3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 200, 201


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 7. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 200-201


A. Aşağıda görselleri verilen araçlardan aydınlatma amaçlı kullanılan araçların kutucuğunu işaretleyiniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200-201 Cevapları”

B. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Islak zeminde saç kurutmak neden tehlikelidir?


Cevap : Elektrik çarpmasına neden olur.


2. Atık pillerin çevreye verdiği zararlar neler olabilir?


Cevap : Toprak ve su kirliliğine neden olur.


3. Hangi durumlar elektrik çarpmasına neden olur?


Cevap : Elektrikli araçlara ıslak elle dokunmak, prize elektrikli araçların fişi dışında başka cisimler sokmak vb.


C. Aşağıda verilen soruların doğru cevabını işaretleyiniz. 


1. Aşağıdaki araçlardan hangisinin elektrik kaynağı görselleri verilen araçlar ile aynıdır?


A) Kumanda B) Cep telefonu C) Süpürge makinası


2. • Düşük elektrik enerjisi üreten enerji kaynağıdır.
• Saatlerde enerji kaynağı olarak kullanılır.

Yukarıda hangi elektrik enerjisi kaynağı hakkında bilgi verilmiştir?


A) Pil B) Akü C) Batarya


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları


3. Beren: Televizyon kumandasında pil elektrik kaynağı olarak kullanılır.

Mert: Piller aküden daha fazla elektrik enerjisi üretir.

Selin: Atık piller çevreye atılmamalıdır.

Pil ile ilgili olarak hangi öğrencinin ifadesi yanlıştır?


A) Beren B) Mert C) Selin


4. Sevim, “Elektrikli Araçlar” ünitesi ile ilgili hazırlığı sunumda aşağıdaki görselleri kullanıyor. Elektrikli soba Elektrikli radyatör

Buna göre Sevim’in sunusunun konusu aşağıdakilerden hangisi olabilir?


A) Isınma amaçlı kullanılan elektrikli araçlar
B) Elektriğin güvenli kullanımı
C) Pil ile çalışan elektrikli araçlar


5. Aşağıdakilerden hangisi elektrik çarpmasına karşı alınacak önlemlerdendir?


A) Yıpranmış fişlerin kullanılması
B) Islak elle prize dokunmak
C) Bozulan elektrikli araç-gereçlerin alanında uzman kişilerce tamir edilmesi


6. Aşağıda bazı elektrik kaynaklarının görselleri verilmiştir.Buna göre görseli verilmeyen elektrik kaynağı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?


A) Elektrik santrallerinde üretilir.
B) Birden fazla pilin bir araya gelmesiyle oluşur.
C) Duvar saatinin çalışmasını sağlayan elektrik kaynağıdır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 198-199 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 198, 199


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 198-199 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 198-199


A Ayşe Hanım’ın evinde çıkan yangın mahallede yaşayan herkesi çok korkutmuştu. Neyse ki itfaiye ekiplerinin zamanında müdahalesiyle yangın büyümeden söndürüldü. Her hangi bir can kaybının ve yaralanmanın yaşanmadığı olayın mutfakta kullanılan elektrikli bir aletten kaynaklandığı belirtildi. Yapılan araştırmada yangına sebep olan elektrikli aletin kablosunun hasarlı olduğu görüldü.

A. Anlatılan olayla ilgili olarak aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Elektrikli ev aletleri hangi kazalara sebep olabilir? 


Cevap : Elektrikli araçlar güvenli kullanılmadığında elektrik çarpması ve yangınlara neden olabilir.


2. Elektrikli ev aletleri kullanılırken nelere dikkat edilmelidir? 


Cevap :

  • Prizlere fiş dışında hiçbir madde sokmamalıyız.
  • Fişi kablodan değil, prizden tutarak çekmeliyiz.
  • Kablosu yıpranmış cihazları kullanmamalıyız.
  • Islak zeminlerde elektrikli aletler kullanmamalıyız.
  • Elektrik tellerinin altında oyun oynamamalıyız.
  • Çoklu prizlere başka bir çoklu priz takmamalıyız.

B. Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İlgili çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198-199 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 199 Cevapları


C. Aşağıdaki görsellerde verilen tehlikeli durum için bir öneri cümlesi yazınız. 


Cevap :

Bozuk priz – Kırık prizler tamir ettirilmelidir.

Hasarlı ütü – Kablosu hasarlı elektrikli araçlar kullanılmamalıdır.

Yüksek gerilim hattı – Elektrik iletim hatlarının bulunduğu yerlerin yakınlarında oynamamalı, uçurtma uçurmamalıyız.


Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Yanlış ) 1. Bozulan elektrikli ev aletlerini önce kendimiz tamir etmeli olmuyorsa uzman kişilere başvurmalıyız.
  • (Doğru) 2. Banyo gibi ıslak zeminli ortamlarda saç kurutma makinesi kullanmak, elektrik çarpmalarına neden olur.
  • (Doğru)  3. Su kaçağı, yangın, deprem gibi olaylarda elektriğin kesilmesini sağlamalıyız.
  • (Doğru)  4. Küçük çocukların zarar görmemesi için prizlerin kapaklı olmasına dikkat etmeliyiz.
  • (Yanlış )  5. Plastik kısmı zarar görmüş ve açılmış kabloları dokunmamak şartıyla kullanabiliriz.
  • (Yanlış )  6. Yüksek gerilim hatlarının altına çok yüksek olmayan ev ve iş yerleri yapılabilir.
  • (Yanlış )  7. Elektrik çok tehlikeli olduğu için kullanmamalıyız.
  • (Doğru)  8. Büyüklerimizin kullanması gereken ütü gibi aletleri büyüklerimizin haberi olmadan kullanmamalıyız.


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 193-194-195-196-197 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrik Çarpmasına Dikkat Edelim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 193, 194, 195, 196, 197


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrik Çarpmasına Dikkat Edelim Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 193-194-195-196-197 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 193-194-195-196-197


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları


Araştıralım; Öğrenelim Elektrik Tehlikelidir


Amaç: Elektriği güvenli kullanmayı kavramak

Gerekli Malzemeler: karton, renkli kalemler, yapıştırıcı, güvenli elektrik kullanımıyla ilgili görseller.

İzlenen Yol

1. Elektriğin can ve mal güvenliği bakımından tehlikelere sebep olmaması için nelere dikkat edilmesi gerektiğini araştıralım.


Cevap : Elimizi prizlerden uzak tutmalı, çıplak kablolara dokunmamalıyız.


2. Araştırma sonuçlarımızı kullanarak bir poster hazırlayalım (Yapıştırıcı kullanırken dikkatli olalım.).


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları”

Soru : • Hazırladığımız posteri sınıfta arkadaşlarımıza sunalım (Yapıştırıcı kullanırken dikkatli olalım.)


Cevap :

Poster çalışmasını yukarıdan bakabilirsiniz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları


Soru : Elektrik çarpmasından korunmak için nelere dikkat etmeliyiz?


Kısa Cevap :

Maddeler Halinde Elektrik çarpmasından korunmak için dikkat etmesi gerekenler şunlardır ; 

  • Islak bir şekilde prize dokunmamalıyız.
  • Prizleri bilen bir kişi tamir etmelidir.
  • Banyoda ıslak bir şekilde fön makinesi kullanmamalıyız.
  • Elektrikli cihazla kapalıyken prize takmalıyız.
  • Tamir işlerinde sigortaları kapatmalıyız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Elektrik çarpmasından korunmak için dikkat etmesi gerekenler şunlardır ; 

  • Açık kablolara dokunmamalıyız.
  • Ellerimiz ıslak prizlere dokunmamalıyız.
  • Sigortalar kapalıyken tadilat yapmalıyız.
  • Bilmediğimiz elektrik işlerinde usta çağırmalıyız.
  • Banyoda ıslakken fön makinesi kullanmamalıyız.
  • Zemin ıslakken elektrikli araç ve gereçleri kullanmamalıyız.


