2) Ela ve Seda bahçede ip atlıyorlar. Ela 41, Seda 34 kez ip atladı. Ki daha çok ip atlamıştır? Yazınız.
Cevap:
Ela daha çok ip atlamıştır.
3) 76, 84, 68 sayılarını büyükten küçüğe doğru sıralayınız.
Cevap:
84 – 76 – 68
4) Aşağıdaki tabloda sayılar ve harfler karışık olarak verilmiştir.
Cevap:
OKUL
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 49 Cevapları
5) Nihat’ın 23, Nuri’nin 30, Burak’ın 19, Serdarın 18 bilyesi vardır. Bilye sayılarını küçükten büyüğe doğru sıralayınız. Aşağıdaki boşluğa yazınız.
Cevap:
18 – 19 – 23 – 30
6) Aşağıdaki görselde köpekler ve topladıkları kemik sayıları verilmiştir. Kemik sayılarını büyükten küçüğe doğru sıralayınız. Aşağıdaki boşluğa yazınız.
Cevap:
31 – 28 – 21
7) Aşağıdaki kutularda Önce Sonra boş bırakılan yerlere hangi sayılar gelmelidir? Yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 44-48-49-50-51 MEB Yayınları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 50 Cevapları
8) Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız. Cevaplarınızı soruların yanındaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Üçüncü sıradaki Anıl, hangi çocukların arasındadır? = Ersin-Berke
İkinci sıradaki Esin, hangi çocukların arasındadır? = Merve-Anıl
Anıl’dan sonra okul taşıtına kaçıncı sıradaki çocuk biner? = 4. Sıradaki
Esin’den önce okul taşıtına kaçıncı sıradaki çocuk biner? = 1. Sıradaki
2. Sınıf Matematik KitabıÖrüntü Oluşturalım Metni Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44
2. Sınıf Matematik Kitabı Örüntü Oluşturalım Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44
Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.
Kalem fiyatlarında nasıl bir değişim olduğunu söyleyiniz.
Cevap:
Kalem fiyatlarında 3’er olarak örüntü şeklinde değişim olduğunu ifade edebiliriz.
ETKİNLİK SEPETİ
Adım Adım Uygulayalım
Sınıfınızda onar kişilik gruplar oluşturunuz.
Öğretmeninizin tahtaya yazacağı örüntüyü dikkatle inceleyiZ (Örneğin 15, 18, 21 … )
Örüntünün kuralını belirleyiniz. Artan bir örüntü ise bir adım öne çıkarak artış sayısı kadar el çırpınız.
Azalan bir örüntü ise bir adım geri giderek azalan sayı kadar el çırpınız.
Grup olarak tahtaya çıkıp etkinliği uygulayınız.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 41 Cevapları
1) Aşağıdaki sayı örüntülerini örnekte verildiği gibi doldurunuz. Örüntünün kuralını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 41 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 42 Cevapları
2) Aşağıdaki sayı örüntülerini tamamlayıp kuralını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 MEB Yayınları”
3) Aşağıdaki örüntülerde verilmeyen sayıları yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 42 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 43 Cevapları
4) Aşağıdaki örüntülerde kuralı bozan sayıları bulup işaretleyiniz.
Cevap:
48
18
46
ACABA ÖĞRENDİK Mİ?
1) Aşağıdaki sayı örüntüsünün kuralı hangi seçenekte doğru verilmiştir?
Cevap:
A) Sayılar üçer azalarak sıralanıyor.
B) Sayılar üçer artarak sıralanıyor.
C) Sayılar ikişer azalarak sıralanıyor.
2) Aşağıdaki sayı örüntüsünde kuralı bozan sayı hangisidir?
Cevap:
A) 31
B) 39 C) 42
3) Aşağıdaki örüntüde “?” yerine hangi sayı gelmelidir?
Cevap:
A) 63
B) 73
C) 83
4) Aşağıdaki sayı örüntüsünün kuralını yazınız.
Cevap:
4’er 4’er artan bir örüntü kuralı vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 44 Cevapları
5) Aşağıdaki sayı örüntülerinde kuralı bozan sayıları bulup boyayınız
Cevap:
32 ve 40 sayı örüntülerinde kuralı bozan sayılardır.
