2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-231-232-233-234 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kırmızı Domates’in Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kırmızı Domates’in Yolculuğu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-231-232-233-234


Soru : Sebze ve meyveler nerede satılır? Oraya nasıl getirilirler?


Kısa Cevap : “Sebze ve meyveler nerede satılır? Oraya nasıl getirilirler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Günümüzde sebze ve meyveler genel olarak manavlarda marketlerde süpermarketlerde ve market zincirlerde satılmaktadır.

Sebze ve meyveler ilk olarak çiftçiler tarafından tarlada hasat edilerek hazırlanır.

Çiftçiler tarafından hasat edilen sebze ve meyveler hale gönderilir. Hale gelen sebze ve meyveler buradan ihtiyaca göre marketlere ve manavlara gönderilerek hizmetimizi sunulur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 231 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Sorularla ilgili tahminlerinizi, metni dinlemeye ara verince yazınız.


Domatesler olgunlaştıktan sonra sizce ne olmuştur?


Cevap :

Domatesler olgunlaştıktan sonra toplanmaya başlamışlardır.


Kırmızı Domates arkadaşlarına ne söylemiş olabilir?


Cevap :

Kırmızı domates arkadaşlarına nereye gittiklerini birer birer sorup korkmuş olabilirler.


Bu sözleri duyan Kırmızı Domates ne hissetmiş olabilir?


Cevap :

Bu sözleri duyan kırmızı domates çocuklara sağlık verici olduğu için çok sevinmiş olabilir.


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu yazınız.


Cevap :

Dinlediğimiz metnin konusu domatesin tarladan hasat edildikten sonra yaşadığı yolculuklar ve besin değeri dolusu olarak ifade edilebilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 232 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Sözlüğünüzden “sebze” ve “meyve” kelimelerinin anlamlarını araştırıp öğreniniz. Birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Cevap :

Sebze Kelimesi

Anlamı : Kuru veya çiğ olarak tüketilebilen besin değeri yüksek bitkilerdir.

Cümle : Sebzelerin besin değeri yüksektir.


Meyve Kelimesi

Anlamı : Doğada var olan bitkilerin çiçeklerinin döllenmesi sonucunda ortaya çıkan besin değeri yüksek yiyecek.

Cümle : Her akşam annem bizlere meyve ve süt verir.


Soru : Dinlediğiniz metinde hangi sebze ve meyvelerin adları geçiyor? Resimlerinin altına adlarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 230-231-232-233-234 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 233 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Domatesler, eve gelinceye kadar neler yaşadılar? Görsellerden de yararlanarak sırasıyla yazınız.


Cevap :

Birinci resimde  olarak domatesler yavaş yavaş kızarmaya başlamışlardır. tarlada olgunlaştıktan sonra toplanmaya başlamış domatesler biran kokmaya başlamıştır. Kırmızı ve güzel kokan domatesler kasalara konularak kamyona yüklenmiştir.

İkinci resimde kamyona yüklenen domatesler manavlarda sergilenmiş ve alıcısı için hazır hale getirilmiştir.

Üçüncü resimde manavlara gelen tüketici filelerin içine meyveleri ve sebzeleri koymuş. Burada çocuklara sağlık verdiklerini öğrenmişlerdir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 234 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metne, “Kırmızı Domates’in Yolculuğu” başlığından başka hangi başlıklar yazılabilir? Önerilerinizi yazınız.


Cevap :

1. Başlık Yiyecekler sofraya nasıl gelir

2. Başlık Meyve ve sebzenin yolculuğu


6. Etkinlik


Soru : Çiftçilerin emeği olmasa, işçiler çalışmasa meyve ve sebze üretimi olur muydu?


Cevap :

Elbette çiftçilerin emeği işçilerin çalışmazsa meyve ve sebze üretimi olmaz.

Üretim hattında en önemli faktör çiftçilerdir. İşte bu nedenle meyve sebzelerin üretimi için çiftçilere çok büyük bir görev düşmektedir.


Soru : Yediğiniz meyve ve sebzeleri yetiştiren, bize ulaştıran çiftçilere ve tarım işçilerine ne söylemek isterdiniz? Duygu ve düşüncelerinizi yazıp arkadaşlarınıza okuyunuz.


