2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 33-34-35-36 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Nasıl Söylerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Nasıl Söylerim Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 33-34-35-36


Soru : Arkadaşınızın topuyla oynamak istediğinizi ona nasıl söylersiniz? Belirtiniz.


Kısa Cevap :

Birlikte ve grup içinde oyun oynamak çok eğlenceli ve güzel bir aktivitedir.

Uzun Cevap :

Arkadaşımın topuyla oynamak istediğim zaman ondan güzel bir şekilde cevap beklerim ve güzel bir şekilde soru sorarım.


Soru : Hangi resimdeki davranışı nazik buluyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

2. resimdeki davranışı nazik buluyorum. Silgini kullanabilir miyim? ifadesi doğru ve nazik bir davranıştır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : İsteklerimizi, ihtiyaçlarımızı, duygu ve düşüncelerimizi açık ve anlaşılır bir dille ifade etmeliyiz. Aşağıdaki resimleri inceleyelim. Hangi öğrencinin davranışını doğru buluyorsunuz? Nedenini söyleyiniz.


Cevap :

Aşağıdaki resimleri incelediğinde “Karnım ağrıyor. Eve gitmek istiyorum.” ifadesi yanlıştır. “Öğretmenim, karnım çok ağrıyor. Eve gitmeme izin verir misiniz?” ifadesini ise doğru buluyorum çünkü açık ve anlaşılır, nazik bir ifadedir.


Soru : Aşağıdaki resmi inceleyelim. Oyun grubundaki çocuklardan biri olsaydınız ne yapardınız?


Cevap :

Resmi incelediğimde oyun grubundaki çocuklardan biri olsaydım Yaren’i gruba alır ve bizimle oynamasına izin verirdim.


Soru : Yaren’in yerinde siz olsaydınız ne yapardınız?


Cevap :

Yaren’in yerinde olsaydım ben de arkadaşlarıma “Sizinle oynayabilir miyim?” diye sorardım ve beni aralarına almalarını ve onlarla oynamayı isterdim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Soru : Yukarıdaki resimde hangi öğrenci yaşanan duruma itiraz etmiştir? Gösteriniz.


Cevap :

“Bu yaptığınız doğru değil. Ben Yaren’le oynamaya gidiyorum. Siz de gelirseniz sevinirim.” Diyen (kahverengi saçlı kız çocuğu) öğrenci duruma itiraz etmiştir.


Soru : Siz resimdeki öğrencilerden biri olsaydınız Yaren’le oynar mıydınız? Açıklayınız.


Cevap :

Ben resimdeki öğrencilerden biri olsaydım Yaren’le oynardım. Diğer arkadaşlarımın yaptığı davranışların yanlış olduğunun söylerdim.


Soru : Resimde belirtilen durumlarla karşılaştığınızda siz ne yapıyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap :

Böyle bir durumla karşılaştığımda duygu ve düşüncelerimi açık ve anlaşılır bir dille ifade ediyorum. Arkadaşlarıma karşı nazik, adil ve kibar davranıyorum.


Soru : Duygularınızı, düşüncelerinizi, itirazlarınızı, istek ve ihtiyaçlarınızı belirtirken nelere dikkat etmelisiniz? Açıklayınız.


Kısa Cevap :

Duygularımı, düşüncelerimi, itirazlarımı,  istek ve ihtiyaçlarımı belirtirken dikkat etmemiz gereken bir takım gerekli şeyler bulunmaktadır.

Uzun Cevap :

Duygularımı, düşüncelerimi, itirazlarımı,  istek ve ihtiyaçlarımı belirtirken bir takım şeylere dikkat duyarım. Duygularımı, düşüncelerimi, itirazlarımı,  istek ve ihtiyaçlarımı belirtirken güzel ve düzgün bir konuşama stiliyle belirtmeye dikkat ederim.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Aşağıda, günlük hayatta karşılaşabileceğiniz bazı durumlar verilmiştir. Böyle durumlarda karşınızdaki kişiye duygu ve düşüncelerinizi ifade eden örnekteki gibi nezaket içerikli cümleler kurunuz.


