İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 38-39-40-41 Sayfa Cevapları öğrencilerin 2. ünite boyunca öğrendiklerini pekiştirmelerini ve hak ile özgürlük konularında bilinç kazanmalarını sağlayacak etkinlikleri içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde işlenen konuları tekrar ederek günlük yaşamda uygulama fırsatı bulurlar. Bu süreç, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları sayesinde öğrendiklerini ölçer ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 38, 39, 40, 41 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.
“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 38-39-40-41
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
A. Aşağıda verilen ifadelerdeki boşlukları uygun şekilde doldurunuz.
Cevap :
- Düşüncelerimi hiçbir kısıtlama veya baskı olmaksızın özgür bir şekilde ifade etme hakkım vardır.
- Çocuk Hakları Sözleşmesi, çocukların haklarını korumakta ve ihlâl edilmesini önlemektedir.
- İnsanlar, en başta kendileri olmak üzere ailelerine, arkadaşlarına ve çevrelerine karşı sorumluluk bilincine sahip olmalıdırlar.
- Karşılaştığımız sorunlara karşı demokratik çözümler üretmeliyiz.
- Hak ve özgürlüklerimizi kullanırken başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı göstermeliyiz.
B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.
Cevap :
- (Doğru) Bağımsızlık, hak ve özgürlüklerimizi kullanmak için önemlidir.
- (Yanlış) Hak ve özgürlükler ile ilgili sorunların tamamında bir kurumdan yardım almam gerekir.
- (Yanlış) Sadece kendime ve sevdiklerime karşı sorumluluklarım vardır.
- (Doğru) Çocuk Hakları Sözleşmesi; din, dil, ırk, renk ve cinsiyet gözetmeden bütün çocukları kapsamaktadır.
- (Doğru) Bütün insanlar, doğuştan birtakım haklara sahiptir.
C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. İnsanların sorumlulukları zamanla değişmektedir. Sorumluluklarımız, yaşamımızda üstlendiğimiz rollere göre farklılaşmaktadır. İnsanların insan oldukları için üstlendikleri sorumluluklar var mıdır? Araştırınız.
Cevap : İnsanlar insan oldukları için üstlendikleri sorumluluklar vardır; örneğin başkalarına zarar vermemek, hak ve özgürlüklere saygı göstermek, çevreyi korumak gibi evrensel sorumluluklar herkes için geçerlidir.
2. Dünya üzerinde en çok hangi çocuk hakkının ihlal edildiğini düşünüyorsunuz? İhlal edildiğini düşündüğünüz bu hak ile ilgili bir gazete haberi bularak bu habere ilişkin düşüncelerinizi paylaşınız. Bu hakkın ihlal edilmesinde hangi faktörler etkilidir? Araştırınız.
Cevap : Dünya üzerinde en çok ihlal edilen çocuk haklarından biri eğitim hakkıdır. Örneğin, savaş bölgelerinde çocuklar okula gidememekte, eğitimden mahrum kalmaktadır. Bu durum, savaş, yoksulluk ve ekonomik zorluklar gibi faktörlerden kaynaklanmaktadır.
3. Yalnız çocukların değil yetişkinlerin de hak ve özgürlükleri ihlal edilebilmektedir. Çevrenizdeki yetişkinlere hangi hak ve özgürlüklerinin ihlal edildiğini ve bu ihlallere nasıl çözüm bulduklarını sorunuz. Çocukların buldukları çözümler ile yetişkinlerin çözümleri arasında fark var mıdır? Araştırınız.
Cevap : Yetişkinlerin hak ve özgürlükleri de ihlal edilebilmektedir; örneğin iş yerinde eşit ücret hakkı, ifade özgürlüğü veya sosyal güvenlik hakları kısıtlanabilir. Çocuklar genellikle öğretmen veya aileye başvururken, yetişkinler resmi kurumlara, sendikalara veya yasal yollara başvurarak çözüm ararlar; dolayısıyla çözüm yolları yaşa ve haklara göre farklılık gösterir.
Ç. Aşağıda verilen kavramların anlamlarını araştırınız. Bu kavramlar neden önemlidir? Söyleyiniz.
1. İnsan Onuru 2. Düşünce ve İfade Özgürlüğü 3. Anayasa 4. Demokrasi
Cevap :
-
İnsan Onuru: Her insanın saygı görmeyi hak ettiği değer ve kıymettir. Önemlidir çünkü insan haklarının temelini oluşturur ve kişilerin haklarına saygı gösterilmesini sağlar.
-
Düşünce ve İfade Özgürlüğü: İnsanların düşündüklerini açıkça söyleyebilme ve ifade edebilme hakkıdır. Önemlidir çünkü bireylerin özgürce iletişim kurmasını ve toplumsal gelişimi sağlar.
-
Anayasa: Bir ülkenin temel hukuk kurallarını ve vatandaşların haklarını belirleyen belgedir. Önemlidir çünkü hak ve özgürlükleri güvence altına alır ve toplumda düzeni sağlar.
-
Demokrasi: Halkın kendi iradesiyle yönetime katıldığı ve karar süreçlerine etkili olduğu yönetim biçimidir. Önemlidir çünkü eşit hak, adalet ve özgürlüklerin uygulanmasını mümkün kılar.
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
D. Aşağıda verilen soruları yanıtlayınız.
1. Seda, arkadaşları ile sokakta top oynamaktadır. Seda ve arkadaşlarının topu komşularının bahçesine girmiştir. Bu duruma çok sinirlenen komşuları, Seda ve arkadaşlarına bu sokakta top oynayamayacaklarını söylemiştir. Seda sokakta top oynayabileceklerini, sokağın kimseye ait olmadığını söyleyerek hakkını savunmuştur.
