Ana Sayfa > 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı > 4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 ATA Yayıncılık

İnsan Hakları Öğretmeni
Teğmen
Konular363
Cevaplar0

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi Kültürü ve Demokratik Sistem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Demokrasi Kültürü ve Demokratik Sistem Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 ATA Yayıncılık”


Hazırlık Çalışması


Soru: Basından alınan aşağıdaki haberde belirtilen uygulamanın dışında, ülkemizde demokrasi kültürünün yerleşmesinin önündeki engeller ve bu engellerin kaldırılması için neler yapılabileceği konusunda arkadaşlarınızla tartışınız.


Demokrasi kültürü için müfredat taraması

Okullarda demokrasi kültürünün yerleşmesi ve öğrencilerin bu sürece aktif olarak dâhil edilebilmesi amacıyla ders programları taranarak içeriklerde düzenlemeler yapılmaktadır.

Millî Eğitim Bakanlığının okullara demokrasi kültürünü yerleştirmek ve öğrencileri bu sürece aktif olarak dâhil edebilmek amacıyla yürüttüğü AB hibeli proje kapsamında, ders programları taranarak içeriklerde düzenlemeler yapılıyor.

Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Emin Karip, proje kapsamında çalışma grupları oluşturduklarını belirterek şunları söyledi:

“Mevzuat tarama çalışma grubu, yürürlükteki eğitim mevzuatını demokratik vatandaşlık ve insan hakları açısından inceliyor. Güncel ya da çok eskide kalmış olsa da yürürlükte olan mevzuatlarla ilgili tarama yaparak bunları imza atılan uluslararası sözleşmelerle örtüştürmeye çalışıyor. Bütün eğitim programlarının güçlendirilmesinden sorumlu olan program tarama çalışma grubu, bütün derslerin müfredatını tarıyor ve ders programlarında demokratik vatandaşlık ve insan hakları eğitimi konusuna ters ya da paralel neler olduğu ve bunların nasıl güçlendirilebileceği üzerinde çalışıyor.’’


Kısa Cevap : “Ülkemizde demokrasi kültürünün yerleşmesinin önündeki engeller ve bu engellerin kaldırılması için neler yapılabileceği konusunda tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Basından alınan aşağıdaki haberde belirtilen uygulamanın dışında, ülkemizde demokrasi kültürünün yerleşmesinin önündeki engeller ve bu engellerin kaldırılması için sosyal medya, tv , program, haber kanalları gibi kanallarda halk bilir kişiler tarafından bilinçlendirilmelidir.

Bölücülük olmayacak şekilde, hoşgörü ile hak aranma yöntemleri konuşulmalıdır.


Etkinlik


Soru: Ailede, okulda ve toplumsal çevrede (hastane, park, toplu taşıma aracı vb.) demokrasi kültürünün yerleşmesi için yapılması gerekenleri araştırmak amacıyla gruplar oluşturunuz. Araştırma sonuçlarını, sınıf ortamında arkadaşlarınıza sununuz. Her gruptan bir temsilci seçerek araştırma sonuçlarını rapor hâline getiriniz. Hazırladığınız raporu sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.


Kısa Cevap : “Ailede, okulda ve toplumsal çevrede (hastane, park, toplu taşıma aracı vb.) demokrasi kültürünün yerleşmesi için yapılması gerekenleri araştırmak amacıyla gruplar oluşturunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailede, okulda ve toplumsal çevrede (hastane, park, toplu taşıma aracı vb.) demokrasi kültürünün yerleşmesi için yapılması gerekenler yetkili kişiler tarafından kısa bilgilendirmeler yapılabilir. Broşür dağıtma, afiş asma gibi çalışmalar yapılabilir. Halkın bilinçlenmesi demokrasinin yerleşmesi açısından öncelik şarttır.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Etkinlik


Soru: Yunus Emre’ye ait aşağıdaki dizelerden yola çıkarak Yunus Emre’nin müsamaha anlayışı ile kendi düşüncelerinizi karşılaştırıp sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Biz kimseye kin tutmayız, ağyar dahi dosttur bize.
Kanda ıssızlık var ise, mahalle vü şardır bize.
Adımız miskindir bizim, düşmanımız kindir bizim.
Biz kimseye kin tutmayız, kamu âlem birdir bize.

