3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı2. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 30, 31, 32
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 30-31-32
Soru: 1. 23 Nisan 1920 tarihinde ne olmuştur? Bu tarih, Türk milleti için neden önemlidir?
Cevap: Türkiye Büyük Millet Meclisi kurulmuştur.
Soru: 2. 15 Temmuz 2016 tarihinde ne olmuştur? Bu tarih Türk milleti için neden önemlidir?
Cevap: Türkiye de askeri darbe girişimi olmuştur. Darbe püskürtülmüş ve özgürlüğümüz korunmuştur.
Soru: 3. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, verilen ifadelerden uygun olanları kullanarak doldurunuz
Cevap:
• Türk milleti, 23 Nisan 1920 tarihinde TBMM’nin kurulmasıyla birlik ve beraberlik yönetilme isteğini açıkça ortaya koymuştur.
• Türk milleti, demokrasiye olan inancını ve hiçbir güce boyun eğmeyeceğini, 15 Temmuz da bir kere daha ispatlamıştır.
• Bir milletin demokrasiye ile aşamayacağı hiçbir sorun yoktur.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları
Soru: 4. 23 Nisan 1920 ve 15 Temmuz 2016 tarihlerinin ortak noktalarını ifade eden kelimeleri ve kelime gruplarını yuvarlak içine alınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları”
Soru: 5. Görsellerden ve 4. çalışmada seçtiğiniz kelimelerden yararlanarak “demokrasi” mesajı içeren bir slogan yazınız
Soru: 6. Aşağıdaki cümleleri, verilen metne göre değerlendirip yanlarına “D” veya “Y” yazınız.
“Mustafa Kemal’i düşünüyorum; Gelmiş geçmiş kahramanlara bedel Hükmediyor uçsuz bucaksız göklere. Al bir ata binmiş yalın kılıç Koşuyor zaferden zafere.” (…)
Cevap: (D)Metin, “Atatürk” konulu bir şiirden alınmıştır. (D)Metin, Atatürk’le ilgili bir anıdan alınmıştır. (D)Metinde Mustafa Kemal, zaferden zafere koşan büyük bir kahraman olarak yüceltilmiştir.
Soru: 7. Yanda verilen alana, 6. çalışmadaki metinde anlatılan Mustafa
Kemal’in bir resmini çiziniz.
Cevap: Bu resmi siz çizmelisiniz.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Soru: 8. 6. çalışmada verilen dizeleri kurallı cümlelerden oluşan bir paragraf şeklinde yeniden düzenleyiniz. Paragrafınızda cümleler arasında bağlantı kurmak için bağlaçlar kullanabilirsiniz.
Cevap: Ben her zaman Mustafa Kemal’i düşünüyorum. Çünkü o gelmiş geçmiş kahramanlara bedeldir. O uçsuz bucaksız göklere hükmediyor. Elinde yalın bir kılıç al bir ata binmiş şekilde zaferden zafere koşuyor.
Soru: 9. Aşağıdaki cümleleri, altı çizili kelimelerin eş anlamlısını kullanarak yeniden yazınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları”
Soru: 10. Aşağıdaki noktalama işaretlerinin konuşma balonlarına, birer görevlerini onların ağzından yazınız. (Bu çalışmada TDK Yazım Kılavuzu’ndan yararlanabilirsiniz.)
Cevap:
Tırnak (”): Alıntı yapıldığı zaman kullanılır.
İki nokta (:): Konuşma cümlelerinden önce kullanılır.
Kısa çizgi (-): Konuşma cümlelerinden önce konuşan kişinin sözünde kullanılır.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı6. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 91, 92, 93
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 91-92-93
Soru: 1. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başındaki yay ayraçlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.
Cevap: (D)Matematik alanında Nobel Ödülü yoktur. (Y)Metin, öyküleyici bir metindir. (Y)“Field Madalyası”nı kazanan çok sayıda kadın matematikçi vardır. (D)Maryam Mirzakhani, “Field Madalyası” sahibi tek kadın matematikçidir. (D)Metin, bir düzyazı örneğidir.
Soru: 2. Aşağıdaki sorulardan hangilerinin yanıtı metinde vardır? İşaretleyiniz
Cevap: ()Nobel ödülleri hangi dallarda verilir? (X)Field Madalyası kaç yıldır verilmektedir? (X)Field Madalyası’nı kaç kadın kazanmıştır? (X)Kadın Matematikçiler Günü ne zaman kutlanıyor?
Soru: 3. Maryam Mirzakhani’ye soru sorma şansınız olsaydı ne sorardınız? İki soru hazırlayarak aşağıya yazınız.
Cevap:
Ödülü kazandığı zaman ne hissetmiştir?
Nasıl bir çalışma yapmıştır?
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru: . Aşağıda verilen kelime dizilerinden cümle özelliği taşıyanların başındaki kutucuğa “C” yazınız. Bu cümlelerin sonuna uygun noktalama işareti koyunuz.
