Ağaçlarda Sonbahar Dinleme Metni Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaçlarda Sonbahar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaçlarda Sonbahar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Sonbahar geldiğinde doğada hangi değişikliklerin gerçekleştiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Sonbahar geldiğinde doğada hangi değişikliklerin gerçekleştiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sonbahar geldiğinde doğada birçok değişiklik gözlemleyebiliriz. Mesela yapraklar sararmaya başlar. Yazın yemyeşil olan yapraklar sonbahar gelmeye yakın sararırlar ve dökülmeye başlarlar.

Sonbahar geldiğinde hiç yağmur yağacağını düşünmezken aniden yağmur yağmaya başlayabilir. Gözlemlenmesi en güzel olay kuşların farklı yerlere göç etmesidir. Artık hava soğumaya başlayınca kuşlar daha sıcak bölgelere göç etmeye başlarlar.


2. Metnin görselini sonbahar mevsimine uygun olarak renklendiriniz.


Cevap : Sonbahara uygun olarak kendi zevkinize göre boyamanız gerekir.

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi anlamlarını eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelimenin anlamını sözlükten bulup yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78 Cevapları”

Soru : b. Noktalı yerlere yukarıdaki kelimelerden uygun olanları yazıp cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

• Rüzgârın etkisiyle yapraklar  = Rüzgarın etkisiyle yapraklar sağa sola sallanıyordu.

• Ağaçlardaki meyvelerin hepsi = Ağaçlardaki meyvelerin hepsini toplayıp sepetine koydu.

• Yağmur bulutları şehrin üzerine  = Yağmur bulutları şehrin üzerine hızlı bir şekilde geliyordu.

• Armutlar olgunlaşıp = Armutlar olgunlaşıp yemeğe hazır olacaktı.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Sonbaharda meyvelerde hangi değişiklikler olur?


Cevap : Yazın şeftali, üzüm, karpuz, kavun meyveler yetişir ama sonbaharda mandalina, portakal, kivi yetişir.


2. Sonbaharda ağaçlar neden güzel görünür?


Cevap : Sonbaharda ağaçlar güzel gözükür çünkü ağaçlar rengarenktir. Yeşil renginin sarı ve kahverengiyi dönerek geçişli renkler oluşturur. Bu da insanın gözünden güzel gözükür.


3. Sonbaharda havada hangi değişiklikler olur?


Cevap : Sonbaharda hava yavaş yavaş soğumaya başlar. Genellikle hava yağmurlu olur. Hava yağmurlu gibi gözükmezken aniden yağmur yağmaya başlayabilir.


4. Sonbaharda ağaçların hissettiği duygu nedir?


Cevap : Sonbahar olduğu zaman ağaçlar yorgun hisseder çünkü onları çok güzel gösteren yapraklarını bir süreliğine terk etmek zorunda kalırlar. Bu zorlu süreçte çok yorulurlar ama bir gün tekrar yeşil yapraklarını kavuşacakları ümidiyle biraz da mutlu olurlar.


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Sonbahar olunca doğada meydana gelen değişimler.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : b. Metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Sonbahar Geliyor


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi hecelerine ayırarak yazınız. 


Cevap :

meyveler = mey-ve-ler

yağmur = yağ-mur

yapraklar = yap-rak-lar

ağaç = a-ğaç

dere = de-re

olgunlaştı = ol-gun-laş-tı

sarardı = sa-rar-dı

bulut = bu-lut

ilkbahar =ilk-ba-har

rüzgâr = rüz-gar


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerden eş anlamlı olanları örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

güz = sonbahar

yıl = sene

rüzgâr = yel

özlem = hasret

yanıt = cevap


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru :  a. “Ağaçlarda Sonbahar” başlıklı şiiri bir kez daha dinleyiniz. Bu şiiri aşağıya yazıp resimlerle süsleyiniz. Şairin adını yazmayı unutmayınız.


Cevap :

Ağaçlarda Sonbahar

Kızardı olgunlaştı

Ballandı meyveler

Dallardan düşüyor

El değmeden

Yapraklar sarardı

Uçuşuyorlar

Ağaçlarda kalmadı güzellik

Yağmur bulutları çöktü göklere

Taşmasın dere

Denizler dalgalı

Göller bulanık

Esmiyor rüzgarlar ılık

Göçmen kuşlarda başladı ayrılık

Kolsuz çıplak, ağaçlar

Kısa günlerde

Uzun gecelerde uyanık

Üzüntülerle ayakta bütün ağaçlar

Bekler ilkbaharı

Fakat sonbaharında başka tadı var

Dağlara yağsa da kar

Ali Ertan- sonbahar şiirleri


Soru : b. Yazdığınız şiirin kaç dizeden oluştuğunu belirleyiniz.


Cevap : Yazdığım şiir 5 dizeden oluşuyor.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Dört Mevsim Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dört Mevsim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56


2. Sınıf Türkçe Kitabı Dört Mevsim Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Sınıfa getirdiğiniz görsellerden hareketle mevsimler ve özellikleri hakkında konuşunuz. 


Kısa Cevap : “Sınıfa getirdiğiniz görsellerden hareketle mevsimler ve özellikleri hakkında konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıfa hepimiz farklı görseller getirmişiz. Bence her mevsim çok farklı ve güzel. Mevsimlerin hepsini seviyorum. Baharda havalar bir başka oluyor. Ayrıca her mevsimde farklı meyve ve sebzeler çıkıyor.

Her mevsimde hava şartlarına uygun şekilde farklı giyiniyoruz. Kışın kar topu oynamak, kardan adam yapmak çok eğlenceli. Yazın ise yüzmek, tatile gitmek çok güzel. Okullara ara vererek yeni yıla da hazırlanmış oluyoruz.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


Cevap :

Metnin görsellerine bakınca bir kral, bir kadın ve dört tane çocuk görüyorum. Bence çocuklar mevsimleri temsil ediyorlar.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerle ilgili görseller verilmiştir. Bu görsellere uygun kelimeleri, anlamlarının karşısına yazınız.


Cevap :

Kale : Hükümdarların oturduğu büyük yapı.

Kral : Krallığı yöneten kimse.

