2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 256-260-261-262-263 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ezgi’nin Ödevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ezgi’nin Ödevi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 256-260-261-262-263


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 256-260-261-262-263 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Defterinize yazdığınız meslekleri arkadaşlarınıza okuyunuz. 


Cevap :

Defterim ne yazdığım meslekler; doktor, öğretmen, çiftçi, esnaf, hemşirelik.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


Cevap :

Ezgi, meslekleri daha iyi öğrenebilmek için büyük kağıtların üstüne mesleklerin giydiği kıyafetlerin resmini çizmiştir.

Sınıftan bu resimleri göstererek arkadaşlarından meslekleri tahmin etmelerini istemiştir. Böylelikle meslek özelliklerinin tanımışlar ve eğlenmişlerdir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup tahminlerinizin doğru olup olmadığını belirleyiniz. 


Cevap :

meslek tahminim : Bir kişinin yaptığı iş.

meslek sözlük anlamı : Bir kimsenin kendini temel çalışma alanı edindiği, geçimini sağlamak için yaptığı sürekli iş.

abla tahminim Bir kimsenin kendisinden büyük olan kız kardeş.

abla sözlük anlamı : Bir kimsenin kendisinden büyük olan kız kardeşi

ödev tahminim : Yapılması sorumluluğumuz olan görev.

ödev sözlük anlamı : Yerine getirilmesi yapılması kişinin vicdanına doğan, insanlık, töre ya da yasa bakımından gerekli olan iş ya da davranış. Öğretmenin öğrencilere verdiği ev çalışması.

bahçıvan tahminim : Bahçeyi düzenleyen kimse.

bahçıvan sözlük anlamı : Bahçede sebze, meyve  çiçek yetiştiren ve geçimini bunlara satarak sağlayan kimse. Bir bahçenin düzenlemesi ve bakımı ile görevli bahçe bitkilerinden anlayan kimse.

önlük tahminim : Üstümüz kirlenmesin diye üstümüzü örtüğümüz kumaş parçası.

önlük sözlük anlamı : İş yaparken giysinin kirlenmemesini önlemek için bele bağlanan örtü. Genellikle İlkokul öğrencilerinin giysi üzerine giydiği üstlük.


Soru : b. Bu kelimeleri, anlamlarına uygun olarak kullanacağınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

meslek = Mesleğini çok güzel yapıyordu.

abla = Ablamla beraber resim boyadık.

ödev = Ödevini yapmadığı için bahaneler uyduruyordu.

bahçıvan = Bahçıvan bahçeyi düzenlerken onu arı sokmuştu.

önlük = Aldığı önlük çok güzeldi.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri metne uygun olarak tamamlayınız.


Cevap :

• Ezgi okuldan eve geldiğinde çok heyecanlıydı. Öğretmeni ona = bir ev ödevi vermişti.

• Ezgi de nasıl bir konu seçeceğine bir türlü karar veremiyordu. Bu durumu ablasıyla konuştu. Ablası Ezgi’ye = “Meslekleri tanıtabilirsin arkadaşlarına.” dedi.

• Anlatmak için kendine değişik bir yol buldu. O mesleği anlatırken = adını hiç söylemeyecekti.

• Ezgi yaptığı işin gururuyla = sırasına oturdu.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru :  a. Aşağıdaki görselleri inceleyip olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

Birinci resme 1

İkinci resme 3

Üçüncü resme 2

Dördüncü resme 4 yazınız.


Soru : b. Yaptığınız numaralandırmaya göre defterinize, görsellerin içeriğine uygun yönergeler yazınız. 


Cevap :

Önce Ezgi ödevini yapabilmek için aklında planlama yapmış, daha sonra onları çizmiş, sınıfta arkadaşlarına göstermiş, öğretmeninden ise takdir almıştır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu metinde anlatılanlarla ilişkilendirip örnekteki gibi birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Ev ödevi = Ev ödevimi en iyi şekilde yapmaya özen gösteririm.

veteriner = Veteriner kedimi muayene edip, iyi olduğunu söyledi.

karar vermek = Hangisini alacağıma karar vermekte zorlanıyorum.

diş doktoru = İleride diş doktoru olmak istiyorum.


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz. Bu hedefinize ulaşmak için neler yapmanız gerektiğini aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : “Gelecekte yapmak istediğiniz mesleği belirleyiniz. Bu hedefinize ulaşmak için neler yapmanız gerektiğini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gelecekte öğretmenlik mesleğini yapmak istiyorum. Hangi branşta öğretmen olmak istediğime henüz karar vermedim. Başarılı olduğum ve sevdiğim derste öğretmen olmak istiyorum. Öğretmen olmak için üniversiteyi kazanmalı ve okumalıyım.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Kelimeleri yazım yanlışlarını gidererek yazınız.


Cevap :

  • heycan = heyecan
  • meselek = meslek
  • teşkür =  teşekkür
  • tıraf ik = trafik
  • Argadaş = arkadaş
  • bahçevan = bahçivan
  • kontural = kontrol
  • gurub = grup

7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

Ezgi(,) ablasına teşekkür ederek işe koyuldu(.)
Tam o sırada Selen, “Buldum(!) Polisi anlatıyorsun(.)
Büyüyünce öğretmen mi olacaksın(?)
Hey(!) Buraya gelir misin(?)
Hayvanları kim tedavi eder(.)


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz? Kısaca defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Okul eşyalarını özensiz kullanan bir arkadaşınıza neler öğütlersiniz? Kısaca defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okul eşyalarını özensiz kullanan biri arkadaşımın özenli kullanmasını tavsiye ederim çünkü bunlar bizim malımız değil. Bizden sonra gelecek olan çocuklar da bu okul eşyalarını kullanacak onların eski okul eşyalarını kullanmasını istemiyorum.

