8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 29-30-31-32-33 Tutku Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Müşriklerle Mücadele Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30, 31, 32, 33


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Müşriklerle Mücadele Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 29-30-31-32-33 Tutku Yayıncılık”

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 29-30-31-32-33


Soru : Bedir Savaşı hangi yılda ve niçin yapılmıştır? Bu konuda bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

Bedir Savaşı, 624 yılında yapılmıştır. Müslümanlar ve Mekkeli müşrikler arasında gerçekleşmiş olup, İslam’ın savunulması ve Mekke’yle olan ekonomik çatışmalara son verilmesi amacı taşımıştır.

Uzun Cevap :

Bedir Savaşı, 624 yılında (2. Hicri yılı) Mekke ile Medine arasında yapılmıştır. Savaş, Müslümanlar ile Mekkeli müşrikler arasındaki ilk büyük çatışmadır. Bedir Savaşı’nın nedeni, Mekkeli müşriklerin Müslümanlara zulmetmeleri ve İslam’ı engellemeye yönelik çabalarıdır.

Ayrıca, bu savaşın ekonomik bir boyutu da vardı; Müslümanlar, Mekke’nin kervanlarını hedef alarak, ekonomik baskı uygulamak ve Mekke’yle olan düşmanlığı sona erdirmek istemiştir. Bedir Savaşı, Müslümanlar için büyük bir zaferle sonuçlanmış ve bu zafer, İslam’ın güçlenmesine katkıda bulunmuştur. Bu savaş, Müslümanların moralini yükseltmiş ve İslam’ın toplumsal ve siyasi açıdan güç kazanmasını sağlamıştır.


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Cihad nedir? Araştırıp öğreniniz. Edindiğiniz bilgileri defterinize not ederek sınıfınızda arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Kısa Cevap :

Cihad, İslam’da Allah yolunda mücadele anlamına gelir. Bu, hem fiziksel mücadeleyi (savaş) hem de kişisel, manevi çabayı (kötü davranışlardan kaçınmak) içerir.

Uzun Cevap :

Cihad, İslam’da Allah yolunda mücadele etme anlamına gelir ve bu kavram iki ana şekilde ortaya çıkar: büyük cihad ve küçük cihad. Büyük cihad, kişinin kendi nefsine karşı mücadele etmesi, kötü alışkanlıkları ve günahları terk etmesi anlamına gelir. Küçük cihad ise, fiziki savaş anlamında olup, adalet ve dini koruma amacıyla savaşmayı içerir.

İslam tarihinde, cihad kavramı genellikle savaşlarla ilişkilendirilmiş olsa da, asıl önemi kişinin kendini kötü alışkanlıklardan arındırması ve iyi bir yaşam sürmesiyle ilgilidir. Cihad, hem bireysel hem de toplumsal düzeyde İslam’ın değerlerini korumak ve yaymak için yapılan bir mücadeledir.


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Uhud Savaşı’nda izlenecek taktik konusunda Peygamber Efendimizin (sav) görüşü neydi? Bu görüş uygulansaydı sizce sonuç nasıl olurdu? Sınıfınızda beyin fırtınası yapınız.


Kısa Cevap :

Uhud Savaşı’nda Peygamber Efendimiz (sav), dağın arkasındaki savunma hattında kalmayı önerdi. Ancak, bazı askerlerin ganimet peşine düşmesi ve savunma hattının terk edilmesi sonucu savaş Müslümanlar için olumsuz sonuçlandı.

Uzun Cevap :

Uhud Savaşı sırasında, Peygamber Efendimiz (sav) savunma stratejisi olarak dağın arkasındaki yüksek mevkilerde kalmayı ve düşman saldırılarına karşı bu noktadan savunma yapmayı önermişti. Bu strateji, düşmanların yüksek noktalardan saldırmasını engelleyecek ve savunma hattını güçlendirecekti.