Buket: Bağlanarak oluşturulmuş deste, çiçek destesi.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellere uygun mevsim adlarını renkli kutucuklara yazınız. Bu mevsimlerin size hatırlattıklarını listeleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin varlık kadrosunun kimlerden oluştuğunu belirleyip işaretleyiniz.


Cevap :

  • Toprak Ana
  • Bahçıvan
  • Doktor
  • Mevsim kardeşler

Soru : b. Metindeki mevsim kardeşlerin adlarını renkli kutucuklara yazınız. Kardeşlerin, Toprak Ana’ya neler getirdiklerini ve neler yaptıklarını yazınız.


Cevap :

Metindeki mevsim kardeşlerin adları; İlkbahar, Yaz, Sonbahar ve Kış’ tır.

İlkbahar, çantasından tomurcuklanmış dallar, renk renk çiçek demetleri, cıvıl cıvıl ötüşen kuşlar çıkarmış.

Yaz, çantasından çilek, kiraz, şeftali, erik gibi meyveler çıkarmış.

Sonbahar, kuşları kovmuş. Her yeri sarıya boyamış. Ortalığa bir sessizlik çökmüş.

Kış, çiçekleri, meyveleri dağıtmış. Her yeri beyaza boyamış.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu Toprak Ana ve dört mevsim olan çocukların ona misafir olmasıdır.


5. ETKİNLİK 


Soru : Metne uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap :

Metne uygun farklı başlıklar şunlardır ;

  • Toprak Ana
  • Toprak Ana ve Dört Mevsim
  • Dört Mevsim Misafir Oluyor

6. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. En sevdiğiniz mevsim hangisidir? Nedenini de belirterek aşağıya yazınız. Yazdıklarınızı o mevsime ait görsellerle süsleyiniz.


Kısa Cevap : “En sevdiğiniz mevsim hangisidir? Nedenini de belirterek aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En sevdiğim mevsim ilkbahar. İlkbaharda havalar yavaş yavaş ısınmaya başlar, etrafta çiçekler rengarenk açarlar, ağaçlar yemyeşil olur.

Bu bana huzur veriyor ve arkadaşlarımla dışarıda oyunlar oynayabiliyorum. Ailemle kırlara pikniğe gidiyorum. Bunların hepsi çok eğlenceli geçtiği için ilkbahar çok seviyorum.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Çevrenizde bulunan ağaç türleri hakkında araştırma yapınız. Sınıfa farklı türlere ait ağaç görselleri getiriniz.


Kısa Cevap : “Çevrenizde bulunan ağaç türleri hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremizde bulunan ağaç türleri

Çam ağacı

Limon ağacı

Portakal Ağacı

Çınar ağacı

Defne ağacı

Zeytin Ağacı

İncir ağacı

Dut ağacı

Kayısı ağacı

Nar ağacı

Muz

Kızılcık

Meşe


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Ailemiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ailemiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ailemiz Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 45 Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 45 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

AİLEMİZ

Ailemiz dört kişi,
Mutlulukta yok eşi.
Annem, babam, ablam var.
Dedemler ayrı yaşar.

Sık sık gelirler bize,
Gün doğar evimize.
Hasta olsak birimiz
Üzülürüz hepimiz.

Birimizin sevinci,
Mutluluğu, erinci,
Hepimize can verir,
Sonsuz heyecan verir.

Ailemiz dört kişi,
Paylaşırız her işi.
Her zorluğu yeneriz,
Mutlu yaşar gideriz.

Hasan Lâtif SARIYÜCE
Çocuklara Şiirler


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 45 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Paylaşılan Mutluluk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Paylaşılan Mutluluk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44


2. Sınıf Türkçe Kitabı Paylaşılan Mutluluk Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Öğrendiğiniz sayışma ve tekerlemeleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Öğrendiğiniz sayışma ve tekerlemeleri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sayışma örneği:

Ene mene dostum

Ben sana küstüm

Armudu kestim

Tavana astım

Tap dedi düştü

Kargalar uçtu

Annem yoğurt getirdi

Kedi burnunu batırdı

O kediyi na’pmalı

Minareden atmalı

Minarede bir kuş var

Kanadında gümüş var

Eniştemin cebinde

Türlü türlü yemiş var

Tekerleme örneği:

Çatalağzı’nda Çatalcalı çatalsız, çatalcının çarpık çurpuk çalçene Çoruhluya çarptı. Çatalca’da başı çıbanlı topal çoban çatal yapıp çatal satar. Çatalca’da saf çoban çatal yapıp çatalsızlara çatal satar. Çatalca’da topal çoban çatal yapıp çakallara çatal satar.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Cevap : Bence susamuru ve köstebek çok iyi arkadaşlardır ve beraber gün batının izlemek için dağa çıkmışlardır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Görsellerinden yararlanarak olayların oluş sırasına göre metni anlatınız.


Cevap :

Köstebeğin annesi köstebeğe tünel kazmayı öğretiyormuş. Köstebek yokuşlu yerlerden aşağıya doğru kayarak eğleniyormuş. Birden karanlıkta bir göz gördüğünü fark etmiş. Bu susamuruymuş.

Susamuru ile sohbet etmeye başlamışlar. Susamuru denizde yüzmeyi, köstebek ise tünelde yokuştan aşağı kaymayı seviyormuş. Ĵkisi de sevdiği oyunları birbirlerini öğreterek beraber yapmaya başlamışlar. Böylelikle oynadıkları oyun onlara daha çok mutluluk vermeye başlamış. Ve çok iyi arkadaş olmuşlar.


Soru : b. Metnin konusunu belirleyip aşağıya yazınız. 


Cevap :

Metnin konusu : bizi mutlu eden şeyleri diğer insanlarla paylaşırsak Onlar da mutlu olur onların mutluluğu bizim mutluluğumuza eklenerek hepimiz çok mutlu oluruz


2. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Metnin varlık kadrosu kimlerden oluşmaktadır? 


Cevap : Köstebeğin annesi, köstebek  susamuru.


2. Metinde anlatılan olay nerede gerçekleşmiştir? 


Cevap : Netinde anlatılan olay yerin altındaki bir tünelde gerçekleşmiştir.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :

ileri = geri

gelmek = gitmek

cevap = soru

aşağı = yukarı

mutlu = hüzünlü


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : a. Görsellerdeki hayvanların adlarını bulmacadan bulup örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 Cevapları”

Soru : b. İşaretlemediğiniz harfleri sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

Arkadaşlık İlişkilerimiz önemlidir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri kullanarak Elif ve Arda’nın açıklamalarını tamamlayınız.


