4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176-177

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Eylül Sabahının Serinliği Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Eylül Sabahının Serinliği Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176-177


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıda Atatürk’ün bir sözü karışık olarak verilmiştir. Verilen ifadeleri, sözün aslına uygun şekilde aşağıdaki kutucuklara yazınız. 


Cevap: Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz, hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz, fakat sanatkar olamazsınız.
( A ) hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz
( S ) hepiniz
( A ) milletvekili olabilirsiniz
( T ) fakat sanatkâr olamazsınız
( N ) bakan olabilirsiniz


Soru: Kutucuklara yazdığınız ifadelere karşılık gelen harfleri çemberlerin içine sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap: Şifre: SANAT


Soru: 2. Aşağıdaki yazma alanında, sanatla ilgili görüşünüzü ifade eden bir duvar yazısı oluşturunuz. Yazınızda farklı, renkli yazı karakterleri ve görsel unsurlar kullanabilirsiniz


Cevap: Sanat insanı geliştiren yapıdır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 172 Cevapları


1.Çalışma


Soru: “Eylül Sabahının Serinliği” adlı şiirdeki dizelerden insanlara olumlu mesaj veren bir özlü söz oluşturmak isteseniz hangi dizeleri seçersiniz? Seçtiğiniz dizeleri bir duvar yazısı olarak düzenleyiniz.


Cevap: Her uyanışımda yeniden başlama  duygusu dolar içime


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 173 Cevapları


2.Çalışma


Aşağıdaki soruları, “Eylül Sabahının Serinliği” adlı şiire göre cevaplayınız.
Soru:  Şiirde hangi duygular ele alınmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap:
() kaygı
(X) huzur
(X) mutluluk
() korku
() bıkkınlık
(X) yaşama sevinci


Soru:  Şiirde kaç bölüm vardır?


Cevap: 5 bölüm vardır.


Soru:  Şairin buluğu yer nasıl bir yerdir? Siz böyle bir yeri anlatacak olsanız şiirle mi, şarkıyla mı, resimle mi ya da bir öyküyle mi anlatmayı tercih ederdiniz? Açıklayınız.


Cevap: Sonbaharda yaprakların, rüzgarın olduğu Eylül ayında bir zaman dilimindeki bir yerdir.


Soru:  Bu şiirde neden noktalama işaretleri kullanılmamış olabilir?


Cevap: Çünkü şair duygularını özgür bir şekilde ifade etmektedir.


3.Çalışma


Soru:  Aşağıda şiirin ilk dört bölümünde anlatılanları içeren cümleler bulunmaktadır. Cümlelerin şiirin kaçıncı bölümüyle ilişkili olduğunu yazınız. Boşta kalan cümlenin altını kırmızı kalemle çiziniz.


Cevap:
Sevgiyle dolan bir kalple yeni güne başlıyorum. (3. bölümde)
Zihnin dinlendiği bu anları doğadan gelen sesler zenginleştiriyor. (2.bölümde)
Çaresiz, yoksul ve kimsesiz insanlara yüreğimi açıyorum. (4.bölümde)
Yaşama her sabah yeniden başlıyorum. (1.bölümde)
Bu mevsimde alınan nefes sağlığa sağlık katıyor. (1.bölümde)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 174 Cevapları


4.Çalışma


Aşağıda sorulan soru üzerine biraz düşünüp bu soruyu aile üyelerinize de sorunuz. Aile üyelerinizle bir araya gelerek soruyla ilgili düşüncelerinizi paylaştığınız bir sohbet gerçekleştiriniz
Soru:  Her zaman yeniden başlamak duygusu nasıl bir duygudur? Bunu başarmak mümkün müdür?


Cevap: Bilmediğimiz veya bir sınav gibi düşünecek olursak her zaman düşsek bile kalkıp yeniden başlamalı ve başarana kadar yapmalıyız. Doğru çalışma ve azimle başarılamayacak birey yoktur.


5.Çalışma


Soru:  Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin son kısmını, bir öykü yazsanız bu öyküdeki karakterleri (kişileri) nasıl seçip oluşturacağınızı anlatarak siz tamamlayınız


YAZARLAR ÖYKÜLERİNDEKİ KARAKTERLERİ
NASIL OLUŞTURUR?
Yazdığım yüz civarında kitap için kaç karakter oluşturmuşumdur acaba? Sanırım binlerce. Hepsinin canlanıp evimde vereceğim partiye geldiğini düşünün! Hepsini görebiliyorum ama hiçbiri gerçek değil elbette. Onları ben uydurdum. Oluşturduğum karakterler çok nadiren gerçek insanlara dayanır. Hele kendimi düşünerek oluşturduğum karakter hiç olmamıştır. Onlar bütünüyle hayal gücümün ürünüdür. Küçük bir çocukken hiç hayalî arkadaşınız oldu mu? Bebekleriniz ile oyuncak ayılarınız için, sanki hepsi gerçekmiş gibi çay partisi verdiniz mi, onları yatağa yatırıp uyuttunuz
mu hiç? Öyküler için karakterler oluşturmak işte tam da buna benzer bir şey. (…)
Dame Jacqueline WİLSON
(Deym Jaklin Vilsın)


Cevap: Mesela evde tek başına romanımda bahsettiğim çocukların evlerinde tek başına kalıp yaşadıkları maceralar aslında gerçek hayatta bir ailenin yapmayacağı hareketlerdir. Onlar evde tek kalsalar da başlarının çaresine bakarak kendilerine bakmayı başarmışlardır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 175 Cevapları


6.Çalışma


Soru:  Aşağıda, şair ve ressam Bedri Rahmi Eyüboğlu nun “İlk Geçen Treni Seyreden Köylüler” tablosu verilmiştir. Tabloyu detaylı bir şekilde inceleyiniz. Tabloda gördüklerinizi -tablonun adından da yararlanarak- bir hikâye olarak anlatınız


Cevap:
Günlerden bir gün köy ahali yeni yapılan demir yolunun etrafına toplanmışlardı. Toplanmaların sebebi köye yapılan ilk demir yolunun ilk treninin geçecek olmasıydı. Herkes demiryolunun biraz uzağına toplanarak trenin gelmesini beklediler. Tren sesi uzaktan duyulmaya başladı. Köylülerden çıt çıkmıyordu. Tren sesini duydukları an trenin geldiği yöne doğru kafalarını çevirdiler. Hem heyecanlı hem de şaşkın bir şekilde trenin geçişini izlediler. Köylüler bu günü unutmamak için her yıl bu günde burada toplanmak için sözleştiler.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları


7.Çalışma


Soru:  Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin cümlede hangi anlamıyla kullanıldığını belirleyip tablodaki uygun kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 176 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 177 Cevapları


8.Çalışma


Soru:  Aşağıda verilen kelimeyi gerçek, terim ve mecaz anlamlarıyla birer cümlede kullanınız


Cevap: Perde
Gerçek anlam: Yeni aldığımız perdeyi direk salona astık.
Mecaz anlam: Bu hafta da perde hüzünle kapandı.
Terim anlam: Tiyatro da oyunun ikinci perdesine geçmişler.


