Ana Sayfa > 4. Sınıf Türkçe Kitabı > 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236-237-238-239 KOZA Yayınları

Türkçe Öğretmeni
Binbaşı
Konular1970
Cevaplar0

4. Sınıf Türkçe Kitabı Öğrenme ve Marie Curie (Meri Küri) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239


4. Sınıf Türkçe Kitabı Öğrenme ve Marie Curie (Meri Küri) Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236-237-238-239


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 232-233-234-235-236-237-238-239 KOZA Yayınları”


Hazırlık


1. Hangi bilim dallarına ilgi duyuyorsunuz? Neden?


Kısa Cevap : “Hangi bilim dallarına ilgi duyuyorsunuz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben astronomi, tıp ve psikoloji bilim dallarına ilgi duyuyorum. Çünkü bu alanlarda hem iyi olduğumu düşünüyor hem de yeteneklerimin bu alanda olduğunu düşünüyorum.

İleride bu alanlarda çalışmak ve bu alanlardaki meslek dallarından birinde olmak istiyorum.


2. Bilim insanı olmak ister miydiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Bilim insanı olmak ister miydiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben de bir bilim insanı olmayı çok isterdim.

Ülkemi ve ailemi gururlandırmak aynı zamanda güzel çalışmalar yaparak insanlara faydalı olmayı çok isterim.

Böylelikle Ben öldükten sonra bile adım yaşayacak ve yaptığım çalışmalar diğer teknolojilere ve çalışmalara ışık olacak.


3. Hangi bilim insanı hakkında araştırma yaptınız? Araştırmanız sonucunda bu bilim insanı hakkında neler öğrendiniz?


Kısa Cevap : “Hangi bilim insanı hakkında araştırma yaptınız? Araştırmanız sonucunda bu bilim insanı hakkında neler öğrendiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İbn Sina, İslam tarihinin en önemli doktor, astronot ve bilim adamlarından bir tanesidir.

İbni Sina, kızıl, şarbon, karaciğere bağlı olan hastalıklar ve hepatiti gibi hastalıkların varlığını kanıtlamıştır.

Hastalıkların temel nedeninin gözle görülmeyen mikropların olduğunu ilk olarak ortaya koyan bilim insanıdır. Mikrop kavramını da tıp literatürüne sokmuştur.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


1.Etkinlik


Soru: Aşağıda metinden alınan bazı kelimeler verilmiştir. Kelimeleri bulmaca içinde belirginleştirdikten sonra bunların anlamlarını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


(DENEY-BURS-TUTKU-ELEMENT-YETENEK-URANYUM-HEVES-LABORATUVAR)


Cevap :

DENEY

Tahminim: Bilimsel bir  çalışma yapmak için yapılan çalışmalar

Sözlük Anlamı: Bilimsel bir gerçeği göstermek, bir yasayı doğrulamak, bir varsayımı kanıtlamak amacıyla yapılan işlem; tecrübe.

BURS

Tahminim: Eğitim gibi belli bir amaçla verilen aylık para

Sözlük Anlamı: Bir öğrencinin öğrenimini sürdürebilmesi veya bir kimsenin bilgi ve görgüsünü artırması için belli bir süre devlet veya özel kuruluşlarca ödenen aylık para:

TUTKU

Tahminim: istek

Sözlük Anlamı: İrade ve yargıları aşan güçlü bir coşku; ihtiras

ELEMENT

Tahminim: madde

Sözlük Anlamı:  Kimyasal yöntemlerle ayrıştırılamayan veya bileşim yoluyla elde edilemeyen madde:

YETENEK

Tahminim: güç, kabiliyet

Sözlük Anlamı:  Bir kimsenin bir şeyi anlama veya yapabilme niteliği; istidat, kabiliyet

URANYUM

Tahminim: bir madde

Sözlük Anlamı:  Atom numarası 92, atom ağırlığı 238,03, yoğunluğu 18,7 olan, 1800 °C’ye doğru eriyen, demir görünüşünde, nükleer enerji elde etmede kullanılan bir element (simgesi U).

HEVES

Tahminim: İstek

Sözlük Anlamı: İstek

Laboratuvar

Tahminim: deneylerin yapıldığı özel donanımlı yer

Sözlük Anlamı: Ayrıştırma, birleştirme yoluyla bir sonuca ulaşmak veya teşhis koymak için çeşitli araçlar kullanılarak tıp, eczacılık, fizik, kimya gibi bilim dallarıyla ilgili araştırmaların, deneylerin yapıldığı özel donanımlı yer


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


2.Etkinlik


Soru: Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


Soru: Maria ve babası, neden lise müdürüyle konuşmaya gidiyorlar?


