3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarının Sağlığı Metni Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarının Sağlığı Metni Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40


Soru : Duyu organlarının sağlığını korumak için yapmamız gerekenleri araştıralım. Araştırma sonuçlarını sınıfımızdaki arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Duyu organlarının sağlığını korumak için yapmamız gerekenleri araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Kulak : Gürültüden uzak durması, kulak temizliğinin yapılması ve kulağına bir cisim sokmaması gerektiğini

Deri : Güneş ışınlarından uzak durması, kimyasal maddelerin temasının engellenmesi ve banyo yapması gerektiğini

Burun : Burnunu temiz tutması ve kirlendiğinde temizlenmesi gerektiğini  ve bir cisim sokmaması gerektiğini

Göz : Elektronik cihazlara yakında bakmaması gerektiğini, gözlerin dinlendirilmesi ve temizliğine dikkat edilmesi gerektiğini

Dil : Sıcak ve soğuk içecekler ve yiyecekler tüketmemesi gerektiği ve dişlerini fırçalarken temiz tutması gerektiğini


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru :  Aşağıda boş bırakılan yere, duyu organlarımızın sağlığını korumak için yapmamız gerekenlerle ilgili bir afiş çizelim.


Kısa Cevap : “Duyu organlarımızın sağlığını korumak için yapmamız gerekenlerle ilgili bir afiş çizelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40 Anka Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 38 Cevapları


Soru : Birisi gelip yapraklarımı kopardı. Aşağıdaki bulmacayı çözerek yapraklarımı bulmama yardım eder misiniz? Soruların karşısındaki yapraklarda bulunan harfi, aşağıda verilen yerlere yazarak adımı da öğrenebilirsiniz.


Cevap :

"3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40 Cevapları"
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Hatice ile Baha, duyu organlarının sağlığını korumak için neler yapılması gerektiğini doktora danıştı.

Soru : Doktor, duyu organlarımızın sağlığını korumak için neler anlatmış olabilir? Aşağıda verilen boşluklara yazalım.


Cevap :

Kulak : Gürültüden uzak durması ve kulağına bir cisim sokmaması gerektiğini

Deri : Güneş ışınlarından uzak durması ve banyo yapması gerektiğini

Burun : Burnunu temiz tutması ve bir cisim sokmaması gerektiğini

Göz : Elektronik cihazlara yakında bakmaması gerektiğini

Dil : Sıcak ve soğuk içecekler ve yiyecekler tüketmemesi gerektiği ve dişlerini fırçalarken temiz tutması gerektiğini


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : Aşağıda duyu organlarımızın resimleri verilmiştir. Duyu organlarımızın görevlerini karşılarındaki noktalı yerlere örnekteki gibi yazalım.


Cevap :

Burun :  Burnumuz koku alma duyu organıdır. Kokunun dışında solunumla da görevli bir organdır.

Deri : Bir şeye dokunduğumuzda onu hissetmemize yarar.

Dil : Yiyeceklerin tadını almamıza ve ağzımızda parçalamamıza yardımcı olur.

Göz : Etrafımızda var olan nesneleri görmemize yarar.

Kulak : Sesleri duymamıza yarar.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Şekli Küreye Benzer Metni Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Şekli Küreye Benzer Metni Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20


Soru : Dünya’nın şekli hakkında neler biliyoruz?


Kısa Cevap : “Dünya’nın şekli hakkında neler biliyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamız alt ve üst kısımları basık olarak adlandırılmaktadır. Dünyamız orta kısımları ise kutup bölgelerine göre daha şişkin bir yapıya sahiptir. Dünyamızın geometrik bir şekil olan Geoit’in olarak adlandırılmaktadır. Dünyamızın bilimsel olarak adı ”Jeoit’tir.”


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Soru : Acaba Dünya’nın şekli ile ilgili öne sürülen bu fikirler, günümüze gelinceye kadar nasıl değişime uğramıştır?