Cevap: (C) Teknolojinin olumsuz yönleri de var mı () Gün geçiyor yeni keşifler () Çalışkan bilim insanı ve merak (C) Bir de uzaya yolculuk yaparmışız
Soru: 5. Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin anlatımında akışı bozan cümlenin başındaki yay ayracın içine “X” işareti koyunuz.
Cevap: () Hava karardıktan sonra doğu ufku üzerine bakın. () Orada, birçok yıldızdan oluşan belirgin bir yıldız kümesi göreceksiniz. (X) İnsanlar en eski zamanlardan bu yana gökyüzünü merak etmiştir. () Ülker ya da Yedi Kız Kardeş adlı bu kümeyi, birçoğunuz daha önce fark etmişsinizdir. () Ülker, gökyüzündeki en parlak yıldız kümesidir. () En önemli özelliklerinden biri, genç yıldızlardan oluşmasıdır. () Küme, yaklaşık 100 milyon yaşındadır. Bu, pek de küçük bir yaş gibi görünmese de bir yıldızın milyarlarca yıl parladığını düşünürsek kümeye ait yıldızların henüz “çocuk yaşta” olduklarını söyleyebiliriz.
Bilim Çocuk
Soru: 6. Aşağıdaki yazma alanlarına, görsellerde anlatılanlara ve altta verilen noktalama işaretlerine uygun cümleler yazınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları”
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru: 6. Aşağıdaki yazma alanlarına, görsellerde anlatılanlara ve altta verilen noktalama işaretlerine uygun cümleler yazınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları”
Soru: 7. Evinizde kullanılan basit bir teknolojik araç belirleyiniz. Bu aracı kullanan bir aile bireyinize aşağıdaki soruları sorunuz. Daha sonra, edindiğiniz bilgilerden yararlanarak bir A4 kâğıdı üzerinde, aracın nasıl çalıştığını aşama aşama anlatan bir kullanma kılavuzu oluşturunuz Kullanma kılavuzunuzda basit şekil ve sembollere de yer veriniz
Cevap: Saç kurutma makinası
• Bu araç hangi amaçla kullanılır? Cevap: Saçlarımızı kurutmak için kullanılır.
• Aracın kullanımında tehlike yaratacak, uyarı gerektiren bir durum var mıdır? Cevap: Islak elle fişi prize takmamalıyız.
• Aracın üzerindeki her bir düğme veya butonun görevi nedir? Cevap: Açma kapama ve derece yükseltme düğmeleri vardır.
• Araç nasıl çalıştırılır? Cevap: Açma kapama tuşu ile çalıştırılır.
• Araç nasıl kullanılır? Cevap: Açtıktan sonra ısısını ayarlayıp saçlarımıza tutulur.
• Araç nasıl durdurulur? Cevap: Kapama tuşuna basınca durur.
Soru: 8. Aşağıdaki metinde yabancı dillerden dilimize geçen kelimeler yer almaktadır. Bu kelimelerin Türkçelerini kullanarak metni yeniden yazınız.
Cevap: Hafta sonu babamla elektronik eşyaların satıldığı bir mağazaya
gittik. Mağazada oyun çubukları, çeşit çeşit bilgisayarlar, uzaktan bağlanabilir fareler ve daha neler neler vardı. Teknolojinin bu kadar hızlı gelişmesi gerçekten de çok şaşırtıcı değil mi?
3. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıHorozla Tilki Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 34, 35, 36, 37, 38
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Horozla Tilki Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Yandaki çarkın içinde verilen kelimeleri okuyunuz. Bu kelimeler ne ile ilgilidir ve ortak özellikleri nedir? Kısaca yazınız
Cevap: Hepsi iyi bir insanda olması gereken özelliklerdir.
Soru: 2. Siz, yukarıdaki çarkta verilen hangi özellikleri taşıyorsunuz? Anlatınız. Kendinizle ilgili anlatacaklarınıza, yukarıda verilmeyen başka özelliklerinizi de ekleyebilirsiniz.
Cevap: Bu kısmı kendinize göre yazınız.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Horozun söylediklerinden sonra sizce tilki ne yaptı? Tahmininizi aşağıya yazınız. Metni okumayı bitirdikten sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap: Tahminim: Tilki kurduğu tuzağa düşmemek için kaçacaktır.
Tahminimle metindeki doğrudur.
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz.
Cevap:
1. Uyanık davranarak çıkar sağlayan, imkânlardan kurnazca yararlanmasını bilen; cingöz, uyanık, kurnaz (kimse). (Açıkgöz)
2. İyi yaşamış, tecrübeli. (Güngörmüş)
3. Adı söylenmeyen bir kimseden söz edilirken kullanılan bir söz. (Hazret)
4. Genellikle avda kullanılan, uzun bacaklı, çekik karınlı, çok çevik bir tür köpek. (Tazı)
5. Birçok kişi tarafından el ele tutuşarak oyun müziği eşliğinde oynanan bir halk oyunu (Hora)
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları”
3.Çalışma
Aşağıdaki soruları “Horozla Tilki” adlı metne göre sözlü olarak cevaplayınız. Soru: Tilkinin horoza verdiği haber hangi açıdan önem taşıyormuş? Neden?