9.Çalışma


Soru: Aşağıdaki metinde neden-sonuç anlamı taşıyan cümlelerin altını çiziniz


Cevap:
Kendimizi mutlu hissetmek için sinemaya gider, komik bir film seyrederiz. Anlatamadıklarımızı dışa vurmak için elimize kâğıt kalemi alır resim çizeriz. Tiyatro izlerken kimi zaman güler kimi zaman ağlarız. Kızgınsak müziği sonuna kadar açıp bağıra bağıra şarkı söyleriz. Sanat, bize ilaç gibi gelir. Her türlü duygumuzu sanatla ifade edebiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169-170

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Bale Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Bale Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169-170


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıdaki görsellerde ifade edilen sanat dallarını ve bu sanat dallarıyla uğraşan kişilerin adlarını örnekteki gibi görsellerin altına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 165 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Metni, bir defa sessiz okuyunuz. Daha sonra, ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini yerleştiriniz. Metni, bir defa da noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz.


Cevap: BALE
Bale (,) Latincede dans etmek anlamına gelen (“) ballare (“) sözcüğünden gelen bir terim (.) Tarihi, dans kadar eski olsa da bale 17 (.) yüzyılda Fransa (‘) da Kraliyet Dans Akademisinin kurulmasıyla geniş kitlelerce tanınmaya başlamış (.)İtalya (,) Fransa ve Rusya (‘) da gelişen bale 18 (,) 19 ve 20 (.) yüzyıllarda bir sahne sanatı olarak büyük ilgi görmüş () Günümüzde bale sanatı her zamankinden çok daha karmaşık bir hâl almış ve gösteriler çeşitlenmiştir (.)
Bir bale gösterisinde seçilen müziğin ritmine uygun olarak dans adımlarının ve figürlerinin ne olacağının (;) hangi sırayla yapılacağının tasarlanmasına koreografi adı verilir (.) Koreografsa bir bale gösterisini tasarlayan kişidir (.) Eseri oluşturur (,) sahneye koyar ve eserin müzik (,) dekor ve kostümle bir bütün olmasını sağlar (.)
Balenin diğer danslardan farklı bir tekniği vardır (.) Balede tüm kasların çalıştırılması ve çok esnek olunması gerekir (.) Bunun için bale eğitimine erken yaşlarda başlanır (.) Bugün pek çok ülkede bale toplulukları ve bale okulları vardır (.)
Bale yapan kadınlara balerin, erkeklere balet denir (.) Balerin ve baletler rahat hareket etmelerini sağlayan ve dans hareketlerinin görsel etkisini artıran özel giysiler giyerler () bale çorabı (,) tayt (,) bale mayosu, tütü gibi (…) Balerinler parmak uçlarında dans edebilmelerini sağlayan bale pabucu denen uçları sıkıştırılmış ve yapıştırıcıyla sertleşmiş kumaş (,) kâğıt ya da kartonla doldurulan özel ayakkabılar kullanırlar (.) Ayrıca genellikle bale gösterilerinde tütü adı verilen kısa ya da uzun çeşitleri olan kat kat kabarık etekler giyerler (.)
Balerin ve baletler (,) bir bale gösterisini ortaya çıkarabilmek için düzenli ve disiplinli bir şekilde prova adı verilen ön çalışmalar yaparlar (.)
(…)
Seçil GÜVENÇ HEPER


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 166 Cevapları


1.Çalışma


Soru: a. Daha önceki derslerinizde “terim” kelimesinin anlamını öğrenmiştiniz. Bilgilerinizden ve yukarıdaki metinden yararlanarak terim kelimesini kendi cümlelerinizle açıklayınız.


Cevap: Bir bilim, sanat, meslek dalıyla ya da bir konuyla ilgili özel ve belirli bir kavramı olan sözcük.


Soru: b. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız. Bu kelimelerden terim olanların başına “T” yazınız


Cevap:
(T) tütü: Bale sanatçılarının giydikleri kısa etek
(T) dekor: Tiyatro, sinema ve televizyonda sahneye konulan, filme alınan bir yapıtın konusunun geçtiği yerin ve çağın özelliklerini belirleyen gereçlerin (mobilya vb.nin) tümü ve bunların sahnede düzenleniş biçimi
(T) koreografi: dans adımlarının kâğıda geçirilmesi
(T) kostüm: ceket, pantolon ve kimi kez de yelekten oluşan erkek takım giysisi
(T) figür: dansta, ölçülü adımlarla beliren ve birleşmesiyle dansı bütünleyen zincirleme hareketlerin her biri, bir dansı oluşturan ve kendine özgü biçimi olan her devinim adım
(T) ritim: ezgi ve uyumla birlikte müziği oluşturan bir öğe olarak vurgu, uzunluk ya da seslerin, durakların düzenli bir biçimde yinelenmesinden doğan düzen.
(T) kitle: insan topluluğu, insan yığını.
(T) gösteri: bir isteğin ya da bir konudaki karşı görüşün, kamuoyunun dikkatini çekecek bir biçimde, açık havada ve topluca açığa vurulması eylem
(T) prova: bir şeyin amacına uygun, istenilen gibi, gereken düzeyde olup olmadığını, işleyip işlemediğini vb. anlamak için yapılan deneme


2.Çalışma


Soru: Aşağıda, “Bale” metniyle ilgili açıklama cümleleri verilmiştir. Bu cümlelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap:
Metin, bilgilendirici bir metindir. (D)
Metnin konusu, bir sanat dalı olan baledir. (D)
Metin, öyküleyici metinlerin özelliklerini taşımaktadır. (Y)
Bale, tarihi çok eski dönemlere dayanan bir sahne sanatıdır. (Y)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 167 Cevapları


Cevap:
• Bale sanatına her yaşta başlanabilir. (Y)
• Bir bale gösterisinde, “müzik, dans, kostüm ve dekor” başlıca unsurlardır. (D)
• Bale yapan kadınlara, “balet” adı verilir. (Y)
• Bale sanatçıları, parmak uçlarında dans etmeyi sağlayan özel bale papuçları giyerler. (D)
• Bale sanatı çok çalışma ve disiplin gerektirir. (D)


3.Çalışma


Soru: Yüzlerce heykel, şehirlerimizin sokaklarını süslemektedir. Bu heykeller kültürümüzün bir parçasıdır. Bazı heykeller soyut özellik taşırken bazı heykeller tarihî bir olayın sembolüdür. Aşağıdaki iki heykelde ise günlük hayattan bir an yansıtılmıştır. Fotoğraftaki heykellerin duruşlarını ve diğer ayrıntılarını dikkatlice inceleyerek onları gerçek birer insan gibi konuşturup bu iki kişi için bir sohbet diyaloğu yazınız.


