2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Gruplayalım Paylaştıralım Metni Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159, 160


2. Sınıf Matematik Kitabı Gruplayalım Paylaştıralım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160


Soru : Müjde’nin dolabına yapılacak her raf, 6 tane oyuncak alacaktır. Müjde, 18 oyuncağının tamamını dolabına yerleştirmek istiyor. Dolaba kaç tane raf yaptırmalı?


Cevap :

  • 18 ÷6 = 3 raf yapılmalıdır.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Soru : Aşağıdaki çoklukları, belirtilen sayıda gruplara ayıralım. Kaç grup olduğunu örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

  • 10 çiçeği ikişerli gruplandırırsam 5 grup olur.
  • 15 muzu üç maymuna paylaştırırsam her biri 5 muz alır.
  • 18 cevizi altı kişiye bölersem her biri 3 ceviz alır.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 159 Cevapları


Soru : Aşağıdaki çıkarma işlemlerini bölme işlemi ile ifade edelim. İlk örnek yapılmıştır.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 156-157-158-159-160 Pasifik Yayınları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Soru : Aşağıda çerçeve içinde verilen ardışık çıkarma işlemlerinin kaç kişiye paylaştırma için yapıldığını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  1. 5 kişiye paylaştırma yapılmıştır.
  2. 4 kişiye paylaştırma yapılmıştır.
  3. 2 kişiye paylaştırma yapılmıştır.
  4. 3 kişiye paylaştırma yapılmıştır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 152-153-154-155 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözelim (Çarpma İşlemi) Metni Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155


2. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözelim (Çarpma İşlemi) Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 152-153-154-155


Soru : Aşağıdaki problemleri çözelim. Bulduğumuz sonuçları altlarındaki bölüme yazalım. Cevaplarımızı arkadaşlarımızın cevaplarıyla karşılaştıralım.


Sınıfımızda, her birinde 6 tebeşir bulunan 3 kutu tebeşir vardı. 2 tane tebeşiri derste kullandık. Kullanmadığımız kaç tebeşirimiz kaldı?


Cevap :

  • 6 x 3 = 18 tane tebeşir vardır.
  • 18 – 2 = 16 tane tebeşir kaldı.

Toplantı odasında 3 masa vardır. Her masada 4 kişi oturmaktadır. Toplantıya, 3 kişi de sonradan katılmıştır. Toplantı odasında kaç kişi vardır? 


Cevap :

  • 3 x 4 = 12 kişi vardır.
  • 12 + 3 = 15 kişi olmuştur.

Haftada 2 hikâye kitabı okuyan Ozan, dört haftada kaç kitap bitirir?


Cevap :

  • 4 x 2 = 8 kitap okur.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 155 Cevapları


Sınıfımızda 8 sıra vardır. Her sırada 2 öğrenci oturduğuna göre sınıf mevcudumuz kaçtır?


Cevap :

  • 8 x 2 = 16 sınıf mevcudumuz vardır.

Bilgi yarışmasına 4 sınıf katılacaktır. Her sınıfı 5 öğrenci temsil edeceğine göre kaç yarışmacı vardır?


Cevap :

  • 4 x 5 = 20 yarışmacı vardır.

Cengiz’in 5 tane tavşanı vardı. Her tavşan 2 havuç yedi. Toplam kaç havuç yenmiştir?


Cevap :

  • 5 x 2 = 10 havuç yediler.

Masadaki dört tabakta ikişer portakal vardır. Portakallardan 3 tanesi yenirse geriye kaç portakal kalır?


Cevap :

  • 4 x 2 = 8 portakal vardır.
  • 8 – 3 = 5 portakal kalır.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 150-151 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminde 1 ve 0 Sayıları Metni Cevapları Sayfa 150, 151


2. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminde 1 ve 0 Sayıları Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 150-151


Kerem’in annesi kek yapmıştı. Kerem’e ve iki arkadaşına birer tane kek koydu. Çocuklar keklerini yediler. Tabaklarında hiç kek kalmadı.

