Ana Sayfa > 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı > 5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 KOZA Yayınları

Türkçe Öğretmeni
Binbaşı
Konular1969
Cevaplar0

5. Sınıf Türkçe Kitabı Olimpiyat Oyunları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176


5. Sınıf Türkçe Kitabı Olimpiyat Oyunları Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176


Hazırlık


Soru : Aşağıda görselleri verilen spor dallarının adlarını söyleyiniz. İlgi duyduğunuz bir spor dalı varsa bu dalla ilgili bildiklerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap :

Aşağıda görselleri verilen spor dallarının adları ;

  1. Resim: futbol
  2. Resim: sırıkla atlama
  3. Resim: masa tenisi
  4. Resim: tekvando
  5. Resim: gülle atma

Bu oyunlardan bizim Ve çoğu kişinin oynadığı futboldan bahsetmek istiyorum.

Futbol dünyanın en popüler sporudur

Futbol maçları dikdörtgen şeklinde olan çimla kaplı sahada oynanmaktadır.

Futbolda hakem ve yardımcı hakemler bulunmaktadır.

Hakem yardımcı hakemler maçı yöneterek yaralanma durumunda oyunu durdurma, oyunu tekrar başlatma gerektiğinde oyunu geçici olarak erteleme veya tatil etme gibi birçok yetkiye sahiptirler.

Futbol 45 dakikalık iki devre şeklinde yani toplamı 90 dakikada oynanır. Devre arası yaklaşık 15 dakikadır.

Futbol sahada 11 kişilik iki takım arasında oynanır.

Oyunun amacı karşı takımın kalesine gol atmaktır.

Topa elle dokunmak yasak olur ayakla oynanan bir oyundur.

Uzun Cevap :

Aşağıda görselleri verilen spor dallarının isimleri futbol, sırıkla atlama, masa tenisi, tekvando ve gülle atmadır.

Sırıkla atlama

Sürekli yüksek atlama sporu en zor sporlardan biridir.

Sınıfta yüksek atlamada bu atlama bir aletle yapılır Ve bu yüzden erzurumspor’lardan biri olarak sayılır.

Sırıkla yüksek atlama oyunu bir serok yardımıyla daha önce belirlenmiş olan belirli yükseklikteki engeli ve çıtayı düşürmeden üzerinden atlamak şeklinde oynanır.

Yüksek atlama yaparken koşarak belirli bir hıza ulaşmak ve bu koşu için bir pis bulunmaktadır.

Bu koşup hissinin uzunluğu 35 metre olup atlet ofis boyunca yavaş yavaş hızlanarak koşar ve sırıkla atlar.

Atletler ateşten sonra bir minderin üzerine düşerler.

Masa Tenisi

Masa tenisi bir file ile iki eşit parçaya ayrılmış olan düz bir tenis masası üzerinde oynar.

Raketler ahşap malzemeden yapılmış olup 17 santimetre uzunluğundadır.

Masa tenisinin topunun özelliği hafif olması o kolaylıkla atılabilmesidir.

Masa tenisi oynarken Toprak bir tarafa geçtiğinde rakip karşılık vermezse puan kazanılır.

Ayrıca top sizin tarafınıza geçmediğinde fileye takıldığında veya rakibiniz top sekmeden topa vurduğunda yine puan kazanılır.

Bu oyunu kazanmak için taraflardan birinin 11 puana ulaşması gerekir.

Tekli oyunlarda genellikle 7 oyun çiftli oyunlarda ise 5 oyun oynanır ve en çok kazanan maçın galibi olur.

Tekvando

Kore kökenli Uzakdoğu savunma sanatı ve sporudur.

Tekvando iki sporcunun karşı karşıya gelerek yaptığı bir dövüş sporudur.

Sporcular bunun için özel bir kıyafet giyer. Bu maçlar bir hakem tarafından yönetilir

Tekvandoda vuruşlar önceden belirlenmiş alanlara yapılır ve doğru vuruşlardan puan kazanılır.