Cevap :

• Konuşan arkadaşlarımızı dinlemeli ve onlarla göz teması kurmalıyız.

• Arkadaşlarımızı, sözlerini  kesmeden dinlemeliyiz.

•  Soru sormak istediğimizde konuşan arkadaşımızdan söz almalıyız.

• Konuşmacının sözlü olmayan  mesajlarını  anlamaya çalışmalıyız.

• Konuşurken beden  dilimizi etkili kullanmalıyız.

• İşitilebilir ses tonuyla, konu dışına çıkmadan, kelimeleri doğru telaffuz  ederek konuşmalıyız.

• Konuşmalarımızda uygun  hitap ifadeleri kullanmalı, dinleyenlerle göz teması kurmalıyız.


Soru : b. Arkadaşlarınızla ilişkilerinizde nelere önem verirsiniz? Konu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşurken ve arkadaşlarınızı dinlerken yukarıdaki nezaket kurallarına uymayı unutmayınız.


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızla ilişkilerinizde nelere önem verirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımla ilişkilerimde birbirimize saygı ve sevgi göstermemize dikkat ediyorum. Çünkü bunlar olmazsa birbirimizle anlaşamaz. birbirimizin kalbini kırarız. Arkadaşlarım benim için çok değerlidir. Onların kalbini kırmak istemem.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki heceleri, boş vagonlara yazarak yeni kelimeler oluşturunuz. 


Cevap :

lu = lunaparl

suz = suzan

fak = fakir

u = ufak

luk = suluk

mut = mutlu


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerin yazım hatalarını gidererek bu cümleleri sırasıyla konuşma balonlarına yazınız.


Cevap :

Asya hangi şehirde yaşıyorsun?
Ankara’da yaşıyorum.
Anıtkabir’e hiç gittin mi?
— Evet, birkaç defa gittim.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Komşu Kunduzlar Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Komşu Kunduzlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29


2. Sınıf Türkçe Kitabı Komşu Kunduzlar Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Komşularınızla ilişkilerinizin nasıl olduğunu anlatınız. 


Kısa Cevap : “Komşularınızla ilişkilerinizin nasıl olduğunu anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bizim komşuluk ilişkilerimiz çok iyi. Her hafta sonu komşumuzun çocukları ile beraber sokakta oyunlar oynarız ve çok eğleniriz. Bazı günler komşularımız bize gelir ve bizim evde oyunlar oynarız.

Bazı günlerde biz onlara gideriz. Annem komşularımızla beraber çok iyi anlaşır. Ben de onların çocuklarıyla çok güzel oyunlar oynarım.


2. Komşular arası yardımlaşmanın önemine örnekler veriniz. 


Kısa Cevap : “Komşular arası yardımlaşmanın önemine örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Komşular arası yardımlaşmanın önemine örnekler şunlardır ;

  • Bayram yemekleri,
  • Düğünler
  • Sünnetler,
  • Salça yapımı,
  • Kış hazırlıkları örnek olarak verilebilir.

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelere uygun görselleri işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Metinde geçen, anlamlarını bilmediğiniz kelimeleri ve kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Kunduz ailesi nerede yaşıyormuş? 


Cevap : Kunduzun ailesi ağaçların arasında şırıl şırıl akan bir derede yaşarlarmış.


2. Kunduz ailesi kimi ziyarete gitmiş? 


Cevap : Kunduz ailesi, anne kunduzun annesine gitmişler.


3. Kunduzlar, yuvalarına döndüklerinde neden şaşırmışlar? 


Cevap : Kunduzlar şaşırmış çünkü eve döndüklerinde yabancı bir kunduz gelip onların iki tabak ağacı ötesine yerleşmiştir.


4. Anne kunduz bir komşusu olmasını neden istememiş? 


Cevap : Anne kunduz bir komşusunun olmasını istiyormuş çünkü suyun akıntısı ile yuvasına atıkların gelmesini istemiyormuş.


5. Anne kunduzun yavruları niçin sele kapılmış? 


Cevap : Anne kunduzun yavruları sele kapılmıştır çünkü anne kunduz komşusunun olmasını istemiyormuş. Gece vakti herkes uyurken komşusunun yuvasına gidip ağaç bağını çözmüş, akıntıyla beraber komşusunun büyük odun parçaları yuvasına doğru gitmeye başlamış. Barajda biriken sular ile birlikte ani bir şekilde büyük odun parçaları yuvasına dalmış.


6. Yavru kunduzları selden kim kurtarmış? 


Cevap : Yavru kunduzları komşu kunduz kurtarmıştır.


7. Olayı duyan Kral Kuskunduz ne demiş? 


Cevap : Olayı duyan Kral Kuskunduz “Küçük bir haksızlığa uğradığınız zaman, onu gidermek için daha büyük bir haksızlık yapmayın.” demiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde gerçek bir olayın mı, gerçek olmayan bir olayın mı anlatıldığını söyleyiniz.


Cevap : Metinde gerçekleşen olay gerçek değildir çünkü kunduzlar konuşamaz.


Soru : b. Verilen kelimeleri kullanarak aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız. Hikâyede “yer”, “olay” ve “varlık kadrosu”nun ne olduğunu öğreniniz.


Cevap :

Olay  : Hikâyede anlatılan yaşantı ya da durumdur.

Varlık kadrosu  : Olayın oluşmasında etkili olan ya da olayı yaşayan kişi (şahıs) veya varlıklardır.

Yer  : Olayın yaşandığı çevre veya mekândır.


Soru : c. “Komşu Kunduzlar” başlıklı metnin varlık kadrosunu aşağıya yazınız.


Cevap : Anne kunduz, nine kunduz, komşu kunduz, Kral kuskunduz, yavru kunduzlar.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.


Cevap :

Kunduzlar, yuvalarına döndüklerinde yeni bir komşuları olduğunu görmüşler. (2)

Bir gün anne kunduz, yavrularını da alıp annesini ziyarete gitmiş. (1)

Komşusunun, yuvasını taşımadığını gören anne kunduz sinirlenmiş. (4)

Anne kunduz, yeni komşusuna onu orada istemediklerini, yuvasını taşımasını söylemiş. (3)

Komşu kunduz, anne kunduzun ve yavrularının yardımına koşmuş. (5)


5. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

zaman = vakit

sevinç = neşe

durum = hâl

sorun = mesele


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki hikâyeyi birkaç cümle yazarak tamamlayınız. Yazınızda harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluk bırakınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.