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 191-192 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 191, 192


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 191-192 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 191-192


A. Aşağıda görselleri verilen araçların elektrik kaynağını görsellerin altlarına yazınız.


Cevap :

  • Duvar saati – Pil
  • Elektrikli süpürge – Şehir elektriği
  • Telsiz – Batarya
  • Araba – Akü
  • Dizüstü bilgisayar – Batarya
  • Fırın – Şehir elektriği
  • Uzaktan kumanda – Pil
  • Kamyon – Akü
  • Cep telefonu – Batarya

3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları


B. Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İlgili çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 191-192 Cevapları”

C. Aşağıda elektrik kaynaklarından bazıları verilmiştir. Bu kaynaklar ile ilgili ifadeleri eşleştiriniz. 


Cevap :

1- Pil = b. Düşük elektrik enerjisi üreten elektrik kaynağıdır.

2- Batarya = a. Birçok pilin bir araya gelmesiyle oluşur.

3- Akü =  c. Elektrik santrallerinde üretilen elektrik kaynağıdır.

4- Şehir elektriği  =



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 185-186-187-188-189-190 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrik Kaynaklarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 185, 186, 187, 188, 189, 190


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrik Kaynaklarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 185-186-187-188-189-190 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 185-186-187-188-189-190


Soru : Çocuk elektrik düğmesini niçin açıyor?


Cevap :

Lambanın yanması için açıyor.


Soru : Televizyonun fişinin prize takılmasının sebebi nedir?


Cevap :

Televizyonun açılması için fişi prize takıyor.


Soru : Televizyon kumandasına neden pil takılır?


Cevap :

Kumandanın çalışması için ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlamak için pil takılır.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları


Araştıralım; Öğrenelim Kaynaklarına Göre Sınıflandıralım


Amaç: Kullanılan elektrik kaynağına göre elektrikli araç-gereçleri sınıflandırmak

Gerekli Malzemeler: karton, cetvel, renkli boya kalemleri, elektrikli araç-gereç görselleri, yapıştırıcı.

İzlenen Yol
1. Çevremizde kullanılan elektrikli araç gereçlerin bir listesini yapalım. Listemizde yer alan elektrikli araç-gereçlerin hangi elektrik kaynağı ile çalıştığını araştıralım.
2. Listemizde yer alan elektrikli araç-gereçleri kullanılan elektrik kaynağına göre sınıflandıralım.
3. Yaptığımız sınıflandırmayı, arkadaşlarımızın sınıflandırmalarıyla karşılaştıralım.
4. Elektrik kaynağına göre elektrikli araç-gereçlerin sınıflandırıldığı bir poster hazırlayalım (Yapıştırıcı kullanırken dikkatli olalım.).

Televizyon Şehir elektriği
Kumanda Pil
Otomobil farı Akü
Elektrikli bisiklet Akü
Elektrikli süpürge Şehir Elektriği


Soru : • Posterimizi sınıfta arkadaşlarımıza sunalım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları”

Soru : Tost makinesi, gece lambası, kol saati, tablet, bilgisayar ve otomobil farları hangi elektrik kaynakları ile çalışır? 


Kısa Cevap :

Tos makinesi: Şehir elektriği

Gece lambası: Şehir elektriği

Kol saati: Pil

Tablet: Batarya

Bilgisayar: Şehir elektriği

Otomobil farları: Akü


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları


Araştıralım; Öğrenelim Piller ve Çevre


Amaç: Pil atıklarının çevreye vereceği zararların farkına varmak, çevreyi korumak için öneriler geliştirmek

Gerekli Malzemeler: karton, renkli boya kalemleri, pil atıkları ve çevrenin korunması ile ilgili görseller

İzlenen Yol
1. Pil atıklarının çevreye vereceği zararları araştıralım. Araştırmamızda bilimsel çocuk dergilerinden ve kitaplarından yararlanalım. Çevreyi korumak için çalışan sivil toplum kuruluşlarından biri olan Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfının (ÇEVKO) genel ağ adresini (www.cevkococuk.org) ziyaret edelim.
2. Araştırma sonuçlarımızdan yararlanarak pil atıklarının çevreye zarar vermemesi için yapılması gerekenleri tartışalım. Bu konuda öneriler ortaya koyalım.
3. Atık pillerin çevreye verdiği zararlar hakkında kişileri bilinçlendirmeyi amaçlayan sloganlar hazırlayalım.
4. Pil atıklarının çevreye verdiği zararları ve bu konuda alınması gereken önlemleri poster hâline getirelim.


