3. Sınıf Türkçe Kitabı 27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31


Öğrenciler için hazırlanan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları ödevlerini yaparken kolaylık sağlar. Bu içerik, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında hazırlanarak derslerde öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 27-28-29-30-31. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirirken, 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27, 28, 29, 30, 31 Cevapları ile metne yönelik etkinlikleri doğru şekilde yapmalarını destekler. Bu sayede derslerde başarı artar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Beştaş ve İki Ceviz Bileti Dinleme Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31


Soru : Aile büyüklerinizden çocukluklarında oynadıkları bir sokak oyununu anlatmalarını isteyiniz. Anlatılan oyunun oynanışıyla ilgili sözlü yönergeler vererek arkadaşlarınıza yönergeleri uygulatınız.


Cevap :

Aile büyüklerim çocukluklarında saklambaç oyununu oynarlarmış. Oyunun oynanışı şöyleymiş:

  1. Önce bir ebe seçilir.

  2. Ebe gözlerini kapatıp 20’ye kadar sayar.

  3. Diğer çocuklar saklanır.

  4. Ebe saklananları bulmaya çalışır.

  5. Bulunanlar ebe olur veya oyun baştan başlar.

Arkadaşlarıma bu yönergeleri anlatıp birlikte uyguladık ve oyunu oynadık.


Soru : Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız.


Cevap : Görsellere bakınca, metnin çocukların birlikte oynadığı ‘beş taş’ oyunu ve sonrasında gerçekleşen keyifli bir etkinliği anlattığı anlaşılıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : Metni dinlerken anlamını bilmediğiniz sözcükleri belirleyiniz. Belirlediğiniz sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz.


Cevap :

Şıngırtı Tahmin: Küçük bir nesnenin çıkardığı zil sesi veya metalin birbirine çarpmasıyla oluşan ses.

Turnuva Tahmin: Çeşitli yarışmaların veya oyunların bir arada düzenlendiği büyük etkinlik.


1. Dinlediğiniz metnin türü öyküdür. Öykü unsurlarını bulmak için verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Olay ne zaman gerçekleşiyor?

Cevap : Olay, bir öğleden sonra, çocukların bir araya geldiği sırada yaşanıyor.


Olayın geçtiği yer neresidir?

Cevap : Olay, Atiye Teyze’nin bahçesinde gerçekleşiyor.


Öyküde ne anlatılıyor?

Cevap : Öyküde, çocuklar arasında beş taş turnuvası düzenleniyor; kazananlar tiyatro izliyor ve ceviz biletleriyle ödüllendiriliyor.


Olay kimlerin başından geçiyor?

Cevap : Olay, Burcu, Nilgün, Ahmet, Begüm ve diğer çocukların yaşadığı maceraları anlatıyor.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


2. Ozan ve Bilge’nin verdiği bilgileri dikkate alarak dinlediğiniz metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu: Çocukların birlikte beş taş oyunu oynayıp, sonrasında tiyatro izleyerek keyifli zaman geçirmeleri.

Metnin ana düşüncesi: Arkadaşlarla oyun oynamak ve çeşitli etkinliklere katılmak, hem eğlenmeyi sağlar hem de dostlukları güçlendirir.


3. Metne farklı bir başlık yazınız. 


Cevap :  Beştaş Turnuvası ve Ceviz Bileti


4. Dinlediğiniz metindeki olayları oluş sırasına göre sıralayınız. 


Cevap :

Oyun sonunda Ahmet, Begüm ve diğer iki arkadaşımız bizleri selamladılar. ……3……………..

Toplanan ceviz biletlerimizi kırıp hep birlikte afiyetle yedik. ………..4…………

Hepimiz Atiye Teyze’nin avlusundaki merdivenlere yerleştik. Oyunu izlemek için hazırdık. …………..1………

Kese kâğıdı ağzına kadar cevizlerle dolunca oyun başladı. Meyve sularımızı içerken kahkahalara boğulmuştuk. . …………..2………


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. Ozan’ın hatırlattığı bilgilere dikkat ederek verilen cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzeltiniz. Noktalı yerlere düzelttiğiniz cümleleri tekrar yazınız.


Cevap :

a) Arkadaşım bana Keloğlan Masalları adlı kitabı hediye etti.

b) Dedem, Çanakkale’de savaşmış.

c) Kışın Erciyes Dağı’nda kar kalınlığı artar.


2. Aşağıdaki cümlelerde büyük harfle başlaması gereken sözcüklerin altını çiziniz. Bu sözcüklerin neden büyük harfle başlaması gerektiğini yazınız.


