Ana Sayfa > 4. Sınıf Türkçe Kitabı > 4. Sınıf Türkçe Kitabı Beni de Tanık Olarak Göster Metni Etkinlik Cevapları

Türkçe Öğretmeni
Binbaşı
Konular1970
Cevaplar0

4. Sınıf Türkçe Kitabı Beni de Tanık Olarak Göster Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66


4. Sınıf Türkçe Kitabı Beni de Tanık Olarak Göster Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Beni de Tanık Olarak Göster Metni Etkinlik Cevapları”


1. Size göre bir ülkeyi yöneten kişi hangi özelliklere sahip olmalıdır?


Kısa Cevap : “Size göre bir ülkeyi yöneten kişi hangi özelliklere sahip olmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bana göre bir ülkeyi yöneten kişi ileri görüşlü, tehlikeleri sezebilecek kadar akıllı, siyaseti iyi bilen, halkına karşı merhametli, adaletli, akıllı, zeki, planlı hareket eden çalışkan bir insan olmalıdır.

Devletin en güzel şekilde yönetebilmek için halkına karşı duyarlı bir yandan da ülke için yapılan oyunların farkına varacak kadar zeki ve ileri görüşlü olmalıdır.

Yapmış olduğu kararların doğurabileceği sonuçları her yönüyle düşünebilecek kadar farkındalık sahibi olmalıdır.

Bir ülkenin içerisindeki bütün insanların kaderini etkileyebilecek derecede söz hakkına sahip olduğunun bilincinde hareket etmelidir.


2. Tartışmalı bir konuda haklılığınızı kanıtlamak için hangi yollara başvurur, kimlerden yardım istersiniz?


Kısa Cevap : “Tartışmalı bir konuda haklılığınızı kanıtlamak için hangi yollara başvurur, kimlerden yardım istersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hepimiz zaman zaman hoş olmasa da tartışmalar yaşayabilir ,suçlamak gibi bizi üzecek durumlarla karşılaşabiliriz.

Tartışmalı bir konuda haklılığımız kanıtlamak için kendimi sözel olarak elimden geldiği kadar ifade eder ve duygularımı dile getiririm.

Haklılığımı kanıtlamak için şahit gösterme veya varsa deli sunma gibi elimden geleni yaparım.

Zor durumda kalırsam veya yardıma ihtiyaç duyarsam ailem, öğretmenim gibi büyüklerimden yardım isterim.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda karışık olarak verilen harflerden okuduğunuz metinde geçen anlamlı kelimeler oluşturunuz. Oluşturduğunuz kelimeleri ilgili anlamın altına örnekte olduğu gibi yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66 KOZA Yayınları”


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


Atatürk arkadaşıyla nerede karşılaşıyor?


Cevap :

Atatürk, arkadaşıyla Balıkesir gezisinde karşılaşıyor.


Arkadaşı, Atatürk’e hangi sorunundan bahsediyor?


Cevap :

Arkadaşı, Atatürk’e haklı olduğu bir davada suçlu bulunmasından bahsediyor.


Atatürk, kimden arkadaşının sorununun çözümü için yardımcı olmasını istiyor?


Cevap :

Atatürk, geziye birlikte çıktı görevliler arasında bulunan genç bir adliye müfettişinden arkadaşının sorunun çözümü için yardımcı olmasını istiyor.


Genç adliye müfettişi Atatürk’e nasıl bir cevap veriyor?


Cevap :

Genç adliye müfettişi ,Atatürk’e”karar yasalara göre verilmiştir ve yapacak bir şey yoktur ” şeklinde cevap veriyor.


Atatürk arkadaşının davasına nasıl katkıda bulunuyor?


Cevap :

Atatürk arkadaşının davasına yeniden mahkemeye başvurmasını ve kendisini tanıt göstererek yeni kanıtlar bulduğunu söylemesini isteyerek katkıda bulunuyor.


Metinden hareketle Atatürk’ün “adalet”e bakışı hakkında neler söyleyebilirsiniz?


Cevap :

Metinden hareketle Atatürk’ün “adalet” e bakışı hakkında yasalara uyduğunu ve gerektiğinde itiraz etme hakkını da bilerek bilinçli hareket ettiğini söyleyebiliriz.


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinle ilgili üç soru yazıp bunları cevaplayınız.