Ancak savaş sırasında bazı askerler ganimet peşine düştü ve bu nedenle savunma hattı zayıfladı. Peygamberimizin önerdiği strateji uygulanmış olsaydı, savunma hattı güçlü kalabilir ve Müslümanlar daha iyi bir savunma yapabilirdi. Bu, savaşın sonucunu değiştirebilirdi. Savaş, Müslümanlar için ağır kayıplarla sonuçlandı ve bu olay, strateji ve disiplinde önemli dersler çıkarmalarına neden oldu.



 

Our Score

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 25-26-27-28 Tutku Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Medine’de İslam Toplumunun Oluşumu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Medine’de İslam Toplumunun Oluşumu Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 25-26-27-28 Tutku Yayıncılık”

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 25-26-27-28


Soru : Hicret hakkında neler biliyorsunuz? Düşüncelerinizi ifade ediniz.


Kısa Cevap :

Hicret, Hz. Muhammed (sav) ve Müslümanların Mekke’den Medine’ye göç etmesidir. Hicret, İslam tarihinde bir dönüm noktasıdır ve İslam takviminin başlangıcı kabul edilir.

Uzun Cevap :

Hicret, Hz. Muhammed (sav) ve Müslümanların, Mekke’de maruz kaldıkları zulüm ve baskıdan kaçmak için Medine’ye göç etmeleridir. Bu olay, 622 yılında gerçekleşmiştir ve İslam tarihinde büyük bir öneme sahiptir. Hicret, Müslümanlar için sadece bir yer değiştirme değil, aynı zamanda yeni bir toplumsal düzenin kurulması anlamına geliyordu. Medine’ye hicretle birlikte, İslam toplumu daha güçlü bir yapıya kavuştu ve burada İslam devleti kuruldu.

Hicret, Müslümanların hem dini hem de sosyal yaşamlarında yeni bir sayfa açtı. Bu olay, İslam takviminin (Hicri Takvim) başlangıcı olarak kabul edilmiştir ve Müslümanlar arasında birlik ve beraberliğin sembolü haline gelmiştir. Hicret aynı zamanda Müslümanların fedakârlıklarını, sabırlarını ve Allah’a olan teslimiyetlerini de simgeler. Bu süreç, İslam’ın daha geniş kitlelere yayılmasına zemin hazırlamış ve İslam’ın güçlenmesine katkı sağlamıştır.



 

Our Score

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 17-18-19-20-21-22-23-24-25 Tutku Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Peygamberimizin Mekke Yılları ve Hicret Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Peygamberimizin Mekke Yılları ve Hicret Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 17-18-19-20-21-22-23-24-25 Tutku Yayıncılık”

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 17-18-19-20-21-22-23-24-25


Soru : Hicret’ten sonra Medine’de İslam’ın yayılışı nasıl olmuştur? Düşüncelerinizi ifade ediniz.


Kısa Cevap :

Hicret’ten sonra Medine’de İslam, hızla yayıldı. Peygamberimiz (sav), Medine’de bir İslam devleti kurdu ve Müslümanlar arasındaki birlik güçlendi.

Uzun Cevap :

Hicret, İslam tarihinde önemli bir dönüm noktasıdır. Medine’ye hicretten sonra, Peygamberimiz (sav) burada bir İslam devleti kurdu. Medine’deki Müslümanlar arasında güçlü bir kardeşlik bağı oluşturuldu ve Müslümanlar sosyal, dini ve siyasi alanda birleştiler.

Peygamberimiz (sav), Medine Sözleşmesi’ni imzalayarak Medine’de yaşayan farklı kabileler arasında barış ve adaleti sağladı. Bu süreçte İslam, sadece Medine’de değil, çevre kabilelerde de hızla yayıldı. Hicret sonrası dönemde Müslümanlar, İslam’ın mesajını daha geniş bir kitleye ulaştırma imkânı buldular ve bu sayede İslam, Arap Yarımadası’nda büyük bir güç haline geldi.


