3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 162-163-164 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Çevre Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 162, 163, 164


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Doğal ve Yapay Çevre Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 162-163-164 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 162-163-164


Soru : Yaşadığımız ilde veya yakın bir ilde bulunan bir millî parkı ailemiz ile ziyaret edelim veya genel ağdan bu millî park hakkında bilgi edinelim.

Bu millî park ile ilgili bilgilerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. Doğal anıtlara ve millî parklara başka örnekler verelim.


Kısa Cevap :

Doğal anıtlar :  Pamukkale Travertenleri, Nemrut Dağı Milli Parkı, Kapadokya – Göreme Tarihi Milli Parkı

Millî parklar :  Abant Gölü Millî Parkı, Ağrı Dağı Millî Parkı

Uzun Cevap :

Doğal anıtlar :  Damlataş Mağarası, Cennet ve Cehennem Mağaraları, Tortum Şelalesi, Manavgat Şelalesi, Ölüdeniz, Van Gölü, Cilo Dağı

Millî parklar : Aladağlar Millî Parkı, Altınbeşik Mağarası Millî Parkı, Altındere Vadisi Millî Parkı, Başkomutan Tarihî Millî Parkı, Beydağları Sahil Millî Parkı, Beyşehir Gölü Millî Parkı


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


Soru : Yapay ve doğal çevreye çevremizden başka örnekler verelim. 


Kısa Cevap :

Yapay çevreye çevremizden örnekler : Yollar, köprüler, akvaryumlar

Doğal çevreye çevremizden örnekler : Ormanlar, ağaçlar, ovalar

Uzun Cevap :

Yapay çevreye çevremizden örnekler :  Tarihi eserler, kaleler, hamamlar, medreseler, bahçeler, barajlari, parklar, oyun alanları, köprüler, viyadükler, binalar, evler, okullar

Doğal çevreye çevremizden örnekler :  Ormanlar, dağlar, akarsular, vadiler, ovalar, çöller, denizleri, çaylar



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 159-160-161 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremizi Temiz Tutalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 159, 160, 161


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremizi Temiz Tutalım Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 159-160-161 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 159-160-161


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : Aynı parkın farklı durumlarını gösteren yukarıdaki görselleri inceleyelim. Aşağıdaki soruları sınıfımızda tartışarak cevaplayalım.


• Parktaki kirliliğin nedenleri neler olabilir?


Cevap :

Parktaki kirliliğin nedenleri, yerlere çöp atılması


• Parkın her zaman temiz olması için neler yapılabilir?


Cevap :

Çöpleri, çöp kovasına atılması, uyarı levhaları asılması ve insanların bilinçlendirilmesi.


• Hangi ortam insanların vakit geçirmesi için uygun bir alandır? Niçin?


Cevap :

Temiz ve sağlıklı olan ortamlarda insanların vakit geçirmesi için uygun bir alandır.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Proje Tasarlayalım, Uygulayalım 


Projenin amacı: Sınıfın ve okulun her zaman temiz kalmasını sağlamak

Proje adı: Projemize, amacımızı yansıtan bir isim verelim. Örneğin “Temiz Okul, Sağlıklı Çevre” vb.

Ön araştırma: Sınıfımızda ve okulumuzda kirliliğe neden olan etkenleri araştıralım. Araştırmamızı bir proje günlüğü tutarak kayıt altına alalım.

Projeyi tanımlama: Ön araştırma sonuçlarımızı göz önüne alarak projemizi tanımlayalım. Bu aşamada görüş ve önerileri grup içinde tartışalım.

• Sınıfımızın ve okulumuzun her zaman temiz kalabilmesi için neler yapabileceğimizi belirtelim.

• Proje uygulamasının nasıl olacağını basit ve açık ifadelerle yazalım.

Projenin uygulanması: Hedeflediğimiz süre içinde projemizi gerçekleştirelim.