Cevap :

Meryem ve babası o zamanlar kız çocukları okumadığı için, kızının okula kabul edilmesi için lise müdürü ile konuşmaya gidiyorlar.


Soru: Maria, okulun ilk günlerinde neden bayılıyor?


Cevap :

Maria okulun ilk günlerinde açlıktan bayılıyor.


Soru: Maria, liseyi hangi derece ile bitiriyor?


Cevap :

Maria, liseyi birincilikle bitiriyor.


Soru: Maria’nın üniversiteye gitmesi için kim burs veriyor?


Cevap :

Maria’nın üniversiteye gitmesi için devlet burs veriyor.


Soru: Maria ve eşi, laboratuvarlarını neden baraka içine kuruyorlar?


Cevap :

Maria ve eşi bir gün laboratuvarlarını üniversite çalışmaları için deney odası vermedikleri için baraka içine kuruyorlar.


Soru: Maria’nın bulduğu element hangi amaçlar için kullanılıyor?


Cevap :

Maria’nın bulunduğu bulduğu element hastalıkların iyileşmesinde ve ilaç yapımında kullanılmış.


Soru: Marie Curie’nin birçok olumsuzluk karşısında pes etmemesinin nedeni nedir? Siz onun yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız?


Cevap :

Marie Curie’nin birçok olumsuzluk karşısında pes etmemesinin nedeni başarma isteği, hırsı ve kendine olan özgüveni ile inancıdır.

Ben de onun yerinde olsaydım onun yaptığı gibi çalışır ve başarmak için çabalardım.

Olumsuzluklara rağmen başarmak için elimden geleni yapardım.


3.Etkinlik


Soru: Metnin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


Cevap :

Marie Curie’nin iyi bir bilim insanı olmak için verdiği mücadele


4.Etkinlik


Soru: Metnin ana fikri olan ifadeyi işaretleyiniz.


Cevap :

Karşılaştığımız zorluklardan yılmayıp mücadele etmeye devam etmeliyiz.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları


5.Etkinlik


Soru: Metinle ilgili aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin metnin hangi bölümlerini yansıttığını altlarına yazınız.


Cevap :

1. Görsel

Maria ve babası o zamanlar kız çocukları lisede okumadığı için lise müdüründen kızını okula almak için ricada bulunmaya gittikleri bölümdür.

2. Görsel

Maria ve eşi laboratuvarda çalışmalar yapan iki bilim insanıdır.

Üniversite çalışma yapmak için kendilerine edebiyatı var vermeyince üniversitenin bahçesine baraka kurmuşlardır.

3. Görsel

Maria ve eşini bulmuş olduğu uranyumdan elde edilen elementler hastaların iyileşmesinde ve tedavide kullanılmıştır.


6.Etkinlik


Soru: Türk bilim insanı “Canan Dağdeviren” hakkında verilen bilgileri okuyunuz. Dağdeviren’in bilime olan merakının nasıl başladığını ve Marie Curie ile arasındaki benzerlikleri söyleyiniz.


Canan DAĞDEVİREN

İlk ve orta öğrenimini Kocaeli’nde yaptı. 2007’de Hacettepe Üniversitesi Fizik Mühendisliği Bölümünden mezun oldu. Sabancı Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Mühendisliği programındaki yüksek lisans eğitimini 2009’da tamamladı. Aynı yıl Fulbright (fulbırayt) Bursu kazanarak Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Bölümünde doktora eğitimine başladı. Bu süreçte esnek ve katlanabilir, deri üstüne yapıştırılabilir veya giyilebilir elektronik aletler üzerine çalışmalar yaptı. Medikal teknoloji alanında çalışarak pilsiz çalışan giyilebilir bir kalp çipi ve cilt kanserini teşhis eden bir cihaz geliştirdi. Kendisi bilime olan merakında iki dönüm noktası olduğunu belirtmektedir. Bunlardan ilki babasının kendisine Marie Curie hakkında hediye ettiği bir kitap; ikincisi ise fizik profesörüyken Erdal İnönü’den bizzat aldığı Anılar ve Düşünceler adlı eser.


Cevap :

Dağdeviren’in bilime olan merakı bence çocukluğundan başlamıştır.

Marie Curie ile arasındaki benzerlik ikisinin de kadın olması, bursluluk alabilmek için kısıtlı imkanlarda mücadele etmeleri ve en sonunda zor olsa da çalışmalarıyla başarı elde ederek yenilikler yapmalarıdır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları


 7.Etkinlik


Soru: Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki çocukların merdivenlerden kolayca çıkabilmesi için kâğıt üzerinde bir makine tasarlayınız. Tasarladığınız makinenin nasıl çalıştığını ve çocuklara nasıl yardımcı olacağını altındaki yazma alanına yazınız. Tasarladığım makinenin çalışma düzeni:


Cevap :

Tasarladığım makine yürüyen merdiven gibi çalışan veya koşu bantlarında olan bant sistemi gibi onları kolaylıkla yukarıya çıkartacak bir sistemdir.