Yunus Emre Divanı

ağyar: Başkaları, eller, yabancılar.
kanda: Nerede?
kamu âlem: Hep, bütün.
şar: Şehir, belde, kent.


Kısa Cevap :

Yunus Emre insanlara kin tutulması gerektiğini, yabancı kişilerin bile insan oldukları için değerli olduğunu belirtmiştir. Herkesi ayırmadan bir görmek gerektiğini ifade etmiştir. Bende bu ilkelere göre yaşamaya çalışıyorum.

Yunus Emre kimseye kin tutmadan yaşamamız gerektiğini söylemiştir. Yabancı insanları bile dost görmek gerektiğinden bahsetmiştir. Tek düşmanın kin olduğunu,  herkesi insan olduğu için bile bir görmek gerektiği vurgulanmıştır.

Bence de vatana hainlik gibi kötü insanlar dışında kimseye kin tutulmaması gerektiğini düşünüyorum. Benim içinde ırkı, dini, dili ve cinsiyeti ne olursa olsun insanlar birdir ve insan olduğu için kıymetlidir.


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Etkinlik


• Okulda, karar alma süreçlerine katılıyor musunuz?


Kısa Cevap : “Okulda, karar alma süreçlerine katılıyor musunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda , okul ve sınıf başkanı gibi bizleri ilgilendiren ve yaşımıza uygun kararlara katılıyoruz. Şikayetimiz  olduğu zaman öğretmenlerimiz, müdürlerimiz gibi büyüklerimize başvurabiliyoruz. Bir sorunumuz olduğu zaman bizleri dinliyorlar.


• Karar alma süreçlerinde hangi tavırlar ve tutumlar sergilenmektedir?


Kısa Cevap : “Karar alma süreçlerinde hangi tavırlar ve tutumlar sergilenmektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karar alma süreçlerinde fikir sorma, fikirlere saygı duyma, iyi düşünmek ve çözüm önerileri sunmak gerekmektedir. Kara alma süreçlerinde gergin ve endişeli olunabilir. Ancak yine de demokrasi elden bırakılmamalıdır.


• Bu süreçlere katılmadıysanız bunun nedenlerini sınıf ortamında paylaşınız.


Cevap :

Beni de ilgilendiren konularda karar alma süreçlerine katıldım. Bende fikirlerimi söyledim ve çoğunluğa göre hareket edildi.

Beni ilgilendirse de bazen kendi isteğimle ,bazen ne yazık ki bana sorulmadığı için herhangi bir konuda karar alma işlemlerine katılmadığım oluyor. Böylece sonuca kararımı söylemeden dahil olmak zorunda kalıyorum. Bu bazen üzücü olabiliyor.


Etkinlik


Soru: Aşağıdaki sorular, Cumhurbaşkanlığı resmî web sitesinden, yazıldığı hâliyle alınmıştır. Soruları soran kişiler halktan kişiler olup soruların muhatabı cumhurbaşkanlığıdır. Siz de Cumhurbaşkanlığına sormak üzere toplumsal yaşamdaki sorunlardan birkaçını tespit ediniz, bunları aşağıya yazınız.


“Başta servis araçları olmak üzere toplu taşıma araçları hız ihlalini sıkça yapıyor. Yollardaki levha ve elektronik hız kontrol sistemleri geçildikten sonra tüm araçlar kaldığı yerden ihlale devam ediyor. Günümüzde kullanılan GPS sistemiyle uydu üzerinden araçların hız kontrolü neden sağlanmıyor?”


“Bildiğiniz üzere geçtiğimiz günlerde nüfusunun %62’si obez olan Şili’de, fast food yiyecek satan firmaların çocuk menülerine oyuncak eklemelerini yasaklayan bir kanun çıktı. Bu kanun dondurma ve mısır gevreklerini de kapsıyor. Bu kanunun bir benzeri bizim ülkemizde de çıkarılabilir mi? Teşekkür ederim.”