Soru : • Hazırladığımız sloganları ve posteri sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Doğa katili piller.
  • Doğa pillere atılırsa, doğanın pili biter.

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : • Çocuklar tükenen pilleri neden atık pil kutusuna atıyorlar?


Cevap : Doğaya zarar verdiği için onların ve onları gerekli yerle gitmesi için atık pil kutusuna atıyorlar.


Soru : • Tükenen piller diğer atıklarla beraber çöpe atılırsa ne olur?


Cevap : İçindeki kimyasallardan dolayı doğaya zarar verir.


Soru : Evimizde kullandığımız piller tükendiğinde bu pilleri ne yapıyoruz?


Kısa Cevap :

Evimizde kullandığımız piller tükendiğinde bu pilleri geri dönüşüme atıyoruz.

Uzun Cevap :

Evimizde kullandığımız piller tükendiğinde bu pilleri ; marketlerde ve okumuzdaki pil geri dönüşüm kutuları atıyoruz. Pilleri evimizde kutu içerisinde biriktiririz. Pilleri asla doğaya atmayız.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 183-184 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 183, 184


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 183-184 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 183-184


A. Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İlgili çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183-184 Cevapları”

B. Elektriğin olmadığı dönemlerde insanlar, aydınlanma ve ısınma amacıyla hangi araç-gereçleri kullanıyordu? Araştırma yapıp edindiğiniz bilgileri aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

Elektriğin olmadığı dönemlerde insanlar, aydınlanma ve ısınma amacıyla ; odun sobası, gaz lambası, meşale gibi araç ve gereçleri kullanıyorlardı.

Uzun Cevap :

Elektriğin olmadığı dönemlerde insanlar, aydınlanma ve ısınma amacıyla araç ve gereçler şunlardır ;

Isınma : odun sobası, sıcak su kaynakları

Aydınlatma ; gaz lambası, meşale


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları


C. Aşağıdaki tabloda verilen elektrikli araç-gereçlerin kullanım amaçlarını belirleyiniz. İlgili sütunları örnekteki gibi “✔” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Abajur-Aydınlatma Amaçlı
  • Ütü-Ev Araç-Gereci
  • Elektrikli soba-Isınma Amaçlı
  • Mikser-Ev Araç-Gereci
  • LED ampul-Aydınlatma Amaçlı
  • Elektrikli radyatör-Isınma Amaçlı
  • Çamaşır makinesi-Ev Araç-Gereci
  • El feneri-Aydınlatma Amaçlı
  • Araba farı-Aydınlatma Amaçlı
  • Kombi-Isınma Amaçlı


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 177-178-179-180-181-182 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrikli Araç-Gereçleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180, 181, 182


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Elektrikli Araç-Gereçleri Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 177-178-179-180-181-182 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 177-178-179-180-181-182


Elektrik, hayatımızın her alanındadır. Çok çeşitli işlerde elektrikli araçları kullanırız. Mutfaklar birçok elektrikli aracı bir arada görebileceğimiz yerlerden biridir

Soru :  Yukarıdaki görsellerde elektrikle çalışan araçlar nelerdir? Bu araçlar hangi amaçla kullanılır? 


Cevap :

Sokak lambaları: Aydınlanma amacıyla kullanılır.

Elektrikli soba: Isınmak amacıyla kullanılır.

Mikser: Yemek yaparken karıştırmamız gereken şeyleri karıştırmak için kullanılır.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


Soru :  Yukarıdaki görselde elektrikle çalışan hangi araç-gereçler vardır? 


Cevap :

Yukarıdaki şekilde bütün aletler elektrikle çalışmaktadır. Ütü, elektrikli süpürge, fön makinesi, bilgisayar.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


Araştıralım; Öğrenelim Günlük Yaşamdaki Elektrik 


Amaç: Elektriğin günlük yaşamdaki önemini açıklamak

Gerekli Malzemeler: defter, kalem.

