4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı 1. Ünite Birey ve Toplum Neler Öğrendiniz? Sayfa 31, 32


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Birey ve Toplum Neler Öğrendiniz Soru ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32


A. Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


saygı empati yetenek zenginlik sevgi akıllı kart ihtiyaç


Cevap :

  1. İnsanın kendisini başkasının yerine koymasına empati denir.
  2. Yeni kimlik kartlarındaki elektronik çip kimlik belgelerimize akıllı kart özelliği kazandırmaktadır.
  3. Bireylerde doğuştan var olan bir işi yapabilme becerisine yetenek denir.
  4. Farklılıklara saygı insanları oldukları gibi kabul edebilmektir.
  5. İnsanlar arasındaki farklılıklar birer zenginlik olarak görülmelidir

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (D) 1. Resmî kimlik belgemizin üzerinde parmak izimize de yer verilir.
  2. (D) 2. Yeni kimlik kartlarımızın geçerlilik süresi on yıldır.
  3. (Y) 3. Yeni uygulamada kadınlara pembe, erkeklere mavi renkli kimlik verilecektir.
  4. (D) 4. Kronoloji, olayların oluş sırasına göre alt alta sıralanmasıdır.
  5. (Y) 5. İkiz kardeşler her bakımdan aynı fiziksel özelliklere sahiptir.
  6. (Y) 6. Soğukta üşüyen bir kediyi eve götürmek empati göstergesidir.
  7. (Y) 7. T.C. kimlik numaramız başka birinin numarasıyla aynı olabilir.
  8. (Y) 8. Kimlik kartlarımızda yeteneklerimizle ilgili bilgilere de yer verilir.

C. Aşağıdaki cümlelerde bir ilgiden mi yoksa yetenekten mi söz edilmektedir? İlgiden söz edilen cümlelerin başındaki kutucuğa “İlgi”, yetenekten söz edilenlerin başına “Yetenek” yazınız.


Cevap :

  1. Çiçek yetiştirmeyi seviyorum. (İlgi)
  2. İlk kez dinlediğim bir melodiyi kemanımla çalabiliyorum.(Yetenek)
  3. Cep telefonlarının nasıl çalıştığını merak ediyorum.(İlgi)
  4. İngilizce kelimelerin anlamlarını çok hızlı ezberleyebiliyorum. (Yetenek)
  5. Balıklarla ilgili belgeselleri kaçırmamaya çalışıyorum.(İlgi)
  6. Kurşun kalem koleksiyonu yapıyorum.(İlgi)

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevabı,


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdaki davranışlardan hangisinin kendini başkalarının yerine koyma duygusunun bir sonucu olduğu söylenemez?


A) Çiğdem’in kalemini evde unutan Arda’ya kalemlerinden birini vermesi
B) Emre’nin sofrayı kurmada anne babasına yardım etmesi
C) Ceren’in boş zamanlarını resim yaparak değerlendirmesi
D) Yiğit’in okul kantininde sıraya girmesi


2. “Beş parmağın beşi bir olmaz.” atasözü aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?


A) İnsan sevgisi B) Sorumluluk
C) Bireysel farklılık D) Düşüncelere saygı


3. Hayatınıza ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyduğunuzda aşağıdakilerden hangisini diğerlerinden sonra yazmanız gerekir?


A) Yürümeyi öğrendim.
B) 4. sınıfa geçtim.
C) Okuma yazmayı öğrendim.
D) 6. yaş günümü kutladım


4. Herhangi bir kişinin resmî kimlik belgesine bakarak o kişi hakkında aşağıda verilen sorulardan hangisi cevaplanamaz?


A) Kaç yaşındadır?
B) Babasının adı nedir?
C) Vatandaşlık numarası nedir?
D) Kardeşinin adı nedir?


5. Aşağıdaki davranışlardan hangisinin empatiyi en doğru şekilde tanımladığı söylenebilir?


A) Karşısındaki kişinin neler hissedebileceğini tahmin edip ona göre davranma
B) Karşısındaki kişinin dostluğunu kazanmaya çalışma
C) Karşısındaki kişiye onun kendisine davrandığı gibi davranma
D) Karşısındaki kişinin hatasını yüzüne vurmama


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Soru : Resmî kimlik belgenizi hangi işler için kullanıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Resmî kimlik belgenizi hangi işler için kullanıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Resmi kimlik belgesinin kullanılmış olduğu işler

  • Kredi kartı, bank kartı gibi banka işlemleri
  • Ev alım satım gibi emlak işleri
  • Vergi ödeme vergi borcu sorgulama gibi vergi işlemleri
  • Şirket kurma alım satım yapma gibi ticaret işleri
  • Sağlık hizmeti almak için
  • Bilet alma gibi ulaşımı sağlama esnasında
  • Ehliyet belgesi gibi resmi belgeler almak için
  • Öğrenci belgesi çıkarmak için
  • İş başvurusu yapmak için
  • Adliye belediye gibi resmi dairelerde yapılacak işlemler için
  • İfade verme şikayeti bulunma gibi emniyeti gerektiren işlemler için
  • Kayıt yaptırmak veya okulda gereken başka işlemler için
  • Noterlerde
  • Otellerde girip kayıt yaparken
  • Pasaport çıkarmak için
  • Kütüphane kartı çıkarmak için

Soru: İnsanı diğer insanlardan ayıran bireysel farklılıklara beş örnek veriniz.


Kısa Cevap : “İnsanı diğer insanlardan ayıran bireysel farklılıklara beş örnek veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bireysel farklılıklar toplum içerisinde toplumu oluşturan bütün insanların birbirlerinden farklı şekilde bulunmalarıdır.

Bireysel farklılıklar yetiştirilir tarzı veya aynı ailenin üyeleri olsalar bile insanların mizacından kaynaklı olan farklılıklar bu farklılıkları meydana getirir.

Kardeş olsalar bile bütün insanların görünüşü az da olsa birbirinden farklıdır.

İnsanların görüşleri farklı olduğu gibi aynı zamanda düşünceleri ilgi alanları hobileri ve fobileri gibi düşünce yapıları hepsi birbirinden farklıdır.

Bireysel özellikler fiziksel özellikler, duygusal özellikler ve zihinsel özellikler olarak üçe ayrılmaktadır.

Fiziksel özellikler, insanların boy, kilo, göz rengi, saç rengi gibi dışarıdan fark edilen özellikleridir.

Duygusal özellikler insanların hobileri ve fobileri, üzüntüleri, heyecanları utanmaları gibi hissetmiş oldukları duygulardır.

Zihinsel özellikler hepimizin düşüncesi ilgi ve yeteneği yapmayı sevmiş olduğu spor, ilgi alanları gibi şeylerdir.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Yaşadığım Yer Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığım Yer Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81


Soru : Haritalar olmasaydı neleri yapmakta zorlanırdık? Neden?


Kısa Cevap : “Haritalar olmasaydı neleri yapmakta zorlanırdık? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Haritalar bizlere belirli bir konumun yerin birçok özelliğini ve yer şekillerini göstererek öğretici eserlerdir.

Haritaların olmadığını düşünürsek yaşamış olduğumuz yerler hakkında pek bir bilgi edinemez yaşadığımız yerin veya herhangi bir başka konumu şekillerini, özellikleri hakkında pek çok konuda bilgimiz olmazdı.

Denizciler veya yeryüzü şekilleri hakkında bilgi verecek olan kişiler bile haritaları kullanmaktadırlar.

Haritaların olmaması durumunda gidecek olan rota belirlenemez ve gemi ticareti veya gemi yolculukları imkansız hale gelirdi.

Haritalar bu ve birçok alanda bizlere kolaylık sağlamakta ve bilgileri kolayca aklımıza tutmamıza yardımcı olmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevabı


Soru : Türkiye fiziki haritası üzerinde yaşadığınız yeri incelediğinizde hangi renklerin bulunduğunu görüyorsunuz? Bu renklerden yola çıkarak yaşadığınız yerin coğrafi özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

İstanbul’un bulunmuş olduğu Marmara Bölgesi Türkiye fiziki haritasında yeşil tonları ile gösterilmektedir.


Soru : Yaşadığınız yerin coğrafi özellikleri hakkında bilgi veren hikâye, efsane, şiir, türkü vb. eserler var mıdır? Varsa bunlara hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Yaşadığınız yerin coğrafi özellikleri hakkında bilgi veren hikâye, efsane, şiir, türkü vb. eserler var mıdır? Varsa bunlara hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yaşadığım yer İstanbul’dur ve bu yerin coğrafi özellikleri hakkında birçok hikayeyi bir Bir efsane bir gül şiir ve türkü ve benzeri eserler vardır.

Bunlara örnek olarak bir efsane verilebilir.

Bu efsanelerde bir kaçı Hans Hermann Russack’ ın “İstanbul ve efsaneleri “adlı makalesinde vardır.