Soru : Tabaklarda kek varken toplam kek sayısını nasıl buluruz? Kekler bittikten sonra toplam kek sayısını, çarpma işlemi ile gösterebilir miyiz? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • 3 x 1 = 3 tabaklarda kek varken var olan işlem
  • 3 x 0 = 0 tabaklarda kek yokken var olan işlem

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 151 Cevapları


1. Aşağıdaki kutularda bulunan toplam kalem sayısını bulalım. Toplam kalem sayısını belirten çarpma işlemini, örneklerdeki gibi gösterelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 150-151 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144-145-146-147-148-149 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemini Öğrenelim Metni Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149


2. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemini Öğrenelim Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144-145-146-147-148-149


Soru : Can’ın ablası, kendisine 4 tane bileklik yapmış. Her bileklikte de 3 tane boncuk kullanmış. Can’ın ablası, 4 tane bileklik için kaç boncuk kullanmıştır? Boncuk sayısını bulmak için hangi yöntemleri kullanabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • 4 x 3 = 12 tane boncuk kullanmıştır.
  • İşlem sonucunu bulmak için çarpma işlemini kullandık.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 142 Cevapları


1. Aşağıdaki modellerde kaç top olduğunu, örnekteki gibi toplama ve çarpma işlemi yaparak bulalım. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144-145-146-147-148-149 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 143 Cevapları


2. Aşağıdaki resimler için örnekteki gibi çarpma ifadesi yazalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 142 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 147 Cevapları


Soru : Öğretmenimizin okuyacağı 5 maddelik yönergeyi uygulayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 147 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 148 Cevapları


2 Yüzlük tabloda ikişer ritmik sayarak söylediğimiz sayıları maviye boyayalım. Sonuçlardan ilk beşini, ikinci tabloda 2’nin olduğu satıra ve sütuna yazalım. 2’nin çarpım tablosunu da ritmik sayarak oluşturmuş olduk.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 148 Cevapları”

3 3 x 1, 3 x 2, 3 x 3, 3 x 4, 3 x 5 işlemlerini modelleyerek yapalım. Bulduğumuz sonuçları, ikinci tabloda 3’ün olduğu satır ve sütuna yazalım. 3’ün çarpım tablosunu da oluşturmuş olduk.


Cevap :

  • 3 x 1 =  3
  • 3 x 2 =  6
  • 3 x 3 =  9
  • 3 x 4 =  12
  • 3 x 5 =  15

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 149 Cevapları


4 4 x 1, 4 x 2, 4 x 3, 4 x 4, 4 x 5 işlemlerini yapalım ve sonuçlarını, yüzlük tabloda yuvarlak içine alalım. Yuvarlak içine aldığımız sayıları, sırası ile sayı tablosundaki 4’ün satır ve sütununa yazalım. Bu da 4’ün çarpım tablosudur.


Cevap :

  • 4 x 1 =  4
  • 4 x 2 =  8
  • 4 x 3 =  12
  • 4 x 4 =  16
  • 4 x 5 =  20

5 5 x 1, 5 x 2, 5 x 3, 5 x 4, 5 x 5 işlemlerini ileriye beşer ritmik sayarak bulalım. Bulduğumuz sonuçları, yüksek sesle okuyalım ve tablodaki son satır ve sütuna yazalım.


Cevap :

  • 5 x 1 = 5
  • 5 x 2 =  10
  • 5 x 3 =  15
  • 5 x 4 =  20
  • 5 x 5 =  25


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 136-137-138-139 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Tekrarlı Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139


2. Sınıf Matematik Kitabı Tekrarlı Toplama İşlemi Yapalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 136-137-138-139


Soru : Atıf, akvaryumu için balık almaya gitmişti. Aldığı balıkları taşımak için 3 poşet kullandı. Her poşete eşit sayıda balık koydular. Atıf’ın kaç tane balık aldığını nasıl buluruz?


Cevap :

  • 5 + 5 + 5 = 15 tane balık almıştır.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 137 Cevapları


1. Aşağıdaki örnekte nesnelerin toplam sayısını bulmak için hangi işlemin yapıldığını inceleyelim. Eksik işlemleri örneğe göre tamamlayalım.


