5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Muharrem Orucu ve Aşure Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 52, 53


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Muharrem Orucu ve Aşure Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53


Eski Ramazanlar ve Çocukluğum

Ah ramazan günlerinde gördüğüm sevgi,
Büyük bir huzurla başlayan sabah.
Sonra durup durup tekrarladığım,
Çocuksu çocuksu Bismillah.
Bakardım her sabah kadınlar, kızlar,
Bütün konu-komşu bizde.
Ve beyaz tülbentli ince bir kadın,
Kur’an okuyor evimizde.
Yavuz Bülent Bakiler


Soru : Şiire göre eski ramazanlarda neler yaşanırdı?


Cevap :

Şiire göre eski ramazanlarda büyük bir sevgi, kuzuyla başlayan sabahlar, çocukların dilindeki bismillah duaları, sabah erken vakitlerde komşuların bir yere toplanarak Kur’an okutmaları yaşanırdı.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Oruçlunun Dikkat Etmesi Gereken Hususlar Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 42, 43


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Oruçlunun Dikkat Etmesi Gereken Hususlar Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43


Soru : Oruçlunun dikkat etmesi gereken hususlar neler olabilir?


Kısa Cevap : “Oruçlunun dikkat etmesi gereken hususlar neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Kişinin orucunu kesin olarak bozan kasten yemek yeme, içime bir gül bilerek ve isteyerek Kişinin kendini kusturması ve cinsel münasebet gibi orucu bozan şeylerden uzak durması gereklidir.

Ancak orucu tamamen gidermese de sevabını iptal eden yani sevabını gideren şeylerden uzak durmak gerekir ki bunlar hadisi şeriflerde belirtildiği üzere kişinin yalan söylemesi, gıybet etmesi, kavga gibi kötü sözlerde bulunması, küfür etmesi, insanlara hakaret etmesi ve hoş olmayan davranışlarda bulunmasından da kaçınması gerekir.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevabı


Soru : Aşağıdaki balonları oruç tutarken dikkat edilmesi gereken durumları yazarak dolduralım.


Cevap :

  • İbadetleri iyi bir şekilde yapmalıyız.
  • Kötü sözler söylememeliyiz.
  • İftarı yavaş yavaş yapmalıyız.
  • Sahura uyanmalıyız.
  • Bir yudum su dahi olsa su içmemeliyiz.


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Öğrendiklerimizi Ölçelim Soruları ve Cevapları Sayfa 78-79-80-81-82


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite : Adap ve Nezaket Öğrendiklerimizi Ölçelim Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82


A) Aşağıdaki soruların cevaplarını boşluklara yazınız.


1. Toplumda uymamız gereken nezaket kurallarından üç tanesini yazınız.


Kısa Cevap : “Toplumda uymamız gereken nezaket kurallarından üç tanesini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Toplum içerisinde uymamız gereken birçok nezaket kuralı vardır. bu nezaket kurallarından birkaçını şu şekilde söyleyebiliriz;

  1. Sıra beklemek
  2. Teşekkür edildiği zaman rica ederim demek
  3. Selamlaşmak
  4. Yaşlı çocuk hastalara öncelik vermek
  5. Büyüklerimize karşı saygılı olmak
  6. Bir şey rica edildiği zaman eğer mümkünse onu yerine getirmek
  7. Bağırarak yüksek sesle konuşmamak veya çok yüksek sesli müzik gibi şeyler dinleyerek insanları rahatsız etmemek
  8. Biriyle konuştuğumuz zaman çok hızlı veya çok yavaş konuşmamak
  9. Konuşmalarımızı samimi olmak ve tonlamalara dikkat etmek
  10. İnsanların kalabalık olduğu yerlerde koşarak insanları ittirerek hareket etmemek

2. İnternet ve sosyal medyada uymamız gereken kurallardan üç tanesini yazınız.