Üsküdar rakibi Licinus’ u yenen Konstantinos bir gece rüyasında Roma imparatorluğu’nun batmak üzere olduğunu görmüş ve eski romanın temelini kuran enenin memleketi olan Truva gidip orada yeni başkenti kurmaya karar vermiştir.

Burada roma’ya beşik olan Truva eskisinden de güzel yapılacak ve Roma şehri ile imparatorluğu’nun yıkılmasından bu suretle kaçırılmış olacaktı.

Kayser Konstantinos, Ajaks’ ın mezarını merkez tutarak yeni başkenti gruplarını çizmiş duvarlar yükselterek şehrin kapılarını meydana çıkarmaya başlamıştır.

Bunu yaparken paçavralara bürünmüş bir kadının kendisinden giyecek dilendiğini rüyada görmüş ve Bu rüyayı tabir edenler Kayseri başka biri yıkık şehri tekrar meydana getirmesini söylemişlerdir.

Konstantinos yeniden ölçüp biçmeye başlamış fakat gökte inen görkemli bir Kartal Kayseri’nin elinden ölçü ipini kapmış ve denize aşarak eski Bizans şehrinin kapısı önüne bırakmıştır.

Bu işareti anlamakta gecikmemiş kartalın ölçü ipini düşürdüğü Bizans duvarları önünde tekrar işe koyulup yeni romanın sınırlarını çizmeye başlamıştır.


Soru : Yukarıdaki türküde Çarşamba’nın hangi coğrafi özelliklerinden söz edilmektedir?


Cevap :

Yukarıdaki türküde Çarşamba’nın yeşil ve sola bir alan olduğu coğrafi özelliklerinden söz edilmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevabı


Oltu Destanı
Çıktım kalesine göründü bağlar,
Cana can katıyor yazı Oltu’nun.
Serviler dibinden deresi çağlar,
Yıkanır ördeği kazı Oltu’nun.
Doğusundan dağlar değer semaya,
Güney Narman, kuzey şanlı Balkaya,
Batıda rastlanır biraz ovaya,
Meşhurdur Vakıflar Düzü Oltu’nun.
Yelleri etrafa koku dağıtır,
Has bahçesi sanki İrem Bağı’dır,
Bu şen kasabanın Maden Çağı’dır,
Tanınmış kömürü, tuzu Oltu’nun.
Asarıatika kalesi vardır,
Selçuk Türklerinden bir yadigârdır,
Ne yazık bu yerde arazi dardır,
Toprağa geçmiyor sözü Oltu’nun.
Şe­ref GÜRBÜZ


• Şiirden hareketle Oltu’nun coğrafi özellikleri ve yeryüzü şekilleriyle ilgili olarak hangi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?


Cevap :

Şiirden hareketle Oltu’ nun coğrafi özellikleri ve yeryüzü şekilleri ile ilgili olarak dağlık ve engebeli olduğunu ovalarının ve düzlük alanlarının az olduğunu çıkarabilirim.


• Şiirde Oltu’nun hangi doğal kaynaklarından söz edilmektedir?


Cevap :

Şiirde Oltu’ nun oltu taşı ve kömür, İrem bağları Birgül Dağlar ve kalesi gibi doğal kaynaklarından söz edilmektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevabı


Gülek Boğazı

“Vak­tiy­le To­ros Dağ­la­rı ge­çit ver­mez­miş. İn­san­lar İç Ana­do­lu’dan Ak­de­niz sa­hille­ri­ne ine­bil­mek için te­pe­ler­den geç­mek zo­run­da imiş­ler. Ama bir­gün To­ros­larda ya­şa­yan bir dev is­te­me­den, bil­me­den in­san­la­ra yar­dım edi­ver­miş. Bu dev, ai­le­si ile bir­lik­te To­ros­ların gü­ney etek­le­rin­de otu­rur­muş. Ne ol­muş­sa ol­muş, bir gün dev ile ka­rı­sı kav­ga et­miş­ler. Bu du­ru­ma kı­zan de­vin ka­rı­sı, kı­zı­nı al­dı­ğı gi­bi ka­çıp git­miş. Dev eve gel­miş, bak­mış ki ev­de kim­se­cik­ler yok. He­men an­la­mış ba­şı­na ge­len­le­ri. Ta­kip et­mek için yo­la ko­yul­muş. Dev bu, yo­ru­la­cak de­ğil ya, uzun me­sa­fe­le­ri bi­le kı­sa za­man­da aşı­ver­miş. Za­val­lı ka­rı­sı ise ko­ca­sı­nın ken­di­le­ri­ne ye­tiş­mek­te ol­du­ğu­nu gö­rün­ce kı­zı­nı sarp ka­ya­lar­dan aşa­ğı atarak kaçmaya de­vam etmiş. Kı­zı­nın düşmekte ol­du­ğu­nu gö­ren dev, he­men bü­tün gü­cüy­le da­ğı or­ta­sın­dan ayır­mış ve yav­ru­su­nu tutuver­miş. İş­te bu olay­la birlikte Gü­lek Bo­ğa­zı mey­da­na gel­miş. Böyle­ce bir dev­ai­le­si­nin mut­suz­lu­ğu üze­ri­ne, bin­ler­ce ai­le­yi birbi­ri­ne bağ­la­yan bir ge­çit ku­ru­lu­ver­miş.” (1)


Soru : Efsanede anlatılan olayın geçtiği yerin coğrafi özellikleriyle ilgili olarak hangi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?


Cevap :

Efsanede anlatılan olayın geçtiği yerin coğrafi özellikleri ile ilgili olarak yarın Sarp Kayalar, dik yamaçlar ve dağlık olduğu çıkarımlarında bulunabilirim.


Soru : Ülkemizin farklı yerlerinin coğrafi özelliklerini anlatan edebî ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Ülkemizin farklı yerlerinin coğrafi özelliklerini anlatan edebî ürünlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Ülkemizin farklı yerlerinin coğrafi özelliklerini anlatan edebî ürünlere başka örnekler

  • İstanbul Kız Kulesi Efsanesi
  • Van Gölü Canavarı Efsanesi
  • Ağrı Dağı Efsanesi
  • Elazığ Hazar Gölü Efsanesi
  • Sivas Tödürge Gölü Efsanesi
  • Defne Efsanesi
  • Lokman Hekim Efsanesi
  • Sivas Yıldız Dağı Türküsü
  • Erzurum Pınar Başından Bulanır Türküsü
  • İndim Çayır Biçmeye Türküsü
  • Gül Kuruttum Türküsü


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54-55-56-57-58 Tuna Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Bir Kahramanlık Destanı : Milli Mücadele Metni Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bir Kahramanlık Destanı : Milli Mücadele Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54-55-56-57-58


Soru : Vatanımızı ve özgürlüğümüzü borçlu olduğumuz kahramanlar hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Vatanımızı ve özgürlüğümüzü borçlu olduğumuz kahramanlar hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Vatanımızı ve özgürlüğün borçlu olduğumuz kahramanlarımız imkansızlıklar içerisinde bütün mallarını ve canlarını feda ederek ortaya koymuş çocuk yaşta diyeceğimiz kişiler Kurtuluş mücadelesi için kahramanca savaşmışlardır.

Büyük mücadeleler veren kahramanlarımız ülkemizi bize emanet etmiş ve bizlerden de çalışmamızı ve bu ülkenin bağımsızlığını korumamızı istemişlerdir.

Şüphesiz ki bu kahramanlardan hepimiz için en ayrı olan kişi sevgili Mustafa Kemal Atatürk ‘ tür.

Birçok Kahraman askerimiz , çocuk ve kahraman Türk kadınları sayesinde ülkemiz bağımsızlığını tekrar elde etmiştir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevabı,


Soru : Mustafa Kemal’in yerinde siz olsaydınız millî bilinci uyandırmak amacıyla neler yapardınız?


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in yerinde siz olsaydınız millî bilinci uyandırmak amacıyla neler yapardınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal’in yerinde ben olsaydım milli bilinci uyandırmak için onun yolundan giderek kongreler düzenler bana verilen emirlere ve anlaşma yapmış olduğumuz asker arkadaşlarına beraber hareket ederdim.

Böylelikle hem hakla hem de asker arkadaşlarımızla omuz omuza bu ülkeyi kurtarmaya çalışırdım.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevabı,


“Kâzım Karabekir Paşa, anne babaları Erzurum ve Erzincan bölgelerinde öldürülen iki bin kadar yetim Türk çocuğunu evlat edinmişti. Bunlar, 4-14 yaş arasında çocuklardı. Kâzım Karabekir, çocukları özellikle birer sanat ve meslek sahibi olacak şekilde yetiştiriyordu. Bunlardan bazıları gayet iyi marangozluk öğrenmişti. Güzel resim çizmeyi, çocukça fakat sanatkârca oymalar yapmayı biliyorlardı. Kâzım Paşa, ceza usulünü kaldırmıştı. Bununla birlikte çocukların kişiliklerinin serbestçe gelişmesini önlemeyecek bir disiplin kurmuştu. Kötü hareketi görülen çocuğu karşısına alıp onunla tek başına konuşurdu. “Paşa Baba”nın bir kenara çekip öğüt verdiği çocuğun bir daha kötü bir şey yaptığı olmazdı. Çocuklarda en çok göze çarpan şey dürüstlük, doğru sözlülüktü. Bu özellikleri öğütlerle değil içinde yaşadıkları çevreden, havadan almaktaydılar.” (2)


Soru : Yukarıdaki metinden hareketle Kâzım Karabekir’in kişilik özellikleri hakkında hangi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?


