Din, sosyal ve iktisadi hayatla ilgili ne gibi ilkeler ortaya koyar? Örnekler veriniz.

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din, sosyal ve iktisadi hayatla ilgili ne gibi ilkeler ortaya koyar? Örnekler veriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Din, sosyal ve iktisadi hayatla ilgili ne gibi ilkeler ortaya koyar? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Din, sosyal hayatta her zaman bizi iyiye yönlendirmiştir. Bizi insanlara yardım etmeye, kötü olmamaya yönlendirmiştir.


“Din, sosyal ve iktisadi hayatla ilgili ne gibi ilkeler ortaya koyar? Örnekler veriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

İslam dini bizi hoşgörülü, merhametli, yardımsever, iyi, adaletli olmaya yönlendirmiştir. Bizi insanlara yardım etmeye, hayvanları ve çevreyi korumaya, toplu taşıma araçlarında hastalara, hamilelere, yaşlılara yer vermemizi, kısacası bizi iyiliğe yönlendirmiştir.

İyiliğe giden her adım sevaptır. Camiye gitmek, namaz kılmaya gitmek, herhangi bir iyiliği yapmaya gitmek. Dinimiz bizi iyilik yapmaya, güzel faaliyetleri yapmaya yönlendirmiştir.

Bu çok güzel bir şeydir. Elimizden geldiğince iyilik yapmaya çalışmalıyız. İyi bir insan olmak çok güzel bir şeydir. Karşımızdaki kişiyi nazik karşılamak, insanlarla empati kurmak, karşımızdaki kişiyle saygılı konuşmak.



 

Our Score

Din, bireyin inanç ve ibadet hayatına nasıl yön verir? Söyleyiniz.

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din, bireyin inanç ve ibadet hayatına nasıl yön verir? Söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Din, bireyin inanç ve ibadet hayatına nasıl yön verir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Din, bireyin hayatına olumlu şeyler katar. İslam dini, iyi bir kişiliğe sahip olmamızı ister. İyi bir kişiliğe sahip olmak için, güzel faaliyetler gerçekleştirmemiz gerekmektedir. İyi bir kişi olmak dünyaya ve etrafa da güzellik katar.


“Din, bireyin inanç ve ibadet hayatına nasıl yön verir? Söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Din, bireyin yardımsever, hoşgörülü, saygılı, iyimser, merhametli bir insan olmasını ister. İnsanlar iyi olduğu sürece dünya daha da iyi bir yere gelir. Hayvanlara ve insanlara yardım etmek, toplu taşıma araçlarında insanlara yer vermek, ev içinde anne ve babamıza yardım etmek gibi faaliyetleri gerçekleştirmek çok yararlı ve güzel şeylerdir. Elimizden geldiğince iyi işler gerçekleştirmeliyiz. Bu şekilde de daha da iyi bir insan olmuş olacağız.



 

Our Score

Güzel ahlakla ilgili bir ayet ve bir hadis yazınız.

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Güzel ahlakla ilgili bir ayet ve bir hadis yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


Güzel ahlakla ilgili bir ayet ve bir hadis yazınız. ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Şuarâ / 137. Ayet “Çünkü bizim tuttuğumuz bu yol, öteden beri atalarımızın takip ettiği âdetlerinden başka bir şey değildir.”

Bakara / 151. Ayet Nitekim size içinizden bir peygamber gönderdik. O, size âyetlerimizi okuyor, sizi günahlardan temizliyor, size kitap ve hikmeti öğretiyor; yine size daha önce bilmediklerinizi öğretiyor.


Ebû Zerr’in (radıyallahu anh) rivayet ettiğine göre, Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ona şöyle buyurmuştur:

“Nerede olursan ol, Allah’a karşı sorumluluğunun bilincinde ol! Kötülüğün peşinden iyi bir şey yap ki onu yok etsin. İnsanlara da güzel ahlâka uygun biçimde davran!” (Tirmizî, Birr, 55)

***

Eyyûb b. Musa’nın (radıyallahu anh), babası aracılığıyla dedesinden naklettiğine göre, Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

“Hiçbir baba, evlâdına güzel terbiyeden daha üstün bir hediye vermemiştir.” (Tirmizî, Birr, 33)


Güzel ahlakla ilgili bir ayet ve bir hadis yazınız. ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Nisâ / 49. Ayet Bakmaz mısın, şu kendilerini temize çıkarıp duranlara? Oysa Allah dilediğini temize çıkarır ve hiç kimseye kıl kadar olsun haksızlık edilmez.