Babam bana bilgisayar aldı. 


Cevap : Babacığım, çok sevindim. Teşekkür ederim.


Babamdan bana bisiklet almasını isteyeceğim.


Cevap : Babacığım, ben bir bisiklete sahip olmak istiyorum. Bana bir bisiklet satın alabilir misin?


Ayça’nın kalemini ödünç almak istiyorum.


Cevap : Ayça, kalemimi evde unutmuşum, ban bir kalem ödünç verebilir misin?


Ege, çantama bastığının farkında değil.


Cevap : Ege, biraz dikkatli olabilir misin? Şu anda çantama basıyorsun fakat farkında değilsin.


Ece’den ödevlerime yardım etmesini isteyeceğim.


Cevap : Ece rica etsem ödevlerime yardım edebilir misin?


Ali, derste benimle konuşmaya çalışıyor.


Cevap : Ali şu anda dersteyiz. Teneffüste konuşsak senin içinde benim içinde uygun olur.


Nazlı, Gökçe’yi oyunda oynatmak istemiyor.


Cevap : Gökçe, rica etsem  oyundan ayrılalabilir misin?


Ece, sırrımızı başkalarına anlattı.


Cevap : Ece, bu yaptığın hiç hoş bir  şey değildi. Lütfen bir daha asla böyle bir şey yapma. Sırlarımı başkalarıyla paylaşmamalısın.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sağlıklı Büyüyelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sağlıklı Büyüyelim Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77


Soru : Sağlıklı büyümek için neler yapmanız gerekir?


Kısa Cevap : “Sağlıklı büyümek için neler yapmanız gerekir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sağlıklı büyümek için spor yapmak, süt içmek, sebze ve meyve tüketmek, et ve tavuk tüketmek ve gerekli vitaminleri almak gerekmektedir.


Soru : Yukarıdaki çocukların kişisel temizlikleri sırasında kimlerden yardım alması gerekirdi? Söyleyelim.


Cevap :

Yukarıdaki çocuklar kişisel temizlikleri sırasında anne ve babalarından yardım almalıdır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Günde kaç saat uyuyorsunuz?


Cevap :

Ben günde 7 saat uyuyorum. Her insanın uyuma süresi kişiden kişiye değişmektedir. Çocukların, yetişkinlerin ve yaşlıların uyuma süresi kişiden kişiye değişen bir şeydir.


Soru : Uykusuz kaldığınızda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Uykusuz kaldığınızda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her insanın kendine ait bir uyku süresi bulunmaktadır. İnsanların uyku süresi kişiden kişiye değişmektedir. Çocukların, yaşlıların ve yetişkinlerin uyku süreleri farklılık göstermektedir.

Uykumuzu almadığımız zaman kendimizi yorgun, bitkin ve halsiz hissederiz. Böyle bir durumda da gündelik hayatta aktif olmama gibi bir durumla karşılaşabiliriz.


Soru : Sağlıklı büyümek için yapmamız gereken doğru davranışların başındaki kutucuğu “✓” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 76-77 ATA Yayıncılık”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 70-71 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İstek ve İhtiyaçlarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İstek ve İhtiyaçlarım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 70-71


Soru : İstek ve ihtiyaç nedir? Öğrenerek söyleyiniz.


Kısa Cevap : “İstek ve ihtiyaç nedir? Öğrenerek söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Alışverişe çıkarken ya da paramızı biriktirirken ilk önce ihtiyaçlarımıza öncelik vermemiz gerekmektedir. Daha sonra isteklerimize yer vermemiz gerekmektedir. Kısacası ihtiyaçlarımız isteklerimizden çok daha önemli şeylerdir.


Soru : İstek ve ihtiyaç arasındaki farkı söyleyiniz.


Kısa Cevap : “İstek ve ihtiyaç arasındaki farkı söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İsteklerimiz gerekli olmayan fakat almak istediğimiz şeylerdir. İhtiyaçlarımız ise alınması zorunlu olan şeylerdir. Bu yüzden de ilk önce ihtiyaçlarımıza öncelik vermemiz gerekmektedir.