2. Sınıf Matematik KitabıBasamak Değerlerini Bulalım Metni Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32
2. Sınıf Matematik Kitabı Basamak Değerlerini Bulalım Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32
Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.
Kovanların önündeki arıları sayınız.
Cevap: 20 tane kovanın önde arı vardır.
Her bir kovanın önünde kaçar tane arı vardır?
Cevap: 10 tane bir kovanın önünde arı vardır.
Kovan sayısı ile arı sayısı arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap: Arı sayısı kovan sayısının 5 katıdır.
ETKİNLİK SEPETİ Ben Hangi Sayıyım?
Malzemeler: küçük bir kutu, kâğıt, kalem Adım Adım Uygulayalım
Kâğıdınıza iki basamaklı bir sayı yazınız.
Kâğıtlarınızı öğretmeninizin masasındaki kutuya atınız.
Sırayla kutudan bir kâğıt çekiniz.
Çektiğiniz kâğıtta yazan sayı ile ilgili arkadaşlarınıza ipucu veriniz. (Örneğin 6 onluk, 3 birlikten oluşur.)
Sayıyı doğru söyleyen arkadaşınızı alkışlayınız.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 29 Cevapları
1) Aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri tamamlayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32 MEB Yayınları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 30 Cevapları
2) Aşağıdaki nesneleri sayınız. Tablolardaki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 30 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 31 Cevapları
3) Tabloda verilen sayıların basamak değerlerini yazınız.
Cevap:
BasamakDeğeri : 30 – 3
BasamakDeğeri : 50 – 6
Basamak Değeri : 70 – 2
4) Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini yazınız.
Cevap:
36 : 30 + 6
49 : 40 + 9
54 : 50 +4
68 : 60 +8
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32 Cevapları
5) Aşağıda basamak değerleri verilen sayıları yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32 Cevapları”
ACABA ÖĞRENDİK Mİ?
1, 2 ve 3. soruların cevaplarını yanlarındaki boşluklara yazınız.
1) 53 sayısının birler basamağındaki rakamın basamak değeri kaçtır?
Cevap : 3 birler basamağındaki rakamın basamak değeri
2) 80 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri kaçtır?
Cevap : 80 onlar basamağındaki rakamın basamak değeri
3) 7 birlik, 6 onluktan oluşan sayı kaçtır?
Cevap : 67 sayısı olacaktır.
4) Aşağıda verilen iki basamaklı sayıların basamak değerlerini yazınız.
5) Aşağıda verilen iki basamaklı sayıların basamak adlarını yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 32 Cevapları”
2. Sınıf Matematik KitabıTahmin Edelim Metni Cevapları Sayfa 24, 25, 26
2. Sınıf Matematik Kitabı Tahmin Edelim Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 24-25-26
Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.
Çiftlikteki hayvan sayısını tahmin ediniz.
Cevap: 9 tane olduğunu tahmin ediyorum.
Kaç hayvan olduğunu sayınız. Tahmininizle gerçek sonuç arasında fark var mı?
Cevap: 12 tane hayvan vardır. 3 tane eksik olarak tahmin ettim.
ETKİNLİK SEPETİ
Malzemeler: nohut Adım Adım Uygulayalım
Avucunuza saymadan bir miktar nohut alınız.
Nohutların sayısını tahmin ediniz.
Nohutları sayıp tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
Avucumuzda 20 tane nohut olduğunu tahmin ediyorum.
Avucumuzda 15 tane nohut çıktı.
5 tane fazla tahminde bulunduk
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 25 Cevapları
1) Aşağıdaki boşlukları görsele göre doldurunuz.
a) Tavşan Uzunkulak, havuçlara ulaşmak için kaç kez zıplamış olabilir?
Cevap: 17
b) Tavşan Uzunkulak’ın kaç zıplayış yaptığını sayıp gerçek sonucu yazınız.
Cevap: 16
c) Tahmininiz ile gerçek sonucu karşılaştırınız.
Cevap: Evet. 1 fark vardır.
