Ana Sayfa > 5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ > 5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 206-208-209-210-211 KOZA Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1969
Cevaplar0

5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Ku┼člu Mektuplar Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Ku┼člu Mektuplar Metni Etkinlik Cevaplar─▒


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 206-208-209-210-211


Haz─▒rl─▒k


Soru : Daha ├Ânce trenle hi├ž seyahat ettiniz mi? Ettiyseniz ya┼čad─▒klar─▒n─▒z─▒ anlat─▒n─▒z. Etmediyseniz trenle yolculuk yapmak isteyip istemeyece─činizi nedenleriyle a├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap :

Daha ├Ânce hi├ž trenle seyahat etmedim.

Trenle seyahat etmeyi ├žok istiyorum. Di─čer ara├žlardan farkl─▒ oldu─ču i├žin nas─▒l bir his oldu─čunu, ne kadar h─▒zl─▒ gitti─čini ve i├žerisinde yolculuk etmenin nas─▒l bir his oldu─čunu merak ediyorum.


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 208 Cevaplar─▒


1. Etkinlik


Soru : A┼ča─č─▒da metinde ge├žen baz─▒ kelimelerin anlamlar─▒ verilmi┼čtir. Anlamlar─▒ ilgili olduklar─▒ kelimelerle e┼čle┼čtiriniz. Anlam─▒n─▒ ├Â─črendi─činiz kelimeleri birer c├╝mlede kullanarak defterinize yaz─▒n─▒z.


Cevap :

1. Tramvay sürücüsü. vatman
2. Tren tramvay vb. ta┼č─▒tlarda tekerleklerin ├╝zerinde hareket etti─či demirden yol.┬áray
3. Posta paras─▒ kar┼č─▒l─▒─č─▒ mektup zarf─▒, kartpostallara yap─▒┼čt─▒r─▒lan, bas─▒l─▒ k├╝├ž├╝k k├ó─č─▒t par├žas─▒.┬ápul
4. ─░├žine mektup veya ba┼čka k├ó─č─▒tlar konulan k├ó─č─▒ttan kese.┬ázarf
5. ┼×ehirlerde yol ├╝zerinde d├Â┼čenmi┼č ├Âzel raylarda hareket eden yolcu ta┼č─▒t─▒.┬átramvay

  • Vatman tramvay─▒ b├╝y├╝k bir ustal─▒kla kullan─▒yordu.
  • Tramvay raylar─▒n ├╝zerinde h─▒zl─▒ca ilerliyordu.
  • Farkl─▒ renklerden olu┼čan bir pul koleksiyonum var.
  • Senin i├žin en g├╝zel zarf─▒ se├žmek istiyorum.
  • ─░lk defa bir tramvaya binecek olmam beni ├žok heyecanland─▒r─▒yordu.

2. Etkinlik


Soru : ÔÇťKu┼člu MektuplarÔÇŁ metnine farkl─▒ iki ba┼čl─▒k belirleyerek bu ba┼čl─▒klar─▒ ve ba┼čl─▒klar─▒ se├žme nedenlerinizi yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Birinci ba┼čl─▒─č─▒m : Mektup
Bu ba┼čl─▒─č─▒ se├žme nedenim : ┼čiir mektuplarla alakal─▒ oldu─ču i├žin bu ba┼čl─▒─č─▒ se├žtim.

─░kinci ba┼čl─▒─č─▒m : Uzaktan Gelen Mektup
Bu ba┼čl─▒─č─▒ se├žme nedenim : ┼čiirde uzaklar, hasret ve mektup temas─▒ i┼členildi─či i├žin bu ba┼čl─▒─č─▒ se├žtim.


3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana duygusunu yaz─▒n─▒z.


Cevap :

Metnin konusu :  Mektup istemi

Metnin ana duygusu : Hasret


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 209 Cevaplar─▒


4. Etkinlik


Soru : A┼ča─č─▒daki sorular─▒ ┼čiire g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


┼×air kimden istekte bulunuyor?


Cevap :

┼×air postac─▒dan istekte bulunuyor.


┼×air, hangi t├╝r mektuplar─▒n kendisine gelmesini istiyor?