Bu vuruşlar düz, yan ve ön tekme ayrıca el vuruşlarıdır.

Tekvandoda 10 kuşak bulunmaktadır. En yüksek kuşak siyah renktir. Başlamak isteyenler için 5 lira 6 yaşında başlaması önerilir

Gülle Atma

Oyunda kullanılan gülleler metalden yapılmış küre biçimi şeklindedir.

Omuz hizasında kaldırılarak en uzak mesafeye atılması için çalışılır.

Yarışmacı atış yapmadan önce sabit bir duruşla durur ve günleri tek elle çeneye yakın tutar.

Bu duruş esnasında gülenin aşağıya düşmemesi ve onun çizgisini geçmemesi gerekmektedir.

Güllü atma oyununda yarışmacılar 3 atış hakkına sahiptir ve ilk 3 atıştan sonra en iyi 8 yarışmacı daha sonra üçer atış daha yapar.

Ateş esnasında yarışmacı çemberden dışarı çıkarsa dengesini kaybedip ayak veya eli ile çemberin dışına dokunursa veya gülle takozun üstüne düşerse atış geçerli sayılmaz.


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


1. Etkinlik


a. Aşağıda metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları, ilgili oldukları kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

1. Disk atmada kullanılan ve erkekler için 2, kadınlar için 1 kilogram ağırlığında olan, genellikle metal bir çember ile çevrelenmiş tahta.

2. Çeşitli engelli gruplarından sporcuların katıldığı çok sporlu etkinlik.

3. Çeşitli milletlerin arasında yapılan, milletlerin arasında çok yönlü ilişkilerle ilgili olan.

4. Dönemi, yapıldığı çevre, katılanların sayısı veya niteliği programla belirtilen ve özel önemi olan sanat gösterisi.

5. Ucunda alev çıkarabilen yanıcı bir madde bulunan, aydınlatmaya yarayan değnek.


b. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak yazınız.


Cevap :

  • Herkes yapılacak olan festivali dört gözle bekliyordu.
  • Diski bilgisayara yerleştirdikten sonra heyecanla açılmasını bekledik.
  • Tamam bir şey meşaleler bu kez barış için yanıyordu.
  • Olimpiyatlarda ülkemiz birçok derece alarak adından söz ettirmişti.
  • Uluslararası düzenlenecek olan şiir yarışmasında ismi geçtiği için çok heyecanlandı.
  • Paralimpik oyunlarının başlamasına çok az kaldı.

c. Metinde geçen spor terimlerini belirleyiniz. Bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.


Cevap :

olimpiyat oyunları

Olimpiyat oyunları bütün heyecanı ile devam ediyor.

cirit atma

Cirit atma yarışmasında son anda diskalifiye oldu.

uzun atlama

Uzun atlama yarışında büyük bir başarı bekliyordu.

disk fırlatma

Disk fırlatma sporu ile ilgileniyordu.

güreş

İleride iyi bir güreşçi olmak istiyorum.

at arabası yarışları

At arabası yarışları hem nostaljik hem de çok eğlenceli.

Paralimpik oyunları

Paralimpik oyunları çeşitli özel gereksinimi olan grupların katıldığı Spor etkinliğidir.

tenis

Mahallemize tenis sahası yapılacağını öğrendim.

yüzme

Yazın yüzme kursuna gidip yüzmemi geliştirmeyi çok istiyorum.

atletizm

Atletizm herkesin yapamayacağı yetenek gerektiren bir spordur.

bisiklet

En sevdiğim araç bisiklet.

Voleybol

Voleybolda çok iyi olduğumu düşünüyorum

okçuluk

Voleybol yerine okçuluk kursuna gitmek istiyorum.