İzlenen Yol
1. Defterimize yandaki gibi bir tablo çizelim. Tabloya evimizde ya da okulumuzda kullandığımız elektrikli araç-gereçlerin isimlerini ve bunları hangi amaçlarla kullandığımızı yazalım.
2. Büyüklerimize elektriğin olmadığı dönemlerde günlük yaşamın nasıl olduğunu soralım. Onlardan bugün elektrikli araç-gereçler ile yaptığımız işlerin o yıllarda nasıl yapıldığını anlatmalarını isteyelim.
3. Elde ettiğimiz bilgilerden yararlanarak elektriğin günlük yaşamdaki önemini açıklayan bir paragraf yazalım.


Lamba : Aydınlanmak için kullanırız.
Akıllı tahta :  Eğitim amaçlı kullanıyoruz.
Telefon :  İletişim kurmak için kullanıyoruz.
Elektrikli Soba :  Isınma amacıyla kullanıyoruz.


Soru : • Yazdığımız paragrafı arkadaşlarımıza okuyalım.


Cevap :

Eski dönemlerde evlerimiz ve sokaklarımız karanlıktı. ancak günümüzde lambalar sayesinde evlerimiz ve sokaklar aydınlık bir şekilde yaşıyoruz.

Eski dönemlerde ısınmak için odun sobaları varken, günümüzde elektrikli ısıtıcılar vardır.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları


Soru : Elektrikli araç-gereçlere örnekler vererek bunları hangi amaçlarla kullandığımızı belirtelim.


Kısa Cevap :

Buzdolabı : Ürünleri saklama

Elektrikli Soba : Isınma

Süpürge Makinesi : Evi temizleme

Uzun Cevap :

Lamba : Aydınlatma

Fırın : Yemekleri pişirme ve ısıtma

Elektrikli Ocak : Yemekleri pişirme ve ısıtma

Buzdolabı : Yemekleri saklama

Çamaşır Makinesi : Elbiseleri temizleme


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek elektriğin getirdiği kolaylıkların neler olduğunu arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Elbiseleri kolayca yıkanması
  • Evlerimizin aydınlanması
  • Isıtıcılarla ısınması
  • Evin kolayca temizlenmesi
  • Yemeklerin kolayca ısıtılması


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 173-174-175 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 173, 174, 175


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 173-174-175 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 173-174-175


A. Aşağıdaki tabloda bazı canlıların görselleri numaralanarak verilmiştir.


Soru : Aşağıdaki soruları tabloya göre cevaplayınız.


Cevap :

a. Hangileri canlı varlıktır? = a. 1, 3, 4, 5, 8, 9 

b. Hangileri cansız varlıktır? = b. 2, 6, 7 

c. Hangileri kendi besinini üretir? =  c. 1, 5

ç. Hangileri çoğalır? = ç. 1, 3, 4, 5, 8, 9 

d. Hangileri zıplayarak hareket eder? = d. 3, 8


B. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız. 


1. Doğal çevre nedir? 3 tane örnek veriniz.


Kısa Cevap :

Dünya da doğal bir şekilde meydana gelen canlı ve cansız varlıkların bütüne doğal çevre denir.

Maddeler halinde doğal çevre örnekleri şunlardır ;

  • Dağlar
  • Traverter
  • Denizler

Uzun Cevap :

Dünya da doğal bir şekilde meydana gelen canlı ve cansız varlıkların bütüne doğal çevre denir.