Seda ve arkadaşları hangi konuda kısıtlanmak istenmiştir? İşaretleyiniz.
Cevap : Hak ✅
2. Ali, arkadaşları ve öğretmenleri tarafından sorumluluklarını yerine getirmeye özen gösteren bir öğrenci olarak görülmektedir. Evde odasını toplamaya özen gösterir. Okulda verilen sorumlulukları yerine getirir ve ödevlerini tamamlar. Çevresine karşı da sorumluluk bilinciyle dolu olan Ali, arkadaşları ile birlikte sosyal sorumluluk projesi geliştirmiştir. Bununla birlikte ailesi tarafından basketbol kursuna yazdırılmış ancak kursun çalışmalarına katılmamıştır. Ali’nin kurs günü ve saatini bilmesine rağmen kursa gitmemesi dikkat çekmiştir.
Ali, aşağıdaki durumlardan hangisini yaşıyor olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap : Basketbola ilgi duymamaktadır. ✅
3. Çocuklar sağlık, eğitim, düşünce ve oyun gibi haklara sahiptir. Bu haklar devletler tarafından Çocuk Hakları Sözleşmesi ile koruma altına alınmıştır. Buna rağmen dünya üzerinde çeşitli işlerde çalıştırılan çocuklar bulunmaktadır. Moni’de bu çocuklardan biridir. Okula gitmesi gereken saatte nikâh şekeri imal eden bir dükkânda çalıştırılmaktadır.
Moni’nin öncelikli olarak ihlal edilen hakkını işaretleyiniz.
Cevap : Eğitim ✅
4. İpek, arkadaşları ile teneffüslerde oynamaktadır. Arkadaşlarından Selim, her teneffüste kendi sevdiği oyunların oynanmasını istemektedir. İpek, düşüncelerini söylemek istediğinde Selim dinlememekte veya arkadaşının sözünü kesmektedir.
İpek’in ihlal edilen hakkı için öncelikle uygulayacağı çözüm aşağıdakilerden hangisidir? İşaretleyiniz.
Cevap : Selim’le konuşarak anlaşmalıdır. ✅
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
5. Millî Mücadele yıllarında Türk milletinin yaşadığı zorluklar karşısında gösterdiği mücadele, aşağıdaki değerlerden hangisine sahip olduğunu gösterir? İşaretleyiniz.
Cevap : Sorumluluk ✅
6. “Herhangi bir koşulla sınırlanma ya da zorlanmaya bağlı olmaksızın düşünme ve davranmadır.”
Yukarıda açıklaması verilen kavramı işaretleyiniz.
Cevap : Özgürlük ✅
7. Aşağıdaki seçeneklerden kendimize karşı sorumluluklarımızdan olmayanı işaretleyiniz.
Cevap : Aile bireylerine saygılı olmak ✅
8. Aşağıdaki davranışlardan hangisini yaparsak insanlığın ortak mirasına karşı sorumluluğumuzu yerine getirmiş oluruz? İşaretleyiniz.
Cevap : Doğal, tarihî ve kültürel varlıkları tanıtırsak ✅
9. Hasta olduğu hâlde hastaneye gidemeyen ve buna bağlı olarak da tedavi olamayan bir çocuk hangi hakkını kullanamamış olur? İşareleyiniz.
Cevap : Sağlık hakkı ✅
10. Bireyler haksızlığa uğradığı zaman yapması gereken davranışı işaretleyiniz.
Cevap : Uzlaşmak ✅
4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
E. Aşağıda verilen zihin haritasını bu ünitede öğrendikleriniz çerçevesinde doldurunuz.
Cevap :
Hak, Özgürlük ve Sorumluluk
Hak ve sorumluluklarım arasındaki ilişkiler:
- Eğitim hakkımı kullanırken derslere katılmak sorumluluğumdur.
- Oyun hakkımı kullanırken arkadaşlarıma saygı göstermek sorumluluğumdur.
- Sağlık hakkımı kullanırken hijyenime dikkat etmek sorumluluğumdur.
- Düşünce özgürlüğümü kullanırken başkalarını kırmamam gerekir.
- Beslenme hakkımı kullanırken israf etmemek sorumluluğumdur.
- Din ve vicdan özgürlüğümü kullanırken başkalarının inançlarına saygı göstermek gerekir.
- Haklarımı kullanırken toplum kurallarına uymak sorumluluğumdur.
Haklarımı kullandığım durumlar:
- Kitap okuyarak bilgi edinmek.
- Arkadaşlarımla oyun oynayarak eğlenmek.
- Sağlıklı beslenmek için düzenli yemek yemek.
- Düşüncelerimi sınıfta paylaşmak.
- Din veya vicdan özgürlüğümü kullanmak.
- Sağlık kontrollerine giderek sağlığımı korumak.
- Eşit ve adil davranılmasını talep etmek.
Hak ihlallerine karşı alabileceğim önlemler:
- Yetkililere durumu bildirmek.
- Ailemden veya öğretmenimden yardım istemek.
- Kurum veya sivil toplum kuruluşlarına başvurmak.
- Haklarımı öğrenmek ve bilinçli olmak.
- Sorunları barışçıl yollarla çözmeye çalışmak.
- Arkadaşlarımı bilgilendirerek destek almak.
- Hukuki yolları kullanmak.
Saygılı olmam gereken durumlar:
- Arkadaşlarımın haklarına saygı göstermek.
- Öğretmenlerimin kararlarına saygı duymak.
- Toplum kurallarına uymak.
- Farklı görüş ve inançlara saygı göstermek.
- Paylaşım ve sıra bekleme kurallarına uymak.
- Ortak alanları temiz ve düzenli kullanmak.
- Başkalarının özgürlüklerini engellememek.