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Müslümanları hicret etmeye yönelten sebepler nelerdir? Sınıfınızda tartışınız. Ulaştığınız sonuçları maddeler hâlinde defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

Müslümanlar, Mekke’de maruz kaldıkları zulüm ve baskı, ibadetlerini özgürce yapamamaları ve güvenli bir ortam arayışı nedeniyle Medine’ye hicret ettiler.

Uzun Cevap :

Müslümanları hicret etmeye yönelten sebepler arasında şunlar bulunmaktadır:

  1. Zulüm ve Baskı: Mekke’de Müslümanlar, Mekkeli müşriklerin ağır zulüm ve baskılarına maruz kaldılar. İslam’ı kabul edenlere işkence edildi, ticaretleri engellendi ve sosyal boykot uygulandı.
  2. İbadet Özgürlüğü: Mekke’de Müslümanlar, ibadetlerini rahatça yapamıyorlardı. Medine’ye hicret, onların ibadetlerini serbestçe yapmalarını sağladı.
  3. Güvenlik Arayışı: Mekke’deki güvensiz ortam, Müslümanların can güvenliğini tehdit ediyordu. Medine’ye hicretle birlikte, Müslümanlar daha güvenli bir ortama kavuştular.
  4. İslam’ın Yayılması: Medine’de İslam’ın daha geniş bir kitleye ulaşma potansiyeli bulunuyordu. Hicret, İslam’ın Medine ve çevresinde hızla yayılmasına zemin hazırladı.
  5. Destek ve Kardeşlik: Medine’deki Müslümanlar, Mekke’den gelen Müslümanlara kucak açarak onları desteklediler ve aralarındaki kardeşlik bağı güçlendi.

Bu sebepler, Müslümanların Medine’ye hicret etmesinde etkili olmuş ve İslam’ın yayılmasında önemli bir rol oynamıştır.



 

Our Score

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17 Tutku Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Peygamberimizin Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Peygamberimizin Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17 Tutku Yayıncılık”

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) ailesi ve çocukluk dönemi hakkında neler biliyorsunuz? 


Kısa Cevap :

Hz. Muhammed (sav), Mekke’de 571 yılında doğdu. Babası Abdullah, annesi Âmine idi. Küçük yaşta yetim kaldı ve amcası Ebu Talib tarafından büyütüldü.

Uzun Cevap :

Hz. Muhammed (sav), 571 yılında Mekke’de doğdu. Babası Abdullah, annesi Âmine idi. O daha doğmadan babası vefat etti, bu nedenle yetim doğdu. Altı yaşında annesini de kaybettikten sonra dedesi Abdulmuttalib’in himayesine girdi.

İki yıl sonra dedesi de vefat edince, amcası Ebu Talib onun sorumluluğunu üstlendi. Hz. Muhammed (sav), çocukluk yıllarında dürüstlüğü ve güvenilirliğiyle tanındı. Çocukluk döneminde çobanlık yaptı ve ilerleyen yaşlarda ticaretle uğraşarak geçimini sağladı.


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


İslam öncesi Arap toplumunda kız çocukları değersiz kabul ediliyordu. Hatta bazı vicdansız aileler kız çocuklarını diri diri toprağa gömüyordu. Bu konuda Kur’an’da şöyle buyrulur:

“Onlardan birine kız müjdelendiği zaman öfkelenmiş olarak yüzü kapkara kesilir. Kendisine verilen müjdenin kötülüğünden dolayı kavminden gizlenir. Onu, aşağılık duygusu içinde yanında mı tutsun, yoksa toprağa mı gömsün! Bakın ki verdikleri hüküm ne kadar kötüdür!” (Nahl suresi, 58-59. ayetler.)

Soru : Yukarıdaki ayet, Peygamberimizin (sav) çocukluk ve gençlik yıllarında Arap Yarımadası’nda yaşanan olumsuzluklar hakkında sizlere neler düşündürmektedir? Sınıfınızda yorumlayınız.