Cevap:
Hatice: Kız, Fatma geçen gün olanı duydun mu?
Fatma: Duymadım ne olmuş geçen gün?
Hatice: Artık yeni sisteme göre evlerimizden market siparişi verebilirmişiz.
Fatma: Gerçekten mi? Benim oğlana söyleyeyim de bana da öğretsin.
Hatice: Söyle söyle daha kolay olur bizim için.
Fatma: Evet Hatice daha kolay olur.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Bir sanat dalıyla ilgili eğitim görmek istediğinizi düşününüz. Bu konuda başvuru yapmak ve doğru bir şekilde yönlendirilmek için aşağıdaki formu doldurunuz


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 168 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 169 Cevapları


5.Çalışma


a. Aşağıdaki metni okuyup “Mona Lisa” adlı tabloyu inceleyiniz. Verilen soruları cevaplayınız.
Soru: “Mona Lisa” adlı tabloyu ilgi çekici buldunuz mu? Neden?


Cevap: Evet ilgimi çekti. Çünkü o zamanlardan bu zamanlara gelerek ne kadar önemli bir sanat eseri olduğunu göstermektedir.


Soru: Tabloya baktığınızda sizde oluşan duygu ve düşünceler nelerdir? Bu soruyu, tabloya dikkatlice baktıktan sonra betimleme yaparak (Görme, dokunma, işitme, tatma ve koklama duyularımız aracılığıyla varlıkların niteliklerini, bu varlıkların duyularımız üzerinde uyandırdıkları izlenimleri belirtmek.) cevaplayınız


Cevap: Resme baktığım zaman çok gerçekçi olduğunu hissediyorum. Tablo çok dikkat çekici bir şekilde yapılmıştır.


Soru: “Sfumato” tekniğini kullanarak resim yapan biri nelere dikkat etmelidir?


Cevap: Resimdeki keskin çizgileri yok etmeli, net görünen bölgeleri yumuşatarak belirsiz hale getirmesi gerekmektedir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 170 Cevapları


Soru: Metinde Rönesans kelimesinin geçtiği yerde neden “ * ” işareti kullanılmıştır?


Cevap: O dönem ile ilgili bilgi verileceği için tırnak içine alınarak belirtilmiştir.


Soru: . “Mona Lisa” tablosu ile ilgili bilmek istediğiniz bir konuda bir soru hazırlayıp bu sorunun cevabını araştırınız.


SORU: Mono Lisa tablosundaki kadın kimdir?

CEVAP: Birçok kişi Mona Lisa tablosunda yer alan kadının floransalı ipek tüccarı Francesco del Giocondo’nun eşi Lisa Gherardini olduğunu düşünmektedir.


Soru: c. Siz de anlatmak istediğiniz bir olayı ve duygularınızı, kelimelerle değil de bir tablo çizerek yansıtmaya çalışınız. Tablonuzda hayal gücünüzü özgür bırakıp kendinize özgü çizim ve boyama teknikleri kullanınız


Cevap: Bu kısmı kendiniz yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 157-158-159-160

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 7. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 157, 158, 159, 160


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 7.Tema Değerlendirme Çalışmaları  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 157-158-159-160


(İlk dört soruyu metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Şiirin konusu nedir?


Cevap: Özlem


Soru: 2. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap: İnsanlar zaman geçip büyüdükçe geçmişi, çocukluk eşyalarına zamanlarına özlem duyarlar.


Soru: 3. Şiirdeki kişinin şu anki yaşı hakkında neler söylenebilir?


Cevap: Bir çocuk değil yetişkin olduğu söylenebilir.


Soru: 4. Şiirdeki kişi hangi eşyalarından söz etmektedir. Bu eşyalarla ilgili duyguları nelerdir? 


Cevap: Ayakkabı, gömlek, ceket, kazak, çanta, kitaplarından söz etmektedir. Bu eşyalarına özlem duymaktadır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Soru: 5. En çok kullandığınız eşyaları göz önünde bulundurunuz. Onlardan hareketle aşağıdaki cümle çeşitlerine uygun cümleler yazınız


Cevap:
a. Duygu Belirten Cümle: Kaybettiğim saatimi bulunca çok sevindim.
b. Düşünce Belirten Cümle: Bu sene boyumun daha çok uzayacağına inanıyorum.
c. İstek Belirten Cümle: Bütün oyuncaklarımı yanımda götürmek istiyorum.


Soru: 6. Aşağıdaki ifadeler doğruysa “D”yi, yanlışsa “Y” yi işaretleyiniz. 


Cevap:
D Y  “Uzun zaman önce burayı terk etti.” cümlesinde iki zıt anlamlı, bir tane de eş
anlamlı kelime bulunmaktadır.
D Y  “Çocukluğumuzun oyunları, bugünün oyunlarından çok daha eğlenceliydi.”
cümlesinde bütün kelimeler gerçek anlamıyla kullanılmıştır.
D Y  Şiir türündeki metinlerin hepsi dörtlükler hâlinde yazılmalıdır.
D Y  Konuşma yapmadan önce hazırlık yapmamız, konuşmayı daha etkili bir
şekilde sunmamızı sağlar.
D Davetiyelerde tarih yazmamıza gerek yoktur.
D Akıcı okumada, noktalama işaretlerine dikkat etmemize gerek yoktur.
D Y  Deyimlerin çoğunluğu mecaz anlam kazanmıştır


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki cümleleri verilen ifadelerden uygun olanla tamamlayınız


Cevap:
l Pencereden dışarıya baktı ama kimseyi göremedi.
l Küçük tay annesinin peşinden koştu lakin ona yetişemedi.
l Yangında her şeylerini kaybettiler fakat hayata tutunmayı bildiler.
l Gemi su almaya başlamıştı ancak kaptan gemiyi terk etmedi


Soru: 8. Aşağıda verilen eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla cümle içerisinde kullanarak yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 159 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerde terim anlamıyla kullanılan “ışık” ve “yıldız” kelimelerinin altını çiziniz.