Cevap: Nöbet tutulmayacak savaş bitecek ve barış olacaktır.
Soru: Horoz, tilkinin söylediklerine karşı ne yapmış? Ona nasıl cevap vermiş?
Cevap: Onu kendi tuzağına düşürmüştür.
Soru: Tilki neden “Ben kaçayım, yolum uzun.” cevabını verip hemen uzaklaşmış?
Cevap: Çünkü tazılar gelirse onu da yerler.
Soru: Tilkinin asıl yapmak istediği nedir? Tilki amacına ulaşabilmiş midir?
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görselde verilen balonlarda yazanları okuyunuz. Balonlardaki özellikleri, ilgili olan hayvanla oklar yardımıyla eşleştiriniz.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları”
5.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümleleri “Horozla Tilki” metnine göre değerlendirip doğru bulduklarınıza “X” işareti koyunuz.
Cevap: (X)Bu metindeki tilki, çıkarcı ve kurnaz insanları temsil etmektedir. ()Horoz, çok kolay kandırılabilecek saf kişileri temsil etmektedir. (X)Metindeki hayvanların konuşması, hayalî yani gerçekte olması mümkün olmayan bir durumdur. (X)Akıllı olmak, kurnazlıktan üstündür. ()Söyleyenin kim olduğuna bakmadan bize söylenen her söze inanmalıyız. ()Bu metin bilgilendirici bir metindir. (X)Bu metin, hikâye edici bir metindir ve bize bir ders vermektedir.
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görselleri metnin olay akışına göre numaralandırınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları”
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları
7.Çalışma
Soru: Güvenilir bir internet (genel ağ) adresinden “Karga ve Tilki” adlı fablı okuyunuz veya dinleyiniz. Bu iki fablı karşılaştırarak benzer ve farklı yönlerini tabloya yazınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları”
8.Çalışma
Soru: A) Aşağıda “Horozla Tilki” metninde geçen zıt anlamlı iki kelimenin sembolleri verilmiştir. Bu kelimeleri yazınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları”
Soru: B) Aşağıdaki görsellerin çağrıştırdığı zıt anlamlı kelimeleri yazınız
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıGüneş’in Uyuduğu Yer Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 95, 96, 97, 98, 99, 100
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Güneş’in Uyuduğu Yer Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 95-96-97-98-99-100
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Aşağıdaki yazma alanına, “Bir çocuk neler ister?” sorusunun cevaplarını yazınız.
Cevap: Bir çocuk araba, bebek gibi oyuncak ve arkadaşları ile oyun oynamak ister.
Soru: 2. Bir müzeye sanal bir gezi yapmaya ne dersiniz? Örneğin Anıtkabir’i, İstanbul Oyuncak Müzesi’ni, TÜBİTAK Konya Bilim Merkezi’ni, Rahmi Koç Müzesi’ni, Miniatürk’ü, Göbeklitepe’yi, Ayasofya Müzesi’ni vb. evinizden ziyaret edebilirsiniz. Bunun için ilgi duyduğunuz müzeyi veya müzeleri belirleyiniz. Aile büyüklerinizden de yardım alarak internetten bir müze gezisi gerçekleştiriniz.
Cevap:
Ben en çok Hatay Arkeoloji Müzesi, İskenderun Deniz Müzesi, Zeugma Mozaik Müzesi / Gaziantep, İstanbul Arkeoloji Müzeleri / İstanbul, Fatih, Anadolu Medeniyetler Müzesi / Ankara, Ulus Müzelerini gezmek istiyorum.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 96 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki çalışmaları “Güneş’in Uyuduğu Yer” adlı metne göre yapınız.
• Güneş’in çocuğun kalbinde uyumasına bahçe, karıncalar, ağaçlar, serçeler ve papatya neden şaşırmış olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Bir çocuğun Güneş’in uyuması için kalbine misafir edebilmesine şaşırmışlardır.
Soru: • Metindeki olaylardan bazıları karışık olarak aşağıda verilmiştir. Bu olayları, metnin akışına göre, cümlelerin başına rakam yazarak sıralayınız.
Cevap: (2)Güneş’in uyumak için yer aramaya başlaması (4)Güneş’in, buluta “Üzerinde uyuyabilir miyim?” diye sorması (1)Güneş’in yorulması (5)Çocuğun Güneş’i kabul edip kalbinde uyutması (3)Güneş’in, denize “Üzerinde uyuyabilir miyim?” diye sorması
Soru: • Aşağıdaki sözcükleri de kullanarak metnin konusunu yazınız.
Cevap: Güneşin yorulması ve bir çocuğun kalbinde uyuması.
Soru: • Aşağıdakilerden hangisi metnin ana düşüncesidir? Yuvarlak içine alınız.
A) Çocukların yüreği herkesin sevgisini alabilecek kadar geniştir.
B) Aradığımız sevgiyi bulabilmek için çok çaba göstermeliyiz.