Güvercin ile Karınca

Çok susayan güvercin, bir derenin kıyısına inmiş. Tam eğilip su içecekken bir karınca suya düşmüş. Zavallı karınca, kurtulmak için suyun ortasında çırpınıp duruyormuş. Güvercini görünce seslenmiş:

— Güvercin kardeş, ne olursun kurtar beni! Beni kurtarırsan belki bir gün benim de sana bir iyiliğim dokunur.

Güvercin, karıncaya küçümseyerek bakmış:
— Senin gibi küçücük bir karıncanın bana nasıl bir iyiliği dokunabilir ki, demiş.

Ama karıncaya acımış. Suya küçük bir dal parçası atmış. Karınca da bu dala tutunup kıyıya çıkmış. Bu sırada bir avcı, güvercini görmüş ve çok sevinmiş. “Ne güzel av!” diye içinden geçirmiş. Her şeyden habersiz olan güvercine nişan almış. Bunu gören karınca


Cevap :

Karınca hemen avcıya doğru yürümüş. Avcının ayaklarından çıkarak vücuduna girmiş. Vücudunu ısırarak avcıyı kaşındırmaya başlamış. Vücudu kaşınmaya başlayan avcı ne yapacağını şaşırmış.

Bir oyundan bir bu yana bükülüp duruyormuş. En son dayanamayıp koşa koşa hastaneye gitmiş. Avcının gittiğini gören karınca vücudundan yere atlamış.

Böylelikle av olmaktan kurtulan güvercin yaptığı kibirli tavırlardan dolayı karıncaya özür dilemiş. Birbirlerinin hayatlarını kurtardıkları için birbirlerine teşekkür edip, yakın arkadaş olmuşlar.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa saksı, toprak ve domates tohumu getiriniz.


Cevap :

Bu etkinliği yapmak için ailenizden destek alarak istenenleri okula getiriniz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 22-25-26-27-28-29 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Yalancının Mumu Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Yalancının Mumu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


2. Sınıf Türkçe Kitabı Yalancının Mumu Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-15-16-17-18-19-20-21


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-15-16-17-18-19-20-21 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. “Yalancı Çoban” hikâyesini biliyor musunuz? Biliyorsanız arkadaşlarınıza anlatınız. 


Kısa Cevap : ““Yalancı Çoban” hikâyesini biliyor musunuz? Biliyorsanız arkadaşlarınıza anlatınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evet, yalancı çoban hikayesini biliyorum. Bu bir masaldır.

Bir zamanlar köyün birinde bir çoban varmış. Koyunları otlatırken canı sıkılmış ve köylülere bir şaka yapmaya karar vermiş.  Köye koşarak , “koyunlara kurt saldırıyor ” diye bağırmış. Köylüler koşarak gelmişler ve kurt olmadığını görmüşler.

Bunu üç kere tekrarlamış. Köylüler üçüncü seferinde inanmak istemeseler de yemin ederek onları ikna etmiş. Koyunları otlatırken sürüye gerçekten kurt saldırmış. Çoban koşarak köylülere haber vermiş.

Köylüler yine şaka yaptığını düşünerek ona inanmamışlar. Çoban üzgün bir şekilde sürüye geri dönmüş. Kurt sürüdeki koyunları yemiş. Çobanda yalanından dolayı çok pişman olmuş.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


Cevap :

Metnin görsellerini inceledim. Bence konusu bir çocuk, kedisi ve ailesinin başından geçenler hakkındadır. Bağlığından da ortada bir yalan söyleme konusu olduğunu tahmin ediyorum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri uygun görsellerle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-15-16-17-18-19-20-21 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimeleri, anlamlarının karşısına yazınız.


Cevap :

inat  : Bir konuda direnme, ısrar etme.

hayret  : Beklenmedik bir şeyin sebep olduğu şaşkınlık.

mahcup  : Bir topluluk içinde gereken güven ve cesareti kendinde bulamayan, rahat konuşamayan ve rahat davranamayan, utangaç.

yalan : Doğru olmayan, gerçeğe uymayan söz.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Sözlüğünüzü inceleyiniz. Kelimelerin sözlükte nasıl sıralandığını arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz.


Cevap :

Alfabemizde 29 harf vardır. Harfler belli bir sırayla alfabemizde yer alır. Harflerin bu sıralanışı alfabetik sıralamayı oluşturur. Kelimeler sözlüklerde alfabetik sıraya göre sıralanır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Orhan, balık tutmaya ne zaman gitmiştir?


Cevap :

Orhan, balık tutmaya pazar sabahı gitmiştir.


2. Ablası, evden çıkmadan önce Orhan’a ne demiştir?


Cevap :

Ablası, evden çıkmadan önce Orhan’ a , balık tutamadığını , her zaman elinin boş döndüğünü ve zamanını farklı şekilde değerlendirmesini demiştir.


3. Orhan, kendisinin tuttuğunu söylediği balıkları nerede bulmuştur?


Cevap :

Orhan, kendisinin tuttuğunu söyledikleri balıkları ileride suyun kenarında bulmuştur.


4. Evin kedisi Pamuk niçin hastalanmıştır?


Cevap :

Evin kedisi Pamuk , yedikleri balıklar zehirli olduğu için hastalanmıştır.


5. Pamuk’un zehirlendiği nasıl anlaşılmıştır?


Cevap :

Pamuk’ un zehirlendiği veteriner muayene edince anlaşılmıştır.


6. Orhan hatasını nasıl anlamıştır?


Cevap :

Orhan hatasını kedisi Pamuk’ un zehirlendiğini , veterinerden öğrenince anlamıştır.


4. ETKİNLİK 


Soru : Metnin içeriğine uygun iki farklı başlık bulup aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin içeriğine uygun iki farklı başlık

  1. Orhan’ ın Yalanı
  2. Orhan’ ın Zehirli Balıkları
  3. Yalanın Sebep Oldukları

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Türkçe ders kitabınızı inceleyiniz. Aşağıdaki bölümlerden hangilerinin kitabınızda bulunduğunu işaretleyiniz.


