3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Şeklini Öğrenelim  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 13, 14, 15, 16, 17


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Şeklini Öğrenelim  Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 TUNA Yayınları”

Soru : Dünya adı verilen gezegenimizde tüm canlılarla birlikte yaşıyoruz. Üzerinde yaşadığımız bu gezegen hakkında neler biliyoruz? Acaba Dünya’nın şekli nasıldır? Dünya’nın iç kısmında neler bulunmaktadır? Düşünelim ve düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Dünyanın şekli geoittir. Şeklinin yumurtaya benzetebiliriz. Dünyanın iç kısmında iç çekirdek, dış çekirdek, manto, yer kabuğu ve çekirdek bulunur.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


Soru : Çocuklar sizce Dünya’nın şekli tahtada gördüğünüz geometrik şekillerden hangisine benzer? Ne dersiniz?


Cevap :

Dünya’nın şekli tahtada gördüğümüz daireye benzemektedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Hep Aynı Yöne 


Amaç: Dünya’nın şeklinin küreye benzediğini anlamak

Gerekli Malzemeler: model küre, oyuncak uçak.

İzlenen Yol

1. Dünya’nın bir noktasından hareket eden uçak hep aynı yönde giderek turunu tamamladığında harekete başladığı noktaya gelir mi? Tahmin edelim.

2. Model kürede Türkiye’nin yerini bulalım. Oyuncak uçağı Türkiye’nin üzerinde tutalım.

3. Oyuncak uçağı model kürenin etrafında hep aynı yönde olacak şekilde görseldeki gibi hareket ettirelim (doğudan batıya ya da batıdan doğuya doğru). Uçağın hareketini gözlemleyelim. Etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.


Soru : Gözlemimiz tahminimizi doğruladı mı? Model küre etrafında hep aynı yönde giden oyuncak uçağın tekrar aynı noktaya gelmesi neyi gösterir?


Cevap :

Evet, gözlemlerimiz tahminimizi doğruladı. Tekrar aynı noktaya geldi çünkü Dünya yuvarlak. Ne kadar uçak gitse de tekrar aynı noktaya gelecektir çünkü yuvarlağın etrafında dönüyordur.


Soru : Dünya’nın şekli düz bir tepsi gibi olsaydı hep aynı yönde giden bir uçak tekrar aynı noktaya gelir miydi? Neden?


Cevap :

Dünya’nın şekli düz bir tepsi olsaydı. Aynı yönden giden bir uçak en sona Dünya’nın sonuna gelirdi ve uzay boşluğuna düşerdi. Dünya yuvarlak olduğu için tekrar aynı noktaya geliyor.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru : Genel ağ, kitap, dergi gibi çeşitli kaynaklardan Dünya’nın şekliyle ilgili geçmişte öne sürülen görüşleri araştıralım. Elde ettiğimiz bilgileri görsellerle destekleyerek bir poster hazırlayalım. Posteri arkadaşlarımıza sunalım.


Kısa Cevap : “Dünya’nın şekliyle ilgili geçmişte öne sürülen görüşleri araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar yaşadığı Dünya’nın şekli hakkında birçok farklı düşünceye inanmışlardır. Geçmişte yaşayan bilim adamlarının farklı görüşlerini anlatacağım.

Pisagor: Dünya’nın şeklinin küre olduğunu söylemiştir. Bunu ilk söyleyen Pisagor’dur.

Tales: Dünya’nın suda yüzen yarım küre olduğunu düşünmüştür.

Biruni: Müslüman bir bilim adamıdır. Dünya’nın şeklinin küreye benzediğini söylemiştir.

Galileo: Dünya’nın şeklinin küreye benzetmiştir.