Madde madde doğal çevre örnekleri şunlardır ;

  • Akarsu
  • Göl
  • Deniz
  • Ormanlar
  • Bitkiler
  • Ağaçlar

2. Hava kirliliğini önlemek için neler yapılabilir?


Kısa Cevap :

Maddeler halinde hava kirliliğini önlemek için yapılması gerekenler şunlardır ;

  • Yangınların önlenmesi
  • Fosil yakıtların önlenmesi
  • Fabrikalara fitrelerin takılması

Uzun Cevap :

Madde madde hava kirliliğini önlemek için yapılması gerekenler şunlardır ;

  • Isınmak için fosil yakıtlarından vazgeçilmesi
  • Elektrikli araçlara geçilmesi
  • Dünyada acilen temiz enerji kaynaklarına geçilmesi
  • Güneş enerjisinin hayatımıza kazandırılması
  • Binalarda yalıtımların yapılması
  • Arabalarda ve fabrikalarda fitrelerin kullanılması

3. Doğal çevreyi korumak için neler yapılabilir?


Maddeler halinde Doğal çevreyi korumak için için yapılması gerekenler şunlardır ;

  • Doğal alanları korumak için yasaların yapılması gerekir.
  • Doğal çevreler de imara kapatılmalıdır.

Uzun Cevap :

Madde madde Doğal çevreyi korumak için için yapılması gerekenler şunlardır ;

  • Denizlere, göllere çöp atılmamalı,
  • Sularda yer alan ekosistem korunmalıdır.
  • Doğal çevrelerde imar yapılmamalı
  • Doğal çevreler tahrip edilmemesi gerekir
  • Doğal çevreler korunarak genişletilmelidir.

4. Doğal ve yapay çevre arasındaki farklar nelerdir?


Kısa Cevap :

Doğal ve yapay çevre arasındaki fark ; doğal çevrede kendi kendine oluşurken, yapay çevreler insanların elleriyle oluşan bir çevredir.

Uzun Cevap :

Doğal çevre ; dünya üzerinde kendi kendine oluşmuş olan canlı ve cansız olan bir çevre olarak kabul edilir.

Örnekler : Ormanlar, denizler, göller, dağlar

Yapay çevre ; dünyada insanların elinden oluşmuş olan çevre olarak kabul edilir.

Örnekler : Barajlar, heykeller, binalar


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


C. Aşağıda verilen soruların doğru cevabını işaretleyiniz. 


1. Ebru, sınıf panosuna 3 tane canlı varlığın görselini asacaktır.

Buna göre Ebru aşağıdakilerden hangisini sınıf panosuna asmış olamaz?


A) Toprak
B) Çiçek
C) Kedi


2. Aslı: Taşı fırlatınca hareket ediyor. Bu nedenle taş canlı bir varlıktır.
Merve: Tohum boşaltım yapmadığı için cansız bir varlıktır.
Suat: Beslenme canlıların ortak özelliklerindendir.

Canlı ve cansız varlıklar ile ilgili hangi öğrencinin yorumu doğrudur?


A) Aslı B) Merve C) Suat


3. I. Orman – Doğal çevre
II. Tarla – Yapay çevre
III. Oyun parkı – Doğal çevre

Yukarıdaki eşleştirmelerden hangileri doğrudur?


A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III


4. Ahmet, köpeği için ailesinden yapay çevre tasarlamasını istemiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi köpek için uygun bir yapay çevredir?


A) Akvaryum
B) Kulübe
C) Kafes


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları


5. Aşağıda bazı canlılara ait görseller verilmiştir.  Buna göre aşağıdakilerden hangisi bu canlıların ortak özelliklerinden biri değildir?


A) Solunum yapma B) Besin üretme C) Boşaltım yapma


6. Doğal çevrenin korunması hakkında araştırma yapan bazı öğrencilerin bu konu hakkındaki çözüm önerileri aşağıda verilmiştir.

Mert  Ağaç dikmeliyiz. Ormanların sayısını artırmalıyız.

İrem  Çöpleri toplayıp çöp kutusuna atmalıyız. Çevremizi kirletmemeliyiz.

Tolga Ormanlık alanlara fabrika kurmalıyız. Fabrika atıklarını sulara vermeliyiz.

Buna göre hangi öğrencilerin çözüm önerisi doğrudur?