C) Güneş her gün doğup battığı için çok yorgun olur.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları
2.Çalışma
Soru: Aşağıda, Güneş, Ay ve Kutup Yıldızı kendi aralarında kimin insanlık için daha yararlı olduğunu tartışıyor. Konuşma balonlarını bu tartışma doğrultusunda doldurunuz.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları”
3.Çalışma
Soru: Aşağıdaki hikâye haritasını inceleyiniz. “Güneş’in Uyuduğu Yer” metninde yer almayan unsurların üzerine “X” işareti koyunuz.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları”
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 98 Cevapları
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görselde yer alan çocuklar oyun oynamaya ve ebeyi de oyun tekerlemesi söyleyerek seçmeye karar vermişlerdir. Hangi çocuğun söylediği bir oyun tekerlemesidir? İşaretleyiniz.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 98 Cevapları”
5.Çalışma
Soru: A) Aşağıdaki fıkrada verilen yay araçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.
Cevap:
Belki Ağaçtan Öteye Bir Yol Düşer
Nasreddin Hoca’nın yaşadığı köyde çocuklar ona bir şaka yapmayı düşünmüşler (.) Yoldan geçerken uçurtmalarının ağaca takıldığını söyleyip onu ağaca çıkarmaya ve ayakkabılarını alıp kaçmaya karar vermişler (.)
Hoca yolun başına gelince uçurtmalarını ağaca takıp ağlamaya başlamışlar. Bunu gören Hoca (:) (-) Ne oldu çocuklar (?) demiş (.)
Çocuklar (:) (-) Hocam uçurtmamız ağaca takıldı (.) Biz çıkıp kurtaramadık (.) Bize
yardımcı olur musunuz (?) demişler.
Hoca hemen (:) (-) Tabii ki (,) demiş ve ayakkabılarını çıkarıp çantasına sokuşturmuş.
Bu durumda çocuklar (:) (-) Hoca’m neden ayakkabılarını yanına alıyorsun (?) diye sormuşlar (.)
Nasreddin Hoca gülerek (:) (-) Belli mi olur çocuklar belki yaptığım bu iyiliğe karşı Rabb ()’ im (,)
bana ağaçtan öteye bir yol ikram eder (,) demiş (.)
Nasrettin Hoca Fıkraları
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 99 Cevapları
Soru: B) Siz olsaydınız çocuklara ne cevap verirdiniz? Çocuklara söylemek için siz de aşağıya komik bir cevap yazınız.
Cevap: Ben olsaydım uçurtmayı alırken ayakkabılarımı da kaybetmeyeyim diye derdim.
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız
Cevap: Aç Kapıyı Bezirgan Başı
Çocuklar ile birlikte çember olunur.
Oyuna başlamadan önce etkinlik açıklanır. “Bugün aç kapıyı bezirgan başı oyununu oynayacağız. Hatırlayan var mı, nasıldı bu oyun?” gibi.
Çocuklar arasından sayışarak 2 kişi seçilir. Bu çocuklar, diğer çocuklara duyurmadan kendilerine bir çiçek adı verirler “gül, begonya” gibi.
Kendilerine isim verdikten sonra bu 2 çocuğa birbirlerinin karşısına geçmeleri ve el ele tutuştuktan sonra ellerini yukarı kaldırarak kapı yapmaları söylenir.
Diğer çocukların da bir tren olması ve sırayla el ele tutuşan arkadaşlarının ellerinin altından “kapıdan” geçmeleri istenir. Kapıdan geçerken “Aç kapıyı bezirgan başı” şarkısını söylemeleri istenir.
Şarkının “üçüncüsünde dolaba kapan” bölümünde, yakalanan çocuğa, diğerlerinin sessizce “Gül mü, begonya mı?” diye sormaları istenir. Kapana yakalanan çocuğa, hangisini tercih ederse seçtiği ismi taşıyan çocuğun arkasına sıraya geçmesi söylenir. Bunu yaparken gruptaki diğer çocukların duymadığından emin olunur.
Gruptaki herkes yakalandıktan ve seçimini yaptıktan sonra tebeşirle ortaya bir çizgi çizilir. İki grubun birbirlerinin belinden tutarak karşılıklı çekişeceği ve çizgiyi ilk geçen grubun oyunu kaybedeceği anlatılır.
Süre bitimi zil veya bir başka yöntemle hatırlatılabilir.
7.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu görsellerde anlatılan etkinliklerin neler olduğunu düşününüz. Daha sonra, siz de Emin’in 1. grafikte yaptıklarını dikkate alarak 2. grafiği doldurunuz.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 99 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıTutumlu Çocuklar Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 39, 40, 41, 42
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Tutumlu Çocuklar Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 39-40-41-42
Hazırlık Çalışmaları
Soru: Aşağıdaki görseller ve atasözü, size sahip olmamız gereken hangi olumlu özelliği çağrıştırmaktadır? Yazınız.
Cevap: Her zaman tutumlu olmamız gerekir. Bugün ihtiyacımız olmasa da yarın veya ihtiyacımız olacak gün olacaktır.
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri verilen açıklamalardan yararlanarak doldurunuz.