Kısa Cevap : “Yukarıdaki metinden hareketle Kâzım Karabekir’in kişilik özellikleri hakkında hangi çıkarımlarda bulunabilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yukarıdaki metinden hareketle Kazım Karabekir’in kişilik özellikleri hakkında çocukları seven ve değer veren, eğitime ve sanata değer veren çocuklara ve insanlığa karşı saygılı olan bir kişi olduğu çıkarımında bulunabilir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevabı,


Soru : Tayyar Rahmiye Hanım’a bir dörtlük ile seslenmek isteseydiniz ona neler söylerdiniz? Söylemek istediklerinizi yandaki noktalı yerlere yazınız.


Kısa Cevap : “Tayyar Rahmiye Hanım’a bir dörtlük ile seslenmek isteseydiniz ona neler söylerdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tayyar Rahmiye hanım Türk gönüllü kadın askerdir.

1890 senesinde Osmaniye’de doğmuş 5 Ağustos 1920 tarihinde vefat etmiştir.

Osmaniye düşman işgaline uğradığında milli kuvvetlere katılmış 9 tümeni fransızlarla girdiği muharebeye kendi müfrezesiyle katılmıştır.

Başlıca görevi keşif ve cephe gerisinde kundakçılık yapmak ve Osmaniye yakınlarındaki demiryolu tünelini patlatarak düşmanın cephane birikimini sekteye uğratmaktı.

Hiçbirinden çıkıp düşman hattında şeyi düşen askerleri sırtında taşınması sebebiyle kendisine “uçan” anlamındaki “Tayyar” lakabı verilmiştir

Aynı muhabirede Ateş hattında kalan iki arkadaşını korumak için ileriye doğru atıldığında şehit olmuştur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevabı,


1885’te doğan Ali Saip Bey Harp Okulunu bitirdi. 1919 yılında Urfa Jandarma Komutanlığına getirildi. İşgalden sonra şehrin ileri gelenleri ile bir millî teşkilat kurarak Fransızların Urfa’dan atılmasında önemli rol oynadı. Bu katkılarından dolayı Atatürk tarafından kendisine “Ursavaş” soyadı verildi. Ali Saip Ursavaş 1939’da Adana’da vefat etti. Ali Saip Bey, Fransızlarla girdiği bir çarpışmanın ardından savaş alanını gezerken şu duygulu sözleri söylemiştir: “Şimdi toprağa serilip kalmış bu bahtsız Fransız delikanlıları ne arıyorlardı burada? Niye geldiler, burada ne işleri vardı? Urfa nere, Paris nere? Neden gelip yaşamlarını burada bıraktı bu genç insanlar. Türk yurdunu ele geçirmek, Türk istiklalini yok etmek için buraya gönderilen bu bahtsızları oymakların ve çevre köylerin savaşçıları öldürmedi. Hayır, onları buraya gönderenler öldürdü.” (2)


Soru : Yukarıdaki sözlerinden yola çıkarak Ali Saip Bey’in kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Yukarıdaki sözlerinden yola çıkarak Ali Saip Bey’in kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ali sahip ursavaş 1887 yılında Kerkük’te doğmuş 1939 yılında Adana’da vefat eden Türk asker ve siyasetçidir.

1908 yılında Harbiye mektebini bitirmiş Trablusgarp savaşı ve ı Dünya savaşı’na katılmıştır.

Anadolu’nun işgale başlayınca Kuvayı Milliye’ye katılmış Urfa’daki Fransız işgali sırasında Mustafa Kemal Atatürk’ün emriyle Urfa savunmasını örgütlemiştir.

23 Nisan 1920 yılında açılan TBMM’ye Urfa milletvekili olarak girmiş 1920 Aralık ayında ise Urfa kuvayi milliye komutanı olarak bölgedeki aşiret reislerini Fransız işgaline karşı toparlamıştır.

Urfa’nın kurtarılmasında gösterdiği üstün hizmetlerinden dolayı kırmızı-yeşil şeritli İstiklal madalyası ile taltif edilmiştir.

Konya İstiklal mahkemesi e isyan bölgesi İstiklal mahkemesi başkanı olarak görev yapmış 28 Şubat 1926 tarihinde binbaşı rütbesi ile ordudan emekli olmuştur.

1934 yılında soya dök kanunu çıktığında kendisine Mustafa Kemal Atatürk tarafından “Uravaş” soyadı verilmiştir.

Kilikya faciaları ve Urfa Kurtuluş mücadeleleri adında eseri vardır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevabı,


Şahin Bey kendisinden Antep yolunu açmasını isteyen Fransız Komutanlığına şu mektubu yazmıştır: “Kirli ayaklarınızın bastığı şu toprakların her zerresinde Türk kanı vardır. Her bucağında bir atanın mezarı vardır. Eski zamanlardan beri Türkler bu topraklarda yaşamaktadır. Türk bu topraklara, bu topraklar da Türk’e ısındı, kaynadı. Sadece siz değil bütün dünya bir araya gelse bizi bu topraklardan ayıramaz. Sonra sen, Türk esir yaşamaz, diye duymadın mı? Namus ve hürriyeti için ölüme atılmak bize, ağustos ayı sıcağında soğuk su içmekten daha tatlı gelir. Sizler canı kıymetli insanlarsınız. Bize çatmayınız. Bir gün evvel topraklarımızdan savuşup gidiniz. Yoksa kıyarız canınıza.” (2)


Soru : Mektubunda yazdıklarına bakarak Şahin Bey’in kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Mektubunda yazdıklarına bakarak Şahin Bey’in kişilik özellikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Şahin bey 1877 yılında Antep’te doğmuştur.

Babasına da Abdullah efendi annesinin ismi ise Ayyuş Hanım’dır.

Küçük yaştayken babası vefat ettiği için dayısı tarafından büyütülmüştür.

1899 yılında Yemen’e asker olarak gitmiş başçavuşluğa kadar yükselmiş 1911 yılında Trablusgarp savaşı’na gönüllü olarak katılmıştır.

Balkan savaşlarında görev almış Galiçya cephesinde ve Sina cephesinde görev almıştır.

Buradaki başarılarından dolayı rütbe almış 1918 yılında İngilizlere esir düşmüştür.

Mondros mütarekesi uyarınca serbest bırakılmış aynı yıl Harbiye nezareti tarafından askerlik şubesi başkanlığında göreve atanmıştır.

Atanmış olduğu bu görevine gitmeden Antep heyetine başvurmuş Kilis’te Antep yolu Kuvayı milliye Komutanlığı’na getirilmiştir.

Şahin bey Kilis’te Antep yolunun savunmasını üstlenmiş, Antep’in savunmasına katkı sağlamak için milis güçlerini organize ederek 1920 yılı başlarından itibaren mücadeleye başlamıştır.

Şubat ve mart ayı başlarında Fransızların Antep üzerine sevkiyatlarını durdurmuş ve bu güçleri geri çekilmeyi zorlamayı başarmıştır.

Ur ya yolunda gösterdiği mücadeleden ötürü kendisine “Şahin bey” lakabı verilmiştir.

28 Mart’ta kendi komutasındaki birliklerce tutulan Elmalı köprüsü’nde meydana gelen çarpışmada şehit olmuştur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevabı,


Soru : Millî mücadelenin ülkemiz ve milletimiz için önemi hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Millî mücadelenin ülkemiz ve milletimiz için önemi hakkında neler söyleyebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milli Mücadele’nin ülkemiz ve milletimiz için önemi hayatı denecek kadar değerli ve önemlidir.

Milli mücadele döneminde ülkemizi neredeyse her taraftan saran düşmanlara karşı mücadele verilmiş sömürge altında kalmamak için bir bağımsızlık savaşı insanların canlarını ve mallarını ortaya koyarak savaşmasıyla gösterilmiştir.

Yapılan bu kahramanlıklar ve milli mücadele dönemi sayesinde bugün rahat bir şekilde yaşıyor, hayatımıza devam ediyor ve huzurlu bir hayat sürmenin keyfini yaşıyoruz.

Tarihimizi unutmamalı bugün elimizin kıymetini bilmedi ve düşmanların oyunlarına fırsat vermeyerek ülkemizin korumalı ve kollamalıyız.