Kısa Cevap : “Yediğiniz meyve ve sebzeleri yetiştiren, bize ulaştıran çiftçilere ve tarım işçilerine ne söylemek isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sevgili çiftçiler ve tarım işçileri

Binbir emekle büyütmüş oldunuz meyve ve sebzeler manavlar ve marketler sayesinde elimize ulaştı.

Meyve sebzeler bizlere çeşitli yemeklerle beraber besin değeri yüksek yiyecekler sular. Emeğiniz ve çabanız sayesinde bu yiyeceklerle beraber güçlü ve sağlıklı bir birey olduk.

Sizler sayesinde sağlıklı bir yapıya ulaştığımız için çok teşekkür ederim.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-249-250-251-252 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Işıltılı Reklamlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252


2. Sınıf Türkçe Kitabı Işıltılı Reklamlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 248-249-250-251-252


Soru : Gördüğü her şeyi almak isteyen birine ne söylemek isterdiniz?


Kısa Cevap : “Gördüğü her şeyi almak isteyen birine ne söylemek isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gördüğü her şeyi almak isteyen bir kişi gördüğümüz zaman ona ihtiyaçlarını öncelik vermesi gerektiğini söyleriz.

Ayrıca gördüğü her şeyi almak isteyen bir kişi ailenin maddi durumunu düşünmeden hareket etmiş olur.

Bununla beraber ilk olarak ihtiyaçlar ardından istekler tercih edilmelidir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 249 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Resimleri verilen ürünleri inceleyiniz. Bilinçli bir tüketici olarak bunlardan hangilerinin ihtiyaç, hangilerinin istek olduğunu arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz. İlgili başlık altına adlarını yazınız.


Cevap :

İhtiyacımız olan ürünler = Peynir, meyve, kalem, el feneri

İsteğimiz olan ürünler = Balon, masal kitabı, maske, lolipop


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 250 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


1. Işıtılı reklamlar çocuğu nasıl etkiliyor?


Cevap :

Işıklı reklamlar çocuğunun aklını karıştırıp iştahını kabartıyor.


2. Aklı karışan çocuk kendine neler soruyor?


Cevap :

Aklı karışan çocuk kendine çikolata mı alsam yoksa şeker mi oyuncak mı alsam yoksa hepsini mi diye sorular soruyor.


3. Çocuk, en iyisinin ne olduğuna karar veriyor?


Cevap :

Çocuk en iyisinin tuzaklara düşmeden gerektiği kadarını almaya karar veriyor.


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin anlamını sözlükten araştırınız. Birer cümlede kullanıp yazınız.


Cevap :

Reklam Kelimesi

Anlamı : Bir şeyim geniş kitlelere ulaşmasını sağlanması onun benimsenmesi ve satın alınmasını sağlamak amacıyla düzenlenmiş olan söz ve yazı araçlarıyla yapılan bir tür tanıtım.

Cümle : Ürünleri reklam yaparak hızlı bir şekilde sattı.


İştah Kelimesi

Anlamı : Yemek yeme istediği

Cümle : Annesinin güzel yemekleriyle iştahı açıldı.


Raf Kelimesi

Anlamı : Ürünleri dizmek amacıyla tahtadan veya demirden yapılmış olan kat kat oluşan bölmeli levhalar

Cümle : Ürünleri rafa büyükten küçüğe doğru sıraladı.


İhtiyaç Kelimesi

Anlamı : Gereksinim, istek

Cümle : Alışverişlerde ilk olarak ihtiyaçlarımızı almalıyız.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 251 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıya, satışa yeni çıkarılan bir kalemle ilgili reklam hazırlayınız. Bu kalemle yazılan yazıların iz bırakmadan kolayca silindiğini belirtiniz.


Kısa Cevap : “Aşağıya, satışa yeni çıkarılan bir kalemle ilgili reklam hazırlayınız. Bu kalemle yazılan yazıların iz bırakmadan kolayca silindiğini belirtiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yazı Uçar İzi Kalmaz

Her kalemiz bırakır ama bizimki asla.

İstediğin kadar yaz çiz kolaylıkla sil defter kitap aynı gönlün kadar temiz.