Kısa Cevap : “İnternet ve sosyal medyada uymamız gereken kurallardan üç tanesini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnternet ve sosyal medya duymamız gereken birçok kural vardır. Her ne kadar internet ve sosyal medya bilgi paylaşımı ve sevdiklerimizle buluşma açısından bizlere çok yararlar sağlasa da birçok insanda daha cesur yaklaşımlar ve görülmedikleri için daha cesur yorumlara sebep olabilmektedir.

Halbuki kişinin ister İnternet ortamında isterse de sahil zamanlarda günlük hayatta olsun yaklaşımlarına dikkat etmeli nezaket kuralları içerisinde davranmalıdır.

İnternet ve sosyal medyada ailemi siz izin verdiği şekilde paylaşımlarda bulunmak, yabancılarla konuşmamak, özel bilgilerimizi ve fotoğraflarımızı yabancı kişilerle paylaşmamak, bize gelen rahatsız edici davranışlardan ailemize haberdar etmek lazımdır.

Sosyal medyada ve internette yer alan bilgilere hemen inanmamak ve araştırma yapmak lazımdır.


3. Peygamberimizin konuşma adabı ile ilgili tavsiyeleri nelerdir? Kısaca yazınız.


Kısa Cevap : “Peygamberimizin konuşma adabı ile ilgili tavsiyeleri nelerdir? Kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem muhteşem bir diksiyona sahip idi.

Konuştuğu zaman ilimli veya ilimsiz genç veya yaşlı herkesin anlayabileceği şekilde Yalın ve sade bir konuşmayı tercih eder ses tonu, mimikleri ve tonlamasıyla konunun iyice anlaşılmasını sağlardı.

Dikkat çekmek istediği meseleleri birkaç kere tekrar ederek veya iyice açıklayarak net bir şekilde insanları bu konuyu bildirir ne konuyu uzatır ne de çok kısa tutardı.

Ne çok yüksek sesle ne de çok alçak sesle konuşmaz herkesin duyabileceği bir ses sorunu tercih ederdi.


4. Yemek yerken uymamız gereken kurallardan beş tanesini yazınız.


Kısa Cevap : “Yemek yerken uymamız gereken kurallardan beş tanesini yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde Yemek yerken uymamız gereken kurallara örnekler ;

  • İnsanların tiksindirici hareketlerden uzak durmak
  • Yemekte kıl bir şey görüldüğü zaman gizlice çekip bunu insanlara sezdirmemek
  • Eğer alan derse insanları rahatsız edecek ve onlara dar alan bırakılacak şekilde genişçe oturmamak
  • Sadece kendi tabağından yemek ve başkasının özel tabağını el uzatmamak
  • Yemeği bitirebileceği kadar almak ve artık bırakmamak
  • Ekmeğin veya yemeğin az olması durumunda insanları aç bırakacak şekilde yemekler çok fazla almamak
  • yemek yedikten sonra ve yemek yemeden önce ellerini ve ağzını yıkamak.

5. Tahiyyat duasının okunduğu yerleri yazınız.


Kısa Cevap : “Tahiyyat duasının okunduğu yerleri yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tahiyyat duası namazların ilk ve son oturuşlarında okunmaktadır.

2 rekatta namazların 2.  rekatında, 3. rekatta namazların 2. ve 3. rekatlarında 4 rekatta namazların ise 2. ve 4. rekatlarındaki oturuşlarda okunur.

Tahiyyat duası ayrıca bereket duası olduğu için aile büyüklerimiz özellikle yeni bir eşyayı açarken yani kullanmaya başlarken okur ve çok bereket gördüklerini söylemişlerdir.


B) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, verilen kelimelerle doğru bir şekilde tamamlayınız.


helal kazanç hayır besmele adap


1. Adap, bir toplumun töresine uygun olan bütün söz ve davranışlar ile uyulması gereken görgü kuralları anlamına gelir.
2. İslam dini  helal kazanç elde etmek için çalışmamızı, haksız ve haram kazançtan uzak durmamızı emreder.
3. Yemeğe besmele  ile başlarız.
4.”Allah’a ve ahiret gününe inanan ya hayır söylesin ya da sussun.”