Bu gece yıldızlar bir başka parlıyor.
Sen hepimize ışık oldun.
O sinemanın gerçek bir yıldızıdır.
Işıklar yanınca onu görebildim


Soru: 10. Aşağıda bazı deyimler hem doğru hem de yanlış yazılmıştır. Doğru yazılanlarda “D”yi, yanlış yazılanlarda “Y”yi işaretleyiniz


Cevap:
D Y  Ekmeğini kayadan çıkarmak
D Y  Ekmeğini taştan çıkarmak
D Y  Gözü kulağı olmak
D Y  Kulağı gözü olmak
D Y  Ağzı kulaklarına varmak
D Kulakları ağzına varmak
D Y  Saçına ak düşmek
D Y Saçına beyaz düşmek



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144-145-146-147

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Çocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Çocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144-145-146-147


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki görseli inceleyip bu görselin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatan bir dörtlük yazınız. Dörtlüğünüzde “el ele vermek, barış, sevgi, paylaşım, mutluluk, çocuk, bayram, neşe, huzur, dünya, güzel” kelime ve kelime gruplarından en az üçünü kullanınız. Dörtlüğünüze başlık yazmayı unutmayınız.


Cevap: Mutlu Çocuklar
Sevgi dolu dünya da
Mutlu dolu çocuklarız biz
Barış için el ele verelim
Saçalım dünyaya sevgimizi


Soru: 2. Bir çocuk olarak nasıl bir dünyada yaşamak isterdiniz? İsteklerinizi ifade eden kelimeleri, aşağıdaki görsellerin içine yazınız.


Cevap: Barışın olduğu, savaşın olmadığı, kimsenin açlık çekmediği, temiz ve sevgi dolu bir dünya da yaşamak isterdim.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


Soru: ttps://www.trtarsiv.com/ozel-video/cocuklar-icin-sarkilar/ankara-radyosu-cocuk-korosu-cocuklar-kardes-oldu-mu-121382” adresinden “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıyı birkaç defa dinleyiniz. Şarkının sözlerini aşağıda verilen yazma alanına yazınız.


Cevap: ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU
Daha bir ballanır uyku,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Barışır artık kurt kuzu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Düşler denize doğru,
Mutluluk bir yelken açar,
Her yürek bir altın pınar,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Daha bir ışıldar akarsu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Kucaklaşır batıyla doğu,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Ne açlık kalır ne korku,
Korudaki fidanlar gibi,
Sevip sevip birbirini,
Çocuklar kardeş oldu mu?
Tahsin SARAÇ


1.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki görseller, şarkıda geçen ve aşağıda verilen hangi kavramların karşılığıdır? Yanlarına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 141 Cevapları


1.Çalışma


Soru: b. “Işıldamak” kavramını gerçek ve mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız


Cevap:
Gerçek anlam: Lamba ışıl ışıl ışıldıyordu.
Mecaz anlam: Gideceğini duyunca sevinçten gözleri ışıl ışıl oldu.


2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıya göre tamamlayınız


Cevap:
* Şarkının vermek istediği duygu, sevgi ve barış dolu bir dünyanın özlemi ve çocukların mutluluğu.
* Bu eserin şiir değil de şarkı olarak adlandırılmasının nedeni, bestelenmiş olmasıdır.
* Bence bu şarkı için Barış Dolu Dünya başlığı da uygun olur.
* Şarkıda mutluluk, denizde yelken açan bir her yürek altın bir pınara benzetilmiştir.
* “Daha bir ışıldayan akarsu” ifadesini, pekiştirme sözcüğü kullanarak “ışıl ışıl ışıldayan akarsu” şeklinde de söyleyebiliriz.
* “Doğuyla batının kucaklaşması ” ifadesi, dünyanın tamamında barışın sağlanması anlamında kullanılmıştır.
* Şarkıda, bir arada barış içinde yaşayan çocuklar korudaki fidanlara benzetilmiştir


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 142 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Dinlediğiniz şarkının size çağrıştırdıklarından hareketle aşağıdaki paragrafı tamamlayınız


Cevap:
Çocukların öğrenmesi gereken ilk kavram, barıştır. Barış, bu dünyadaki tüm güzelliklerin anahtarı ve kötülüklerin engelidir. Yetişkinler barış içinde yaşamayı öğrenip bunu çocuklarına da öğrettiklerinde yani tüm çocuklar barış içinde bir yaşam sürdürdüğünde dünyada barış ortamı sağlanmış olur. Çünkü savaşı bitirmek için kötülüklerin olmaması barış ortamı olması gerekir.


4.Çalışma


“Bu şarkı uzun yıllar önce yapılmış bir şarkıdır. Geçen zaman içerisinde birçok çocuk bu şarkıyı çok sevmiş, büyük bir keyifle söylemiş hatta büyüdüklerinde böyle bir dünya da yaşamayı hayal etmişlerdir. Sizce eskiden bu şarkıyı dinleyip söyleyen ve günümüzde birer yetişkin olan çocuklar şarkıda hayal edilen dünyayı kendileri oluşturabilmiş midir?” sorusuna cevap veren bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken aşağıdaki yönergeleri takip ediniz.


Soru: a. Konuşmanızda kullanacağınız anahtar kelimeleri aşağıya yazınız


Cevap:  Hedefe ulaşamamak, iyiliği daha çok yaymak, dünyaya barışı getirmek


Soru: b. Konuşmanızda vermek istediğiniz mesajı kısaca ifade ediniz.


Cevap: Dünya barışı için iyiliği herkese göstermek


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları


Soru: c. “6 Şapka” düşünme yöntemini uygulayarak konuyla ilgili değinmek istediğiniz noktaları belirleyiniz ve şapkaların altına notlar alınız


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları”

Soru: ç.. Hazırlık aşamasını tamamladıktan sonra, aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek konuşma kurallarına uygun bir şekilde konuşmanızı yapınız.


Cevap: hazırladığını konuşmayı aile üyelerinize yapınız.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları


1.Çalışma


Aşağıda basılı bir davetiye örneği verilmiştir. İnceleyiniz
Soru: a. Davetiyede boş bırakılan ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz


Cevap:
Sevgili Öğrencilerimiz (,)
Bu yıl (,) okulumuz olarak 23 Nisan Ulusal
Egemenlik ve Çocuk Bayramı (‘) nı daha geniş
kapsamlı ve bir şölen havasında kutlamak istiyoruz (.)
Her birinizin katılımının çok değerli olduğu bu şölende
sizlerle olmak büyük önem taşımaktadır (.)
Gelin birlikte olalım (!) Hepinizi bekliyoruz (.)
Ekrem Eren
Şehit Rahmi İlkokulu Okul Müdürü
İmza
Tarih: 23 (.) 04 (.) 1995
Yer: Atatürk Spor Salonu
Gönen (/) Balıkesir


Soru: b. Davetiyenin yazılma amacını yani işlevini belirtiniz.