“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 248-249-250-251-252 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 252 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiiri, kitabınıza bakarak aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

IŞILTILI REKLAMLAR

Aklımı karıştırıyor
Işıltılı reklamlar.
İştahımı kabartıyor
Çerezle dolu raflar.

Soruyorum kendime:

Çikolata mı alsam,
Yoksa şeker mi?
Oyuncak mı alsam,
Yoksa hepsini mi?

En iyisi…

Gereği kadar almalı,
Tuzaklara düşmeden.
Kendi kendine sormalı,
İhtiyaç mı gerçekten?

Nursel ÇETİN Eşref KARADAĞ



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 213-214-215-216-217 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 213, 214, 215, 216, 217


2. Sınıf Türkçe Kitabı Mevsimler Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 213-214-215-216-217


Soru : Şu an hangi ayda ve mevsimdeyiz?


Cevap :

  • İlkbahar ve Nisan ayındayız.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 215 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu yazınız.


Cevap :

Okudunuz metnin konusu mevsimler ve zaman olarak ifade edebiliriz.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki resimli bulmacayı çözünüz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 213-214-215-216-217 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 216 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Dünya’nın hareketleri sonucu oluşan zaman dilimlerine ne denir?


Cevap :

Dünya, kendi çevresinde bir kez dönünce 1 gün geçer.

Dünya, Güneş’in çevresinde bir kez dolanınca 1 yıl geçer.


4. Etkinlik


Soru : Soruları, okuduğunuz metne göre cevaplayınız. 


Bir gün kaç saatten oluşur?


Cevap : Bir gün 24 saatten oluşur


Yeni bir gün ne zaman başlar?


Cevap : Gece yarısından sonra yeni bir gün başlar


Haftanın günleri neler?


Cevap : Pazartesi salı çarşamba perşembe cuma cumartesi pazar haftanın günleridir.


Bir yılda kaç ay var?


Cevap : Bir yılda 12 ay vardır.


Ayların adları nelerdir?


Cevap : Ocak şubat mart nisan mayıs haziran temmuz ağustos eylül ekim kasım ve Aralık ayların adlarıdır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 217 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • var = yok
  • açık  = kapalı
  • gece = gündüz
  • sıcak = soğuk
  • yeni = eski
  • kısa = uzun
  • yaz = kış
  • gelir = gider

Soru : Bu kelimelerden birini, zıt anlamıyla birlikte bir cümlede kullanınız.


Cevap :

Yok : Evde şeker yok.

Kapalı : Soğuk havalarda pencere kapalı kalmalıdır.

Gündüz : Gündüzleri sıcak olur.

Soğuk : Kış aylarında hava soğuk olur.

Eski : Eski tableti yerine yeni tablet aldı.

Uzun : Uzun bir sınav sürecine girdi.

Kış : Kışın evlerimizde ısınmak için yakıt yakarız.

Gider : Giderleri karşılamak için babam işe gider.


6. Etkinlik


Soru : Hangi mevsimi, niçin seversiniz? Duygu ve düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Hangi mevsimi, niçin seversiniz? Duygu ve düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En çok sevdiğim mevsim kış mevsimidir.

Kış mevsiminde havalar ne kadar soğuk olursa olsun karla oynamak etrafım bembeyaza bürünmesi en çok sevdiğim durumdur.

En çok sevdiğim mevsim ilkbahar mevsimidir.

İlkbahar mevsiminde doğa uyanmaya başlar ve her yer çeşit çeşit çiçeklerle donatılmış olur.

Etrafın rengarenk çeşitli çiçeklerle dolması kuşların cıvıldaması ve doğanın tekrar canlanması Bu mevsime eşsiz kılar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 213-214-215-216-217 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-219-220-221-222-223-224 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı Üç Güneş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224


2. Sınıf Türkçe Kitabı Üç Güneş Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-219-220-221-222-223-224


Soru : “Güneş, ısı ve ışık kaynağımızdır.” diyen biri ne söylemek istiyor?


Kısa Cevap : ““Güneş, ısı ve ışık kaynağımızdır.” diyen biri ne söylemek istiyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Güneş ısı ve ışık kaynağımızdır diyen bir kişi;

Güneşin bizleri ısıttığı ve sıcaklık kaynağı olduğunu

Güneşin çevremizi görmemizi sağladığını söylemek istiyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 220 Cevapları


Soru : Şiirle ilgili resmi inceleyiniz. Sizce çocuk ne düşünüyor olabilir?