Daha sonra isteklerimize yer vermemiz gerekmektedir. Alışverişteyken veya paramızı biriktirirken ilk önce ihtiyaçlarımıza öncelik vermemiz gerekmektedir. Daha sonra isteklerimize öncelik vermemiz gerekmektedir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Aşağıdaki “İsteklerim”, “İhtiyaçlarım” listesini kendinize göre doldurunuz.


Kısa Cevap : “Aşağıdaki “İsteklerim”, “İhtiyaçlarım” listesini kendinize göre doldurunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İsteklerim : Futbol ve basketbol topu, slime, paten ve simli kalem.

İhtiyaçlarım : Kazak, pantolon, mont, diş fırçası ve tarak.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Üretim Faaliyetlerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Üretim Faaliyetlerimiz Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156


Soru : “Üretim”, “tarım”, “hayvancılık”, “sanayi” sözcüklerinin anlamını araştırarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Üretim : Topraktan, hayvanlardan, bitkilerden vb. ürün sağlama, mal ve hizmet olarak yeni şeyler ortaya koyma, üretme işi.

Tarım : Gerekli ve yararlı bitkileri yetiştirmek, ürün elde etmek ereğiyle toprak üzerinde yapılan çalışmaların tümü.

Hayvancılık : Evcil hayvan yetiştirme, bakma ve onları satarak geçinme işi.

Sanayi : Hammaddeleri işlenmiş duruma sokup değerlendirmeye, kullanılacak ürünler durumuna getirmeye yarayan bilgilerin, araçların ve yöntemlerin tümü.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 154 Cevapları


Soru : Yaşadığınız çevrede hangi üretim faaliyetleri yapılıyor? Araştırınız.


Kısa Cevap : “Yaşadığınız çevrede hangi üretim faaliyetleri yapılıyor? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Un, makarna, şeker, yağ, dokuma fabrikaları, süt, tereyağı, et kombinaları, deri ve trikotaj tesisleri vardır. Çimento, tuğla, kiremit ve inşaat makinaları imal eden fabrikalar hızla artmaktadır. Merkezi ve ilçelerinde fabrika sayısı oldukça fazladır.


Soru : Çevrenizde tanıdığınız insanlar hangi işlerde çalışıyorlar? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Çevrenizde tanıdığınız insanlar hangi işlerde çalışıyorlar? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremde tanıdığım insanlar öğretmenlik, çobanlık, esnaflık, kuaförlük gibi işlerde çalışmaktadır ya da kendi sahip oldukları iş yerleri bulunmaktadır. Kısacası her insan farklı işlerde ve görevlerde yer alabilir. Çevremde meslek yapmayıp, öğrenci olan ya da serbest meslek yapan insanlar da bulunmaktadır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 155 Cevapları


a) Aşağıda verilen şemada ne anlatılmak isteniyor? Ayrılan yere yazınız.


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156 ATA Yayıncılık”

Cevap :

Bu şemada  koyundan ve keçiden kendi sütü ve pamuğu kullanılarak yapılan işlemler gösterilmiştir. Koyundan peynir, ip, kıyafet, halı vb. Malzemeler oluşturulmuştur.  Keçiden ise süt, yoğurt, peynir gibi malzemeler oluşturulmuştur. Aynı şekilde koyundan da peynir, süt gibi malzemeler oluşturulmuştur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 156 Cevapları


b) Aşağıda bazı ürünlerin görselleri yer almaktadır. Bunlardan tarım faaliyetleriyle elde edilen ürünlerin altındaki kutucuğa “T”, hayvancılık faaliyetleriyle elde edilen ürünlerin altındaki kutucuğa “H” yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 152-153-154-155-156 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 117-118-119-120 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Güvenli Kullanırım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Güvenli Kullanırım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 117-118-119-120


