Ana Sayfa > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ > 4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Beni de Tan─▒k Olarak G├Âster Metni Etkinlik Cevaplar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1965
Cevaplar0

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Beni de Tan─▒k Olarak G├Âster Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Beni de Tan─▒k Olarak G├Âster Metni Etkinlik Cevaplar─▒


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 61-63-64-65-66


“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Beni de Tan─▒k Olarak G├Âster Metni Etkinlik Cevaplar─▒”


1. Size g├Âre bir ├╝lkeyi y├Âneten ki┼či hangi ├Âzelliklere sahip olmal─▒d─▒r?


K─▒sa Cevap : “Size g├Âre bir ├╝lkeyi y├Âneten ki┼či hangi ├Âzelliklere sahip olmal─▒d─▒r?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Bana g├Âre bir ├╝lkeyi y├Âneten ki┼či ileri g├Âr├╝┼čl├╝, tehlikeleri sezebilecek kadar ak─▒ll─▒, siyaseti iyi bilen, halk─▒na kar┼č─▒ merhametli, adaletli, ak─▒ll─▒, zeki, planl─▒ hareket eden ├žal─▒┼čkan bir insan olmal─▒d─▒r.

Devletin en g├╝zel ┼čekilde y├Ânetebilmek i├žin halk─▒na kar┼č─▒ duyarl─▒ bir yandan da ├╝lke i├žin yap─▒lan oyunlar─▒n fark─▒na varacak kadar zeki ve ileri g├Âr├╝┼čl├╝ olmal─▒d─▒r.

Yapm─▒┼č oldu─ču kararlar─▒n do─čurabilece─či sonu├žlar─▒ her y├Ân├╝yle d├╝┼č├╝nebilecek kadar fark─▒ndal─▒k sahibi olmal─▒d─▒r.

Bir ├╝lkenin i├žerisindeki b├╝t├╝n insanlar─▒n kaderini etkileyebilecek derecede s├Âz hakk─▒na sahip oldu─čunun bilincinde hareket etmelidir.


2. Tart─▒┼čmal─▒ bir konuda hakl─▒l─▒─č─▒n─▒z─▒ kan─▒tlamak i├žin hangi yollara ba┼čvurur, kimlerden yard─▒m istersiniz?


K─▒sa Cevap : “Tart─▒┼čmal─▒ bir konuda hakl─▒l─▒─č─▒n─▒z─▒ kan─▒tlamak i├žin hangi yollara ba┼čvurur, kimlerden yard─▒m istersiniz?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Hepimiz zaman zaman ho┼č olmasa da tart─▒┼čmalar ya┼čayabilir ,su├žlamak gibi bizi ├╝zecek durumlarla kar┼č─▒la┼čabiliriz.

Tart─▒┼čmal─▒ bir konuda hakl─▒l─▒─č─▒m─▒z kan─▒tlamak i├žin kendimi s├Âzel olarak elimden geldi─či kadar ifade eder ve duygular─▒m─▒ dile getiririm.

Hakl─▒l─▒─č─▒m─▒ kan─▒tlamak i├žin ┼čahit g├Âsterme veya varsa deli sunma gibi elimden geleni yapar─▒m.

Zor durumda kal─▒rsam veya yard─▒ma ihtiya├ž duyarsam ailem, ├Â─čretmenim gibi b├╝y├╝klerimden yard─▒m isterim.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 63 Cevaplar─▒


1. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒da kar─▒┼č─▒k olarak verilen harflerden okudu─čunuz metinde ge├žen anlaml─▒ kelimeler olu┼čturunuz. Olu┼čturdu─čunuz kelimeleri ilgili anlam─▒n alt─▒na ├Ârnekte oldu─ču gibi yaz─▒n─▒z.


Cevap :

“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 61-63-64-65-66 KOZA Yay─▒nlar─▒”


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 64 Cevaplar─▒


2. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki sorular─▒ metne g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


Atat├╝rk arkada┼č─▒yla nerede kar┼č─▒la┼č─▒yor?