Cevap :

  • 3 grup balon var. Her grupta 4 balon verilmiş. 4 + 4 + 4 = 12’dir. 3 tane 4’ü toplarız.
  • 5 grup bilye var. Her grupta 3 bilye verilmiş. 3 + 3 + 3 + 3 + 3 = 15
  • 3 grup boncuk var. Her grupta 5 boncuk verilmiş. 5 + 5 + 5 = 15
  • 4 grup çıngırak var. Her grupta 2 çıngırak verilmiş. 2 + 2 + 2 + 2 = 8

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 138 Cevapları


2. Aşağıdaki şekilleri inceleyelim. Boş bırakılan kısımları, örnekteki gibi tamamlayalım.


Cevap :

  • 2 tane 5 = 5 + 5 = 10
  • 3 tane 2  = 2 + 2 + 2 = 6
  • 3 tane 4 = 4 + 4 + 4 = 12
  • 2 tane 9 = 9 + 9 = 18
  • 5 tane 2  = 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 139 Cevapları


3. Aşağıda belirtilen çiçek gruplarını örnekteki gibi çizerek gösterelim. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 136-137-138-139 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 134-135 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 4. Üniteye Hazırlık Cevapları Sayfa 134, 135


2. Sınıf Matematik Kitabı 4. Üniteye Hazırlık Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 134-135


1. Siz, 5 + 5 + 5 + 5 işleminin sonucunu, toplama işlemi yaparak bulunuz. Bir arkadaşınız da beşer ritmik sayarak sonucu bulsun. Bulduğunuz sonuçları karşılaştırınız.


Cevap :

  • 5 + 5 + 5 + 5 = 20 işlem sonucu
  • 5 – 10 – 15 – 20 olarak ritmik sayabiliriz.

2. Semih amca, bahçede top oynayan Leyla ve iki arkadaşına, bahçesinden topladığı eriklerden veriyor. Leyla erikleri sayıyor. Tam 12 tane erik olduğunu görüyor. Erikleri eşit olarak paylaşıyorlar. Her biri, kaçar tane erik yer?


Cevap :

  • 12 ÷ 3 = 4 tane dağıtması gerekir.

3. 9 tane çileği örnekteki gibi üçerli gruplayınız. Kaç tane grup oldu?


Cevap :

  • 9 ÷ 3 = 3’er tane grup olabilir.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 135 Cevapları


4. 16’dan geriye ikişer sayma yaptığınızda, dördüncü sıra da söylediğiniz sayı kaç olur?


Cevap :

  • 16 – 14 – 12 – 10 – 8 – 6 – 4 – 2

5. Aşağıdaki nesnelerle kaç tane grup yapıldığını ve her bir grupta kaç nesne olduğunu yazınız.


Cevap :

  • 3 tane grup var. Her bir grupta 3 tane nesne var.
  • 2 tane grup var. Her bir grupta 4 tane nesne var.
  • 4 tane grup var. Her bir grupta 2 tane nesne var.

6. Günlük planında, ders çalışmaya 2 saat ayıran bir öğrenci, vatanına daha faydalı bir birey olabilmek için daha çok çalışmaya karar vermiştir. Bu doğrultuda günlük planındaki çalışma süresine 2 saat daha eklemiştir. 

Öğrencinin günlük planında ders çalışmaya ayırdığı süre ne kadar olmuştur?


Cevap :

  • 2 + 2 = 4 saat


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 129-130-131-132 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 129, 130, 131, 132


2. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 129-130-131-132


1. Örüntüsünün kuralı kullanılarak , ve elemanlarıyla oluşturulan örüntü, aşağıdakilerden hangisi olabilir?


Cevap : B şıkkı


2. örüntüsünde boş bölümlere, aşağıdaki şekillerden hangisi gelmelidir?


Cevap : A şıkkı


3. Yandaki nesneler sırasıyla hangi geometrik cisimlere benzer?


Cevap :

A) Silindir, kare prizma, üçgen prizma
B) Silindir, dikdörtgen prizma, üçgen prizma
C) Silindir, küp, üçgen prizma


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 130 Cevapları


4. Yandaki kutular için aşağıdaki ifadelerden hangisi söylenemez?


Cevap :

A) Kutuların yönü değişirse özellikleri değişmez.
B) Kutunun konumu değişirse özellikleri değişmez.
C) Kutunun konumu ve yönü değişirse özellikleri değişir.


5. şekillerinin tamamı kullanılarak aşağıdaki yapılardan hangisi oluşturulamaz?


Cevap : C Şıkkı


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 131 Cevapları


6. Üç kenarım ve üç köşem var. Ben hangi geometrik şekilim?


