuş olduğu imtihan sebebiyle sağlıklı bireylerden çok daha fazla azimli olabiliyorlar.

Engelli bireyler fiziksel olarak kendilerine imkan sunulduğu ve psikolojik olarak da gerçekten desteklendikleri zaman bence birçok sağlıklı insan yapabildiği birçok şeyi yapabilir hatta daha iyi seviyeleri bile gelebilirler.

Engelli bireylerin zeka olarak genelde çok aktif olduklarını ve bir şeyi başarmak istedikleri zaman eğer desteklenirlerse çok başarılı olduklarını birçok hikayede görmekte ve duymaktayız.

Bunun için yapmamız gereken onları hayata kazandırmak hem kendileri hem de toplum açısından büyük faydalar getirecektir.



 

Our Score
error: Content is protected !!