8.Etkinlik


Soru: Marie Curie, hedefine ulaşmak için bir an bile olsun çabalamaktan vazgeçmedi. Her türlü zorluğun üstesinden gelerek hayallerini gerçekleştirmeyi başardı. Bilim insanlarının öğrenmeye karşı istekli olmalarının sebebi sizce ne olabilir? Bu konuda bir konuşma yapınız. Konuşmanıza başlamadan önce bilim insanlarının zorluklar karşısında pes etmemelerinin nedenlerini düşününüz. Ayrıca konuşma esnasında nezaket ifadelerinin kullanımına dikkat ediniz. Konuşma ve dinleme kurallarına uyunuz.


Kısa Cevap :“Bilim insanlarının öğrenmeye karşı istekli olmalarının sebebi sizce ne olabilir? Bu konuda bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kıymetli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım

Yapılan araştırmalar bilim insanlarının özelliklerini ve kendilerinde bulunan ortak davranışları araştırarak birçok bilgi elde etmiştir.

Bilim insanların hayatına baktığımız zaman aslında hayatlarının hiç kolay olmadığını ve rahatlık yerine zorluklar içerisinde büyüyen insanlar olduklarını görmekteyiz.

Bu insanlar yılmadan mücadele etmiş meraklı, açık fikirli, özgür iyi bir gözlemci, becerikli , sabırlı ve cesur oldukları için büyük başarılar elde etmişlerdir.

Bu insanlar büyük devrimler yapabilmek için hayatlarında büyük devrimler yapmış kimi zaman sağlıklarını kimi zaman öğrenimlerini yakarak büyük mücadeleler vermişlerdir.

Her ne olursa olsun kendilerine olan öz güvenini kaybetmemiş bazen olumsuzluğa kapısalarda hemen toparlanıp büyük bir özgüven, sabır, çalışma metotları ile hayallerinin peşinden gitmişlerdir.

Bizler de anların bu özelliklerini kendimize ilke edinmeli yeteneklerimizi fark edip başarılar uğruna büyük fedakarlıklar vermeyi göze almalıyız.

Olumsuzluklarla karşılaşsak da ve insanlar bize başaramayacağımızı söyleseler de mücadele ederek doğru yollar denemeli kararlarımız ve hayallerimiz peşinden emin adımlarla ilerlemeliyiz.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları


9.Etkinlik


Soru: TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu), ülkemizdeki bilim insanlarını çeşitli burs ve faaliyetlerle destekleyen bir devlet kurumudur. Aşağıda TÜBİTAK’ın burs başvurusu esnasında istediği belgelerden biri olan özgeçmiş formu verilmiştir. Formu doldururken anlamadığınız bölümler için öğretmeninizden yardım isteyiniz.


Cevap :

Başvuru sebebi: Yapmaya çalıştığım icatların değerlendirilmesi ve desteklenmesi
Adı:  Mine 
Soyadı: Erçetin
Doğum tarihi: 20.11. 1986
Uyruğu: Türk
Cinsiyeti: Kadın
Eğitim durumu: Üniversite
Gösterdiği başarılar: –
Yabancı dili: İngilizce
Adresi: Saban Mah. 125. Sok. Demirevler Sitesi Beyoğlu/İstanbul


Sonraki Derse Hazırlık


Soru: Beynimizin çalışma düzeni hakkında araştırma yapınız.


Kısa Cevap : “Beynimizin çalışma düzeni hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Beyin insanın bedeninin en üst yönetim merkezi olan ve bizleri hayatta tutan organımızdır.

Beynimiz de diğer tüm organlarımız gibi bizi hayata tutmak için birçok işlev üstlenir.

Beynimiz bedenimizin her yerinde bulunan organ ve dokulardaki kimyasal yapı taşlarından oluşur.

Yetişkin olan bir insan beyni yaklaşık 1400 gramdır ve yaklaşık 1 litre su,160 gram yağ, 110 gram protein, 15 gram şeker ve 10 gram da tuzdan oluşur.

Beynimiz içerisinde birbirinden farklı tiplerde sinir hücreleri ve nöronlar gibi hücreler vardır.

Sinir hücrelerinin yanı sıra geliyor adı verilen hücrelerde bulunur.

Vücudumuzda bulunan organlardan ve vizelerden gelen sinyallere göre beynimiz tepki verir ve geçmişi deneyimlerini kıyaslayarak görme, işitme gibi isteklerimizi yerine getiririm.



 

Our Score
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!