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metinde geçen kelimelerden bazıları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri alt sıradaki eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

Yıl- sene

Hal -durum

Kent-sehir

Festival -senlik

Etkinlik – faaliyet


3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : olimpiyat oyunları ve geçmişi

Metnin ana fikri :

Olimpiyat oyunlarının tarihinin çok eski olduğu ve çok değerli olduğu.


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


Olimpiyat oyunlarının geçmişi nereye dayanmaktadır?


Cevap :

Olimpiyat oyunlarının geçmişi binlerce yıl önce olan eski yunan’daki festivallere dayanmaktadır.


Modern olimpiyat oyunları ilk kez nerede ve hangi tarihte düzenlenmiştir?


Cevap :

Modern olimpiyat oyunlarının ilki 1896’da Yunanistan’ın başkenti Atina’da düzenlenmiştir.


Olimpiyat ateşi nasıl taşınır?


Cevap :

Olimpiyat ateşi sporcular bülbül sanatçılar öğrenciler gibi pek çok kişi tarafından elden ele taşınır.


Olimpiyat oyunlarının sloganı nedir?


Cevap :

Olimpiyat oyunlarının sloganı “Citius, Aptius, Fortius” tür.

Türkçe anlamı “daha hızlı, daha yüksek, daha güçlü”dür.


Paralimpik Oyunları’nda yer alan spor dalları nelerdir?


Cevap :

Paralimpik oyunlarında yer alan spor dalları tenis, yüzme, atletizm, bisiklet, voleybol , okçuluktur.


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : “Olimpiyat Oyunları” metnini tür ve biçim yönünden “Sağlık ve Spor” teması içinde yer alan “Mavi Eşofmanlı Adam” metniyle karşılaştırınız.


Cevap :

OLİMPİYAT OYUNLARI

Tür : bilgilendirici metin
Biçim : düzyazı

MAVİ EŞOFMANLI ADAM

Tür : hikaye edici metin
Biçim :düzyazı


6. Etkinlik


Soru : Metne ait görselleri inceleyiniz. Bu görsellerin metni yeterince destekleyip desteklemediğini nedenleriyle yazınız.


Cevap :

Metin ait görselleri incelediğimiz zaman bu görsellerin metni yeterince desteklediğini düşünüyorum.

Çünkü metinde geçen spor dalları ile ilgili resimler verilmiş ayrıca meşale ve Paralimpik oyunlarını temsil eden bir resim de eklenmiştir.


5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları


7. Etkinlik


a. Karşılaştırma ve duygu belirten ifadelerle ilgili aşağıda verilen bilgileri okuyunuz.


Herhangi bir düşünceyi açıklamak için iki varlık, iki kavram arasındaki benzerlik ya da karşıtlıkların belirtildiği ifadelere karşılaştırma denir. “Naim Süleymanoğlu ikinci denemesinde birincisinden daha büyük bir ağırlık kaldırdı.” cümlesinde Naim Süleymanoğlu’nun halteri ikinci kez kaldırışı birincisiyle karşılaştırılarak anlam güçlendirilmiştir. Şaşırma, kaygı, korku, küçümseme, sevgi, özlem… gibi duyguları anlatan ifadelere duygu belirten ifadeler denir. “Bu kadar zamandır hastanedeyim bir kere bile ziyaretime gelmedi.” cümlesi duygu bakımından incelendiğinde “sitem” anlamı taşımaktadır.


b. Karşılaştırma ve duygu belirten ifadelerle ilgili örnek cümleler yazınız. Cümlelerdeki karşılaştırma unsurlarını ve duyguları söyleyiniz.


Cevap :

Karşılaştırma cümlelerim :

  • Selen Ahmet’ten daha başarılıdır.
  • Melike Ömer ‘ den daha uzun boylu görünüyor.
  • Selen’ in ailesi bizim ailemizden daha kalabalık.
  • Filistin ‘deki çocuklar diğer çocuklardan daha zor durumda.