Soru : Büyük Taarruz’u gösteren aşağıdaki resim Anıtkabir’deki Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesinden alınmıştır. Resmi inceleyiniz ve altta verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Dumanların arasında koşan askerlerin ortak amacı nedir?


Cevap :

Dumanların arasında koşan askerlerin ortak amacı düşman askerlerini mağlup etmektir.


2. Askerin elinde bulunan Türk bayrağı hangi değerleri simgelemektedir?


Cevap :

Askerin önünde bulunan Türk bayrağı Türk milleti, ordusu ve tarihimizi temsil etmekte ve milli mücadele değerlerini simgelemektedir.


3. Mustafa Kemal’in en üstte çizilmesinin nedenleri neler olabilir?


Cevap :

Mustafa Kemal’in en üstte çizilmesinin nedenleri savaşı yönetmesi ve milli kahramanımız olmasıdır.


4. Resimdeki kişilerden hangisiyle konuşmak ve ona neler söylemek isterdiniz?


Cevap :

Resimdeki kişilerden hepsiyle konuşmak ve onlara teşekkürlerimi bildirmek isterdim.


5. Sizden resme bir ad vermeniz istenseydi hangi adı verirdiniz?


Cevap :

Benden resmi bir ad vermem isteseydi ” kahramanlık ruhu ” adını verirdim.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Geçmişten Bugüne Çocuk Oyunları Metni Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı  Geçmişten Bugüne Çocuk Oyunları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48


Soru :  Geleneksel çocuk oyunlarımızdan hangilerini biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Geleneksel çocuk oyunlarımızdan hangilerini biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Geleneksel çocuk oyunlarımız

  • AÇ KAPIYI BEZIRGAN BAŞI
  • ATEŞIM OYUNU
  • SAKLAMBAÇ
  • ÜSÜYNEN BİTTİ (SOBE SOBE)
  • BEŞ TAŞ OYUNU
  • BIRDIR BIR OYUNU
  • BOM OYUNU
  • Bilye Oyunu
  • ÇELIK ÇOMAK OYUNU
  • Dokuztaş Oyunu
  • Deve-Cüce Oyunu
  • Elim Sende Oyunu
  • EL KIZARTMACA OYUNU
  • FARFARA FILLI, YA FILLI OYUNU
  • HIMBIL OYUNU
  • İP ATLAMA OYUNU
  • İstop Oyunu
  • İSIM – BITKI – ŞEHIR OYUNU
  • KELIME OYUNU
  • Kutu Kutu Pense Oyunu
  • Körebe Oyunu
  • Kemik Oyunu
  • KÖŞE KAPMACA OYUNU
  • KIBRIT (HIRSIZ-JANDARMA) OYUNU
  • KURT BABA OYUNU
  • Mendil Kapmaca Oyunu
  • Menekşe Oyunu
  • ORTADA SIÇAN OYUNU
  • ON İKI TAŞ OYUNU
  • ÜÇTAŞ OYUNU
  • ÜŞÜDÜM OYUNU
  • VIZZZ OYUNU
  • YAĞ SATARIM BAL SATARIM OYUNU
  • YAKAN TOP OYUNU

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevabı,


Soru : Evde, okulda veya sokakta arkadaşlarınızla birlikte en fazla oynamak istediğiniz geleneksel çocuk oyunu hangisidir?


Kısa Cevap : “Evde, okulda veya sokakta arkadaşlarınızla birlikte en fazla oynamak istediğiniz geleneksel çocuk oyunu hangisidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evde, okulda veya sokakta arkadaşlarımla birlikte vakit geçirmekten çok hoşlanıyor özellikle uzun yıllar boyunca her çocuğun eğlenmiş olduğu geleneksel çocuk oyunlarını oynamaktan ayrı bir keyif alıyorum.

En çok oynamayı sevdiğim geleneksel çocuk oyunları saklambaç, bilye oyunu, 9 taş, elim sende, ip atlama, istop, köşe kapmaca, mendil kapmaca ve yakan top oyunudur.

Bu oyunlar koşarak geniş bir alan gerektirdiği ve bazıları topla oynandığı için evde oynamaya uygun olmayan oyunlardır.

Bu yüzden bu oyunlardan çok hoşlanıyorum ve arkadaşlarımla beraber parka, okula veya oyun için belli bir alana gittiğimizde hemen bunları oynamaya koyuluyoruz.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevabı,


Soru : Geçmişten günümüze değişerek gelebilmiş oyuncaklara ve çocuk oyunlarına başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Geçmişten günümüze değişerek gelebilmiş oyuncaklara ve çocuk oyunlarına başka hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Teknolojinin gelişmesi ve çocukların daha fazla oyuncağa sahip olabildiği bu günümüzde birçok oyuncaklar ve oyunlar değişerek günümüze ulaşmıştır.

Asıl itibariyle aynı olsa da oyuncak bebekler çıngıraklar, oyuncak arabalar salıncaklar, uçurtma, topaç bir gül taso gibi oyuncaklar örnek olarak verilebilir.

Günümüzde her ne kadar bu oyuncakların farklı versiyonları çıksa da asıl itibariyle asıllarını korumuş ve yıllar boyunca günümüze kadar farklı şekillerde de olsa çocukları eğlendirmiştir .

Geçmişten günümüze çocuk oyunları da gelmiş genellikle asıl yapılarını koruyarak günümüze ulaşmışlardır.


Soru : Geleneksel çocuk oyunlarını günümüzdeki oyunlarla karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Geleneksel çocuk oyunlarını günümüzdeki oyunlarla karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Geleneksel çocuk oyunlarına baktığımız zaman daha çok kişinin sosyal olarak aktif olduğu eğlendiği ve sokakta daha çok vakit geçirerek enerjisini attığı oyunlar olarak o oyunları görmekteyiz.

Günümüzde ise ne yazık ki gerek otomobiller yine sokakların güvensizliği sebebiyle aileler çocuklarını eskiye nazaran daha az zaman sokağa çıkarabilmekte ve eskisi gibi akşama kadar sokakta oynayan çocuklar ne yazık ki günümüzde artık mümkün olmamaktadır.

Çocukların geleneksel çocuk oyunları sayesinde kazanmayı, kaybetmeyi ve sosyal olarak hayatın içinde var olabilmeyi yaşadıkları ve bu sayede sosyal olarak aktif bir insan oldukları görülmekteydi.

Günümüzde ise bilgisayar oyunları tablet gibi oyunlar sebebiyle insanlar bilakis diğer insanlardan uzaklaşmakta ve asosyal bir yapıya bürünerek dışla bağlantıları azalmaktadır.

Günümüzdeki oyunların her ne kadar yararlı olsa da diğer ürünler gibi insana teşvik eden ve psikolojik anlamda katkı sağlayıp olumlu yönlendiren oyunlar kadar yararlı değillerdir.

Hatta şiddet içeren oyunlar psikolojiyi daha çok bozmakta ve insanı fiziksel ve psikolojik sağlığını olumsuz etkilemektedir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevabı,


Soru : Aile büyüklerinizden biriyle çocukken oynadığı oyunlar hakkında söyleşi yapınız. Ona konuyla ilgili olarak aşağıdaki soruları sorunuz. Aldığınız cevapları defterinize yazınız.


• Çocukluğunuzda hangi oyunları oynardınız?


Cevap :

Çocukluğumda futbol , yakar top bir gül ip atlama, beştaş , yakalamaca, yerden yüksek ve sobe oynardım.


• Oynamaktan en çok hoşlandığınız oyun hangisiydi?


Cevap :

Benim oynamaktan en çok hoşlandığım oyun ip atlama ve yakar top gibi top oyunları.


• Bu oyun nasıl oynanıyordu?


Cevap :

Yakar top oynamak için birden fazla kişi olması gereklidir.

Yakar top bir takım oyunudur ve takımlar en az iki kişiden oluşmalıdır ancak yeterli oyuncu olmadığı zaman 3 kişi arasında takımsız olarak da oynanabilir.

Eğer 3 kişiyle oynanacaksa iki kişi belirli bir mesafede karşılıklı durur ve ortada kalan kişi diğer iki kişinin attığı top kendine değmeyecek şekilde karşıdan karşıya geçmeye çalışır.

3’ten fazla kişi olduğu yerde bu kişiler atıcı takım ve kaçıncı takım olarak isimlendirilebilir.

Atıcı takımın elemanları aralarında 15-25 metre civarında bir mesafe olan iki çizgi çekilir ve kaçıcılar bu iki çizginin tam ortasına yerleştirirler.

Atıcıların amacı kaçıncı takım elemanlarını elleriyle atmış oldukları topla vurmak ister yerden isterlerse yukarıdan vurarak vurulan kişiyi oyun dışına çıkarmaktır.

Kaçıncı takım elemanları eğer top yere düşmeden veya kendilerine deyip düşmeden topu yakalayabilirlerse Can alabilir ve bu almış oldukları canla aldıkları Can sayısı kadar vurulduklarında oyundan çıkmayabilirler.