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevabı


C) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D” yanlış olanların başına ise “Y” yazınız.


( Doğru ) Eğer bir kişinin kalbini kırdıysak ondan özür dilemeliyiz.
( Doğru ) Hz. Lokman (a.s.), başta oğlu olmak üzere öğütleriyle tüm insanlara yol göstermiştir.
( Doğru ) Peygamberimiz, nezaketiyle bize en güzel şekilde örnek olmuştur.
( Yanlış ) İnsanlarla istediğimiz gibi konuşabiliriz.
( Doğru ) İletişim; bir duygu, düşünce veya bilginin çeşitli yollarla başkalarına aktarılmasıdır.


D) Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru seçeneğini bularak işaretleyiniz.


1. Yukarıdaki şemada “?” ile gösterilen yere aşağıdaki kavramlardan hangisi yazılmalıdır?


A) Namaz B) Adap C) Selam D) Dua


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevabı


2. Yukarıdaki tabloya göre selamlaşma ile ilgili olarak hangi öğrencinin söylediği ifade doğru değildir?


A) Hasan B) Buse C) Duygu D) Ayşe


3. “Bir kişinin odası, dolabı, çekmecesi, çantası, cüzdanı, telefonu veya özel eşyalarına izinsiz olarak bakmak ve onları kullanmak, o kişinin özel alanına girmek demektir. Bu da doğru değildir.”


Yukarıda ifade edilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?


A) Kibir B) Mahremiyet C) Nezaket D) Müsamaha


4. Sosyal iletişim araçlarını kullanırken yukarıda verilenlerden hangilerini yapmak yanlış bir davranıştır?


A) I-II B) II-III-IV  C) I-II-III D) I-II-IV


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevabı


5. “…Küçümseyerek insanlardan yüz çevirme ve yeryüzünde böbürlenerek yürüme. Zira Allah, kendini beğenmiş övünüp duran kimseleri asla sevmez.” (Lokman Suresi, 18. ayet.)


Yukarıda verilen ayette aşağıdaki davranışlardan hangisi yasaklanmıştır?


A) Müsamahakâr olmak B) Kibirli olmak
C) Alçak gönüllü olmak D) Dürüst olmak


6. Ettahiyyâtü …………… vessalavâtü vettayyibât. Esselâmu ………… eyyühennebiyyü
ve rahmetüllâhi ve berakâtüh. Esselâmü ………… ve alâ ibâdillâhissâlihîn.
Eşhedü en lâ …………. illallâh ve eşhedü enne Muhammeden ………. ve rasûlüh.


Yukarıda Tahiyyat duası yazılırken bazı kelimeler çıkarılmıştır. Duada boş bırakılan yerlere sırasıyla hangi kelimeler yazılmalıdır?


A) lillahi – aleynâ – aleyke – abdühû – ilâhe
B) lillahi – aleyke – aleynâ – ilâhe – abdühû
C) abdühû – ilâhe – lillahi – aleynâ – aleyke
D) aleynâ – ilâhe – abdühû – lillahi – aleyke


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevabı


Soru : Bu ünite hakkında neler bildiğimizi ve neler öğrendiğimizi kendimiz bulabiliriz. Aşağıdaki soruların cevaplarını kutucuklara işaretleyelim. Hangi konuda iyi olduğumuzu ve hangi konularda kendimizi geliştirmemiz gerektiğini bulalım.


Cevap :

  • Bu kısımda kendinizi değerlendirerek formu doldurmanız gerekmektedir.


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 77 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Tahiyyat Duası ve Anlamı Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 77


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Tahiyyat Duası ve Anlamı Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Tahiyyat duası hakkında neler biliyoruz?


Kısa Cevap : “Tahiyyat duası hakkında neler biliyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tahiyyat duası namazların ilk ve son oturuşlarında okuduğunu biliyorum. Ayrıca şunları biliyorum.