Cevap :

Atat├╝rk, arkada┼č─▒yla Bal─▒kesir gezisinde kar┼č─▒la┼č─▒yor.


Arkada┼č─▒, Atat├╝rkÔÇÖe hangi sorunundan bahsediyor?


Cevap :

Arkada┼č─▒, Atat├╝rk’e hakl─▒ oldu─ču bir davada su├žlu bulunmas─▒ndan bahsediyor.


Atat├╝rk, kimden arkada┼č─▒n─▒n sorununun ├ž├Âz├╝m├╝ i├žin yard─▒mc─▒ olmas─▒n─▒ istiyor?


Cevap :

Atat├╝rk, geziye birlikte ├ž─▒kt─▒ g├Ârevliler aras─▒nda bulunan gen├ž bir adliye m├╝fetti┼činden arkada┼č─▒n─▒n sorunun ├ž├Âz├╝m├╝ i├žin yard─▒mc─▒ olmas─▒n─▒ istiyor.


Gen├ž adliye m├╝fetti┼či Atat├╝rkÔÇÖe nas─▒l bir cevap veriyor?


Cevap :

Gen├ž adliye m├╝fetti┼či ,Atat├╝rk’e”karar yasalara g├Âre verilmi┼čtir ve yapacak bir ┼čey yoktur ” ┼čeklinde cevap veriyor.


Atat├╝rk arkada┼č─▒n─▒n davas─▒na nas─▒l katk─▒da bulunuyor?


Cevap :

Atat├╝rk arkada┼č─▒n─▒n davas─▒na yeniden mahkemeye ba┼čvurmas─▒n─▒ ve kendisini tan─▒t g├Âstererek yeni kan─▒tlar buldu─čunu s├Âylemesini isteyerek katk─▒da bulunuyor.


Metinden hareketle Atat├╝rkÔÇÖ├╝n ÔÇťadaletÔÇŁe bak─▒┼č─▒ hakk─▒nda neler s├Âyleyebilirsiniz?


Cevap :

Metinden hareketle Atat├╝rk’├╝n “adalet” e bak─▒┼č─▒ hakk─▒nda yasalara uydu─čunu ve gerekti─činde itiraz etme hakk─▒n─▒ da bilerek bilin├žli hareket etti─čini s├Âyleyebiliriz.


3. ETK─░NL─░K


Soru : Okudu─čunuz metinle ilgili ├╝├ž soru yaz─▒p bunlar─▒ cevaplay─▒n─▒z.


Cevap :

1. Soru :

Atat├╝rk eski arkada┼č─▒na mahkemeye ne sunmas─▒n─▒ ├Â─č├╝tlemi┼čtir?

1. Cevap :

Atat├╝rk eski arkada┼č─▒na yeni kan─▒tlar buldu─čunu s├Âyleyerek mahkemeye ba┼čvurmas─▒n─▒ ve kendisini tan─▒k olarak g├Âstermesini ├Â─č├╝tlemi┼čtir.


2. Soru :

Atat├╝rk adliye m├╝fetti┼čine nas─▒l davranm─▒┼čt─▒r?

2. Cevap :

So─čukkanl─▒ ve mant─▒kl─▒ olarak davranm─▒┼čt─▒r.


3. Soru :

Atat├╝rk arkada┼č─▒n─▒ neden savunmu┼čtur?

3. Cevap :

Arkada┼č─▒n─▒n hakl─▒ oldu─čunu bildi─či ve olaya vak─▒f oldu─ču i├žin vefa borcunu g├Âstererek savunmu┼čtur.


4. ETK─░NL─░K


Soru : Sizce Atat├╝rk arkada┼č─▒na yard─▒m ederken neler hissetmi┼č olabilir? Siz arkada┼člar─▒n─▒za yard─▒m ederken neler hissediyorsunuz? A┼ča─č─▒daki yazma alan─▒na yaz─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Sizce Atat├╝rk arkada┼č─▒na yard─▒m ederken neler hissetmi┼č olabilir? Siz arkada┼člar─▒n─▒za yard─▒m ederken neler hissediyorsunuz?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Bence Atat├╝rk arkada┼č─▒na yard─▒m ederken sorumluluk, sevgi ve sayg─▒ hissetmi┼čtir.