Eğer bizden önceki kişiler de “bizden sonrakiler kötü kullansın bana ne” deseydi ,biz de çok kötü okul eşyalarını kullanmış olacaktık. Bizden öncekiler böyle demediği için biz güzel eşyalar kullanıyoruz. Herkes böyle düşünürse okul eşyalarına hiç zarar gelmeyecektir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 256-260-261-262-263 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavus Kuşuna Özenen Alakarga Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255


2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavus Kuşuna Özenen Alakarga Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Kişilik özelliklerinizle ilgili yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz. 


Kısa Cevap : “Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kişisel özellikler bireyden bireye farklılık gösteren ve kişinin sahip olduğu durumda karakterini ön plana çıkaran özellikleridir.

Dünya’ da insanın kendisine özgü kişisel ve karakter özellikleri bulunur

Kişisel özellikler kişinin çalışkanlığı, fedakarlığı, dürüstlüğü, dışa dönüklüğü açık sözlülüğü gibi özellikleridir.

Bu kişinin kendi bakış ve çevrenin bakış açısına göre değişmektedir.

Ben kişisel özelliklerimin çekingen, Çalışkan, duygusal, fedakar ve merhametli olduğunu düşünüyorum.

Ben dışa dönük birisiyim. İnsanlarla ve arkadaşlarımla vakit geçirmeyi çok seviyorum. Aynı zamanda çalışkanım. İşlerimi bitiririm sonra dinlenirim ödevlerimi yaparım. Derslerime çalışırım, sorumluluklarımı yerine getiririm ama bazen bazı şeylere çok üşenebiliyorum. Çünkü bunları yapmak istemiyorum ama genel olarak çalışkanım. Bazen açık sözlü olabiliyorum.


2. Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız.


Kısa Cevap : “Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bazen başkaları gibi olmak istiyorum ama o insanlara baktığım zaman onların da beğenmediğim özellikleri oluyor.

Her insanın kötü ve iyi özellikleri var. Bu nedenle kötü özelliklerimi iyi özellikleri değiştirmeye çalışıyorum ama diğer insanlar gibi olmak istemiyorum. Ben kendimi geliştirmek istiyorum.


3. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.


Cevap :

Bir karga tavus kuşu tüylerini hayran olmuş. Onun da tavus kuşları gibi rengarenk kocaman tüyleri olsun istiyormuş. Tavus kuşlarından düşen tüyleri toplayarak kendine takmaya başlamış.

Ormandakiler onu görünce havalı olduğunu düşünüyormuş halbuki ormandakiler onun bu haline gülüyorlarmış çünkü başkası gibi olmaya çalışıyormuş. Tavus kuşları onun yaptığı bu harekete çok kızmışlar. Kendisinin de güzel özelliklerinin olduğunu ve kendisine olduğu gibi sevmesini söylemişler.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarının numaralarını, anlamlarının karşısına yazınız.


Cevap :

3-anlamazlıktan gelmek = Bir şeyi anladığı hâlde anlamamış gibi davranmak.

1-ağzı açık kalmak = Çok şaşırmak, şaşakalmak.

2-kıyamet kopmak  = Bir yerde çok gürültü ve telaş olmak.

5-kendini beğenmek  = Başkalarını küçümseyerek kendini üstün görmek.

4-kıs kıs gülmek  =Sessiz ve alaylı bir biçimde gülmek.


Soru : b. Bu kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Cevap :

Anlamazlıktan gelmek = Anlattıklarımı yapmamak için anlamazlıktan geliyordu.

Ağzı açık kalmak = Onun yaptıklarını söyleyince ağzı açık kaldı.

Kıyamet kopmak  = İstediği kalemi almayı unuttuğum için kıyameti kopardı.

Kendini beğenmek  = Kendini beğenmiş tavırları hiç hoşuma gitmiyor.

Kıs kıs gülmek  = Onun yaptığı hareketleri kıs kıs gülüyorduk.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Tavus kuşları hangi özellikleriyle ünlüymüş?


Cevap :

Tavus kuşları rengarenk tüyleri ile ünlüdür kuyruklarındaki kanatlarındaki ışıl ışıl renkler ve desenler görenlerini gözlerini kamaştırırmış


2. Tavus kuşlarına özenen kimmiş?


Cevap :

Tavus kuşlarına Özenen alakarga imiş


3. Alakarga, tavus kuşlarına benzemek için ne yapmış?


Cevap :

Alakarga tavus kuşlarına benzemek için tavus kuşları tüylerini değiştirdikten sonra onların tüy lerini toplamış kuyruğuna ve kanatlarına takmış


4. Arkadaşları, tavus kuşlarına benzemek isteyen alakargaya nasıl davranmışlar?


Cevap :

Arkadaşları tavus kuşuna benzemek isteyen olarak alakarga ile alay etmişlerdir


5. Tavus kuşları, kendilerine benzemek isteyen alakargaya nasıl davranmışlar?


Cevap :

Tavus kuşları kendilerine benzemek isteyen Alak kargayı didik didik etmişler tüylerini yolup onu oradan kovmuşlar


6. Hatasını anlayan alakarga ne düşünmüş?


Cevap :

Hatasını anlayan alakarga başkası gibi olmak da hata ettiğini düşünmüştür. Kendisi gibi olsaydı dostlarını ve tüylerini kaybetmezdi ama başkası olmaya çalıştığı başkası olmaya çalıştığı için dostlarını ve tüylerini kaybetmiştir.


3. ETKİNLİK 


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Başkası gibi davranarak başkalarının bize saygı göstermesini bekleyemeyiz. Saygı görmek istiyorsak kendimiz gibi davranmalıyız.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

(Y) Tavus kuşu, alakargalara özenmiş.

(Y) Görenler, taktığı tüyler nedeniyle alakargayı tavus kuşu sanmışlar.

(D) Tavus kuşları da alakarganın kendilerinden olmadığını fark etmişler.

(Y) Kargalar, tavusların tüylerini yolup onu oradan kovalamışlar.

(Y) Alakarga hatalı davrandığını kabul etmemiş.


5. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri alfabetik sırayla listeye yazınız.


Cevap :

  1. alakarga
  2. arkadaş
  3. çevre
  4. desen
  5. hata
  6. kanat
  7. kuyruk
  8. sevgi
  9. tüysüz

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Metne göre noktalı yerlere uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

ağacın tüylerini Alakarga hatasını
saygı ağızları kuyruğuna

Alakarga, bir ağacın dalına tünemiş.

Tavus kuşunun yere saçılan tüylerini bir bir toplamış.

Topladığı tüyleri kendi kuyruğuna, kanatlarına yapıştırmış.

Alakargayı o kılıkta görenlerin şaşkınlıktan ağızları açık kalmış.

Alakarga, o taktığı tüyler nedeniyle herkesin kendisine saygı gösterdiğini düşünmüş.

Alakarga, ağlaya ağlaya arkadaşlarının yanına dönmüş.

Arkadaşları onu yanlarında istemeyince hatasını anlamış zavallı alakarga.


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

  • hikâye = öykü
  • hayat = yaşam
  • sene = yıl
  • imkân = olanak
  • yurt = vatan

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları


8. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerin sonuna uygun noktalama işaretlerini kullanınız.


Cevap :

Tavus kuşu beyefendi, nasılsınız (?)
Bu gelen de kim (?)
Başkalarını taklit etmemelisin (?)
Senin aramızda ne işin var (?)
Eyvah, tüylerim döküldü (.)
Saygı görmek için kendin gibi davranmalısın (.)


9. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.

Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.


Kısa Cevap : “Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mevlana “Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.” demiştir çünkü bir başkası gibi davranmak bizi başkaları tarafından küçük durumuna düşecek gibi gösterir.

Kendimiz gibi davranmak kendi düşüncelerimizi söylemek kendi güzel özelliklerimizin farkında olmak yapabileceğimiz en güzel şeydir. Herkesin farklı özelliği vardır ve her farklı özelliğin önemli bir yeri vardır.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Yakın çevremizdeki büyüklerimizin hangi meslekleri yaptıklarını öğreniniz. Bu meslekleri defterinize yazınız.


Cevap :

Yakın çevremdeki kişiler doktor, öğretmen ve hemşirelik yapmaktadır. Yakın çevremdeki kişiler doktorluk, öğretmenlik, esnaflık, çiftçilik, hemşirelik, güvenlik gibi meslekler yapmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 244, 245, 246


2. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni sessiz okuyunuz. 


GENEL AĞ NEDİR?

Genel ağ, dünya üzerindeki birçok küçük bilgisayar ağını birbirine bağlayan çok büyük bir bilgisayar ağıdır. Ağ, birbirleriyle bilgiyi ve kaynakları paylaşmak üzere birleştirilmiş bilgisayar ve bilgisayar donanımları grubuna verilen addır. Örneğin bir ofisteki bilgisayarlar, aynı dosyaları ve yazıcıları kullanabilmeleri için genellikle ağ oluşturacak şekilde birbirlerine bağlanmıştır.

Genel ağ üzerindeki tüm bilgisayarlar birbirleriyle bilgi alışverişi yapabilirler. Dünyanın diğer ucundaki bir bilgisayarla haberleşmek, kapı komşunuzunki ile haberleşmek kadar kolaydır. Bilgisayarınız bir kez genel ağa bağlandı mı, büyük bir ağın ortasındaki örümceğe benzer. Bu örümcek ağındaki her tel size diğer bilgisayarlardan bilgi taşır.

Philippa WINGATE (Filipe VİNGEYT)
Genel Ağ
çev.: Selma İKİZ


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Genel ağ neymiş?


Cevap : Genel ağ; dünya üzerindeki birçok küçük bilgisayar ağını birbirine bağlayan çok büyük bir bilgisayar ağıymış.


2. Metinde bilgisayar neye benzetilmiş?


Cevap : Metinde bilgisayar, büyük bir ağın ortasındaki örümceğe benzetilmiş


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 245 Cevapları


C. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin açıklaması kısa çizgi hakkındadır?


A) Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren sayıları birbirinden ayırmak için konur.
B) Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelime ve kelime gruplarının arasına konur.
C) Kelimeleri hecelerine ayırmak için kullanılır.


2. “Bir bilgiye ulaşmak için bilgisayar kitap ansiklopedi gibi kaynaklardan faydalanılır ”

Yukarıdaki cümlede kutucukların yerinde kullanılması gereken uygun noktalama işaretleri hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) ! , . B) , , . C) , , ?


3. 1. Şiir yazanlara şair denir.
2. Şiirlerin satırlarından her biri dize olarak adlandırılır.
3. Tüm şiirler dört dizelik bölümlerden oluşur.

Orhan’ın numaralandırılmış açıklamalarından hangisi yanlıştır?


A) 1 B) 2 C) 3


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları


4. Aşağıdakilerden hangisi kimlik bilgilerimizden değildir?


A) adımız, soyadımız
B) doğum tarihimiz
C) ev adresimiz


5. Hangi seçenekteki kelimeler arasındaki ilişki diğerlerinden farklıdır?


A) fayda – yarar B) siyah – beyaz C) besin – gıda


6. Bilgisayar ve televizyon karşısında ……

Aysel’in açıklamasının aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanması doğru olur?


A) uzun zaman geçirmeliyiz.
B) hiç zaman geçirmemeliyiz.
C) fazla zaman geçirmemeliyiz.


Ç. Aşağıdaki kutlama kartını inceleyiniz. Yapılan yazım yanlışlarını, ilgili kelimelerin altını çizerek gösteriniz. Kutucuklara uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.


Kısa Cevap : “Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kişisel özellikler bireyden bireye farklılık gösteren ve kişinin sahip olduğu durumda karakterini ön plana çıkaran özellikleridir.

Dünya’ da insanın kendisine özgü kişisel ve karakter özellikleri bulunur

Kişisel özellikler kişinin çalışkanlığı, fedakarlığı, dürüstlüğü, dışa dönüklüğü açık sözlülüğü gibi özellikleridir.