Cevap :

Cümleler ve neden büyük harfle yazılmalı:

  1. Kedim Duman, yaş mamayı çok seviyor.

    • Duman: Özel isim olduğu için büyük harfle yazılmalı.

  2. Öğretmenimizle Anıtkabir’e gittik.

    • Anıtkabir: Yer adı olduğu için büyük harfle yazılmalı.

  3. Arkadaşım, Bağcılar Mahallesi’nde oturuyor.

    • Bağcılar Mahallesi: Yer adı olduğu için büyük harfle yazılmalı.

  4. Buket, Eren ve Semra törende şiir okuyacaklar.

    • Buket, Eren, Semra: Özel isimler olduğu için büyük harfle yazılmalı.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3. Sözcük ağacında metinde geçen sözcüklerin ve söz grubunun eş anlamları (anlamdaşları) verilmiştir. Sözcüklerin ve söz grubunun eş anlamlarını bularak yandaki tabloya yazınız.


Cevap :

takas = değişim
duyuru = ilan
tebrik etmek =  kutlamak
lider = önder


Soru : Bir oyun kurucu olsaydınız hangi oyunu, kimlerle, nasıl tasarlardınız? Tasarladığınız oyunu anlatıp arkadaşlarınızla oynayınız.


Cevap :

Bir oyun kurucu olsaydım, “Renkli Macera” adında bir oyun tasarlardım. Bu oyunda arkadaşlarımla birlikte parkta veya bahçede oynardık. Oyun, farklı renklerle işaretlenmiş alanlarda çeşitli görevleri tamamlamaya dayanır.

Her renk farklı bir görev verir: kırmızı alanda zıplama, mavi alanda top atma, sarı alanda bilmece çözme gibi. Görevleri tamamlayan takım puan kazanır ve en çok puanı toplayan takım oyunu kazanır. Arkadaşlarımla bu oyunu oynayarak hem eğlenir hem de birlikte hareket etmeyi öğrenirdik.


Soru : Yakan top oyununun kurallarını aşağıdaki numaralandırılmış satırlara kısaca yazınız.


Cevap :

  1. Oyun alanı belirlenir ve oyuncular başlangıç pozisyonuna geçer.

  2. Bir oyuncu topu alır ve diğer oyunculara doğru atar.

  3. Topa değen oyuncu oyundan çıkar veya kısa süre bekler.

  4. Topu yakalayan oyuncu, diğerlerine atarak onları oyundan çıkarmaya çalışır.

  5. Oyuncular topa yakalanmamaya çalışarak alan içinde hareket eder.

  6. Oyun sonunda en uzun süre oyunda kalan oyuncu veya takım kazanır.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 20-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Rüya Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26


Öğrenciler, 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 20-21-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları ile derslerdeki soruları doğru ve kolay bir şekilde çözebilirler. Bu kaynak, 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları başlığı altında öğrencilere rehberlik sunar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 20-22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Rüya Nedir? Metni Etkinlik Cevapları ve 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi anlayarak etkinliklerde başarılı olur. Bu cevaplar, ödevlerde ve ders tekrarlarında büyük kolaylık sağlar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Rüya Nedir? Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26


Soru : Her gece rüya görüyor musunuz? Gördüğünüz rüyalar sonrasında kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Anlatınız.


Cevap : Evet, her gece rüya görüyorum. Rüyalar bazen güzel, bazen de korkutucu olabiliyor. Güzel rüyalar gördüğümde mutlu ve huzurlu hissediyorum; korkutucu rüyalar gördüğümde ise biraz tedirgin oluyorum ama genellikle sabah olunca rahatlıyorum.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Metinde yer alan bazı sözcükler ve anlamları aşağıda verilmiştir. Anlamlarını bulduğunuz sözcükleri bulamacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  • Üzüntü, endişe duyulan düşünce. = kaygı
  • Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı. = deneyim
  • Bir nesnenin veya bir insanın devrilmeden durma hâli. = denge
  • Bir olayda birbiri ardınca görülen, gelişen değişik durumların her biri. = evre
  • Aydınlık, açık. = berrak

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


Metinde rüyalarımızın hangi özelliklerinden bahsedilmektedir?


Cevap : Rüyaların günlük yaşantımızla ilgili olduğu, öğrenmeyi kolaylaştırabildiği, herkesin rüya gördüğü, berrak rüyaların var olduğu, tanıdık yüzlerin görüldüğü ve görme engellilerin de farklı biçimde rüya görebildiği anlatılmaktadır.