İdrisi: Dünya’nın yuvarlak olduğunu söylemiştir. Aynı zamanda Dünya haritasını hazırlamıştır. Aristo: Bir ay tutulmasında dünyanın gölgesinin Ay’a yansıdığını görmüştür. Bu gölge yuvarlaktır. Aristo bu nedenle dünyanın küre olduğunu söylemiştir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 13-14-15-16-17 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 18-19-20 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Katmanlarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Katmanlarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 18-19-20


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 18-19-20 TUNA Yayınları”

Deneyelim, Öğrenelim Dünya’nın Katmanları


Amaç: Dünya’nın şekli ve bazı katmanları ile ilgili bir model hazırlamak

Gerekli Malzemeler: sarı, turuncu, kırmızı kahverengi, mavi ve yeşil oyun hamurları; plastik bıçak.

İzlenen Yol

1. Kırmızı oyun hamurundan bilye büyüklüğünde bir parçayı koparıp yuvarlayarak küre şekline getirelim. Turuncu oyun hamurunu düzleştirelim (Görsel-1).

2. Turuncu oyun hamurunun içine kırmıGörsel-1 zı küreyi koyup (Görsel-2) ikisini beraber yuvarlayalım ve küre şekline getirelim.

3. Sarı oyun hamurunu düzleştirelim. İçine küre hâlindeki turuncu oyun hamurunu koyup yuvarlayalım. Daha sonra kahverengi oyun hamurundan bir parça alıp aynı işlemi bunun için de tekrarlayalım.

4. Denizler için mavi, karalar için yeşil oyun hamurları yapıştıralım. Modeli plastik bıçakla dikkatli bir şekilde keselim (Görsel-3). Plastik bıçağı kullanırken dikkatli olalım. Etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.


Soru : Modeli yaparken kullandığımız farklı renkteki oyun hamurları neleri temsil etmektedir?


Cevap :

Modeli kullanırken kullandığımız farklı renkteki oyun hamurları dünyanın katmanlarındaki farklı yerleri temsil etmektedir. En içe koyduğumuz kırmızı dünyanın çekirdeğini, turuncu renk ise magmayı temsil ediyor. Kahverengi toprak yani kara olan yerleri, mavi olanlar ise denizleri temsil ediyor.


Soru : Modeli yaparken oyun hamurlarını neden küre şekline getirdik?


Cevap :

Modeli yaparken oyun hamurlarını küre şekline getirdik çünkü dünyanın şekli küreye benziyor.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 18-19-20 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Yapısında Neler Var? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Yapısında Neler Var? Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27 TUNA Yayınları”

Soru : Yukarıdaki görseli inceleyelim. Görsele bakarak Dünya’nın yapısında neler olduğunu söyleyebiliriz?


Cevap :

Yukarıdaki görsele baktığımız zaman Dünya’nın yapısında su olduğunu görmekteyiz. Çocuklarım üzerinde durduğu kara parçası var.


Soru : Peki, havayı görebilir miyiz? Neden?


Cevap :

Hayır, havayı göremiyoruz ama havanın varlığını hissedebiliyoruz. Mesela Rüzgar olduğu zaman veya koku aldığımız zaman bunların havadan olduğunu anlayabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Dünya Yüzeyindeki Karalar ve Sular


Amaç: Dünya yüzeyindeki karaların ve suların kapladığı yerleri karşılaştırmak

Gerekli Malzemeler: model küre, mavi ve yeşil renkli kalemler.

İzlenen Yol

1. Sınıfımıza model küreyi getirelim.

2. Model küreyi dikkatle inceleyelim. Model küre üzerinde karaların ve suların gösterildiği yerleri belirleyelim.

3. Kitabımızın 202. sayfasındaki EK-1’de 72 eşit parçaya bölünmüş bir Dünya haritası verilmiştir. Bu harita üzerinde karaların olduğu yerleri yeşile, suların olduğu yerleri maviye boyayalım (Dünya modeli üzerinde buzulların kapladığı yerler su katmanı olduğu için bu yerleri maviye boyayalım.). Mavi ve yeşile boyadığımız parçaları sayıp defterimize yazalım (Bir parçada yeşil ve mavi renkler bir arada ise az yer kaplayan rengi çok yer kaplayan renge dâhil edelim.). Etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.