Duygu belirten ifadelerle ilgili cümlelerim :

  • Beni sevmediğini düşünüyorum.
  • Beni bu kadar önemsediğini bilmiyordum.
  • Ailemin beni sevdiğini ozaman daha iyi anladım.
  • Anne ve babanızın kıymetini onları kaybetmeden anlamalıyız.

8. Etkinlik


Soru : Metinden alınan aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Sıra arkadaşınızla iş birliği yaparak Olimpiyat Oyunları için iki slogan üretip yazınız.


Olimpiyat Oyunları’nın sloganı olan “Citius, Altius, Fortius” Türkçede “daha hızlı, daha yüksek, daha güçlü” anlamına geliyor. Bu slogan ilk kez 1924 Paris Olimpiyat Oyunları’nda kullanılmış.


Kısa Cevap :

  1. Her zaman daha iyisine koş
  2. Her zaman en fazla , en güçlü

Uzun Cevap :

  1. En başarılı, en hızlı,en büyük
  2. Hep beraber , en iyiye
  3. En iyi , en güzeli, en güçlüsü
  4. Hep beraber, başarıya

5. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


9. Etkinlik


a. Aşağıda verilen haberi okuyunuz, görseli inceleyiniz.


Olimpiyatlar sona erdi: İşte Türkiye’nin karnesi

2020 Tokyo Olimpiyatları’nda Türkiye 13 madalya kazandı. Türkiye, Tokyo 2020’de ilk 14 günde okçulukta Mete Gazoz ile altın, karatede Eray Şamdan ile gümüş madalya kazandı. Tekvandoda Hakan Reçber ile Hatice Kübra İlgün, güreşte Rıza Kayaalp, Yasemin Adar ve Taha Akgül, jimnastikte ise Ferhat Arıcan, karatede Ali Sofuoğlu ve Merve Çoban, bronz madalya kazandı. Oyunların 15. gününde ise iki kadın millî boksörden madalya geldi. Boksta önce 51 kiloda Buse Naz Çakıroğlu gümüş madalya kazanırken, sonrasında 69 kiloda da Busenaz Sürmeneli altın madalyaya ulaştı.


Cevap :

Haberde ve görselde kazandığımız madalyalar ve başarılar beni çok gururlandırdı.


b. Haber metninde adı geçen altı çizili spor dallarını inceleyiniz. Bu spor dallarını daha önce duydunuz mu? Bu sporlardan hangisini ya da hangilerini yapmak isterdiniz? Siz de olimpiyatlarda ülkenizi temsil etmek ister miydiniz? “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgilerden faydalanarak arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.


Kısa Cevap :

Okçuluk: yay ve ok ekipmanlarının kullanıldığı ve her okul hedefi vurduğu yere göre puan aldığı bir oyundur.

Karate: bir dövüş sporu oldu savunma ve karşı saldırı hareketlerinden belli oluşmaktadır. Japon sanatı olarak bilinmektedir.

Güreş:

Güreş sporu 2 kişinin güçlerini kullanarak mücadele ettiği bir spordur. Boyunda amaç rakibini belirli kurallar çerçevesinde yere ve veya sırt üstü düşürerek omuzlarını yere değdirmektir.

Jimnastik:

Jimnastik hem fiziksel gelişimi sağlayan hareketlerin tümü hem de bir spor dalıdır.

Jimnastik içerisinde birçok dal bulunup bunlardan birkaçı akrobatik, artistik, ritmik, parkur, estetik ve trambolin denen dallardır.

Bu spor dallarının hepsini daha önce duymuştum. Ben bu spor dallarından okçuluk ve jimnastik alanında kendimi geliştirmek isterdim.

Ben de olimpiyat oyunlarında ülkemi temsil etmek isterdim.

Uzun Cevap :

Okçuluk:

Okçuluğun kökeni avcılıkla karınlarını doyurdukları günlere dayanmaktadır.