2)Aşağıdaki balıkların sayısını tahmin ediniz. Daha sonra balıkları sayarak tahmininizi kontrol ediniz. Sonuçları tabloya yazınız.
Cevap:
Tahmin Sonuç : 19
GerçekSonuç : 18
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 26 Cevapları
3) Aşağıdaki uğur böceklerinin sayısını tahmin ediniz. Daha sonra uğur böceklerini sayarak tahmininizi kontrol ediniz. Sonuçları tabloya yazınız
Cevap:
Tahmin Sonuç : 22
GerçekSonuç : 23
ACABA ÖĞRENDİK Mİ?
Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.
Yeşil ördeklerin sayısını tahmin ediniz. Daha sonra yeşil ördekleri sayarak tahmininizi kontrol ediniz. Sonuçları tabloya yazınız.
Cevap:
TahminSonuç : 16
Gerçek Sonuç : 15
Beyaz ördeklerin sayısını tahmin ediniz. Daha sonra beyaz ördekleri sayarak tahmininizi kontrol ediniz. Sonuçları tabloya yazınız.
2. Sınıf Matematik KitabıNesne Sayılarını Bulalım Metni Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15
2. Sınıf Matematik Kitabı Nesne Sayılarını Bulalım Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15
Soru : Aşağıdaki soruları görsele göre cevaplayınız.
Arıların yaptığı petekleri sayarak boyayınız. Kaç tane petek saydığınızı söyleyiniz.
Cevap:
17 tane petek sayabiliriz.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Malzemeler: A4 kâğıdı, boya kalemleri, makas Adım Adım Uygulayalım
Kâğıt üzerine belirli aralıklarla rakamları yazınız.
Yazdığınız rakamları ayrı ayrı olacak şekilde kesiniz.
Öğretmeninizin söyleyeceği iki basamaklı sayıyı kestiğiniz rakamlarla oluşturunuz.
Cevap:
Bu oyunu sınıfta arkadaşlarınızla, öğretmen eşliğinde oynamanız gerekmektedir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 14 Cevapları
1) Aşağıdaki nesneleri sayınız. Nesne sayılarını altlarındaki kutulara yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15 MEB Yayınları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 15 Cevapları
2) Aşağıdaki topları renklerine göre ayrı ayrı sayıp yazınız.
Cevap:
Kırmızı Top Sayısı : 18
Mavi Top Sayısı : 17
Sarı Top Sayısı : 17
Mor Top Sayısı : 14
3) Aşağıdaki görselde aynı renk kutulardan kaçar tane olduğunu sayınız. Noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15 Cevapları”
İlkokul 2. Sınıf MatematikMEB Yayınları Ders KitabıSayfa Cevapları
Değerli öğrenciler ; yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin başarılı olması amacıyla Matematik Öğretmenimiz tarafından okulda başarı elde etmeniz ve ödevlerinizi kontrol etmeniz amacıyla “2. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu Matematik Öğretmenimiz tarafından sizler için aşağıda hazırlanmıştır.
“2. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
“2. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunda cevaplar için aşağıda yer alan kısımda yerilen metin ismine yada Matematik ders kitabı sayfalarına tıklayarak kolay bir şekilde ödevlerinize ulaşabilirsiniz. “2. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları yorum kısmına sorarak Matematik Öğretmenimizden matematik konusunda bütün cevaplarınızı en hızlı şekilde alabilirsiniz.
2. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme CevaplarıSayfa 232, 233, 234
2. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232-233-234
1. Aşağıdakilerden hangisi tartı birimidir?
Cevap:
A) Metre B) Saat C) Kilogram
2. Her gün 2 kilogram portakal tüketen bir aile, bir haftada kaç kg portakal tüketmiş olur?
Cevap:
A) 14 B) 12 C) 10
3. Ben 22 kilogramım. Abim benden 14 kilogram daha ağırdır. Kilolarımızın toplamı kaçtır?
Cevap:
A) 38 B) 48 C) 58
4. Nesne grafiği ile şekil grafiğinin benzer ve farklı yanları nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap:
Nesne grafiğinde veriler o nesnenin resmi ile ifade edilir. Şekil grafiğinde veriler için bir şekil belirlenir ve o şekille ifade edilir.