Cevap :

Şiirle ilgili resim incelendiği zaman çocuk portakalların güneşe benzediğini düşünüyor olabilir.


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki kelime kartlarını inceleyiniz. Bu kelimelerin anlamlarını sözlükten de araştırınız. Birer cümlede kullanıp yazınız.


Cevap :

Palto Kelimesi

Anlamı : Hava soğuk olduğu zaman giysilerin üstüne giyilen giysi

Cümle : Kışın kendisine üşümemek için palto aldı.


Yakıt Kelimesi

Anlamı : Enerji elde etmek için kullanılan yakıt

Cümle :Kkış ayları sıcak geçmesi için bütün daireler apartmana yakıt aldılar.


Eldiven Kelimesi

Anlamı : Soğuktan korunmak için ele giyilen pamuksu yiyecek.

Cümle : Kar yağınca en kalın eldivenlerini seçerek giydi.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 221 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : “Güneş” kelimesi size neleri çağrıştırıyor? Kelime haritasına yazarak belirtiniz. 


Cevap :

Maddeler halinde güneş kelimesinin bizlere çağrıştırdığı kelimeler şunlardır;

  1. Sarı rengi
  2. Turuncu rengi
  3. Isı
  4. Yaz mevsimi
  5. Kızarmak
  6. Terlemek
  7. Bronzlaşmak
  8. Doğanın canlanması
  9. Sabah
  10. Gün batımı
  11. Susamak
  12. Yüzmek
  13. Şort
  14. Yazlık elbiseler
  15. Deniz

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 222 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.


Çocuk, gökyüzüne niçin portakal fırlatmak istiyor?


Cevap :

Çocuk gökyüzüne güneşi üçe çıkarmak için portakal fırlatmak istiyor.


Çocuk, portakalı niçin Güneş’e benzetiyor? Görselleri boyayarak açıklayınız.


Cevap :

Çocuk portakalı şekli ve rengine benzediği için güneşe benzetiyor.


Çocuk, hangi mevsimde Güneş’in üç tane olmasını istiyor?


Cevap :

Çocuk kış mevsiminde güneşe 3 tane olmasını istiyor.


Çocuk, Güneşlerin sayısı artınca hangi sorunların biteceğini düşünüyor?


Cevap :

Çocuk güneşlerin sayısı artınca yakıt derdinin ve giyim derdinin biteceğini düşünüyor.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 223 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Güneş’in doğuşunu, oluş sırasına göre yazınız.


“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 218-219-220-221-222-223-224 Cevapları”

Cevap :

Görselde birinci resimde Güneş henüz doğmamıştır. Hava karanlıktır.

Görselde ikinci resimde ise doğmaya başlayınca hava aydınlanmaya ve ısınmaya başladığını görürüz.

Görselde  üçüncü resimde ise ölene varmadan Güneş kafasını dağların ardından çıkarır.

Görselde  dördüncü resimde ise öğlen vaktinde tam tepede olduğunu görebiliriz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 224 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıya, sevdiğiniz bir şiirin dizelerini yazınız. 

Yazınız bitince kontrol ediniz. Yazınızda harf hatası, hece eksikliği varsa düzeltiniz.


Cevap :

Nazım Hikmet’ten Dünyayı Verelim Çocuklara Şiiri

Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne

Allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar

Oynasınlar türküler söyleyerek yıldızların arasında

Dünyayı çocuklara verelim

Kocaman bir elma gibi verelim

Sıcacık bir ekmek somunu gibi

Hiç değilse bir günlüğüne doysunlar

Dünyayı çocuklara verelim

Bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı

Çocuklar dünyayı alacak elimizden

Ölümsüz ağaçlar dikecekler



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 255-256 Ada Yayıncılık

2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 255, 256


2. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 255-256


1. Aşağıdaki konuşmaları okuyunuz. Hangi çocuğun sorumluluk sahibi olduğunu işaretleyerek belirtiniz.


Cevap :

Annemle babam bana her konuda güvenirler. Birçok kez dışarıya çıkmama izin verdiler. Ben, onları izin verdiklerine pişman etmem. Öğütlerini dinlerim. Zararlı şeyler yapmam. Zamanında eve dönerim.