Soru : Günde kaç saatinizi televizyon seyretmeye ya da bilgisayar oyunları oynamaya ayırıyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Günde kaç saatinizi televizyon seyretmeye ya da bilgisayar oyunları oynamaya ayırıyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Teknolojik aletlerle kesinlikle çok fazla vakit geçirmemeliyiz. Teknolojik afetlere fazla vakit geçirdiğimiz zaman hem kötü sonuçlar doğabilir hem de teknolojik aletlerle çok fazla vakit geçirdiğimiz zaman gündelik hayatımızda aktivitelerimizi sınırlandırmış oluruz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : Resimlerde gördüğünüz durumlarla karşılaşmamak için ne yapmanız gerekir? Söyleyiniz.


Cevap :

Evimizdeki elektrikli araçları ve yangına sebep olabilecek aletleri büyüklerimizden yardım almadan kullanmamalıyız.


Soru : Televizyon, bilgisayar, oyun konsolu gibi araçlarla uzun süre vakit geçirmenin zararları nelerdir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Televizyon, bilgisayar, oyun konsolu gibi araçlarla uzun süre vakit geçirmenin zararları nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Televizyon, bilgisayar, oyun konsolu gibi araçlarla uzun süre vakit geçirdiğimiz zaman gözlerimize, duruşumuza yani vücudumuza büyük bir zarar vermiş oluruz.

Teknolojik aletlerle fazla vakit geçirdiğimiz zaman gündelik hayatımızda yapacağımız faaliyetleri ve aktiviteleri sınırlandırmış oluruz. Bu yüzden de sadece gerektiği zamanlarda ve sınırlı bir şekilde teknolojik aletleri kullanmak en doğru ve en mantıklı seçenek olacaktır bizim için.


Soru : Teknolojik araç gereçleri güvenli bir şekilde kullanmak için neler yapmak gerekir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Teknolojik araç gereçleri güvenli bir şekilde kullanmak için neler yapmak gerekir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Teknolojik araç gereçleri talimatlara uygun ve sınırlı bir şekilde kullanmamız en doğrusu ve en iyi mantıklı yol olacaktır. Bu yüzden de elimizden geldiğince teknolojik araç gereçleri uzun süre kullanmamalıyız.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Soru : Aşağıdaki resimlerde gördüğünüz araçları güvenli bir şekilde kullanmak için ne yapmak gerekir? Yazınız.


Cevap :

  • 1. resimde : Saç kurutma makinesi fişten çıkarılmalı ve ıslak zeminden uzak tutulmalıdır.
  • 2. resimde : Yangın ve zehirlemelere neden olabilecek maddelerle oynamamalıyız.
  • 3. resimde : Yatmaya girdiğimizde telefon oynamamalı ve dinlenmeliyiz.
  • 4. resimde : Televizyon izlerken, gerekli olan mesafe sağlanmalı, yakından izlememeliyiz.


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 172-173-174-175 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa ve İnsan Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa ve İnsan Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 172-173-174-175


Soru : Doğal unsur nedir? Araştırarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Doğal unsur nedir? Araştırarak arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğada kendi kendine insan etkisi olmadan gerçekleşen olaylara doğa olayları denir.

Maddeler Halinde Doğal unsurlarımıza örnekler şunlardır ;

  • Doğa- Sıcaklık
  • Hava
  • Yağmur
  • Kar
  • Deniz dalgaları
  • Rüzgar
  • Toprak
  • Kayaçlar
  • Hayvanlar
  • Bitkiler

2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 174 Cevapları


Soru :Yakın çevrenizdeki doğal unsurların hayatımıza olan etkilerine örnek veriniz.


Kısa Cevap : “Yakın çevrenizdeki doğal unsurların hayatımıza olan etkilerine örnek veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkiler bize meyve ve çiçek gibi güzel şeyler vermektedir. Akarsu ve Ova gibi doğal unsurlar işe bize doğal güzellik vermektedir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 175 Cevapları


Soru : Aşağıdaki fotoğraflarda gördüğünüz doğal unsurların yaşamımıza olan etkilerini ayrılan yere yazınız.