Cevap:
• Kara kelimesi, somut bir kelimedir ve burada, soyut anlamıyla kullanılmış; gerçek anlamıyla kullanılmamıştır.
• El kelimesi, somut bir kelimedir ve burada, mecaz anlamıyla kullanılmış; temel anlamıyla kullanılmamıştır.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40 Cevapları
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki soruları “Tutumlu Çocuklar” adlı metne göre cevaplayınız.
Şiir kaç dize ve kaç bölümden oluşmaktadır? Yazınız.
Cevap:
Şiir 12 dizeden oluşmaktadır.
Şiir 4 bölümden oluşmaktadır.
Soru: Şiirin konusu nedir?
Cevap: Tutumlu olmak
Soru: Şiirin ilk iki dizesi bize hangi atasözünü hatırlatıyor? Yazınız.
Cevap: Ak akçe kara gün içindir.
3.Çalışma
Soru: Aşağıda verilen görselde çocukların ellerindeki dövizlerde bazı deyim ve atasözleri yer almaktadır. “Tutumlu Çocuklar” şiiriyle ilgili olanlara “X” işareti koyunuz
Cevap: (X)Ak akçe kara gün içindir (X) Ayağını yorganına göre uzat
() Ne ekersen onu biçersin (X)Har vurup harman savurma
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki çalışmada bir arkadaşınız “Tutumlu olup para biriktirirsem ne olur?” sorusuna cevap vermiş. Siz de bu sorunun cevabını boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları”
5.Çalışma
Soru: A) Yandaki görselin size verdiği mesaj nedir? Yazınız.
Cevap: Birlik olarak bir işi daha kolay ve daha çabuk yaparız.
Soru: B) Siz de okuduğunuz metinden hareketle yukarıdaki gibi mesaj içeren bir görsel tasarlayınız. (Kendiniz resim yapabilir veya başka görsellerden faydalanabilirsiniz.)
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları”
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları
6.Çalışma
Soru: Aşağıda, tırnak işaretinin hangi durumlarda kullanıldığına dair bilgiler verilmiştir. Tırnak işaretinin bir kullanım alanını da siz yazınız.
Başka bir kimseden veya yazıdan olduğu gibi aktarılan sözler tırnak içine alınır: Türk Dil Kurumu binasının yan cephesinde Atatürk’ün “Türk dili, Türk milletinin kalbidir, zihnidir.” sözü yazılıdır. Özel olarak vurgulanmak istenen sözler tırnak içine alınır: Yeni bir “barış görüşmesi” başladı. Cümle içerisinde eserlerin ve yazıların adları ile bölüm başlıkları tırnak içine alınır: Bugün öğrenciler “Tutumlu Çocuklar” adlı şiiri okudular.
Cevap: Uzun alıntı olduğu zaman her paragraf ayrı ayrı tırnak içine alınır.
7.Çalışma
Soru: Aşağıda ünlem ve soru işaretinin kullanıldığı yerler verilmiştir. Bu kullanımlara uygun cümleler kurup yazınız
Cevap: • Soru işareti soru bildiren yani bir cevap beklenen cümlelerin sonuna konur Cevap: Yarın beraber lunaparka gidelim mi?
Ünlem işareti sevinme, korku, şaşırma, öfke, acıma gibi duygu belirten cümlelerin sonuna konur. Cevap: Yaşasın! Bu olaya çok sevindim.
3. Sınıf Türkçe Çalışma KitabıŞiir Bizde Kaldı Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 101, 102, 103, 104, 105
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Şiir Bizde Kaldı Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 101-102-103-104-105
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Çocuk olarak sahip olduğunuz hakları aşağıdaki balonlara yazınız. (Bu konuda, aile büyüklerinizden yardım alabilir, internet vb. kaynaklardan yararlanabilirsiniz.)
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 101 Cevapları”
Soru: 2. Sahip olduğunuz çocuk haklarından da yararlanarak büyüklere mesaj veren bir slogan (etkili, kısa söz) cümlesi oluşturup aşağıya yazınız
Cevap: Çocukların hakları her zaman korunmalı, ezmemeli onları her daim sahip çıkılmalı.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 102 Cevapları
Soru: Aşağıdaki şiiri okuyup altta verilen kelimeleri şiirde boş bırakılan
yerlere, şiirin anlamını tamamlayacak şekilde yazınız. Daha sonra
çalışmaları yapınız.
Cevap: ŞİİR BİZDE KALDI
Mavi mine kırlara koştu.
Şiirini bizde unuttu.
Kedi coştu, Kuş uçtu.
Güneşi gülme krizi tuttu.
Koşup oynamaktan
Hiçbirinin yazmaya
Vakti yoktu.
Bizde kaldı şiirleri…
Onun için biz yazdık,
Bu dizeleri
Aytül AKAL
1.Çalışma
Soru: Okuduğunuz şiirde geçen bir eş sesli kelimenin farklı anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeyi bularak kelimenin şiirde kullanılan anlamını “X” ile işaretleyiniz. Kelimeyi iki anlamıyla da cümlede kullanınız.