Eğer kaçıcı elemanların hepsi vurulursa Atıcılar kaçıncı olarak ortaya yerleşir ve oyun bu şekilde devam eder.


• Oyunlarınız sırasında hangi oyuncakları ve araç gereçleri kullanıyordunuz?


Cevap :

Oyunlarımız sırasında bebeklerimizi, arabalarımızı, bisikletlerimizi, topaç, taso ve kartlarımız varsa kartlarımız ile toplarımızı kullanıyorduk.


• Çocukluğunuzda oynadığınız oyunlardan günümüzde de devam edenler var mı? Varsa bu oyunlar hangileridir?


Cevap :

Çocukluğumuzda oynadığımız oyunlardan günümüzde de devam eden birçok oyun vardır.

Bu oyunlar saklambaç, yakar top, beştaş, 9 taş, deve-cüce oyunu, lim sende oyunu, hımbıl, ip atlama, istop, isim bitki oyunu, Kelime oyunu, körebe, köşe kapmaca, bir yerden yüksek, ortada sıçan, futbol, basketbol, voleybol ve yakar top oyunudur.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Milli Kültür Ögelerimiz Metni Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Milli Kültür Ögelerimiz Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 38-39-40-41-42-43


Soru : Evinizde millî kültürümüzü yansıttığını düşündüğünüz eserler veya eşyalar var mıdır? Varsa bunlar nelerdir?


Kısa Cevap : “Evinizde millî kültürümüzü yansıttığını düşündüğünüz eserler veya eşyalar var mıdır? Varsa bunlar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her milletin değer vermiş olduğu milli bir kültürü vardır.

Milli kültür yüzyıllar boyunca insanların kabul etmiş olduğu kültür olarak benimsedikleri manevi değerleridir.

Bu manevi değerler maddi olgulara dönüşmüş günümüzde de eskisi kadar olmasa bile etkisini devam ettirerek devam etmektedir.

Eski dokuma halılar, dokuma çullar el yazma kitapları, savaşta kullanılan madalya, kılıç gibi tarihi değeri olan çömlek, tabak oya gibi eserlerin hepsi milli kültür öğelerimize dahildir.

Değişen zaman içerisinde bunların her ne kadar eski değerlerini yitirip popüler olmaktan çıksalar da milli kültürümüz olması açısından hala değerli ve kıymetlidirler.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevabı,


Soru : Çevrenizde gördüğünüz ve etnografya müzelerinde sergilenmesi gerektiğini düşündüğünüz nesnelere hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Çevrenizde gördüğünüz ve etnografya müzelerinde sergilenmesi gerektiğini düşündüğünüz nesnelere hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Etnografya müzesi Anadolu’nun Türk İslam dönemine ait olan eserleri sergilendiği müzedir.

Müzede giyim-kuşam , işleme, dokuma ürünler, takı, kına gecesi gibi Özel günlerin yapılmış olduğu sergi ve hamam kültürü gibi sergiler bulunmaktadır.

Etnografya müzesinde Selçuklu döneminden başlamak suretiyle Türk tarihinin en önemli tarihi kalıntıları ve eserleri sergilenmektedir.

Türk Etnografya Müzeleri‎

Ankara’daki etnografya müzeleri‎
Balıkesir’deki etnografya müzeleri‎
Bursa’daki etnografya müzeleri‎
İstanbul’daki etnografya müzeleri‎
İzmir’deki etnografya müzeleri‎
Kırklareli’ndeki etnografya müzeleri‎
Manisa’daki etnografya müzeleri‎
Nevşehir’deki etnografya müzeleri‎
Samsun’daki etnografya müzeleri‎
Antalya’daki etnografya müzeleri‎
Adana Kuruköprü Anıt Müzesi ve Geleneksel Adana Evi
Aksaray Müzesi
Amasra Müzesi
Amasya Arkeoloji ve Mumya Müzesi
Anamur Müzesi
Aydın Arkeoloji Müzesi
Çankırı Müzesi
Dikyamaç Köyü ve Çevresi Yaşam Tarzı Müzesi
Diyarbakır Arkeoloji Müzesi
Karadeniz Ereğli Müzesi
Kenan Yavuz Etnografya Müzesi
Konuralp Müzesi
Konya Etnografya Müzesi
Kuruköprü Anıt Kilisesi
Manisa Mevlevihanesi
Mardin Müzesi
Ordu Etnografya Müzesi
Rize Müzesi
Silifke Müzesi
Sivas Atatürk ve Kongre Müzesi
Söğüt Ertuğrul Gazi Müzesi


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevabı,


Evinizde aile büyüklerinizden kalmış, değer verdiğiniz ve özenle korumaya çalıştığınız nesneler bulunabilir. Bunlar sandık, saat, madalya, giysi, lamba, masa, sandalye, yüzük, kemer, başlık gibi eşyalar olabilir. Şimdi bu nesnelerden birini seçiniz ve onunla ilgili olarak aşağıdaki nesne tanıtım kartında istenen bilgileri karşılarına yazınız.


NESNE TANITIM KARTI

Nesnenin;
Adı : Gazi Madalyası
Kullanım amacı : Kore Gazilerine verilen madalya
Yapılış tarihi (tahminî) : 1953
Yapımında kullanılan malzemeler: Kurşun
Nerede yapıldığı : Türkiye
Kim tarafından ve nereden alındığı: İç işleri bakanlığı
Bugüne kadar kimler tarafından kullanıldığı: Kore Gazileri
Evinize ne zaman ve nasıl geldiği: Kore Savaşı Sonunda Geldi
Günümüzde kullanılıp kullanılmadığı: Hayır kullanılmıyor.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 42 Cevabı,


Soru : Ülkemizdeki tarihî önemi olan mimari yapılar veya tarihî mekânlardan hangilerini gezip görmek istersiniz?


Kısa Cevap : “Ülkemizdeki tarihî önemi olan mimari yapılar veya tarihî mekânlardan hangilerini gezip görmek istersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizdeki tarihî önemi olan mimari yapılar veya tarihî mekânlardan bazıları

Efes Antik Kenti – İzmir

Hasankeyf – Batman

Kapadokya

Ayasofya Camii – İstanbul

Topkapı Sarayı – İstanbul

Bursa Ulu Camii

Ihlara Vadisi – Aksaray

Kız Kalesi – Mersin

Nemrut Dağı – Adıyaman

İshak Paşa Sarayı – Ağrı

Göbeklitepe – Şanlıurfa

Xanthos Antik Kenti – Antalya

Aspendos – Antalya

Myra Antik Kenti – Antalya

Zeugma Antik Kenti – Gaziantep

Sümela Manastırı – Trabzon

Cumalıkızık – Bursa

Hierapolis Antik Kenti ve Apollon Tapınağı – Denizli

Kaunos Antik Kenti – Muğla

Balıklı Göl – Şanlıurfa

Ani Harabeleri – Kars

Hattuşaş – Çorum

Alacahöyük – Çorum

Safranbolu Evleri – Karabük

Kayaköy – Muğla

Şeytan Sofrası – Balıkesir

Kral Kaya Mezarlıkları – Amasya

Aziz (St.) Nikolaos Anıt Müzesi (Noel Baba Kilisesi) – Antalya

Afrodisias Antik Kenti – Aydın

Pergamon Antik Kenti (Bergama Akropol) – İzmir

Diyarbakır Kalesi

Selimiye Camii – Edirne

Çatalhöyük Neolitik Kenti – Konya

Divriği Ulu Camii – Sivas

Troya Antik Kenti – Çanakkale

Artemis Tapınağı – İzmir

Knidos Antik Kenti – Muğla

Kilistra Antik Kenti – Konya

Hunat Hatun Camii ve Külliyesi – Kayseri

Sultanahmet Camii – İstanbul


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevabı,


Soru : Ailenizde ve çevrenizde bayramlar nasıl kutlanıyor?


Kısa Cevap : “Ailenizde ve çevrenizde bayramlar nasıl kutlanıyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailemde ve çevremde bayramlar heyecanla beklenmekte ve büyük bir sevinç ile karşılanıp kutlanmaktadır.

Bayramlarda genellikle resmi tatiller olduğu için ailemde ve çevremde birçok kişi tatil planları yapar ya memleketlerine ya da sevdiklerini ziyaret ederek bayramlarını bu şekilde geçirirler.

Bayram gelmeden önce kıyafetler alınır hazırlıklar yapılır ev temizliği ve tatlı gibi misafir ikramları hazırlanarak yapılacak olan tatil planları varsa tatil hazırlıkları yapılır.

Ailemde ne çevremde bu şekilde bayramlar çok hareketli ve diğer günlerde farklı geçer.