Cevap :

┼×air, ku┼člu mektuplar, tramvayl─▒ mektuplar, ─▒sl─▒k ├žalan mektuplar ve kimsenin yazm─▒┼č olmad─▒─č─▒ mektuplar─▒n kendisine gelmesini istiyor.


“Ku┼člu mektuplar” ifadesinden ne anl─▒yorsunuz?


Cevap :

“Ku┼člu mektuplar” ifadesinden posta g├╝vercinlerinin getirmi┼č oldu─ču mektuplar─▒ anl─▒yorum.


Size g├Âre ┼čiirde hangi duygular ├Ân plandad─▒r?


Cevap :

Bana g├Âre ┼čiirde hasret, yaln─▒zl─▒k ve ├ťmit duygular─▒ ├Ân plandad─▒r.


5. Etkinlik


Soru : ┼×iirde, i├žinde te┼čhis (ki┼čile┼čtirme) sanat─▒n─▒n ge├žti─či dizeleri a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z. Bu dizelerde te┼čhis sanat─▒n─▒n nas─▒l yap─▒ld─▒─č─▒n─▒ da kar┼č─▒lar─▒na yaz─▒n─▒z.


Cevap :

“Bana ─▒sl─▒k ├žalan mektuplar getir

┼×ark─▒ s├Âyleyen mektuplar getir” ifadelerinde ─▒sl─▒k ├žalma ve ┼čark─▒ s├Âyleme ├Âzellikleri bir insana aitken mektuptan istenerek ki┼čiselle┼čtirme yap─▒lm─▒┼čt─▒r.


6. Etkinlik


Soru : ┼×iirden al─▒nan a┼ča─č─▒daki dizede alt─▒ ├žizili kelimenin hangi anlam─▒yla kullan─▒ld─▒─č─▒n─▒ i┼čaretleyiniz.


B─▒rak─▒ver vatman amcan─▒n ├Ân├╝ne


Cevap :

Terim anlam


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 210 Cevaplar─▒


7. Etkinlik


Soru : A┼ča─č─▒daki g├Ârsellerde ZeynepÔÇÖin giysi al─▒┼čveri┼čiyle ilgili i┼člem basamaklar─▒ kar─▒┼č─▒k h├ólde verilmi┼čtir. Bunlar─▒ s─▒raya koyarak numaraland─▒r─▒n─▒z. Ard─▒ndan size al─▒nan bir e┼čyan─▒n al─▒┼čveri┼č s├╝recindeki i┼člem basamaklar─▒n─▒ ZeynepÔÇÖin ya┼čad─▒klar─▒ndan hareketle s─▒ralayarak a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z. Zeynep’in y├╝z ifadelerinden hareketle duygu de─či┼čimini a├ž─▒klay─▒n─▒z.


Kısa Cevap :

1-4-2-5-6-3

Al─▒┼čveri┼č i├žin annem veya babam ile birlikte al─▒┼čveri┼č ma─čazas─▒na gideriz. ─░stedi─čim ┼čeyi se├žer, dener ve paras─▒n─▒ vererek evimize gideriz. Se├žim konusunda anne ve babam bana yard─▒mc─▒ olurlar.

Zeynep elbiselerini kendine k├╝├ž├╝k geldi─čini g├Âr├╝nce ┼ča┼č─▒rm─▒┼č ve ailesini ┼ča┼čk─▒nl─▒k ile ├╝z├╝nt├╝s├╝n├╝ ifade etmek i├žin elbiselerini k├╝├ž├╝ld├╝─č├╝n├╝ g├Âstermi┼čtir.

Daha sonra ailesiyle beraber al─▒┼čveri┼č yapt─▒─č─▒ i├žin mutlu k─▒yafet se├žiminde karars─▒z ve ┼ča┼čk─▒n kendine k─▒yafetleri al─▒nca ise mutludur.

Uzun Cevap :

Okul ihtiya├žlar─▒m─▒ almak i├žin annem ile birlikte k─▒rtasiyeye gittim.

K─▒rtasiyede ihtiya├ž listemi orada ├žal─▒┼čana verdim. Almak istedi─čim ┼čeylerin rengini ve ┼čekillerini annem ile beraber se├žtik.