Rüyalarımızla ilgili bilim insanlarının düşünceleri nelerdir?


Cevap : Bazı bilim insanları rüyaların gün içindeki olayları anlamlandırmaya yaradığını, bazıları ise kaygılandığımız ve düşündüğümüz konularla ilgili olduğunu söylemektedir.


Metinde rüya ile horlama arasında nasıl bir ilişki kurulmuştur?


Cevap : Metinde horlamanın rüya görülmeyen evrede olduğu, bu yüzden horlayan birinin o anda rüya görmediği belirtilmiştir.


1. Bilge ve Ozan’ın rüyalarındaki hayal ürünü ve gerçek ifadeleri bularak aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :

Hayal ürünü ifadeler: Rüyada bisiklet sürmek, rüyanın içeriğini değiştirmek, unutulan yüzleri görmek.

Gerçek ifadeler: Herkesin rüya görmesi, horlayan kişinin o anda rüya görmemesi, görme engellilerin de rüya görmesi.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


2. Görsellerdeki varlıkları kullanarak hayal ürünü ve gerçek ifadeler yazınız.


Cevap :

Kurbağa Kelimesi

Gerçek ifade: Su kenarında yaşayan, zıplayabilen bir hayvan.
Hayal ürünü ifade: Konuşabilen ve sihirli güçleri olan bir kurbağa.

Araba Kelimesi

Gerçek ifade: İnsanların ulaşım için kullandığı motorlu taşıt.
Hayal ürünü ifade: Uçabilen veya zamanda yolculuk yapabilen sihirli araba.


3. Metinde verilen “denge, akış, içerik, deneyim, yaşantı” sözcüklerini sözlük sırasına göre sıralayınız.


Cevap :

  1. Akış
  2. Denge
  3. Deneyim
  4. İçerik
  5. Yaşantı

4. Aşağıdaki görsellerde verilen varlıkların isimlerini örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25  Cevapları


5. “Rüya Nedir?” adlı bilgilendirici metni inceleyiniz. Satır sonuna sığmadığı için hecelere ayrılan sözcükleri boş bırakılan alana yazınız.


Cevap :

  • ya-şan-tı
  • bi-lim
  • in-san-lar
  • de-ne-yim
  • i-çe-rik
  • be-rrak
  • gö-rü-len

Rüya Günlüğü

Bazı yazar ve sanatçılar eserlerini rüyalarından yola çıkarak ortaya koyar. Bunun nedeni, rüyaların gerçek dünyada rastlanamayacak türden ilginç deneyimler, maceralar, fikirler içermesidir. Rüyalarını sonradan hatırlamak isteyenler uyanır uyanmaz hemen bir deftere yazarlar ya da basit bir resmini yaparlar.
Zuhal ÖZER

Soru : Yukarıdaki metinden hareketle rüyalarınızda gördüğünüz ilginç maceraları, fikirleri hangi alanlarda kullanmak isterdiniz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Rüyalarımda gördüğüm ilginç maceraları ve fikirleri kitap yazarken, resim veya çizgi film yaparken, oyun tasarlarken ve hikaye anlatırken kullanmak isterdim. Bu sayede rüyaların yaratıcılığını gerçek dünyaya taşıyabilirim.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Ozan’ın rüyasında gördüğü hayvanlarla yaptığı yarışı sizce kim kazanmıştır? Neden? Görselden hareketle bir öykü yazınız.


Cevap :

BÜYÜK YARIŞ

Ozan, rüyasında sıra dışı bir bisiklet yarışının ortasında kendini buldu. Bu yarışta rakipleri insanlar değil; dev bir fil, uzun boylu bir zürafa, çevik bir kaplan, sevimli bir ayı ve gökyüzünde süzülen bir leylekti. Herkes heyecanla başlangıç çizgisine dizildi ve düdük çalınca yarış başladı.

Kaplan ilk başta hızla öne fırladı, ama kısa sürede yoruldu. Fil iri adımlarla ilerliyordu, fakat ağırlığı yüzünden geride kaldı. Zürafa uzun bacaklarıyla koştu, ama ağaç dalları yolunu kesti. Ayı neşeyle ilerliyordu ama oyun oynamaya dalınca yavaşladı. Leylek tüm yarışı gökyüzünden izledi, ama uçtuğu için yarışa katılamadı.