2 rekatta namazların 2.  rekatında, 3. rekatta namazların 2. ve 3. rekatlarında 4 rekatta namazların ise 2. ve 4. rekatlarındaki oturuşlarda okunur.

Tahiyyat duası ayrıca bereket duası olduğu için aile büyüklerimiz özellikle yeni bir eşyayı açarken yani kullanmaya başlarken tahiyyat duasını okuduklarını ve bu sayede kullanmaya başladıkları şeyin bereketlendiğini söylemişlerdir.

Tahiyyat duası Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’e hediye olup mana bakımından çok büyük değerler içermektedir.


Tahiyyat kelimesi, selam vermek ve tazimde bulunmak gibi anlamlara gelmektedir. Halk arasında “Ettehiyyâtü duası” olarak da bilinen Tahiyyat duası, namazların ilk ve son oturuşlarında okunan bir duadır. Bu dua ibadetlerin sadece Allah (c.c.) için yapılması gerektiğini bildirir. Ayrıca bu duayı okuduğumuzda Peygamberimize ve Allah’ın (c.c.) iyi kullarına selam göndeririz. Duamızı Kelime-i Şehâdet’i söyleyerek bitiririz.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 75-76 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Lokman’dan (a.s.) Öğütler Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 75-76


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Lokman’dan (a.s.) Öğütler Metni Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 75-76


Soru : Hz. Lokman (a.s.) hakkında neler biliyoruz?


Kısa Cevap : “Hz. Lokman (a.s.) hakkında neler biliyoruz?” ile ilgili kısa cevabı içi tıklayınız.

Uzun Cevap :

Lokman Aleyhisselam Kur’an-ı Kerim’de ismi geçen büyük bir veli veya peygamberdir.

Kur’an-ı Kerim’de bir süreye ismi verilmiş olup kendisine büyük ilimler verildiğini ve ayeti kerimede oğluna olan öğütleri bizlere örnek olarak gösterilmiştir.

Lokman Suresi, 12. ayet: Andolsun, Lukman’a “Allah’a şükret” diye hikmet verdik. Kim şükrederse, artık o, kendi lehine şükreder. Kim inkar ederse, artık şüphesiz, (Allah,) Gani (hiç kimseye ve hiçbir şeye muhtaç olmayan)dır, Hamiddir (hamd yalnızca O’na aittir).


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Cevabı


Soru : Hz. Lokman’ın (a.s.) oğluna verdiği öğütleri kutucuklara yazalım.


Cevap :

  • Allah c.c. yolunda giden insanlara uy.
  • Allah c.c. her şeyin hesabını soracaktır.
  • Allah c.c. kendini beğenenleri sevmez.
  • Allah c.c. katında hiç bir şey gizli kalmaz.
  • Allah c.c. kibirli insanları sevmez.


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73-74-75 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sofra Adabı Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 72-73-74-75 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sofra Adabı Metni Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73-74-75


Soru : Sofrada uyulması gereken kurallar nelerdir?


Kısa Cevap : “Sofrada uyulması gereken kurallar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yemek yerken özellikle bu toplu bir şekilde yapılan bir ortam ise yalnız olduğumuz zamanki gibi rahat olmamalı ve insanları rahatsız edecek davranışlardan uzak durmalıyız.

Maddeler Halinde Yemek yerken sofrada uyuması gereken birçok adap olup bazen şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Yemek yerken sadece yiyebileceğimiz kadar yemek alıp artık bırakmama
  • Eğer tabaktakini bitiremeyecek isek kaşığımızın içine daldırmadan ayırmalı ve yemin artık olmasını engellemek
  • Ağzımızdaki lokmayı çıkarmak zorunda kalırsak onu sofraya bırakmamak
  • Tükürme ve süpürme gibi ihtiyaçlarımızı sofradan kalkarak sakin bir yerde yapmak ve sonra geri dönmek
  • Yemeği yapan kişiye teşekkür etmek ve Allah razı olsun gibi ifadeler kullanmak
  • Yemek yedikten sonra ellerimizi yıkamak ve ağız temizliğimize dikkat etmek