Cevap:


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 145 Cevapları


Soru: c. Bu davetiyeyi günümüzde en yaygın iletişim yollarından biri olan e-posta şeklinde yeniden düzenleyiniz. Tarihi güncellemeyi sakın unutmayınız


Cevap: www.forumsinifkitabi.com
Sayın forumsinifkitabi.com sitesi yöneticileri, okulumuzun düzenlemiş olduğu 23 Nisan etkinliğinde sizleri de aramızda görmeyi çok isteriz.
Tarih: 23 Nisan 2021
Yer: Hatay İskenderun Kültür Merkezi
Saat: 14:00


6.Çalışma


Soru: Aşağıda, günümüzde çok bilinmeyen bir sokak oyunu olan “istop”un nasıl oynandığı anlatılmıştır. Oyunu, yönergelerini okuyarak öğrenmeye çalışınız. Daha sonra, yandaki sayfada verilen oyunla ilgili görselleri yönergelere uygun olarak numaralandırınız. Arkadaşlarınızla bu eğlenceli oyunu mutlaka oynayınız.


Cevap:
• Bir daire oluşturulur.
• Oyunu başlatmak için bir ebe seçilir.
• Ebe, oyunculardan birinin adını söyleyerek topu havaya atar.
• Top yere düşerken adı söylenen oyuncu topu havada yakalarsa başka birinin adını söyleyerek topu yeniden havaya atar.
• Topu havada tutamayan çocuk, topu yerden aldığında “İstop!” diye bağırır. Kaçışan oyuncular “istop” denildiği anda oldukları yerde durmak zorundadır.
• Bu durumda ebe, duran oyunculardan birini topla vurmaya çalışır.
• Vurulan oyuncu 1 puan kaybeder ve ebe olur. Üç kere vurulmuş olana eğlenceli bir
ceza verilir


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları


7.Çalışma


Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız.
Soru: a. Çevrenizdeki farklı yaş gruplarından 10 çocuk belirleyiniz.


Cevap: belirleyiniz.


Soru: b. Aşağıdaki görüşlerin yer aldığı bir tablo hazırlayınız. Seçtiğiniz çocuklara hangi tür oyunları tercih ettiklerini sorunuz.


Cevap:
Sokak oyunlarını tercih ederim: (x)
Teknolojik oyunları tercih ederim: ()
Zeka ve strateji oyunlarını tercih ederim: (x)


Soru: c. Her bir çocuğun seçtiği oyun grubuna “+” işareti koyunuz


Cevap: + koyunuz


Soru: ç. En fazla tercih edilen oyun grubunu belirleyip anket sonucunuzu açıklayınız. 


Cevap: anket sonucunu hazırlayınız
Yakın çevremde yaptığım anket çalışması ile çocuklar arasında en çok tercih edilen
oyunların saklambaç, seksek,   olduğunu tespit ettim.


Soru: d. Anket sonucunuzla ilgili bir görüş belirtiniz.


Cevap: Anket yaprak faydalı bir sonuca ulaştım.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Dostluk Şarkısı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Dostluk Şarkısı Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki açıklamayı okuyup görselleri inceleyiniz. Görsellerin size çağrıştırdığı erdemleri yazınız.


Cevap: Birlik, yardımlaşma, sevgi, kardeşlik


Soru: 2. Aşağıda verilen metnin görsellerinden hareketle dinleyeceğiniz metnin konusunu tahmin ediniz


Cevap: Çocukların söylediği şarkı.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda dinleyeceğiniz şarkının sözleri eksik olarak verilmiştir. Şarkıyla ilgili etkinliği yaparken boş bırakılan yerleri tamamlayınız.


Cevap:
DOSTLUK ŞARKISI
Dostluğun biz sevgisiyle
Toplandık her an burda
Bu sevgi bağı kopmaz hiç
Dağılsak bir gün yurda
Bu güzel günü andıkça
Çarpacak kalbim benim
Bu sevgiyle sonsuza dek
Uzanır sana elim
 Eduard Zuckmayer (Edvard Zukmayer)


2.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki çengel bulmacayı çözünüz


Cevap:
1. Düzenli aralıklarla yapılan tekrar, uyum. (RİTİM)
2. Tonlama değişiklikleriyle çeşitli duygular uyandıran uyumlu, ezgili insan sesleri dizisi. (ŞARKI)
3. Bir müzik sesini belirtmeye yarayan işaret. (NOTA)
4. Bir bütünden ayrılmış olan parça, kısım. (BÖLÜK)
5. Bir müzik parçasında baştan sona kadar belirli yerlerde tekrarlanan ses dizisi. (EZGİ)

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru: b. Aşağıdaki açıklamaları okuyunuz. Bu bilgilere göre kutucuğun altındaki cümleyi tamamlayınız. 


Cevap: Çengel bulmacadaki Şarkı, nota, ezgi, ritim, bölük kelimeleri terim anlamlı kelimelerdi


3.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Dostluk Şarkısı” adlı metne göre cevaplayınız.
• Şarkının konusu nedir?


Cevap: Dostluktur.


Soru: Şarkının ana duygusu nedir?


Cevap: Paylaşmak ve dostluğun önemidir.


4.Çalışma


Soru: Şarkıda geçen eş sesli iki kelimeyi bulup metinde kullanılan anlamlarını işaretleyiniz.


Cevap:
Bağ: 1. Üzüm kütüklerinin dikili bulunduğu toprak parçası. (Gerçek)
2. İki veya daha çok şey arasındaki ilgi, ilişki, bir arada tutan şey. (Mecaz)
El: 1. Kolun bilekten parmak uçlarına kadar olan, tutmaya ve iş yapmaya
yarayan bölümü. (Gerçek)
2. Yakınların dışında kalan kimse, yabancı. (Mecaz)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 52 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Şarkıya, vermek istediği duyguya uygun olarak bir dörtlük de siz ekleyiniz. Dörtlüğünüzde, aşağıdaki görsellerde ifade edilen eş sesli kelimelerden en az birini, şarkıdaki anlamıyla kullanınız.


Cevap:
Uzun yıllar mutlu olalım
Sevgi bağı ile coşalım
Dostluk kuralım
Mutlu olalım


6.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki dostlukla ilgili atasözlerinden dinlediğiniz şarkının vermek istediği mesaja uygun olanlara “X” işareti koyunuz.


