Ana Sayfa > 5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ > 5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 192-193-194-195-196-197 KOZA Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1969
Cevaplar0

5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Bir Bilim ─░nsan─▒ Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Bir Bilim ─░nsan─▒ Metni Etkinlik Cevaplar─▒


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 192-193-194-195-196-197


Haz─▒rl─▒k


1. Merak etti─činiz konular nelerdir?


Kısa Cevap :

Ben uzay ile ilgili konular─▒ merak ediyorum. Gezegenlerin nas─▒l oldu─čunu, Uzay hakk─▒nda bilgileri Birg├╝l Kara delikleri atmosfer ve d├╝nyan─▒n ├Âzellikleri gibi b├╝t├╝n konular─▒ merak ediyorum.

Uzun Cevap :

Beni merak etti─čim konular eski insanlar─▒n nas─▒l ya┼čad─▒─č─▒ , hayatlar─▒n─▒ nas─▒l devam ettirdikleri konulard─▒r.

Tarihi nas─▒l amac─▒ ge├žmi┼čte ya┼čanm─▒┼č olaylar─▒ g├╝n├╝m├╝ze aktarmak ve g├╝n├╝m├╝ze ─▒┼č─▒k tutup getiren olaylar─▒n anlam─▒n─▒ ├ž├Âz├╝mleyebilmektir.

Tarihini bilmeyen bir toplumun g├╝n├╝m├╝zde ya┼čanan olaylar─▒ anlayamad─▒─č─▒n─▒ ve anlayamad─▒─č─▒ i├žin b├╝y├╝k esneklikler yapaca─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝n├╝yorum.

Bu y├╝zden e─čer demesek olarak veya bir hobi olarak tarihle ilgilenmek istiyorum.

Bence vatan’da ve milletin seven her insan az da olsa tarihini bilmeli ve tarihine sahip ├ž─▒kmal─▒d─▒r.

Beni merak etti─čim konular sanat ve spordur.

Ge├žmi┼čten g├╝n├╝m├╝ze gelen veya g├╝n├╝m├╝zde yap─▒lm─▒┼č olan sanat eserlerini incelemek le ilgilenmek bana b├╝y├╝k keyif veriyor.

Bence her insan─▒n zevkleri vergilanlar─▒ farkl─▒ olup bu ├Ânlemlerin k─▒ymetini bilmeli ve herkese yetenekleri ve ilgisi do─črultusunda ├žal─▒┼čmalar y├╝r├╝terek topluma renk ve ba┼čar─▒ kazand─▒rmal─▒d─▒r.

Herkesin farkl─▒ alanlarda ├žal─▒┼čmalar yapmas─▒ toplumumuzu her alanda kuvvetlendirecek ve her alanda ├že┼čitli eserler ve ba┼čar─▒lar elde etmemize yard─▒mc─▒ olacakt─▒r.


2. Merak etti─činiz bir konuda nas─▒l bilgi topluyorsunuz?


Kısa Cevap :

Merak etti─čim bir konuda bilgi toplamak i├žin ├Âncelikle ailem, b├╝y├╝klerim ve ├Â─čretmenlerime soruyorum.

Daha sonra g├╝venilir olan ─░nternet sitelerinden ve kitaplardan bilgiler topluyorum.

Uzun Cevap :

Merak etti─čim bir konuda ├Âncelikle ailem ├Â─čretmenlerim gibi bilgisine g├╝vendi─čim insanlardan bilgi al─▒yor sorular sorarak onlar─▒n bilgilerinden faydalan─▒yorum.

Onlarla konu┼čtuktan sonra beni y├Ânlendirmi┼č olduklar─▒ kitap bir g├╝n ansiklopedi ve internet siteleri gibi sitelerden bilgi ediniyor, notlar al─▒yor ve gerekirse kitap okuyorum.

Bu sayede merak etti─čim konuda istedi─čim bilgileri elde etmi┼č oluyorum.