5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevabı


Sofra adabından bazılarını şöyle sıralayabiliriz:

• Yemekten önce elleri yıkamak.
• Yemeğe önce yaşça büyük olan kişilerin başlamasını beklemek.
• Yemeğe besmele ile başlamak.
• Verilen nimetlere şükretmek.
• Tıka-basa yemeyip henüz iştahımız varken sofradan kalkmak.
• Acele etmeden yemek.
• Yemeği küçük lokmalar hâlinde yemek.
• İsrafa kaçmamak.
• Sofradan kalkmadan önce herkesin yemeğini bitirmesini beklemek.
• Ayakta bir şey yiyip içmemeye dikkat etmek.
• Yemeği yapan aile büyüklerimize “Ellerinize sağlık.” demek.
• Yemeği yedikten sonra “Elhamdülillah.” diyerek vermiş olduğu nimetler için Allah’a (c.c.) şükretmek.
• Yemekten sonra elleri yıkamak.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevabı


Soru : Aşağıdaki bulutları, örnekte olduğu gibi sofra adabına uygun olarak dolduralım.


Kısa Cevap : “Aşağıdaki bulutları, örnekte olduğu gibi sofra adabına uygun olarak dolduralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yemek yemeye başlamadan önce ellerimizi yıkamak

Yemek yedikten sonra ellerimizi yıkamak

Sofrada insanların iştahını kaçıracak derecede üzücü şeyler anlatmamak

Başkasının şahsi tabağına el uzatmamak

Yemek yerken sadece kendi önümüzden yemek

Başkasının hakkı olan yiyeceği alıp yememek


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevabı


Soru : Aşağıda verilen ifadelerin hangi adap ve nezaket kurallarına ait olduğunu örnekte verildiği gibi işaretleyelim.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73-74 Lisans Yayıncılık”


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 70-71 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Konuşma Adabı Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 70-71


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Konuşma Adabı Metni Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 70-71


Soru : “İnsanlar konuşa konuşa anlaşırlar.” atasözüyle ne anlatılmak istendiğini arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : ““İnsanlar konuşa konuşa anlaşırlar.” atasözüyle ne anlatılmak istendiğini arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevredeki bütün canlıların bir yaşam biçimi olsa da insan aralarındaki tek akıllı varlıktır.

İnsan kendisine bundan bu akıl ve kendini geliştirebilme kabiliyetleri sayesinde ayrı bir tür olmakta ve üstün bir özellik taşımaktadır.

İnsanlar akılları sebebiyle aralarında bir çıkmaz ve sorun olduğu zaman bunu akılları ve konuşma kabiliyetleri sayesinde ortak bir çözüme ulaştırabilirler.

Bunun için büyüklerimiz insanlar konuşa konuşa anlaşır” atasözünü söylemişlerdir.


Soru : “Söz gümüşse sükût altındır.” atasözünün ne anlama geldiğini arkadaşlarımızla yorumlayalım.


Kısa Cevap : ““Söz gümüşse sükût altındır.” atasözünün ne anlama geldiğini arkadaşlarımızla yorumlayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanların birbirleriyle anlaşma biçimleri konuşmadır.

Ancak ne yazık ki bazen konuşma fayda etmez, karşıdaki insan bizi dinlemek istemez veya ortak bir nokta bulunamaz ise bu durumda susmak ve olayın büyümemesini sağlamak yapılacak en akıllı iştir.

Konuşmanın fayda etmediği durumlarda veya olayın büyüyeceği zamanlarda büyüklerimiz “söz gümüşse sükut altındır” atasözünün söylemiş ve gerçekten çok yerinde bir davranışta bulunmuşlardır.

Bizler de yeri geldiği zaman veya bize haksızlık yapıldığı zaman hakkımızı savunmalı ancak kavganın aşırı büyüyeceği durumlarda bir müddet dahi olsa susmalı ve karşı tarafın bizi anlamadığı durumlarda ise elimizden geleni yaptıktan sonra susarak tercihi ona bırakmalıyız.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevabı


Soru : Aşağıdaki kutucukları örnekte olduğu gibi konuşma adabına uygun olarak dolduralım.