Cevap :

Hepsi kitabımızda yer almaktadır.


Soru : b. Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz.


Cevap :

Bir kitabın baş veya sonuna konulan, konu başlıklarını sayfa numaralarıyla gösteren liste “içindekiler” bölümüdür.

Kitapta geçen kelimelerin, kelime gruplarının alfabetik sırayla tanımlarının yapıldığı bölüme sözlük denir.


Soru : c. Diğer ders kitaplarınızı inceleyiniz. Hangi kitaplarınızda sözlük bölümünün bulunduğunu yazınız.


Cevap :

Ders kitaplarımın hepsinde sözlük kısmı bulunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : a. Gruplardaki kelimelerin alfabetik sıralamasının nasıl yapıldığını inceleyip açıklamaları okuyunuz.


Cevap :

Alfabetik sıralama için önce kelimelerin ilk harflerine bakarız. Kelimeleri, ilk harflerinin alfabetik sıralanışına göre sıralarız.

İlk harfleri aynı olan kelimelerin alfabetik sıralamasını yapmak için ikinci harflerine bakarız. Kelimeleri, ikinci harflerinin alfabetik sıralanışına göre sıralarız.


Soru : b. Aşağıdaki kelimeleri alfabetik sırayla yazınız.

balık veteriner yalan abla ilginç


Cevap :

Abla, balık, ilginç, , veteriner, yalan


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak verilen örnekteki gibi kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :

yeni = eski

büyük = küçük

tatlı = acı

dolu  = boş

soğuk  = sıcak

az = çok


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki noktalama işaretlerinin adlarını söyleyiniz. Bu noktalama işaretlerinin kendilerini tanıttıkları cümlelere ait numaraları, görsellerin altlarına yazınız.


Cevap :

1. Sevinç, öfke, korku gibi duyguları anlatan cümlelerin sonunda bulunurum.

2. Soru bildiren cümle ya da kelimelerden sonra gelirim.

3. Özel adlara gelen bazı ekler benimle ayrılır.

4. Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonunda kullanılırım.


9. ETKİNLİK 


Soru : “Arkadaş, oyun, okul” kelimelerini kullanacağınız birer cümle yazınız.


Kısa Cevap : ““Arkadaş, oyun, okul” kelimelerini kullanacağınız birer cümle yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaş :

  • Benim en yakın arkadaşım Mehmet’ tir.
  • Arkadaşlarımıza iyi ve kibar davranmalıyız.
  • Arkadaşlarımla oyun oynamaktan çok zevk alırım.
  • Arkadaşlarımızla kavga etmemeliyiz.
  • Arkadaşlarımız bizim ikinci ailemiz gibidir.

Oyun :

  • Bence en güzel oyun saklambaçtır.
  • Oyun oynamak çok eğlencelidir.
  • Oyun oynarken kavga etmemeliyiz.
  • Benimle oyun oynar mısın?
  • Senle oyun oynamayı çok seviyorum.

Okul :

  • Okulumu çok seviyorum.
  • Okuldan çıkarken hemen eve gitmeliyiz.
  • Okuldan eve dönerken oyalanmamalıyız.
  • Sizlerde okulunuzu sever misiniz?
  • Okullarımız yeni açıldı.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Komşularınızla ilişkileriniz nasıldır? Aile büyüklerinize sorup öğreniniz.


Kısa Cevap : “Komşularınızla ilişkileriniz nasıldır? Aile büyüklerinize sorup öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Aile büyüklerime komşularımızla ilişkilerimizin nasıl olması gerektiğini sordum. Komşularımız bize yakın oldukları için bizim ikinci ailemiz gibiymiş.

Darda kaldığımızda bize yardım ederler. İyi ve kötü zamanlarda yanımıza gelir, bizlere yardımcı olurlar. Çocuklarıyla oyun oynarız. Büyüklerimizde ellerinde bulunan yemek gibi şeylerden komşulara ikram ederler. Eğer yardım istersek bizlere hemen yardım ederler.

Komşularımız bizim akrabalarımız gibi bizlere yakın olurlar. Sık sık onları ziyaret ederiz. Onlarda bize gelirler. Ziyaretler sırasında annelerimiz çok güzel yemekler ve ikramlar hazırlarlar. Beraber sohbet eder , neşeli vakit geçiririz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-15-16-17-18-19-20-21 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Bahçeye Ekilen Domatesler Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bahçeye Ekilen Domatesler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bahçeye Ekilen Domatesler Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-34-35-36-37-38-39


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-34-35-36-37-38-39 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Sınıfa getirdiğiniz domates tohumlarını öğretmeninizle birlikte saksıya ekiniz. Domatesin yetişmesi için neler gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. 


Kısa Cevap : “Sınıfa getirdiğiniz domates tohumlarını öğretmeninizle birlikte saksıya ekiniz. Domatesin yetişmesi için neler gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Getirdiğimiz domates bitkisinin yetişmesi için güneş gören yerde olması gerekmektedir. Eğer güneşin gelen ışınlardan gerekli vitamini alırsa daha verimli domatesler elde ederiz.

Domatesleri soğuk yerde saklamamalıyız veya çok sıcak yerleri de sevmeyeceklerdir. Onları günde bir kere sulamalıyız. Eğer gübre verirsek domateslerimiz daha verimli ve daha çok olacaktır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-34-35-36-37-38-39 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanıp bitki yetiştirme konusunda bir konuşma yapınız.


Cevap :

Bir gün heves ederek dedemin yanına gittim. Benimle beraber saksıda domates yetiştirip yetiştirmek istemediğini sordum. Dedem de evet diyerek beni çok mutlu etti.

Dedem ile beraber pazardan tohum gübre ve saksı aldık. Eve geldikten sonra saksıya tohumumuzu ektik, gübresini koyduk ve suladık. Ektiğimiz tohumları her gün sabrederek suladım. Hayalini ettiğim domateslerim yakın zamanda yetişeceklerdi. Bir gün sabah uyandığımda domateslerin filizlendiğini fark ettim. Domates fidem yeşerdiği için çok mutluydum.

