Ana Sayfa > 3. Sınıf Türkçe Kitabı > 3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 112-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları

Türkçe Öğretmeni
Binbaşı
Konular1969
Cevaplar0

3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Eskiden İnsanlar Zamanı Nasıl Ölçerdi? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Eskiden İnsanlar Zamanı Nasıl Ölçerdi? Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 112-116-117-118-119-120-121


“3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 112-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları”


Soru : Gün içinde, hangi saatlerde neler yaptığınızı aşağıdaki saat görseli üzerinde uygun yerlere yazınız.


Cevap :

01:00 = uyku

02:00 = uyku

03:00 = uyku

04:00 = uyku

05:00 = uyku

06:00 = uyku

07:00 = kalkma , okul için hazırlanma, kahvaltı, okula gitme

08:00 = okula gelme

09:00 = okulda derslerde ders yapmak

10:00 = kantinden veya evden getirdiklerimizle ara öğün yapmak

11:00 = okulda derslerde ders yapmak

12:00 = okul arası , yemek yeme


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 113 Cevapları


Bir Günüm

Bir an için çevrenizde hiç saat olmadığını düşünün. Ne kol saatiniz ne masa saatiniz ne de duvar saatiniz. Yatma zamanını, okula gidiş zamanını bilemezdiniz değil mi? Şimdi de çok ama çok uzun yıllar öncesine uzanalım. İnsanlar, bugün kullandığımız saatler henüz icat edilmemişken zamanı nasıl ölçüyorlardı?

Tarih öncesi çağlarda yaşayan insanlar, zamanı yalnızca iki bölüme ayırırlardı: gündüz ve gece. Daha sonra nesnelerin gölge boylarının gün içinde değiştiğini fark ettiler. Bunu fark etmeleriyle birlikte toprağa sapladıkları bîr çubuğun gölge boyunu ve yönünü izleyerek zamanı ölçmeye çalıştılar. Bunlar güneş saatinin ilk örnekleriydi. Eski Mısırlılar, güneş saatlerini geliştirdiler ve zamanı daha hassas bir şekilde ölçebildiler. Çinliler, Romalılar ve Yunanlılar da farklı güneş saatleri geliştirerek bunları kullandılar.

Soru : Güneş saati nasıl bir saattir? Tahmininizi aşağıda verilen boşluğa çiziniz ve çiziminizi boyayınız.


Cevap :

Güneş saatinde ,dikey olarak yerleştirilmiş bir çubuğun gölgesi, yatay yerleştirilmiş bir yüzeyde günün saatlerini gösteren kadrana düşer ve bu şekilde hesaplama yapılır. Güneş gökyüzünde ilerledikçe çubuğun ucunun saat üzerinde bıraktığı gölge, ile saatler belirlenir. Güneş saati bu şekilde eskiden kullanılmaktaydı.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 113-114-115 Cevapları”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116  Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : A) Aşağıdaki kelimeleri görsellerden hareketle, anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116  Cevapları”


Soru : B) Verilen kelimeleri cümle içinde kullanınız.


Cevap :

1. Simge:

  1. Seçtiğimiz simge bence çok anlamlı oldu.
  2. Simgeler üzerinden olayı daha iyi anlamamız mümkün olacaktır.

2. Mum:

  1. Elektrik uzun süre gelmeyince mum bitmişti.
  2. Mumla oynamak tehlikeli olabilir.

3. Hazne:

  1. Su haznesinin hepsini doldurdu.
  2. Haznenin içerisinde hiç su kalmamış ki.

4. Yön:

  1. Bugün okulda yönlerimizi öğrendik.
  2. Sevgiye yönleri nasıl bulacağını öğretiyordum.

5. Yüzey:

  1. Yüzeyde meydana gelen çatlamalar zarar vermiş.
  2. Yüzeyde çizikler var ama motor sağlam.

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 117 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki sorulan “Eskiden İnsanlar Zamanı Nasıl Ölçerlerdi?” metninden hareketle cevaplayınız.


1. Tarih öncesi çağlarda, zamanın yalnızca gece ve gündüz olarak ayrılmasının nedeni nedir?


Cevap :

Tarih öncesi çağlarda, zamanın yalnızca gece ve gündüz olarak ayrılmasının nedeni teknolojinin gelişmemiş olmasıydı.


2. Güneş saatinin ilk örnekleri nasıl yapılmıştır?


Cevap :

Güneş saatinin ilk örnekleri toprağa sapladıkları bir çubuğun gölge boyunu ve yönünü izleyerek yapmışlardır.


3. Kum saati nasıl çalışır?


Cevap :

Kum saati iki bölümlü bir camdan oluşur. Kum aşağı akınca belirli bir süre geçer. Tamamen akınca ters çevrilir.


4. İnsanlar niçin zamanı ölçen bir araca ihtiyaç duymuşlardır?


Cevap :

İnsanlar herkesin aynı zamanda olduğunu bilmek ve işlerini eksiksiz yapabilmek için zamanı ölçen bir araca ihtiyaç duymuşlardır.


5. Saatin olmadığı bir dünyada, zamanı nasıl ölçerdiniz?


Cevap :

Saatin olmadığı bir dünyada, zamanı eski zamanlarda insanların yaptıkları yöntemlerle ölçerdim.