E─čer merak etti─čim konular konusuna kendimi daha ├žok geli┼čtirmek Ve daha ├žok bilgi sahibi olmak istiyorsan farkl─▒ kitap ├Ânerilerini ara┼čt─▒r─▒yor ve ├Â─črendi─čim bilgileri farkl─▒ alanlarda ara┼čt─▒rarak yeni bilgiler edinmi┼č oluyorum.

Bu bana ├žok ayr─▒ bir Ufuk ve ├žok daha derin bir bilgi hazinesi kazand─▒r─▒yor.


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 193 Cevaplar─▒


1. Etkinlik


Soru : Metinde anlam─▒n─▒ bilmedi─činiz kelimelerin anlamlar─▒n─▒ tahmin ediniz. Tahminlerinizi kelimelerin s├Âzl├╝k anlamlar─▒yla kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒n─▒z. Kelimeleri s├Âzl├╝─č├╝n├╝ze yaz─▒n─▒z. A┼ča─č─▒da bir kelimenin s├Âzl├╝kteki anlamlar─▒ yer almaktad─▒r. Bu anlamlar─▒n metinde ge├žen hangi kelimeye ait oldu─čunu bularak kelimeyi yaz─▒n─▒z. Kelimenin metinde hangi anlam─▒yla kullan─▒ld─▒─č─▒n─▒ i┼čaretleyiniz. Kelimeyi metinde kullan─▒ld─▒─č─▒ anlam─▒n─▒n d─▒┼č─▒nda iki anlam─▒yla birer c├╝mlede kullanarak yaz─▒n─▒z.


Cevap :

1. Kullan─▒lmam─▒┼č veya az kullan─▒lm─▒┼č olan, eski kar┼č─▒t─▒.

2. Olu┼č veya ├ž─▒k─▒┼č─▒ndan beri ├žok zaman ge├žmemi┼č olan.

3. En son edinilen.

4. ─░┼če hen├╝z ba┼člam─▒┼č.

5. O g├╝ne kadar s├Âylenmemi┼č, g├Âr├╝lmemi┼č, g├Âsterilmemi┼č, d├╝┼č├╝n├╝lmemi┼č olan. (metinde bu anlamda kullan─▒lm─▒┼čt─▒r)

6. Tan─▒nmayan, bilinmeyen.

7. Daha ├Âncekilerden farkl─▒ olan.

8. Eskisinin yerine gelen.

9. Biraz ├Ânce, ├žok zaman ge├žmeden.

Kelime: Yeni

al─▒┼čkanl─▒k:

tahminim: bir ┼čeye al─▒┼č─▒k olmak

s├Âzl├╝k anlam─▒:
Bir ┼čeye al─▒┼čm─▒┼č olma durumu; al─▒┼čk─▒, al─▒┼čk─▒nl─▒k, al─▒┼čm─▒┼čt─▒k, yordam, itiyat, huy
Ayr─▒nt─▒:

tahminim: detay

s├Âzl├╝k anlam─▒: Bir b├╝t├╝n├╝n ├Ânemce ikinci derecede olan ├Âgelerinden her biri; teferruat, tafsilat, detay

kaynak:

tahminim: bir ┼čeyin temeli

s├Âzl├╝k anlam─▒: Bir ┼čeyin ├ž─▒kt─▒─č─▒ yer; hazine, mebde

deney:

tahminim: belirli y├Ântemlerle yap─▒lan ara┼čt─▒rma

s├Âzl├╝k anlam─▒: Bilimsel bir ger├že─či g├Âstermek, bir yasay─▒ do─črulamak, bir varsay─▒m─▒ kan─▒tlamak amac─▒yla yap─▒lan i┼člem; tecr├╝be

g├Âzlem:

tahminim: bir ┼čeyin bir ama├ž u─črunda incelenmesi

s├Âzl├╝k anlam─▒: Bir nesnenin, olay─▒n veya bir ger├že─čin, niteliklerinin bilinmesi amac─▒yla, dikkatli ve planl─▒ olarak ele al─▒n─▒p incelenmesi; m├╝┼čahede

bulgu:

tahminim: kan─▒t, sonu├ž

s├Âzl├╝k anlam─▒: Var oldu─ču h├ólde bilinmeyeni bulup ortaya ├ž─▒karma i┼či ve bu i┼čin sonunda elde edilen ┼čey

bulu┼č:

tahminim: icat

s├Âzl├╝k anlam─▒: ─░lk defa yeni bir ┼čey yaratma; icat


Cevap :