Soru : Bayramlarımız dışında millî kültürümüzü yansıtan kutlama ve törenlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Bayramlarımız dışında millî kültürümüzü yansıtan kutlama ve törenlere başka hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her milletin kendine has özel bir kültürü vardır.

Bu kültürleri yüzyıllar içerisinde insanlar benimsemiş milli ve adet haline gelmiş gelenekler şeklinde yaşatmaya devam etmektedirler.

Hayatımız içerisinde bizim , ailemiz veya milletimiz için çok önemli bayramlar ve milli günler vardır.

Bugünler kültürümüzü ve inançlarımızı yansıtan en önemli günlerdir.

Beni veya milli kutlamalarla bu milli kültür günlerimiz yaşatılmaya devam etmektedir.

Bayramlarımız dışında milli kültürümüzü yansıtan kutlama ve törenler şu şekilde sıralanabilir.

  • Mukabele
  • Kandil geceleri
  • Hacı görmeleri ve Hacı yemekleri
  • Hedik yani bebeğin diş çıkarma kutlaması
  • Nevruz kutlamaları
  • Sünnet düğünü
  • Söz kesme nişan ve kız isteme
  • Kına gecesi
  • Hıdırellez kutlamaları
  • Düğün
  • Cenaze törenleri ve cenaze çadırları
  • Bebek mevlüdü ve cenaze için okunan mevlitler


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 11-12-13-14-15 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Herkesin Bir Kimliği Var Etkinlik Cevapları Sayfa 11, 12, 13, 14, 15


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Herkesin Bir Kimliği Var Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 11-12-13-14-15


Soru : İnsanları birbirinden ayıran fiziksel özellikler nelerdir?


Kısa Cevap : “İnsanları birbirinden ayıran fiziksel özellikler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Fiziksel özellikler kişilere dışarıdan bakıldığı zaman görülebilen özelliklerdir.

İnsanlar kardeş olup birbirlerine benzeseler fiziksel özellikleri birbirinden farklıdır.

İnsanların fiziksel özellikleri doğuştan gelen ve kendi vücut yapılarına ait olan bir de sonradan değiştirmiş oldukları saç rengi veya alıp verdikleri kilolar ile değişebilen özelliklerdir.

Her insanın fiziksel özellikleri birbirinden farklıdır ve her insanın fiziksel özellikleri kendine hastır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 15 Cevabı,


Yapınız


Soru : Resmî kimlik belgenizdeki bilgilerden hareketle kişisel kimliğinize ilişkin çıkarımlarda bulununuz ve çıkarımlarınızı aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Kısa Cevap : “Resmî kimlik belgenizdeki bilgilerden hareketle kişisel kimliğinize ilişkin çıkarımlarda bulununuz ve çıkarımlarınızı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Resmi kimlik belgemi sayesinde kişisel kimliğimize ait birçok temel çıkarım yapılabilir.

Bunların en başında kimlik numaramız ve hangi ülkenin vatandaşı olduğumuza dair bilgiler ön plana çıkmaktadır.

Adımız ve soyadımız Birgül anne babamızın adı doğum yerimiz seri numarası gibi bilgiler kimliğimizde yer almaktadır.

Bu bilgiler bizim temel resmi bilgilerimizdir ve bu bilgiler sayesinde resmi işlemlerimizi gerçekleştirebilir resmi değerlerde lazım olduğunda kullanarak hizmet alabiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 59-60 Tuna Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı 2. Ünite Kültür ve Miras Neler Öğrendiniz Soru ve Cevapları Sayfa 59, 60


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 2. Ünite Kültür ve Miras Neler Öğrendiniz Değerlendirme Soru ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 59-60


A. Aşağıda ifadeleri kutucuklardaki sözcüklerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


İstiklal Yolu Başkomutanlık millî egemenlik etnografya Antep Kahraman şanlı birleştirici


Cevap :

  1. Halk oyunları millî kültürümüzün bir parçasıdır.
  2. TBMM, Millî Mücadele’de gösterdiği kahramanlıklar nedeniyle Urfa ilimize Şanlı unvanını vermiştir.
  3. Mustafa Kemal Başkomutanlık Meydan Muharebesi’nin ardından ordumuza “Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri!” emrini vermiştir.
  4.  Mustafa Kemal’in millî güçleri tek çatı altında toplaması onun Kahraman bir kişiliğe sahip olduğunu gösterir.
  5. Şahin Bey Antep savunması sırasında şehit düşmüş kahramanlarımızdan biridir.
  6. Millî kültürümüzü yansıtan maddî kültür ögeleri etnografya müzelerinde sergilenir.
  7. Millî Mücadele’de üzerinde silah ve cephanelerin taşındığı İnebolu’dan Ankara’ya uzanan yola İstiklal Yolu adı verilmiştir.

B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanlara “Y” yazınız.


Cevap :

  1. ( Y ) 1. Gül yağı, Kahramanmaraş yöremize özgü ürünlerden biridir.
  2. ( D) 2. Aşık oyunu, günümüzde de yaygın biçimde devam eden çocuk oyunların- dandır.
  3. ( Y ) 3. Düğün geleneklerimiz hiçbir değişikliğe uğramadan günümüze kadar gelmiştir.
  4. ( D ) 4. Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu ve ilk cumhurbaşkanıdır.
  5. ( D ) 5. Saklambaç oyunu geçmişte karaguni adıyla anılmıştır.
  6. ( D ) 6. Dalye iki kişi arasında oynanan bir çocuk oyunudur.
  7. ( Y ) 7. Millî Mücadele’nin savaş dönemi Mudanya Ateşkes Antlaşması ile sonuçlanmıştır.
  8. ( Y ) 8. Evlerimizde kullandığımız elektrikli aletler millî kültür ögelerimizdendir.
  9. ( Y ) 9. Kuvayımilliye birlikleri Batı Cephesi’nde Fransızlara karşı savaşmışlardır.
  10. ( D ) 10. Fevzi Paşa, Millî Mücadele sırasında genelkurmay başkanlığı yapmış komutanlarımızdan biridir.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 60 Cevabı,


C. Aşağıda Millî Mücadele’mizle ilgili olaylardan bazıları ve bunların tarihleri karışık olarak verilmiştir. Her bir olayın başındaki kutucuğa ait olduğu tarihin numarasını yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 59-60 Tuna Yayınları”

Ç. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisi aile tarihi ile ilgili sözlü tarih çalışması sırasında sorulacak sorulardan birisi olamaz?


A) O dönemde ülkemizin nüfusu ne kadardı?

B) Dedemin mesleği ne idi?

C) Almanya’ya hangi yıl gitmiştiniz?

D) Nasıl bir evde oturuyordunuz?


2. Aşağıdakilerden hangisi Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi’nde faaliyet gösteren millî kahramanlarımızdan biridir?


A) Ali Saip Bey B) Şahin Bey C) Şerife Bacı D) Yörük Ali Efe


3. Mustafa Kemal’e kazandığı …………………………………Zaferi nedeniyle TBMM tarafından “mareşal” rütbesi ve “gazi” unvanı verilmiştir.

Verilen cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) Çanakkale B) Dumlupınar C) Sakarya D) Trablusgarp


4. “Koyun, keçi ve danaların ön dizlerinde bulunan bir kemik ile oynanır. Bu oyunda yere çizilen bir daire içine kemikler dizilir ve oyuncular ellerindeki kemiklerle daire içindeki kemikleri dışarı çıkarmaya çalışır.”

 Yukarıdaki sözlerinde Türklerin tarihte yaygın olarak oynadığı oyunlardan birini anlatmaktadır. Bu oyun hangisidir?


A) Aşık B) Dalye C) Saklambaç D) Topaç


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Soru : Tarihî ve kültürel mirasın korunması için yapılması gerekenler neler olmalıdır?


Kısa Cevap : “Tarihî ve kültürel mirasın korunması için yapılması gerekenler neler olmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tarihi ve kültürel mirasın korunması bütün devletler açısından büyük önem taşımaktadır.

Geçmişte yaşanan olaylar günümüzde olan olayların bir nevi tekrarı sayılabilirler.

Yapılan anlaşmalar veya günümüzde olan olayların nedenini anlamak için tarihe başvurmak ve tarihten yararlanmak durumundayız.

Devletlerin iddia etmiş oldukları durumlar, suç duyuruları gibi bütün her şey tespit yönünden tarihi muhtaçtır ve tarih ve kültürel miraslar bu konuda bizlere yol göstericidir

Tarihi ve kültürel miraslar geçmiş zamanlarda yaşayan insanlar tarafından zaman içerisinde oluşturulmuş ögelerin hepsidir

Bu tarih ve kültürel miraslarımızı korumak için eğitim ve öğretimde bu eserlere yer verilmeli kültür ve turizm faaliyetleri canlandırılmaya çalışılmalıdır.