Onu g├Âr├╝nce an─▒lar─▒ depre┼čmi┼č Ve arkada┼čl─▒─č─▒na olan borcunu ├Âdemeye ├žal─▒┼čm─▒┼čt─▒r.

Sevdi─či bir insan─▒n kendisinin de bildi─či bir olayda haks─▒zl─▒─ča u─čramas─▒ onu ├╝zm├╝┼č olabilir.

Ben de arkada┼člar─▒ma yard─▒m ederken kendimi mutlu ve ├žok huzurlu hissediyorum.

Birine yard─▒m etmenin ve s─▒k─▒nt─▒s─▒n─▒ gidermenin mutlulu─ču ba┼čka hi├žbir yerde bulunmayan m├╝kemmel bir duygudur.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 65 Cevaplar─▒


5. ETK─░NL─░K


Soru : a. ÔÇťBeni de Tan─▒k Olarak G├Âster! ÔÇÖÔÇÖ metninden al─▒nan a┼ča─č─▒daki paragraf─▒ okuyunuz. Paragraftaki noktalama i┼čaretlerine dikkat ediniz.


Cevap :

Atat├╝rk, eski arkada┼č─▒n─▒ dinledikten sonra ÔÇťHakl─▒s─▒n, konuyu ben iyi biliyorum.ÔÇŁ dedi. Geziye birlikte ├ž─▒kt─▒─č─▒ g├Ârevliler aras─▒nda gen├ž bir adliye m├╝fetti┼či de vard─▒. Onu yan─▒na ├ža─č─▒rd─▒, konuyu k─▒saca anlatt─▒ktan sonra, mahkemece verilen karar─▒n d├╝zeltilmesi i├žin gerekenin yap─▒lmas─▒n─▒ istedi.

Paragrafta kullan─▒lan noktalama i┼čaretlerinden nokta ve virg├╝l├╝n kullan─▒m yerlerini biliyorsunuz. T─▒rnak i┼čareti ( ÔÇť ÔÇŁ ) ise dilimizde yayg─▒n olarak ┼ču g├Ârevlerde kullan─▒l─▒r:

1. Ba┼čka bir kimseden veya yaz─▒dan oldu─ču gibi aktar─▒lan s├Âzler t─▒rnak i├žine al─▒n─▒r: Atat├╝rkÔÇÖ├╝n ÔÇťHayatta en hakiki m├╝r┼čit ilimdir.ÔÇŁ s├Âz├╝ bilime verdi─či ├Ânemi g├Âsterir.

2. ├ľzel olarak vurgulanmak istenen s├Âzler t─▒rnak i├žine al─▒n─▒r: Bug├╝nlerde okullarda ÔÇťde─čerler e─čitimiÔÇŁ ├╝zerinde ├žal─▒┼čmalar yap─▒l─▒yor.

3. C├╝mle i├žerisinde eserlerin ve yaz─▒lar─▒n adlar─▒ ile b├Âl├╝m ba┼čl─▒klar─▒ t─▒rnak i├žine al─▒n─▒r: S─▒n─▒fta ÔÇť├çal─▒ku┼čuÔÇŁ roman─▒ ├╝zerine iyi bir konu┼čma yapt─▒m.


Soru : b. A┼ča─č─▒daki paragrafta ( ) i├žine uygun noktalama i┼čaretlerini yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Caner evden ├ž─▒karak okula do─čru y├╝r├╝meye ba┼člad─▒. Biraz gittikten sonra kolundaki saate
bakt─▒ (.) Saat 7 (ÔÇś) yi ├žeyrek ge├žiyordu (.) Kendi kendine (ÔÇť) Biraz h─▒zlansam iyi olacak.
(ÔÇť) diye s├Âylendi (.) Ad─▒mlar─▒n─▒ h─▒zland─▒rd─▒ (.) Okulun yan─▒ndaki k─▒rtasiyeye var─▒nca Ah(-)
met (ÔÇś) i g├Ârd├╝ (.) Ahmet iyi bir ├žocuktu fakat s─▒k s─▒k okula ge├ž kal─▒yordu. Acaba Ahmet (,)
(ÔÇť) Erken kalkan yol al─▒r. (ÔÇť) atas├Âz├╝n├╝ biliyor muydu (?)