2. Aşağıdaki şekillerin anlamlarını yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 255-256 Cevapları”

3. Cümleyi tamamlayınız. 


Cevap :

Bazı atıklar çöp değildir. Bunlar ; geri dönüşüme katılacak maddelerdir. Bazı atıkları geri dönüşüme kazandırarak israf engellenmiş olur ve ekonomik olarak kazanç elde etmiş oluruz.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 256 Cevapları


4. Alışveriş yaparken nelere dikkat ediyorsunuz? Kısaca yazınız. 


Kısa Cevap : “Alışveriş yaparken nelere dikkat ediyorsunuz? Kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Maddeler halinde alışveriş yaparken nelere dikkat etmemiz gereken hususlar şunlardır;

  1. İhtiyaçların belirlenmesi
  2. Son kullanma tarihi
  3. Yiyeceklerde tarım bakanlığı onayı
  4. Türkiye standartları endüstrisinin onayı
  5. İçerik bilgisi
  6. Zararlı maddelerin olup olmadığı
  7. Yiyeceklerde çürüme veya bozulmaların olmaması

Gibi hususlar alışveriş yaparken dikkat edilmesi gereken en temel hususlara örnek verebiliriz.


5. Aşağıda, bir yiyeceğin üretimi anlatılıyor. Görselleri inceleyiniz. Bu yiyeceğin soframıza gelene kadar hangi aşamalardan geçtiğini ve adını yazınız.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 255-256 Cevapları”

Buğdayın soframıza gelene kadar hangi aşamalardan geçtiğini yazınız.

Kısa Cevap : “Buğdayın soframıza gelene kadar hangi aşamalardan geçtiğini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler halinde buğdayın soframıza gelene kadar hangi aşamalardan geçtiğini şu şekilde ifade edilir ;

  1. Buğdayın tarlaya tohum olarak ekilmesi
  2. Buğdayın Filiz vererek olgunlaşması
  3. Buğdayın olgunlaştıktan sonra makineler yardımıyla toplanması
  4. Değirmen fabrikalarında öğütülerek un haline getirilmesi.
  5. Un haline getirilen buğdayın fırınlara gönderilmesi.
  6. Fırıncılar tarafından onun yoğrularak hamur hale getirilmesi
  7. Hamur hale getirilen buğdayın fırınlanarak ekmek haline getirilmesi
  8. Son olarak tüketiciye sunularak tüketilmesi.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 253-254

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bölüşmek Kolay Değildir Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 253, 254


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bölüşmek Kolay Değildir Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 253-254


BÖLÜŞMEK KOLAY DEĞİLDİR

Günde kaç kez “Bu haksızlık!” diyoruz acaba? Haksızlıkları ortadan kaldırmak için bir kural olmalı. Kimseyi kayırmayan bir kural…
Kendi doğum günüm’de pastadan herkes kadar yemem adil mi? Bu benim doğum günüm olduğuna göre, belki de başkalarından daha büyük bir parça almam daha adil olur.

Ama en iyi arkadaşlarım da daha fazla yemeli. Çünkü onları daha çok seviyorum ve küçükler daha az almalı. Çünkü onların mideleri daha küçük. Üç saattir yemek yemeyenler, bir saat önce yiyenlere göre daha fazla almalı.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 254 Cevapları


Off! Bölüşmek gitgide karmaşıklaşıyor. Sonuç olarak, herkesin aynı miktarda almasına karar vermek. Böylesi kolay ve hızlı. Öbür türlü tartışmayı bitiremezdik. Adalet, öncelikle bir paylaşım meselesi. Çünkü paylaşım kötü yapılırsa adalet sağlanamıyor.

Brigitte LABBÉ-Michel PUECH (Birijit Lab-Mişel Puş)

Çeviren: Azade Aslan (Düzenlenmiştir.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 227-228

2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 227, 228


2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 227-228


1. Bugünün tarihini gün, ay, yıl olarak aşağıya yazınız. 


Cevap :

  • 06.04.2024
  • 6 Nisan 2024

2. Aşağıda ayların adı eksik verilmiş. Eksik ayları yazınız. 


Cevap :

ocak, şubat, mart , nisan, mayıs,  haziran , temmuz, ağustos, eylül , ekim, kasım , aralık


3. Aşağıdaki ağaç resimleri hangi mevsimi anlatıyor? Adlarını yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 227-228 Cevapları”

Soru : 4. Zıt anlamlı kelimeleri eşleştiriniz.


