4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 34-35. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Saygı Duymak Gerekir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 34-35 Sayfa Cevapları öğrencilerin başkalarına ve haklara saygı göstermelerini öğreten etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda saygı göstermeyi alışkanlık hâline getirirler. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 34-35. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Saygı Duymak Gerekir Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve saygı göstermenin önemini öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 34, 35 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Saygı Duymak Gerekir Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 34-35


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : Bir arkadaşınız sizin yerinize kararlar aldığında ona nasıl tepki verirsiniz? Söyleyiniz.


Cevap : Kendi kararımı almam engellendiği için üzülür ve düşüncelerimi paylaşarak kendi seçimlerimi yapmam gerektiğini söylerim.


Okuma Metni Mehmetçiğe Derin Saygı Anıtı 

Kabatepe-Conkbayırı yolu istikametinde, Albayrak Sırtı üzerinde yaralı Anzak askerini taşıyan Mehmetçik heykeli, 1995 yılında yapılmıştır.

Çanakkale Savaşı sırasında Kanlısırt’ta birbirine yakın siperlerde yoğun ateş devam ederken Anzak subayı kendi siperinde yaralı düşmüştür. Ateş devam ettiği için Anzak askerleri yaralı subaya yardım edememiştir. Bu sırada Türk siperinden beyaz bir mendil sallanmış ve ateş kesilmiştir. Bir Türk askeri siperden çıkarak yaralı Anzak subayının yanına gitmiş, onu kucaklayarak Anzak siperlerine bırakmış ve Türk siperine dönmüştür. Sipere döndükten sonra ateş devam etmiştir.


Soru :  Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Türk askeri, Anzak subayına neden yardım etmiştir?


Cevap : Türk askeri, insani sorumluluk gereği ve yaralıya yardım etme isteğiyle Anzak subayına yardım etmiştir.


2. Türk askeri, Anzak subayının hangi hak ve özgürlüğüne saygı duymuştur?


Cevap : Türk askeri, Anzak subayının yaşama hakkına ve can güvenliğine saygı göstermiştir.


3. Savaş esnasında dahi insan haklarını gözetiyor olmak, insan haklarına saygının bir göstergesi olarak nitelenebilir mi? Neden?


Cevap : Evet, savaş esnasında dahi insan haklarını gözetmek, insan haklarına saygının önemli bir göstergesidir çünkü zor koşullarda bile insan onurunu korumayı ifade eder.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Etkinlik Zamanı İnsan Hakları İstasyonu 

Bu etkinlik ile insan hak ve özgürlüklerine saygı duymayı öğreneceğiz.
• Öğretmeninizden yardım alarak beş grup oluşturunuz.
• Birinci grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu afiş hazırlayacaktır.
• İkinci grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu hikâye yazacaktır.
• Üçüncü grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu resim yapacaktır.
• Dördüncü grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu şiir yazacaktır.
• Beşinci grup, insan hak ve özgürlüklerine saygı konulu 5 slogan yazacaktır.

Tüm gruplar, çalışma başladıktan beş dakika sonra çalışmayı bırakacaktır. Her grup, saat yönünde hareket ederek farklı bir çalışmanın başına geçecek, diğer grubun yarım bıraktığı çalışmayı devam ettirecektir. Etkinlik, tüm grupların her bir çalışmayı yapacağı şekilde tekrarlandıktan sonra sona erecektir.


Cevap :

Şiir (2 Kıtalı):

Hak ve Özgürlük
Her insan eşittir, hakkı vardır,
Sevgiyle, saygıyla dolu yaşar.
Özgürce düşün, özgürce konuş,
Adaletin sesiyle dünya coşar.

Haklarımı korurum, hakkımı bilirim,
Başkalarının haklarına saygı gösteririm.
Sevgiyle, barışla yürürüm her adım,
Hakkım var demek, sorumlulukla tamam.

Sloganlar (8 tane):

  1. Haklarımızı koru, özgürlüğünü yaşa!
  2. Adalet herkes için olmalı!
  3. Eşitlik bir haktır, herkese sunulmalı!
  4. Hak ve özgürlük, insan onurunun temeli!
  5. Düşüncelerini özgürce ifade et!
  6. İnsan haklarına saygı göster, barışı sağla!
  7. Haklarımızı öğren, sorumluluğunu bil!
  8. Her çocuk oyun oynama ve eğitim hakkına sahiptir!


 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!