Bu spor dalı bir yay aracılığı ile oku belirli bir hedefe göndermeyi amaçlamaktadır.

Eski zamanlarda avlanmak, savaş için kullanılan bu ok veya olimpiyatlara 1904 tarihinde katılmış vergi görerek günümüze kadar gelmeyi başarmıştır

Yaylar ve oklar fiber ahşap, karbon veya çelikten yapılmaktadır. Yayın esnek olan maddesi solar kauçuktan Mersin adı verilen maddeden yapılır.

Birçok çeşidi olan oklar ve yaylar olimpiyatlarda kullanılmakta ve her okul hedefte vurmuş olduğu yere göre puan alınmaktadır.

Okullar halkaları ayıran çizginin tam üzerine saplanmışsa daha yüksek puan elde edilir.

Uluslararası yarışmalarda erkekler 144,50 ve 30 metreden hedefe üçer düzine ok atmaktadır.

Kadınlar ise 50 ve 30 metreden daha küçük hedefe yaptıkları atışlarda 3 atışta bir sayı okumaktadır ve 280 atış yapmaktadırlar

Bu oyunda kol ve süt kasları ayrıca zekat ve göz koordinasyonu geçmektedir

Karate:

Japon Savaş sanatı olan karate bir dövüş sporudur.

Savunma ve Kaş sağlığı hareketlerinden oluşmaktadır.

Dün spor olmasına rağmen ahlaki değerlere de önem veren bir spordur.

Karate sporu el ve ayak hareketlerini doğru kullanılarak yapılır.

Karadağıma savaşmak ve kendine koruyabilmektir.

Bunun için geliştirilen teknik hareketler özel eğitimler ile üretilmekte ve bu şekilde oynanmaktadır.

Kişi ilerledikçe kuşaklarda ilerler ve bir üst kuşağa geçmeye hak kazanır.

Toplamda 7 kuşak bulunur.

İlk başlayanlar beyaz kuşak ile başlar ve en son seviyeye vardıklarında siyah kuşak kazanırlar.

Beyaz kuşaktan sonra siyah kuşak kadar ilerledikçe sarı, turuncu, yeşil mavi ve kahverengi kuşaklar yer alır.

Güreş:

Bu spor iki kişinin veya takımların birbirine karşı güçlerini kullanarak mücadele ettikleri tarih boyunca birçok kültürde yaygın olan bir spordur.

Bu güreş kadınlar tarafından da yapılsa da genel olarak erkekler tarafından yapılır.

Bu oyunda amaç rakibi belirli kurallar çerçevesinde yere yatırmak, sırt üstü düşürmek veya omuzlarını yere değdirmek suretiyle kazanmaktır.

Güreşte saldırı, savunma ve kontrole tak yapma becerisi önemlidir.

Güneş sporunda saldırı teknikleri, savunma teknikleri tak teknikleri ve yerde güreş teknikleri bulunmaktadır.

Güreş kişiye güç, dayanıklılık, esneklik hız ve koordinasyon gibi birçok yönden katkıda bulunur ve fayda sağlar.

Güneş çocukluktan itibaren başlanabilecek bir spor olup gençler ve yetişkinler için de uygundur.

Spor yapacak olan kişiler Güneş koruması denen mayo giyerler ayrıca güvenliklerini sağlamak için başlık, Dizlek, dirseklik gibi koruyucu ekipmanlar kullanırlar.

Göğüs raporu Türkiye, Azerbaycan, Rusya, İran ABD, Japonya ve Kore gibi ülkelerde büyük ilgi görülmektedir.

Ülkemizde Hamza Yerlikaya, Rıza Kayaalp, Taha Akgül gibi güreşçiler ün kazanmıştır.

Jimnastik:

Jimnastik vücudu geliştirmek bilgi güçlendirmek ve estetik kazandırmak amacıyla aletli veya sessiz yapılan tüm egzersizlere denmektedir.