Meryem / 19. Ayet Rûh: “Ben sadece Rabbinin bir elçisiyim. O, beni sana tertemiz bir erkek çocuk bağışlamak için gönderdi” dedi.

Tâ-Hâ / 76. Ayet Onlar, altlarından ırmaklar akan Adn cennetlerinde ebedî kalacaklardır. Her türlü yanlış inançtan ve günahlardan arınanların mükâfatı işte budur!


Ebû Hüreyre (radıyallahu anh) şöyle dedi:

Resûlullah’a:

– İnsanları Cennet’e en fazla götürecek şey nedir? diye soruldu. Resûlullah:

– “Allah’a saygı (takvâ) ve güzel ahlâktır” buyurdu.

– İnsanları Cehennem’e en fazla götürecek şey nedir? diye sorulunca da:

– “Ağız ve cinsel organdır” buyurdu. (Tirmizî, Birr 62. Ayrıca bk. İbni Mâce, Zühd 29)

Ebû Hüreyre’nin (radıyallahu anh) rivayet ettiğine göre, Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:

“Ben, (başka değil, sadece) (iyi), güzel ahlâkı tamamlamak (uygulamak) için gönderildim.” (İbn Hanbel, II, 381)



 

Our Score

Kur’an-ı Kerim mealinden tevekkül kavramını konu alan bir ayet yazınız.

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim mealinden tevekkül kavramını konu alan bir ayet yazınız. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


Kur’an-ı Kerim mealinden tevekkül kavramını konu alan bir ayet yazınız. ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

► Allah… Kendisinden başka (ibadeti hak eden) hiçbir ilah olmayandır. (O hâlde) müminler yalnızca Allah’a tevekkül etsinler. (64/Teğabûn 13)

► Ve onu hiç ummadığı yerden rızıklandırır. Kim Allah’a tevekkül ederse O, kendisine yeter. Şüphesiz ki Allah, (dilediği) emrini yerine getirecek olandır. Muhakkak ki Allah, her şey için bir ölçü/zaman/vade tayin etmiştir. (65/Talak 3)

► (O) doğunun ve batının Rabbidir. O’ndan başka (ibadeti hak eden) hiçbir ilah yoktur. (Öyleyse) O’nu Vekil edin. (73/Müzzemmil 9)


Kur’an-ı Kerim mealinden tevekkül kavramını konu alan bir ayet yazınız. ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

► O (hicret ehli) ki; sabreder ve Rablerine tevekkül ederler. (16/Nahl 42)

► Hiç ölmeyecek, El-Hayy olan (Allah)’a tevekkül et! O’nu hamd ile tesbih et. Kullarının günahlarından haberdar olarak O yeter. (25/Furkân 58)

► (İzzet sahibi, her şeyi mağlup eden) El-Azîz, (kullarına karşı merhametli) Er-Rahîm olana tevekkül et. (26/Şuarâ 217)

► (O hâlde) Allah’a tevekkül et! Sen hiç kuşkusuz, apaçık bir hak üzeresin. (27/Neml 79)

► Onlar ki; sabreder ve yalnızca Rablerine tevekkül ederler. (29/Ankebût 59)

► Allah’a tevekkül et. Vekil olarak Allah yeter. (33/Ahzâb 3)

► Allah, kuluna yetmez mi? Seni, onun dışındaki (sahte ilahlarla) korkutuyorlar. Kimi de Allah saptırmışsa, ona yol gösterecek hiç kimse yoktur. (39/Zümer 36)



 

Our Score

Ayete’l-Kürsi’nin okunuşunu yazınız.

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Ayete’l-Kürsi’nin okunuşunu yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ayete’l-Kürsi’nin okunuşunu yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bismillâhirrahmânirrahîm

  • Allahü lâ ilâhe illâ hüvel hayyül kayyûm.
  • Lâ te’huzühû sinetün velâ nevm.
  • Lehû mâ fissemâvâti vemâ fil ard.
  • Men zellezî yeşfeu indehû illâ bi iznih.
  •  Yâ’lemü mâ beyne eydîhim vemâ halfehüm.
  •  Velâ yuhîtûne bişey’in min ilmihî illâ bimâ şâe.
  • Vesia kürsiyyühüs semâvâti vel ard.
  • Velâ yeûdühû hıfzuhümâ vehüvel aliyyül azîm.


 

Our Score

Kur’an’da adı geçen peygamberlerden hangilerini biliyorsunuz?