Soru : Okudu─čunuz metnin ba┼čl─▒─č─▒n─▒ a┼ča─č─▒daki noktal─▒ alana yaz─▒n─▒z. Sizce, ba┼čl─▒k metin i├žin uygun mu? Siz yazar─▒n yerinde olsayd─▒n─▒z metne hangi ba┼čl─▒─č─▒ koyard─▒n─▒z? Se├žti─činiz ba┼čl─▒─č─▒ ve bu ba┼čl─▒─č─▒ se├žme nedeninizi yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Metnin ba┼čl─▒─č─▒ :

Okudu─čum metnin ba┼čl─▒─č─▒ “Beni De Tan─▒k Olarak G├Âster”dir.

Se├žti─čim ba┼čl─▒k ve se├žme nedenim :

Bu metne “Atat├╝rk’├╝n Vefas─▒” ba┼čl─▒─č─▒n─▒ verebiliriz. ├ç├╝nk├╝ arkada┼č─▒n─▒ unutmam─▒┼č ve bir defa borcu olarak haks─▒zl─▒─ča u─čram─▒┼č oldu─ču bir meselede i┼člerinin yo─čunlu─čuna ra─čmen geri durmam─▒┼čt─▒r.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 66 Cevaplar─▒


7. ETK─░NL─░K


Soru : a. ÔÇťSonraki Derse Haz─▒rl─▒kÔÇŁ a┼čamas─▒nda sizden istenen ara┼čt─▒rmada ald─▒─č─▒n─▒z notlara bakarak Atat├╝rkÔÇÖ├╝n ki┼čilik ├Âzelliklerini uygun yerlere yaz─▒n─▒z. Ard─▒ndan kendi ki┼čilik ├Âzelliklerinizi de yaz─▒n─▒z


Cevap :

Atat├╝rk’├╝n ki┼čilik ├Âzellikleri : Do─čru, adil, ileri g├Âr├╝┼čl├╝, cesaretli, ├žal─▒┼čkan

Benim ki┼čilik ├Âzelliklerim : Ak─▒ll─▒, cesur, adaletli

Benzerliklerimiz ve farkl─▒l─▒klar─▒m─▒z : Ben san─▒r─▒m ya┼č─▒mdan dolay─▒ Atat├╝rk kadar ileri g├Âr├╝┼čl├╝ olam─▒yorum.

Ancak ak─▒ll─▒ olmak, cesur ve adaletli olmak konular─▒nda benzedi─čimizi d├╝┼č├╝n├╝yorum.


Soru : b. Size g├Âre iyi bir liderin ta┼č─▒mas─▒ gereken ki┼čilik ├Âzellikleri nelerdir, yaz─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Size g├Âre iyi bir liderin ta┼č─▒mas─▒ gereken ki┼čilik ├Âzellikleri nelerdir, yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Bana g├Âre bir lider bir├žok kimseyi temsil etti─či ve kararlar─▒ di─čer insanlar─▒n kararlar─▒n─▒ etkileyece─či i├žin ta┼č─▒mas─▒ gereken bir├žok ├Âzellik vard─▒r.

Bu ├Âzelliklerden baz─▒lar─▒ o liderin adaletli olmas─▒d─▒r. Adaletli bir lider liderlik yapm─▒┼č oldu─ču ki┼čilerin aras─▒ndaki adaleti sa─člayarak kimsenin ma─čdur olmamas─▒na yard─▒mc─▒ olacakt─▒r.