5. “Yeni yapılan binanın yüksekliği 20 ….., kalem kutumun boyu 18 ….’dir.” cümlesinde boş bırakılan yerlere sırasıyla hangi uzunluk ölçüleri yazılırsa daha doğru olur?
Cevap:
A) m – m B) m – cm C) cm – m
6. Köpeğim, geçen ay 25 kg mama yedi. Bu ay, geçen ay yediğinden 2 kg fazla mama yediğine göre köpeğim, iki ayda toplam kaç kg mama yemiştir?
Cevap:
A) 48 B) 50 C) 52
2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 233 Cevapları
7. Aşağıda öğrencilerin son bir ayda okudukları kitap türlerine ait nesne grafiği verilmiştir. Her nesne 1 öğrenciyi temsil etmektedir.
Soru : Buna göre, şiir, masal, öykü ve roman okuyan öğrencilerin toplam sayısı kaçtır?
Cevap:
A) 16 B) 17 C) 18
8. Aşağıdakilerden hangisi bir tartma aracıdır?
Cevap: A Şıkkı
9. 20 metre kumaşın 8 metre eksiği ile perde diktirdik. Perdeye kaç metre kumaş kullanıldı?
Cevap:
A) 12
B) 28
C) 30
2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 234 Cevapları
10. Yanda verilen ağırlıklara göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Cevap:
A) En az kütleye sahip kişi Aylin’dir. B) Ali’nin kütlesi, Aylin ve Emrah’ın kütleleri toplamından azdır.
C) En çok kütleye sahip kişi, Ali’dir.
11. Aşağıdaki terazilerde tartılan nesnelerin kaç kilogram olduklarını altlarına yazınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 232-233-234 Pasifik Yayınları”
2. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözelim (Kütle Ölçü Birimleri) Metni CevaplarıSayfa 229, 230, 231
2. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözelim (Kütle Ölçü Birimleri) Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 229-230-231
2. Aşağıdaki problemleri çözüm basamaklarına dikkat ederek çözelim. Sonuçlarını altlarındaki kutuya yazalım. Bulduğumuz sonuçları arkadaşlarımızın sonuçlarıyla karşılaştıralım.
Mehmet Bey manavdan 3 kg elma, 2 kg portakal ve 2 kg armut aldı. Mehmet Bey, manavdan elinde kaç kg yükle çıkmıştır?
Cevap:
3 + 2 + 2 = 7 kg yükle çıkmıştır.
Sevim’in kütlesi 35 kg’dır. Berna’nın kütlesi, Sevim’in kütlesinden 4 kg az, Musa’nın kütlesi ise Sevim’in kütlesinden 2 kg fazladır. Berna ve Musa’nın kütleleri farkı kaçtır?
Cevap:
35 – 4 = 31 kg Berna
31 + 2 = 33 kg Musa
33 – 31 = 2 farkı vardır.
Evimizde 3 paket şeker vardır. Şekerin bir paketi 3 kg’dır. Evimizde kaç kg şeker vardır?
Cevap:
3 x 3 = 9 kg şeker vardır.
2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 231 Cevapları
Zehra teyze, salça yapmak için 50 kg domates kullanacak. Evinde 23 kg domates varsa Zehra teyzenin kaç kg daha domates alması gerekir?
Cevap:
50 – 23 = 27 kg daha domates alması gerekir.
5 kilogramlık yağ tenekelerinden 6 teneke satan bir markette kaç kilogram yağ satılmıştır?
Cevap:
5 x 6 = 30 kilogram yağ satılmıştır.
Babam, evdeki 20 kilogram unu, 5 kilogramlık cam kavanozlara doldurmak istiyor. Kaç tane cam kavanoza gereksinim vardır?
Cevap:
20 ÷ 5 = 4 tane cam kavanoza gereksinim vardır.
Bakkal Hasan amca, 30 kilogram unun 9 kilogramını sattı. Geriye kaç kilogram un kalmıştır?