Ana Sayfa > 4. S─▒n─▒f ─░nsan Haklar─▒ Yurtta┼čl─▒k ve Demokrasi Kitab─▒ > 4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Sayfa 16-17-18-19-20 ATA Yay─▒nc─▒l─▒k

─░nsan Haklar─▒ ├ľ─čretmeni
Te─čmen
Konular363
Cevaplar0

4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Demokrasi K├╝lt├╝r├╝ ve Demokratik Sistem Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Demokrasi K├╝lt├╝r├╝ ve Demokratik Sistem Metni Etkinlik Cevaplar─▒


4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Sayfa 16-17-18-19-20


“4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Sayfa 16-17-18-19-20 ATA Yay─▒nc─▒l─▒k”


Haz─▒rl─▒k ├çal─▒┼čmas─▒


Soru: Bas─▒ndan al─▒nan a┼ča─č─▒daki haberde belirtilen uygulaman─▒n d─▒┼č─▒nda, ├╝lkemizde demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesinin ├Ân├╝ndeki engeller ve bu engellerin kald─▒r─▒lmas─▒ i├žin neler yap─▒labilece─či konusunda arkada┼člar─▒n─▒zla tart─▒┼č─▒n─▒z.


Demokrasi k├╝lt├╝r├╝ i├žin m├╝fredat taramas─▒

Okullarda demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesi ve ├Â─črencilerin bu s├╝rece aktif olarak d├óhil edilebilmesi amac─▒yla ders programlar─▒ taranarak i├žeriklerde d├╝zenlemeler yap─▒lmaktad─▒r.

Mill├« E─čitim Bakanl─▒─č─▒n─▒n okullara demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝ yerle┼čtirmek ve ├Â─črencileri bu s├╝rece aktif olarak d├óhil edebilmek amac─▒yla y├╝r├╝tt├╝─č├╝ AB hibeli proje kapsam─▒nda, ders programlar─▒ taranarak i├žeriklerde d├╝zenlemeler yap─▒l─▒yor.

Talim ve Terbiye Kurulu Ba┼čkan─▒ Emin Karip, proje kapsam─▒nda ├žal─▒┼čma gruplar─▒ olu┼čturduklar─▒n─▒ belirterek ┼čunlar─▒ s├Âyledi:

ÔÇťMevzuat tarama ├žal─▒┼čma grubu, y├╝r├╝rl├╝kteki e─čitim mevzuat─▒n─▒ demokratik vatanda┼čl─▒k ve insan haklar─▒ a├ž─▒s─▒ndan inceliyor. G├╝ncel ya da ├žok eskide kalm─▒┼č olsa da y├╝r├╝rl├╝kte olan mevzuatlarla ilgili tarama yaparak bunlar─▒ imza at─▒lan uluslararas─▒ s├Âzle┼čmelerle ├Ârt├╝┼čt├╝rmeye ├žal─▒┼č─▒yor. B├╝t├╝n e─čitim programlar─▒n─▒n g├╝├žlendirilmesinden sorumlu olan program tarama ├žal─▒┼čma grubu, b├╝t├╝n derslerin m├╝fredat─▒n─▒ tar─▒yor ve ders programlar─▒nda demokratik vatanda┼čl─▒k ve insan haklar─▒ e─čitimi konusuna ters ya da paralel neler oldu─ču ve bunlar─▒n nas─▒l g├╝├žlendirilebilece─či ├╝zerinde ├žal─▒┼č─▒yor.ÔÇÖÔÇÖ


K─▒sa Cevap : “├ťlkemizde demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesinin ├Ân├╝ndeki engeller ve bu engellerin kald─▒r─▒lmas─▒ i├žin neler yap─▒labilece─či konusunda tart─▒┼č─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Bas─▒ndan al─▒nan a┼ča─č─▒daki haberde belirtilen uygulaman─▒n d─▒┼č─▒nda, ├╝lkemizde demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesinin ├Ân├╝ndeki engeller ve bu engellerin kald─▒r─▒lmas─▒ i├žin sosyal medya, tv , program, haber kanallar─▒ gibi kanallarda halk bilir ki┼čiler taraf─▒ndan bilin├žlendirilmelidir.

B├Âl├╝c├╝l├╝k olmayacak ┼čekilde, ho┼čg├Âr├╝ ile hak aranma y├Ântemleri konu┼čulmal─▒d─▒r.


Etkinlik


Soru: Ailede, okulda ve toplumsal ├ževrede (hastane, park, toplu ta┼č─▒ma arac─▒ vb.) demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesi i├žin yap─▒lmas─▒ gerekenleri ara┼čt─▒rmak amac─▒yla gruplar olu┼čturunuz. Ara┼čt─▒rma sonu├žlar─▒n─▒, s─▒n─▒f ortam─▒nda arkada┼člar─▒n─▒za sununuz. Her gruptan bir temsilci se├žerek ara┼čt─▒rma sonu├žlar─▒n─▒ rapor h├óline getiriniz. Haz─▒rlad─▒─č─▒n─▒z raporu s─▒n─▒f veya okul panosunda sergileyiniz.