Cevap :

Birinci resim : Deniz

İkinci resim : Kar

Üçüncü resim : Dağlık Alan

Dördüncü resim : Rüzgar Enerjisi

Beşinci resim : Nehir

Altıncı resim : Toprak



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 109-110 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Trafikte Yardımcı Olalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 109, 110


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Trafikte Yardımcı Olalım Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 109-110


Soru : Otobüslerde ön koltuklar hangi yolcular için ayrılmıştır? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Otobüslerde ön koltuklar hangi yolcular için ayrılmıştır? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Otobüslerde ön koltuklar için belirli bir oturma önceliği bulunmaktadır. Bu önceliğe kesinlikle dikkat etmeliyiz. Otobüsleri kullanırken şoförü araç seyir halindeyken asla rahatsız etmemeliyiz.

Bu kazaya sebep olabilir. Araçta ayakta kalmamalıyız. Yer varda boş yerleri kullanmalıyız eğer boş yer yoksa tutunacak yerlere tutunmalıyız.


Soru : Trafikte kimlere yardım edebilirsiniz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Trafikte kimlere yardım edebilirsiniz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Trafikte zor durumda olan kişilere yardım etmemiz gerekmektedir. Bu şekilde en doğrusunu yapmış oluruz.

Zor durumda kalmış insanlara yardım ederek hem onları mutlu etmiş oluruz, hem biz yardım etmiş oluruz hem de etrafımızdaki insanlara örnek olmuş oluruz. Kısacası insanlara yardım etmek çok doğru ve  güzel bir davranıştır. Böyle konularda insanlara yardımcı olmak çok doğru ve güzel bir davranış olacaktır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru : Aşağıdaki eksik bırakılan öyküyü tamamlayınız.

Annemle çarşıda alışveriş yaptık. Sonra eve dönmek için otobüse bindik. Otobüsün arka tarafında iki kişilik koltuklardan birine oturduk. Çok yorulmuştuk. Otobüs iyice dolmuştu. Ayakta yolculuk yapan çok yaşlı bir amca dikkatimi çekti. Yaşlı amca, bir eliyle bastonuna dayanıyor, diğer eliyle koltuğa tutunmaya çalışıyordu. Ayakta zor durduğu her hâlinden belliydi.


Cevap :

Yaşlı amcanın ayakta zor durduğunu görünce hemen oturduğum yerden kalktım ve ona yer verdim.

Yaşlı amca önce bana sonra da anneme teşekkür etti. Yaşlı amcaya yer verdiğimi gören otobüsteki diğer yolcularda bana mutlu gözlerle baktı.

Annemin de bana bu şekilde bakması beni gururlandırdı. Otobüste yaşlılara, engellilere ve hamile bayanlara her zaman yer vermeli ve onların öncelikli olduğunu unutmamalıyız.



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 90-91-92 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Mevsimine Uygun Beslenelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Mevsimine Uygun Beslenelim Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 90-91-92


Soru : Şu anda bulunduğunuz mevsimde hangi meyveleri tüketiyorsunuz?


Kısa Cevap : “Şu anda bulunduğunuz mevsimde hangi meyveleri tüketiyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Şu anda bulunduğum mevsim yaz mevsimidir. Yaz mevsiminde karpuz, çilek, kavun, üzüm, şeftali, incir, kayısı, kiraz, armut ve yeşil erik gibi meyveleri tüketiyorum. Her mevsim farklı meyveler ve sebzeler tüketilebilir.


Soru : Sonbaharda hangi sebze ve meyveler tüketilir?


Kısa Cevap : “Sonbaharda hangi sebze ve meyveler tüketilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sonbahar meyveleri arasında; üzüm çeşitleri, incir, mürdüm eriği, kızılcık, hünnap, böğürtlen, frambuaz, kuşburnu, elma, nar, armut, mandalina, portakal, greyfurt, muz, ayva, cennet hurması, kivi, muşmula ve kuşburnu.