Yaklaşık bir hafta sonra domates fidanı olmuştu. Çok kısa bir zaman sonra domates vermeye başladılar ve onları dedemle birlikte afiyetle yedik.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde gerçek bir olayın mı, gerçek olmayan bir olayın mı anlatıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Metinde gerçek bir olay işlenmiştir.


Soru : b. Metnin varlık kadrosunu aşağıya yazınız.


Cevap : Erol, Erol’un kız kardeşi Ayşe, Erol’un annesi.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Erol, hangi mevsimin gelmesini sabırsızlıkla beklemiş?


Kış Yaz ilkbahar


2. Erol, kış süresince neyin hayalini kurmuş?


Arkadaşlarıyla bahçede top oynamanın
Bahçede yetiştireceği domateslerin
Yetiştireceği domatesleri satmanın


3. Erol, domates tohumlarını kiminle birlikte ekmiş?


Annesi Ablası Babası


4. Erol, hayallerini niçin bir sonraki yıla ertelemiş?


Ektiği tohumlar filizlenmediği için
Domates fidelerini sulamayıp kuruttuğu için
Domatesleri kendisi toplayamadığı için


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerde domatesin yetişme aşamaları verilmiştir. Bu aşamaları oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-34-35-36-37-38-39 Cevapları”

5. ETKİNLİK 


Soru : a. Evdeki ve okuldaki sorumluluklarınız nelerdir? Aşağıya yazınız. Yazınızda harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakınız.


Kısa Cevap : “Evdeki ve okuldaki sorumluluklarınız nelerdir? Aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okuldaki sorumluluklarım; derslere katılmak, derslerde sessiz olmak, arkadaşlarıma karşı nazik davranmak, öğretmenlerime saygılı olmak, yerlere çöp atmamak  ödevlerimi yapmak benim sorumluluklarımdandır.

Evdeki sorumluluklarım; odamı toplamak, kıyafetlerimi düzenle tutmak, kitaplarımı ve kitaplığımı toplamak, aileme ev işlerinde yardım etmek sorumluluklarımın arasındadır.


Soru : b. Sorumluluklarınızı yerine getirmezseniz neler olur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Sorumluluklarınızı yerine getirmezseniz neler olur?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Eğer sorumluluklarımızı yerinize getirmezsek faydalı bireyler olmayız. Çevremizdeki insanların yük olur. Ortama uyum sağlama ve dışlanırız. Sorumluluklarımızı yerimize getirmek birbirimize karşı sevgimizi ve saygımızı arttırır. Bizi mutlu bireyler haline getirir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak verilen kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız.


Cevap :

Geniş : Dar

Hızlı : Yavaş

Uzun : Lısa

Kuru : Islak

Genç : Yaşlı

Kirli : Temiz


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


7. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz.


Cevap :

Cümlenin ilk harfi büyük yazılır. (Komşularımızla selamlaşırız.)

Yer adları (il, ilçe, köy, semt, mahalle, cadde, sokak) büyük harfle başlar. (Arkadaşım İzmir’e taşındı.)

Kişi adlarıyla soyadları, hayvanlara verilen özel adlar büyük harfle başlar. (Köpeğim Boncuk, kulübesinde uyuyor.)

Millî ve dinî bayramların, anma ve kutlama günlerinin adları büyük harfle başlar. (Okulda Cumhuriyet Bayramı’nı kutladık.)

Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adları büyük harfle başlar. (23 Nisan’da Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlarız.)


Soru : b. Açıklamalara göre aşağıdaki cümlelerin yazımlarını inceleyiniz. Cümlelerdeki yazım hatalarını bulup örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

Adının Özer Öztürk olduğunu söyledi.
•  Orhan, kedisi pamuk ile pencereden dışarıya bakıyor.
•  Annesi, Erol’un domates tohumlarını ekmesine yardım etti.
Ankara ilinin Çankaya ilçesinde oturuyoruz.
Evimiz Koru mahallesi’nde, Ankaralılar caddesi’ndedir.
•  Atatürk, 19 Mayıs’ta Samsun’a çıktı.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Büyük harflerin kullanımına dikkat ederek zarfın üzerindeki bilgileri uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Gönderen: Buse Gümüş

Cumhuriyet Mahallesi Kahraman Caddesi Jalem Sokak No:15 Kadıköy / İstanbul

Alıcı: Kerem Demir

Ok Mahallesi Gelecek Caddesi Muhteşem Sokak No:12 Bodrum / Muğla


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin son heceleri ile başlayan kelimeler yazınız.


Cevap :

pırasa = salata

çiçekçi = Çimen

türkü = kültür

Ankara = rakam

Baraka = karmaşık

Helva = Vatan


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Çocuk oyunlarında söylenen sayışma ve tekerlemeleri araştırıp öğreniniz.


Kısa Cevap : “Çocuk oyunlarında söylenen sayışma ve tekerlemeleri araştırıp öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sayışma örneği:

Abam abama küstü

Cam elimi kesti

Amcam yoğurt getirdi

Kedi burnunu batırdı

Kedinin burnunu kestiler

Minareye astılar

Minarenin kilidi

Akşam gelen kim idi

Amcamın oğlu Musacık

Eli kolu kısacık

Çekil buradan topacık.

Tekerleme örneği: Sizin damda var beş boz başlı beş boz ördek, bizim damda var beş boz başlı beş boz ördek. Sizin damdaki beş boz başlı beş boz ördek; bizim damdaki beş boz başlı beş boz ördeğe: “Siz de bizim gibi beş boz başlı beş boz ördeksiniz demiş.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 30-34-35-36-37-38-39 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Getirdiğiniz görselleri sınıf panosuna asıp inceleyiniz. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan’ı çok seviyorum. Mustafa Kemal Atatürk’ün bize hediye ettiği bir bayram. Türkiye Büyük Millet Meclisi açılırken Mustafa Kemal Atatürk bu güzel günü bize hediye etmiş. 23 Nisan’da oyunlar oynar gösteriler yapar ve çok eğleniriz.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru :  a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :

dünya : Dünya ülkeleri, dünyadaki çocukları.

çocuk : Daha bakıma muhtaç olan insan.

bayram : bir yılda veya belirli bir şekilde tekrar eden önemli bir olayı kutlamak için olan özel olan gün.

Türkiye : Bizim güzel vatanımız.


Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.


Cevap :

dünya : Dünya, Güneş etrafındaki dönüşünü 365 günde tamamlar.