Bu kişinin kendi bakış ve çevrenin bakış açısına göre değişmektedir.

Ben kişisel özelliklerimin çekingen, Çalışkan, duygusal, fedakar ve merhametli olduğunu düşünüyorum.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 244-245-246 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240-241-242-243 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Güzel Bir Gün Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 240, 241, 242, 243


2. Sınıf Türkçe Kitabı Güzel Bir Gün Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240-241-242-243


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240-241-242-243 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

GÜZEL BİR GÜN 

Emre, bütün gün televizyon izliyor ya da bilgisayarda oyun oynuyordu. Okul çıkışında evde televizyon izlerken kapı çaldı. Annesi kapıyı açtı. Gelenler Emre’nin arkadaşları, Tolga ve Cenk’ti. Tolga,

— Merhaba Aynur teyze, Emre evde mi?
— Merhaba çocuklar. Hoş geldiniz. Bekleyin çağırayım.

Aynur Hanım, Emre’ye seslendi:
— Emre! Tolga ve Cenk seni çağırıyorlar. (…)

Emre, istemeye istemeye kapıya çıktı. Arkadaşlarına “Hoş
geldiniz.” dedi.

Tolga,
— Emre, biz yarın havuza gideceğiz. Sen de bizimle gelir misin, diye sordu.

Emre,
— (…) Ben gelemeyeceğim. Siz gidin, dedi. (…)


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları


Aynur Hanım, Emre’yi gitmeye ikna etmek için, “Oğlum, sen de git. İyice sıkıldın, senin için değişiklik olur.” dedi. Emre, annesini ve arkadaşlarını üzmemek için bu teklifi kabul etmek zorunda kaldı. (…)

Tolga,
— Yarın sabah 9’da parkta buluşacağız. Oradan hep beraber havuza gideriz. Yiyecek bir şeyler de al yanına, dedi.

Arkadaşları gittikten sonra Emre odasına gitti. Bilgisayarının başına oturdu. Akşam yemeğine kadar bilgisayarla uğraştı. Akşam yemeğini yedikten sonra Emre yine odasına çekildi. (…)

Ertesi sabah annesi, Emre’nin çantasını hazırladı. Yiyecek bir şeyler koydu. (…) Emre, arkadaşlarıyla parkta buluştu. (…) Hep beraber otobüs durağına gittiler. Biraz sonra otobüse bindiler. Otobüs çok sıcaktı. Emre geldiğine pişman oldu. Evde oturup güzel bir film izleyebilirdi. Ne diye gelmişti sanki?


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları


Havuza geldiler. Burası çok geniş, ağaçlık bir alandı. Havuz da ağaçların ortasında idi. Ağaçların arasında da piknik masaları vardı. Çok büyük olmasa da maç yapabilecekleri bir de saha vardı. (…)

Tolga,
— Cenk, Eren, Emre! Hemen havuza girelim. Zaten çok terledik, dedi. (…) Bir süre yüzüp hep birlikte yemeklerini yediler. Sonra maç yaptılar. (…) Güzel ve eğlenceli vakit geçirdiler. Akşama doğru eşyalarını topladılar. Üstlerini değiştirdiler ve eve gitmek üzere yola çıktılar.

Emre:
— Arkadaşlar, hepinize teşekkür ederim. Evde kalsaydım bu kadar güzel vakit geçirmeyecektim.

Tolga:
— Bundan sonra seni de aramızda görmek istiyoruz Emre. Biz de seninle güzel vakit geçirdik.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 243 Cevapları


Emre buna çok sevindi. Güle oynaya eve geldi. Annesi, Emre’yi balkonda bekliyordu. Emre içeri girer girmez annesinin boynuna sarıldı:

— Anne, harika bir gün geçirdim! Haklıymışsın. Bugün arkadaşlarımla öyle güzel oyunlar oynadık ki… Oyuncaklarımla oynamayı, televizyon izlemeyi, bilgisayarla vakit geçirmeyi seviyorum ama artık arkadaşlarımla da beraber olacağım.

Annesi,
— Evet yavrum, doğru olan bu zaten. Ben çocukluğunu doyasıya yaşamanı istiyorum, dedi.

Emre, anne ve babası ile akşam yemeğini yedi. Odasına çekildi. Yatağına uzandı. (…) Geçirdiği bu güzel günü düşünerek derin bir uykuya daldı.

Mehmet KURUDAYIOĞLU
Güzel Bir Gün
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 240-241-242-243 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuduz Aşısı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuduz Aşısı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Louis Pastör hakkındaki araştırmadan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Luiz Pastör Fransız Kimya ve biyoloji bilim adamıdır. 1846 yılında fen fakültesini bitirmiştir. Fizik ve kimya alanında doktora almıştır. Pasteur birçok hastalığın tedavisini bulmuştur.

Kuduz aşısı bunlardan bir tanesidir. Yaptığı çalışmalar sonucunda aşı yöntemini geliştirmiştir. Louis Pasteur mayalama olayında da organizmaların sorumlu olduğunu ispatlamıştır. Pastörize sütler bu sayede olmuştur.

Louis Pasteur Fransız bilim adamıdır. 1822 yılında doğmuştur. Fen bilimleri okumuştur. Kimya fizik alanında doktora vermiştir. Biyoloji alanında da çalışmalar yapmış  pastoraliz yöntemini bulmuştur. Aynı zamanda insanlık adına önemli bir gelişme olan kuduz aşısını bulmuştur.


2. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Cevap :

Bir köpek onu ısırması sonucunda kuduz hastalığı ile mücadele etmeye başlayan bir çocuk Louis Pasteur’ün bulduğu kuduz aşısı sayesinde hayata sağlıklı bir şekilde devam edebilmiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu :Kuduz aşısının bulunuşu


Soru : b. Görsellerinden yararlanarak olayların oluş sırasına göre metni anlatınız.