Cevap :

  • temiz = kirli
  • dar = geniş
  • şişman = zayıf
  • sert = yumuşak

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 228 Cevapları


5. Aşağıdaki bilmecelerde tanıtılan hayvanları bulunuz? Adlarını yazınız. 


Ot yedim otlandım
Su içtim sütlendim
Aç Fadime kapıyı
Dört ayakla ben geldim.

Cevap İnek


Gelişi arslan gibi
Duruşu kaplan gibi
Yayılır samur gibi
Sürünür esir gibi

Cevap Kedi


Pulları var gelin değil
Suda yüzer kayık değil
Elde kayar sabun değil
Bilemezsen hemen eğil.

Cevap Balık


Uzun kulaklı
Top kuyruklu
Hızlı mı hızlı
Sever havucu.

Cevap Tavşan


Karşıdan baktım bir taş
Yürüyor yavaş yavaş
Yanına gittim
Dört ayak bir baş.

Cevap Kaplumbağa 



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 225-226

2. Sınıf Türkçe Kitabı Tarzan Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 225, 226


2. Sınıf Türkçe Kitabı Tarzan Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 225-226


TARZAN

Bir zamanlar bir Tarzan,
Memnun mutlu yaşarmış.
Yok olunca ormanlar
Tarzan ormansız kalmış.

Filler, maymunlar, aslanlar,
Kaplanlar, gergedanlar…
Tüm hayvanlar toplanmış,
Tarzancığa yalvarmış:

Aman Tarzan, can Tarzan!
Derdimize bir çare,
Ormanımız olmadan
Nasıl yaşarız böyle?

Gece gündüz demeden
Bir ömür boyu uğraşmış;
Fidanlar dikip Tarzancık
Bozkırı orman yapmış.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 226 Cevapları


Yeniden başlamış yaşam
Tarzan’
ın ormanında.
Hayvanlar huzur bulmuş,
Yemyeşil ağaçlarla.

Ders olmalı bu öykü,
Büyük küçük herkese.
Yaşanmaz olur dünya,
Ormanlar yeşermezse.

Tekin ÖZERTEM



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Ada Yayıncılık Sayfa 190-191-192-193-194

2. Sınıf Türkçe Kitabı Futbolcu Efe Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 190, 191, 192, 193, 194


2. Sınıf Türkçe Kitabı Futbolcu Efe Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 190-191-192-193-194


FUTBOLCU EFE

Efe, futbolu çok sevdiği hâlde bir türlü oynayamazdı. Bu nedenle arkadaşları onu mahalle takımında oynatmaz, ancak yedek oyuncu yaparlardı.

Bir gün Efe’ ye yeni bir futbol ayakkabısı alındı. Ama bu ayakkabı farklıydı. Çünkü konuşuyordu! Efe’nin üzüntüsünü anlamıştı. Ona, iyi
bir futbolcu nasıl olur, öğretecekti. Bunun için Efe’yle anlaşma yaptı. Antrenman için bahçeye çıktılar.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 191 Cevapları


“Efe, her işte olduğu gibi futbolda da kurallar vardır.” dedi yeni futbol ayakkabısı. “Bu kuralları yerine getirmediğin sürece başarılı olamazsın. Yıllar önce, dünyaca ünlü futbolcu Pele’nin de antrenörüydüm. İlk antrenörlüğüm böyle başlamıştı. Pele de tıpkı senin gibiydi.

Düzenli çalışma, düzenli uyku ve düzenli beslenmeden sonra başarılı oldu. Şimdi sıra sende.” diye ekledi. Günlerce çalıştılar. Sonuçta Efe disiplinli bir futbolcu oldu. Uzun zamandır arkadaşlarının mahalle maçlarını izlemeye gidememişti. (…) Ertesi gün forması ile ayakkabılarını giyip arkadaşlarının yanına gitti. Maçta oynamak istediğini söyledi.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 192 Cevapları


“Bu iş sana göre değil. Şu anda final maçı var.” dedi arkadaşları. “Siz bilirsiniz. Bana ihtiyaç duyarsanız buradayım.” diye cevap verdi Efe.

