İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 10-11 Sayfa Cevapları öğrencilerin kendilerini tanımaları ve bireysel haklarını öğrenmeleri için hazırlanmıştır. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları sayesinde öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 1. Ünite Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları ile konuları daha iyi kavrar ve kendi düşüncelerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 10, 11 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.
“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Ben İnsanım Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 10-11
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 10 Cevapları
Soru : Hz. Muhammed’in “İnsanlar gümüş ve altın madenlerine benzerler. (…)” hadisinden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap : İnsanlar değerli madenler gibi farklı özelliklere ve yeteneklere sahiptir; herkesin değeri eşittir ve birbirine saygı göstermeliyiz.
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 11 Cevapları
Kırmızı Atkı
Karlı bir kış sabahı Kayra, kendisini soğuktan koruyacak çok sevdiği kırmızı atkısını takmış; okula gitmek üzere hazırlanmıştı. Evinden çıkmış yolda yürürken karın ne kadar güzel yağdığını düşünüyor, bir yandan da havanın soğukluğundan şikâyet ediyordu. Okula yaklaştığı sırada duvarın dibinde yavru bir köpek gördü. Kayra yavru köpeği sevmek için onun yanına gitti. Kayra “Günaydın güzel köpekçik.” dedi ve köpeği sevmek için eğildiğinde soğuk hava nedeniyle köpeğin titrediğini fark etti.
Köpeğin üşümemesi için eve gidip bir battaniye almayı düşündü fakat saatine baktığında okula geç kalacağını fark etti. Köpeğin üşümesine çok üzülen Kayra, o an çok sevdiği kırmızı atkısını çıkardı ve yavru köpeğin üzerine örttü. Yavru köpeğin başını okşadı “Bu atkı seni soğuktan korur. Şimdi gitmem gerek. Hoşça kal köpekçik.” diyerek hızlı adımlarla okulunun yolunu tuttu.
Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.
1. Metinde insanın hangi özellikleri ön plandadır? Kayra neden böyle davranmaktadır?
Cevap : Kayra’nın empati, yardımseverlik ve merhamet özellikleri ön plandadır; köpeğin üşüdüğünü görünce onu korumak için atkısını paylaşmıştır.
2. Kayra’nın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız?
Cevap : Ben de köpeğin üşümemesi için elimi veya üzerimdeki bir şeyi paylaşır, onun rahat etmesini sağlardım.
3. Kayra’nın davranışı insanları diğer canlılardan ayıran hangi özelliklere işaret etmektedir?
Cevap : Kayra’nın davranışı, insanların merhamet, empati ve başkalarına yardım etme yeteneklerine sahip olduğunu göstermektedir.
Etkinlik Zamanı
İnsan, hayvan ve bitkilerin ortak ve farklı özelliklerini keşfetmeniz için birlikte bu etkinliği yapalım.
• Bir kâğıda hayvan, bitki veya insan resmi çiziniz.
• Çizdiğiniz resimleri öğretmeninize veriniz.
• Öğretmeniniz çizimlerinizi karıştırarak sizlere geri dağıtacak.
• Derste öğrendiğiniz canlılara ait özellikleri de düşünerek size gelen resimdeki
canlıyı tanıtan bir yazı yazınız.
• Yazınızı ve size gelen resimleri sınıf panonuza asınız.
Cevap : Resimde bir kedi çizildi. Kediler memelidir ve canlıdır. Hareket edebilir, beslenir ve nefes alır. İnsanlar gibi duyguları vardır, ama bitkiler gibi fotosentez yapamazlar. Kedilerin tüyleri vardır, insanlarda ise saç ve ten vardır; bitkilerde ise yaprak ve kök bulunur. Kediler besin aramak ve hareket etmek için hareket eder, bitkiler ise güneşe yönelir ve sabit kalır. Bu şekilde hayvan, insan ve bitkilerin ortak ve farklı özelliklerini görebiliyoruz.