çocuk : Çocuklar, gelecek nesillerin yetişkinleridir.

bayram : Bayramı kutlamak için, büyükannemin yanına gidecektik..

Türkiye : Türkiye’de doğduğum için, çok mutluyum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. 


1. Türkiye hangi özelliğiyle dünyanın tek ülkesiymiş?


Cevap : Çocuklara bayram veren tek ülke Türkiye’dir.


2. “Siyah, beyaz, sarı olsun,” derken şair kimlerden bahsetmiş?


Cevap : Siyah, beyaz, sarı olsun derken şair insanların ten renginden bahsetmiştir.


3. Şair kimlerin neşemize ortak olmasını istemiş?


Cevap : Şair bütün çocukların neşemize ortak olmasını istemiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını şiirden bulup karşılarına yazınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


siyah = beyaz

Cümlem : Resmini kullanmak için siyah ve beyaz boyayı karıştırarak gri boya elde etti.

kapalı = açık

Cümlem : Kapalı hediye kutusunun acele ile açtı.

düşman = dost

Cümlem : Düşman dost ayırt etmeden herkese ön yargısız yaklaşmaya karar verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Verilen ipuçlarından yararlanarak aşağıdaki görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.


Kısa Cevap : “Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan gününde

Atamız önemli bir günde

Hediye etti bize bu bayramı

Tüm dünyada bir tek çocuk bayramı

23 Nisan gününde

Ay yıldızlı bayrağımız

Şehitlerin kanıyla sulanmış

Elimizde, sallıyoruz göklere

23 Nisan gününde

Atatürk düşmanlardan temizledi

Emanet etti bu cennet vatanı

Özgürlüğümüzü verdi

23 Nisan gününde


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Önceki etkinlikte yazdığınız şiiri arkadaşlarınıza okurken nelere dikkat ettiniz? Aşağıdaki davranışlardan uyguladıklarınızı işaretleyiniz.


Cevap : Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , noktalama işaretlerine ve duygu ile okumaya dikkat ettim.

Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , duygularımı katarak okumaya çok dikkat ettim. Şiirdeki noktalama işaretlerine de dikkat etmeye çalıştım. Heyecanlanmadan okumaya dikkat ettim.

Satırları parmağımla takip ettim.
(X) Şiiri ezbere okudum.
(X)Acele etmeden, anlaşılır hızda okuma yaptım.
(X)Kelimeleri doğru telaffuz etmeye özen gösterdim.
(X)Vurgu ve tonlamaya dikkat ettim.
(X)Arkadaşlarımın duyabileceği bir ses tonu kullandım.
(X)Sesimi gereksiz yere alçaltıp yükseltmedim.
(X)Noktalama işaretlerine dikkat ettim, doğru yerlerde nefes aldım.
(X)Beden dilimi uygun şekilde kullandım.
(X)Dinleyicilerle göz teması kurdum.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.


Kısa Cevap : “Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz ve Hacivat geleneksel Türk tiyatrosunun başlıca türlerinden birisidir. Karagöz ve Hacivat taklit ve konuşmaya dayalıdır. Perdede oynanan bir gölge oyunudur. Karagöz öğrenim görmemiştir ve zekidir. Hacivat ise eğitim görmüş ve gösteriş meraklısıdır.


“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Karagöz Davulculuk Yapıyor Metni Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Karagöz Davulculuk Yapıyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98


2. Sınıf Türkçe Kitabı Karagöz Davulculuk Yapıyor Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-95-96-97-98


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-95-96-97-98 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Getirdiğiniz resimleri sınıf panosunda sergileyiniz. Karagöz ve Hacivat hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Karagöz cahil halkı yansıtmakta, Hacivat ise aydın kesimi yansıtmaktadır.  Karagöz öğrenim görmemiş ve zeki bir tiptir. Hacivat ise eğitim görmüş gösteriş meraklısı tiptir.


2. Aşağıdaki mâniyi okuyunuz. Mâniden hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.

Cebimin ağzı dardır,
İçinde şeker vardır.
Sabreyle aman gönül,
İftara neler vardır?


Cevap : Ramazan Ayı ile ilgili bir metin okuyacağımı düşünüyorum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Gruplardaki harflerin oluşturduğu kelimeleri, görsellerinden yararlanarak yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-95-96-97-98 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.


Cevap :

bekçi anlamı : Bir şeyi ya da bir yeri bekleyip korunmakla görevli kimse. Güvenlik örgütüne bağlı olarak çalışan, belli bir üniforma giyen ve geceleri sokakları dolaşarak görev yapan güvenlik görevlisi.

Cümlem : Fabrikaya her girdiğinde bekçiye selam veriyordu.

yürek anlamı : Göğüs boşluğunda iki akciğerin arasında bulunan vücudun her yerinden gelen kirli kanı akciğerlere ve akciğerlerden gelen temiz kanı da vücuda pompalayan organ. Hiçbir şeyden çekinmeme, korkmama, korkusuzluk, yüreklilik.

Cümlem : Tavırlarından yürek yediği belli oluyordu.

mâni anlamı : Türk halk yazanında, genellikle söyleyeni, yazanı bilinmeyen, birinci, ikinci ve dördüncü dizeleri birbiriyle uyaklı, üçüncü dizesi ise serbest durumunda bulunan, her bir yedişer heceli dört dizeden oluşan koşuk türü.

Cümlem : Okuduğu mani Türk Edebiyatında önemli bir yere sahipti.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Karagöz ve Hacivat neden davul çalacaklarmış?


Cevap : Ramazan geldiği için mahalle mahalle dolaşarak, davul çalacaklar. Bu sayede para kazanacaklardır.


2. Karagöz davulunu kimden istemiş?


Cevap : Karagöz davulunu karısından istemiştir.


3. Karısı, Karagöz’e nasıl bir şaka yapmış?


Cevap : Karagöz karısından davul istediğinde, karısı davulu kırdığını söylemiştir. Halbuki davul kömürlükte duruyormuş. Karagöz’ün karısı Karagöz’e şaka yapmıştır.


4. Karagöz, karısına ne alacağını söylemiş?


Cevap : Karagöz karısına elbiseli kumaş alacakmış.


5. Karagöz’ün davulu neredeymiş?


Cevap : Karagöz’ün davulu kömürlükteymiş.