Cevap :

Yukarıdaki ayet, İslam öncesi Arap toplumunun ne kadar acımasız ve adaletsiz olduğunu göstermektedir. Kız çocuklarına değer verilmemesi, hatta diri diri toprağa gömülmeleri, bu toplumun ne kadar katı ve vicdansız olduğunu ortaya koyar.

Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav), bu tür zulümlerin ve haksızlıkların olduğu bir dönemde dünyaya gelmiş ve bu olumsuzlukları düzeltmek için İslam’ı tebliğ etmiştir. Onun rehberliğiyle, kız çocuklarına ve kadınlara hak ettikleri değer verilmiş, toplumda adalet ve merhamet hâkim kılınmıştır. Bu ayet, Peygamberimizin (sav) ne kadar büyük bir reformcu ve adaletin temsilcisi olduğunu düşünmemize neden olmaktadır.



 

Our Score

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 9 Tutku Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 9


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 9 Tutku Yayıncılık”

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Kitabı Sayfa 9


1. Peygamberimizin (sav)* çocukluk yılları hakkında bir araştırma yapınız. 


Kısa Cevap :

Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav), 571 yılında Mekke’de doğdu. Babası Abdullah, annesi Âmine idi. Küçük yaşta yetim kalan Hz. Muhammed (sav), dedesi Abdulmuttalib ve amcası Ebu Talib tarafından büyütüldü.

Uzun Cevap :

Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav), 571 yılında Mekke’de dünyaya geldi. Babası Abdullah, o daha doğmadan vefat etti. Doğumunun ardından annesi Âmine tarafından sütanne olan Halime’ye teslim edildi.

Bu süreçte, çölde büyüdü ve temiz bir doğa ile saflık içinde çocukluğunu geçirdi. Altı yaşında annesini, sekiz yaşında dedesi Abdulmuttalib’i kaybetti. Bu kayıpların ardından, amcası Ebu Talib’in himayesine girdi. Hz. Muhammed (sav), bu dönemde dürüstlüğü ve güvenilirliğiyle tanınmaya başladı, çevresi tarafından “El-Emin” olarak anıldı.


2. Mekke’nin İslam dinindeki yeri ve önemi nedir? Araştırınız. 


Kısa Cevap :

Mekke, İslam dininde kutsal kabul edilen şehirdir. Kâbe, Müslümanların kıblesi olup Mekke’de bulunur. Ayrıca Hac ibadeti de burada yerine getirilir.

Uzun Cevap :

Mekke, İslam dininde büyük bir öneme sahiptir. Şehir, İslam’ın en kutsal mekanı olan Kâbe’ye ev sahipliği yapar. Kâbe, Müslümanların namaz kılarken yöneldikleri kıble noktasıdır ve Hac ibadeti sırasında ziyaret edilmesi gereken bir yerdir.

Mekke, Hz. İbrahim ve oğlu Hz. İsmail tarafından Kâbe’nin inşa edilmesiyle İslam tarihinde önemli bir yer edinmiştir. Ayrıca Mekke, İslam’ın doğduğu şehir olup, Peygamberimiz Hz. Muhammed’in (sav) de doğum yeridir. Müslümanlar, burayı ziyaret ederek dini vecibelerini yerine getirir ve Mekke’nin manevi havasını soluyarak dini bağlarını güçlendirirler.


3. Hz. Muhammed (sav) ve Müslümanlar, Mekke’den Medine’ye niçin hicret etmek zorunda kalmışlardır? Araştırıp öğreniniz.


Kısa Cevap :

Hz. Muhammed (sav) ve Müslümanlar, Mekke’de artan baskı ve zulüm nedeniyle Medine’ye hicret etmek zorunda kaldılar.