Cevap :

Joseph okula geç kaldığı için ana yoldan değil kestirme yoldan okula gitmeye çalışmıştır. Orada gördüğü bir köpek onu ısırmıştır. Josep şanslıdır çünkü onu orada gören bir adam onu hemen hastaneye götürmüştü.

Louis Pasteur bulduğu ilacı daha insanlar üzerinde denememiştir. Hayvanlar üzerinde başarılı bir ilaçmış. Josep’in üstünde bu ilacı denemiştir. Louis Pasteur çocuğun iyileşmesini umut ediyordu ve öyle de oldu.

Luis Pasteur’ün bulduğu aşı kunduza iyi geliyordu. Louis Pasteur artık insanlık için iyi bir şey yaptığı için çok mutluydu çocuk çocuk da iyileştiği için.


Soru : c. Aşağıya, metnin içeriğine uygun bir başlık yazınız.


Cevap : Louis Pasteur’ün insanlığa yararı


2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Çocuk neden ana yoldan değil de daha kısa olan arka yoldan okula gitmek istemiş?


Cevap :

Çocuk ana yoldan değil de daha kısa olan arka yoldan okula gitmek istemiş çünkü okula geç kalmıştır.


2. Arka yolda çocuğun başına ne gelmiş?


Cevap :

Arka yolda çocuk okula giderken karşısına birden iri, boz bir de köpek görmüştür. Joseph köpeklerden korkardı. Bu köpeği gördüğü zaman çok korkmuştur. Üstelik köpek sallanarak atarak başını öne eğilmiş, hırlayarak Joseph’e doğru yaklaşıyordu.


3. Köpeğin ve ısırdığı kişilerin hastalığı neymiş?


Cevap :

Köpeğin ısırdığı kişilerin hastalığı kunduzmuş.


4. Kuduza karşı aşıyı kim bulmuş?


Cevap :

Kuduza karşı aşıyı Louis Pasteur bulmuştur.


5. Çocuk nasıl iyileşmiş?


Cevap :

Çocuk Louis Pasteur’ün bulduğu aşı sayesinde iyileşmiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin son bölümünde yer alan aşağıdaki cümleleri olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

… Artık sevincine diyecek yoktu. (5)
… Sonunda bir akşam çocuğun iyileştiğini öğrendi. (1)
… Gerçekten çocuk gözlerini açmış, iyi olmuştu. (3)
… Çünkü bulduğu aşı işe yarıyordu. (4)
… Sevinçle atına atlayıp muayenehanesine geldi. (2)


4. ETKİNLİK 


Soru : Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız.


Kısa Cevap : “Bütün insanlara faydalı olabilmek için nasıl bir buluş yapmak istersiniz? Aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bütün insanlara faydalı olmak için bir hastalığın tedavisini bulmak isterim çünkü hastalıklar birçok insanı ölüme götürüyor.

Sevdikleri insanları, yapılacak işler bırakıyorlar. Ben insanların ölmemesini istiyorum ve acı çekmemesine bu yüzden insanlara faydalı olmak için bir hastalığın tedavisini bulmak isterdim.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-238-239 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatlı’nın Pusulası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatlı’nın Pusulası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Pusulanın ne olduğu ve ne işe yaradığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Pusula üzerinde kuzeyi ve güneyi işaret eden mıknatıs iğnesi bulunmaktadır. Yönümüzü bulmak için kullandığımız araçtır.

Pusulayı ilk önce denizciler kullanmaya başlamıştır. Uçsuz bucaksız denizler arasında yönünü bulmak için pusula büyük bir önem taşımaktadır. Aynı zamanda madenciler, mimarlar, ormancılar, askerler, harita mühendisleri, izciler, dağcılık sporu yapan dağcılar gibi birçok kişi ve meslek alanında kullanılır.

Pusula kuzey güney doğrultusunda kuzeyi gösteren serbestçe dönebilen manyetik iğne ucu vardır. Pusula yön bulmakta kullanılır. Denizciler, mimarlar, izciler, dağcılar kullanır.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz. 


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Cevap :

Bence kurbağa leyleği arkadaşına götürmesi için bir hediye kutusu veriyor. Hediyeyi kutusunu götürürken leyleğin başına gelenleri anlatıyor.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin görselleri verilmiştir. Bu kelimeleri belirleyip kelimelerin anlamlarını karşısına yazınız.


Cevap :

Reçel : Meyvelerin şekerle kaynatılmasıyla hazırlanan tatlı.

Nilüfer : Yuvarlak ve geniş yapraklı, çiçekli, durgun sularda yetişen bir su bitkisi.

Pusula : Üzerinde kuzey güney doğrultusunu gösteren bir ibre bulunan ve yön belirlemek için kullanılan araç.

Hediye Kutusu : Kâğıda sarılarak veya kutuya konularak bağlanmış, kolaylıkla taşınacak büyüklükte nesne.

Göl : Toprakla çevrili, derin ve geniş, tuzlu veya tuzsuz durgun su birikintisi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Uygun görselleri işaretleyerek metnin şahıs kadrosunu belirleyiniz.


Cevap : 1. resim kanatlı, 3 resim Dafi 4 resim ise Kurbağacık’tır. 1, 3 ve 4’ün resimleri işaretlenecektir.


Soru : b. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Pusulayı kullanarak doğru yolu bulabiliriz.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

( D ) Kanatlı, uzun bir yolculuğun ardından Dafi’nin bulunduğu yere ulaştı.

( D ) Kurbağacık, ışıltılı gölde, bir nilüfer yaprağının üzerinde oturuyordu.

( D ) Kanatlı, Kurbağacık’ın isteğini kabul etti.

( D ) Kurbağacık, hazırladığı çilek reçelini arkadaşı Dafi’ye ulaştırmasını Kanatlı’dan istedi.

( D ) Paketi alan Kanatlı havalandı, pusulası yardımıyla güneye uçtu.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Kurbağacık, Kanatlı’dan ne istemiş? 