Sonuç ve paylaşma: Uygulama sonuçlarını değerlendirelim. Bir sunu hazırlayarak sınıfımızdaki arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap :

Proje Adı: Okulumuzda Koşmayalım

Ön Araştırma: Okulda ve Sınıfta Koşulması

Ön Araştırma Proje Günlüğü: Gün gün öğrencilerin hareketlerinin takip edilmesi

Tarih: 01.01.2024

Araştırma Konusu: Kirliliğin Önemi

Sınıfımızdaki Temizlik Sorunları: Çöplerin yere atılması, sınıfta koşulması

Okulumuzdaki Temizlik Sorunları: Çöplerin yere atılması, sınıfta koşulması

Projeyi Tanımlama: Araştırma için grupların oluşturulması

Ön araştırma sonuçlarına dayanarak, projemizi aşağıdaki şekilde tanımlayalım:

Proje Amaçları: Temiz bir öğrenim alanın oluşturulması

Proje Uygulaması: Uyarıların ve tabelaların asılması

Haftalık Temizlik Programı: Grup içerisinde dağılımların olması

Bilinçlendirme Etkinlikleri: Afişlerin asılması

Geri Dönüşüm ve Atık Yönetimi: Çöp kovalarına

Proje Süreci: Gruplar halinde öğrencilerin hareketleri incelendi. Bunun sonucunda temiz bir öğrenim alanı sağlandı.

Sonuç ve Paylaşma:  Çalışmalar ve afişler sonucunda temiz bir ortam elde ettik. Öğrencilerin davranışları düzeltildi ve öğrenciler bilinçlendirildi.

Uzun Cevap :

Proje Adı: Okulda ve Sınıfta Çöpler Çöp Kovasına

Ön Araştırma: Okulda ve Sınıfta Çöpler

Ön Araştırma Proje Günlüğü: Gün gün öğrencilerin hareketlerinin takip edilmesi

Tarih: 01.05.2024

Araştırma Konusu: Kirliliğin Önlenmesi ve Temiz Okul

Sınıfımızdaki Temizlik Sorunları: Çöplerin yere atılması, sınıfta koşulması, yerlerin kirlenmesi

Okulumuzdaki Temizlik Sorunları: Çöplerin yere atılması, sınıfta koşulması

Projeyi Tanımlama: Araştırma için grupların oluşturulması

Ön araştırma sonuçlarına dayanarak, projemizi aşağıdaki şekilde tanımlayalım:

Proje Amaçları: Temiz bir öğrenim alanın oluşturulması

Proje Uygulaması: Uyarıların ve tabelaların asılması

Haftalık Temizlik Programı: Grup içerisinde dağılımların olması

Bilinçlendirme Etkinlikleri: Afişlerin asılması

Geri Dönüşüm ve Atık Yönetimi: Çöp kovalarına

Proje Süreci: Gruplar halinde öğrencilerin hareketleri incelendi. Bunun sonucunda temiz bir öğrenim alanı sağlandı.

Sonuç ve Paylaşma:  Çalışmalar ve afişler sonucunda temiz bir ortam elde ettik. Öğrencilerin davranışları düzeltildi ve öğrenciler bilinçlendirildi.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 157-158 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremi Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 157, 158


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Çevremi Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 157-158 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 157-158


Soru :  Çevre, canlıyı kuşatan ve etkileyen her şeydir. Yukarıdaki görseli inceleyelim. Görselde gördüklerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Salıncakta sallanan ve onu sallayan 2 tane  çocuk.

Kaydıraktan kayan 1 tane çocuk.

3 tane çocuğun top oynaması.

1 anne kuş ve onun yavruları

Ağaçlar.


Soru :  Her canlının içinde yaşadığı ortam onun çevresidir. O hâlde yaşadığımız ve etkileşim hâlinde olduğumuz çevremizi en iyi tanımlayacak sözcükleri söyleyelim.


Cevap :  Ağaçlar, Hayvanlar, İnsanların birbirleriyle yardımlaşması, dayanışması.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Soru : Yaşadığımız çevrede ihtiyaçlarımızı karşıladığımız varlıklara başka örnekler verelim.