Ozan ise bisikletini sabırla sürdü. Ne engeller ne rakipler onu durdurabildi. Azmi ve kararlılığı sayesinde yarışı tamamladı ve birinci oldu. Yarışın sonunda herkes şunu fark etti: Gerçek başarı, hızda değil, sabır ve kararlılıktadır.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı 13-14-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Merhaba Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


Öğrenciler için hazırlanan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 13-14-16-17-18-19. Sayfa Cevapları sayesinde derslerde işlenen konular daha anlaşılır hale gelir. Bu çalışma, aynı zamanda 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları kapsamında öğrencilerin ödevlerine ve tekrarlarına yardımcı olur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı 13-14-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Merhaba Metni Etkinlik Cevapları ile öğrenciler metni daha iyi kavrayarak etkinliklerde başarı elde eder. Bunun yanında, 3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları öğrencilere hem konu pekiştirmede hem de sınav hazırlığında önemli bir kaynak sunar.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Merhaba Metni”


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17-18-19


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


1) “Oyun” dendiğinde aklınıza neler geliyor? 


Cevap :  “Oyun” dendiğinde aklıma eğlence, arkadaşlarla birlikte vakit geçirmek, mutluluk, koşmak, gülmek ve güzel zaman geçirmek geliyor.


2) 1. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.


Cevap : Öğrenciler bu temada, oyun oynama alışkanlıklarını inceleyebilir, farklı oyuncakları tanıyabilir, hayal güçlerini besleyen rüyaları keşfedebilir, çeşitli hayvanların özelliklerini öğrenebilir ve kitaplar sayesinde yeni bilgilere ulaşabilirler.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : İçinde “çocuk” ve “oyuncak” geçen bir şiir bulunuz. Bulduğunuz şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Çocuk ve Oyuncak

Çocuk oynar oyuncakla,
Sevgi dolar her yaprakla.
Gülen yüzü ışık saçar,
Dünya onunla güzelleşir.

Oyuncağı dostu gibi,
Sevincini taşır dile.
Hayal kurar umutlarla,
Çocuk mutlu oyuncakla.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


1. Aşağıdaki örnekte verilen sözcük salkımını inceleyiniz. “Oyuncak” sözcüğünün çağrıştırdığı kavramlarla salkımı tamamlayıp boyayınız.


Cevap :

Oyuncak sözcüğünün çağrıştırdığı 10 kavram:

  1. Çocuk
  2. Oyun
  3. Eğlence
  4. Mutluluk
  5. Arkadaş
  6. Sevinç
  7. Bebek
  8. Araba
  9. Top
  10. Hayal

2. Şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Sözcüklerin başına anlamların numaralarını yazarak eşleştiriniz. 


Cevap :

1- Şehir ve kasabaların dışında kalan, geniş yer; dağ, bayır. = Kır

2- Zihinde tasarlanan, canlandırılan şey; imge. = Hayal

3- Bir halkın hâkim olduğu, üzerinde yaşadığı, kültürünü oluşturduğu toprak parçası. = Yurt


3. Altı çizili sözcük gruplarının dizeye kattığı anlamı düşününüz. Bu sözcüklerin yerine aynı anlama gelecek hangi sözcük ya da sözcük gruplarını getirebilirsiniz? Noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“Merhaba sevgi dolu anneciğim”
“Merhaba canım anneciğim”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. 


1. Şair, şiirinde hangi konudan bahsetmektedir?


Cevap : Şair, şiirinde çocukluk anılarını, oyuncaklarını, arkadaşlarını, ailesini ve sevdiği şeyleri selamlayarak bahsetmektedir.


2. Şiirin son bölümünde geçen “Ay yıldız” ifadesiyle şair ne anlatmak istemiştir?


Cevap : Şiirde “Ay yıldız” ifadesi geçmemektedir; ancak eğer kastedilen “yüzüne ay konmuş nineciğim” ise, şair nineyi sevgi ve saygıyla, yüzünün parlak ve güzel olduğunu vurgulayarak anlatmak istemiştir.