─░htiya├žlar─▒m─▒ ald─▒ktan sonra annem bana ho┼čuma gidecek ve kullanmak isteyece─čim kitap, silgi veya defter gibi bir ┼čey alabilece─čimi de s├Âyledi.

Kendime g├╝zel bir kalem se├žtim. Annem paray─▒ ├Âdedi ve evimize geldik.

Zeynep elbiseleri k├╝├ž├╝ld├╝─č├╝ i├žin ┼ča┼čk─▒n, al─▒┼čveri┼č esnas─▒nda d├╝┼č├╝nceli ve karars─▒z, al─▒┼čveri┼č yapt─▒ktan sonra ise ├╝zerine olan k─▒yafetler ald─▒─č─▒ i├žin mutludur.


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 211 Cevaplar─▒


8. Etkinlik


Eski ├ža─člarda insanlar dumanla, g├╝vercinlerle haberle┼čmeye ├žal─▒┼č─▒rken g├╝n├╝m├╝z insan─▒ ├žok daha h─▒zl─▒ ve kolay bir y├Ântemle haberle┼čebilmektedir. ├ľzellikle internetin geli┼čmesiyle haberle┼čme ileri bir boyuta ta┼č─▒nm─▒┼čt─▒r. Bir zamanlar─▒n yayg─▒n kitle ileti┼čim ara├žlar─▒nda da farkl─▒l─▒klar mevcuttur. Gazete, dergi, bro┼č├╝r gibi bas─▒l─▒ ileti┼čim ara├žlar─▒ yerini gittik├že dijital i├žeriklere b─▒rakmaktad─▒r.


Soru : “Sonraki Derse Haz─▒rl─▒k” a┼čamas─▒nda yapt─▒─č─▒n─▒z ara┼čt─▒rman─▒n sonu├žlar─▒n─▒ da kullanarak gelecekte ileti┼čim ara├žlar─▒nda olabilecek de─či┼čiklikler hakk─▒nda konu┼čunuz. Konu┼čman─▒zda konu d─▒┼č─▒na ├ž─▒kmamaya dikkat ederek kelimeleri anlamlar─▒na uygun kullan─▒n─▒z. Ayr─▒ca dilimize hen├╝z yerle┼čmemi┼č yabanc─▒ kelimeler yerine T├╝rk├želerini kullanmaya ├Âzen g├Âsteriniz.


Kısa Cevap :

Eskiden insanlar posta g├╝vercinleri gibi zor y├Ântemlerle ileti┼čim kursalarda ┼ču anda ileti┼čim olduk├ža h─▒zl─▒ bir seviyeye varm─▒┼čt─▒r.

G├╝n├╝m├╝zde ak─▒ll─▒ telefon, bilgisayar ve tablet ile yurt d─▒┼č─▒nda olan bir ki┼či ile bile kolayca ileti┼čim kurabilir ve istedi─čimiz bilgileri elde edebiliriz.

Gelecekte d├╝┼č├╝ncelerimizi yazmadan ve konu┼čmadan birinin beline do─črudan g├Ândererek ileti┼čim kurabilece─čimizi d├╝┼č├╝n├╝lmektedir.

Uzun Cevap :

Eski insanlar birbirlerine ula┼čabilmek, ileti┼čim sa─člayabilmek ve haber alabilmek i├žin uzak yollar gitmek zorundayd─▒.

Ate┼č yakma, mektup g├Ânderme ve posta g├╝vercinleri gibi ileti┼čim y├Ântemleri kullan─▒lsa da g├╝n├╝m├╝zdeki h─▒za ula┼čamazd─▒.

G├╝n├╝m├╝zde kullanm─▒┼č oldu─čunuz bir ak─▒ll─▒ telefon ile bile istedi─čimiz ki┼čiyi arayabilir, internette ula┼čabilir, oyun oynayabilir ve indirdi─čimiz uygulamalarla bir├žok iste─čimizi ger├žekle┼čtirebiliriz.

Her ge├žen g├╝n ileti┼čim daha da h─▒zland─▒─č─▒ gibi bundan birka├ž y─▒l sonra bile internetin ve ileti┼čimi daha da h─▒zlanaca─č─▒ d├╝┼č├╝n├╝l├╝yor.