Cevap:
( X) Şehir ve kasabaların dışında kalan, çoğu boş ve geniş yer, dağ bayır.
( ) Beyazla az miktarda siyahın karışmasından oluşan renk.
Kırlarda koşup oynadık
Elimden düşen tabak kırıldı.
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki ifadeleri “Şiir Bizde Kaldı” adlı metne göre değerlendiriniz. Doğru olan ifadelerin başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap: (D)Metin, bir şiirdir ve dizelerden oluşmuştur. (Y) Metnin konusu, çocuk haklarıdır. (Y)Şiirde söz edilen tüm varlıklar mutludur. (Y)Çocukların oynamaya pek vakti yoktur. (D)Şiirin başlığı şiire uygundur. (D)Her dizenin büyük harfle başlaması gerektiği kuralına uyulmuştur.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları
3.Çalışma
Soru: Aşağıda, bir bölümü boş bırakılan cümleler verilmiştir. Verilen kelimelerden uygun olanları kullanarak cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
• Şiirde, Güneş’i gülme krizinin tutması, hayali yani gerçekte yaşanması mümkün olmayan bir olaydır.
• Şiirde, kuşların uçması, çocukların oyun oynaması, gerçek yani yaşanması mümkün olan olaylardır.
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız
https://www.eba.gov.tr/ses/dinle/467044fe4615b462444bbb39e003ba1bfe0b77e2cc001 adresindeki “Oyun İster Bazen Büyükler” adlı şarkıyı dinleyiniz. Şarkıda anlatılan hikâyenin “…içlerinden ikisi karşı çıkmış bölümüne geldiğinizde hemen şarkıyı durdurunuz. Hikâyenin devamında ne olduğunu ve hikâyenin nasıl bittiğini tahmin ediniz. Tahmininizi çalışmanın sonunda verilen “Barış İsteyen Ülke” adlı metnin devamı olarak yazınız. Yazınızda, yazım ve noktalama kurallarına uymaya, yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya, olay akışını sırasıyla vermeye, eş sesli kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya özen gösteriniz. Metninizi tamamladıktan sonra şarkının devamını dinleyiniz
Cevap: Barış İsteyen Ülke
Çok uzakta bir ülke varmış. Bu ülkenin halkı barış içinde yaşamak, çocuklarını mutlu bir şekilde büyütmek istiyormuş. Bunun için ne yapmaları gerektiğini düşünüp taşınmışlar ve silahları bırakma kararı almışlar. hayalî gerçek yalan
Tam barış kararını uygulayacakları zaman içlerinden ikisi karşı çıkmış. Demişler ki: -Geçmişten bu yana hep silah ile kendimizi koruduk. Bıraktığımız zaman zarar görürsek ne olacak. Ülkenin kralı: -Ben bu ülkenin kralıyım. Sizleri korumak benim görevim demiş. Karşı çıkan kişiler: -Eğer bizi gerçekten koruyacaksanız bizler de silahlarımızı bırakıp barış içinde yaşamaya çalışalım demişler. Ülkeni kralı bunu kabul etmiş ve ülkede barış ve huzur ortamı sağlanmış.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 104 Cevapları
5.Çalışma
Soru: A) “Oyun İster Bazen Büyükler” şarkısına göre çocukların ve büyüklerin dünyalarında neler vardır? Şarkıyı bir daha dinleyip hissettiklerinizin resmini çiziniz.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 104 Cevapları”
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 105 Cevapları
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki noktalama işaretleri cümlelerini kaybetmişler. Onları oklar yardımıyla cümlelerine taşıyınız.
Cevap:
• Eskiden ne güzel sokak oyunları oynanırdı (:) toplu saklambaç, körebe, birdirbir, çelik çomak, istop…
• Önce en sevdiğimiz dondurmacıya gidip (( ) parkın oradaki ( )) dondurma yiyelim (,) sonra da çocuk parkında oynayalım.
• Kimler film izlemek istiyor (?)
• Annem, (”) Hadi, ip atlayalım. (”) deyince tüm çocuklar ona şaşkınlıkla baktı.
• Güneş (‘) in bana göz kırptığını gördüm. Hatta benimle konuştu.
• (-) Merhaba yalnız çocuk, sana arkadaşlık etmemi ister misin?
• Oyun oynamak için harika bir gün(-)müş.
• (-) Yaşasın (!) Yarın pikniğe gideceğiz.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı3. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve CevaplarıSayfa 43
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 3.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları
Kurnaz tilki, “Sevgili karga kardeş, merhaba. Bugün ne kadar da güzelsin, sesin de çok güzelmiş, herkes bunu konuşuyor, ben de bunca yolu senin sesini duyabilmek için geldim.” demiş. Bu güzel sözleri duyan karga hemen kendini ispat etme sevdasına düşmüş ve “Ben senin için güzel bir şarkı söylerim.” demiş. Bunu söylemek için ağzını açar açmaz, kocaman peynir parçasını da ağzından düşürmüş. Kurnaz tilki hemen düşen peynir parçasını alıp kaçmış.(…)
(İlk beş soruyu yukarıdaki metne göre cevaplayınız.)