Kültür ve turizm faaliyetleri artırılmalı insanlar bu konuda bilinçlendirilmeli yasalar çıkartılmalı müzeler kurulmalı ve bununla ilgili belirli bütçeler ayrılmalıdır

Tarihi ve kültürel miras açısından önemli görülen yerler koruma altına alınmalı eğer deprem gibi herhangi bir sebepten dolayı zarar görmüşse yapılandırma çalışmaları yapılarak koruma altına alınmalıdır.


Soru : Millî Mücadele günlerinde yaşasaydınız vatanımızın kurtuluşu için hangi alanda neler yapmak isterdiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Millî Mücadele günlerinde yaşasaydınız vatanımızın kurtuluşu için hangi alanda neler yapmak isterdiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milli mücadele dönemi itilaf devletlerine karşı Türk halkının örgütlenerek topyekûn bir şekilde savaşması sonucu ortaya çıkmış olan bir dönemdir.

Milli mücadele dönemi Kurtuluş savaşı olarak da adlandırılmaktadır.

Milli mücadele döneminin temsilcilerinden bir tanesi şüphesiz ki kahraman Mustafa Kemal Atatürk ‘ tür.

Milli mücadele dönemi 19 Mayıs 1919 tarihinde Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkması ile başladığı kabul edilen topyekûn bir mücadeledir.

Milli mücadele dönemi 1919-1922 tarihleri arasında büyük imkansızlıklara rağmen başarma, fedakarlık, vatan sevgisi, bağımsızlık gibi değerlerin ön plana çıktı büyük mücadele dönemleridir.

Milli mücadele milli sınırlarımızı korumak ve bağımsızlığımızı elde etmek için yapılmıştır.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 16-17-18 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Herkesin Bir Öyküsü Var Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Herkesin Bir Öyküsü Var Metni Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 16-17-18


Soru : Hayatınızda unutamadığınız belli başlı olaylar nelerdir?


Kısa Cevap : “Hayatınızda unutamadığınız belli başlı olaylar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Herkesin hayatında unutamadığı ve kendisi için özel olan belli başlı olaylar vardır.

Bu olaylardan kimisi insana hatırladığı zaman mutluluk veren anılar olsa da kimileri üzücü anılardır.

İnsan bir gün içerisinde birçok anı yaşamasına rağmen eğer o anı kendisinde büyük duygular uyandırmıyorsa muhtemelen onları unutur ve önemsemez.

Ancak sevdiği veya sevmediği bir insanın ölümü, doğumu sağlamış olduğu Büyük başarılar veya yaşamış olduğu travmatik veya eğlenceli anılar kişinin hayatında unutamadığı belli başlı olayları olur.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevabı,


Soru : Olayların oluş tarihlerine göre sıraya konulmasına “kronoloji” denir.

Siz de yaşamınızdaki belli başlı olayları kronolojik olarak sıraladığınız fotoğraflı bir zaman şeridi hazırlayınız. Fotoğrafını bulamadığınız olayları yapacağınız resimlerle anlatabilirsiniz.


Kısa Cevap : “Siz de yaşamınızdaki belli başlı olayları kronolojik olarak sıraladığınız fotoğraflı bir zaman şeridi hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hepimizin hayatında doğum konuşma yürüme okula başlama okul bitirme evlenme gibi belli başlı önemli olayları vardır.

İnsanlar kendi hayatlarına dair belli başlı olayları kronolojik olarak sağladıkları zaman ilk olarak doğumunu daha sonra konuşması ve yürümesi okula başlaması gibi anıları yazmak durumundadırlar.



 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 68-69 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Yer Tarifi Yapalım Cevapları Sayfa 68, 69


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yer Tarifi Yapalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 68-69


Soru : Havadaki bir kuşun mu yoksa yerdeki bir kedinin mi gördüğü alan daha geniştir?


Kısa Cevap : “Havadaki bir kuşun mu yoksa yerdeki bir kedinin mi gördüğü alan daha geniştir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Kuşbakışı görünüş bir nesnenin üstten görünüşü anlamına gelmektedir.

Kuş bakışı bakış veya görünüm demek bir konuma veya coğrafi bir alana dikey olarak gökyüzünden veya yüksek bir konumdan bakmaktır.

Bir alanın veya herhangi bir cismin yukarıdan çizimine kroki denmektedir.

Örneğin bir orman alanı kroki şeklinde çizilerek alanı kuşbakışı görünümünü üzerinden çalışmalar yapılabilmektedir.

Bu yüzden birçok alanda kuşbakışı görünüm kullanılmaktadır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevabı


Soru : Evinizin bulunduğu mahallede herkes tarafından bilinen belli yerler vardır. Okul, market, banka şubesi veya tarihî bir yapı bu tür yerlerdendir. Şimdi bunlardan birini seçiniz ve seçtiğiniz yerden evinize gelecek birine yardım etmek amacıyla bir kroki çiziniz. Krokinizde mahallenizdeki varsa acil toplanma ve sığınak yerini, evinizin acil çıkış kapısını göstermeyi unutmayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 68-69 Tuna Yayınları”


 

Our Score

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118 Tuna Yayınları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Zarar Vermeden Kullanalım Cevapları Sayfa 114, 115,116, 117, 118


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Zarar Vermeden Kullanalım Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118


Soru : “Teknolojik ürünleri kullanırken kendimize, başkalarına ve doğaya zarar verebiliriz.” diyen bir kişi bu sözüne kanıt olarak hangi durumları örnek gösterebilir?


Kısa Cevap : ““Teknolojik ürünleri kullanırken kendimize, başkalarına ve doğaya zarar verebiliriz.” diyen bir kişi bu sözüne kanıt olarak hangi durumları örnek gösterebilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Teknolojik ürünler hayatımıza girmekle beraber büyük kolaylıklar getirdiği gibi aynı zamanda büyük zorlukları da beraberinde getirmiş faydaları ile beraber zararları da günümüzün sorunları haline gelmiştir.

Yapılan araştırmalara göre teknolojinin en büyük zararı arasında kanser hastalığının olduğu ve kanser hastalığının sıklıkla görülmesinin yüksek olan nedenlerinden bir tanesinin telefon bilmektedir.

Teknolojinin aşırı kullanılması sebebiyle görme problemleri hipermetrop ve miyop gelişimi zararları arasındadır.

Teknolojinin zararlarından bir tanesi de sıklıkla görülmekte olan baş, bel ve boyun  ağrısıdır.

Teknolojinin zararlarından bir tanesi de sosyal becerilerde zorlanma ve kişinin sosyal hayattan koparılarak özellikle çocuklarda fazla kullanılması halinde otizm veya zeka geriliği gibi birçok hastalığa sebep olduğu bilinmektedir.

Teknolojik ürünlerin yüksek oranda yaymış oldukları radyasyon sebebiyle kanser gibi hastalıklara davetiye çıkarılır.

Öfke kontrolü ve insanların görmüş oldukları şiddet oyunları ve videoları sebebiyle ayrıca sosyal hayattan kopma üzerine eklenince daha çok şiddete meylettikleri ve şirin olayların arttığı da ayrı bir araştırma konusudur.


Soru : Yukarıdaki kullanım kılavuzuna başka hangi uyarıları ekleyebilirsiniz?


Cevap :

Yukarıdaki kullanım kılavuzuna ekleyebileceklerimiz

  • ekran parlaklığının gözlerin sağlığı için azaltılması
  • Su ve sıvı içeren şeylerden uzak tutulması
  • Şarjı bitmeden şarja koydum da masa ve tam olarak şarjı dolmadı aşağıdan çekilmemesi
  • Aşırı program yüklenilmemesi

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 115 Cevabı


Soru : Sizce bilgisayarımızı hangi amaçlarla ve ne kadar süreyle kullanmamız daha doğru olur? Neden?


Kısa Cevap : “Sizce bilgisayarımızı hangi amaçlarla ve ne kadar süreyle kullanmamız daha doğru olur? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bilgisayarın icat edilmesiyle beraber bilgiye ulaşım hızlanmış bilgi paylaşımı kolay ve hızlı hale gelmiştir.

Bu yüzden bilgisayarları kullanacağımız en verimli yol bilgisayarın bilgi edinmek bilgi paylaşmak veya haber okumak gibi alanlarda kullanılmasıdır.

Bilgisayardan istemiş olduğumuz film dizi gibi şeyleri izlemek belgesellere bakmak ve öğretici yayınları takip etmek kolay hale gelmiştir.

Aradıklarımızı kolaylıkla bulabildiğimiz için bilgi erişim hızlanmış ve kolaylaşmış arama butonuyla istediğimiz bilginin ulaşımı kolay hale gelmiştir.

İnternetim de günümüzde hemen hemen her evde var olması sebebiyle insanlar  arası iletişim hızlanmış, insanlar sevdikleriyle bazen sosyalleşmek için veya iş görüşmesi veya alışveriş için bile yapılacak olan iletişimler kolay hale gelmiştir.