K─▒sa Cevap : “Ailede, okulda ve toplumsal ├ževrede (hastane, park, toplu ta┼č─▒ma arac─▒ vb.) demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesi i├žin yap─▒lmas─▒ gerekenleri ara┼čt─▒rmak amac─▒yla gruplar olu┼čturunuz.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Ailede, okulda ve toplumsal ├ževrede (hastane, park, toplu ta┼č─▒ma arac─▒ vb.) demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesi i├žin yap─▒lmas─▒ gerekenler yetkili ki┼čiler taraf─▒ndan k─▒sa bilgilendirmeler yap─▒labilir. Bro┼č├╝r da─č─▒tma, afi┼č asma gibi ├žal─▒┼čmalar yap─▒labilir. Halk─▒n bilin├žlenmesi demokrasinin yerle┼čmesi a├ž─▒s─▒ndan ├Âncelik ┼čartt─▒r.


4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ ATA Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 18 Cevaplar─▒


Etkinlik


Soru: Yunus EmreÔÇÖye ait a┼ča─č─▒daki dizelerden yola ├ž─▒karak Yunus EmreÔÇÖnin m├╝samaha anlay─▒┼č─▒ ile kendi d├╝┼č├╝ncelerinizi kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒p s─▒n─▒fta arkada┼člar─▒n─▒zla payla┼č─▒n─▒z.


Biz kimseye kin tutmay─▒z, a─čyar dahi dosttur bize.
Kanda ─▒ss─▒zl─▒k var ise, mahalle v├╝ ┼čard─▒r bize.
Ad─▒m─▒z miskindir bizim, d├╝┼čman─▒m─▒z kindir bizim.
Biz kimseye kin tutmayız, kamu âlem birdir bize.

Yunus Emre Divan─▒

a─čyar: Ba┼čkalar─▒, eller, yabanc─▒lar.
kanda: Nerede?
kamu âlem: Hep, bütün.
┼čar: ┼×ehir, belde, kent.


K─▒sa Cevap :

Yunus Emre insanlara kin tutulmas─▒ gerekti─čini, yabanc─▒ ki┼čilerin bile insan olduklar─▒ i├žin de─čerli oldu─čunu belirtmi┼čtir. Herkesi ay─▒rmadan bir g├Ârmek gerekti─čini ifade etmi┼čtir. Bende bu ilkelere g├Âre ya┼čamaya ├žal─▒┼č─▒yorum.

Yunus Emre kimseye kin tutmadan ya┼čamam─▒z gerekti─čini s├Âylemi┼čtir. Yabanc─▒ insanlar─▒ bile dost g├Ârmek gerekti─činden bahsetmi┼čtir. Tek d├╝┼čman─▒n kin oldu─čunu,┬á herkesi insan oldu─ču i├žin bile bir g├Ârmek gerekti─či vurgulanm─▒┼čt─▒r.

Bence de vatana hainlik gibi k├Ât├╝ insanlar d─▒┼č─▒nda kimseye kin tutulmamas─▒ gerekti─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum. Benim i├žinde ─▒rk─▒, dini, dili ve cinsiyeti ne olursa olsun insanlar birdir ve insan oldu─ču i├žin k─▒ymetlidir.


4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ ATA Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 20 Cevaplar─▒


Etkinlik


ÔÇó Okulda, karar alma s├╝re├žlerine kat─▒l─▒yor musunuz?


K─▒sa Cevap : “Okulda, karar alma s├╝re├žlerine kat─▒l─▒yor musunuz?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Okulda , okul ve s─▒n─▒f ba┼čkan─▒ gibi bizleri ilgilendiren ve ya┼č─▒m─▒za uygun kararlara kat─▒l─▒yoruz. ┼×ikayetimiz┬á oldu─ču zaman ├Â─čretmenlerimiz, m├╝d├╝rlerimiz gibi b├╝y├╝klerimize ba┼čvurabiliyoruz. Bir sorunumuz oldu─ču zaman bizleri dinliyorlar.


ÔÇó Karar alma s├╝re├žlerinde hangi tav─▒rlar ve tutumlar sergilenmektedir?


K─▒sa Cevap : “Karar alma s├╝re├žlerinde hangi tav─▒rlar ve tutumlar sergilenmektedir?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Karar alma s├╝re├žlerinde fikir sorma, fikirlere sayg─▒ duyma, iyi d├╝┼č├╝nmek ve ├ž├Âz├╝m ├Ânerileri sunmak gerekmektedir. Kara alma s├╝re├žlerinde gergin ve endi┼čeli olunabilir. Ancak yine de demokrasi elden b─▒rak─▒lmamal─▒d─▒r.