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an’da adı geçen peygamberlerden hangilerini biliyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kur’an’da adı geçen peygamberlerden hangilerini biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kur’an’da adı geçen 25 peygamberin isimlerini biliyorum. Bu peygamberlerin isimleri sırasıyla;

  1. Hz. Adem (a.s)
  2. Hz. Idris (a.s)
  3. Hz. Nuh (a.s.)
  4. Hz. Hûd (a.s)
  5. Hz. Salih (a.s)
  6. Hz. Ibrahim (a.s)
  7. Hz. Ismail (a.s)
  8. Hz. Lût (a.s)
  9. Hz. Ishak (a.s)
  10. Hz. Yakûb (a.s)
  11. Hz. Yusuf (a.s)
  12. Hz. Eyyûb (a.s)
  13. Hz. şuayb (a.s)
  14. Hz. Musa (a.s)
  15. Hz. Harun (a.s)
  16. Hz. Davut (a.s)
  17. Hz. Süleyman (a.s)
  18. Hz. Zülkifl (a.s)
  19. Hz. İlyas (a.s)
  20. Hz. El- Yesâ (a.s)
  21. Hz. Yunus (a.s)
  22. Hz. Zekeriya (a.s)
  23. Hz. Yahya (a.s)
  24. Hz. Isa (a.s)
  25. Hz. Muhammed (s.a.v)


 

Our Score

8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Kuşu Yayınevi Cevapları 2024-2025

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Anka Kuşu Yayınevi Ders Kitabı Sayfa ve Etkinlik Cevapları


Değerli öğrenciler ; Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri ve eksik konularını tamamlamaları için Forum Sınıf Kitabı sitemiz tarafından “8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Anka Kuşu Yayınevi Ders Kitabı Cevapları” konusu sizler için derlenmiştir.


8. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan tüm kısımları aşağıda yer alan yorum kısmına sorabilir değerli öğretmen ekibimizden cevaplarınızı alabilirsiniz. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anka Kuşu Yayınevi ” ulaşmak için kalmış olduğunu sayfa ve ya metin ismi üzerine tıklamanız yeterli olacaktır. Forum Sınıf Kitabı Ailesi olarak iyi dersler dileriz.


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Anka Kuşu Yayınevi Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


1. ÜNİTE : KADER İNANCI


Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 9


Kader ve Kaza İnancı Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14


İnsanın İradesi ve Kader Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17


Kaderle İlgili Kavramlar Cevapları Sayfa 17, 18, 19, 20, 21


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Musa (a.s.). Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26


Bir Ayet Tanıyorum: Ayete’l-Kürsi ve Anlamı Cevapları Sayfa 27, 28


1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 29, 30


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Anka Kuşu Yayınevi Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


2. ÜNİTE : ZEKÂT VE SADAKA


Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 31


İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem Cevapları Sayfa 32, 33


Zekât ve Sadaka İbadeti Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


Zekât ve Sadakanın Bireysel ve Toplumsal Faydaları Cevapları Sayfa 38, 39, 40


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Şuayb (a.s.). Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45


Bir Sure Tanıyorum: Mâûn Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 46


2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 47, 48


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Anka Kuşu Yayınevi Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


3. ÜNİTE : DİN VE HAYAT


Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 49


Din, Birey ve Toplum Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54


Dinin Temel Gayesi Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.) Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63


Bir Sure Tanıyorum: Asr Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 64


3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 65, 66


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Anka Kuşu Yayınevi Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


4. ÜNİTE : HZ. MUHAMMED’İN (S.A.V.) ÖRNEKLİĞİ


Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 67


Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğruluğu ve Güvenilir Kişiliği Cevapları Sayfa 68, 69, 70


Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Merhametli ve Affedici Oluşu Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73


Hz. Muhammed’in (s.a.v.) İstişareye Önem Vermesi Cevapları Sayfa 73, 74, 75


Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Davasındaki Cesaret ve Kararlılığı Cevapları Sayfa 75, 76, 77


Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Hakkı Gözetmedeki Hassasiyeti Cevapları Sayfa 77, 78, 79


Hz. Muhammed’in (s.a.v.) İnsanlara Değer Vermesi Cevapları Sayfa 80, 81


Bir Sure Tanıyorum: Kureyş Suresi ve Anlamı Cevapları Sayfa 82


4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 83, 84


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Anka Kuşu Yayınevi Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110. in sayfa cevapları aşağıdadır. 


5. ÜNİTE : KUR’AN-I KERİM VE ÖZELLİKLERİ


Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 85


İslam Dininin Temel Kaynakları Cevapları Sayfa 86, 87, 88


Kur’an-ı Kerim’in Ana Konuları Cevapları Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95


Kur’an-ı Kerim’in Temel Özellikleri Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101


Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Nuh (a.s.) Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105, 106


5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 107, 108



 

Our Score

Öğretmeninizin dinleteceği “Kaldırımlar” şarkısının size hissettirdiklerini anlatınız.