3. Sizce, şair neler hissetmektedir?


Cevap : Şair, çocukluk anılarını hatırlarken mutluluk, sevgi, özlem ve neşe hissetmektedir.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Şiir yazarken dikkat etmeniz gereken özellikleri ve aşamaları arkadaşlarınızla tartışarak belirleyiniz. Belirlediğiniz özellikleri ve aşamaları aşağıya yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Şiir yazarken dikkat etmemiz gereken özellikler ve aşamalar şunlardır:

  1. Konu belirlemek.
  2. Duygu ve düşünceleri seçmek.
  3. Uygun başlık koymak.
  4. Kısa ve anlamlı dizeler kurmak.
  5. Uyak (kafiye) ve ahenge dikkat etmek.
  6. Anlam bütünlüğü sağlamak.
  7. Hayal gücünü kullanmak.
  8. Anlatımı sade ve etkili yapmak.
  9. Şiiri tekrar okuyarak düzenlemek.
  10. Okuyucuya duygu ve mesaj vermek.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : Yazma aşamalarını dikkate alarak kendi şiirinizi yazınız.


1. Kendinize hangi konuyla ilgili şiir yazmak istediğinizi sorunuz. Aşağıdaki noktalı yere belirlediğiniz konuyu yazınız.


Cevap : Doğa ve çocukların oynadığı oyunlar hakkında bir şiir yazmak istiyorum.


2. Şiirinizde anlatmak istediğiniz duyguya karar veriniz.


Cevap : Mutluluk ve doğaya duyulan sevgi.


3. Şimdi de belirlediğiniz konu ile ilgili şiirinizde kullanmayı düşündüğünüz sözcükleri aşağıdaki kutulara yazınız.


Cevap : Doğa, rüzgar, ağaç, arkadaş, oyun, gökyüzü.


4. Artık, şiirinizi yazmaya hazırsınız. Seçtiğiniz sözcükleri kullanarak belirlediğiniz konuda karar verdiğiniz duyguya göre şiirinizi yazabilirsiniz.


Cevap :

Doğada Oyun

Rüzgar eser gökyüzünde,
Ağaç sallanır dalında.
Arkadaşla oyun başlar,
Neşe dolar her adımda.

Doğa bize dost olunca,
Kalbimiz sevgiyle dolunca.
Çocuklar güler bir ağızdan,
Mutluluk yayılır oyundan.



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 111-112-113-114. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 111-112-113-114. Sayfa Cevapları, öğrencilerin 3. ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerine yönelik değerlendirme ve tekrar etkinliklerini kapsar. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, soruların ve etkinliklerin çözümlerini sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 111-112-113-114. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Ünitemizde Neler Öğrendik?” Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin tasarruf, bilinçli tüketim, sağlıklı beslenme, temizlik ve hijyen konularında kazandıkları bilgileri tekrar etmelerini sağlar. Sayfa 111-114 Cevapları, bu kazanımlarla ilgili örnek etkinlik çözümlerini içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemizde Neler Öğrendik? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 111-112-113-114


A.  Aşağıdaki cümlelerde doğru bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “D”, yanlış bilgi içerenlerin yanındaki ( …..) yere “Y” yazınız.


Cevap :

( Yanlış ) 1. Kokusu, şekli, rengi değişmiş olan yiyecek ve içecekleri satın alabiliriz.
( Doğru ) 2. Meyve ve sebzeleri yetiştiği mevsimlerde tüketmeliyiz.
( Yanlış ) 3. Yatmadan önce hamburger ve cips yemeliyiz.
( Doğru ) 4. Kahvaltıda peynir, bal, yumurta gibi besinleri tüketmeliyiz.
( Doğru ) 5. Çöplerimizi çöp kutusuna atmalıyız.


B.  Aşağıdaki noktalı yerlere, kutucuklarda verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  1. Günde üç öğün yemek yemeliyiz.
  2. Çölyak hastaları buğday, arpa, yulaf gibi tahıl ürünlerini tüketmemelidir.
  3. Kayısı ve şeftali yaz mevsiminde yetişen meyvelerdendir.
  4. Ortak kullanım alanlarını temiz kullanma tutmalıyız.
  5. Son tarihi geçen yiyecekleri satın almamalıyız.
  6. Dengesiz beslenme sonucu obezite ve diyabet gibi sağlık sorunları ile karşılaşabiliriz.

3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların cevaplarının yanındaki kutucukları “✓” ile işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki ürünlerden hangisini tüketmek sakıncalı olabilir? 


Cevap : 1. resimde yer alan açık simit yemek sakıncalı olabilir.


