Ana Sayfa > 4. S─▒n─▒f ─░nsan Haklar─▒ Yurtta┼čl─▒k ve Demokrasi Kitab─▒ > 4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Sayfa 117-118-119 ATA Yay─▒nc─▒l─▒k

─░nsan Haklar─▒ ├ľ─čretmeni
Te─čmen
Konular363
Cevaplar0

4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ ┼×iddet Olaylar─▒na ├ç├Âz├╝m ├ťretmek Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 117, 118, 119


4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ ┼×iddet Olaylar─▒na ├ç├Âz├╝m ├ťretmek Metni Etkinlik Cevaplar─▒


4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Sayfa 117-118-119


“4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Sayfa 117-118-119 ATA Yay─▒nc─▒l─▒k”


Haz─▒rl─▒k ├çal─▒┼čmas─▒


Soru: Ge├žmi┼čte arkada┼člar─▒n─▒zdan biriyle tart─▒┼čma ya┼čad─▒─č─▒n─▒z bir konuyu d├╝┼č├╝nerek bunu a┼ča─č─▒da verilen yazma alan─▒na yaz─▒n─▒z. Bu sorunu hangi davran─▒┼č ┼čekli ile ├ž├Âzd├╝─č├╝n├╝z├╝ s─▒n─▒f─▒n─▒zda arkada┼člar─▒n─▒zla tart─▒┼č─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Ge├žmi┼čte arkada┼člar─▒n─▒zdan biriyle tart─▒┼čma ya┼čad─▒─č─▒n─▒z bir konuyu d├╝┼č├╝nerek yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Ge├žmi┼čte arkada┼člar─▒m─▒n biriyle benimle alay etme sebebiyle tart─▒┼čma ya┼čam─▒┼čt─▒m.

├ľ─čretmenimizin araya girmesi ve bizimle konu┼čmas─▒yla birbirimizle bar─▒┼čt─▒k.

Arkada┼č─▒n yapm─▒┼č oldu─ču davran─▒┼čtan dolay─▒ ├Âz├╝r diledi ve bir daha benimle alay etmedi.


Etkinlik


Soru: A┼ča─č─▒daki haberi okuyunuz. Haberde konu edilen projenin amac─▒na uygun olarak ger├žekle┼čmesi i├žin neler yap─▒labilece─či konusunda arkada┼člar─▒n─▒zla farkl─▒ y├Ântemler geli┼čtiriniz.


Mobbing ile M├╝cadele Derne─čiÔÇÖnden ┼čiddete kar┼č─▒ toplumsal mutabakat ├ža─čr─▒s─▒

Mobbing ile M├╝cadele Derne─či, herkesi toplumsal bir mutabakatla; ba┼čta kad─▒na ┼čiddet olmak ├╝zere ├žocu─ča ┼čiddeti, do─čaya ┼čiddeti, hayvana ┼čiddeti ve i┼č yerlerinde ya┼čanan ┼čiddeti ├Ânlemeye ├ža─č─▒ran bir duyuru yay─▒mlad─▒. ├ça─čr─▒ metninde ┼ču g├Âr├╝┼č ve d├╝┼č├╝ncelere yer verildi: “Mobbing ile M├╝cadele Derne─či olarak nereden gelirse gelsin, kim yaparsa yaps─▒n ┼čiddetin her t├╝rl├╝s├╝ne kar┼č─▒y─▒z. D├╝nyada ve ├╝lkemizde ya┼čanan ba┼čta kad─▒na ┼čiddet olmak ├╝zere, ├žocu─ča ┼čiddeti, do─čaya ┼čiddeti ve hayvana ┼čiddeti k─▒n─▒yoruz. ├ľzellikle de i┼č yerlerinde ya┼čanan psikolojik ┼čiddetin be┼čer├« sermayemizi kemirip yok etti─čine, birikimli insan kayna─č─▒m─▒z─▒ heba etti─čine, onurlu ├žal─▒┼čma hakk─▒n─▒ zedeledi─čine, ├žal─▒┼čma bar─▒┼č─▒n─▒ ortadan kald─▒rd─▒─č─▒na, ma─čdurlara, ├žal─▒┼čma arkada┼člar─▒na, aileye ve topluma onulmaz yaralar a├žt─▒─č─▒na, ya┼čad─▒─č─▒m─▒z ac─▒ olaylarla ┼čahit oluyoruz. Pozitif bir bak─▒┼č a├ž─▒s─▒yla, ortak ak─▒l ve bilin├žle ger├žeklerle y├╝zle┼čmek; problemlere mant─▒kl─▒, tutarl─▒, objektif ├ž├Âz├╝mler ├╝retmek; ba┼čta liyakat, ehliyet, adalet sahibi y├Âneticiler olmak ├╝zere hepimizin toplumsal sorumlulu─čudur.”