8. Sınıf Türkçe Öğretmeninizin dinleteceği “Kaldırımlar” şarkısının size hissettirdiklerini anlatınız. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


Cevap :

Kaldırımlar şarkısı bana yalnızlık, özlem ve sevgi duygularını hissettiriyor. Ben şarkıyı dinledikten sonra gerçekten de çok ama çok beğenmiştim. Eve gidince bu şarkıyı tekrar dinleyip, sözlerini kendimce yorumlamaya çalıştım.

Ben şarkıları ve şiirleri gerçekten de çok severim ve onlara ilgi duyarım. Bana göre her şiirin ya da şarkının ayrı tadı ve güzelliği vardır. Her biri ayrı his farklı güzel duygular içerir. Arkadaşlarımla, ailemle ve öğretmenlerim ile şiir ya da şarkı dinlemeyi çok severim.

Her insanın sevdiği farklı müzik, şarkı ya da şiir türleri bulunur. Bu kesinlikle normal ve karşılanması saygılı olan bir şeydir. Herkesin sevdiği renk ve tarz farklılık gösterir. Her insan farklılıklarıyla ve değişik tarzı ile güzeldir.

Bir karar alınırken ya da bir şey konuşulurken her insanın fikri önemli ve dikkate alınması  gereken herhangi bir şey arasında yer alır. Kısacası ben Kaldırımlar şarkısını hoş ve güzel buldum.


“8. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

“Çanakkale Savaşı’nın tarihimizdeki önemi” ile ilgili bilgilendirici bir metin yazınız.

8. Sınıf Türkçe “Çanakkale Savaşı’nın tarihimizdeki önemi” ile ilgili bilgilendirici bir metin yazınız. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


Cevap :

Çanakkale savaşı tarihimizde büyük, önemli ve saygın bir yer kazanmıştır. Çünkü Çanakkale Savaşı çok azim ve güç verilerek kazanılan ve elde edilen bir savaşır. Bu savaşta askerler büyük bir önem vermiştir.

Biraz da ülkemizden bahsedelim. Ülkemiz büyük zorluklarla ve mücadelerle elde edilmiştir. Atatürk, askerlerimiz ve diğer yardımcılar bu ülkeyi kurtarmak ve korumak için ellerinden gelen en iyi şeyleri yapmaya çalışmışlardır.

Bu kadar fazla emek verilen bir ülkeye karşı sorumluluk sahibi, ülkesini koruyan birisi olmak güzel ve doğru olan bir eylem olacaktır. Bu ülkeyi korumak, ülkemizdeki insanları biliçlendirmek ve onları bilgilendirmek bizim sorumluluğumuzdur.

Ülkemiz bizim kattığımız katkılar ile daha da güzel ve iyi bir hâle gelmiş olacaktır. Bu yüzden de elimizden ne geliyorsa ülkemizi en iyi şekilde korumalı ve başkalarının eline asla bırakmamalıyız.


“8. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score

Çanakkale Savaşı anılarından sizi en çok etkileyeni anlatınız.

8. Sınıf Türkçe Çanakkale Savaşı anılarından sizi en çok etkileyeni anlatınız. konusu kısaca hakkında bilgileri ele alacağız. 


Cevap :

Beni en çok etkilenen hikaye Edincikli Mehmet’in kolunun çok yaralanması  ve Teğmen’e kolunu kesmesi için yalvarmasıdır. Teğmen en sonunda Edincikli Mehmet’in istediğini yapar ve daha sonra da Edincikli Mehmet “bu kol vatan için feda olsun der”.

Ben bu anıdan çok etkilenmiştim. Vatanımız için gerçekten de elimizden gelen her şeyi yapmamız önemli ve gerekli bir şeydir. Ülkemiz zor şartlar altında kazanılmıştır. Askerlerimiz ve Atatürk ellerinden gelen her şeyi yapıp, kendilerini feda etmişlerdir. Onlara saygımız ve sevgimiz kesinlikle sonsuzdur. Ülkesi için elinden gelen her şeyi yapan bir birey değerli ve saygın bir bireydir.

Kısacası ülkemiz bizim için çok büyük bir önem ve değer taşımaktadır, elimizden geldiğince ülkemizi korumaya ve kollamaya çalışmalıyız.


“8. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score
error: Content is protected !!