2. Aşağıdaki besinlerden hangileri vücudumuzun ihtiyaç duyduğu sağlıklı besinlerdendir?


Cevap :  Yumurta ve Süt


3. Aşağıdaki görsellerde verilen yiyecek gruplarından hangisi, obezite ve diyabete neden olabilir?


Cevap : 2. resimde yer alan kola, patates ve hamburger obezite ve diyabete neden olabilir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


4. Aşağıdaki davranışlardan hangileri, kaynakları verimli kullanmaya örnektir?


Cevap : Dişleri fırçalarken musluğu kapatmak ve İşimiz bittiğinde bilgisayarı düğmesinden kapatmak


5. Aşağıdakilerden hangileri, ortak kullanım alanlarında uyulması gereken temizlik ve hijyen kurallarındandır?


Cevap : Tuvaletten önce ve sonra sifonu çekmek ve Çöpleri çöp kutusuna atmak


6. Aşağıdaki meyve ve sebzelerden hangileri kış mevsimine özgüdür?


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz. 


Cevap :

  1. Besinlerin hangi tarihe kadar tüketileceğini gösteren bilgi = son kullanma tarihi

  2. Okulda topluca yemek yenilen yer = yemekhane

  3. Sabah öğünü = kahvaltı

  4. Kışın yetişen meyvelerden biri = portakal

  5. Sağlıklı besinleri gün içinde yeterince ve zamanında tüketmek = dengeli beslenme

  6. Yanlış ve dengesiz beslenme sonucu oluşan bir hastalık = obezite

  7. Şeker hastalığı olarak da bilinen hastalık = diyabet

  8. Yaz mevsimine özgü meyvelerden biri = şeftali



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 108-109-110. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Temizlik Sağlıktır Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 108-109-110. Sayfa Cevapları, öğrencilerin kişisel ve çevresel temizlik konularını öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, soruların ve etkinliklerin çözümlerini sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 108-109-110. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Temizlik Sağlıktır” Metni Etkinlik Cevapları, hijyenin sağlığımız üzerindeki önemini, doğru el yıkama, diş bakımı ve çevre temizliği gibi alışkanlıkları kazandırmayı amaçlar. Sayfa 108-110 Cevapları, bu konularla ilgili örnek etkinlik çözümlerini içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Temizlik Sağlıktır Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 108-109-110


Soru : Oyun oynamak için gittiğiniz çocuk parkında çöplerin yere atıldığını görürseniz neler hissedersiniz?


Cevap :  Çöplerin yere atıldığını gördüğümde üzüntü ve rahatsızlık hissederim; parkın kirlenmesi ve çevrenin zarar görmesi beni mutsuz eder.


Soru : Aşağıdaki parklardan hangisinde oyun oynamak istersiniz? Nedenini anlatınız.


Cevap : 2. resimde yer alan parkta oynamak isterim. Çünkü temiz bir yerde oynamaktan daha çok mutlu olurum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


1. Ortak kullanım alanları nerelerdir? Söyleyiniz. 


Cevap : Ortak kullanım alanları; sınıf, bahçe, park, spor sahası, kütüphane ve tuvalet gibi herkesin birlikte kullandığı yerlerdir.


2. Ortak kullanım alanlarında uymanız gereken temizlik kuralları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Ortak kullanım alanlarında çöpleri çöpe atmalı, eşyaları düzenli kullanmalı, hijyene dikkat etmeli ve alanı kirletmemeliyiz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


1. Ortak kullanım alanlarında temizlik ve hijyen kurallarına uymak niçin gereklidir? Yazınız.


Cevap :  Ortak kullanım alanlarında temizlik ve hijyen kurallarına uymak, hastalıkların yayılmasını önler, alanın düzenli ve sağlıklı olmasını sağlar, herkesin rahat ve güvenli şekilde kullanmasını mümkün kılar.


2. Aşağıda doğru davranışların gösterildiği resimleri boyayınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 108-109-110 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Sağlıklı Besleniyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları, öğrencilerin sağlıklı beslenme alışkanlıklarını öğrenmelerine yönelik etkinlikleri içerir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, soruların ve etkinliklerin çözümlerini sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Sağlıklı Besleniyorum” Metni Etkinlik Cevapları, mevsim meyve ve sebzelerini tanımayı, dengeli beslenmeyi ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarını kazandırmayı amaçlar. Sayfa 103-107 Cevapları, bu konularla ilgili örnek etkinlik çözümlerini içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Sağlıklı Besleniyorum Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107


Soru : Günde kaç öğün yemek yiyorsunuz?


Cevap : Günde 3 öğün yemek yiyorum: sabah, öğle ve akşam.