6. Günlük hayatınızda, metinde yer alan saat türlerinden hangilerini kullanıyorsunuz? 


Cevap :

Günlük hayatınızda, metinde yer alan saat türlerinden kol saati ve pille çalışan saatleri kullanıyoruz.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Gelecekte üretilebilecek saat çeşitlerim düşünerek kendi saat tasarımınızı çiziniz ve boyayınız. Tasarladığınız saatin özelliklerini yazınız.


Cevap :

Gelecekte şeffaf veya deriye yerleştirilebilen saatler yapılabilir.


“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları”


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Müşterilerin bir saat dükkânından satın aldığı saatlerle ilgili bilgileri okuyarak “A, B ve C” bölümlerindeki etkinlikleri yapınız.


Cevap :

Satılan Ürün Bilgileri:

➜ Ayşe, babasına bir masa saati satın aldı.
➜ Arda, kardeşî ve kendisi için iki tane kol saati satın aldı.
➜ Mine, bir adet duvar saati ve bir adet kol saati satın aldı.
➜ Ercan, bir adet kum saati, bir adet masa saati satın aldı.


A) Aşağıdaki bilgilerden doğru olanları başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.


Cevap :


Mine ve Arda birer duvar saati satın almıştır. (Y)
Mine bir kol saati, bir duvar saati satın almıştır. (D)
Ercan ve Ayşe birer adet masa saati almıştır. (D)
Ercan bir duvar saati, bir masa saati satın almıştır. (Y)


B) Yukarıdaki bilgilere göre sorulan cevaplayınız.


Cevap :

Kol saati satın alanlar kimlerdir? (Arda ve Mine)
Hem duvar saati hem de kol saati satın alan kimdir?(Mine)
Masa saati satın alanlar kimlerdir? (Ayşe ve Ercan)


C) Yukarıdaki bilgilere göre görseli verilen saat çeşitlerinden kaç adet satıldığını yazınız.


Cevap :

  1. 2 adet
  2. 3 adet
  3. 1 adet
  4. 1 adet

3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 120 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : A) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. İki görsel arasında 10 fark bulunmaktadır. Farkları bularak yuvarlak içine alınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 120 Cevapları”


Soru :  B) Aşağıda giriş bolümü verilen hikâyeyi görselden hareketle tamamlayınız. Hikâyenize uygun bir başlık belirleyiniz ve hikâyenizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Duvar Saati

Mustafa amcanın en çok sevdiği şey saatlerdi. Dükkanında bulunan çeşit çeşit saatleri tamir ederdi. Bişr gün, küçük bir çocuk ve annesi ellerinde bir duvar saatiyle dükkana girdi. Mustafa amca onları güler yüzle karşıladı ve ellerindeki saate baktı. Anne duvar saatinin tarihi değeri olduğunda nesiller boyunca büyüklerinden geldiğini söyledi. Saatin bozuk olduğunu ve diğer tamircilerin yapamadığı için ona vermek istediklerini söyledi. Mustafa amca saati eline aldı ve işçiliğine hayran kaldı. Saati tamir etti. Saati çocuğa uzattı ancak saati artık ona vermişlerdi. Mustafa amca bu hediyeden çok memnun kaldı. Artık onun baş ucu saati oydu.


3. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 121 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz.


Cevap :

Meriç, her gün olduğu gibi bugün de okula geç kalmıştı, öğretmeni onun neden sürekli geç kaldığını anlamak ve ona yardım etmek istiyordu. Meriç, öğretmenine akşamları zamanında uyu- yamadığını ve evlerinin okula uzak olduğunu söyledi. Ayrıca bütün gece bilgisayarın başında zaman geçirdiğini ve bu yüzden geç uyuduğunu söyledi.


A) Yukarıdaki metinden hareketle, Meriç’in okula geç kalmaması için çözümler üretiniz. Çözüm önerilerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

Çözüm Önerilerim :

  • Bir program hazırlamak
  • Bilgisayar oyunlarına sınır getirmek

B) Sıra arkadaşınızın yazdığı çözüm önerilerini okuyunuz. Sizin önerilerinizden farklı olan öneriler varsa aşağıya yazınız.


Cevap :

Arkadaşımın Çözüm Önerileri :

  • Ailesini okula çağırarak çözüm önerilerini konuşmak
  • Bilgisayarı hafta içi yasaklamak

“3. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 112-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
Binbaşı
Bir öğrencinin başarılı olabilmesi için ve sorumluluklarını aksatmadan yerine getirmesi için öncelikle planlı bir yaşama sahip olması gerekir. Planlı bir yaşama sahip olduğumuz zaman yapabileceklerimizi ne gibi sorumluluklarımız olduğunu veya herhangi bir işimizin ne olduğunu hem hatırlamak hem de güzel bir şekilde yapmak için zamanlamanın ve planlamanın çok önemli olduğunu söyleyebiliriz hem de kendimize zaman ayırmak ve kişisel bakımızı yapmak için birçok zamanı planladığımızı görürüz. Her zaman planlı bir şekilde yaşamak çok iyiydi bir şekilde yaşadığınız zaman birçok konuda zamanınızın yettiğini ve de zamanınızı değerlendirdiğinizi görebilirsiniz.
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!
Exit mobile version