Cevap : Kurbağacık Janatlı’dan çilek reçelini arkadaşı da Dafi’ye götürmesini istemiştir.


2. Dafi nereye gitmiş? 


Cevap : Tatil için güneye gitmiştir.


3. Kanatlı, doğru yöne uçtuğunu nasıl belirlemiş? 


Cevap : Kanatlı doğru yöne uçtuğunu denizciden aldığı pusula sayesinde belirlemiştir.


4. Kanatlı’ya pusulayı kim vermiş? 


Cevap : Kanatlı’ya pusulayı geçen yıl bir denizci vermiştir.


5. Dafi, Kanatlı’yı ve getirdiği paketi görünce hangi duyguyu hissetmiş? Kanatlı’ya ne söylemiş? 


Cevap : Dafi Kanatlı’yı ve getirdiği paketi görünce şaşırmıştır ve kanatlıya ve kurbağacık’a teşekkür etmiştir. Kanatlı’nın onu nasıl bulduğunu merak etmiştir.


6. Dafi, Kurbağacık’ın yaptığı çilek reçelini kiminle yemiş? 


Cevap : Dafi kurbağacığın yaptığı çilek reçelini Kanatlı ile birlikteymiştir.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen zıt anlamlı kelimelerin altını çiziniz.


• Annem bana uzun bir çorap, kardeşime ise kısa çorap almıştı.
• Hayri amca soğuk demeden, sıcak demeden balığa çıkardı.
• Kara karga ağaçtaki yüksek dala, arkadaşı ise alçak dala konmuştu.
• Fırından taze ekmek almak yerine bayat ekmekleri tükettik.
Dolu tabakları masaya koyup boş olanları masadan aldı.


6. ETKİNLİK 


Soru : Pusula hakkında metinden edindiğiniz bilgileri kısaca aşağıya yazınız.


Cevap : Pusula hakkında metinden edindiğim bilgiler pusula sayesinde yönümü kolaylıkla bulabilirim. İstediğim yere yolumu kaybetmeden ulaşabilirim.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.


Kısa Cevap : “Louis Pasteur (Luiz Pastör) hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Luiz Pastör Fransız Kimya ve biyoloji bilim adamıdır. 1846 yılında fen fakültesini bitirmiştir. Fizik ve kimya alanında doktora almıştır. Pasteur birçok hastalığın tedavisini bulmuştur.

Kuduz aşısı bunlardan bir tanesidir. Yaptığı çalışmalar sonucunda aşı yöntemini geliştirmiştir. Louis Pasteur mayalama olayında da organizmaların sorumlu olduğunu ispatlamıştır. Pastörize sütler bu sayede olmuştur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-233-234-235-236 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-227-228-229 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Uçak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227, 228, 229


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uçak Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-227-228-229


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-227-228-229 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Sınıfa getirdiğiniz ulaşım araçlarına ait görsellerle bir albüm oluşturunuz (Makas kullanırken dikkatli olmayı unutmayınız.). Hazırladığınız albümü sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

En güzel görselleri seçerek sınıf panosunda sergileyiniz.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıda anlamları verilen kelimeleri metinden bulup yazınız.


Cevap :

Uçak : Kanatları sayesinde havada durarak yükselip ilerleyebilen motorlu hava taşıtı.

Kanat : Uçağın, kuşların uçmasını sağlayan organına benzeyen ve havada durmasını sağlayan bölüm.

Heybet : Görünüşü korku ve saygı uyandıran.

Alüminyum : Çok sert ve esnek duruma getirilebilen, uçakların yapımında kullanılan madde.

Nöbetçi : Nöbet bekleyen, nöbet sırası kendisinde olan kimse.


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Uçak göklerde nasıl uçacakmış?


Cevap : Uçak göklerde süzülerek uçacakmış.


2. Şair, uçağı neye benzetmiş?


Cevap : Şair uçağı çelik bir arıya benzetmiştir


3. Uçak bulutları aşarken ne savuracakmış?


Cevap : Uçak bulutları aşarken gaz ve duman savuracakmış.


4. Uçtuğunda uçağa neresi dar gelirmiş?


Cevap : Uçak uçtuğunda mavi gökler dar gelirmiş.


5. Şaire göre yurdumuzu havalarda kim beklermiş?


Cevap : Yurdumuzu havalarda uçaklar beklermiş.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : Şiir türüyle ilgili aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına ( 🙂 ) sembolünü çiziniz.


Cevap :

( 🙂 )Şiirleri şairler yazar.
( 🙂 )Şiirler dizelerden oluşur.
Dizeler yan yana düzyazı olarak yazılır.
( 🙂 )Dizeler büyük harfle başlar.
Bütün şiirler dörtlüklerden oluşur.
( 🙂 )Şiirlerin dört dizelik bölümlerine dörtlük denir.


4. ETKİNLİK 


Soru : Görsellerdeki ulaşım araçlarının adlarını hecelerine ayırarak yazınız. En az ve en çok heceden oluşan ulaşım araçlarının adlarını söyleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-227-228-229 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıdaki kartı inceleyiniz. Bu karta, hangi bilgileri yazmanız gerektiğini söyleyiniz.

b. İstenen bilgileri yazarak yukarıdaki kartı doldurunuz.
c. Kartı yazarken uyduğunuz yazım kurallarını belirtiniz.


Cevap : En üstte İlkokulu’nuzun ismini yazmanız gerekmektedir. Daha sonra adınızı, soyadınızı, sınıfınızı, numaranızı yazmanız gerekiyor. Doğum yeri ve tarihinizi yazmanız gerekiyor. Bir de üye olduğunuz tarihi yazmanız gerekiyor.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız. Sınıfa bir pusula veya pusula görseli getiriniz.


Kısa Cevap : “Pusulanın ne olduğunu ve ne işe yaradığını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Pusula üzerinde kuzeyi ve güneyi işaret eden mıknatıs iğnesi bulunmaktadır. Yönümüzü bulmak için kullandığımız araçtır.