Cevap :

“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 70-71 Lisans Yayıncılık”


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) İnsana Değer Verme Bakımından Örnek Davranışları Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 94


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) İnsana Değer Verme Bakımından Örnek Davranışları Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94 Cevapları


Soru : Size değer verildiğini nasıl anlarsınız?


Kısa Cevap : “Size değer verildiğini nasıl anlarsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her insan ster büyük ister küçük olsun değer görmek ve saygı duyulmak ister.

İnsanlara değer verdiğini göstermenin birçok yolu vardır. Değer verdiğini göstermenin biri yolu bunu söylemek olsa da sadece söylemek bunun için yeterli olmaz.

Ben de seni takla değerli olduğumu anlamak için insanları bana söz hakkı vermesi, fikirlerime de yer vermesi, takım içerisinde bana bir görev vermeleri bana ve fikirlerime saygı duymaları, hayallerimin aşağılamaması gerekir.

Bence bu hisler ister bilgisayar küçük olsun herkes için aynıdır.

Herkes bu şekilde toplum içerisinde değer görmek ve bu şekilde kendisine gösterilmesini ister.


Hz. Muhammed (s.a.v.) her şeyden önce toplumda insanî değerleri yerleştirmek ve insan onurunu korumak için gönderilmiş bir peygamberdir. Çünkü onun geldiği dönemde insanlık her bakımdan ahlaki bir çöküntü içindeydi. Her türlü adaletsizlik, ahlaksızlık ve insanlık onurunu hiçe sayan bir anlayış vardı. Peygamberimizin getirmiş olduğu İslam dini sevgi, saygı, merhamet, adalet, doğruluk, dürüstlük, müsamaha ve yardımseverlik gibi erdemlerin yerleşmesini esas almıştır. O, bu değerleri önce kendi ailesi içinde uygulayarak diğer insanlara örnek olmuştur. Çünkü insana verilen değerin gösterildiği ilk yer kişinin ailesidir. Peygamberimiz ve aile bireyleri, aile bağlarının güçlenmesine katkı sağlamak amacıyla bazen birbirleriyle hediyeleşmişlerdir. Peygamberimiz aynı zamanda, aile içi ilişkilerde küçük düşürücü davranışları kesinlikle yasaklamış, eşlerin birbirine iyi davranmasını tavsiye etmiş ve kendisi de bunu hayatı boyunca uygulamıştır. Aynı davranışları ailesi de göstererek insani değerlerin toplumda yerleşmesine yardım etmiştir. Peygamberimiz, hem insan hem de bir peygamber olarak bir Müslümanın nasıl davranması gerektiğini uygulayarak göstermiş ve bu konuda tavsiyelerde bulunmuştur. Aslında onun bu uygulaması, her türlü hakları elinden alınmış insanların onurlarını kurtarma amacına yöneliktir. Çünkü Hz. Muhammed’in (s.a.v.) yaşadığı dönemde insanlar arasında soylu olan ile soylu olmayan, hür ile köle, zengin ile fakir ve kadın ile erkek arasında büyük bir ayrımcılık vardı. Soylu olmayanlar, köleler, fakirler ve kadınlar çoğu zaman insan olarak bile kabul edilmezdi.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Ailesinin Örnek Davranışları Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 93


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Ailesinin Örnek Davranışları Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v.) ve ailesinin örnek davranışlarından hangilerini biliyoruz?


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) ve ailesinin örnek davranışlarından hangilerini biliyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem ve ailesi çok geniş ahlaka sahip güzel insanlardı.