Cevap :

1. Soru :

Atatürk eski arkadaşına mahkemeye ne sunmasını öğütlemiştir?

1. Cevap :

Atatürk eski arkadaşına yeni kanıtlar bulduğunu söyleyerek mahkemeye başvurmasını ve kendisini tanık olarak göstermesini öğütlemiştir.


2. Soru :

Atatürk adliye müfettişine nasıl davranmıştır?

2. Cevap :

Soğukkanlı ve mantıklı olarak davranmıştır.


3. Soru :

Atatürk arkadaşını neden savunmuştur?

3. Cevap :

Arkadaşının haklı olduğunu bildiği ve olaya vakıf olduğu için vefa borcunu göstererek savunmuştur.


4. ETKİNLİK


Soru : Sizce Atatürk arkadaşına yardım ederken neler hissetmiş olabilir? Siz arkadaşlarınıza yardım ederken neler hissediyorsunuz? Aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Kısa Cevap : “Sizce Atatürk arkadaşına yardım ederken neler hissetmiş olabilir? Siz arkadaşlarınıza yardım ederken neler hissediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence Atatürk arkadaşına yardım ederken sorumluluk, sevgi ve saygı hissetmiştir.

Onu görünce anıları depreşmiş Ve arkadaşlığına olan borcunu ödemeye çalışmıştır.

Sevdiği bir insanın kendisinin de bildiği bir olayda haksızlığa uğraması onu üzmüş olabilir.

Ben de arkadaşlarıma yardım ederken kendimi mutlu ve çok huzurlu hissediyorum.

Birine yardım etmenin ve sıkıntısını gidermenin mutluluğu başka hiçbir yerde bulunmayan mükemmel bir duygudur.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : a. “Beni de Tanık Olarak Göster! ’’ metninden alınan aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Paragraftaki noktalama işaretlerine dikkat ediniz.


Cevap :

Atatürk, eski arkadaşını dinledikten sonra “Haklısın, konuyu ben iyi biliyorum.” dedi. Geziye birlikte çıktığı görevliler arasında genç bir adliye müfettişi de vardı. Onu yanına çağırdı, konuyu kısaca anlattıktan sonra, mahkemece verilen kararın düzeltilmesi için gerekenin yapılmasını istedi.

Paragrafta kullanılan noktalama işaretlerinden nokta ve virgülün kullanım yerlerini biliyorsunuz. Tırnak işareti ( “ ” ) ise dilimizde yaygın olarak şu görevlerde kullanılır:

1. Başka bir kimseden veya yazıdan olduğu gibi aktarılan sözler tırnak içine alınır: Atatürk’ün “Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.” sözü bilime verdiği önemi gösterir.

2. Özel olarak vurgulanmak istenen sözler tırnak içine alınır: Bugünlerde okullarda “değerler eğitimi” üzerinde çalışmalar yapılıyor.

3. Cümle içerisinde eserlerin ve yazıların adları ile bölüm başlıkları tırnak içine alınır: Sınıfta “Çalıkuşu” romanı üzerine iyi bir konuşma yaptım.


Soru : b. Aşağıdaki paragrafta ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :

Caner evden çıkarak okula doğru yürümeye başladı. Biraz gittikten sonra kolundaki saate
baktı (.) Saat 7 (‘) yi çeyrek geçiyordu (.) Kendi kendine (“) Biraz hızlansam iyi olacak.
(“) diye söylendi (.) Adımlarını hızlandırdı (.) Okulun yanındaki kırtasiyeye varınca Ah(-)
met (‘) i gördü (.) Ahmet iyi bir çocuktu fakat sık sık okula geç kalıyordu. Acaba Ahmet (,)
(“) Erken kalkan yol alır. (“) atasözünü biliyor muydu (?)


Soru : Okuduğunuz metnin başlığını aşağıdaki noktalı alana yazınız. Sizce, başlık metin için uygun mu? Siz yazarın yerinde olsaydınız metne hangi başlığı koyardınız? Seçtiğiniz başlığı ve bu başlığı seçme nedeninizi yazınız.


Cevap :

Metnin başlığı :

Okuduğum metnin başlığı “Beni De Tanık Olarak Göster”dir.