Pusulayı ilk önce denizciler kullanmaya başlamıştır. Uçsuz bucaksız denizler arasında yönünü bulmak için pusula büyük bir önem taşımaktadır. Aynı zamanda madenciler, mimarlar, ormancılar, askerler, harita mühendisleri, izciler, dağcılık sporu yapan dağcılar gibi birçok kişi ve meslek alanında kullanılır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 226-227-228-229 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-222-223-224-225 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Telefon Yaptık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225


2. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Telefon Yaptık Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-222-223-224-225


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-222-223-224-225 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

1. Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını söyleyiniz. Bu araçların nasıl kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını söyleyiniz. Bu araçların nasıl kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde kullanılan iletişim araçları; radyo, telefon, televizyon, cep telefonları, genel ağ gibi. Günümüzde kullanılan iletişim araçları radyo dalgaları uydular ve uydular tarafından çalışmaktadır.


2. Metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-222-223-224-225 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Cevap : Bence metnin konusu bir babanın çocuğuna ödevinde yardımcı olması yardımcı olduğu konuda anlaşılmazlığa düşmeleri.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.


Cevap :

iletişim sözlük anlamı : Kişiler arasında duygu, düşünce, bilgi, haber alışverişi akla gelebilecek her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılması. Kişilerin birbirini anlaması.

Cümlem : İnsanlar için iletişim kurmak çok önemlidir.

sunum sözlük anlamı : Çıkarma, sunma, sürme, sunu.

Cümlem : Sınıfta yaptığı sunum büyük bir beğeni topladı.

genel sözlük anlamı : Tek bir kişiye ya da bir şeye özgü olmayıp Onun bütün benzerleri içine alan, özel olmayan. Ayrıntılarını, özel yönlerini değil bütününün bakımdan göz önüne alınan.

Cümlem : Ülkemizin geneli iyi insanlardan oluşur.

ağ sözlük anlamı : İplik, sicim, tel gibi ince şeylerden yapılmış gözenekli örgü. Örümcek ve benzeri hayvanlardan salgılamaları ile oluşturdukları örgü.

Cümlem : Dolabın arkasına örümcek ağ örmüştü.

alet sözlük anlamı : Bir işte bir işlemde kullanılmak için yapılmış, gücünden, çalışmasından, işlenmesinden yararlanan nesne. Bir sanata uğraşı yapmaya uygulamaya yararlayan özel araç.

Cümlem : Kullanacağı aletlerin tek tek ismini söylemeye başladı.


2. ETKİNLİK 


Soru : a. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : iletişim araçlarının önemi.


Soru : b. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Babamın telefonu.


Soru : c. Metnin şahıs kadrosunu aşağıya yazınız.


Cevap : Yağız, Yağız’ın babası, Yağız’ın öğretmeni, Yağız’nın sınıf arkadaşları.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


3. ETKİNLİK 


Soru : a. Metne göre görsellerdeki iletişim araçlarını geçmişten günümüze doğru numaralandırınız.

b. Yağız, hazırladığı yazıda günümüzün iletişim araçlarından hangilerine yer vermiştir? Uygun görselleri işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları”

c. Verilen ipuçlarından yararlanarak görsellerdeki iletişim araçlarının adlarını bulmacaya yazınız. 


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-222-223-224-225 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümleleri, metindeki olayların oluş sırasına göre örnekteki gibi sıralayınız.


Cevap :

1. Babası, Yağız’a oyuncak bir telefon yapmalarını önermiş. = 4

2. Yağız ve babası, kibrit kutuları ve iple oyuncak telefon yapmışlar. = 2

3. Arkadaşları, kibrit kutularından yapılmış telefonu sınıf dolabına koymuşlar. = 6

4. Yağız, ödevi için babasından yardım istemiş. = 1

5. Baba oğul, kısa sürede yaptıkları telefonla konuşmuşlar. = 3

6. Yağız, yaptıkları telefonu arkadaşlarına göstermiş, ardından hazırladığı yazıyı okumuş. = 5


5. ETKİNLİK 


Soru : Yağız ve babasının, oyuncak telefonu nasıl yaptıklarını anlatınız. Telefonun yapım aşamalarını sırasıyla aşağıya yazınız.


Cevap :

1. 2 kibrit kutusu ve ip gereken malzemelerdir.

2. Kibrit kutusunun içini boşaltınız kibrit kutularını ip ile birbirine bağlayınız.

3. Artık telefonunuz hazır.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Yağız ve annesi arasında geçen aşağıdaki konuşmaları okuyunuz. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

(- ) Anneciğim(,) ödevim için bana yardım edebilir misin (?)
(- ) Ödevin neymiş bakalım(.)
(- ) İletişim araçları hakkında bir çalışma yapacağım (.)
(- ) Bir kartpostal hazırlamaya ne dersin (?)


7. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kartpostala arkadaşınızın doğum günü için kutlama mesajı yazınız.


Cevap :

21.03.2009

Sevgili arkadaşım,

Seni tanıdığım günden beri seni çok seviyorum. Beraber çok güzel oyunlar oynadık ve çok eğlendik. Hayatında bir yılı daha tamamladın. Umarım hayatındaki diğer yıllar bu yıllar gibi eğlenceli mutlu ve güzel geçsin. Mutlu yıllar.

Seni çok seven arkadaşın Ece


SONRAKİ METNE HAZIRLIK 


Soru : Sınıfa, farklı ulaşım araçlarına ait görseller, karton, makas ve yapıştırıcı getiriniz.


Cevap :

Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 218-222-223-224-225 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları Sayfa 214, 215, 216


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Neler Öğrendik Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

A. Aşağıdaki metni sessiz okuyunuz. 


NEDEN ABUR CUBUR YEMEMELİYİM?