Kısa Cevap : “Siz de Cumhurbaşkanlığına sormak üzere toplumsal yaşamdaki sorunlardan birkaçını tespit ediniz, bunları aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Uysal köpekler  çok sevimli olsa da özellikle mahallerimizin bazı yerlerinde toplu halde duran ve erken , geç saatlerde saldırganlaşan köpekler var. Bunlardan çok tedirgin oluyoruz. Korktuğumuz için bazen aniden caddeye çıkabiliyor, yada araçları görmeyebiliyoruz. Köpeklerin rahat edecekleri yuvalara kavuşmaları hem de soğuk , açlık gibi durumlardan korunarak bizlerinde daha emniyetli olması için bir şeyler yapabilir misiniz?”


DEĞERLENDİRME


1.Demokrasinin temel değerleri nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Demokrasinin temel değerleri nelerdir? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokrasinin temel değerleri

1- Milli Egemenlik: Demokrasilerde egemenlik millete aittir. Millet bu hakkını seçtiği milletvekilleri ile yapar.

2- Özgürlük: İnsanın doğuştan sahip olduğu temel haklarından biri ve dokunulmaz olanı özgürlüktür. Özgürlük, bireyin başkalarına zarar vermeden istediği her şeyi yapabilmesi hakkına denmektedir. Her birey belirli yasalar içerisinde özgürdür.

3- Eşitlik: Tüm insanlar kanunlar önünde eşit olmasıdır. Yasalar din, inanç, cinsiyet ayrımı olmadan herkes için aynıdır.

4- Çoğulculuk: Demokrasilerde farklı görüşlerin, farklı siyasi partiler ile temsil edilmesine çoğulculuk ilkesi denmektedir. Çok partili siyasal düzenle çoğulculuk uygulanmaktadır. Çoğunluğun seçtiği başa geçmektedir.

5- İnsan Haklarına Saygı: Demokratik sistemler insan haklarına saygılıdır. Temel hak ve özgürlükler anayasa ile güvence altına alınmıştır.

6- Katılımcılık: Yurttaşlar ülke yönetimine farklı yollarla katılma hakkına sahiptirler, sivil toplum kuruluşları kurabilirler.


2.Demokrasi kültürünün yerleşmesi ve gelişmesi hangi kurumda başlar? Nedenleriyle birlikte yazınız.


Kısa Cevap : “Demokrasi kültürünün yerleşmesi ve gelişmesi hangi kurumda başlar? Nedenleriyle birlikte yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Demokrasi kültürünün yerleşmesi ve gelişmesi Türkiye Büyük Millet Meclisi’ nde başlar.

Demokrasi kültürünün yerleşmesi ve gelişmesi için yapılacak olan yasalar ve çalışmalar burada karara bağlanır.

Bu yüzden en yetkili ve ilk merci burasıdır.

Burada kararlar alındıktan ve yasalar çıkarıldıktan sonra halka sunularak gerekli çalışmalar yapılır.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
hakan
Yönetici
Konular8
Cevaplar352
Demokrasi ve sahip olduğumuz haklar bize birçok konuda rahat bir şekilde yaşamamızı haklarımızı tanıyarak rahat bir şekilde birçok imkanlara sahip olmamızı sağlar. Örneğin seçme ve seçilme hakkı sağlık hakkı eğitim hakkı genel kültürü yaşatma hakkı ve her zaman sahip olduğumuz gelenekleri yaşatma hakkını demokrasi sayesinde sahip olabiliyoruz demokrasi Bir ülkenin önemli ilkelerinden biridir Cumhuriyet yönetilen birçok ülke demokrasiyi esas almaktadır.
Profile Photo
Binbaşı
4 sınıf demokrasi ve insan hakları kitabımızda yer alan ödevlerimizi yaptığımız zaman hak ve özgürlüklerimizin farkında oluruz ülkemizin ne ile yönetildiğini nelere sahip olduğunu biz çocukların hak ve özgürlüklerine tanıyarak nasıl bir yaşam ortamında gelişebileceği hakkında birçok bilgi edinerek tarihimiz hakkında ve ülkemizin yönetimi ve ülkemizin geçmiş tarihi ve demokratik birçok düşüncesi hakkında bilgi edinerek defterimize geçirdiğimiz bu bilgileri hayatımızda lazım olacağını asla unutmadan güzel bir şekilde ödevlerimizi yaptık ve Forum sınıf kitabı sitesini vermiş olduğu bilgilerden faydalandık.
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!