  • Allah’ın rızasını kazanmak için çok hayırlarda bulunur ve Allah’ın emretmiş olduğu güzel ahlaka sahip kimselerdi.
  • Onlar yetime, yoksula ve yolcuya yardım eder ellerinde bulunan az bir şey olsa bile onu infak ederlerdi.
  • Kızdıklarını bile sinirlendiklerinde sayıp sövmez olgun bir şekilde karşılık verir olayın çözümlenmesini beklerlerdi.
  • Daima güler yüzlü olur asık suratlı değillerdi.
  • Bir hata yaptıkları zaman özür diler karşıdaki kendilerinden razı oluncaya kadar kendilerini affetmesi için çabalarlardı
  • Ellerinden geldiği kadar ibadetle meşgul olur ilim tahsil ederlerdi
  • İnsanlara karşı kibirlenmez birbirlerinin hallerinden anlamaya çalışırlardı
  • Yemeği beraber yer ve insanlara ikramda bulunurlardı
  • Kendilerine hata yapan kişiyi affeder ve Bir daha bunu yüzüne vurmazlardı
  • Çocuklara karşı çocuklaşır, onlarla oynar ve onların yapmış olduğu hatalara karşı geniş davranırlardı
  • Biri kendisinden bir şey istediği zaman ellerinden geliyorsa mutlaka ona yardım ederlerdi
  • Yaşlılara ve kendilerinden yaşı büyük olan kimseyi hürmet eder onlara saygı duyarlardı.


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dede Olarak Hz. Muhammed (s.a.v.) Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 90-91-92


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dede Olarak Hz. Muhammed (s.a.v.) Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 90-91-92


Soru : Sizce Hz. Muhammed (s.a.v.) nasıl bir dede idi?


Kısa Cevap : “Sizce Hz. Muhammed (s.a.v.) nasıl bir dede idi?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin çocukları olan davranışlarını gördüğüm zaman bütün büyüklerin öyle olmasını isterdim.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin yanında büyüyen Enes Bin Malik Peygamber efendimizin kendisine hiç kızmadığını hatta hiç kaş bile çatmadığını söylemektedir.

Halbuki bir çocuğun çocuksan davranışları olmasına rağmen peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem bunu olgunlukla karşılamıştır.

Yine bir resmi görüşme esnasında çocuklardan biri peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin kucağına oturmuş ve uyuya kalarak tuvaletini yapmıştır. Buna rağmen peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem olgunlukla karşılamış ve onu asla kılmamıştır.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem Cebrail Aleyhisselam ile görüşeceği sırada içeri kimsenin girmemesini emretmiş ancak torunu küçük olduğu için bunu anlamayarak içeri kaçmış ve peygamber efendimizin kucağına oturmuştur. Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem bunu da onunla karşılamış onu sevip okşamıştır.


Soru : Biz de dedemizle olan bir anımızı sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Biz de dedemizle olan bir anımızı sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir gün ısrarlarıma dayanamayan dedem beni parka götürmüştü.

Dedim de parka gidince çok büyük bir dondurma aldım ve onu doyasıya yedim.

Daha sonra parka gidince akülü arabaların olduğu yere gidince dedemden izin aldım ve birkaç tur da akülü arabaya bindim. O gün gerçekten de çok eğlenceliydi.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevabı


Soru : Senin de dedenle birlikte oynadığın özel bir oyunun var mı? Varsa arkadaşlarınla paylaşabilir misin?


Kısa Cevap : “Senin de dedenle birlikte oynadığın özel bir oyunun var mı? Varsa arkadaşlarınla paylaşabilir misin?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dedemle oynadığımız ve çok eğlendiğim oyunlardan bir tanesi sure ezberleme yarışmasıdır.

Dedem bana öğretmiş olduğu namaz surelerini kısa sürede ezberlemem durumunda bana istediğim oyuncağı veya ödülü alarak beni mutlu eder.

Neden oynadığımız bir başka oyun ise saklambaç oyunudur ki neden bu oyunda çok yorulduğu için çok fazla uzun sürmez.

Dedemle bazen güreşçilik oynarız ancak çok güçlü olduğu için o beni hep yener.



 

Our Score
error: Content is protected !!