Soru: 1. Metin hangi türün özelliklerini taşımaktadır?
A) Fabl B) Hikâye C) Masal
Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi bu metinden alınacak bir ders değildir?
A) Duyduğumuz her güzel söze inanmalıyız.
B) Başkalarının zayıf yönlerinden yararlanmamalıyız.
C) Kendimizi iyi tanımalıyız ve zayıf yönlerimizin kullanılmasına izin vermemeliyiz.
Soru: 3. Yukarıdaki görseller olay akışına göre dizildiğinde sıralama nasıl olur?
A) 3 – 2 – 1 B) 2 – 3 – 1 C) 1 – 2 – 3
Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi gerçekte karşılaşabileceğimiz bir durumdur?
A) Karganın ağaçta olması
B) Karga ile tilkinin konuşması
C) Karganın şarkı söylemesi
Soru: 5. Bu metinde tırnak işareti hangi görevde kullanılmıştır?
A) Özel olarak vurgulanmak istenen sözleri göstermek için B) Tilkinin ve karganın konuşmalarını göstermek için
C) Başka bir yazıdan alınan sözleri göstermek için
Soru: 6. “Savaşı kazansanız bile insanlık adına çok şey kaybetmişsinizdir. “ cümlesinde hangi kelime zıt anlamlısıyla birlikte kullanılmıştır?
A) Savaş B) Kazanmak C) Çok
Soru: 7. Yukarıdaki verilen sözlerin adlandırması hangi seçenekte doğru yapılmıştır
A) 1. deyim, 2. atasözü, 3. slogan
B) 1. özdeyiş, 2. slogan, 3. atasözü
C) 1. özdeyiş, 2. atasözü, 3. slogan
Soru: 3. “ Bu metin bir ……………………… alınmıştır.” cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelebilir?
A) Şiirden B) Fabldan
C) Günlükten
Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi bu metne başlık olarak seçilemez?
A) Horoz Şekerim B) Teknoloji ve Çocuk
C) Çocuk ve Oyun
Soru: 5. Metinde, bazı varlıkların özellikleri verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi hatalıdır
A) Bulutlardan yüce bir uçurtma
B) Şırıl şırıl akan su C) Kocaman bir bahçe
Soru: 6. “Fıkralar; hem güldürür hem …………………. ” cümlesinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelebilir?
A) Ağlatır B) Düşündürür
C) Kızdırır
Soru: 7. 20 çocuğa en sevdikleri oyun türleri sorulmuş ve yukarıdaki tablo oluşturulmuştur. Tabloya göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) En az tercih edilen oyun türü, zekâ oyunlarıdır.
B) Erkek çocuklar bilgisayar oyunlarını, kız çocuklar zekâ oyunlarını daha çok tercih etmektedir.
C) Kız çocuklar bilgisayar oyunlarına daha az ilgi duymaktadır.
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı3. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 44, 45, 46
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 3.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 44-45-46
Soru: 1. Devenin özelliklerini ifade eden kelimeleri deve görselinin yanına, farenin özelliklerini ifade eden kelimeleri de fare görselinin yanına yazınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44 Cevapları”
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Soru: 2. Farenin kendini o kadar çok beğenmesinin nedeni nedir? Yazınız.
Cevap: Hep üstün gördüğü için beğenmektedir.
Soru: 3. Hangi durumla karşılaşınca fare, kendine güvenini kaybetmiştir? Nedenleriyle yazını
Cevap: Bir nehirden karşıya geçmek zorunda kalınca kendine güvenini kaybetmiştir.
Soru: 4. Aşağıdaki özlü sözlerden hangisi, bu metinden çıkarılabilecek bir fikir içermemektedir? İşaretleyiniz
A) Alçak yerde, tepecik kendini dağ zanneder. B) Kibir ve inat, bir kişinin kendini önce mükemmel görmesini sonra da sonunu oluşturur. (Tolstoy)
C) Küçük bir yavruyu asla küçümsemeyin, çünkü ilerde bir kaplan olabilir. (Anonim)
Soru: 5. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, ifadelerin sonundaki kelimelerden uygun olanı seçerek tamamlayınız.
Cevap:
• Metin, kişileri hayvanlardan seçilen ve bir ders veren fabl türüne örnektir. (MASAL / FABL)
• Metinde hayvanların konuşması hayali bir durumdur. (HAYALÎ / GERÇEKÇİ)
Soru: 6. Metinde geçen aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz
Cevap:
Beti benzi atmak → Çok korkmak, endişelenmek.
Paçaları sıvamak → Bir işi yapmak için hazırlanmak.
Yelkenleri (suya) indirmek →Kabul etmek, yumuşamak.
Taşı gediğine koyma →Tam yeri geldiğinde gerekli sözü söylemek.
Soru: 7. Bu metin için farenin ve devenin özelliklerinden yararlandığınız iki başlık yazınız.