Cevap:

  • Düşenin dostu olmaz. ()
  • Dost, kara günde belli olur. (X)
  • Dostun attığı taş, baş yarmaz. (X)
  • Dost acı söyler. ()
  • Bin dost az, bir düşman çok. (X)

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru: . Dostluk kavramıyla ilgili bir duvar yazısı oluşturunuz. Duvar yazınızı, gazete ve dergilerden kestiğiniz farklı renk ve karakterdeki harfleri kullanarak dikkat çekici bir şekilde
aşağıdaki duvara yazabilirsiniz.


Cevap: DOSTTUR İNSANIN AYNASI


7.Çalışma


Soru: Yaptığınız şarkı dinleme ve söyleme etkinliği hoşunuza gitti mi? Şarkıyı öğrenebildiniz mi? Arkadaşlarınıza böyle bir etkinliğe katılmayı önerir misiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi “neden – sonuç” cümlelerini de kullanarak aşağıya yazınız


Cevap: Şarkı beni kedine çekip merak ettirdiği için çok beğendim.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 6. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136


(İlk dört soruyu metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. İstanbul’da rahatsız edici şeyler nelerdir?


Cevap: Araba sesleri, korna sesleri, vapur düdüğü, kafeteryalar, çalgılı oyunlar.


Soru: 2. İstanbul’un kaybolan güzellikleri nelerdir?


Cevap: Dostluk, komşuluk, vefa, huzur, rahat


Soru: 3. İstanbul’da zamanla meydana gelen değişikliklerin sebebi sizce ne olabilir?


Cevap: Nüfus artışından dolayı yeni yerlerin yapılması şehrin gelişmesi ortaya çıkmıştır.


Soru: 4. Metinde geçen eş sesli üç kelime bulunuz. Bunları farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanıp yazınız.


Cevap:
Yol:

  • Annem tavuğun tüylerini yoldu
  • Gideceğimiz yol bozukmuş.

Kol:

  • Kardeşlerimi hep kollarım
  • Kolumda çizik oluştu.

Yüz:

  • Yüze kadar saymamı istedi.
  • Yüzmeyi çok severim

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 134 Cevapları


Soru: 5. Aşağıdaki atasözlerini, çiçeklerin içinde verilen kelimelerle tamamlayınız


Cevap:
• Sus küçüğün yol büyüğün.
• Ulular köprü olsa basıp geçme.
• Yüksek uçan alçak konar.
• Ağaç düşse de yakınma yaslanır.
• Öpülecek el ısırılmaz


Soru: 6. Aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz


Cevap:

  1. Çil yavrusu gibi dağılmak (Kendi durumuna üzülmek)
  2. Alaya almak (Alay etmek eğlenmek)
  3. Dert yanmak (Toplu olarak bir arada bulunan insanların her biri bir yana dağılmak)

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki tabloda yabancı dillerden alınmış ancak dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler yer almaktadır. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını yanlarına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 135 Cevapları”

Soru: 8. Aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.


Cevap:
Dün iki saat müzeyi gezdim ama → görmek istediğim heykelleri göremedim
İnsanın tarihini bilmesi çok iyi fakat →yaşatması da önemlidir.
Yaşar Kemal çok büyük bir yazardır ancak →halkımız onu çok tanımamaktadır.
Seninle her yere gelirim lakin → sözümden çıkmamalısın


Soru: 9. Aşağıdaki cümlelerde “-de, -da” ve “ki”nin yazılışlarını inceleyiniz. Doğru yazılanların başına “D”, yanlış yazılanların başına “Y” yazınız.


Cevap:
(Y) Sedat’ın ki beklediğimden kötü bir çalışmaydı.
(Y) Defterini biz de unutmuşsun.
(D) Sinemaya sen de gelecek misin?
(Y) Suylada sabunlada bu leke çıkmadı.
(D) Öylesine büyük bir yazar ki hayran olacaksın.
(D) Evden çıkmıştım ki o aradı.
(D) Zeynep yarın akşam onlarda kalacak.
(D) Bu sınavdan da yüksek puan almayı başardı.
(Y) Tuğrul Beylerde makam sahibi oldular.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 2. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45, 46


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45-46


(Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Parçada Atatürk’ün niteliklerinden hangisi geçmemektedir?


A) Devlet adamı olması
B) İyi bir asker olması
C) Fikir adamı olması
D) Ekonomist olması


Soru: 2. Parçaya göre Millî Mücadele’nin ve onu takip eden çağdaşlaşma hareketinin temeli aşağıdakilerden hangisidir?


A) Osmanlı hükûmetinin kararlarını değiştirmesi
B) Akılcı bir dünya görüşü
C) Avrupa ülkelerini taklit etme
D) Gelenekleri koruma


Soru: 3. Atatürk’ün, insanlar arasında hiçbir renk, din ve ırk ayrımını tanımayan bir dünya görüşüne sahip olması onun hangi özelliğini göstermektedir?


A) İnsan haklarına önem vermesi
B) Siyaseti çok iyi bilmesi
C) Doğru askerî kararlar alması
D) İnsan psikolojisini iyi bilmesi


Soru: Atatürk, Millî Mücadele’de millî birliği sağlayan eşsiz bir lider, savaş meydanlarında gerçekçi bir kumandan, devlet kuran büyük siyaset adamıdır.” cümlesindeki eş ve zıt anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimeleri eş veya zıt anlamlılarıyla birlikte yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru: 5. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu görsellerin hangi deyimleri anlattığını altlarına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları”

Soru: 6. Bu temada öğrendiğiniz bilgilerden hareketle tabloda yer alan kelime ve kelime gruplarını cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız


Cevap:
• Atatürk’ün babasının adı Ali Rıza Efendi’dir.
• Atatürk’ün içinde büyük bir millet ve devlet sevgisi bulunmaktaydı.
• Atatürk’ün başlıca eserlerinden biri de NUTUK’tur.
• Atatürk 1881 yılında Selanik’te doğdu.
• Atatürk önce Mahalle Mektebi’ne daha sonra Şemsi Paşa İlkokuluna gitti.
• Ortaokulu Selanik Mülkiye Şüstiyesi’nde bitirdi.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerde verilen yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız


Cevap:
• İyi bir şiir kötü okunabilir (,) lakin kötü bir şiir iyi okunamaz.
• Garip akımının şairlerini sayalım (:) Orhan Veli, Oktay Rıfat, Melih Cevdet Anday (…)
• Gök sarı (,) toprak sarı (,) çıplak ağaçlar sarı (…)
• Sana uğurlar olsun (.) Ayrılıyor yolumuz (.)
• Hava ne kadar da sıcak (!)
• Cennet Sokağı (,) No.: 12 (,) 8
• Alacahöyük, Çorum (‘) da önemli bir tarihî mekândır.
• Reşat Nuri Güntekin (,) Çalıkuşu (‘) nun yazarıdır.