4. Haritada maviye boyalı parça sayısı mı yoksa yeşile boyalı parça sayısı mı daha fazladır? Neden?


Soru : • Dünya yüzeyinde sular mı, karalar mı daha çok yer kaplar? 


Cevap :

Dünya’nın yüzeyinde daha çok sular yer kaplar. Uzaydan bakıldığı zamanda Dünya çoğunlukla mavi gözükür.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Her Yerde Hava Var


Amaç: Havanın varlığını gözlemlemek

Gerekli Malzemeler: yelpaze, buzdolabı poşeti, cam kavanoz, kuru toprak, su, iplik.

İzlenen Yol

1. Üçer kişilik gruplar oluşturalım.

2. Yelpazeyi yüzümüze doğru sallayalım (Görsel-1). Hissettiklerimizin nedenini arkadaşlarımızla tartışalım.

3. Buzdolabı poşetini ağzı açık bir şekilde sallayalım. Daha sonra poşetin ağzını iplikle bağlayalım. İçinde ne olduğunu arkadaşlarımızla tartışalım.

4. Cam kavanozu yarısına kadar kuru toprakla dolduralım (Bu işlem sırasında kavanozu kullanırken dikkatli olalım.). Görsel-2’deki gibi kavanozun üzerine su ekleyelim. Yarısına kadar kuru toprakla doldurup üzerine su eklediğimiz kavanozu gözlemleyelim. Etkinlik sonunda ellerimizi yıkayalım.


Soru : Yelpazeyi yüzümüze doğru salladığımızda hissettiklerimizin nedeni nedir? 


Cevap :

Yelpazeyi yüzümüze doğru salladığımızda hissettiğimiz, bir kuvvet uyguladığımız için havanın bize doğru gelmesidir. Yani rüzgar oluşturuyoruz.


Soru : Ağzını iplikle bağladığımız buzdolabı poşetinin içindeki hava mıdır? Neden?


Cevap :

Ağzını iplikle bağladığımız buzdolabı poşetinin içinde hava vardır çünkü poşeti sallarken içine hava girmesini sağladık. Kapattığımız zaman hava dışarı çıkamadan onu poşetin içine hapsettik.


Soru : Kavanozdaki kuru toprağın üzerine su eklediğimizde ne gözlemledik? Gözlemimizi yorumlayalım.


Cevap :

Kavanozdaki kuru toprağın üzerine biraz su eklediğimiz zaman toprağın suyu emdiğini gördük. Bu nedenle kavanozu tam doldurmamıza rağmen kavanozdaki madde azalmış gözüküyor.


Soru : Dünya’da hava nerelerde bulunur?


Cevap :

Dünya’da hava atmosferin içinde bulunur.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27 TUNA Yayınları”

Soru : Yukarıdaki görseli inceleyerek toprakta ve suda bulunan havanın buralarda yaşayan canlılar için önemini tartışalım. Toprağın, suyun veya havanın kirletilmesi durumunda canlıların hayatı nasıl etkilenir? Bu varlıkların yerinde olsaydık neler hissederdik? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Tüm canlılar solunum yaptıkları için havaya ihtiyaç duyuyorlar. Toprağın suyun veya havanın kirletilmesi durumunda bu canlılar evlerini kaybedeceklerdir. Aynı zamanda onların ihtiyacı olan solunum olayını gerçekleştiremeyeceklerdir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarını Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36 TUNA Yayınları”

Okula giderken kuş seslerini veya arabaların korna seslerini duyabiliriz. Eve geldiğimizde annemizin bizim için hazırladığı kurabiyenin kokusunu, bardaktaki meyve suyunun rengini algılayabiliriz. Meyve suyunu içtiğimizde tadını fark edebiliriz. Dokunduğumuz bir varlığın sertliğini veya yumuşaklığını da algılayabiliriz.

Soru : Peki, çevremizdeki varlıkların görünüşlerini, renklerini, seslerini, kokularını, sert veya yumuşak olmalarını, tatlarını nasıl algılarız? Çevremizi algılamamızı sağlayan duyular nelerdir?


Cevap :

Bu duyuları anlamamızı sağlayan beş duyu organımız var. Bu organlarımız kulak, burun, dil, deri, göz. Kulağımızla çevremizdeki sesleri duyuyoruz.

Burnumuzla çevremizde olan kokuları kokluyoruz. Dilimizle yediğimiz yiyeceklerin tatlı, eşki, acı olup olmadığını anlıyoruz. Derimizle dokunduğumuz bir nesnenin yumuşak veya sert olup olmadığını anlıyoruz. Gözümüzle çevremizdeki varlıkları görüyoruz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Bir kır gezisine çıktığımızı düşünelim. Bu kır gezisinde çiçeklerin rengini ve kokusunu, kelebeğin kanadındaki desenleri, kuş seslerini ve rüzgârın esintisini hangi duyularımızla algılarız? Düşünelim. Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Bir kır gezine çıktığımız zaman çiçeklerin rengini gözümüzle görürüz. Kokusunu burnumuzla alırız. Kelebeğin kanadındaki desenleri gözümüzle görürüz. Kuş seslerini kulağımızla duyarız. Rüzgarın esintisini vücudumuza değdiği için derimizle hissederiz.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37-38 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Gözlerimizle Görürüz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Gözlerimizle Görürüz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37-38


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37-38 TUNA Yayınları”

Soru : Göz sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.


Kısa Cevap : “Göz sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Göz sağlığımızı korumak için düzenli olarak göz muayenesi yapmalıyız. Bu göz muayenesine sağlık ocaklarında doktorumuzdan yapmasını isteyebiliriz. Ispanak ve lahana gibi yeşil yapraklı sebzeler tüketmeliyiz.

Sağlıklı bir kiloya sahip olmalıyız. Gözlerimizin sağlıklı olmasında ailemizin geçmişinde göz hastalıklarına sahip birisinin olup olmaması önemlidir. Güneş ile ortamlara çıktığımız zaman güneş gözlüğü kullanmalıyız. Sigara da göz sağlığımıza zarar vermektedir. Şeker, hipertansiyon ve kolesterol gibi değerlerimizi düzenli bir seviyede tutmalıyız.

Bunun için sağlıklı diyetler yapmalıyız. Düzenli bir şekilde egzersizler yapmalıyız. Teknolojik aletler kullanırken parlaklığı odanın parlaklığına uygun bir seviyeye getirmeliyiz ve teknolojik aletle aramızda bir mesafe olmasına dikkat etmeliyiz. Bunları yaparsak göz sağlığımızı koruyabiliriz.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37-38 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77 TUNA Yayınları”

A. Aşağıda verilen cümleler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” bölümündeki harfleri işaretleyiniz. İşaretlediğiniz harfleri sırasıyla yazarak anahtar kelimeyi bulunuz.


Cevap :

  1. (Yanlış) Kar tabakalarının aşağı doğru hareketi sonucu sel meydana gelir.
  2. (Doğru)  A Kaydıraktan kayan çocuk, hızlanma hareketi yapar.
  3. (Doğru) Saatin akrep ve yelkovanı dönme hareketi yapar.
  4. (Yanlış) Ağaçtan düşmekte olan elma, yavaşlama hareketi yapar.
  5. (Yanlış) Frenine basılan araç, hızlanma hareketi yapar.
  6. (Yanlış) Duraktan uzaklaşan otobüs, yavaşlama hareketi yapar.
  7. (Doğru) Dönme dolap ile rüzgâr gülü aynı hareketi yapar.
  8. (Doğru)  Yel değirmeni, dönme hareketi yapar.

ANAHTAR KELİME : HIZLANMA


B. Aşağıda verilen hareket türleriyle örnekleri doğru biçimde eşleştiriniz. 


Cevap :

Sallanma : Hacıyatmazların yaptığı hareket türüdür.

Yavaşlama :  Cisimlerin hızının azalması sonucu oluşan hareket türüdür.

Hızlanma : Bir atletizm yarışmasında sporcuların yarış başladığında yaptığı hareket türüdür.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


C. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız.


Cevap :

1. (Yanlış) Dışarıdan eve girerken kapıyı açmak için itme kuvveti uygularız.

2. (Doğru) Elektrik süpürgesi ile evi süpürürken hem itme hem çekme kuvveti uygulanır.

3. (Yanlış) Hareket hâlindeki cisme hareketine zıt yönde bir kuvvet uygulandığında cisim hızlanır.

4. (Yanlış) Kuvvet uygulanan her cisim hareket eder.

5. (Doğru) Çığ düşmesi, hareketli cisimlerin yol açabileceği tehlikelere örnek verilebilir.

6. (Doğru) Hareket hâlindeki bir cisme hareketiyle aynı yönde kuvvet uygulanırsa cisim hızlanır.


Alican ve Kerem, teneffüs zili çaldıktan sonra koşarak sınıftan çıktılar. Kantine bir an önce gitmek istiyorlardı. Her ikisi de koridorda hızla koşarken aniden sınıfın birinden öğrenciler çıktı.

Ç. Yukarıda anlatılan olayın devamında sizce neler yaşanmış olabilir? Bu olaydan yola çıkarak hareketli varlıkların neden tehlikeli durumlar oluşturabileceğini aşağıdaki alana yazınız.


Cevap :

Sınıftan çıkan öğrenciye çarpabilir. Yaralanmalar meydana gelebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


D. Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki görsellerde hareket eden bazı cisimler görülmektedir. Buna göre bu cisimlerin hareket özellikleri aşağıdakilerin hangisinde doğru verilmiştir?


A) Dönme Sallanma Hızlanma
B) Yavaşlama Dönme Sallanma
C) Yavaşlama Sallanma Dönme


2. Yandaki görselde Ahmet’in topa vurması ve kalecinin bu topu tutması görülmektedir. Görselle ilgili olarak;

I. Ahmet topa itme kuvveti uygulamaktadır,
II. Kaleci topa çekme kuvveti uygulamaktadır,
III. Kaleci topa kuvvet uyguladığında top yavaşlar

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) I ve II B) I ve III C) I, II ve III


3. A, B ve C araçlarının yaptığı hareketler aşağıdaki gibidir;

• A aracı yeşil ışık yandığında 3 numaralı yola dönerek yola devam ediyor.
• B aracı yeşil ışık yandığında 2 numaralı yola devam ediyor.
• C aracı yeşil ışık yandığında 4 numaralı yola devam ediyor.

Buna göre A, B ve C araçlarının hangisi / hangileri yön değiştirme hareketi yapmıştır?


A) Yalnız B aracı B) Yalnız C aracı C) A ve B araçları


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


4. Aşağıdakilerden hangisi hareketli varlıkların sebep olabileceği tehlikelerle ilgili değildir?


A) Vantilatöre dokunmak
B) Yazı yazmak
C) Topa ayağıyla vuran kişinin önünde durmak


5. Yandaki görseli inceleyen bir öğrenci;

I. Koşarken hızlanma hareketi yaparız,
II. Okul koridorlarında koşmak tehlikeli sonuçlara sebep olabilir,
III. Sadece okul bahçesinde koşulmalıdır.

ifadelerinden hangilerini söylemiş olabilir?


A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III


6. Bir atletizm yarışmasında Ayşe,  Ahmet Nuray Sporcular Yarışmayı tamamlama met ve Nuray’ın yarışı tamamlama süreleri (dakika) süreleri yanda verilen grafikteki gibidir.