Uzun Cevap :

Hz. Muhammed (sav) ve Müslümanlar, İslam’ın Mekke’de yayılmaya başlamasıyla birlikte büyük bir muhalefetle karşılaştılar. Mekkeli müşrikler, İslam dinine girenleri şiddetle baskı altına almaya ve eziyet etmeye başladılar. Bu zulüm, Müslümanların hayatını tehlikeye sokuyordu.

Bu nedenle, Hz. Muhammed (sav) ve Müslümanlar, kendilerine daha güvenli bir ortam sağlamak ve İslam’ı daha huzurlu bir şekilde yaşayabilmek amacıyla Medine’ye hicret ettiler. Medine’deki Müslümanlar, hicret eden Müslümanlara kucak açarak onları desteklediler. Bu olay, İslam tarihinde büyük bir dönüm noktası olarak kabul edilir ve hicret, İslam takvimi olan Hicri Takvim’in başlangıcı olarak kabul edilir.


4. Peygamberimizin (sav) Veda Hutbesi’ni bularak sınıfınızda okuyunuz. Bu hutbede yer alan öğütlerden, size göre en dikkat çekici olan üç tanesini belirleyerek defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

Peygamberimizin Veda Hutbesi’nde önemli öğütler arasında; insanların eşitliği, kadın haklarının korunması ve emanete sadakat yer alır.

Uzun Cevap :

Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav), Veda Haccı sırasında Müslümanlara hitaben bir hutbe verdi. Bu hutbe, İslam ahlakı ve toplumsal düzen açısından son derece önemlidir. Hutbede, insanların eşit olduğu vurgulanarak ırk ve renk ayrımcılığının reddedilmesi gerektiği belirtilmiştir.

Ayrıca kadınların haklarının korunması ve onlara iyi davranılması gerektiği üzerinde durulmuştur. Bunun yanı sıra, her Müslüman’ın birbirine emanet olduğunu ve emanetlere sadık kalınması gerektiği ifade edilmiştir. Bu öğütler, İslam toplumunun temel ahlaki ve sosyal prensiplerini oluşturur ve Müslümanlar tarafından büyük bir değer taşır.


5. Hz. Muhammed’in (sav) vefatının Müslümanlar üzerindeki etkileri neler olmuştur? Araştırıp öğreniniz. 


Kısa Cevap :

Hz. Muhammed’in (sav) vefatı, Müslümanlar üzerinde büyük bir üzüntü ve belirsizlik yaratmış, ancak İslam toplumu bu durumu aşarak hızla toparlanmıştır.

Uzun Cevap :

Hz. Muhammed’in (sav) vefatı, Müslümanlar arasında büyük bir üzüntü ve şok etkisi yaratmıştır. O, İslam toplumunun lideri ve rehberi olarak görülüyordu. Onun kaybı, Müslümanlar arasında geçici bir belirsizliğe neden olmuştur.

Ancak kısa süre içinde Müslümanlar, Hz. Ebu Bekir’in halife seçilmesiyle birlikte toparlanmış ve İslam devleti düzenini koruyarak genişlemeye devam etmiştir. Hz. Muhammed’in (sav) vefatı sonrasında, İslam toplumu birlik ve beraberlik içinde hareket ederek, İslam dinini daha geniş kitlelere ulaştırmıştır. Bu süreçte, Müslümanlar Peygamberimizin öğütlerine ve sünnetine sıkı sıkıya bağlı kalarak yaşamlarını sürdürmeye çalışmışlardır.



 

Our Score

8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları

Ortaokul 8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı” dersi, öğrencilerin İslam peygamberinin yaşamı hakkında derinlemesine bilgi edinmelerini amaçlayan önemli bir konudur. Bu konuda eğitim veren “Peygamberimizin Hayatı” ders kitabı, öğrencilere peygamberimizin hayatına dair kapsamlı bilgiler sunar. “Peygamberimizin Hayatı” ders kitabı, öğrencilere peygamberimizin çocukluk döneminden başlayarak yetişkinliğine kadar olan süreçleri detaylı bir şekilde öğretir.