6. Karagöz ve Hacivat nerede mâni söylemişler?


Cevap : Karagöz ve Hacivat Ramazan Ayı geldiği için mani söylemişler.


3. ETKİNLİK 


Soru : Tablodaki kişilik özelliklerinin Karagöz’e mi, Hacivat’a mı ait olduğunu belirleyip uygun kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • Akıllı, bilgili, görgülüdür. = Karagöz
  • Söylenenleri yanlış anlar. = Hacivat
  • Sinirli, şikâyetçi, şakacıdır. = Hacivat
  • Tatlı dilli, yol göstericidir. = Karagöz
  • Nazik ve anlayışlıdır. = Karagöz
  • Pek de nazik değildir. = Hacivat

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki Karagöz ve Hacivat görsellerini boyayınız. Metinde geçen mânileri, Karagöz ve Hacivat’a ait konuşma balonlarına yazınız.


Cevap :

Hacivat: Size geldim, size geldim,
İnci mercan dize geldim.
Benim güzel komşularım,
Arzulayıp size geldim.
Karagöz: (Hem söyler hem çalar.) Dumbede dum dum, dumbede, dumbede dum dum, dumbede!
Hacivat: Yeni cami direk ister.
Söylemeye yürek ister.
Benim karnım toktur ama
Arkadaşım börek ister.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki soru cümlesinin yazımını inceleyiniz.


Cevap :

Ee, sen davul çalmasını bilir misin?


Soru : b. Metinden soru ekinin kullanıldığı diğer cümleleri bulup kuralına uygun olarak aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Ee, sen davul çalmasını bilir misin?
  • Bekçinin davulunu çalayım da polisler beni yakalasınlar, öyle mi?
  • Hem ne yapacaksın davulu?
  • Daha gidecek miyiz?

6. ETKİNLİK 


Soru : Karagöz ve Hacivat gösterisi izlediniz mi? Bu gösteriler hakkındaki düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.


Cevap :

Maalesef izlemedim ama izlemek çok istiyorum. Eminim ki çok komiktir. Evet, Karagöz ve Hacivat gösterisini izledim. Gerçekten çok eğlenceliydi. Keşke daha sık olsa Karagöz ve Hacivat gösterisi. İzlerken çok fazla güldüm karnıma sancılar bile girdi.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Fatih Sultan Mehmet hakkında genel ağdan araştırma yapınız.


Kısa Cevap : “Fatih Sultan Mehmet hakkında genel ağdan araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Fatih Sultan Mehmet Osmanlı’nın 7 padişahıdır. 2. Mehmet’in oğludur. 29 Mart 1432 yılında doğmuştur. Fatih Sultan Mehmet İstanbul’u fethettiğinde fetheden,  fetihlerin babası adına hitafen Fatih ismini almıştır. İstanbul’u fethettikten sonra Orta Çağ kapanmış, Yeni Çağ’ın başlangıcına adım atılmıştır. Bu yüzden Fatih Sultan Mehmet’te çağ açan hükümdar ismi verilmiştir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-95-96-97-98 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84


2. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz. 


……………………………….
Yaz mevsimi terletiyor,
“Bol bol meyve yiyin.” diyor.
Sonbaharda dallar sarı,
Topladık ayvayı, narı.
Kış gelince yollarda kar,
Çocuklar kartopu oynar.
Her mevsimin adı başka
Yaşadıkça tadı başka
Leyla KIYAFET
Ünite Şiirleri


B. Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Metnin türü nedir? 


Cevap : Metin türü şiirdir.


2. Metnin konusu nedir? 


Cevap : Metnin konusu mevsimlerin özellikleridir.


3. Metne uygun başlık ne olabilir? 


Cevap : Her mevsim güzeldir.


C. Aşağıdaki kelimelerin kaç heceden oluştuğunu ilgili kutucuklara yazınız. 


Cevap :

  • yaz = 1 hece
  • sonbahar =3 hece
  • gökyüzü =3 hece
  • ışık =2 hece
  • mevsim =2 hece
  •  fırtına =3 hece
  • doğa =2 hece
  • kartopu = 3 hece
  • toprak = 2 hece

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Ç. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını yazınız.


Cevap :

Güz  = Sonbahar

Doğa = Tabiat

Rüzgâr = Yel

Armağan =  Hediye

Cevap = Yanıt

kırmızı = Al


D. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulmacadan bulup boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


E. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Özel adlara getirilen ekleri ayırmak için kullanılır.

Ayşegül’ün tanıttığı noktalama işareti aşağıdakilerden hangisidir?


A) Ünlem işareti B) Soru işareti C) Kesme işareti


2. Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılan noktalama işareti hangisidir?


A) Konuşma çizgisi B) Kısa çizgi C) Kesme işareti


3. Aşağıdaki öğrencilerden hangisi farklı bir noktalama işaretini tanıtmaktadır?


A) Cümlenin sonuna konur.
B) Sayılardan sonra sıra bildirmek için konur.
C) Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelimelerin arasına konur.

A-nokta

B-nokta

C-virgül


4. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonunda noktalama işareti yanlış kullanılmıştır?


A) Ay, parmağım kapıya sıkıştı!
B) Dışarıda yağmur mu yağıyor.
C) Birlikte kartopu oynayalım mı?

Açıklama: soru işareti gelmelidir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili görseller ve şiirler getiriniz. 


Kısa Cevap : “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili görseller ve şiirler getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 NİSAN

Bugün 23 Nisan
Atatürk’ten armağan
Sevinelim coşalım
Neşelenip taşalım.
Kağıt fener yapalım
Sınıflara asalım
Süsleyerek her yanı
Kutlayalım bayramı

23 NİSAN

23 Nisan…
Yurdu koruyan,
Yarını kuran,
Sen çocuğum.

Eskiyi unut,
Yeni yolu tut,
Türklüğe umut,
Sen ol çocuğum.

Bizi kurtaran,
Öndere inan,
Sözünü tutan,
Sen ol çocuğum.

Küçüksün bugün,
Yarın büyürsün,
Her işte üstün
Sen ol çocuğum,

Çalışıp öğren,
Her şeyi bilen
Yurduna güven
Sen ol çocuğum.

HASAN ALİ YÜCEL


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!