Kısa Cevap :

Market, alışveriş merkezleri, para, ulaşım araçları ve benzeri örnekler verilebilir.

Uzun Cevap :

Madde madde Yaşadığımız çevrede ihtiyaçlarımızı karşıladığımız varlıklara  örnekler şunlardır ;

  • Para
  • Hastane
  • Araba
  • Otobüs
  • Market
  • Manav
  • Uçak
  • Tren
  • Bakkal


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 155-156 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 155, 156


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 155-156 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 155-156


A. Aşağıda görselleri verilen varlıklardan canlı olanların kutucuğuna “✓” cansız olanların kutucuğuna “X” işareti koyunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları”

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız. 


Cevap :

  • (Yanlış ) 1. Tohum cansız varlıklardandır.
  • (Doğru) 2. Tohumların çimlenmesi ile bitki oluşur.
  • (Doğru) 3. Kurbağa zıplayarak hareket eder.
  • (Doğru) 4. Bitkiler yapraklarını dökerek boşaltım yapar.
  • (Yanlış )  5. Suda yaşayan canlılar solunum yapamaz.
  • (Doğru) 6. Bitkilerin ışığa yönelmesi hareket ettiğini kanıtlar.

3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


C. Aşağıda fasulye bitkisinin yaşam döngüsü verilmiştir. Buna göre görseldeki kutucuklara, verilen olayların numarasını yazınız. 


a. Yetişkin bitki çiçek açar.
b. Yetişkin bitki oluşur.
c. Tohum meydana gelir.
ç. Genç bitki meydana gelir.
d. Çimlenme görülür. 


Cevap :

1. c 2. d 3. ç 4. b 5. a


Ç. Canlı varlıkların ortak özelliklerini aşağıya yazınız. 


Cevap :

Canlıların ortak özellikleri; büyüme, gelişme, solunum ve boşaltım yapma, uyarılara tepki verme, beslenme, hareket etmedir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bitkilerin Hayat Döngüsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 153, 154


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bitkilerin Hayat Döngüsü Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 153-154


Soru : “Tohumlar fidana / Fidanlar ağaca / Ağaçlar ormana / Dönmeli yurdumda” şeklindeki şarkı sözlerinde bahsedildiği gibi tohumlardan fidan, fidandan ise ağaç meydana gelir. Bitkilerin çoğu tohumun gelişmesiyle meydana gelir. Acaba tohumdan bir bitki nasıl oluşur?


Cevap :

Tohumlar önce fidan, ağaç, ağaçlar bir araya gelince ormana dönüşür.


Deneyelim, Öğrenelim Tohumdan Bitki Oluşuyor


Amaç: Tohumdan bitki oluşum sürecini ve bitkinin büyüme sürecini gözlemlemek

Gerekli Malzemeler: nohut, mercimek, fasulye ve mısır tohumları; boş bir kap, bir miktar pamuk, saksı, toprak, su.

İzlenen Yol

1. Üçer kişilik gruplar oluşturalım. Çalışma için kullanacağımız tohumu grupça belirleyelim ve Görsel-1’deki gibi gerekli malzemeleri temin edelim.
2. Boş kabın zeminine pamukların bir kısmını koyalım.
3. Pamuğun içine Görsel-2’deki gibi tohumları yerleştirelim.
4. Pamuğun geri kalanını tohumların üzerini kapatacak şekilde yerleştirelim.
5. Pamuğa Görsel-3’teki gibi bir miktar su dökelim.
6. Pamuğu belirli aralıklarla sulayarak pamuğun ıslak kalmasını sağlayalım.
7. Tohumları her gün gözlemleyerek değişiklikleri gün gün defterimize kaydedelim.
8. Tohumlardan yapraklar çıktıktan sonra fide hâline gelen bitkiyi içine toprak koyduğumuz saksıya dikelim.
9. Fideyi belirli aralıklarla sulayalım.
10. Fidedeki gelişmeleri sabırla bekleyelim ve gelişmeleri gün gün defterimize kaydedelim. Etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


Soru : • Tohumdan yapraklar ne zaman çıkmaya başladı?


Cevap : 1 hafta sonrasında tohumdan yapraklar çıkmaya başladı.


Soru : • Tohumdan bitki, bitkiden meyve oluşuncaya kadar hangi olayları gözlemledik? Defterimize yazdığımız gözlemlerimizi sınıfımızdaki arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

  • Ektiğimizde tohumda
  • Sonra filizlendi.
  • Sonra fidan oldu.
  • Fidandan sonra ağaç oldu.
  • Ağaç olduktan sonra meyve vermeye başladı.


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151-152 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlıların Ortak Özellikleri  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlıların Ortak Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151-152 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150-151-152


Deneyelim, Öğrenelim Canlılar ve Cansızlar


Amaç: Çevrede gözlemlenebilen varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırmak

Gerekli Malzemeler: defter, kalem.

İzlenen Yol
1. Öğretmenimiz ve arkadaşlarımızla okulumuzun bahçesine çıkalım.
2. Okul bahçesindeki varlıkları inceleyelim (Varlıkları incelerken dikkatli olalım ve etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.).
3. Defterimize aşağıdaki gibi bir tablo hazırlayarak incelediğimiz varlıkların isimlerini tabloya yazalım.
4. Bu varlıkların canlı mı, cansız mı olduğunu nedenleri ile birlikte tablonun uygun bölümlerine yazalım.

Canlı varlıklar: Kedi, Köpek, Tırtıl, Ağaç
Neden canlı: Hepsi besleniyor ve nefes alıp veriyor.
Cansız Varlıklar: Arabalar, Bisikletler, Okul kapısı
Neden Cansız: Çünkü beslenme nefes alma gibi ihtiyaçları yok


Soru : • Tespit ettiğimiz canlı ve cansız varlıklar nelerdir?


Cevap :

Canlı varlıklar: Kedi, Köpek, Tırtıl, Ağaç

Neden canlı: Hepsi besleniyor ve nefes alıp veriyor.

Cansız Varlıklar: Arabalar, Bisikletler, Okul kapısı

Neden Cansız: Çünkü beslenme nefes alma gibi ihtiyaçları yok


Soru : • Canlıların cansızlardan farkı nedir?


Cevap : Beslenme ve nefes almaları farklarıdır.


Soru : • Tablomuz ile arkadaşlarımızın tablolarının ortak yönleri nelerdir?


Cevap : Canlı ve cansız varlıklardan oluşması ,ortak yönleridir.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : Görselleri verilen oyuncaklar hareket edebilir. Peki, bu oyuncaklar canlı mıdır? Neden?


“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları”

Cevap :

Çünkü cansız varlıkların, canlı varlıklar gibi beslenme, dinlenme ve nefes alıp verme gibi temel ihtiyaçları yoktur.


Soru : Çevremizde gözlemlediğimiz canlı ve cansız varlıklara örnekler verelim.


Kısa Cevap :

Çevremizde gözlemlediğimiz canlı varlıklara örnekler : kuşlar, köpekler, kelebekler

Çevremizde gözlemlediğimiz cansız varlıklara örnekler :  araba, evler, oyuncaklar

Uzun Cevap :

Çevremizde gözlemlediğimiz canlı varlıklara örnekler : kedi, köpek, fare, kelebek, kuş, tavşan, papağan, karga, insanlar, ağaçlar

Çevremizde gözlemlediğimiz cansız varlıklara örnekler : araba, ev, bilgisayar, oyuncaklar, demir, direkler, tabelalar, altın, takılar.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 143-144 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlı ve Cansız Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 143, 144


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlı ve Cansız Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 143-144 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 143-144


Soru : Görsellerde bir doğal anıt, insanlar tarafından yapılan bir akvaryum ve park görmektesiniz. Buralardaki varlıklardan hangileri canlıdır?