1. c├╝mle: Bu elbiseler sand─▒─č─▒mdan daha yeni daha g├╝zeldi.
2. c├╝mle:┬áYeni bir anlay─▒┼ča at─▒lman─▒n zaman─▒ da geldi diye d├╝┼č├╝n├╝yorum.


2. Etkinlik


Soru : Metinden al─▒nan a┼ča─č─▒daki kelimeleri k├Âklerine ay─▒rarak yaz─▒n─▒z.


Cevap :

bilim :bil- im

soru : sor- u

yan─▒tlar─▒ : ya n─▒t- lar- ─▒

├žal─▒┼čma : ├žal─▒┼č- ma

sonuca : son- u├ž- a

kayna─č─▒ : kayna- k -─▒

gelin : gel- in

al─▒┼čkanl─▒klar : al─▒┼č- kan- l─▒k


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 194 Cevaplar─▒


3. Etkinlik


Soru : “O zaman gelin, bilim insan─▒ olmak i├žin neler yapmak gerekir ona bakal─▒m.” c├╝mlesindeki “gelin” kelimesini isim olarak bir c├╝mlede kullan─▒n─▒z.


Cevap :

  • Aa bak─▒n gelin arabas─▒ ge├žiyor.
  • Gelin ├žok g├╝zel g├Âr├╝n├╝yordu.
  • Gelin ve damat salona giri┼č yapmak ├╝zereydi.

4. Etkinlik


Soru : A┼ča─č─▒daki deyimleri anlamlar─▒yla e┼čle┼čtiriniz. Bo┼čta kalan anlama uygun deyimi bulmaya ├žal─▒┼č─▒n─▒z.


Cevap :

Yapaca─č─▒ndan vazge├žmemek, hi├žbir ┼čeye ald─▒rmamak, korkmamak. – pabu├ž b─▒rakmamak
Kendisinden ├╝st├╝n birinin ortaya ├ž─▒kmas─▒yla g├Âzden d├╝┼čmek. – Pabucu dama at─▒lmak
Aral─▒ks─▒z, gece g├╝nd├╝z ├žal─▒┼čmak, b├╝y├╝k ├žaba g├Âstermek. – geceyi g├╝nd├╝ze katmak


5. Etkinlik


a. ├ľzdeyi┼člerle ilgili a┼ča─č─▒da verilen bilgileri okuyunuz.


├ľzdeyi┼č

Bir d├╝┼č├╝nceyi, bir duyguyu, bir ilkeyi k─▒sa ve kesin bir bi├žimde anlatan, genellikle kim taraf─▒ndan s├Âylendi─či bilinen ├Âzl├╝ s├Âzlere ├Âzdeyi┼č denir. Atas├Âzlerinden fark─▒, s├Âyleyeninin ya da yazan─▒n bilinmesidir. ├ľzdeyi┼čler de t─▒pk─▒ atas├Âzleri gibi ya┼čanan olaylardan, g├Âzlemlerden ve deneyimlerden ├ž─▒kar─▒lan sonu├žlara, derslere dayan─▒r.


b. A┼ča─č─▒da verilen ├Âzdeyi┼člerin anlamlar─▒n─▒ yaz─▒n─▒z.