Soru : Aşağıdaki resimlerde hangi besinleri görüyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap : Resimlerde et ürünleri (tavuk, balık, kıyma), süt ürünleri (peynir, süt, yoğurt, tereyağı), tahıllar (ekmek, makarna, pirinç) ve meyve-sebzeler (karpuz, muz, domates, havuç) görüyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


1. Yanlış beslenme sonucu oluşan hastalıklar nelerdir? 


Cevap : Yanlış beslenme sonucu obezite, diyabet, kalp hastalıkları ve vitamin eksikliği gibi hastalıklar oluşabilir.


2. Sağlıklı besinler hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap :  Sağlıklı besinler; sebze, meyve, süt ve süt ürünleri, et, yumurta, tahıllar ve baklagillerdir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


1. Yeterli ve dengeli beslenmeye uygun olarak sabah, öğle ve akşam öğünleriniz için örnek yiyecek listesi hazırlayınız.


Cevap :

Sabah : Süt, tam buğday ekmeği, peynir, domates, salatalık ve bir adet meyve.

Öğle : Tavuk veya mercimek çorbası, bulgur pilavı, sebze yemeği ve yoğurt.

Akşam : Zeytinyağlı sebze yemeği, tam buğday ekmeği, salata ve ayran.


2. Görsellerde verilen yiyecek ve içeceklerden hangilerini gereğinden fazla tüketmek obeziteye neden olabilir? İşaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 100-101-102. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Mevsimine Göre Tüketiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 100-101-102. Sayfa Cevapları, öğrencilerin mevsimlere göre tüketim alışkanlıklarını anlamalarına yöneliktir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, etkinliklerin çözümlerini ve soruların yanıtlarını içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 100-101-102. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Mevsimine Göre Tüketiyorum” Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin mevsim meyve ve sebzelerini tanımalarını, ihtiyaçlarını planlamalarını ve sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmalarını amaçlar. Sayfa 100-102 Cevapları, ilgili etkinliklerin örnek çözümlerini sunar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Mevsimine Göre Tüketiyorum Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 100-101-102


Soru : En sevdiğiniz meyveler hangileridir? Bu meyveleri hangi mevsimde tüketiyorsunuz?


Cevap : En sevdiğim meyveler elma, çilek ve karpuzdur; elmayı kış ve sonbaharda, çileği baharda, karpuzu ise yazın tüketiyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1. Kış mevsiminde tükettiğiniz sebzelere örnekler veriniz. 


Cevap : Kış mevsiminde tükettiğim sebzeler: Lahana, karnabahar, ıspanak, pırasa.


2. Yaz mevsiminde yetişen meyveler hangileridir? Söyleyiniz.


Cevap : Yaz mevsiminde yetişen meyveler: Karpuz, kavun, şeftali, erik, üzüm.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


1. Meyve ve sebzeleri mevsimine göre tüketmenin önemi nedir? Yazınız.


Cevap :  Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmek taze ve besleyici olmalarını sağlar, sağlığımızı korur ve ekonomik olarak da tasarruf sağlar.


2. Bulmacadaki meyve ve sebze isimlerini bulunuz. Bunlardan yaz mevsiminde yetişenleri güneş resminin altına, kış mevsiminde yetişenleri kar tanesinin altına yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100-101-102 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 97-98-99. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Bilinçli Tüketiciyim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 97-98-99. Sayfa Cevapları, öğrencilerin bilinçli tüketici olma konusundaki farkındalıklarını geliştirmeye yöneliktir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, ilgili etkinliklerin çözümlerini ve soruların cevaplarını içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 97-98-99. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Bilinçli Tüketiciyim” Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ihtiyaç ve isteklerini ayırt edebilmelerini, harcamalarını planlamalarını ve kaynakları doğru kullanmalarını öğretmeyi amaçlar. Sayfa 97-99 Cevapları, etkinliklerin örnek çözümlerini kapsar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Bilinçli Tüketiciyim Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 97-98-99


Soru : Açıkta satılan yiyecekleri satın almanın sakıncaları nelerdir?


Cevap : Açıkta satılan yiyecekler hijyenik olmayabilir, hastalık yapabilecek mikroplar içerebilir ve sağlığımızı olumsuz etkileyebilir.


Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Gördüklerinizi anlatınız.


Cevap : Bir çocuk, paketi şişmiş ve şekli bozulmuş bir ürünü inceliyor. Bu tür ürünler bozulmuş olabileceğinden alınmamalıdır.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


1. Yiyecek ve içecek satın alırken nelere dikkat etmelisiniz? 


Cevap : Yiyecek ve içecekleri taze, temiz ve güvenilir yerlerden almalıyız; son kullanma tarihine ve ambalajın sağlam olmasına dikkat etmeliyiz.