Seçtiğim başlık ve seçme nedenim :

Bu metne “Atatürk’ün Vefası” başlığını verebiliriz. Çünkü arkadaşını unutmamış ve bir defa borcu olarak haksızlığa uğramış olduğu bir meselede işlerinin yoğunluğuna rağmen geri durmamıştır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : a. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenen araştırmada aldığınız notlara bakarak Atatürk’ün kişilik özelliklerini uygun yerlere yazınız. Ardından kendi kişilik özelliklerinizi de yazınız


Cevap :

Atatürk’ün kişilik özellikleri : Doğru, adil, ileri görüşlü, cesaretli, çalışkan

Benim kişilik özelliklerim : Akıllı, cesur, adaletli

Benzerliklerimiz ve farklılıklarımız : Ben sanırım yaşımdan dolayı Atatürk kadar ileri görüşlü olamıyorum.

Ancak akıllı olmak, cesur ve adaletli olmak konularında benzediğimizi düşünüyorum.


Soru : b. Size göre iyi bir liderin taşıması gereken kişilik özellikleri nelerdir, yazınız.


Kısa Cevap : “Size göre iyi bir liderin taşıması gereken kişilik özellikleri nelerdir, yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bana göre bir lider birçok kimseyi temsil ettiği ve kararları diğer insanların kararlarını etkileyeceği için taşıması gereken birçok özellik vardır.

Bu özelliklerden bazıları o liderin adaletli olmasıdır. Adaletli bir lider liderlik yapmış olduğu kişilerin arasındaki adaleti sağlayarak kimsenin mağdur olmamasına yardımcı olacaktır.

Liderin aynı zamanda kimseyi mağdur etmemek ve sağlıklı kararlar alabilmesi için akıllı, zeki ve ileri görüşlü olması lazımdır. Başına gelebilecek sıkıntıları fark edebilmek ve vermiş olduğu kararların ne tür sonuçlar doğuracağını bilmesi de önemlidir.


Soru : c. Atatürk’e benzeyen yönlerinizi, örnekler vererek arkadaşlarınıza açıklayınız.


Kısa Cevap : “Atatürk’e benzeyen yönlerinizi, örnekler vererek arkadaşlarınıza açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Adaletin ve akıllı olmam sebebiyle Atatürk’e benzediğimi düşünüyorum. Atatürk de insanlar arasında adaleti çok önem verir ve yaptığı her işte akıllıca hareket ederdi.

Aynı zamanda ileride herhangi bir konuda iyi bir liderlik yapabileceğimi düşünüyorum.


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : Güvenilir kaynaklardan yararlanarak Atatürk’ün öğrencilik hayatı hakkında araştırma yapınız. Bunun için http://www.ata.tsk.tr sitesinde yer alan bilgilerden de yararlanabilirsiniz.


Kısa Cevap : “Atatürk’ün öğrencilik hayatı hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün öğrenim hayatı Mustafa olarak 1887’de mahalle mektebinde başlamıştır.

Babasının isteği üzerine çağdaş eğitim usullerine sahip Şemsi Efendi mektebine geçmiş ve ilkokulunu burada bitirmiştir.

Babasının ölümü üzerine dayısının çalıştığı çiftliğe yerleşen Atatürk eğitimine bir süre ara vermiştir.

Çok içmeden Selanik’e dönerek halasının yanında eğitimle devam etmiştir.

Şemsi Efendi mektebinden sonra bir süre Selanik Mülkiye Rüştiyesi’ ne devam etmiş ardından Askerî Rüştiye ‘ ye müracaat ederek öğrenimine burada devam etmiştir.

Bu okulda matematik öğretmenliği yapan yüzbaşı Mustafa Efendi ismine “Kemal” ismini ilave etmiştir.

Mustafa Kemal Atatürk Selanik askeri rüştiyesini bitirdikten sonra 1896’da Manastır Askerî İdadisi’ ne girdi.

Mustafa Kemal bu okulunu bitirdikten sonra 13 Mart 1899 tarihinde İstanbul Harp Okulu’ na girdi. Harbiye öğreniminden sonra 1902’de bu okulu teğmen rütbesi ile bitirdi ve öğrenimine harp Akademisi’ne devam etti.

1903 yılında üsteğmen oldu ve 11 Ocak 1905 tarihinde kurmay yüzbaşı rütbesi ile harp Akademisi’nden mezun oldu.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!