Grafiğe göre sporcuların yarış esnasındaki hızlarıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Ayşe, Ahmet’ten daha hızlıdır.
B) Ahmet, Nuray’dan daha hızlıdır.
C) Nuray, Ayşe’den daha yavaştır.


7. Yandaki görselde bisiklete binmiş bir çocuk görülmektedir. Görselle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?


A) Bisikletin tekerleri ve pedalları dönme hareketi yapmaktadır.
B) Çocuğun kask takması güvenlik için yeterlidir.
C) Frene basınca bisiklet yavaşlama hareketi yapar.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


8. Resimdeki araç 1 yönünde hareket etmektedir. Buna göre araca 2 yönünde kuvvet uygulandığında araç aşağıdaki hareketlerden hangisini yapamaz?


A) Hızlanma B) Yavaşlama C) Yön değiştirme


9. Hareket hâlindeki bir cisme sırasıyla aşağıdaki işlemler uygulanıyor.

I. işlem: Başlangıçta hareketli olan cisme hareketiyle aynı yönde kuvvet uygulandı.
II. işlem: Başlangıçta hareketli olan cisme hareketine zıt yönde kuvvet uygulandı.
III. işlem: Başlangıçta durmakta olan cisme itme kuvveti uygulandı.

Buna göre aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) I. işlem sonunda cisim yavaşlama hareketi yapar.
B) II. işlem sonunda cisim hızlanma hareketi yapar.
C) III. işlem sonunda cisim hareket edebilir.


10. Aşağıda bazı olaylar numaralanarak verilmiştir.

III. Otomobilin frenine basılması II. SelI. Çığ

Buna göre verilen olaylardan yukarıdakilerden hangileri hareketli cisimlerin sebep olabileceği tehlikelerle ilgilidir?


A) I ve II B) I ve III C) II ve III


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 71-72 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 71, 72


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 71-72


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 71-72 TUNA Yayınları”

A. Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İlgili çıkışı işaretleyiniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 71-72 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


B. Aşağıda görselleri verilen olaylarda cisimlere uygulanan kuvvet çeşitlerini belirleyerek ilgili yerlere yazınız. 


Cevap :

  • 1. çekme
  • 2. itme
  • 3. itme
  • 4. itme
  • 5. çekme
  • 6. çekme

C. Hareketli cisimlerin sebep olabileceği tehlikelerden korunmak için aşağıdaki davranışlardan hangilerini yapmamız gerekir? İşaretleyerek nedenini açıklayınız. 


Cevap :

1-b Açıklama: Duran araçların önünden ve arkasından geçmek tehlikelidir.

2-b Açıklama: Hareket hâlindeki servisin içinde ayakta durmak tehlikelidir.

3-a Açıklama: Sokaklarda koşarak gezmek tehlikelidir.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 71-72 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 61


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61 Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61 TUNA Yayınları”

A. Aşağıdaki cümleleri kutucuklarda verilen ifadelerin uygun olanlarıyla tamamlayınız (Bir ifadeyi birden fazla cümlede kullanabilirsiniz.). 


Cevap :

  1. Araçlar, trafik lambası yeşil yandığında hızlanma hareketi yapar.
  2. Hareket eden bisikletin tekerleği  dönme  hareketi yapar.
  3. Havalanan uçak hızlanma  hareketi yapar.
  4. Durağa yaklaşan otobüs  yavaşlama hareketi yapar.
  5. Duran bir otomobil hareket etmeye başladığında  hızlanma  hareketi yapar.
  6. Çarpışan bilyeler, çarpıştıktan sonra  yön değiştirme hareketi yapar.
  7. Dalgalı denizde yol alan tekne sallanma  hareketi yapar.
  8. Saatin sarkacı sallanma hareketi yapar.
  9. Hareket hâlindeki topaç  dönme  hareketi yapar.
  10. Fren yapan bisiklet yavaşlama hareketi yapar.