Ge├žmi┼čte sadece tan─▒nan insanlar ve politikac─▒lar platformlara sahipken ┼ču anda dileyen herkes bir platform kurabiliyor.

├ľn├╝m├╝zdeki y─▒llarda ileti┼čim daha da ilerleyecek ve art─▒r─▒lm─▒┼č ger├žeklik denen ileti┼čim ┼čekline ula┼čaca─č─▒m─▒z d├╝┼č├╝n├╝l├╝yor.

Bu sistemde ger├žek d├╝nyadan al─▒nan g├Âr├╝nt├╝lerle say─▒sal g├Âr├╝nt├╝ler inan─▒lmaz bir ger├žeklikle ba─član─▒yor.

Akl─▒m─▒za gelen basit uygulamalar bile yans─▒t─▒lan bilgisayar g├Âr├╝nt├╝leri ile ger├žeklik hissi verebiliyor.

Ve bilim adamlar─▒ yaz─▒ ve konu┼čma olmadan insanlar─▒n beyin frekanslar─▒ ile birbirlerine ileti┼čim g├Ânderebilecekleri g├╝nleri planl─▒yor ve bunun i├žin ├žal─▒┼č─▒yorlar.


9. Etkinlik


Soru : Sevdi─činiz bir ileti┼čim arac─▒n─▒ anlatan k─▒sa bir ┼čiir yaz─▒n─▒z. ┼×iirinizin i├žeri─čine uygun bir ba┼čl─▒k belirleyiniz. ┼×iirinizi bitirdikten sonra arkada┼člar─▒n─▒za okuyunuz. ┼×iirinizi ├Â─čretmeninizin kontrol├╝nde s─▒n─▒f ya da okul panosunda sergileyiniz.


Kısa Cevap :

─░nternet

─░stenen her bilgiye

Eri┼čtirir internet

Bilgi, beceri ve g├╝c├╝

Geli┼čtirir internet

 

─░stenen her bilgiyi ├Âne serer internet

Do─čru kullanana kar

Yanl─▒┼č kullanana D├╝nya zarar

Verebilir internet

Uzun Cevap :

─░nternet

Bilgisayar sonra internet

─░nsanlar─▒n hepsinin evine giren internet

Fayda isteyene fayda

D├╝┼č├╝nmeyene nice zarar veren ┼čeydir internet

 

Teknoloji g├╝zeldir g├╝zel kullanan─▒n elinde

─░nsan ne beklerse onu verir internet

Sen bilim i├žin dokun

Bilgiye ula┼čmak i├žin

├çal─▒┼č oku ara┼čt─▒r elinde bak internet

 

Eskiden ne zordu bir┼čeyleri ├Â─črenmek

├çal─▒┼čmak gerekirdi ele ge├žmezdi her ┼čeyi bilmek

┼×imdi yeter ki i┼čte bilgi elinin ├Ân├╝nde

Bu f─▒rsat─▒ f─▒rsat bil, bolca ├žal─▒┼čmak gerek

 

─░leti┼čim ve filmi izlesende nette

Sak─▒n kopma ger├žekten, ailen ve sevdiklerinle

Her┼čeye zaman ay─▒r fark─▒nda ol

Hem teknolojiyle mutlu ol hemde sosyal ya┼čamlan


Sonraki Derse Haz─▒rl─▒k


Soru : Robotlar─▒n g├╝n├╝m├╝zde ne t├╝r i┼člerde kullan─▒ld─▒klar─▒n─▒ g├╝venilir kaynaklardan ara┼čt─▒r─▒n─▒z.


Cevap :

Robotlar g├╝n├╝m├╝zde bir├žok alanda kullan─▒lmaktad─▒r.

Robotlar end├╝striyel, operasyonel, t─▒p ve sa─čl─▒k alan─▒nda, e─čitim ve ara┼čt─▒rma alan─▒nda, e─člence alan─▒nda tar─▒m ve hayvanc─▒l─▒k alan─▒nda ve ula┼č─▒m alan─▒nda kullan─▒lmaktad─▒r.



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!