ÔÇť├ľzg├╝rl├╝k ve ba─č─▒ms─▒zl─▒k benim karakterimdir.ÔÇŁ (Mustafa Kemal Atat├╝rk)


Cevap :

Mustafa Kemal Atat├╝rk bu ├Âzdeyi┼čte hem kendinde olan ├Âzelliklerden bahsetmi┼č hemde bizlere ├Ârnek olmak istemi┼čtir. Atalar─▒m─▒z─▒n ├Âzg├╝rl├╝k ve ba─č─▒ms─▒zl─▒k huylar─▒ sayesinde ├╝lkemiz y─▒llarca ba─č─▒ms─▒zl─▒k m├╝cadelesi verebilmi┼čtir. Her vatanda┼čta bu ├Âzellikler olmakla beraber ├Âzellikle T├╝rkler tarih boyunca b├Âyle tan─▒nm─▒┼č ve ├╝n salm─▒┼člard─▒r.


ÔÇťGelece─čin g├╝vencesi, sa─člam temellere dayal─▒ e─čitime, e─čitim ise ├Â─čretmene dayal─▒d─▒r.ÔÇŁ (Mustafa Kemal Atat├╝rk)


Cevap :

Mustafa Kemal Atat├╝rk bu ├Âzdeyi┼čte e─čitimin ├Ânemine dikkat ├žekmek istemi┼čtir. E─čitim bir toplumun y├╝kselmesi ve ilerlemesi i├žin olmazsa olmazd─▒r. ─░yi bir e─čitim alm─▒┼č insanlar i├žlerinde bulunmu┼č olduklar─▒ toplumu ├žok ba┼čar─▒l─▒ seviyelere getirebilirler. Bu temeli verecek olan ki┼či ise ├Â─čretmenlerdir. ├ľ─čretmenler bu b├╝y├╝k g├Ârevi ├╝stlenen kahramanlard─▒r.


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 195 Cevaplar─▒


6. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu belirten ifadeyi i┼čaretleyiniz.


Cevap :

Bilim insanlar─▒n─▒n ├Âzellikleri ┼č─▒kk─▒n─▒ i┼čaretleyiniz.


7. Etkinlik


Soru : Metnin ana fikrini yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Metnin ana fikri; bilim insanlar─▒n─▒n deney ve g├Âzlem yaparak bulu┼člar elde etmeleridir.


8. Etkinlik


Soru : A┼ča─č─▒daki sorular─▒ metne g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


Bilim insan─▒ olmak i├žin hangi ├Âzellikleri ta┼č─▒mak gerekir?


Cevap :

Bilim insan─▒ olmak i├žin merakl─▒, ara┼čt─▒rma yapan, soru soran, deney ve g├Âzlem yapan, sab─▒rl─▒ olma ├Âzelliklerini ta┼č─▒mak gerekir.


Bilim insan─▒ neler yapar?


Cevap :

Bilim insan─▒ merak etti─či ile ilgili duydu─ču konularda ara┼čt─▒rma yaparak bilgi toplamaya ├žal─▒┼č─▒r. Deney ve g├Âzlem yapar. Konferanslarda sundum ve bazen bulu┼člar yapar.


Bilim insan─▒ sorular─▒na nas─▒l yan─▒t bulur?


Cevap :

Bilim insan─▒ sorular─▒na k├╝t├╝phaneye gidip bir g├╝n internete kaynaklar─▒ ara┼čt─▒r─▒p veya ayn─▒ konuda bilgisi olan di─čer insanlara dan─▒┼čarak yan─▒t bulur.


Bilim insan─▒ arad─▒─č─▒ yan─▒tlar─▒ bulamad─▒─č─▒nda ne yapar?


Cevap :

Bilim insan─▒ arad─▒─č─▒ yan─▒tlar─▒ bulamad─▒─č─▒nda ara┼čt─▒rma y├Ântemini de─či┼čtirir. Elde etmi┼č oldu─ču cevaplardan yola ├ž─▒karak bir bulu┼č ortaya koyabilir. Makale yay─▒nlayabilir ve konferanslarda sunum yapabilir.


├çevrenizde yapt─▒klar─▒ndan esinlendi─činiz insanlar var┬ám─▒? Sizin yapt─▒klar─▒n─▒zdan esinlenen kimseler var m─▒?┬áA├ž─▒klayarak yaz─▒n─▒z.


Cevap :

├çevrenizde yapt─▒klar─▒ndan esinlendi─čim bir├žok insan vard─▒r.

Karde┼čim arkada┼člar─▒m ve zaten ailem beni fikirlerinden yola ├ž─▒karak baz─▒ kararlar verirler.


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 196 Cevaplar─▒


9. Etkinlik


Soru : Metinden al─▒nan a┼ča─č─▒daki c├╝mleleri okuyunuz. C├╝mlelerdeki ge├ži┼č ve ba─člant─▒ ifadelerini belirleyiniz. Bu ifadelerin c├╝mleye nas─▒l bir anlam katt─▒─č─▒n─▒ a├ž─▒klayarak yaz─▒n─▒z.


ÔÇťBazen de arad─▒─č─▒ yan─▒tlar─▒ bulamayabilir. Ancak b├Âyle zamanlarda kararl─▒l─▒kla ├žal─▒┼čmaya devam eder.ÔÇŁ


Cevap :

C├╝mledeki ge├ži┼č ve ba─člant─▒ ifadesi ancakt─▒r.

Buradaki “ancak” kelimesi olumsuz bir ifadeden sonra c├╝mleye farkl─▒ bir a├ž─▒dan ba┼člam─▒┼č ve c├╝mlenin anlam─▒n─▒ ve ilerleyi┼čini de─či┼čtirmi┼čtir.


10. Etkinlik


Soru : Metnin t├╝r├╝n├╝ ve bu t├╝re ait bildi─činiz ├Âzellikleri, ├Ânceki bilgilerinizi de kullanarak yaz─▒n─▒z.


Kısa Cevap :

Metnin t├╝r├╝ bilgilendirici metindir. Bilgilendirici metinler okuyucunun bildi─či veya bilmedi─či bir konuda yeni bilgiler sa─člamay─▒ okuyan ki┼činin bilgilendirmenin ama├žland─▒─č─▒ bir metin t├╝r├╝d├╝r.

Uzun Cevap :

Okumu┼č oldu─čumuz metin t├╝r├╝ bilgilendirici metindir.

Bilgilendirici metinler okuyan ki┼čiye her zaman bilgi aktaran metinlerdir.

Okuyucular bilgilendirici metinleri okuduklar─▒ zaman ele al─▒nan konu hakk─▒nda bilgi sahibi olurlar.

Bir├žok Metin ├že┼čidi olmakla beraber bilgilendirici metinler ki┼čilere bir konu hakk─▒nda bilgi vermek amac─▒yla yaz─▒lmaktad─▒rlar.

Bu metinlerin bir├žok t├╝r├╝ ve detay seviyeleri bulunmaktad─▒r.

Bilgilendirici Metin’in amac─▒ ki┼čilere yard─▒mc─▒ olmak ve ara┼čt─▒rarak ├Â─črenmek isteyen bireylere fayda sa─člamakt─▒r.

Bilgilendirici metinlerin bir├žok t├╝r├╝ ve ├Âzellikleri de vard─▒r.

Bilgilendirici Metin’in t├╝rleri bilimsel yaz─▒lar, makaleler, tarihi yaz─▒lar, denemeler, ele┼čtiri yaz─▒lar─▒, haberler ve g├╝nl├╝k yaz─▒lar─▒d─▒r.


11. Etkinlik


Soru : A┼ča─č─▒daki c├╝mlelerde yay ayra├ž i├žlerine uygun noktalama i┼čaretlerini koyunuz.