Liderin ayn─▒ zamanda kimseyi ma─čdur etmemek ve sa─čl─▒kl─▒ kararlar alabilmesi i├žin ak─▒ll─▒, zeki ve ileri g├Âr├╝┼čl├╝ olmas─▒ laz─▒md─▒r. Ba┼č─▒na gelebilecek s─▒k─▒nt─▒lar─▒ fark edebilmek ve vermi┼č oldu─ču kararlar─▒n ne t├╝r sonu├žlar do─čuraca─č─▒n─▒ bilmesi de ├Ânemlidir.


Soru : c. Atat├╝rk’e benzeyen y├Ânlerinizi, ├Ârnekler vererek arkada┼člar─▒n─▒za a├ž─▒klay─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Atat├╝rk’e benzeyen y├Ânlerinizi, ├Ârnekler vererek arkada┼člar─▒n─▒za a├ž─▒klay─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Adaletin ve ak─▒ll─▒ olmam sebebiyle Atat├╝rk’e benzedi─čimi d├╝┼č├╝n├╝yorum. Atat├╝rk de insanlar aras─▒nda adaleti ├žok ├Ânem verir ve yapt─▒─č─▒ her i┼čte ak─▒ll─▒ca hareket ederdi.

Ayn─▒ zamanda ileride herhangi bir konuda iyi bir liderlik yapabilece─čimi d├╝┼č├╝n├╝yorum.


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : G├╝venilir kaynaklardan yararlanarak Atat├╝rkÔÇÖ├╝n ├Â─črencilik hayat─▒ hakk─▒nda ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z. Bunun i├žin http://www.ata.tsk.tr sitesinde yer alan bilgilerden de yararlanabilirsiniz.


K─▒sa Cevap : “Atat├╝rkÔÇÖ├╝n ├Â─črencilik hayat─▒ hakk─▒nda ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Atat├╝rk’├╝n ├Â─črenim hayat─▒ Mustafa olarak 1887’de mahalle mektebinde ba┼člam─▒┼čt─▒r.

Babas─▒n─▒n iste─či ├╝zerine ├ža─čda┼č e─čitim usullerine sahip ┼×emsi Efendi mektebine ge├žmi┼č ve ilkokulunu burada bitirmi┼čtir.

Babas─▒n─▒n ├Âl├╝m├╝ ├╝zerine day─▒s─▒n─▒n ├žal─▒┼čt─▒─č─▒ ├žiftli─če yerle┼čen Atat├╝rk e─čitimine bir s├╝re ara vermi┼čtir.

├çok i├žmeden Selanik’e d├Ânerek halas─▒n─▒n yan─▒nda e─čitimle devam etmi┼čtir.

┼×emsi Efendi mektebinden sonra bir s├╝re Selanik M├╝lkiye R├╝┼čtiyesi’ ne devam etmi┼č ard─▒ndan Asker├« R├╝┼čtiye ‘ ye m├╝racaat ederek ├Â─črenimine burada devam etmi┼čtir.

Bu okulda matematik ├Â─čretmenli─či yapan y├╝zba┼č─▒ Mustafa Efendi ismine “Kemal” ismini ilave etmi┼čtir.

Mustafa Kemal Atat├╝rk Selanik askeri r├╝┼čtiyesini bitirdikten sonra 1896’da Manast─▒r Asker├« ─░dadisi’ ne girdi.

Mustafa Kemal bu okulunu bitirdikten sonra 13 Mart 1899 tarihinde ─░stanbul Harp Okulu’ na girdi. Harbiye ├Â─čreniminden sonra 1902’de bu okulu te─čmen r├╝tbesi ile bitirdi ve ├Â─črenimine harp Akademisi’ne devam etti.

1903 y─▒l─▒nda ├╝ste─čmen oldu ve 11 Ocak 1905 tarihinde kurmay y├╝zba┼č─▒ r├╝tbesi ile harp Akademisi’nden mezun oldu.


“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 61-63-64-65-66 KOZA Yay─▒nlar─▒” konusunu videolu bir ┼čekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!