ÔÇó Bu s├╝re├žlere kat─▒lmad─▒ysan─▒z bunun nedenlerini s─▒n─▒f ortam─▒nda payla┼č─▒n─▒z.


Cevap :

Beni de ilgilendiren konularda karar alma s├╝re├žlerine kat─▒ld─▒m. Bende fikirlerimi s├Âyledim ve ├žo─čunlu─ča g├Âre hareket edildi.

Beni ilgilendirse de bazen kendi iste─čimle ,bazen ne yaz─▒k ki bana sorulmad─▒─č─▒ i├žin herhangi bir konuda karar alma i┼člemlerine kat─▒lmad─▒─č─▒m oluyor. B├Âylece sonuca karar─▒m─▒ s├Âylemeden dahil olmak zorunda kal─▒yorum. Bu bazen ├╝z├╝c├╝ olabiliyor.


Etkinlik


Soru: A┼ča─č─▒daki sorular, Cumhurba┼čkanl─▒─č─▒ resm├« web sitesinden, yaz─▒ld─▒─č─▒ h├óliyle al─▒nm─▒┼čt─▒r. Sorular─▒ soran ki┼čiler halktan ki┼čiler olup sorular─▒n muhatab─▒ cumhurba┼čkanl─▒─č─▒d─▒r. Siz de Cumhurba┼čkanl─▒─č─▒na sormak ├╝zere toplumsal ya┼čamdaki sorunlardan birka├ž─▒n─▒ tespit ediniz, bunlar─▒ a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z.


ÔÇťBa┼čta servis ara├žlar─▒ olmak ├╝zere toplu ta┼č─▒ma ara├žlar─▒ h─▒z ihlalini s─▒k├ža yap─▒yor. Yollardaki levha ve elektronik h─▒z kontrol sistemleri ge├žildikten sonra t├╝m ara├žlar kald─▒─č─▒ yerden ihlale devam ediyor. G├╝n├╝m├╝zde kullan─▒lan GPS sistemiyle uydu ├╝zerinden ara├žlar─▒n h─▒z kontrol├╝ neden sa─članm─▒yor?ÔÇŁ


ÔÇťBildi─činiz ├╝zere ge├žti─čimiz g├╝nlerde n├╝fusunun %62ÔÇÖsi obez olan ┼×iliÔÇÖde, fast food yiyecek satan firmalar─▒n ├žocuk men├╝lerine oyuncak eklemelerini yasaklayan bir kanun ├ž─▒kt─▒. Bu kanun dondurma ve m─▒s─▒r gevreklerini de kaps─▒yor. Bu kanunun bir benzeri bizim ├╝lkemizde de ├ž─▒kar─▒labilir mi? Te┼čekk├╝r ederim.ÔÇŁ


K─▒sa Cevap : “Siz de Cumhurba┼čkanl─▒─č─▒na sormak ├╝zere toplumsal ya┼čamdaki sorunlardan birka├ž─▒n─▒ tespit ediniz, bunlar─▒ a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

“Uysal k├Âpekler┬á ├žok sevimli olsa da ├Âzellikle mahallerimizin baz─▒ yerlerinde toplu halde duran ve erken , ge├ž saatlerde sald─▒rganla┼čan k├Âpekler var. Bunlardan ├žok tedirgin oluyoruz. Korktu─čumuz i├žin bazen aniden caddeye ├ž─▒kabiliyor, yada ara├žlar─▒ g├Ârmeyebiliyoruz. K├Âpeklerin rahat edecekleri yuvalara kavu┼čmalar─▒ hem de so─čuk , a├žl─▒k gibi durumlardan korunarak bizlerinde daha emniyetli olmas─▒ i├žin bir ┼čeyler yapabilir misiniz?”


DE─×ERLEND─░RME


1.Demokrasinin temel de─čerleri nelerdir? D├╝┼č├╝ncelerinizi yaz─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Demokrasinin temel de─čerleri nelerdir? D├╝┼č├╝ncelerinizi yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Demokrasinin temel de─čerleri

1- Milli Egemenlik: Demokrasilerde egemenlik millete aittir. Millet bu hakk─▒n─▒ se├žti─či milletvekilleri ile yapar.

2- ├ľzg├╝rl├╝k: ─░nsan─▒n do─ču┼čtan sahip oldu─ču temel haklar─▒ndan biri ve dokunulmaz olan─▒ ├Âzg├╝rl├╝kt├╝r. ├ľzg├╝rl├╝k, bireyin ba┼čkalar─▒na zarar vermeden istedi─či her ┼čeyi yapabilmesi hakk─▒na denmektedir. Her birey belirli yasalar i├žerisinde ├Âzg├╝rd├╝r.