K─▒sa Cevap :

Haberde konu edilen projenin amac─▒na uygun olarak ger├žekle┼čmesi i├žin b├╝t├╝n insanlar─▒n bilin├žlenmesi, e─čitim seminerlerinin d├╝zenlenmesi ve tevhid gibi programlarda k─▒sa da olsa bilgilendirme ile ┼čiddetin k─▒nanmas─▒ gerekmektedir.

Uzun Cevap :

Haberde konu edilen projenin amac─▒na uygun olarak ger├žekle┼čmesi i├žin ┼čiddete kar┼č─▒ yasal d├╝zenlemeler ve ┼čikayet kolayl─▒─č─▒ sa─članabilmeli insanlar bu konuda bilin├žlenerek haklar─▒n─▒ fark─▒na varmal─▒d─▒r.

┼×iddetin ilk olarak ├Â─črenilmi┼č oldu─ču aile kurumlar─▒nda ├žocu─ča ┼čiddet uygulanmamal─▒ ve sorun ├ž├Âzme becerisi kazand─▒r─▒larak bireylerin ┼čiddetsiz bir toplumda ya┼čamalar─▒ sa─članmaya ├žal─▒┼čmal─▒d─▒r.

├ľncelikle anne ve babalar─▒n kendilerini de─či┼čtirmeleri, ├Â─čretmenlerin deste─či, sa─čl─▒kl─▒ bireylerin yeti┼čmesine ve b├Âylece ┼čiddetten uzak ├ž├Âz├╝m yollar─▒n─▒ insani yollarla yapabilen insanlar─▒n ├žo─čalmas─▒na ├Ânc├╝l├╝k edecektir.


4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ ATA Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 119 Cevaplar─▒


Etkinlik


Soru: A┼ča─č─▒da verilen metni okuyunuz. Duruma uygun ve ┼čiddet i├žermeyen ├ž├Âz├╝m ├Ânerilerinizi arkada┼člar─▒n─▒zla payla┼č─▒n─▒z.


ÔÇťAhmet, arkada┼člar─▒yla teneff├╝ste futbol oynamaktad─▒r. AhmetÔÇÖin ├žekti─či sert ┼čut y├╝z├╝nden top, o s─▒rada arkada┼člar─▒yla sohbet eden AliÔÇÖnin surat─▒na gelir. Ali, AhmetÔÇÖin bunu bilin├žli yapt─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nerek ├╝zerine y├╝r├╝r. Ahmet de AliÔÇÖnin tepkisine olduk├ža sinirlenir ve h─▒┼č─▒mla ona do─čru gider. Ahmet ve AliÔÇÖnin arkada┼člar─▒ da olaya kar─▒┼č─▒nca tart─▒┼čma b├╝y├╝r.ÔÇŁ


K─▒sa Cevap :

Bu durumda bunu g├Âren arkada┼člar─▒n ┼čahitli─či ve Ahmet’in ├žocuktan ├Âz├╝r dileyerek olay─▒ b├╝y├╝tmemesi ┼čiddet i├žermeyen ├ž├Âz├╝m ├Ânerisi olabilir.

Uzun Cevap :

Bu durumda ├Â─čretmene haber verilmesi ve Ahmet’in sakinle┼čtirerek Ali’ye kar┼č─▒ empati yapmas─▒ sa─članmal─▒ ve ├Âz├╝r dileyerek onun g├Ânl├╝n├╝ almas─▒ i├žin ortam olu┼čturmal─▒d─▒r.

Olay─▒ g├Âren ┼čahitler durumu izah etmeye ├žal─▒┼čmal─▒ ve kavga etmek yerine konu┼čmaya ├žal─▒┼č─▒lmal─▒d─▒r.


DE─×ERLEND─░RME


1.Toplumsal ya┼čamda meydana gelen ┼čiddet olaylar─▒n─▒n nedenlerini yaz─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Toplumsal ya┼čamda meydana gelen ┼čiddet olaylar─▒n─▒n nedenlerini yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Toplumsal ya┼čamda meydana gelen ┼čiddet olaylar─▒n─▒n nedenlerinin insanlar─▒n ├ž├Âz├╝m yollar─▒n─▒ bilmeme, k├╝├ž├╝kl├╝kten ├ž├Âz├╝m yolunun ┼čiddet olarak g├Âsterilmesi oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum.