Jimnastik esneklik ve dayanıklılık gerektirdiği için Küçük yaşlarda başlanması gereken bir spor dalıdır.

Çocukluk çağlarında vücut daha rahat şekil aldığı ve esnek olduğu için bu spor dalını yapmak uygun olacaktır

Jimnastik artistik , ritmik ve genel olmak üzere üç branşa ayrılmaktadır.

Artistik jimnastik erkekler için yer, kulplu beygir, halka, atlama beygiri paralel olup bayanlar için kız paraleli, denge bir gül yer, asimetrik gibi dallara ayrılmaktadır.

Ritmik jimnastik sadece bayanların yarışta bir spor dalı olup bale,, kurdele çember gibi eşyaların kullanıldığı oyunlardır.

Genel jimnastik gösteri amacıyla yapalım serbest psikolog kıyafetleri ile müzik eşliğinde yapılmaktadır.

Okçuluk, karate, güreş ve jimnastik oyunlarını daha önce de duymuş ve olimpiyatları izlemiştim.

Çevremde açılan kurslardan da bu oyunların ismini sık sık duydum.

Bu spor dallarının hepsi güzel olmakla beraber ben en çok karate lanında kendimi geliştirmek Ve kalite ile ilgilenmek istiyorum.

Ben de bu başarılı olan sporcular gibi ülkemiz temsil etmek isterdim.

Bu benim için çok gurur verici ve heyecanlı olurdu.

Bence herkes ülkesini temsil etmek ve madalya kazanarak ülkesine kendini tanıtmak , başarılı olmak ister.


10. Etkinlik


Soru : Olimpiyatlarda başarılı olan sporcularımızı düşününüz. “Madalya kazanmak için neler yapmış, nasıl çalışmış olabilirler? Sizce başarılarının sırrı sadece antrenman yapmak mıdır? Bir sporcunun kişilik özellikleri neler olmalıdır?” sorularından hareketle defterinize bir hikâye yazınız. Yazdıklarınızda anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanınız. Yazarken doğruluğundan emin olmadığınız sözcükler için yazım kılavuzundan faydalanınız.


Kısa Cevap :

Mert sonunda çok istemiş olduğu okçuluk kursuna yazılmıştı.

Önceleri hevesle gitmek istemiş olduğu bu kursun zorluklarını ve aslına kadar büyük bir yetenek ve sabır gerektirdiğini fark edince kendi olan güveni azalmaya başlamıştır.

Okçuluk kursuna geç başladığı için arkadaşları onun önüne geçmiş ve birçok konuda kendinden daha ileri seviyeye gelmişlerdi.

Kendisi böyle düşünürken öğretmeni onun okçuluk konusundaki başarılarını fark etmiş ve ileride büyük bir yetenek olabileceğini düşünmüştür.

Kurstan ayrılmak istediğini dillendirmesi üzerine öğretmen onda bir cevher gördüğünü ve ileride çok büyük bir okçu olabileceğini söylediği zaman çok şaşırmıştır.

Bundan sonra Mert verilen eğitimleri çok dikkatli dinledi, uyku düzenine ve beslenmesine dikkat ederek gerekli antrenmanları yapıp öğretmenin sözünden bir an olursa çıkmadı.

Çok çalışması gerekse de zamanla madalyalar kazanmaya ve ülkesine temsil edecek seviyeye gelmiş oldu.

Bur insan desteklendiği ve kendine güvendiği zaman bu şekilde birçok başarı elde eder.

Uzun Cevap :

Ayşe uykuya biraz düşkün olduğu için bu servisine yetişmekte zorlanıyorum ve zaman zaman okul servisini kaçırdığı için arkasından koşmak veya hızlıca yürüyerek okula gitmek zorunda kalıyordu.

Servis şoförü Ayşe’nin uzun süre ne kadar hızlı koşabileceğini fark ettiğinde onun bu konudaki yeteneğini fark etti.