Cevap :  Akvaryum içindeki ve parkın içerisindeki canlıdır.


Onların canlı olduğunun kanıtı nedir?


Cevap : Beslenme, uyuma, hareket etme ve büyüme kanıtı olarak verilebilir.


Canlıların ortak özellikleri neler olabilir? Arkadaşlarımızla bu soruların cevabını tartışalım. 


Cevap : büyüme ve gelişme, duyu ve tepki, üreme özellikleri olabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


Soru : Yukarıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki hangi varlıklar canlı, hangileri cansızdır? Tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Kadın, erkek, çocuk ve kedi canlıdır. Çocuğun kedinin yemesi için döktüğü mama, adamın taşıdığı kutu, kadının yanında kutu oyuncak uçak fil bunlar cansız varlıklardır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 137-138-139-140-141 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 137, 138, 139, 140, 141


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 137-138-139-140-141 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 137-138-139-140-141


A. Aşağıda görselleri verilen varlıkları “doğal ışık kaynağı”, “yapay ışık kaynağı” ve “ışık kaynağı olmayanlar” olarak gruplandırınız. Bunun için varlıkların isimlerini ilgili başlıkların altına yazınız.. 


Cevap :

Doğal Işık Kaynağı Olanlar: Ateş böceği, yıldızlar

Yapay Işık Kaynağı Olanlar: Araba farı, spot lambalar, ampul, meşale

Işık Kaynağı Olmayanlar: Ayna, ağaçlar, Ay


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


B. Ayşe, ders çalışırken elektrikler kesildi, bir an etrafındaki hiçbir şeyi göremediğini fark etti. Ayşe’nin annesi, hemen cep telefonunun fenerini açtı ve böylece etraf aydınlandı. Ayşe ödevini tamamlayabildi. 

Buna göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Cep telefonu yapay ışık kaynağıdır.
  2. (Doğru) Güneş doğal ışık kaynağıdır.
  3. (Yanlış) Ayşe, kitabını cep telefonunun ışığında lambaya göre daha rahat okuyabilmektedir.
  4. (Doğru) Görme olayının gerçekleşebilmesi için ışık gereklidir.

C. Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İlgili çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 137-138-139-140-141 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Meşale Yıldızlar Mum Güneş

Yukarıdaki ışık kaynaklarıyla ilgili olarak;

I. Hepsi doğal ışık kaynağıdır,
II. Yıldızlar ve Güneş doğal ışık kaynağıdır,
III. Meşale ve mum yapay ışık kaynağıdır

ifadelerinden hangisi / hangileri doğrudur?


A) Yalnız III B) II ve III C) I, II ve III


2. Zübeyde, Halime ve Mustafa tiyatroya gidiyor. Zübeyde A sırasının 3. koltuğuna, Halime, B sırasının 3. koltuğuna, Mustafa ise C sırasının 3. koltuğuna oturuyor.

Buna göre, Zübeyde, Halime ve Mustafa’nın sahnedeki sesleri duyma şiddetleri arasındaki büyüklük ilişkisi aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?


A) Zübeyde > Halime > Mustafa
B) Halime > Zübeyde > Mustafa
C) Mustafa = Halime = Zübeyde


3. Aşağıda bazı ses kaynakları numaralanarak verilmiştir. Verilenlerden hangileri doğal ses kaynağıdır?


A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


4. Elif, aynı radyonun sesini aşağıda gösterildiği gibi 1, 2 ve 3. durumlarda dinliyor.

1. durum 10 metre
2. durum 1 metre
3. durum 2 metre

Buna göre Elif ’in 1, 2 ve 3. durumlarda duyduğu sesin şiddetleri arasındaki ilişki aşağıdaki grafiklerden hangisinde doğru verilmiştir?


“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları”

5. Aşağıdaki ifadelerin başındaki kutucuklara ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazılacaktır.

İnsan kulağı her sesi duyabilir.
Sesin şiddeti azaldıkça duyulması kolaylaşır.
Ses kaynağından uzaklaşıldıkça sesin duyulması zorlaşır.