2. Bilinçli tüketici olmak ne demektir? Açıklayınız.


Cevap : Bilinçli tüketici, ihtiyaç ve istekleri ayırt eden, ürünleri doğru seçen, israf etmeyen ve tasarruf yapan kişidir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


Soru : Aşağıdaki resimlerde çocukların tükettikleri yiyecek ve içecekleri inceleyiniz. Bu yiyecek ve içecekleri tüketmeleri sonucunda neler olabileceğini yazınız.


Ali, açıkta satılan elma şekerini satın aldı ve yedi.

Cevap : Açıkta satıldığı için mikrop veya kir içerebilir; bu yüzden midesi ağrıyabilir veya hastalanabilir.


Merve, annesinin buzdolabına koymayı unuttuğu eti yedi.

Cevap :  Bozulmuş olduğu için gıda zehirlenmesine yol açabilir ve sağlık sorunları yaşayabilir.


Asya, son kullanma tarihi geçmiş olan sütü içti.

Cevap :  Mikrop ve bakteri içerebileceği için mide rahatsızlığı veya zehirlenme riski vardır.



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 95-96. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Tasarruflu Kullanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 95, 96


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 95-96. Sayfa Cevapları, öğrencilerin tasarruf ve kaynakları doğru kullanma konusundaki farkındalıklarını geliştirmeye yöneliktir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, ilgili etkinlikleri ve soruların çözümlerini içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 95-96. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Tasarruflu Kullanalım” Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda tasarruf alışkanlıkları kazanmalarını ve kaynakları verimli kullanmayı öğrenmelerini amaçlar. Sayfa 95-96 Cevapları, etkinlikleri ve önerilen cevapları kapsar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Tasarruflu Kullanalım Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 95-96


Soru : Kişisel bakım ne demektir? Anlatınız.


Cevap : Kişisel bakım, vücudumuzu temiz ve sağlıklı tutmak için yaptığımız günlük özen ve hijyen alışkanlıklarıdır.


Soru : Kişisel temizliğinizi yaparken hangi kaynakları kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap :  Su, sabun, şampuan, diş macunu, diş fırçası ve havlu gibi kaynakları kullanıyoruz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


1. Aşağıda verilen sözcük ve sözcük gruplarını, uygun olan noktalı yerlere yazarak cümleleri tamamlayınız. 


Cevap :

a. Dişlerimizi fırçalarken yeteri kadar diş macunu almalıyız.
b. Banyo yaparken sabun ve şampuanı israf etmemeliyiz.
c. Evimizdeki kaynakları tasarruflu kullanmalıyız.
ç. Saç kurutma makinesini gereğinden fazla çalıştırmamalıyız.
d. Dişlerimizi fırçalarken suyu açık bırakmamalıyız.


2. Aşağıdaki tabloda yazan kaynakların hangi ihtiyacı karşıladığını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Elektrik → Aydınlatma, ısıtma ve elektrikli aletleri çalıştırma ihtiyacını karşılar.

Su → İçme, temizlik ve yemek yapma ihtiyacını karşılar.

Odun → Isıtma ve yemek pişirme ihtiyacını karşılar.

Kömür → Isıtma ve enerji üretme ihtiyacını karşılar.

Doğal gaz → Isıtma ve yemek pişirme ihtiyacını karşılar.



 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 94. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı 94. Sayfa Cevapları, öğrencilerin 3. üniteye hazırlık yapmalarına yöneliktir. 2025-2026 İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, ünite öncesi etkinlikleri ve soruları içerir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 94. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite “Ünitemize Hazırlanalım” Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularına yönelik farkındalık kazanmalarını sağlar. Sayfa 94 Cevapları, üniteyi anlamaya yönelik etkinlikleri kapsar.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi İpekyolu Yayıncılık Kitabı 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bilmeceleri, cevabına uygun görsellerle eşleştiriniz.


Beyazdır elbisesi,
Şefkatlidir sesi.
Hasta olan herkese
Uzanır onun eli.

Cevap Doktor

Yeşildir pijaması,
Tatlı mı tatlı.
Yazın serinletir,
Herkes onu tatmalı.

Cevap Karpuz

Gözle görülmez,
Şekli bilinmez.
Vücudumuza girdiğinde
Bizi hasta eder.

Cevap Mikrop

Yaştır kurumaz,
İçinde tuz olmaz.
Arılar çalışarak toplar,
Tadına doyum olmaz.

Cevap Bal



 

Our Score
error: Content is protected !!