“8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları”

Peygamberimizin yaşamını daha iyi anlamak için “Peygamberimizin Hayatı Cevapları” ve “Peygamberimizin Hayatı Etkinlik Cevapları” gibi kaynaklardan yararlanabilirsiniz. Bu kaynaklar, ders kitabında yer alan soruların ve etkinliklerin cevaplarını sunarak öğrencilerin konuyu pekiştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca, “Peygamberimizin Hayatı” ders kitabı sayfa cevapları ve “Ortaokul Peygamberimizin Hayatı Kitabı Cevapları” gibi ek materyaller, öğrencilerin öğrenme sürecini destekler.

Bu kitaplar ve cevap anahtarları, öğrencilerin “Peygamberimizin Hayatı 8. Sınıf Kitabı” üzerindeki bilgilerini gözden geçirmelerine ve anlamalarını derinleştirmelerine olanak tanır. Dolayısıyla, bu kaynakları etkin bir şekilde kullanarak peygamberimizin hayatını daha iyi öğrenebilir ve ders başarınızı artırabilirsiniz.


“8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Kitabı”


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Kitabı Tutku Yayıncılık Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE: PEYGAMBERİMİZİN MEDİNE YILLARI


1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 9


Peygamberimizin Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16


Peygamberimizin Mekke Yılları ve Hicret Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24


Medine’de İslam Toplumunun Oluşumu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26, 27, 28


Müşriklerle Mücadele Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30, 31, 32, 33


Yahudi ve Hristiyanlarla İlişkiler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


Mekke’nin Fethi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41


Peygamberimizin Haccı ve Veda Hutbesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45


Peygamberimizin Vefatı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46


1. Ünite Bir Hadis Öğreniyorum Cevapları Sayfa 47, 48


1. Ünite Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 49, 50


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Kitabı Tutku Yayıncılık Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE: PEYGAMBERİMİZİN DİNDEKİ KONUMU


2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51


Peygamberimizin Vahyi İnsanlığa Ulaştırması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55


Peygamberimizin Vahyi Açıklaması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59


Peygamberimizin Hüküm Koyması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62


Peygamberimizin Vahyi Yaşayarak Öğretmesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69


Peygamberimizin İnsanı Kötülüklerden Arındırması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73, 74


2. Ünite Bir Hadis Öğreniyorum Cevapları Sayfa 75


2. Ünite Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 76


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Kitabı Tutku Yayıncılık Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE: PEYGAMBERİMİZ VE SOSYAL HAYAT


3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77


Adil Bir Yönetici Olarak Peygamberimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79


Sosyal Sorunların Çözümünde Peygamberimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82


Çalışma Hayatı Ve Peygamberimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84


Çevre Bilinci Ve Peygamberimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87


3. Ünite Bir Hadis Öğreniyorum Cevapları Sayfa 88


3. Ünite Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 89, 90


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Kitabı Tutku Yayıncılık Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE: EN GÜZEL ÖRNEK PEYGAMBERİMİZ


4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91


Peygamberimizin Hayatında Dünya Ve Ahiret Dengesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


Peygamberimizin Hayatında İnfak ve Sadaka Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96


Peygamberimizin Hayatında Sadelik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98


Peygamberimizin Affedici Olması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100


4. Ünite Bir Hadis Öğreniyorum Cevapları Sayfa 101


4. Ünite Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 102, 103, 104


8. Sınıf Peygamberimizin Hayatı Tutku Yayıncılık Kitabı Tutku Yayıncılık Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE: İSLAM DAVETİ VE SAHABE


5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105


İslam Davetinde Sahabenin Rolü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113


Âlim Sahabiler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125


Şehit Sahabiler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133


5. Ünite Bir Hadis Öğreniyorum Cevapları Sayfa 134


5. Ünite Ünite Sonu Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 135



 

Our Score
error: Content is protected !!