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53 TUNA Yayınları”

A. Aşağıdaki çizelgede verilen ifadelerdeki durumları hangi duyu organları ile algıladığınızı duyu organının adının olduğu sütuna örnekteki gibi “✗” işareti koyarak belirtiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53 TUNA Yayınları”

B. Aşağıdaki kavram haritasını doldurunuz. 


Cevap :

1. Dil
2. Burun
3. Deri
4. Kulak
5. Göz


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


C. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Verilen eksik ifadeleri görsellere göre tamamlayınız.


Cevap :

a. Kırık cam parçalarına dokunmak tehlikelidir. Çünkü kırık cam parçaları, derimizin yaralanmasına neden olur.

b. Bilinmeyen maddeleri koklamak zararlı olabilir. Çünkü bu maddeler burnumuzu tahriş edebilir, zehirlenmemize sebep olabilir.

c. Televizyonun ekranına çok yakından bakılmamalıdır. Çünkü televizyon ekranına yakından bakmak, göz sağlığına zarar verir.

ç. Çok gürültülü bir ortamda uzun süre bulunulmamalıdır. Çünkü yüksek ses, kulak sağlığımızı olumsuz etkileyebilir.

d. Çok sıcak yiyecek ve içecekler hemen tüketilmemeli, bunların biraz soğuması için beklenmelidir. Çünkü sıcak yiyecek ve içecekler, dil sağlığımızı olumsuz etkileyebilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Ç. Aşağıda verilen soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Aşağıdakilerden hangisi görme duyusu organıdır?


Cevap : B Şıkkı


2. I. Tat alma duyusu organıdır.
II. Konuşmaya ve çiğnenen besinlerin yutulmasına yardımcı olur.

Yukarıda özellikleri verilen duyu organı hangisidir?


A) Burun B) Dil C) Göz


3. I. Dil ~ Varlıkların tadı onunla alınır.
II. Göz ~ Varlıkların kokuları onunla algılanır.
III. Kulak ~ Varlıkların sesi onunla işitilir.

Yukarıdaki duyu organları ve görevleri ile ilgili yapılan eşleştirmelerden hangileri doğrudur?


A) I ve II B) I ve III C) II ve III


4. “Emel, mutfağa girdiğinde masanın üstündeki kurabiyeleri gördü. Kurabiyeler mis gibi kokuyordu”.

Yukarıdaki metne göre Emel, kurabiyeyi algılarken sırasıyla hangi duyu organlarından yararlanmıştır?


A) Göz – burun
B) Kulak – dil
C) Burun – göz


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


5. ▲ : Televizyon uzun süre ve yakından izlenmemelidir.
■ : Gürültülü ortamlardan uzak durulmalıdır.
● : Kirli ellerle gözler ovulmamalıdır.

Yukarıdakilerden hangileri göz sağlığını korumak için yapılması gereken davranışlardandır?


A) ▲ ve ■ B) ■ ve ● C) ▲ ve ●


6. Aşağıda Elif ve Mert’in duyu organlarını korumak için aldığı tedbirlere ait görseller verilmiştir.

Buna göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


A) Mert, görme duyusu organını güneşin zararlı etkilerine karşı korumuştur.
B) Elif, deri sağlığını korumak için güneş kremi sürmüştür.
C) Her iki öğrenci de aynı duyu organını korumaya yönelik tedbirler almıştır.


7. Aşağıda bazı duyu organlarının görselleri verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi görseli verilmeyen duyu organının sağlığını korumaya yönelik davranışlardan biridir?