Sebzeleri ise; kereviz, yer elması, pırasa, beyaz lahana.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : Kış mevsiminde hangi sebze ve meyveler tüketilir?


Kısa Cevap : “Kış mevsiminde hangi sebze ve meyveler tüketilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kış Meyveleri ve Sebzeler ise kereviz, brokoli, Brüksel lahanası, ıspanak, şalgam, soğan, turp, havuç, lahana, bal kabağı; meyveleri ise, elma, ayva, nar ve armuttur..


Soru : İlkbaharda hangi sebze ve meyveler tüketilir?


Kısa Cevap : “İlkbaharda hangi sebze ve meyveler tüketilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüme ve gelişmeye yardım ederler. Hücre yenilenmesini ve doku onarımını sağlarlar. Deri ve göz sağlığı için temel ögeler içerirler. Diş ve diş eti sağlığını korurlar. Kan yapımında görev alan ögeler açısından zengindirler.

Hastalıklara karşı direncin oluşumunda etkindirler. Doygunluk hissi sağlarlar. Dengesiz beslenmeye bağlı şişmanlık ve kronik hastalıkların (kalp damar hastalıkları, hipertansiyon, bazı kanser türleri) oluşma riskini azaltırlar. Bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcı olurlar.


Soru : Yaz mevsiminde hangi sebze ve meyveler tüketilir?


Kısa Cevap : “Yaz mevsiminde hangi sebze ve meyveler tüketilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaz dönemi meyveleri olarak karpuz, kavun, kiraz, kayısı, erik, çilek, şeftali, üzüm, incir, dut, böğürtlen ve armut sayılabilirken; taze fasulye, patlıcan, kabak, biber çeşitleri, domates, semizotu, bamya, enginar ve börülce yaz dönemi sebzelerine örnek olarak verilebilmektedir.


Soru : Mevsimine uygun sebze ve meyve tüketmenin sağlık açısından önemini söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Mevsimine uygun sebze ve meyve tüketmenin sağlık açısından önemini söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mevsiminde yetişen sebze ve meyveleri tüketmek en iyisi ve en doğrusudur. Bu yüzden de elimizden geldiğince mevsiminde sebze ve meyveleri tüketmeye özen göstermeliyiz.

Mevsiminde yetişmeyen sebze ve meyveler hormonlu olabilir. Bu yüzden de elimizden geldiğince mevsiminde yetişen sebze ve meyveleri kullanmaya ve tüketmeye özen göstermeliyiz. Bu şekilde daha sağlıklı ve doğru bir seçim yapmış oluruz. Bu bizim sağlığımız için çok önemli ve doğru olacaktır.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru : Hangi mevsimde, hangi sebze ve meyveler yetişir? Tabloda boş bırakılan yerlere meyve ve sebzelerin isimlerini yazınız.


Cevap :

Yaz Meyveleri:

  • -Kiraz
  • -Çilek
  • -Ahududu
  • -Malta eriği
  • -Şeftali
  • -Nektarin
  • -Üzüm
  • -Vişne
  • -Kayısı
  • -Yeşil erik
  • -Mürdüm eriği
  • -Kavun
  • -Karpuz
  • -Dut
  • -İncir
  • -Böğürtlen
  • -Karadut
  • -Malta eriği

İlkbahar Meyveleri:

  • -Çilek
  • -Kiraz
  • -Vişne
  • -Çağla erik
  • -Yeşil erik
  • -Limon
  • -Ham kayısı
  • -Elma
  • -Malta eriği-Yenidünya
  • -Avakado
  • -Ananas

Sonbahar Meyveleri:

  • -Elma
  • -Nar
  • -Portakal
  • -Mandalina
  • -Taze fındık
  • -Taze ceviz
  • -Mürdüm eriği
  • -Şeftali
  • -Kavun
  • -Muz
  • -Hünnap
  • -Üzüm
  • -Armut

Kış Meyveleri:

  • -Elma
  • -Ayva
  • -Portakal
  • -Mandalina
  • -Greyfurt
  • -Muz
  • -Kestane
  • -Nar
  • -Armut
  • -Kivi