Buna göre kutucuklara sıra ile hangi harfler yazılmalıdır?


A) D D Y
B) Y Y D
C) Y D Y


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


6. Aşağıdaki varlıklardan hangisinin çıkardığı sesin şiddeti, işitme duyusunun zarar görmesine neden olabilir?


“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları”

7. Gitar Bağlama Keman

Yukarıda görselleri verilen varlıklarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?


A) Gitar, bağlama ve keman birer ses kaynağıdır.
B) Bağlama doğal ses kaynağıdır.
C) Keman doğal ses kaynağıdır.


8. Öğretmen: Havada uçan kuşun kanat sesini neden duyamayız?

Yukarıda öğretmenin sorduğu soruya öğrencilerden hangisinin verdiği cevap doğrudur?


A) Ahmet: Kulağımıza gelen kanat sesi şiddetli olduğu için duyamayız.
B) Ali: Kuş uzakta olduğu için duyulan sesin şiddeti azalmıştır.
C) Ayşe: İnsan kulağı her sesi duyabilir.


9. Yapılan bir deneyde üç öğrenci, bir ses kaynağı nın etrafına ikişer metre arayla yanda verilen görseldeki gibi diziliyor. Buna göre deneyle ilgili olarak;

I. Ses kaynağından çıkan ses her yöne yayılır.
II. Tüm öğrencilerin duyduğu ses şiddeti eşittir.
III. Ses kaynağına yaklaşıldıkça duyulan sesin şiddeti artar.

çıkarımlarından hangisi / hangileri yapılabilir?


A) Yalnız II B) I ve II C) I, II ve III



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 135-136 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 135, 136


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 4. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 135-136 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 135-136


A. Aşağıdaki ortamlardan hangilerinde ses şiddeti yüksek, hangilerinde daha düşüktür? Neden? Görsellerin altlarına yazınız.


Cevap :

Konser salonu: Ses şiddeti, müzik aletlerinden dolayı çok yüksektir.

Kütüphane: Ses şiddeti, kimse konuşmadığı için çok düşüktür.

Havaalanı: Ses şiddeti, uçakların çıkardığı seslerden dolayı çok yüksektir.

Yoğun trafik: Araçların seslerinden dolayı ses şiddeti çok yüksektir.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanlarının başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Her ses kaynağının çıkardığı sesin şiddeti aynıdır.
  2. (Doğru) Ses kaynağı yaklaştıkça duyulan sesin şiddeti artar.
  3. (Yanlış) İnsan kulağı tüm sesleri işitebilir.
  4. (Doğru) Bir sesin işitilebilmesi ses şiddetine bağlıdır.
  5. (Yanlış) Ses kaynağından çıkan ses her yöne yayılır.
  6. (Doğru) Uzaklık arttıkça işitilen ses şiddeti azalır.

3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


C. Görseldeki kişinin kulaklık takmasının sebebi nedir? Noktalı yere yazınız.


Cevap :

Yapılan işlem esnasında oluşan yüksek şiddetli sesten etkilenmemek için kulaklık takılmıştır.


Ç. Aşağıda bazı ses kaynakları numaralanarak verilmiştir. 


  1. Motorsikletin çalışması
  2. Zilin çalması
  3. Karın yağması
  4. Matkapın çalışması
  5. Davul sesi
  6. Kuş sesi
  7. Karıncanın yürümesi
  8. Kelebeğin uçması
  9. Köpeğin havlaması

a. Verilenlerden hangilerinin çıkardığı sesler diğerlerine göre daha şiddetlidir? Aşağıya yazınız.


Cevap :a. 1, 4, 5, 9


b. Hangilerinin çıkardığı sesleri insan kulağı duyamaz?


Cevap : b. 3, 7, 8


c. Verilenlerden hangilerinin çıkardığı seslere uzun süre maruz kalmak işitme duyusuna zarar verebilir?