A) Düzenli olarak banyo yapmalıyız.
B) Bilmediğimiz varlıkların tadına bakmamalıyız.
C) Kulaklıkla uzun süre ve yüksek sesli müzik dinlememeliyiz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


8. Burun tıkandığında besinlerin tadı alınamaz. Bu durum hangi iki duyunun birlikte çalıştığını gösterir?


A) Koklama – görme B) İşitme – dokunma C) Koklama – tat alma


9. • Bilmediğimiz varlıkları koklamamalıyız.
• Aşırı sıcak ve aşırı soğuk içecekleri tüketmemeliyiz.

Yukarıda hangi duyu organının sağlığını korumaya yönelik bir davranıştan bahsedilmemiştir?


A) Burun B) Deri C) Dil


10. Aşağıda bazı duyu organlarının görselleri verilmiştir.

Öğrenciler, duyu organlarını kullanarak yaptıkları günlük faaliyetlere aşağıdaki örnekleri veriyor.
Ahmet: Biberin acı olup olmadığını anlamak için tadına bakıyorum.
Ayşe: Fırındaki böreğin kokusunu alabiliyorum.
Fatma: Bahçedeki rengârenk çiçekler çok güzeldi.

Buna göre hangi öğrencinin günlük faaliyetlerinde kullandığı duyu organı görseldekilerden biri değildir?


A) Ahmet B) Ayşe C) Fatma


11. Aşağıdaki ifadelerden hangisi diğerlerinden farklı bir duyu organı ile ilgilidir?


A) Solunumda görev alır.
B) İşitme duyusu organıdır.
C) Varlıkların kokusunu onunla alglarız.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


12. Aşağıda Elif ve Mustafa’ya ait görseller verilmiştir. Buna göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Elif çiçeği algılarken koku alma duyusu organını kullanmaz.
B) Mert makarnayı algılarken birden fazla duyu organından yararlanır.
C) Her iki öğrenci varlıkları algılarken dokunma duyusu organını kullanır.


13. Aşağıdakilerden hangisi tat alma duyusu organının sağlığını korumaya yönelik davranışlardan biridir?


A) Yüksek sesle müzik dinlememeliyiz.
B) Aşırı sıcak ve soğuk içecekler tüketmemeliyiz.
C) Ne olmadığını bilmediğimiz varlıkları koklamamalıyız.


14. Varlıkların ……………I…………… algılarken …………….II…………… duyusu organımızdan yararlanırız.

Bu cümlede I ve II ile gösterilen boşluklara aşağıdakilerden hangisi gelebilir?


A) rengini dokunma
B) tadını görme
C) sesini işitme


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 46, 47


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47 TUNA Yayınları”

A. Aşağıda bazı duyu organlarının görselleri numaralandırılarak verilmiştir. Bu duyu organlarını ilgili oldukları açıklamalarla eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47 TUNA Yayınları”

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlarınkine “Y” yazınız. 


Cevap :

  1. (Doğru) Dil ile ekmeğin tadını alırız.
  2. (Yanlış) Nezle ve grip olduğumuzda yemeklerin tadını daha iyi algılarız.
  3. (Yanlış) Bir varlığı sadece gözümüzle algılarız.
  4. (Doğru)  Çok sıcak ve soğuk içecekler tüketmek dilimize zarar verir.
  5. (Doğru)  Burnumuz sayesinde çok farklı kokuları algılarız

3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


C. Aşağıdaki cümleleri kutucuklarda verilen ifadelerin uygun olanlarıyla tamamlayınız.


Cevap :

1 Çevremizi algılarken ve keşfederken  duyu  organlarımızı kullanırız.

2 Tat alma ve koklama  duyularımız birlikte çalışır.

3 Dil, tat alma dışında  konuşma ve çiğnenen besinlerin yutulmasında  görevlidir.

4 Dondurmanın tadını dilimiz  ile algılarız.

5 Göz, kulak, deri, dil ve  burun   duyu organlarımızdır.


Ç. Aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edildiğinde kaçıncı çıkışa ulaşılır? İlgili çıkışı işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46-47 Cevapları”

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 46-47 TUNA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!