Bu yüzden bilgisayarı sermiş olduğumuz bu yararları doğrultusunda kullanmalı bilgi edinme, eğlence ve oyun gibi amaçlar için belirli saatlerde ve kendimizi kontrol ederek kullanmalıyız.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 116 Cevabı


Soru : Anne babalar televizyon kullanımında çocuklarının yanlışlarını düzeltmek için neler yapmalıdır?


Kısa Cevap : “Anne babalar televizyon kullanımında çocuklarının yanlışlarını düzeltmek için neler yapmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ebeveynler çocukları üzerinde hayatları boyunca yanlarında olmasalar bile bir ömür boyu etkili olacak kişilerdir.

Çocuklar hayata yeni geldikleri için ebeveynlerinden insan olma ve rol model olarak hayata anlam yükleme gibi unsurları hayat tarzı haline getirirler.

Bu yüzden anne ve babaların televizyon kullanımında çocukları için yapacakları en büyük iyilik kendi davranışlarına dikkat etmeleri ve sağlıklı yetişkin tutumu göstermeleridir.

Çocuklara ceza kızmak veya kötü davranmak yerine onlarla konuşmak ve zararlı içeriklerin zararını anlatmak daha etkili ve kesin çözüm olacaktır.

Çünkü zorla yapılan kısıtlamalar daha çok rağbet olunmasına veya o içeriklerin gizli gizli izlenmesine sebep olabilir.

Anne babalar televizyon kullanımında çocuklarının yanlışlarını düzeltmek için kendileri de izledikleri şeylerle çocuklara örnek olmalıdır.

Çocukları televizyon dışında eğlenecekleri ve beraber yapabilecekleri aktiviteler oyunlar sohbet ortamları kurmalı gezilere çıkmalı ve beraber vakit geçirmenin keyifli olması sağlanmalıdır.

Çocukların okul dershane eğlenecekleri kurslara gitmeleri hem bilgi edinmelerine hem de televizyonda fazla vakit geçirip yanlış programlara girmelerine engel olacaktır.


Soru : Evimizde ve okulumuzdaki aydınlatma araçlarının doğru kullanıldığını söyleyebilir misiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Evimizde ve okulumuzdaki aydınlatma araçlarının doğru kullanıldığını söyleyebilir misiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evimizde ve okulumuzdaki aydınlatma araçlarının doğru kullanıldığını söyleyemem.

Doğru bir aydınlatma yapılması için yapılacak olan işe ve ortama göre uygun aydınlatma yapılması gerekmektedir.

Yapılan ışıklandırma gözü yormamalı ve gözü yormayacak ölçüdeki çok aşırı parlak olmayan ve sönük olmayan ışıklar tercih edilmelidir.

Göz sağlığı ve kalite için ışık doğrudan olarak göze gelmemeli aydınlatılacak yüzeye doğru yönlendirilmelidir.

Doğan gün ışığına yakın ışık renkleri tercih edilmeli sadece aydınlatması gereken yer aydınlatılmalıdır.

Evde mi okula dikkat etmediğimiz ama çok önemli olan işimiz bittiğinde ışıkların kapatılması ve gereksiz olan ışıkların söndürülmesi de çok önemli bir ayrıntıdır.

Dikkat edilmeyen şeylerin bir tanesi de az enerji harcayan aydınlatma araçlarının kullanılmasıdır.

Bunlara dikkat edilmediği için evimizde ve okulumuzda aydınlatma araçlarının tam olarak doğru kullanıldığını düşünmüyorum.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 117 Cevabı


Soru : İnsanların acil servis numarasını gereksiz arayıp meşgul etmemeleri için neler yapılabilir?


Kısa Cevap : “İnsanların acil servis numarasını gereksiz arayıp meşgul etmemeleri için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Acil servis numaraları ve acil durum merkezleri insanların yaralanma, hastalık can ve mal güvenliğini tehlikede olduğu zamanlarda aradıkları servislerdir.

Acil servis merkezlerinin insanların can ve mal güvenliğini koruduğu ve sağladığı için gereksiz yere meşgul edilmemesi ve ihtiyaç duyan insanlara hızlı bir şekilde ulaşmaları çok önemlidir.

Acil servis merkezlerinin gereksiz yere meşgul edilmesi birçok insanın ihtiyaç duymasına rağmen kendilerine ulaşılamamasına ve belki de büyük sakatlık can ve mal kayıplarına sebep olacaktır.

O insanların yardımsız bir şekilde kalmalarını sorumluluğu ise acil servis numaralarını gereksiz yere meşgul eden insanların suçu yüzünden olacaktır.

Bu yüzden acil servis numaraları ne olursa olsun gereksiz yere meşgul edilmemeli ihtiyaç duyan insanların ihtiyaçlarını karşılanmasının önüne geçilmemelidir.

Bunu caydırıcı olması için bunu yapan kişilere cezalar verilmesi bu konuda insanların bilinçlendirilmesi afiş asmak veya reklam gibi insanların sıklıkla bakmış olduğu yerlere bu durum hakkında bilgilendirici reklam veya sloganların yazılması etkili olacaktır.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Tuna Matbaacılık Ders Kitabı Sayfa 118 Cevabı


Soru : Teknolojik ürünleri yanlış kullanmanın zararlarına hangi örnekleri verebilirsiniz?


Kısa Cevap : “Teknolojik ürünleri yanlış kullanmanın zararlarına hangi örnekleri verebilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Teknolojinin hayatımızın bir parçası haline gelmesi ile teknolojinin birçok yararı ve zararı da beraberinde gelmiş yararları ve zararları ancak doğru ve kaliteli kullanımda dengeli halde olmuştur.

Her şeyin kullanımı gibi teknolojik ürünlerin de yanlış ve kalitesi kullanımı sebebiyle zararlarını boyutu artmıştır.

Teknoloji insanları fiziksel olarak ağırlaştırdığı ve hareketi engellediği için obezite, yürüme, koşma ve fiziksel aktiviteler gibi alanlarda insanların gerilediğini görmekteyiz.

Gözlerde görme bozukluklarının olması iskelet yapısında bozulma, duruş bozuklukları, boyun ağrıları, bel ağrıları, el ve parmaklarda uyuşma ve aşırı yorgunluk ile zihinsel bulanıklık gibi birçok hastalığa sebep olabilmektedir.

Teknolojinin sakınılması gereken zararlarından bir tanesi de yanlış kullanılması halinde istismar şiddete maruz kalma ve güvenlik sorunları sebebiyle birçok sıkıntı yaşamaktır.

Teknolojinin yanlış kullanımı sebebiyle öfke, korku ve psikolojik bozukluklar da artmış insanların sosyal hayattan kopma sosyal becerileri ile iş ve sosyal hayatlarında başarısızlıkları da artmıştır.


Soru : İnternet araştırması yaparak teknolojinin yanlış kullanımının insanlara ve doğaya verdiği zararları anlatan bir haber bulunuz. Haberi sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşıp tartışınız.


Kısa Cevap : “İnternet araştırması yaparak teknolojinin yanlış kullanımının insanlara ve doğaya verdiği zararları anlatan bir haber bulunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyuncular küçük ama oyun çok büyük!

Teknoloji gelişip, hayatımızın her alanındaki verilerin cebimize girmesini sağlarken, aynı zamanda kişisel bilgilerimizin de başkalarının eline geçmesine sebep olabiliyor. Masum gözüken oyunlar bile veri depolama, bilgi kaçırma, hatta çocuk istismarına kadar büyük çapta oyunlarla zarar verebiliyor.

Teknoloji geliştikçe evlerimizdeki bilgisayarlar taşınabilir oldu, telefonlarımız bir mini bilgisayarlara dönüştü, tabletler oyun aletleri olarak kullanılabilir oldu. Tüm hayat kolaylaştıran özelliklerinin yanında bunlar bizim aynı zamanda eğlence merkezimiz haline de geldi. Peki tüm bu eğlencenin altında biz aslında ne oynuyoruz?

Geçtiğimiz günlerde Epic Games’in dünya çapında 350 milyondan fazla kullanıcıya ev sahipliği yapan oyunu Fortnite, kullanıcıları manipüle ettiği gerekçesiyle ABD Federal Ticaret Komisyonu (FTC) tarafından rekor para cezasına çaptırıldı. Firma toplamda 520 milyon dolarlık bir ceza ödeyecek. Bu ceza sonrası özellikle online platformlar üzerinden oynanan oyunların güvenilirliği, çocuk sağlığı ve psikolojisi açısından tehdit olup olmadığı yeniden tartışma gündemine oturdu

İNTİHARA DAHİ YÖNELTEN OYUNLAR

2017 yılında Türkiye’de de ciddi gündem olan, Mavi Balina oyunu birçok çocuğu intihara sürüklediği için yasaklandı. Dünya çapında da büyük ses getiren oyun, çoğu şiddet içerikli 50 görevi yerine getirterek dünya çapında birçok kişiyi intihara sürüklemişti. HABERTURK



 

Our Score
error: Content is protected !!