Cevap :

Dr(. ) Pakize ARSLAN( ‘)─▒n bug├╝n ameliyat─▒ var( .)
Ona bakt─▒─č─▒mda iyilikten(, )g├╝zellikten( ,)temizlikten( ,)insanl─▒ktan ba┼čka bir ┼čey g├Ârm├╝yorum(. )
T├╝rkiye( ‘)nin tuz deposu olan Tuz G├Âl├╝( ,) ─░├ž Anadolu(‘ )da yer almaktad─▒r( .)
Babas─▒ Beren( ‘)e ( “)H├ól├ó ne duruyorsun burada( ?) ( “) dedi( .)
(” )Otuz Be┼č Ya┼č( “) ┼čiiri Cahit S─▒tk─▒ Taranc─▒( ‘)n─▒n en g├╝zel ┼čiirlerindendir(. )
Saat 13.25( ‘ )te burada olman─▒z─▒ rica ediyorum.
Ya┼čl─▒ adam s─▒rada bekleyen gence d├Ânerek( ­čÖé
(_ )O─člum( ,)bana yard─▒m eder misin(? )dedi(. )


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 197 Cevaplar─▒


12. Etkinlik


Soru : ÔÇťSonraki Derse Haz─▒rl─▒kÔÇŁ a┼čamas─▒nda edindi─činiz bilgilerden hareketle bilim ve bilim alanlar─▒nda yap─▒lan ara┼čt─▒rmalar ve bu ara┼čt─▒rmalar sonucunda ortaya ├ž─▒kan bulu┼člar─▒ d├╝┼č├╝n├╝z. Bir bilim insan─▒ olsayd─▒n─▒z bilimin hangi alan─▒nda bir bulu┼č yapard─▒n─▒z? Arkada┼člar─▒n─▒zla konu┼čunuz. Konu┼čmalar─▒n─▒zda beden dilinizi etkili bir ┼čekilde kullan─▒n─▒z. Arkada┼člar─▒n─▒z─▒n s├Âz├╝n├╝ kesmeyiniz.


Kısa Cevap :

De─čerli ├Â─čretmenim, sevgili arkada┼člar─▒m,

Ben bir bilim insan─▒ olsayd─▒m ├╝lkemin savunma alan─▒nda kendini geli┼čtirebilmesi ve ├╝lkelere g├Âz daha verebilmesi i├žin savunma alan─▒nda icatlar yapmak isterdim.

├ç├╝nk├╝ bu ├╝lkenin savunma sanayisinin geli┼čmi┼č olmas─▒ onu sava┼člardan koruyan ve d├╝┼čmanlara kar┼č─▒ g├╝├žl├╝ k─▒lan en ├Ânemli etmenlerden bir tanesidir.

Uzun Cevap :

De─čerli ├Â─čretmenim ve sevgili arkada┼člar─▒m,

─░cat yapmak zor g├Âr├╝nse de ben de bir bilim insan─▒ olsayd─▒m mutlaka icat yapmak ve ismimin tarihler boyunca an─▒lmas─▒n─▒ sa─člamak isterdim.

Ben bir bilim insan─▒ olsayd─▒m geli┼čmi┼č robotlar yapmak ve bu alanda icatlar yapmak isterdim.

Bunun gelecek a├ž─▒s─▒ndan ├žok ├Ânemli oldu─čunu ve geli┼čmi┼č ├╝lkelerin her alanda robot yapmas─▒ ve kullan─▒m a├ž─▒s─▒ndan da geli┼čmi┼č olmas─▒ gerekti─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum.


13. Etkinlik


Soru : Sonraki Derse Haz─▒rl─▒k a┼čamas─▒nda edindi─činiz bilgilerden hareketle bilim insan─▒n─▒n ta┼č─▒mas─▒ gereken ├Âzellikler hakk─▒nda bir yaz─▒ yaz─▒n─▒z. Yaz─▒n─▒z─▒ g├Âzden ge├žiriniz. G├Ârd├╝─č├╝n├╝z yaz─▒m ve noktalama yanl─▒┼člar─▒n─▒ d├╝zelttikten sonra yaz─▒n─▒z─▒ arkada┼člar─▒n─▒za okuyarak payla┼č─▒n─▒z.


Kısa Cevap :

Bilim insanlar─▒n─▒n ta┼č─▒mas─▒ gerekti─či ├Âzelliklerden ba┼čl─▒calar─▒; azimli ve disiplinli olmalar─▒, kendilerine olan ├Âzg├╝venleridir.