─░nsanlar─▒n duygusal fark─▒ndal─▒─ča varmamas─▒, empati yetene─činin geli┼čmemesi, ┼čiddeti te┼čvik edici fil, oyun gibi d├╝rt├╝sel oyunlar oynamalar─▒, ├Âfke kontrol├╝n├╝ ba┼čaramamalar─▒ neden olabilmektedir.


2.├çat─▒┼čmalarda hangi ├ž├Âz├╝m yollar─▒n─▒ kullanmak gerekir? A├ž─▒klay─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “├çat─▒┼čmalarda hangi ├ž├Âz├╝m yollar─▒n─▒ kullanmak gerekir? A├ž─▒klay─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

├çat─▒┼čmalarda ┼čiddetten ka├ž─▒nma, rekabete girmeme, uzla┼čma, i┼čbirli─či yapma, y├╝zle┼čme ├ž├Âz├╝m yollar─▒ uygulanabilir.

─░nsanlar konu┼čarak birbirini anlamaya ├žal─▒┼čmal─▒ ve kendilerini ifade etmeleri i├žin f─▒rsat vermelidir.

Yarg─▒lamak ve k─▒r─▒c─▒ olan hareketlerden uzak durmak ├žat─▒┼čman─▒n b├╝y├╝memesi i├žin gereklidir.


“4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Sayfa 117-118-119 ATA Yay─▒nc─▒l─▒k” konusunu videolu bir ┼čekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
Yorum S─▒rala
hakan
Y├Ânetici
Konular0
Cevaplar351

┼×iddet olaylar─▒ndan uzak durmak do─čru bir davran─▒┼č oldu─ču gibi ayr─▒ca ┼čiddet olaylar─▒ kar┼č─▒s─▒nda sessiz kalmamak hem kendimizin hem de ba┼čkalar─▒n─▒n hakk─▒n─▒ savunmak ve insanlar zulme u─črad─▒─č─▒ zaman veya ┼čiddete u─črad─▒─č─▒ zaman tepki g├Âstermek olas─▒ gereken davran─▒┼člar aras─▒nda yer al─▒yor. ┼×iddet yanl─▒s─▒ olmak do─čru bir davran─▒┼č de─čildir ├ž├Âz├╝mlerimizi ┼čiddetle de─čil konu┼čarak uzla┼čarak birbirimizle anla┼čarak ├ž├Âz├╝m yolunu bularak bulmal─▒y─▒z. ├ç├Âz├╝m yolunu her zaman anla┼čmal─▒ birbirimizle konu┼čmal─▒ veya b├╝y├╝klerimizi ya da s├Âz sahibi ki┼čileri arac─▒l─▒k yaparak ┼čiddet yanl─▒s─▒ olmadan ve birbirimizin kalbini k─▒rmadan aram─▒zdaki sorunlar─▒n ├ž├Âz├╝m├╝n├╝ bulmaya ├žal─▒┼čmal─▒y─▒z.

Profile Photo
Binba┼č─▒
┼×iddete u─črad─▒─č─▒m─▒z zaman hakk─▒m─▒z─▒ savunmay─▒ bilmeye ├ľzen g├Âstermeliyiz. ┼×iddete u─črad─▒─č─▒m─▒z zaman haks─▒zl─▒k olan bu durumda her zaman bizlere yard─▒m edecek numaralar─▒ bilmeli veya g├╝venlik i├žin ayr─▒ca hakk─▒m─▒z─▒ alabilmek i├žin yetkili kurumlara ba┼čvurmal─▒y─▒z. ├çevremizde insanlara ve hayvanlar─▒ uygulanan ┼čiddeti g├Âz ard─▒ etmemeliyiz bu ┼čiddete dur demeliyiz ┼čiddeti yapan ki┼čileri kesinlikle uyarmal─▒ ve cezalar─▒n neyse onlar─▒ uygulamalar─▒na yard─▒mc─▒ olacak bir├žok sorumlulu─čumuzu bilmeliyiz. ┼×iddet durumunda ├Âncelikle ├ž├Âz├╝m yolu bulmaya ├žal─▒┼čmal─▒y─▒z ├ž├Âz├╝m yolu her zaman ho┼čg├Âr├╝l├╝ ve sayg─▒l─▒ bir ┼čekilde olmal─▒d─▒r ├ž├Âz├╝m yolu buldu─čumuz zaman insanlar─▒n birbirini k─▒rmadan ve ┼čiddettin sonra ermesi i├žin ├žaba harcamal─▒y─▒z.
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!