A) Mert ve Tolga B) Tolga ve İrem C) İrem ve Mert


7. Aşağıda papağanın yaşadığı iki ayrı ortamın görseli verilmiştir. Buna göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) 1. görseldeki papağan, insanlar tarafından oluşturulmuş bir ortamda yaşar.
B) 2. görseldeki papağan, beslenme ve barınma gibi ihtiyaçlarını doğal çevreden karşılar.
C) 2. görseldeki papağanın yaşadığı çevre, çok kısa zamanda oluşmuştur.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 170-171-172 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 170, 171, 172


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 170-171-172 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 170-171-172


A. Aşağıda verilen görselleri inceleyiniz. Bu çevrelerden doğal olanları mavi, yapay olanları kırmızı kutucuğa yazınız.


Cevap :

Doğal Çevre: Dağ, göl, orman, mağara, çöl, ova

Yapay Çevre: Köprü, tarla, cami, akvaryum, oyun parkı, ev


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


B. Aşağıdaki cümleleri kutucuklarda verilen ifadelerin uygun olanlarıyla tamamlayınız.


Cevap :

1 İnsanlar tarafından oluşturulan çevreye yapay  çevre denir.

2 Pamukkale Travertenleri doğal anıta örnektir.

3 Atıkların çeşitli işlemlerden geçerek yeni ürünlere dönüştürülmesine geri dönüşüm  denir.

4 Okul, eğitim ve  öğretim  ihtiyacımızı karşıladığımız yerdir.

5 Mağara ve şelaleler doğal  çevrenin bir parçasıdır.


C. Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İlgili çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 170-171-172 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


Ç. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki çevre sorunu ile ilgili çözüm önerilerinin olduğu kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

1. Fabrika atıklarının sulara karışması engellenmelidir.
2. Evsel atıklar çevreye atılmamalıdır.
3. Fabrika bacalarına filtre takılmalıdır.


D. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız.


Cevap :

(Yanlış) 1. Peribacaları, millî parka örnektir.

(Doğru) 2. Hava kirliliği sağlığımıza zarar verir.

(Doğru) 3. Doğal çevre, birçok canlının yaşam alanıdır.

(Yanlış)  4. Alışverişlerde bez poşet yerine naylon poşet kullanmalıyız.

(Doğru)  5. Yapay çevrede yaşayan canlıların beslenme ihtiyacı insanlar tarafından karşılanır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Çevrenin Farkları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Çevrenin Farkları Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Yapay Çevre Tasarlıyorum 


Amaç: Yapay çevre hazırlamak

Gerekli Malzemeler: hazırlayacağınız yapay çevre ile ilgili malzemeler.

İzlenen Yol
1. Üçer kişilik gruplar oluşturalım ve grup arkadaşlarımız arasında adil bir görev dağılımı yapalım. Grupça hazırlamak istediğimiz yapay çevreyi belirleyip bunu yapmak için gerekli malzemeleri temin edelim.
2. Hazırlayacağımız yapay çevrenin taslağını defterimize çizelim.
3. Arkadaşlarımızla birlikte tasarladığımız çevreyi, edindiğimiz malzemeleri kullanarak oluşturalım. Etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.


Soru : • Hazırladığımız yapay çevrenin özelliklerini arkadaşlarımıza tanıtalım.


Cevap :

Hazırladığımız yapay çevrenin insanlar, hayvanlar ve bitkilerin rahat bir şekilde yaşayabilecekleri bir ortam olarak tasarladık.


Soru : • Hazırladığımız bu çevrede hangi canlılar yaşayabilir? Söyleyelim.


Cevap :

Hazırladığımız bu çevrede bütün insanlar, hayvanlar ve bitkiler yaşayabilir.


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. Sizce ormanların yok edilmesi burada yaşayan canlıları nasıl etkiler?


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169 Cevapları”

Cevap :

Hayvanların barınma, beslenme ve yaşam özgürlüklerini kısıtlar ve zorlaştırır.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


Soru : Dünyada nereler doğal çevreyi oluşturur?


Kısa Cevap :

Ormanlar, denizler, akarsular, dağlar gibi benzeri şeyler doğal çevreyi oluşturur.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Dünyada doğal çevreyi oluşturan şeyler şunlardır ;

  • Dağlar
  • Denizler
  • Akarsular
  • Göller
  • Ağaçlar,
  • Ormanlar
  • Bitkiler
  • Hayvanlar


 

Our Score
error: Content is protected !!