Kısa Cevap : “Acaba Dünya’nın şekli ile ilgili öne sürülen bu fikirler, günümüze gelinceye kadar nasıl değişime uğramıştır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Dünyanın şekli ile ilgili düşüncelerden bazıları şunlardır:

  • Babiller dünyanın şeklini bir tepsi gibi dümdüz olduğunu söylemişlerdir.
  • Mayalar ise ; dünyanın şeklini yüzen bir timsah şeklinde olduğunu söylemişlerdir.
  • Eski Hititliler ise, Okyanusta yüzen dev bir kaplumbağanın üstündeki dört filin taşıdığı söylemişlerdir.
  • İlk Yunan Düşünürler ise ; etrafının nehirlerle çevrili bir tepsi olarak düşünmüşlerdir.
  • Pisagor, Aristo, Biruni, Gelileo Galile ve Kepler’de dünyanın şeklinin küreye benzediğini iddia etmişlerdir.
  • Macellan ise ; dünyanın şeklinin yuvarlak olduğunu ispatlamıştır.
  • İdrîsî ve BİRÛNİ, Dünyanın şeklinin küre şeklinde olduğunu söylemiştir.
  • Pisagor, Dünyanın Güneş etrafında döndüğünü ve yuvarlak olduğunu ileri süren ilk kişidir.

3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Uygulama: Dünya Maketi Yapalım


Gerekli Malzemeler

• Kırmızı renkte oyun hamuru
• Turuncu renkte oyun hamuru
• Mavi renkte oyun hamuru
• Mor renkte oyun hamuru
• Plastik cetvel

Uygulayalım

Turuncu oyun hamurundan bilye büyüklüğünde bir parça koparıp yuvarlayarak küre yapalım.
Kırmızı oyun hamurundan turuncu oyun hamuruna göre daha büyük bir parça alalım. Turuncu oyun hamurunun etrafını bununla kaplayalım.
Mavi oyun hamurunu düzleştirelim. Daha önce yaptığımız turuncu kürenin etrafını, düzleştirdiğimiz mavi oyun hamuruyla tamamen kaplayalım.
Dünya haritasına bakarak mor oyun hamurundan Dünya modelinin görünümünü elde edip mavi oyun hamurunun üzerine yapıştıralım.
Plastik cetvel yardımıyla maketimizi ikiye bölelim.


Dünya’mızın modelini yaparken neden bir bilye seçtik?


Cevap :

  • Çeşitli kaynaklarda dünyanın şeklinin ”yuvarlak” olduğu yazılsa da en doğru tanım geoittir. Geoit kelimesinin Türkçe karşılığı küredir.
  • Dünyanın şekli küreye benzediği için coğrafya kitaplarında ve bilimsel eserlerde Latincede küre anlamına gelen geoit kelimesi kullanılır.
  • Dünyamızın modelini seçerken bilye seçmemizin sebebi bilyenin küre şeklinde olmasıdır.

Yaptığımız modelin büyük bir kısmı hangi renkte oluştu? Neden?


Cevap :

Mavi renkte oluştu çünkü Dünyanın dörtte üçü sudur. Suları da mavi renkle gösteririz.


İkiye böldüğümüz modelimizde hangi renkler, hangi katmanı temsil etmektedir?


Cevap :

Mor katman kara katmanını, mavi katman denizleri, kırmızı renk mantoyu, turuncu renk ise çekirdeği temsil etmektedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Aşağıda resimleri verilen bilim insanlarıyla, onların görüşlerini örnekteki gibi ok çizerek birleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20 Anka Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Dünya’mız, dıştan içe doğru birbirini kuşatan katmanlardan oluşmaktadır. Katmanların her biri küre şeklindedir. Her bir katmanın özelliği ve kalınlığı farklıdır.

Soru : Siz de aşağıda verilen Dünya modelinin üzerindeki katmanları boyayıp adlarını yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48-49-50-51-52 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Varlıkların Hareket Özellikleri Metni Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48-49-50-51-52


Soru : Çevremizdeki hareketli varlıklara örnekler verelim.


Kısa Cevap : “Çevremizdeki hareketli varlıklara örnekler verelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Çevremizdeki hareketli varlıklara örnekler ;

  • İnsanlar,
  • Kedi,
  • Köpek,
  • Dünya,
  • Güneş,
  • Ay,
  • Bitkiler,
  • Karınca,
  • Tilki,
  • Kuş

3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Biz de hızlanarak ve yavaşlayarak hareket eden cisimlere örnekler verelim. Varlıkların bir kısmı yavaş, bir kısmı hızlı hareket eder.

Soru : Peki, bir varlığın hızlı ya da yavaş olduğunu nasıl anlarız?


Cevap :

Bir varlığın km/s formülünden allayabiliriz. Ancak gözlem sonucunda da aşırı hızlı veya yavaş olan cisimleri de kolay bir şekilde ayırt edebiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Aşağıdaki resimlerin altlarına varlıkların hangi tür hareketler yaptığını yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48-49-50-51-52 Anka Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Soru : Merhaba! Benim kim olduğumu öğrenmek ister misiniz? Bunun için aşağıdaki bulmacayı çözün. Yıldızlarda bulunan harfleri aşağıda verilen boş yıldızlara yazarak benim kim olduğumu öğrenebilirsiniz.


Cevap :

Şifre : KAPLUMBAĞA

  1. Parktaki salıncakların yaptığı harekettir. = Sallama
  2. Bisiklet tekerleğinin yaptığı harekettir. =  Dönme
  3. Durağa yaklaşan otobüsün yaptığı harekettir. = Yavaşlama
  4. Hareket sırasında hızları artan cisimlerin yaptığı harekettir. = Hızlanma


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni Cevapları Sayfa 33, 34, 35


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarının Temel Görevleri Metni Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35


Uygulama: Yiyecekleri Tahmin Edelim


Gerekli Malzemeler
• Soğan • Tabak
• Elma • Muz
• Portakal • Bıçak
• Gözleri bağlamak için kumaş parçası


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Uygulayalım

Sınıfımızda istekli olan iki arkadaşımızı kaldırıp ikisinin de gözlerini bağlayalım. Gözleri bağlanan arkadaşlarımızdan birisi burnunu kapatsın, diğeri ise kapatmasın. Hazırladığımız yiyeceklerden eşit büyüklükte birer örnek kesip tabağa koyalım. Arkadaşlarımıza kestiğimiz bu yiyecekleri sırasıyla tattıralım. Arkadaşlarımıza, tattıklarının hangi yiyecek olduğunu soralım.

Arkadaşlarımızın tahminlerini, aşağıdaki tabloda işaretleyerek belirtelim.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35 Anka Yayınları”

Soru : Tat ve koku alma arasında nasıl bir ilişki olabilir? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Kısa Cevap : “Tat ve koku alma arasında nasıl bir ilişki olabilir? Arkadaşlarımızla tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Tat ve koku alma arasında bağlantı vardır. Tat ve koku alma birbirine bağlı bir durumdur.

Eğer bir yemeğin, bir yiyeceğin kokusunu alamazsak, onun tam olarak tadını alamaz, hatta hiç bir şekilde bir tat gelmeyeceğini söyleyebiliriz.  İnsan dilinin tespit edebildiği 4 ana çeşit tat türü vardır. Bunlar tatlar ; tatlı, tuzlu, ekşi ve acıdır.

Eğer acı, tatlı, tuzlu ve ekşi gibi tatları alamazsak temel tat ve koku alma arasında bir ilişkiden de söz etmek doğru olamayacaktır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54-55 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni Cevapları Sayfa 53, 54, 55


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54-55


Soru : • Çevremizdeki cisimleri nasıl hareket ettiririz?


Kısa Cevap : “Çevremizdeki cisimleri nasıl hareket ettiririz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremizdeki cisimleri belli bir kuvvet uygulanarak hareket ettiririz. Bu tür kuvvetler ileri veya geri şeklinde olabilir.

Çevremizdeki cisimleri itme ve çekme kuvveti uygulanarak belli bir yerden belli bir yere kolay bir şekilde yer değiştirebiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : Sınıftaki bir sırayı yerinden nasıl oynatabiliriz? Tekerlekli bavulumuzu nasıl hareket ettiririz? Sınıf kapısını açıp kapatırken kapıya hangi kuvvetleri uygularız? Bunu, sınıfımızdaki arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • Sınıftaki sırayı bir yerinden itme veya çekme kuvveti uygulayarak oynatabiliriz.
  • Tekerlekli bavulumuzu çekme kuvveti ile hareket ettirebiliriz.
  • Sınıf kapısını açıp kapatırken kapıya açarken çekme, kapatırken itme kuvveti uygulanır.

3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyelim. İncelediğimiz görsellerden yola çıkarak aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1. Hareket eden varlıklar hangileridir? Aşağıda boş bırakılan yere yazalım.


Cevap : 2 ve 3 numara hareket eden varlıklardır.


2. Hareket eden varlıkların hareket özelliklerini aşağıdaki noktalı yere yazalım.


Cevap : Hareket, bir varlığın başka bir varlığa göre yer değiştirmesidir. 2 numara hızlanma, 3 numara sallanma hareketi yapmaktadır.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareketli Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hareketli Cisimlerin Sebep Olabileceği Tehlikeler Metni Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59


Soru : Kuvvet, bazı durumlarda tehlikeli olabilir mi?


Cevap :

Evet. Kuvvet bazı durumlarda tehlikeli olabilir. Aşırı hızlı kuvvette giden bir cismi durdurmak tehlikeli olabilir. Kuvvetin tehlikeli olmaması için dengeli bir kuvvetin uygulaması gerekir.


Soru :  Özellikle hareket eden cisimlere dokunmak ve onları durdurmaya çalışmak, çeşitli kazalara yol açabilir mi? Bu durumu, sınıfımızdaki arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Evet. Özellikle hareket eden cisimlere dokunmak ve onları durdurmaya çalışmak, çeşitli kazalara yol açabilir. Çünkü yeterli ve dengeli bir kuvvetin uygulanması çok önemlidir.

Aşırı veya daha az kuvvet uygulanırsa zarar görebilir, yaralanabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru : Aşağıdaki fotoğraflarda gördüğümüz hareketlerin hangileri, itme, hangileri çekme hareketidir? Karşılarındaki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57-58-59 Anka Yayınları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 30-31-32 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarını Tanıyalım Metni Cevapları Sayfa 30, 31, 32


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyu Organlarını Tanıyalım Metni Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 30-31-32


Soru : Çevrenizdeki varlıkları görmediğinizi düşününüz. Bu durum, yaşamınızı nasıl etkiler? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap : “Çevrenizdeki varlıkları görmediğinizi düşününüz. Bu durum, yaşamınızı nasıl etkiler? Arkadaşlarınızla tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevrenizdeki varlıkları görmediğinizi düşünürsek ;bu hayatımızı olumsuz yönde etkiler ve hayatımızı devam ettirmemiz söz konusu olamaz.

Çevrenizdeki varlıkları görmemiz bizlere hayat içerisinde hal ve hareketlerimizi nasıl kontrol edeceğimizi gösterir. Eğer varlıkları görmezsek nasıl hal ve hareketlerimizi kontrol edeceğimizi bilemediğimiz için hayat yaşanmaz hale gelir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Murat, sınıf arkadaşları ve öğretmeniyle pikniğe gitti. Gittikleri yer çok güzeldi. Renk renk çiçekler vardı. Her yerden kuş sesleri geliyordu. Sanki kuşlar şarkı söylüyordu.

Murat, gördüğü rengârenk çiçeklerden annesine bir demet hazırlamak istedi. Ancak çiçekleri toplarken eline diken battı. Murat’ın eli acımıştı. Ama bu acı kısa sürede geçti. Topladığı çiçekleri güzel bir demet yaptı ve kokladı. “Bu çiçekler çok güzel kokuyor.” dedi.

Murat ve arkadaşları acıkmışlardı. Annelerinin onlar için hazırladığı yiyecekleri yemeye başladılar. Murat, annesinin yaptığı kurabiyeyi çok beğenerek yedi.

Soru : Yukarıdaki hikâyede Murat, hangi duyu organlarını kullanmıştır?


Cevap :

  1. Görme için : Göz
  2. Dinleme için : Kulak
  3. Dokunma için : El
  4. Koklama için  : Burun
  5. Tatma için : Ağız ve Dil


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 25-26 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Karaların ve Suların Kapladığı Alanlar Metni Cevapları Sayfa 25, 26


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Karaların ve Suların Kapladığı Alanlar Metni Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 25-26


Soru : Dünya yüzeyinde karalar mı yoksa sular mı daha çok yer kaplar?


Cevap :

Dünya yüzeyinde sular daha fazla yer kaplamaktadır. Dünya yüzeyinde 4/3 sular, 4/1 ise karalarla kaplı olduğunu söyleyebiliriz.


Uygulama: Dünya’nın Yüzeyini Oranlayalım


Gerekli Malzemeler

• Dünya modeli
• Mavi ve yeşil oyun hamurları

Uygulayalım

Dünya modelini inceleyelim.
Dünya modelinde karaların üzerini yeşil oyun hamuruyla, suların üzerini de mavi oyun hamuruyla kaplayalım.
Dünya modelini kaplarken hangi renk oyun hamurunu daha fazla kullandığımızı gözlemleyelim.


Dünya modelini kaplarken karalar için kullandığımız oyun hamurunu mu yoksa sular için kullandığımız oyun hamurunu mu daha çok kullandık?


Cevap :

Sular için kullandığımız oyun hamurunu daha çok kullandık. Çünkü Dünyanın dörtte üçü sudur.


Karalar mı yoksa sular mı Dünya’mızda daha çok yer kaplıyor? Arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Sular, karalardan daha çok yer kaplar.


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : A. Aşağıda verilen Dünya haritasını inceleyelim. Karaları ve suları uygun renklerle boyayalım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 25-26 Anka Yayınları”

Soru : B. Dünya’nın yüzeyinde karalar mı, yoksa sular mı daha çok yer kaplar? Yanda verilen alanlara yukarıda boyadığımız alanları kıyaslayıp şekil üzerinde tekrar boyayalım. Sonucu arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

  • 3 parçasını maviye boyayınız.
  • 1 parçasını kahverengine boyayınız.


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Katmanları Metni Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Katmanları Metni Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24


Soru : Elimizdeki yelpazeyi yüzümüze doğru sallayalım. Ne hissettiğimizi belirtelim.


Kısa Cevap : “Elimizdeki yelpazeyi yüzümüze doğru sallayalım. Ne hissettiğimizi belirtelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Elimizdeki yelpazeyi yüzümüze doğru salladığımızda bir serinlik hissederiz. Bu yüzümüze gelen havadan kaynaklanmaktadır. Bu şekilde ortamda var olan havanın varlığını anlamış oluruz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru :  Aşağıdaki ifadelerin karşılığı olan kelimeleri bulmacadaki uygun yerlere yazalım. Bulmaca için anahtar sözcüklerden yararlanalım.


Cevap :

1. Dünya’yı saran katmandır. = Hava Katmanı
2. Taş, kaya ve toprak parçasından oluşan katmandır. =Kara Katmanı
3. Okyanusların, denizlerin, akarsuların ve göllerin oluşturduğu katmandır. =Su Katmanı
4. Hava katmanının diğer adıdır. = Atmosfer


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24 Anka Yayınları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61-62 Anka Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 60, 61, 62


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61-62


A. Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.


Cevap :

  1. ( Doğru ) Duraktaki yolcuyu almak için otobüs şoförü yavaşlama hareketi yapar.
  2. ( Yanlış ) Hareket eden oyuncak bir arabayı durdurmak için hareket yönünde iteriz.
  3. ( Yanlış ) Her hareketi elimizle durdururuz.
  4. ( Doğru ) Pencereyi açarken çekme kuvveti uygularız.
  5. ( Doğru ) Varlıkları hareket ettiren etkiye kuvvet denir.

B. Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcüklerden uygun olanları yazalım.


Cevap :

  1. Bir varlığın başka bir varlığa göre yer değiştirmesine hareket denir.
  2. Kendine doğru gelen tenis topuna vuran sporcu, topa yön değiştirme hareketi yaptırır.
  3. Tekerlek, dönme hareketi yapar.
  4. Aşağıdan yukarı doğru atılan top, yavaşlama hareketi yapar.
  5. Varlıkları hareket ettirmek ya da durdurmak için uyguladığımız kuvvetleri İtme ve ekme olarak niteleriz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 61 Cevapları


C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevabını işaretleyelim.


1. Salıncağa binen Bahar aşağıdaki hareketlerden hangisini yapar?


A. Yavaşlama B. Dönme C. Sallanma


2. Topaç çeviren bir çocuk, topaca aşağıdaki hareketlerden hangisini yaptırmıştır?


A. Dönme B. Hızlanma C. Yavaşlama


3. Aşağıdakilerden hangisi yavaşlama hareketidir?


A. Balkondan düşen çamaşırın hareketi
B. Yukarıya doğru fırlatılan taşın hareketi
C. Ağaçtan yere düşen elmanın hareketi


4. Aşağıdakilerden hangisi hızlanma hareketidir?


A. Duraktan kalkan otobüsün hareketi
B. Kırmızı ışığı gören aracın hareketi
C. İnişe geçen uçağın hareketi


5. Hangisi, kuvvetin neden olduğu bir etki değildir?


A. Durma B. Erime C. Şekil değiştirme


3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 62 Cevapları


6. Aşağıda verilen taşıtlardan hangisi en hızlıdır?


A. Tren B. Uçak C. Otomobil


7. Aşağıda verilen durumlardan hangisi doğru bir davranış değildir?


A. Salıncakta sallanmak
B. Pencereyi kapatmak
C. Hareket eden vantilatörü elle durdurmak


8. Aşağıda verilen görsellerden hangisinde itme kuvveti vardır?


Cevap :  A Şıkkı


9. Trafikte kırmızı ışıkta duran bir sürücü, yeşil ışık yandığında arabasıyla aşağıdaki hareketlerden hangisini gerçekleştirir?


A. Yavaşlama B. Hızlanma C. Sallanma


10. Aşağıda, kuvvetle ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A. Kuvvet, cismin hareket etmesini sağlayabilir.
B. Kuvvet uygulanan cismin şekli değişebilir.
C. Hareket eden pervaneye dokunulabilir.



 

Our Score
error: Content is protected !!