Bundan altmış yıl önce, günümüzün süpermarketleri henüz yoktu. İnsanlar sebze ve meyvelerini doğrudan tarlalardan sağlayan manavlardan alıyorlardı. Dolayısıyla daha taze sebze ve meyveler yiyorlardı.

O yıllarda işlenmiş gıda çok azdı. Hazır yemeklerin yokluğunda herkes yemeğini kendisi yapardı. Günümüzde ise abur cuburlar çoğu insanın yaşamının bir parçası hâline geldi.

Abur cuburlar bazı insanları çok şişman ve hatta obez yapabilir. Obezite gittikçe daha çok yaygınlaşan, ciddi bir sağlık sorunudur.

Kate KNIGHTON (Keyt NAYTIN)
Neden Abur Cubur Yememeliyim?
çev.: Pınar TURANLI


B. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. 


1. Geçmişte insanlar sebze ve meyvelerini nereden alıyorlardı?


Cevap : İnsanlar sebze ve meyvelerini doğrudan tarlalardan sağlayan manavlardan alıyorlarmış.


2. İşlenmiş gıdalar, hazır yemekler yokken insanlar ne yerlerdi?


Cevap : Herkes kendi yaptığı yemeği yermiş


3. Günümüzde yaşamımızın parçası hâline gelen nedir?


Cevap : İnsanların aceleyle bir şeyler alıp ayaküstü yeme alışkanlıkları yokmuş.


4. Abur cuburların insanlara etkileri nelerdir?


Cevap : Günümüzde yaşamımızın bir parçası hâline gelen abur cuburlarmış.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları


C. Aşağıdaki cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanını yazarak tamamlayınız. 


Cevap :

1. Balık, yumurta ve süt sağlıklı besinlerdendir.

2. Aşılarımızı zamanında yaptırmak bizi hastalıklara karşı korur.

3. Kişisel eşyalarımızı temiz ve  düzenli kullanmalıyız.


Ç. Görsellerdeki varlıkların adlarını alfabetik sırayla yazınız. 


Cevap :

  • Sırasıyla; kaplumbağa, kedi, köpek, kuş

D. Aşağıdaki kelimeleri zıt anlamlıları ile eşleştiriniz. 


Cevap :

  • parlak – mat,
  • alt – üst,
  • düz – ters,
  • geniş – dar,
  • dolu – boş

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


E. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Hangi seçenekteki kelimelerle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulabilir?


A) çocuklar – grip – hızla – arasında – yayılan
B) için – dikkat – beslenmemize – sağlığımız – etmeliyiz
C) okçuluk – sporlarımızdan – olan – ata


2. Hangi seçenekteki atasözünde zıt anlamlı kelimeler bir arada kullanılmıştır?


A) Ev alma, komşu al.
B) İşten artmaz, dişten artar.
C) Dost başa, düşman ayağa bakar.


3. Aşağıdaki kelimelerden hangisi hecelerine doğru ayrılmıştır?


A) kal-em-lik B) ke-le-bek C) öğ-re-nci


4. Hangi öğrencinin açıklaması diğerlerinden farklı bir noktalama işaretiyle ilgilidir?


A) Matematikte çıkarma işareti olarak kullanılır.
B) Satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.
C) Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonuna konur.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz.


Kısa Cevap : “Günümüzde yararlanılan iletişim araçlarının adlarını ve bunların nasıl kullanıldığını öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde telefon, internet ve bilgisayarlar ile iletişim sağlanmaktadır.

Özellikle internetin hayatımıza ve telefonlarımıza girmesiyle beraber iletişim çok daha kolay hale gelmiş ve dünyanın her yerinden haberleşme anında sağlanabilmiştir.

Günümüz neredeyse her evde bu aletler bulunmakta iletişim ve haberleşme bu aletler aracılığı ile yapılmaktadır.

Bu aletlerin çeşitlerine göre farklı kullanım şekilleri vardır.

Ancak bunlardan konuşarak, mesajlaşarak ve görüntülü arama şeklinde iletişim sağlanabilir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 214-215-216 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Mete’nin Eşyaları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 211, 212, 213


2. Sınıf Türkçe Kitabı Mete’nin Eşyaları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

METE’NİN EŞYALARI 

Mete’nin eşyaları,
Birer birer geldiler.
Biraz kulak verelim,
Bakalım ne dediler?

Pantolon:
— Çamur etme, toz etme,
Oynarken yırtma beni.
Güzel giy, güzel çıkar,
Ütüsüz tutma beni.

Ayakkabılar:
— Çamura, toza basma,
Boyasız koyma beni.
Mete, çabuk eskitme,
Taşlara vurma beni.

Çoraplar:
— Kirli isem kokarım,
Temizle de öyle giy.
Hoş değil yırtıklarım,
Dik, yama da öyle giy.
(…)


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 212 Cevapları


Kitap:
— Yapraklarımı yırtma,
İyi kâğıtla kapla.
“İyi arkadaş” benim,
Kitaplığında sakla.

Defter:
— Boş yer bırakmadan yaz,
Meteler defter yırtmaz.
Kapla, beni de giydir,
Mete, beni sevindir.

Silgi:
— Çantadır benim evim,
Güzel taşı, kaybetme.
Yanlış yazdığın zaman
Yetişirim, üzülme.

Kalem:
— Çabuk bitirme beni,
Ağzına alma, e mi?
Çok bastırma yazarken
Ucumu kırma, e mi?

Çanta:
— Kitap, defter, kalemi,
Silgiyi içine koy.
Dikkatli taşı beni,
Sıraya dikkatli koy.
(…)


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


Eşyaları dinledi,
Metecik şöyle dedi:

— Sizleri seveceğim,
Güzel kullanacağım.
İyi koruyacağım,
Tertemiz tutacağım.

Mete ve eşyaları
Böylece anlaştılar.
El ele tutuştular,
Birlikte yaşadılar.

Hasan KALLİMCİ
Mete’nin Eşyaları
(Kısaltılmıştır.)


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 211-212-213 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!