Servis şoförü kendisine bir şey söylemese de Ayşe’nin bu yeteneğini fark etmiş ve kendisine bu konudan bahsetmek istemiştir.

Serviste okulda yapılacak olan bir koşu yarışmasından bahsediliyor ve birçok kişi bu yarışmaya katılacağı anlatılacağına söz ediyor.

Ayşe’ye katılıp katılmayacağını sorduğumda Ayşe bu konuda yetenekli olmadığını ve koşmayı sevmediğinden bahsetti.

Servis şoförü kendisini bu konuda yetenekli olabileceğini ve bir kere de olsa şansını denemesini istedi.

Ayşe gerçekten de okulda yapılan koşu yarışmasında birinci olmuş ve öğretmenleri kendisinde büyük bir yeteneğin olduğunu keşfederek kendisiyle konuşmuşlardır.

Bu Ayşe için büyük bir heyecan ve başarı yolunu açmış ailesiyle beraber konuşup gerekli eğitimlere katılarak birçok alanda madalya kazanmaya hak kazanmıştır.

Gençlerin yetenekleri keşfedilmeli ve büyükler onlara bu yeteneklerini fark ettirip yollarını açarak onları başarılı bir hayata kazandırmalıdırlar.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Uykunun insan üzerindeki etkileri hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız.


Kısa Cevap :

Uyku insan yaşamını devam ettirebilmesi ve birçok hastalıktan kendini koruyabilmesi için biyolojik bir zorunluluktur.

Uykusuzluk birçok hastalığa ulaştığı gibi kalp hastalığından diyabete ve depresyona kadar birçok sağlık sorununa sebep olabilir . Bu yüzden uykunu sadece vücudumuzu düzleştirmediği bilakis hastalıklardan da koruduğu görülmektedir.

Sağlıklı yeterince uyuyan insanlar hem zihinsel olarak rahat olup okul ve iş hayatlarında başarılı olurlar hem de fizyolojik olarak sağlıklı oldukları için günlük hayatta ve fiziksel güç geliştiren bütün konularda daha iyi ilerleyebilirler.

Uzun Cevap :

İnsanlar yeterli ve kaliteli bir uyku uyurlarsa güne daha iyi başlar ve kendilerini buldukları dinçlik ve tazelik ile gün içerisindeki bütün aktivitelerini sağlıklı bir şekilde yerine getirebilirler.

Uykunu getirmiş olduğu bu faydalar sadece ruh sağlığımızı değil fiziksel sağlığımızı da etkilemekte kalbimizi korumakta, kilomuzu dengelenmesine yardımcı olmakta bireysel fonksiyonlarımız ve birçok sağlık alanında bizlere yardımcı olmaktadır.

Yeterli ve kaliteli uykunun hafızayı güçlendirdiği problem çözme becerisini ve konsantrasyonu artırdığı bilimsel bir gerçektir.

Sağlıklı ve kaliteli bir uykunu sağlığımızı koruduğu için yaşam süresini arttırdığı ve hastalıklardan koruduğu için sağlıklı bir yaşam getirdiği bilinmektedir.

Kaliteli ve yeterli bir uyku kalp hastalıklarından korunmakta, diyabet, felç ve erken yaşlanma gibi birçok sağlık sorununu engellemektedir.

Vücudu kuvvetlendirdiği ve konsantrasyonu arttırdığı için spor tüp başarıları artırmakta, okul başarısını etkilemekte ve dikkate artırarak birçok başarıyı elde edilir hale getirmektedir.

Ayrıca uyku stres azaltmakta, pazartesi günü azaltmakta ve insanların depresyonla baş etmesini yardımcı olmaktadır.

Ayrıca uzmanlar düzenli ve kaliteli bir okulun diş sağlığını da etkilediğini ve insanı güzelleştirdiğini söylemektedir.



 

Our Score
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!