Cevap : c. 1, 4 ve 5



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddetinin İşitme İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddetinin İşitme İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki çocuklar hangi varlıkların çıkardığı sesleri duyuyor olabilirler? Söyleyelim.


Cevap :

Kuş sesleri, uçak sesi, su sesi sesleri duyuyor olabilirler.


Soru : Çevremizdeki sesleri kulaklarımızla işitebildiğimizi hatırlayalım. Peki, çevremizdeki her sesi işitebilir miyiz?


Cevap :

Hayır işitmemiz mümkün değil. Sesin şiddeti kulağımızla duyabileceğimiz şiddette olması gerekmektedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Sesi Dinleyelim


Amaç: İnsan kulağı tarafından her sesin işitilip işitilemeyeceğini belirlemek

İzlenen Yol
Uyarı: Etkinlik gerçekleştirilirken sessiz olunmalıdır.
1. Üçer kişilik gruplar oluşturalım.
2. İki arkadaşımızdan sınıf tahtasının önüne çıkmasını isteyelim. Bu arkadaşlarımızdan görseldeki gibi fısıldayarak birbirleriyle konuşmalarını isteyelim. Onlar konuşurken onların konuşmalarını işitmeye çalışalım.
3. Şimdi de arkadaşlarımızdan seslerini biraz yükselterek konuşmalarını isteyelim. Onlar konuşurken biz de onların konuşmalarını işitmeye çalışalım.


Soru : • Arkadaşlarımızın konuşmalarını hangi durumda daha iyi işitebildik?


Cevap :

Yüksek sesle konuştuklarında daha iyi işitebildik.


Soru : • İnsan kulağı her sesi işitebilir mi?


Cevap :

Hayır işitemez. Ancak ses şiddeti yüksekse duyabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Yakın ve Uzaktaki Sesler


Amaç: Ses şiddeti ile uzaklık arasında nasıl bir ilişki olduğunu gözlemlemek

Gerekli Malzemeler: masa saati.

İzlenen Yol

Uyarı: Etkinlik gerçekleştirilirken sessiz olunmalıdır.
1. Saati sıramızın üzerine koyalım. Saatin çıkardığı “tik tak” sesini dinleyelim.
2. Yavaş yavaş saatin yanından uzaklaşalım. Bu arada saatin sesini dinlemeye devam edelim.


Soru : • Saatin sesini saate yakınken mi, uzakken mi daha iyi işitebildik? Söyleyelim.


Cevap :

Yakındayken daha iyi işitebildik. Çünkü kulağımızla daha yakınken daha iyi işitebiliriz.


Soru : • Ses şiddeti ile uzaklık arasında bir ilişki var mıdır? Bunu neye dayanarak söyleyebiliriz?


Cevap :

Evet. Ses şiddeti ile uzaklık arasında bir ilişki vardır. Çünkü yakın olduğumuzda sesin şiddetini daha iyi duyabiliriz. Uzaktayken ise, daha az duyabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


Soru : Çevremizden düşük ve yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnek verelim.


Kısa Cevap :

Çevremizden düşük şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : ateş böceği sesi, sivri sinek sesi

Çevremizden yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : siren sesi, korna sesi

Uzun Cevap :

Çevremizden düşük şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : kuş sesi, yılan sesi, kelebek sesi, kuşların kanat sesi,

Çevremizden yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : polis siren sesi, ambulans siren sesi, korna sesi, silah sesi, ezan sesi


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : Aşağıda yer alan farklı ortamlarda bulunduğumuzu ve bu sesleri işittiğimizi hayal edelim.


• Hangi varlıkların ürettiği sesler diğerlerinden daha az şiddetlidir?


Cevap : Uzay aracı, Uçak, Kamyon


• Hangi ortamlarda uzun süre bulunmak işitme kaybına neden olabilir?


Cevap : Çok gürültülü yerlerde uzun süre bulunursak işitme kaybına neden olabilir.



 

Our Score
error: Content is protected !!