Cevap :

A) Çember B) Kare C) Üçgen


7. Yandaki yelkenli resminde kullanılan üçgen, çember ve dikdörtgen sayıları sırasıyla hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?


Cevap :

A) 5, 1, 2 B) 5, 2, 1 C) 1, 2, 5


8. A noktasından hareket ederek müzeye gitmek için sırasıyla hangi yol izlenmelidir?


Cevap :

A) Düz gidiş, sağa dönüş, sağa dönüş, sola dönüş
B) Düz gidiş, sola dönüş, sağa dönüş, sağa dönüş
C) Düz gidiş, sola dönüş, sola dönüş, sola dönüş


2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 132 Cevapları


9. Aşağıdaki şekillerin hangisi çizgilerin olduğu yerden ikiye katlandığında oluşan parçalar birbirine eş olmaz?


Cevap : A şıkkı


10. Aşağıdaki şekillerden hangisi iki eş parçaya ayrılmaz? 


Cevap : C şıkkı


11. Yandaki hediye kutusunun yüzleri noktalı kâğıt üzerine çizildiğinde, aşağıdakilerden hangisi elde edilmez?


Cevap : C şıkkı



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 127-128 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Örüntü Oluşturalım Metni Cevapları Sayfa 127, 128


2. Sınıf Matematik Kitabı Örüntü Oluşturalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 127-128


Soru : Örüntüsünü yapmış. İki örüntüyü karşılaştıralım. Benzer ve farklı yanlarını söyleyelim.


Cevap :

  • Her iki örüntü de 2 tane şekilde meydana gelmektedir.
  • 1. örüntüde üçgen iki kare var.
  • 2. örüntü de daire, 2 tane dikdörtgen olarak farklılık vardır.

Soru : Aşağıda sol sütunda verilen örüntünün kuralını yazalım. Aynı kuralı sağ sütunda verilen ögelere uygulayarak yeni bir örüntü oluşturalım. Her grupta oluşan estetik düzeni inceleyelim.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 127-128 Cevapları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 128 Cevapları


“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 127-128 Pasifik Yayınları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 124-125-126 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Örüntü Metni Cevapları Sayfa 124, 125, 126


2. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Örüntü Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 124-125-126


Soru : Fikret, silindir ve küp şeklindeki süsleri bağlamaya devam ederse düzenin bozulmaması için hangisi ile devam etmeli ve bu süsten kaç tane bağlamalıdır?


Cevap :

  • Silindir şeklinde bir süs asmalıdır.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 125 Cevapları


1.Aşağıdaki örüntülerin ögelerini belirleyelim. Kaç kuralı olduğunu söyleyelim. Kuralı ya da kuralları yazalım. Eksik ögeleri belirleyerek örnekteki gibi tamamlayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 124-125-126 Pasifik Yayınları”

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 124-125-126 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 122-123 Pasifik Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Simetri Metni Cevapları Sayfa 122, 123


2. Sınıf Matematik Kitabı Simetri Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 122-123


Çevremizde, doğada, binalarda, bitki ve hayvanlarda, sanatta yukarıdakilere benzeyen örnekler görürüz. Matematik bu örneklerin her birindeki düzeni de inceler.

Soru : Sizce, bu örnekler estetik görünüyor mu? Her bir örnekte belli bir düzen var mı?


Cevap :

  • Simetrik oluşumlara çevremizde ; binaları, eşyaları, bitkileri ve hayvanlardan örnekler verebiliriz.

2. Sınıf Matematik Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 123 Cevapları


1.Aşağıdaki kâğıtlar, belirtilen noktalardan üst üste gelecek şekilde katlanıyor. Hangi şekillerde tüm noktaların üst üste geleceğini işaretleyelim. Düşüncemizi sözlü olarak ifade edelim. Her şekil, iki eş parçaya ayrılabilir mi?


Cevap :

  • Bütün parçalar iki eşit parçaya ayrılamaz.  İki eş parçaya ayrılabilmesi için parçaların simetri olması gerekmektedir.

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 122-123 Cevapları”

2. Aşağıdaki şekillerin tümü, belirtilen noktalar boyunca ikiye katlanıyor. İki eş parçaya ayrılanların bir parçasını örnekteki gibi boyayalım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 122-123 Pasifik Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!