Sonunda beklenen maç başladı. Efe’nin arkadaşları komşu mahallenin takımı karşısında çok zor durumdaydı. Bir bir yedikleri goller yetmiyor gibi sık sık sakatlananlar oluyordu. Derken üçüncü oyuncu da sakatlanarak maçı bırakmak zorunda kaldı. Yedek oyuncusu kalmayan hoca çaresizlikten Efe’yi oyuna aldı.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 193 Cevapları


Efe, sahaya girmesiyle birlikte fırtına gibi esmeye başladı. Karşısında hiçbir rakip dayanmıyor, gol üstüne gol atıyordu. İzleyiciler onu ayakta alkışlıyor, “Efe! Efe!” diye tezahürat yağdırıyorlardı. Bu durumu gören arkadaşları şaşkınlık içerisinde onu izlemekten kendilerini alamıyorlardı. Yenilirken Efe’nin attığı altı golle şampiyon oldular.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 194 Cevapları


Arkadaşları Efe’yi sevinçle kucakladılar. Çalıştırıcı hoca: “Efe, yıllardır beklediğimiz kupaya senin sayende sahip olduk. Bu kupa ancak senin ellerine yakışır.” dedi.

Efe arkadaşlarının omzundan indi. Hayallerini süsleyen kupayı alıp öptü. Sonra da onu havaya kaldırıp seyircileri selamladı. (…) Efe, başarının programlı çalışmayla birlikte geldiğini, konuşan ayakkabıları sayesinde öğrendi.

Hikmet ULUSOY
(Düzenlenmiştir.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 160-161-162

2. Sınıf Türkçe Kitabı Aklımdaki İcatlar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162


2. Sınıf Türkçe Kitabı Aklımdaki İcatlar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 160-161-162


AKLIMDAKİ İCATLAR

Adım Zeynep. İlçemizde yapılacak icat yarışmasına katılacağım. Herkes bana güveniyor. Tam bir şeyler bulmuşken okulda düştüm. Bunun üzerine biraz aklım karıştı. Yine de ne icat edebilirim diye düşünüyorum.

Bir gün arkadaşım Dilara bana çok güzel bir kalem hediye etti. Işıklı… Evet evet, tam tepesinde bir ışığı var. Ne kadar da güzel. Dilara bana bu ışığı verince aklıma parlak bir fikir geldi, ışıklı terlik yapmak. Yaşasın! Daha önce neden aklıma gelmedi. Gece yataktan kalkıp su içmek isteyen biri olduğunda, ışıklı terlikle, karanlık evde yolunu bulabilir. Ne kadar güzel ve yararlı bir icat, öyle değil mi? Artık işe koyulmalıyım. Öğretmenimin yanına koştum ve fikrini aldım.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 161 Cevapları


Işıklı terlikle ilgili çalışmalara hemen başladık. (…) Bir hafta içinde öğretmenimle beraber el ele vererek güzel bir ışıklı  terlik yaptık.

Başka bir zaman da, uçan terlik yapsak ne güzel olur. Öğretmenime söyledim, gülümsedi. Uçan bir terliğim olsa ayağıma takar, sabahtan akşama kadar uçar dururdum.

– Çocukların hayalleri çok geniş oluyor, dedi öğretmenim. Ama senin hayallerinin ucu bucağı yok, diye de ekledi.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 162 Cevapları


Ben biraz daha tuhaf bir çocuktum demek. Ne yapayım işte ben de böyle biriydim.

İcadımı tanıtma zamanına kadar güzel bir sunuş hazırlamam gerekiyordu. (…) Bu icadın ne kadar faydalı olduğunu jüri üyelerine anlatmalıydım. (…) İnşallah bu işin altından kalkabilirim. Çünkü icat yapmakla iş bitmiyor. Bir de icadını anlatmak ve karşındakini ikna etmek gerekiyor. (…)

Sonunda icadımı tanıttım. Yarışmaya katıldım ve birinci oldum!

Şebnem Güler KARACAN
(Düzenlenmiştir.)



 

Our Score
error: Content is protected !!