3- E┼čitlik: T├╝m insanlar kanunlar ├Ân├╝nde e┼čit olmas─▒d─▒r. Yasalar din, inan├ž, cinsiyet ayr─▒m─▒ olmadan herkes i├žin ayn─▒d─▒r.

4- ├ço─čulculuk: Demokrasilerde farkl─▒ g├Âr├╝┼člerin, farkl─▒ siyasi partiler ile temsil edilmesine ├žo─čulculuk ilkesi denmektedir. ├çok partili siyasal d├╝zenle ├žo─čulculuk uygulanmaktad─▒r. ├ço─čunlu─čun se├žti─či ba┼ča ge├žmektedir.

5- ─░nsan Haklar─▒na Sayg─▒: Demokratik sistemler insan haklar─▒na sayg─▒l─▒d─▒r. Temel hak ve ├Âzg├╝rl├╝kler anayasa ile g├╝vence alt─▒na al─▒nm─▒┼čt─▒r.

6- Kat─▒l─▒mc─▒l─▒k: Yurtta┼člar ├╝lke y├Ânetimine farkl─▒ yollarla kat─▒lma hakk─▒na sahiptirler, sivil toplum kurulu┼člar─▒ kurabilirler.


2.Demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesi ve geli┼čmesi hangi kurumda ba┼člar? Nedenleriyle birlikte yaz─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesi ve geli┼čmesi hangi kurumda ba┼člar? Nedenleriyle birlikte yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesi ve geli┼čmesi T├╝rkiye B├╝y├╝k Millet Meclisi’ nde ba┼člar.

Demokrasi k├╝lt├╝r├╝n├╝n yerle┼čmesi ve geli┼čmesi i├žin yap─▒lacak olan yasalar ve ├žal─▒┼čmalar burada karara ba─član─▒r.

Bu y├╝zden en yetkili ve ilk merci buras─▒d─▒r.

Burada kararlar al─▒nd─▒ktan ve yasalar ├ž─▒kar─▒ld─▒ktan sonra halka sunularak gerekli ├žal─▒┼čmalar yap─▒l─▒r.


“4. S─▒n─▒f Demokrasi ve ─░nsan Haklar─▒ Kitab─▒ Sayfa 16-17-18-19-20 ATA Yay─▒nc─▒l─▒k” konusunu videolu bir ┼čekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
Yorum S─▒rala
hakan
Y├Ânetici
Konular0
Cevaplar351
Demokrasi ve sahip oldu─čumuz haklar bize bir├žok konuda rahat bir ┼čekilde ya┼čamam─▒z─▒ haklar─▒m─▒z─▒ tan─▒yarak rahat bir ┼čekilde bir├žok imkanlara sahip olmam─▒z─▒ sa─člar. ├ľrne─čin se├žme ve se├žilme hakk─▒ sa─čl─▒k hakk─▒ e─čitim hakk─▒ genel k├╝lt├╝r├╝ ya┼čatma hakk─▒ ve her zaman sahip oldu─čumuz gelenekleri ya┼čatma hakk─▒n─▒ demokrasi sayesinde sahip olabiliyoruz demokrasi Bir ├╝lkenin ├Ânemli ilkelerinden biridir Cumhuriyet y├Ânetilen bir├žok ├╝lke demokrasiyi esas almaktad─▒r.
Profile Photo
Binba┼č─▒
4 s─▒n─▒f demokrasi ve insan haklar─▒ kitab─▒m─▒zda yer alan ├Âdevlerimizi yapt─▒─č─▒m─▒z zaman hak ve ├Âzg├╝rl├╝klerimizin fark─▒nda oluruz ├╝lkemizin ne ile y├Ânetildi─čini nelere sahip oldu─čunu biz ├žocuklar─▒n hak ve ├Âzg├╝rl├╝klerine tan─▒yarak nas─▒l bir ya┼čam ortam─▒nda geli┼čebilece─či hakk─▒nda bir├žok bilgi edinerek tarihimiz hakk─▒nda ve ├╝lkemizin y├Ânetimi ve ├╝lkemizin ge├žmi┼č tarihi ve demokratik bir├žok d├╝┼č├╝ncesi hakk─▒nda bilgi edinerek defterimize ge├žirdi─čimiz bu bilgileri hayat─▒m─▒zda laz─▒m olaca─č─▒n─▒ asla unutmadan g├╝zel bir ┼čekilde ├Âdevlerimizi yapt─▒k ve Forum s─▒n─▒f kitab─▒ sitesini vermi┼č oldu─ču bilgilerden faydaland─▒k.
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!