Soru: 8. Aşağıdaki görsele uygun neden-sonuç cümleleri yazınız.


Cevap: Ders çalışmak için kütüphaneye geldim.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru: 9. Aşağıdaki konuşma kurallarını okuyunuz. Her zaman uyduğunuz kurallar için “Evet”i, bazen uyduğunuz kurallar için “Bazen”i, hiç uymadığınız kurallar için de “Hayır”ı işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 131-132

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 6. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 131, 132


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 6.Tema Çoktan Seçmeli Soruları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 131-132


Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.


Soru: 1. Aşağıdaki deyimler anlam yönünden gruplandırıldığında hangisi dışarıda kalır?


A) Ağzı kulaklarına varmak
B) Etekleri zil çalmak
C) Nutku tutulmak
D) Havalara uçmak


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi “atasözü, deyim, ninni ve tekerlemeler”in ortak noktasıdır?


A) Türk halk kültürünün ortak ürünü olmaları
B) Belirli bir ezgi ile söylenmeleri
C) Bir ders vermeleri
D) Atalarımızın tecrübelerini aktarmaları


Soru: . “Aslan Yattığı Yerden Belli Olur” atasözünün başlık olarak kullanıldığı bir metnin ana düşüncesi ne olabilir?


A) İnsanların yaşadıkları yer ve davranışları onların nasıl bir insan olduğunu ifade
eder.
B) Aslanlar güçlü hayvanlardır.
C) Bir insanı tanımak için onunla konuşmak yeterlidir.
D) Çok konuşan insan, çok yalan söyler.


Soru: 4. Aşağıdakilerden hangisi “O ressamın ünü, millî sınırları aştı.” cümlesindeki altı çizili kelimenin eş anlamlısıdır?


A) Vatan
B) Ulusal
C) Halk
D) Ülke


Soru: 5. “Reklamların bir amacı da ……………..” ifadesi aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanamaz?


A) Tanıtmaktır.
B) İkna etmektir.
C) Satış yapmaktır.
D) Unutturmaktır


Soru: 6. Aşağıdakilerden hangisi bir karşılaştırma cümlesi değildir?


A) Kışın Sivas, İstanbul’dan daha soğuktur.
B) Arzu gezmeyi çok sever, Âdem ise şarkı söylemeyi.
C) Komedi filmlerini çok severim.
D) Takımın en iyi oyuncusu Prekazi’ydi.


Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde birden fazla yazım yanlışı yapılmıştır?


A) Nehiri geçip köye vardık.
B) Benmi burunumun dikine gidiyorum?
C) Öyle heyecanlı ki beni bile görmedi.
D) Sitres yapınca başarılı olamıyorum


Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin sonuna iki nokta işareti getirilmelidir?


A) Babam bana şöyle söyledi
B) Eve geç döndüm
C) Burada bekleyebilir miyim
D) Yürüyordu kadınlar, çocuklar


Soru: 9. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi hatalıdır?


A) İlan – duyuru
B) Arşiv – belgelik
C) Depresyon – ruh çöküntüsü
D) Spesiyal – farklı


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Soru: 10. Bir şehri gezecek olan turist kafilesi aşağıdakilerden hangisine ihtiyaç duymaz?


A) Kroki
B) Harita
C) İlan
D) Broşür


Soru: 10. “Başka ülkelerinkinden önce yurdumun tarihini öğrenmek, her köşesini gezip görmek isterdim.” diyen bir kişi için hangisi söylenemez?


A) Hem tarihe hem de gezmeye ilgi duyuyor.
B) Öncelikle ülkesinin kültürünü tanımak istiyor.
C) Geçmişe ilgi duymuyor.
D) Ülkesinin her yerini merak ediyor



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 40-41

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 2. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 40, 41


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 2.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve cevapları  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 40-41


Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.


Beni ………….. demek, mutlaka yüzümü görmek değildir. Benim …………….., benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Soru: 1. Mustafa Kemal Atatürk’ün yukarıdaki sözünde boş bırakılan yerlere hangi kelimeler gelmelidir?


A) tanımak – cesaretimi
B) görmek – fikirlerimi
C) sevmek – hayatımı
D) övmek – fikirlerimi


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi Türk milletinin Kurtuluş Savaşı’nda gösterdiği davranışlardan değildir?


A) Birlik ve beraberlik
B) Cesaret
C) Fedakârlık
D) Bencillik


Soru: 3. “Ben, Türk milletini en zor koşullarda bir arada tutan bağa hayranım.” cümlesindeki eş sesli sözcükler hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) ben – koşul
B) millet -bağ
C) ben – bağ
D) koşul –zor


Soru: 4. Mektupla ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Mektuplarda hitaptan sonra virgül işareti kullanılır.
B) Mektup, hem haber iletir hem de duygu ve düşüncelerimizi paylaşmamızı sağlar.
C) Mektuplarda; tarih, hitap ifadesi ve imza mutlaka olmalıdır.
D) Mektuplar günümüzün en hızlı iletişim araçlarındandır.


Kızıl gökte parlayan ay-yıldızın nurusun.
Sen en büyük milletin, Türklüğün gururusun
Bu yurdun timsalisin bugün bütün cihanda
Gözler, gönüller senin, senin şeref de şan da!
Enis Behiç KORYÜREK
Soru: 5. Yukarıdaki dörtlükle ilgili aşağıda verilen yargılardan hangisi veya hangileri doğrudur?
1. Dörtlükte “ulus ve dünya” kelimelerinin eş anlamlıları kullanılmıştır.
2. Dörtlükte söz edilen ve övülen kişi, Mustafa Kemal Atatürk’tür.
3. Dörtlükte, vatan sevgisi anlatılmaktadır.


A) 1 ve 2
B) 1, 2 ve 3
C) Yalnızca 2
D) 2 ve 3


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru: Aşağıdaki ifadelerden hangisi neden-sonuç cümlelerine örnek verilebilir?


A) Yağmurda ıslandığı için hasta oldu.
B) Ankara, İstanbul kadar kalabalık değil.
C) Büyümek için sabırsızlanıyor.
D) O hırslı ama ben değilim.


Soru: 7. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde noktalama hatası yapılmıştır?