 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 176-177-178-179-180 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Geri Dönüşüm Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179, 180


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Doğa ve İnsan Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 172-173-174-175


Soru : Geri dönüşüm hakkında bildiklerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Geri dönüşüm hakkında bildiklerinizi söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Geri dönüşüm her türlü olabilir. Geri dönüşüm yapmak bizim için de çevremiz için de geleceğimiz için de çok ama çok önemlidir. Bu yüzden elimizden geldiğince geri dönüşüm yapmalı ve insanların yapması için de onları bilinçlendirmemiz en iyisi ve en güzeli olacaktır.

Geri dönüşüm kutularını kullanın. Geri dönüşümün desteklenmesi için en küçük adımlarda biri olan geri dönüşüm kutularını aktif olarak kullanmanız çevreyi korumak için yapabileceğiniz ufak bir adımdır. Çöplerinizi ayrıştırın. Geri dönüştürülmüş eşyalar kullanın.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 178 Cevapları


Soru : Aşağıdaki resimde gördüklerimizi anlatalım. 


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 176-177-178-179-180 ATA Yayıncılık”

Cevap :

Resimde çocuk çöpe çöp atmaktadır. Daha sonra görevli onu ayrıştırmaktadır. Daha sonra ise çöp arabası çöpleri fabrikaya götürmektedir. Daha sonra ise fabrikada defterler ve kitaplar geri dönüştürülmektedir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 179 Cevapları


Soru : İnsanların çevreye verdiği zararlar nelerdir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “İnsanların çevreye verdiği zararlar nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar geri dönüşüm yapmayarak çevreye ve dünyaya zarar verir. Çevreye çöp atarak etrafı ve dünyayı kirletir. Geri dönüşüm yapmak dünya için çok ama çok önemli bir şeydir. Bu yüzden de elimizden geldiğince dünyaya katkıda bulunmamız gerekmektedir.


Soru : Çevre kirliliğini önlemek için neler yapabilirsiniz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Çevre kirliliğini önlemek için neler yapabilirsiniz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevre konusunda bilgi edinin. Kirliliğe engel olun. Atıklarınızı ayrıştırın, geri dönüşüme katkı sağlayın.

Naylon poşet kullanımını azaltın. Kâğıt havlu kullanımını azaltın. Dişinizi fırçalarken, banyo yaparken ve mutfakta çeşmeyi açık bırakmayın. Enerji tasarruflu ampuller kullanın.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 180 Cevapları


Soru : Okul gazetesine geri dönüşüm konusunda dört tane slogan hazırlamanız gerekiyor. Görselleri dikkate alarak ayrılan bölümlere sloganlarınızı yazınız.


Cevap :

1 Çevreyi koruyalım

Dünyaya saygı duyalım

Geleceğimizi koruyalım

—-

2 Dünyamıza sahip çıkalım

Etrafa çöp atmalıyım

Geleceğimizi riske atmayalım

—-

3 Geri dönüşüm yapalım

Çevremizi koruyalım

Atıkları ayrıştırmayı unutmayalım



 

Our Score

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164-165 ATA Yayıncılık

2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bitki ve Hayvanların Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164, 165


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Bitki ve Hayvanların Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164-165


Soru : “Canlı varlık” denilince aklınıza neler geliyor? Söyleyiniz. 


Kısa Cevap : ““Canlı varlık” denilince aklınıza neler geliyor? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkiler bize meyve ve  çiçek verir. Mantarlar yiyecek olarak kullanılır fakat bazıları zehirlidir. Hayvanlar ise bize et, kıyafet, süt, peynir, gibi besinler verirler.


2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 164 Cevapları


Soru : Aşağıdaki sözcükleri bulmacada soldan sağa veya yukarıdan aşağıya bularak boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164-165 ATA Yayıncılık”

2. Sınıf Hayat Bilgisi ATA Yayıncılık Kitabı Sayfa 165 Cevapları


Soru : Aşağıdaki bilmeceleri cevapları ile eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164-165 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!