Bu saym─▒┼č oldu─čumuz temel ├Âzellikler her bilim insan─▒nda bulunmaktad─▒r.

Ayr─▒ca bilim insanlar─▒n─▒n ba┼čar─▒ya ula┼čmalar─▒ i├žin ├žal─▒┼čkan olmalar─▒ gerekti─či ve sorgulay─▒c─▒ olmalar─▒ da gerekmektedir.

Y─▒lmadan ├žal─▒┼čmalar yapabilir ve yeni bilgiler ├Â─črenerek inince atsam ortaya koyabilirler.

Uzun Cevap :

Bilim insanlar─▒ bilimsel y├Ântemleri kullanan ve ara┼čt─▒rmalar yaparak hem bilgi sahibi olan hem de insanl─▒─ča katk─▒da bulunmaya ├žal─▒┼čan insanlard─▒r.

Bilim insanlar─▒ tek bir alanda uzmanla┼č─▒p ├žal─▒┼čabilecekleri gibi bir├žok alanda ├žal─▒┼čabilir ve bir├žok alana ilgi duyabilirler.

─░ster tek konuda ister bir├žok konuda olsun bilim insanlar─▒ ├žok da anlaml─▒ ve bilgili ki┼čilerdir.

Bilim insanlar─▒n en dikkat ├žekici ├Âzellikleri disiplinleri, azimleri, kendilerine olan ├Âzg├╝venleri ve ├žal─▒┼čkanl─▒klar─▒d─▒r.

├ç├╝nk├╝ bir insan ne kadar zeki olursa olsun ├žal─▒┼čmad─▒k├ža, Azmi ├Âzg├╝veni olmad─▒k├ža ba┼čar─▒ya ula┼čmas─▒ m├╝mk├╝n de─čildir.

Ancak ├žal─▒┼čkanl─▒k insana kuvvetli bir azim verecek ve bu sayede onlara B├╝y├╝k ba┼čar─▒lar ve katk─▒lar sa─člayacakt─▒r.

Bilim insanlar─▒ ├žal─▒┼čkanl─▒klar─▒n yan─▒ s─▒ra kuvvetli bir Azime sahiptirler ve disiplinlidirler .

Ba┼čar─▒ya ula┼čmak isteyen her insan bir ├Âzellikle bilim insanlar─▒nda olmazsa olmazd─▒r.

Bilim insanlar─▒ yapm─▒┼č olduklar─▒ ├žal─▒┼čmalar─▒ bitirmek i├žin disiplini ve d├╝zenli bir hayat─▒n i├žerisinde olmak zorundad─▒r ve bu sayede vakitlerini de─čerlendirip ba┼čar─▒ya ula┼čabilirler.

Bilim insanlar─▒n di─čer ├Ânemli bir ├Âzelli─či ise sab─▒rl─▒ olmakt─▒r ki sab─▒rl─▒ olan insanlar yapt─▒klar─▒ bir i┼či bitirinceye kadar sabreder ve ├žal─▒┼čmalar─▒na devam ederler.

B├╝t├╝n sab─▒rl─▒ insanlar e─čer azimle m├╝cadele ederlerse mutlaka ba┼čar─▒ elde ederler.

Bilim insanlar─▒n─▒n di─čer ├Ânemli ├Âzelli─či de ara┼čt─▒rmac─▒ ve sorgulay─▒c─▒ olmalar─▒d─▒r.

Bu ├Âzellikleri sayesinde akla gelmeyecek bir├žok icat, ila├ž, hayata kolayla┼čt─▒racak bir alet ve bazen ├žok b├╝y├╝k bulu┼člar ger├žekle┼čtirebilirler.


Sonraki Derse Haz─▒rl─▒k


Soru : S─▒n─▒f─▒n─▒za Anadolu uygarl─▒klar─▒ ve bu uygarl─▒klar─▒n in┼ča ettikleri yerlere ait g├Ârseller getiriniz.


Cevap :

“5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 192-193-194-195-196-197 Cevaplar─▒”



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!