A) 05.10.2021 tarihinde mi buluşacağız?
B) Bana şöyle dedi. Biraz etrafına bak.
C) Soldan 2. kapıyı açıp içeri girdik.
D) Koşuyor, oynuyor, gülüyor, eğleniyordu.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Hıdırellez Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Hıdırellez Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128-129


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1.Aşağıdaki haritayı inceleyiniz. Haritanın hazırlanma amacını ve bu haritadan yararlanmak isteyen bir kişinin hangi bilgilere ulaşabileceğini maddeler hâlinde yazınız


Cevap
Haritanın amacı: Ülkemizdeki tarihi yerleri göstererek insanları bilgilendirmek amacıyla yapılmıştır.
Haritadan ulaşılabilecek bilgiler:

  • Tarihi eserlerin nerede olduğuna
  • Ülkemizde bulunan doğal alanların nerede olduğuna
  • Ülkemizde bulunan önemli müzelerin nerede olduğuna
  • Deniz turizmi ve yayla turizmi için nerelerin uygun olduğuna

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 2.Türkiye’’yi tanıtma görevi verilse tanıtım çalışmanızda Türkiye’nin hangi özelliklerine vurgu yaparsınız?. Bayrağımızın etrafındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 125 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 126 Cevapları


1.Çalışma


Aşağıdaki soruları “Hıdırellez” adlı belgesele göre cevaplayınız.
Soru: Anadolu, hangi özellikleri nedeniyle bir bayram yerine benzetilmiştir?


Cevap:  Bereketli toprağı, yemyeşil dağları ve güler yüzlü insanından dolayı bir bayram yerine benzetilmiştir.


Soru: Hıdırellez hangi tarihte kutlanır?


Cevap: Her yılın 6 Mayıs tarihinde kutlanır.


Soru: Anadolu halkı, Hıdır ve İlyas peygamberlerin ne için buluştuklarına inanırlar?


Cevap: Bolluk, bereket , uğur ve şifa getirmek için buluştuklarına inanırlar.


2.Çalışma


Soru: Hıdırellez kutlamalarında her yıl geleneksel olarak yapılanları, maddeler hâlinde aşağıya yazınız. Bunlardan çevrenizde karşılaştıklarınızın yanına “X” işareti koyunuz


Cevap:

  • Sadaka verme, oruç utma ve kurban kesme gibi adetler vardır.
  • Kutlamalar yeşillik alanlarda, su kenarlarında, türbe ya da yatırın yanında yapılır.
  • Hıdırellez gecesi Hızır’ın uğradığı yerlere ve dokunduğu şeylere feyiz  ve bereket vereceği inancıyla çeşitli uygulamalar yapılır.
  • Bugünde toplanan çiçeklerin suyu kaynatılıp içildiğinde bu suyun iyi geldiğine inanılır.

 4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 127 Cevapları


3.Çalışma


Soru: a. Sizce bu videonun hazırlanma amacı nedir? Video kimler için hazırlanmıştır?


Cevap: Hıdırellez kutlamalarını  izleyenlere merak edenlere tanıtmak amacıyla yapılmıştır.


Soru: b. Bu videoyu izleyen bir kişi, aşağıda verilenlerden hangilerine ulaşır? İşaretleyiniz.


Cevap:
• Türkiye’nin kültür değerlerinden birini tanır. (X)
• Hıdırellezin ne olduğunu ve nasıl kutlandığını öğrenir. (X)
• Türklerin yaşamları ve inanışları hakkında bilgi sahibi olur. (X)
• Türk insanının sahip olduğu bazı özellikleri fark eder. (X)


4.Çalışma


Soru: İzlediğiniz videoda birçok insana yer verilmiştir. Bu insanların yüz ifadelerine ve hareketlerine yansıyan duygu durumu nedir? Bu duygu durumunu ifade eden emojiyi işaretleyiniz.


Cevap: Bazı insanlar bu güne olan inançlarını belirtmektedir. Bazıları ise mutluluk vce sevinç duygularını yansıtmaktadır.


5.Çalışma


Soru: İzlediğiniz videoya yeni bir ad belirleyiniz. Bu adı ve belirleme nedenlerini yazınız


Cevap:
Belirlediğim ad: Anadolu’nun Bayram
Bu adı belirleme nedenlerim: Anadolu’ya özgü bir bayram olduğu için bu adı vermek istedim.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları


6.Çalışma


Soru: a. Aşağıda, bir şehrimize ait (o şehrin yemeklerinden oluşan) bir menü, bir harita (şehrin bulunduğu bölgeyi gösteren), bir de broşür görseli yer almaktadır. Bu görsellerin adlarını altlarına yazınız.


Cevap

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 128 Cevapları”

Soru: b. Görsellerdeki ipuçlarından yararlanarak bu şehrimizin adını bulup yazınız


Cevap: Trabzon


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 129 Cevapları


7.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki yemek tarifini inceleyiniz. Bir yemek tarifinde olması gereken unsurları ve tarifin nasıl yapıldığını belirleyiniz.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 130 Cevapları


Soru: b. Siz de bir aile büyüğünüzün yardımını alarak şehrinize özel bir yemek tarifi hazırlayınız. Tarifinizi aşağıya yazınız.


Cevap:


8.Çalışma


Soru: Aşağıdaki paragrafta bazı kelimeler hatalı yazılmıştır. Bu kelimeleri bularak altlarını çiziniz. Kelimelerin doğru şekillerini aşağıya yazınız. (Bu çalışmada, TDK Yazım Kılavuzu’ndan faydalanabilirsiniz.)


“Kültür ve turizm bakanlığı, Türkiyenin kültür mirasını başka milletlere tanıtmak için reklam filmleri, afişler, broşürler hazırlar. Böylece isviçredeki bir kişi göbeklitepe’yi, Balıklı gölü, Aspendos’u, Nemrut Dağı’nı vb. gezip görmek ister.”


Cevap: Hatay Künefe Tarifi

  • 200 gram tel kadayıf
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 150 gram kadar künefelik dil peyniri (kaşar peyniri kullanmayınız)

Şerbeti Hazırlanırken;

  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 1,5 çay bardağı su
  • Birkaç damla limon
  • Üzerine bol bol Antep fıstığı

Hatay Mutfağı Künefe Tarifi Hazırlanışı

  • İlk olarak derin bir tencere içerisinde şerbeti hazırlayın ve kaynadıktan sonra bir yere alıp soğumaya bırakın. Şerbet tatlı üzerine mutlaka soğuk olarak dökülmelidir.
  • Tereyağını bir tavada eritin. Bu sırada kadayıfı da tek tek ayırın ve üzerine eritmiş olduğunuz yağın yarısını boşaltın.
  • Tavadaki yağın birazını ayırıp üzerine kadayıfları yerleştirip sıkıştırın. Bu işlem için bardak ile bastırma yöntemini kullanabilirsiniz. İsterseniz tavayı kaplayacak bir tencereye su doldurup üzerine de koyabilirsiniz.


 

Our Score
error: Content is protected !!