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 46 Cevapları
Soru: 8. Aşağıdaki görselde ifade edilen deyim, harfleri eksik olarak verilmiştir. Bu deyimi bulup bir cümlede kullanınız
Cevap: KENDİNİ DEV AYNASINDA GÖRMEK
Çok güzel olduğunu düşünürdü ki kendini dev aynasında görürdü.
Soru: 9. Aşağıda verilen kelimeleri zıt anlamlılarıyla birlikte kullanarak örnekteki gibi birer cümle kurunuz.
Cevap:
İYİ x KÖTÜ Cümle: İyi kötü anlaşıp gidiyoruz.
UZUN x KISA Cümle: Kardeşimin boyu benden kısa
AÇIK x KAPALI Cümle: Şişenin kapağı kapalı
İNCE x KALIN Cümle: İpler çok kalınmış
DOST x DÜŞMAN Cümle: Düşmanları topraklardan püskürttük.
Soru: 10. “Metinlerde, konuşmalar konuşma çizgisiyle veya ………………………….. işaretiyle verilir.” cümlesinde boş bırakılan yere hangi noktalama işareti gelmelidir? İşaretleyiniz.
A) Ayraç işareti B) Kesme işareti C) Tırnak işareti
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı7. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 107, 108, 109
3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 7.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
3.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 107-108-109
Soru: 1. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına ‘’D’’, yanlış olanların başına ‘’Y’’ yazınız.
Cevap: (D)Metin, mektup şeklinde yazılmıştır. (Y)Yazar büyüklerin çocuklarıyla ilgili kaygılarına katılmaktadır. (D)Metinde hitap ifadeleri kullanılmıştır. (D)Metnin konusu, büyüklerin çocuk dünyasından uzak olması ve onları anlamamalarıdır.
Soru: 2. Yazarın metinde ifade ettiği düşüncelere katılıyor musunuz? Bu konudaki görüşünüzü aşağıda boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap: Yazarın düşüncelerine Katılıyorum (katılıyorum / katılmıyorum)
Çünkü, büyükler çocukları anlamak için onların düşüncelerini sormuyorlar.
Soru: . Yazarın metinde söz ettiği sorun nedir? Yazar, bu sorun için nasıl bir çözüm önermiştir? Sizin bu soruna çözüm öneriniz nedir? Yazınız
Cevap:
Metinde söz edilen sorun: Büyüklerin odana gidip oyun oyna demeleri
Yazarın çözüm önerisi: Onlara beraber oynayalım diyelim
Benim çözüm önerim: Düşüncelerimizi dinlemeleri
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları
Soru: 4. Anne ve babalar çocuklardan neler ister? Siz, anne ve babanızdan neler istersiniz? Bu istekleri aşağıdaki tablolara maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:
Büyüklerin İstekleri
Odamızı toplamamız
Sorumluluklarımızı bilmemiz
Oyunlarımızı düzgün oynamamız
Çocukların İstekleri
Oyun oynamak
Ailelerin düşüncelerini dinlemeleri
Beraber oyun oynamak istemeleri
Soru: 5. Eğer siz “savaş ve yoksulluk yaşayan, anne ve babalarını kaybeden, acılar çeken, ülkelerinden ayrılmak zorunda kalan çocuklar’’ın temsilcisi olsaydınız onlar adına insanlara neler söylemek isterdiniz? Konu hakkında çeşitli iletişim kaynaklarında yayımlanan haberleri de düşünerek değinmek istediklerinizi tasarlayıp bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı aile üyelerinize ve arkadaşlarınıza yapınız.
Cevap: Geçmişten bu yana hep güçsüz insanlar ezilmiş yoksulluk yaşamış anne babalarını kaybetmişler. Bunların nedeni savaşların olmasıdır. Bu savaşlar ve zalimler yüzünden pek çok çocuk acı çekmektedirler. Ülkelerinden ayrılıp evlerini terk etmek zorunda kalmışlar. Bunların hepsi zalim insanlardan dolayı olmaktadır. Onların yaşadığı acıyı çektiren kişiler de yaşasaydı bunu yapmaktan vazgeçerlerdi.
Soru: 6. Aşağıda, ‘’saklambaç’’ oyununun nasıl oynandığı karışık bir şekilde anlatılmıştır. Cümleleri oyunun aşamalarına göre sıralayarak numaralandırınız.
Cevap: (5)Sayma işlemi bitince ebe, arkadaşlarını bulmaya çalışır. (3) Ebe, arkası dönük bir şekilde yüze kadar saymaya başlar. (2)Saklambaç oynarken bir kişinin ebe olması gerekir. (1) Oyuncular önce sayışarak ebeyi belirler. (4)Ebe, saymaya başladığında arkadaşları bir yerlere saklanır.
Soru: 7. Aşağıdaki kelime çiftlerinden doğru yazılanları yuvarlak içine alınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları”
3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları
Soru: 8. Görselleri verilen eş sesli kelimeleri bulup farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları”
Soru: 9. Aşağıda, ‘’ünlem, soru işareti ve nokta’’nın yanlış kullanıldığı cümlelerin sonundaki kutucuğa ‘’X’’ işareti koyunuz.
Cevap:
”3.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları”