3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hayatımızı Kolaylaştıranlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 72-73-74-75. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Hayatımızı Kolaylaştıranlar Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 72, 73, 74, 75 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hayatımızı Kolaylaştıranlar Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 72-73-74-75


Okuldan eve dönen Erdem yaşadıkları binada elektrik tadilatı olduğunu gördü. Tadilat gece yarısına kadar sürecekti.

Soru : • Sizce, Erdemlerin evindeki hayat, elektrik tadilatı bitene kadar nasıl etkilenmiştir?


Cevap : Bence erdemlerin evindeki hayat her zamanki hayatlarından farklı geçmiştir. Elektrik olmadığı için mum ışığında ya da el feneri İle odayı aydınlatmışlardır. İnternette olmayacağı için telefonla oynayamayacaktır. Ailecek sohbet edilecek hikayeler anlatılacaktır.


Soru : • Böyle bir durumda çözüm olarak neler yapmış olabilirler? 


Cevap : Böyle bir durumda çözüm olarak el feneri ya da telefonun ışığıyla etrafı aydınlatabilirler.


Hayal Edilen Teknoloji 

• Jean Marc Coté (Jon Mark Kote) ve sanatçı arkadaşlarının günümüzden yaklaşık 120 yıl önce çizdiği ve gelecekte kullanılabilecek alet ve teknolojik ürünlerin anlatıldığı resmi inceleyiniz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları”

Soruları resme göre cevaplayınız.


1. Yukarıdaki görselde hangi alet veya teknolojik ürünler anlatılmıştır?


Cevap : Yukarıdaki görselde süpürge makinesi anlatılmak istenmiştir.


2. Görseldeki aletlerin ve teknolojik ürünlerin günümüzdeki hâlleri ile benzerlik ve farklılıkları nelerdir?


Cevap : Görseldeki alet el gücüyle çalışırken günümüzdeki teknolojik ürünler ise elektrik ile çalışmaktadır.


3. Görseldeki teknolojik ürünler ile günümüzde kullanılan teknolojik ürünleri karşılaştırınız. Hangilerini daha verimli buluyorsunuz? Neden?


Cevap : Günümüzdeki teknolojik aletler tabii ki daha verimli cünkü insan daha az enerji harcıyor ve daha iyi sonuçlar elde ediyor.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Alet ve Teknolojik Ürünler Bilgi Haritası 

• Evinizde kullanılan alet veya teknolojik ürünlerden üç tanesini ayrı ayrı üç küçük kâğıda yazınız. Kâğıtları öğretmeninizin masasının üzerine bırakınız.
• Kâğıtlarda yazan alet veya teknolojik ürünleri sayılarına göre sınıflandırınız. Öğretmeninizle beraber bir liste oluşturunuz. En az yazılan 4 alet veya teknolojik ürünü belirleyiniz.
• Belirlenen 4 alet veya teknolojik ürünle ilgili bilgi haritasını örnekteki gibi doldurunuz.
• Bilgi haritasında yazdıklarınızı arkadaşlarınızın yazdıkları ile karşılaştırınız.
• Karşılaştırdıktan sonra bilgi haritanızda hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

pürge makinesi= evi süpürmeye yarar= evi tertemiz süpürür

Kahve makinesi= kahveyi pişirmeye yarar= kahveyi bol köpüklü bir şekilde yapar

Mutfak robotu = sebzeleri daha küçük parçalara ayrılmasını sağlar= sebzeleri hızlı bir şekilde küçük parçalara ayırdığı için zaman kaybını önler

Klima= evin soğutulmasında ve ısınmasında işe yarar= çok sıcak havalarda ve Soğuk havalarda  hastalanmamızı ve rahatsız olmamızı önler


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Soru :  Aşağıdaki bulmacada bazı alet ve teknolojik ürünler yer almaktadır. Alet ve teknolojik ürünlerin adlarını ipuçlarından yararlanarak bulmacaya yazınız.


Cevap :

1. Yiyeceklerin bozulmasını önler. = BUZDOLABI
2. Çivi çakmaya yarar. = ÇEKİÇ
3. Kendi kendine süpürme işlemi yapabilir. = SÜPÜRGE MAKİNASI
4. Tırnak kesmede kullanılır. = TIRNAK MAKİNASI
5. Meyve ve sebzeleri parçalamaya yarar. = MİKSER
6. Kıyafetlerimizi düzleştirir. = ÜTÜ
7. Vidaları sıkmaya yarar. = TORNAVİDA
8. Mutfakta koku ve dumanı önler. = DALUMBAZ
9. Elektronik ortamda işlemlerimizi hızlı bir şekilde yapar. = BİLGİSAYAR
10. Odanın serinlemesini veya ısınmasını sağlar. = KLİMA
11. Kek ve börekleri pişirir. = FIRIN
12. Dişlerimizi temizler. = DİŞ FIRÇASI
13. Meyve, sebze, ekmek gibi yiyecekleri doğramaya yarar. = BIÇAK


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 72-73-74-75 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Görev de Benim Sorumluluk da Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 68-69-70-71. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Görev de Benim Sorumluluk da Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 68, 69, 70, 71 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Görev de Benim Sorumluluk da Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 68-69-70-71


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”

Soru : • İki görsel arasındaki farkın sebebi sizce nedir? Söyleyiniz. 


Cevap : Bence iki görsel arasındaki fark bir odanın dağınık olması birinin de odanın toplu olmasıdır. 1. görseldeki çocuk mutsuzdur çünkü odası dağınıktır. Aradığı eşyalarını bulamıyor olabilir. 2. görselde oda toplu olduğu için çocuk mutludur çünkü aradıklarını kolaylıkla bulabilir.


Soru : • Yaşadığınız ortamın hangi görsele benzemesini isterdiniz? Neden?


Cevap : Yaşadığım yerin 2. görseldeki yere benzemesini isterim çünkü etraf toplu olunca insan mutlu oluyor ve aradığını kolaylıkla bulabiliyor.


• Öğretmeninizin tahtaya yazdığı aşağıdaki sorunun cevabını bir dakika
boyunca düşününüz.
• Soruyu cevaplamak için söz alınız. Cevaplamadan önce sınıftan iki
arkadaşınızın ismini söyleyiniz. Onların cevaplarını dinleyiniz.
• Arkadaşlarınızı dinledikten sonra siz de cevabınızı veriniz.
• Tüm sınıf soruları cevaplayana kadar etkinliğe devam ediniz.
• Etkinlik bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Farka Dikkat!

Soru: Evde üzerinize düşen görev ve sorumluluklar nelerdir?


Cevap :

Evde üzerime düşen görev ve sorumluluklarım eşyalarımı düzenli bir şekilde kullanmak ve odamın temiz tutmaktır.

Evde üzerime düşen görev ve sorumluluklar odamı toplamak, eşyalarımı düzenli kullanmak, ev işlerinde aileme yardım etmek, sofranın kurulmasında toplanmasında yardımcı olmak benim görev ve sorumluluklarımdır.


1. Sorumluluklarınızı yerine getirince ne hissediyorsunuz?


Kısa Cevap : “Sorumluluklarınızı yerine getirince ne hissediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sorumluluklarımı yerine getirince mutlu ve huzurlu hissediyorum çünkü sorumluluklarım yapmam gereken işler. İşlerimiz ne ne kadar düzenli yerinde yaparsam o kadar mutlu hissediyorum. Sorumluluklarımı yerine getirmediğim zaman mutsuz hissediyorum çünkü yapmam gerekenleri yapmamış oluyorum.


2. Sorumluluklarınızı yerine getirmeyince ne hissediyorsunuz?


Kısa Cevap : “Sorumluluklarınızı yerine getirmeyince ne hissediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sorumluluklarımı yerine getirmediğim zaman mutsuz ve huzursuz hissediyorum. Sorumluluklarımı yerine getirmem gereklidir ama sürekli erteleyerek sorumluluklarımı yerine getirmediğim zaman insanların bana güveni kırılıyor, etrafım düzensiz bir hal alıyor. Bu yüzden sorumluluklarımı yerine getirmeye çalışıyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


İş Bölümü 

3. sınıf öğrencisi Efe, okuldan çıkınca babasının çalıştığı çiftliğe gitti. Bir süre çiftlikte vakit geçirdikten sonra babası ile birlikte eve geldiler. Köydeki halı atölyesinde halı dokuyan annesi henüz işten çıkmamıştı. Ağabeyi ile ablası da okuldan eve gelmemişlerdi.

Eve geldiklerinde bahçe kapısı “gıcırrrr” diye açıldı. Belli ki kapının bakıma ihtiyacı vardı. Bahçe kapısının açıldığını duyan köpekleri Dost, onları heyecanla karşıladı. O gün hava çok sıcaktı. Efe, Dost’un su kabının boş olduğunu fark etti. Bahçedeki çiçekler de boynunu bükmüştü. Efe’nin karnı acıkmıştı. Annesi işten gelene kadar Efe ile babası iş bölümü yapmaya karar verdiler.


1. Efe ve babası nasıl bir iş bölümü yapmışlardır? 


Cevap : Efe, Dost’a su doldurmuştur. Bahçedeki çiçekleri sulamıştır ve kapıya gıcırdamaması için yağ sürmüştür. Babası ise annesi gelene kadar yemek yapmıştır.


2. Efe’nin evde tek başına yapabileceği görev ve sorumluluklar neler olabilir?


Cevap : Efe’nin evde tek başına yapabileceği görev ve sorumlulukları; odasının toplamak, eşyalarını düzenli tutmak, çiçekleri sulamak, köpeği Dost’un yemeğini suyunu koymak yapabileceği görev ve sorumluluklardır.


3. Efe’nin evde babası ile birlikte yapabileceği görev ve sorumluluklar neler olabilir?


Cevap : Efe’nin evde babasıyla yapabileceği sorumluluklar yemek yapmak ve evi düzenlemek toplamak olabilir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Görev ve Sorumluluklarımız 

• Aşağıdaki ifadelere göre görev ve sorumluluk çarkının her dilimine bir görev veya sorumluluk yazınız.
• Evinizde sizin üzerinize düşen görev veya sorumlulukları yeşil bölümlere,


Cevap : Çiçekleri sulamak, odamı toplamak, eşyalarımı düzenle tutmak, kahvaltıyı hazırlarken anneme ve babama yardımcı olmak benim görev ve sorumluluklarımdır.


• Evinizde yetişkinlerin üzerine düşen görev veya sorumlulukları mavi bölümlere,


Cevap : Yemek yapmak, etrafı toplamak, bulaşıkları toplamak, çamaşırları yıkamak, temizlik yapmak evimizde yetişkinlerin üzerine düşen görev ve sorumluluklardan bazılarıdır.


• Evinizde ortak görev veya sorumlulukları ise pembe bölümlere yazınız.


Cevap : Kahvaltıda annemi babama yardımcı olma çiçekleri sulamak evimizde ortak görev veya sorumluluk vardır.


• Etkinlik bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Yapmaktan hoşlanmadığınız görev ve sorumluluklarınız var mı? Bunları yerine getirmediğinizde ne olur? Örnek vererek yazınız.


Kısa Cevap : “Yapmaktan hoşlanmadığınız görev ve sorumluluklarınız var mı? Bunları yerine getirmediğinizde ne olur? Örnek vererek yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yapmaktan hoşlanmadığım görev ve sorumluluklarım var. Bunlardan birisi odamı toplamak odamı toplamayı sevmiyorum ama toplamadığın zaman odam çok dağınık oluyor. Her şey bir yerlerde oluyor. Onları bulmam çok zor oluyor. Bu nedenle odamı düzenli olması için topluyorum.


2. Görev ve sorumluluklarınızı yerine getirmediğinizde ebeveynleriniz sizce ne hissedebilir? 


Kısa Cevap : “Görev ve sorumluluklarınızı yerine getirmediğinizde ebeveynleriniz sizce ne hissedebilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Görev ve sorumluluklarımızı yerine getirmediğimizde ebeveynlerimiz mutsuz olabilirler. Zaten evdeki birçok sorumluluğu onlar üstleniyor bunları yaparlarken çok yoruluyorlar. Bir de bizim görev ve sorumluluklarımızı yaparlarsa çok yorulurlar. Bu yüzden herkes görev ve sorumluluklarımı yerine getirmeye çalışıyorum.


3. Günümüzdeki çocuklar ile gelecekteki çocukların görev ve sorumlulukları arasında hangi farklar olacaktır?


Kısa Cevap : “Günümüzdeki çocuklar ile gelecekteki çocukların görev ve sorumlulukları arasında hangi farklar olacaktır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde çocuklar ile gelecekteki çocukların görev ve sorumlulukları arasında çok büyük farklar olacaktır. Gelecekte birçok şeyi makineler yapacaktır.

Makineler yaptığı için şu an yaptığımız çiçekleri sulamak, çöpü dökmek ailemizde ev işlerinde yardımcı olmak gibi görev ve sorumluluklarımızı makineler yapacaktır. Bu nedenle gelecekteki çocuklar bence makineleri düzeltmek onlara gerekli enerjiyi vermek gibi sorumlulukları olacaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 65-66-67 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Evimizin Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 65-66-67. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından oldukça faydalıdır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 65-66-67 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Evimizin Yeri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 65, 66, 67 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Evimizin Yeri Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 65-66-67


Yağız, yaklaşan doğum günü için çok heyecanlıydı. Arkadaşlarını evine davet etmeye karar vermişti. Ancak bir sorun vardı. Arkadaşları evin yerini bilmiyordu. Yağız, evlerinin yerini nasıl tarif edeceğini düşündü.

Soru : • Yağız, evlerinin yerini sizce nasıl tarif etmiştir?


Cevap : Yağız, hangi semtte oturduğunu, mahallesini, sokağını ve numarasını söylemiştir. Bir de evinin yakınında olan önemli bilindik yerleri söylemiştir.


İşte Benim Evim 

1. Adım
• Öğretmeninizin rehberliğinde 5 kişilik gruplar oluşturunuz.
• Grubunuzdan bir kişiyi “ev” olarak belirleyiniz.
• Ev dışındaki grup üyelerine park, market, cami, oto yıkama, manav gibi
yer adları veriniz.
• Grubunuzdaki herkesin yer adını iyice öğreniniz.
2. Adım
• Tahtaya grup olarak çıkınız.
• Evi canlandıran arkadaşınızın etrafında rastgele konum alınız.
• Evi canlandıran arkadaşınızın etrafındaki yerleri söyleyerek kendisini
tarif etmesini bekleyiniz.
• Etkinlik bittikten sonra kendi evinizin etrafındaki yerleri aşağıya yazınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta sizin yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Ecem’in evi Cumhuriyet Caddesi’ndedir. Evinin karşısında hastane vardır. Hastanenin sağında market, solunda cami bulunur. Ecem’in evinin arkasında fırın ve park bulunmaktadır. Evinin her iki yanında da arkadaşlarının evleri vardır.

1. Buna göre aşağıdaki alana Ecem’in evinin krokisini çiziniz. Çizerken yön oklarını belirtmeyi unutmayınız.


Cevap : Verilen bilgilerle krokiyi çiziniz.


1. Aşağıdaki alana evinizin krokisini çiziniz. Krokiyi çizerken evinizin etrafında olan yerleri ve yön oklarını belirtiniz.


Cevap : Kendi evinize göre krokiyi çiziniz.


2. Evinizin krokisini çizerken nelere dikkat ettiniz?


Cevap : Çevrede var olan önemli noktalara dikkat etmeniz gerekmektedir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 65-66-67 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 61-62-63-64 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Konu Komşu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 61-62-63-64. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 61-62-63-64 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Konu Komşu Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 61, 62, 63, 64 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Konu Komşu Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 61-62-63-64


Ayça, hafta sonu dışarıdan ve apartmanın içerisinden gelen seslerle uyandı. Pencereden dışarıya bakınca kamyondan eşya taşıyan kişileri gördü. Babasının “Ben yardım etmeye gidiyorum.’’ dediğini duydu. Annesi ise “Ben de kurabiyeleri ve çayı hazırlayıp geliyorum.’’ dedi.

Soru : • Apartmana eşya taşıyan kişiler sizce kimlerdir?


Cevap : Apartmana eşya taşıyan kişiler Ayça’nın yeni komşularıdır.


Soru : • Ayça’nın anne ve babası hangi konuya önem veriyorlardır? 


Cevap : Ayça’nın anne ve babası komşuluğa önem veriyorlardır.


Sıra Arkadaşımız ile İletişim 

Ali ve Ayşe sıra arkadaşıdır. Ali duvar kenarında oturuyor. Öğretmenleri Ayşe’ye boya kalemi, Ali’ye ise kalemtıraş veriyor. Bu eşyaları birlikte kullanmalarını söylüyor.
• Aşağıdaki durumlarda Ali ve Ayşe’nin davranışları neler olabilir? Canlandırınız.

Ali : 1. Boya kalemlerinin hepsini kendi kullanmak istiyor.
2. Kalemini açtıktan sonra çöpünü Ayşe’nin tarafına bırakıyor.
3. Tuvalete gitmek istiyor.

Ayşe 1. Kalemtıraş kullanmak istiyor.
2. Kalemini Ali’nin uzanabileceği uzaklığa düşürüyor.
3. Canı sıkıldığında sırayı sallıyor.


1. Ali ve Ayşe’nin birbirlerine karşı sorumlulukları nelerdir? 


Cevap : Ali ve Ayşe’nin birbirine karşı sorumlulukları, birbirlerinin rahatsız olacakları hareketlerden uzak durmaktır.


2. Birbirlerine karşı davranışları arkadaşlıklarını nasıl etkiler? Neden? 


Cevap : Birbirlerine karşı bu davranışları arkadaşlıklarına olumsuz yönde etkiler çünkü birbirlerini rahatsız edecek şekilde davranıyorlar.


3. Sıra arkadaşınız ile aranızdaki iletişimi, komşularınızla olan iletişim ile karşılaştırınız. Bu iki ilişkinin benzer ve farklı yönleri nelerdir? 


Cevap : Sıra arkadaşımla yan yana oturuyorum. Komşumuzla ise yanımda, altında ve üst katımda oturuyor olabilirler. Komşumun yapacağı ve rahatsız olacağı sesler yapmamalıyım. Aynı sıra arkadaşım için yapmamam gerektiği gibi. Karşımdaki kişinin de bu hareketleri yapmamasını beklemeliyim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Siz Olsanız Ne Yapardınız? 

Aşağıdaki kartlarda komşularımızla yaşayabileceğimiz durumlara örnekler verilmiştir:

1. Kartlardaki durumları siz yaşasaydınız ne yapacağınızı düşününüz.


Cevap :

1. Durum: Köpeğimin komşumuzun bahçesinde bir daha girmemesi için komşumuz ile aramızdaki duvarı büyütürdüm.

2. Durum: Gece nöbet tutan komşum öğleden sonra uyanacaktır. Öğlen bebek öyle uyuyacağı için öğleden sonra uyanmış olacaktır. Bu yüzden öğleden sonra kemanımı çalarım.

3. Durum: Babaannemin arkadaşı Hatice Hanım’a görmediğim için Babaanneme, Hatice Hanım’ın nasıl olduğunu sorarım. Eğer rahatsızsa babaannemle beraber ona geçmiş olsuna gideriz.

4. Durum: Anneme bu durumu söylerim. Annemde komşumuzu uyarır.

5. Durum: Komşumuzu uyarırım balkonu yıkayacağı zaman bize söylemesini ve kıyafetlerimiz olduğu zaman yıkamamasını isterim.

6. Durum: Komşumuzun gelecek hafta yapılan düğünü için yardıma ihtiyacı olup olmadığını sorarım. Düğüne gidip eğlenirim.

7. Durum: Komşunuza bir tas çorba götürürüm. Yardıma ihtiyacı olup olmadığını sorarım ve “Geçmiş olsun.” derim.

8. Durum:  Arkadaşımızla sokakta oynarken attığımız top birisinin camını kırarsa kırdığımız camın olduğu yere gidip o kişiden özür dileriz.


2. Kart numaralarından bir tanesini seçip sınıf arkadaşlarınızdan birine “Siz olsanız ne yapardınız?” diye sorunuz.


Cevap :


3. Arkadaşlarınızın cevabını dinleyiniz. Aynı durumla karşılaştığınızda ne yapacağınızı noktalı alana kart numarasını belirterek yazınız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 61-62-63-64 MEB Yayınları”

Cevap :

( 3 ) numaralı durumda ben ve ailem:

Babaannemin arkadaşı Hatice Hanım’a görmediğim için Babaanneme, Hatice Hanım’ın nasıl olduğunu sorarım. Eğer rahatsızsa babaannemle beraber ona geçmiş olsun’a gideriz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : • Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Komşularınızla ilişkilerinizin daha iyi olması için aileniz nelere dikkat ediyor?


Kısa Cevap : “Komşularınızla ilişkilerinizin daha iyi olması için aileniz nelere dikkat ediyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailem komşularımızla ilişkilerimizin daha iyi olması için onların rahatsız olacağı davranışlardan uzak duruyor. Mesela pencereden sofra bezi ve halıları silkelemiyoruz.

Balkonu yıkayacağımız zaman komşumuzun kıyafetleri olup olmadığını dikkat ediyor ve ona haber veriyoruz. Akşamları yüksek sesle müzik dinlemiyoruz. Evin içinde koşturmuyorum. Güzel bir yemek yaptığımız zaman komşumuza yemek götürüyoruz. Birbirimize gidip oturuyor sohbet ediyoruz.


2. Komşularınızla ilişkilerinizin daha iyi olması için siz nelere dikkat ediyorsunuz?


Kısa Cevap : “Komşularınızla ilişkilerinizin daha iyi olması için siz nelere dikkat ediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Komşularımızla ilişkimizin daha iyi olması için komşularıma saygısızlık yapmıyordu. Evin içinde top oynamıyorum, koşturmuyorum. Özellikle geceleri yüksek sesle müzik dinlemiyorum. Komşularımı gördüğüm zaman selam veriyorum ve hal hatır soruyorum.


3. “Komşu komşunun külüne muhtaçtır.” atasözünden ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap : ““Komşu komşunun külüne muhtaçtır.” atasözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Komşu komşunun külüne muhtaçtır atasözü, eskiden gün çok değerlidir. İnsanlar külden bulaşıklarını yıkıyorlardı ve komşudan kül istemeye gidiliyordu. Komşu komşunun külüne muhtaçtır, sözünden komşuların birbirine ihtiyacı olduğunu anlıyorum.

Başımıza bir şey geldiği zaman bir şeye ihtiyacımız olduğu zaman ilk yardım isteyeceğimiz kişi komşularımızdır. Komşularımız acil bir durum olduğu zaman bize yardım edecek ilk kişilerdir. Yardıma ihtiyacımız olduğu zaman yardım edecek de onlardır.


4. Komşuluğun önemini anlatan farklı bir atasözü de siz yazınız.


Kısa Cevap : “Komşuluğun önemini anlatan farklı bir atasözü de siz yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Komşuluğun önemini anlatan farklı bir atasözü örnekleri ;

  • Ev alma komşu al
  • Komşuda pişer bize de düşer
  • Aç kurt bile komşusuna dalamaz
  • Komşunun sakalını yoldularsa sen de sakalını kazıt
  • Hayır söyle komşuna hayır çıksın karşına
  • Gülme komşuna gelir başına

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 61-62-63-64 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 57-58-59-60 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Herkes Bir Zamanlar Çocuktu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 57-58-59-60. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 57-58-59-60 MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 2. Ünite Herkes Bir Zamanlar Çocuktu Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 57, 58, 59, 60 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Herkes Bir Zamanlar Çocuktu Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 57-58-59-60


Canı çok sıkılan Arda, dedesinin yanına gelir.
— Dedeciğim, seninle oyun oynayalım mı?
— Olur tabii. Hadi, çatlak patlak oynayalım.
— Ama ben o oyunu bilmiyorum. Başka söyle.
— Tamam, üçtaş oynayalım.
— Onu da bilmiyorum.
— Çelik çomak, eski minder?
— Adlarını duydum sanki… Nasıl oynandıklarını hiç bilmiyorum.
— Eyvah eyvah! Çocukluk bizim zamanımızda mı kaldı torunum?

Soru : • Arda’nın dedesi son cümlesiyle sizce ne demek istemiştir?


Cevap : Arda’nın dedesi son cümlesinde eski oyunların artık oynanmadığını dile getirmiştir.


• Yukarıda görünen şekli bir kâğıda sıra arkadaşınızla birlikte çiziniz.
• Oyun taşı oluşturabilmek için 3 tane küçük daire kesiniz. Arkadaşınızla birer renk belirleyiniz. Her biriniz kestiğiniz 3 daireyi seçtiğiniz renge boyayınız.
• Sayışma yaparak başlayınız. Üç oyun taşınızı dikey, yatay veya çapraz biçimde yan yana koymaya çalışınız.
• Noktaların üzerine bir oyun taşınızı sırayla koyunuz. Oyun taşınızı koyarken rakibinizin üç oyun taşını yan yana getirmesine engel olmaya çalışınız.
• Tüm oyun taşlarını şekil üzerine koyduktan sonra noktalar üzerinde sırayla yatay veya dikey bir adım ilerleyebilirsiniz. Üç tur sonunda kazananı belirledikten sonra oyunu bitiriniz. Oyunu bitirdikten sonra aşağıdaki soruyu cevaplayınız.


1. Sizin oyunlarınız ile aile büyüklerinizin eskiden oynadığı oyunlar arasında hangi farklar vardır?


Cevap : Bizim oynadığımız oyunlar daha çok evde oynanabilecek ve gelişmiş oyuncaklarla oynanan oyunlar. Aile büyüklerimiz ise taş ve toplarla oynuyor, sokaklarda ve parklarda oynanacak oyunlar oynuyorlardı.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru : Aşağıdaki etkinliği sayfa 210’daki Ek 6’da bulunan görüşme formundan faydalanarak yapınız. Mavi çerçeveli alana aile büyüklerinizin çocukken en çok sevdiği oyunun adını ve kurallarını yazınız. Pembe çerçeveli alana sizin en çok sevdiğiniz oyunun adını ve kurallarını yazınız.


Cevap :

Annemin oyunu:

Bir kişi ebe olarak seçilir. Elinin topu alarak yukarı doğru fırlatır ve bir kişinin ismini söyler ismini söylediği kişi top yere düşmeden tutması gerekir. Tutarsa bu böyle devam eder ama tutamazsa yere düşerse topu dokunduğu an “istop” diye bağırır.  Oyuncular yerinden hareket etmeden dururlar. Ebe koşarak birini vurmaya çalışır. Vurulan kişi elenir. Oyun böyle devam eder ve son kalan oyuncu kazanmış olur.

Benim oyunum:

Ben arkadaşlarımla buluşunca onlarla beraber tabu oynuyoruz. Birbirimizin kelimelerini tahmin etmeye çalışıyoruz. Kartlardan yazan kelimeyi yasak kelimeler olmadan qnlatmaya çalışıyoruz. Karşıdaki kişi de bilmeye çalışıyor. En çok kelime bilen grup kazanıyor.


Soru : • Aşağıdaki soruları yaptığınız etkinliğe göre cevaplayınız.


1. Yazdığınız oyunlar arasındaki benzerlikler nelerdir?


Cevap :  Annemin oyunu sokakta oynanan bir oyun iken, enim oyunum evde oynanan bir oyun.


2. Yazdığınız oyunlar arasındaki farklılıklar nelerdir?


Cevap : Annemin oyunu sokakta oynanıyor ve fiziksel hareket gerektiriyor. Benim oyunum ise düşünmeye gerektiriyor.


3. Yazdığınız oyunlar arasındaki farklılıkların sebepleri nelerdir?


Cevap : yazdığıma ünlüler arasındaki farklılıklar, farklı dönemlerde olmasından kaynaklanıyor.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Soru : • Sayfa 210’daki Ek 6’da bulunan görüşme formundaki bilgileri kendi çocukluğunuz ile karşılaştırarak aşağıdaki boş alanlara yazınız.


Cevap :

Bu kısmı kendi ailenize göre yapmanız gerekmektedir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 57-58-59-60 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Acaba Ne Olsam? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından oldukça faydalıdır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Acaba Ne Olsam? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 50, 51, 52, 53, 54 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Acaba Ne Olsam? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54


Kız kardeşim Asel’in ilk dişi göründüğünde bazı komşu ve akrabalarımız bize geldi. Annem, kardeşimi yere oturtup onun önüne kocaman bir örtü serdi. Örtünün üzerine kalem, kaşık, top, tarak, flüt gibi nesneler koydu.

Bir anda sessizlik oldu. Herkes dikkatlice kardeşimi izliyordu. Kardeşim elini uzattı ve topu yakaladı. Herkes alkışlamaya başladı. Neler olduğunu anlamadım. Babama sordum. Babam: “Hedik, eski geleneklerimizden biridir.

Bebekler ilk dişlerini çıkardıklarında buğday aşı ikram edilir. Ayrıca bugünü eğlenceli hâle getirmek için bebeklerin büyüdüklerinde ne olacakları böyle bir oyunla tahmin edilir.” dedi. Bu durumda Asel sanırım sporcu olmayı seçti.

Soru : • Büyüdüğünde ne olacağına karar vermek bu kadar kolay olsaydı, sen önüne hangi nesnelerin konulmasını isterdin? Önüne konulanlardan hangisini seçerdin?


Cevap : Eğer büyüyünce ne olacağıma karar vermek bu kadar kolay olsaydı ben önüme bir binanın maketi, teleskop ve futbol topu olmasını isterdim. Ben önümdekilerin bir binanın maketini seçerdim çünkü ben inşaat mühendisi olmak istiyorum.


Görüşme Yapıyoruz 

• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz.
• Öğretmeninizin yardımıyla belirlediğiniz okul çalışanları ile görüşme yapınız. Sayfa 209’daki Ek 5’te bulunan görüşme formunu doldurunuz.
• Her gruptan gönüllü olan bir kişinin görüşme formuna yazdıklarını tüm sınıfla paylaşınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta öğretmeninizin eşliğinde yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


A’dan Z’ye Meslekler 

• 7 adet A4 kâğıdını 4 eşit parçaya bölünüz.
• Oluşturduğunuz 28 karta alfabemizin harflerini yazınız. Dilimizde “ğ” ile başlayan sözcük olmadığı için onu yazmayınız. Hazırladığınız kartları kapalı hâlde öğretmen masasına koyunuz.
• Öğretmeninizin rehberliğinde dört grup oluşturunuz.
• Kapalı hâlde duran kartlardan grup olarak 7 adet seçiniz. Seçtiğiniz harflerle başlayan birer meslek adını kartlara yazınız. Meslek adının yanına o mesleği çağrıştıran basit bir resim çiziniz.
• Son olarak “Bu meslek olmasaydı ne olurdu?” sorusunun cevabını yazınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : • İlgi duyduğunuz bir meslek ile ilgili araştırma sonuçlarınızı inceleyiniz. Kendinizi bu mesleği yaparken hayal ediniz. Metindeki boşlukları buna göre doldurunuz. Tamamladığınız metni sınıf arkadaşlarınıza sununuz.


Cevap :

Merhaba! Benim adım = Mehmet

Mesleğim = Doktor

Neden mi bu mesleği seçtim? Çünkü = İnsanları iyileşmesine yardım etmek istiyorum.

Mesleğimi yapabilmem için bazı özelliklere sahibim. Bunlar:
1. Insanlara yardım etmeyi seviyorum.
2. Insanların iyileşirken gösterdiği mücadeleyi ve mutluluğu görmeyi seviyorum.
3. Insanlarla iyi anlaşıyorum.

Mesleğimi seviyorum. Severek yaptığım için de zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum. Şimdi size bir günümün nasıl geçtiğini anlatayım = Sabah kalkıyorum kahvaltımı ettikten sonra hastaneye gidiyorum. Hastanede hastaları muayene ediyorum ve ameliyatlara giriyorum. İnsanların iyileştirdiğimi düşündükçe çok mutlu oluyorum bu yüzden zamanla hızlı geçiyor.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : • Aşağıdaki ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek ok yönünde ilerlediğinizde hangi çıkışa ulaşırsınız? Ulaştığınız çıkışı boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Okul Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 46-47-48-49. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından büyük önem taşır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Tasarruflu Okul Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu içerikler bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 46, 47, 48, 49 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Tasarruflu Okul Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49


Son ders zili çalınca tüm çocuklar ve öğretmenler yavaş yavaş okuldan ayrıldı. Okuldaki hizmetliler de temizliği tamamlayıp okulun kapısını kilitledi. Artık hiç kimse 2. kat tuvaletindeki birinci musluğun “şıp şıp” şarkısını duyamayacaktı.

– Şıp, şıp, şıp… Keşke gitseydiniz sıkıca kapatıp!
– Şıp, şıp, şıp… Ne kıymetli bir kaynak gidiyor, akıp akıp…
– Şıp, şıp, şıp… Ah tutamıyorum; yazık, yazık, yazık!

Ertesi sabah okul çalışanları kapının kilidini açtı. Öğretmenler bir bir gelmeye başladı. Koridorlarda neşeli çocuk sesleri yankılandı. 2. kat tuvaletindeki birinci musluk ne mi yapıyordu?

– Şıp… Şıp… Şıp…

Soru : • Musluk söylediği şarkıdan sizce memnun mudur? Neden? 


Cevap : Musluk söylediği şarkıdan memnun değildir çünkü akıttığı kıymetli suyu boş yere gidiyordur.


• Teneffüste okulun bölümlerini dolaşınız. Okuldaki kaynakların etkili ve verimli kullanılıp kullanılmadığını gözlemleyiniz.
• Okuldaki Kaynaklar tablosunu doldurunuz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 MEB Yayınları”

• Tablonuzu arkadaşlarınızın hazırladığı tablolar ile karşılaştırınız. Aşağıdaki soruları buna göre tartışınız.

1. Arkadaşlarınızın gözlem sonuçları ile sizin gözlem sonucunuz arasında fark var mı? Cevabınız evet ise bu farklar nelerdir?


Cevap : Evet, arkadaşlarım ve benim bulduğumuz sonuçlar arasında farklılıklar var. Arkadaşlarım elektriğin etkili verimli kullanılmadığını düşünüyor. Ben ise kullanıldığını düşünüyorum.


2. Gözlem sonuçlarınıza göre okulunuzdaki kaynakların verimli kullanıldığını düşünüyor musunuz?


Cevap : Evet, gözlem sonuçlarında okulumuzdaki kaynakların verimli kullanıldığını düşünüyorum.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Tasarruf Kampanyası 

Kerem, teneffüslerde okuldaki birçok kaynağın etkili ve verimli kullanılmadığını fark etti. Başta elektrik, su, sıvı sabun ve fotokopi kâğıtları gibi kaynaklar özensiz kullanılıyordu. Bu duruma çok üzülen Kerem bir şeyler yapması gerektiğini düşündü. Okul yönetiminin, öğretmenlerinin ve arkadaşlarının da desteğini alarak bir kampanya başlattı.

Kaynakların etkili ve verimli kullanımına dikkat çekmek için çeşitli afiş ve broşürler hazırladı. Bunları okulun uygun bölümlerine astı. Ayrıca kaynakların tasarruflu kullanımı ile ilgili bilgilendirme metinleri hazırlayıp okuldaki öğrencilerle paylaştı.

Kerem, bir ay geçtikten sonra kampanyanın işe yarayıp yaramadığını öğrenmek istedi. Okul yönetiminden aldığı bilgilerle kasım ayındaki okul giderleri (Tablo 1) ile aralık ayındaki okul giderlerini (Tablo 2) karşılaştırdı.


1. Kerem’in başlattığı kampanya işe yaramış mıdır? Neden?


Cevap : Kerem’in başlattığı kampanya işe yaramıştır çünkü insanlar bazen kaynakları verimli kullanmayı unutuyorlar. Kerem astığı afiş ve broşürlerle insanlara bunu hatırlattı. Bu sayede insanlar tasarruf etti.


2. Okuldaki öğrenciler okul kaynaklarını verimli kullanmak için sizce neler yapmışlardır?


Cevap : Boş sınıfların ve tuvaletten çıktıktan sonra ışıkları kapatmışlardır. Suyu boş yere harcamamışlardır. Gerektiği kadar sıvı sabun kullanmışlardır. Gereksiz fotokopiler çekmemişlerdir.


3. Bu olaydan sonra Kerem neler hissetmiş olabilir? Neden?


Cevap : Bu olaydan sonra Kerem mutlu olmuştur çünkü amacına ulaşmıştır. Artık daha az israf ediliyordur.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


• Okulunuzdaki kaynakların verimli kullanılması için bir kampanya başlattığınızı düşününüz. Arkadaşlarınızın kampanyadan haberdar olması için kampanyanızı tanıtan sloganlar yazınız.


Cevap :

Gelecekteki insanlar için suyu israf etmeyelim.

Aydınlık bir gelecek için ışıkları söndürelim.

Daha güzel yarınlar için tasarruf edelim

Damlaya damlaya çöl olur. Muslukları kapatalım!


• Seçtiğiniz slogan ile ilgili bir afiş hazırlayınız. Afişinizi hazırlarken sayfa 207’deki Ek 3’te bulunan afiş değerlendirme formunu kullanınız.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 46-47-48-49 Cevapları MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Nasıl İfade Etsem? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43, 44, 45


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 41-42-43-44-45. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından oldukça faydalıdır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Nasıl İfade Etsem? Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 41, 42, 43, 44, 45 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Nasıl İfade Etsem? Metni”


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45


Ağaç Köyde Bir Şapka

Ormandaki kocaman ağaç, küçük bir köy gibiydi. Gövdesindeki delikte sincap, kovuğunda tilki, dallarında ağaçkakan ve baykuş, kabuğunda örümcek yaşardı.

Bir sabah sincap uyandı, tatlı tatlı gerinirken aşağıda kırmızı bir şey fark etti. O da ne? Ağaçtan hızlıca indi. “Ooo, sıcacık! Ne güzel bir şapka… İçine girip uyuyabileceğim bir yatak olur bana.” O sırada tilki yavaş yavaş yaklaştı. “Ben de üşüyen ayaklarım için böyle bir şey arıyordum. Harika, tam benlik.” Ağaçkakan çoktan gelmiş olanları izliyordu. Sevinçle kanat çırptı. “Aaa! İşte, yumurtadan çıkacak yavrularıma bir örtü.” Örümcek de şapkanın içine ağ örme planlarına başlamıştı. Yünden örülmüş bu kırmızı şapka kimin olacaktı? Hayvanlar baykuşa danışmaya karar verdiler. Bilse bilse baykuş bilirdi. Ne de olsa o bilgeydi. Baykuş şapkayı evirdi, çevirdi ve şöyle dedi:


Soru : • Baykuş sizce ne demiştir?


Cevap : İlkbaharda çocuklarının koyması için ağaçkakana, kışın ayakları üşümesin diye tilkiye, sonbaharda uyuyabileceği bir yatak için sincaba, yazın da şapkanın içinde Ağ örmesi için verileceğini kararlaştırdı.


Soru : • Baykuş, şapkayı sizce kime vermiştir? Neden?


Cevap : Baykuş şapkayı tek bir kişiye vermemiştir herkese vermiştir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


3/A sınıfı öğrencileri beden eğitimi ve oyun dersinde hangi oyunları, kaç kişinin oynamak istediğini yandaki tabloda listelemişlerdir. Öğretmenleri oyunlardan birine karar vermelerini istemiştir.


Soru : • 3/A sınıfı öğrencileri karar verirken hangi yöntemleri kullanmış olabilirler? Neden?


Cevap : 3-a sınıfı öğrencileri karar verirken çoğunluğun ne istediğine göre karar vermişlerdir


Soru : • Siz olsaydınız oynamak istediğiniz oyunları nasıl belirlerdiniz?


Cevap : Ben olsaydım en çok eğleneceğim oyunu seçerdim.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Uygulayalım : Demokratik Yolları Kullanalım


1. Adım
• Karton kutuyu öğretmeniniz ile birlikte tamamen kaplayınız.
• Kutunun üzerini istediğiniz şekilde süsleyip boyayabilirsiniz.
• Kutunun üst kısmında makas ile bir karış uzunluğunda, bir parmak genişliğinde bir kesiği öğretmeninizle birlikte açınız.
• Bu kutunun sınıfınızda kullanılacak bir eşya olacağını düşünerek ona ortak bir isim veriniz.

2. Adım
• Okula ilişkin istek ve ihtiyaçlarınızı düşününüz.
• Bunlardan birini kâğıda yazarak sınıfınız için hazırladığınız dilek kutusunun içine atınız.
• Kutudaki dilekleri öğretmeninizin gözetiminde okuyarak tahtaya yazınız.
• Tahtaya yazdığınız dileklerden bir tanesini oy kullanarak seçiniz. Seçilen dilek ile ilgili aşağıdaki dilekçeyi doldurunuz.


Cevap : Seçilen kağıtta yazan Dilek spor salonunun genişletilmesidir

20/08/2023

Cumhuriyet İlkokulu müdürlüğüne

Öğrencilerimizin spor faaliyetlerinde daha aktif olması için okulumuzdaki spor salonunun genişletilmesini istiyorum.

Gereğinin yapılmasını arz ederim

3A sınıfı öğrencileri

Adres:

Mehmet Akif Mahallesi Kurtuluş Caddesi No:15 İstanbul


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Park Sorunu 

Aras ile Neşe aynı apartmanda oturuyordu. Evlerinden okula giden güvenli bir bisiklet yolu vardı. Bu nedenle aileleri okula bisiklet ile gitmelerine izin veriyordu. Okul saati yaklaşınca çantalarını sırtlarına taktılar. Kask ve dizliklerini takarak yola koyuldular. Fakat iki arkadaş okula vardığında bisikletlerini park edecek yer bulamadılar.


1. Aras ile Neşe, park sorununu çözmek için neler yapmalıdır? 


Cevap : Aras ile Neşe park sorununu çözmek için okul müdürlüğüne bu sorunu söylemeleri gerekir.


2. Aşağıda karışık hâlde verilen harflerle anlamlı kelimeler oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri yandaki uygun boşluklara yazınız.


Cevap :

sketi = istek

yalsos =  sosyal

çedilek = dilekçe

zaketne = Nezaket

mokradetik = demokratik

iyaçhıtimılarız = ihtiyaçlarımız


3. Cümlelerdeki boşlukları yukarıdaki kelimelerden uygun olanlar ile tamamlayınız.


Cevap :

• Okula ilişkin istek ve ihtiyaçlarımız sözlü olarak ifade edebiliriz.

• Kendimizi ifade ederken nezaket kurallarına uygun davranmalıyız.

• İsteklerimizi talep etmek için okul yönetimine dilekçe yazabiliriz.

• Okulumuzdaki basketbol turnuvasına katılarak sosyal süreçlerde yer alırız.

• Okulumuz ile ilgili istek ve ihtiyaçlarımızı yazarak dilek  kutularına atabiliriz.

• Sınıf başkanımızı demokratik bir yolla oy kullanarak seçeriz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 41-42-43-44-45 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40 Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Birlik Olalım  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 38-39-40. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini fark etmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Birlik Olalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini değerlendirmelerine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 38, 39, 40 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Birlik Olalım Metni “


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40


Soru : • Karıncalar karşıya geçmek için nasıl bir yol bulmuştur?


Cevap : Karıncalar karşıya geçmek için birbirine kenetlenmişlerdir.


Soru : • Karıncaların bu davranışı hangi atasözleri ile açıklanabilir? 


Cevap : Karıncaların bu davranışı “Birlikten kuvvet doğar.” “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” atasözleri ile açıklanabilir.


Keşfedelim : En Yüksek Kule Kimin?


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz.
• Çalışacağınız masayı grup arkadaşlarınızla birlikte belirleyiniz.
• Oyun hamuru ve pipet kullanarak 8 dakika içinde en yüksek kuleyi yapmaya çalışınız.
• Süre tamamlandığında en yüksek kuleyi yapan grubu belirleyiniz. Arkadaşlarınızı tebrik ederek etkinliği bitiriniz.
• Etkinlik bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İstediğiniz kuleyi yapmak için nasıl bir yol izlediniz?


Cevap : İstediğim kule yapmak için temelini sağlam yapmaya çalıştım.


2. Kuleyi yaparken ne tür zorluklar yaşadınız? Bu zorluklar karşısında grup olarak nasıl bir çözüm ürettiniz?


Cevap : Kuleyi yaparken bazen yıkılıyordu. Bu nedenle arkadaşlarımızla pes etmedik, hatalarımızdan ders çıkardık ve tekrar yapmaya başladık.


3. Grup olarak çalışmanın hangi yararlarını gördünüz?


Cevap : Grup olarak çalışınca birisi daha hızlı bitirdik. İş bölümlerini yaparak daha iyi sonuçlar elde ettik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


• Proje konunuza karar verirken okulun imkânlarını, projenin kimlere faydası olacağını dikkate alınız. Buna göre sayfa 206’daki Ek 2’de bulunan proje öneri formunu doldurunuz.
• Aranızdan bir sözcü seçiniz. Grup kararınızı bir kâğıda yazarak sınıf arkadaşlarınıza sununuz. Tüm sunumlar bitince proje konularını tahtaya yazınız.
• Proje konularından birini seçmek için oylama yapınız. Oyunuzu vereceğiniz projenin amacına uygun ve uygulanabilir olmasına dikkat ediniz. Uygun bulduğunuz projenin adını küçük bir kâğıda yazarak öğretmen masasına koyunuz. Oylama bitince en fazla oy alan projeyi öğretmeninizle birlikte belirleyiniz.

• Öğretmeninizin rehberliğinde 4-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Okulunuzda uygulanabilecek sosyal yardımlaşma ve dayanışma ile ilgili bir projeyi grup arkadaşlarınızla birlikte düşününüz.


Cevap : Benim arkadaşlarımla düşündüğüm proje lösemi’li çocuklara para toplamak ve onların daha mutlu bir hayat sürmesi için bir proje geliştirdik.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


• Uygulayalım bölümünde belirlediğiniz projeye uygun bir slogan bularak afişinizi tasarlayınız. Çalışmanız sayfa 207’deki Ek 3’te bulunan afiş değerlendirme formuna göre değerlendirilecektir.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 38-39-40 Cevapları MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


3. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Kitabı 34-35-36-37. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri ve eksiklerini görmeleri açısından büyük önem taşır. Bu sayfalar, özellikle İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı MEB Yayınları Cevapları ile birlikte kullanıldığında, öğrencilerin doğru cevaplara ulaşmasını kolaylaştırır ve ders başarısını artırır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37 MEB Yayınları”

Bunun yanı sıra 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 1. Ünite Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesine yardımcı olur. Tüm bu kaynaklar bir araya geldiğinde, 3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 34, 35, 36, 37 Sayfa Cevapları, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin işini kolaylaştırır ve öğrenme sürecini daha verimli hâle getirir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Okuldaki Etkinliklerimiz Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37


Ali sabah neşeyle uyandı. Güneş henüz doğmuştu. “Acaba saat kaç?” diye düşündü. Fakat o da ne? Saatin içinde rakamlar yoktu. Ali şaşkınlıkla yatağından kalktı. Başucundaki öykü kitabına gözü takıldı. Ne kapağında ne de sayfalarında bir şey yazıyordu. Sanki yazılar kuş olup uçmuştu! Odasından telaşla çıktı. Salondaki takvime baktı, tarih yoktu. Dergileri karıştırdı. Okuyacak hiçbir şey bulamadı. Sokak kapısını açıp dışarıyı inceledi. Sokakta ne bir tabela, ne bir trafik işareti… Sanki tüm yazılar, rakamlar ortadan kaybolmuştu!


Soru : Peki, şimdi ne yapacaktı?


Cevap : Ali, eve gidip ailesiyle beraber bu durumun neden olduğunu anlamaya çalışacaklardır. Trafik işaretleri olmadığı için sokaklar çok tehlikelidir. Bu yüzden okula gitmekte bile zorlanacaktır.


• Ali sizce ne yapmıştır? Neden?


Cevap : Ali, eve gidip ailesiyle beraber bu durumun neden olduğunu anlamaya çalışacaklardır. Trafik işaretleri olmadığı için sokaklar çok tehlikelidir. Bu yüzden okula gitmekte bile zorlanacaktır.


• Okuma yazma bilmediğiniz, sayıları tanımadığınız bir hayat sizce nasıl olurdu? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Okuma yazma bilmediğiniz, sayıları tanımadığınız bir hayat sizce nasıl olurdu? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okuma yazma ve sayıları bilmediğim zaman hayat benim için çok zor olacaktı. Markete gidip bir şey almak istediğim zaman ürünlerin etiketini okuyamadığım için insanlardan yardım almak zorunda kalacaktım.

Sayıları bilmediğim için markette alacağım ürünlerin ne kadar tutacağını ne kadar para vereceğimi bilmiyor olacaktım. Sokakta trafik levhaların işaretini bilmeyecektim ve bir trafik kazası bile başıma gelebilirdi.

Acil bir durum olduğu zaman mesela birisi hastalandığında, yangın çıktığında acil durum numaralarını arayamayacaktım çünkü okuma yazma ve sayıları bilmiyorum olacaktım.


Keşfedelim : Sıra Sende


• Sınıfça oynayacağınız oyun için bir arkadaşınızdan atık bir kâğıdı buruşturarak top hâline getirmesini isteyiniz.
• Topu bir arkadaşınızın ismini söyleyerek havaya atınız.
• Top size geldiğinde okullarda yapılan veya yapılabilecek bir etkinlik söyleyiniz.
• Söylenen etkinlikleri tahtaya yazınız. Daha önce söylenmiş etkinlikleri söylememeye dikkat ediniz.
• Her öğrenci bir etkinlik söylediğinde oyunu bitiriniz. Oyun bittikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Bu etkinliklerin size kazandırdıkları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : bu etkinliğin bana kazandırdıkları okulumuzda yapılacak ve yapılmasını istediğimiz etkinliklere öğrenmem oldu.


2. Bu etkinliklerin topluma olan katkıları nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : Bu etkinlikler kutladığı günün anlam ve önemini çocuklar tarafından öğrenilmesini sağlar ve çocuklara milli duygu aşılar.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


• Öğretmeninizin rehberliğinde 4 grup oluşturunuz.
• Sayfa 205’teki Ek 1‘de bulunan planı kullanarak eğitsel, sosyal veya kültürel bir etkinliği grubunuzla birlikte yazınız.
• Grup olarak etkinliğinizi sınıf arkadaşlarınıza anlatınız.
• En iyi olan etkinliği seçmek için sınıf arkadaşlarınızla oylama yapınız.
• Oylama sonucu seçilen etkinliği sınıfça uygulayınız. Ardından aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Seçtiğiniz etkinlik eğitsel, sosyal veya kültürel alanlardan hangisine aittir?


Cevap : Seçtiğim etkinlik voleybol turnuvasıdır. Seçtiğim etkinlik sosyal alana aittir.


2. Sizce neden bu etkinlik seçildi?


Cevap : Bence bu etkinliğin seçilmesinin sebebi hepimizin spor yapmayı sevmesidir.


3. Bu etkinliğin size ve topluma katkıları nelerdir?


Cevap : Bu etkinlik bize enerji kazandıracak, eğlenmemizi sağlayacak, grup çalışmasının güçlendirecektir.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


• Okul müdürünüzü sınıfınıza davet ediniz. Okulunuzda yapılan veya yapılacak eğitsel, sosyal ve kültürel etkinlikleri öğrenerek takvim üzerine yazınız. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Cevap :

Eylül = Eylül ayında satranç turnuvaları düzenlenecektir.

Mayıs = Mayıs ayında kendi yaptığınız robotları getireceksiniz ve bu robotlar qrasından en iyisi seçilecek.

Ekim = Ekim ayında bir konu belirlenecek. Bu konu hakkında en güzel resmi yapan kişi seçilecek.

Haziran = Haziran ayında voleybol turnuvası yapılacak.

Kasım = Kasım ayında her sınıf bir dans belirleyecek ve bu dansı yapacak.

Şubat = Şubat ayında bir konu belirlen ecek bu konu hakkında en etkili şiiri yazan kişi kazanacak.

Aralık = Aralık ayında çaldığınız enstrümanları getirerek okulumuzda sergileyeceksiniz.

Mart = Mart ayında Masa Tenisi turnuvası yapılacak.

Ocak = Ocak ayında herkes bir hikaye yazacak en güzel hikayeyi yazan birinci seçilecek.

Nisan = Nisan ayında futbol turnuvası yapılacak.


1. Bu etkinliklerin bireylere katkıları nelerdir?


Cevap : Bu etkinliklerin bireye katkıları sosyal, kültürel, sanatsal, bilimsel, sportif alanda gelişmesidir.


2. Bu etkinliklerin topluma katkıları nelerdir?


Cevap : Bu etkinlikler geleceğin büyüğü olan çocukların daha bilgili daha sosyal olmasını sağlayacaktır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 34-35-36-37 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!