Ana Sayfa > 5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ > 5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 218-219-220 KOZA Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1969
Cevaplar0

5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ 7. Tema ├ľl├žme ve De─čerlendirme Sorular─▒ Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 218, 219, 220


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ 7. Tema ├ľl├žme ve De─čerlendirme Sorular─▒ Etkinlik Cevaplar─▒


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 218-219-220


AYAK ─░ZLER─░N─░N ESRARI

Fenton Rumplemayer (Fent─▒n Ramp─▒lmey─▒r) New York (Niv York) Do─ča Tarihi M├╝zesi’nin kap─▒s─▒ndan girdi, dan─▒┼čma masas─▒n─▒n yan─▒nda duran g├Ârevliye el sallad─▒. M├╝zedeki herkes FentonÔÇÖ─▒ tan─▒rd─▒. Annesi ile babas─▒ m├╝zede fosil bilimci olarak ├žal─▒┼č─▒yordu. Yani i┼čleri m├╝zedeki dinozor kemiklerini incelemek ve onlar─▒ bir araya getirmekti. Fenton kendini bildi bileli m├╝zeye gelip giderdi. Orada, dinozor iskeletlerini ├žizerek saatler ge├žirmi┼čti. M├╝zedeki dinozorlar─▒n her birini ezbere biliyordu. Bug├╝n okulun son g├╝n├╝yd├╝. Fenton uzun ve s─▒cak yaz g├╝nlerini so─čuk ve karanl─▒k salonlarda resim yaparak ge├žirmek i├žin can at─▒yordu. FentonÔÇÖa sorarsan─▒z m├╝ze d├╝nyan─▒n en g├╝zel yeriydi. B├╝y├╝y├╝nce ne olaca─č─▒na ├žoktan karar vermi┼čti: D├╝nyan─▒n en ├╝nl├╝ dinozor uzman─▒… Dinozorlar─▒n yan─▒na gitmeden ├Ânce laboratuvara u─čray─▒p annesiyle babas─▒na m├╝zeye geldi─čini s├Âylemesi gerekiyordu. Fenton ├Ânce m├╝zenin hediyelik e┼čya sat─▒lan b├Âl├╝m├╝nden ve ard─▒ndan da g├Âkta┼č─▒ odas─▒ndan ge├žerek ikinci kata ├ž─▒kan merdivenleri t─▒rmand─▒. ├ťst├╝nde “├ľZEL M├ťZE G├ľREVL─░LER─░NDEN BA┼×KASI G─░REMEZ” yazan a─č─▒r kap─▒y─▒ iterek i├žeri girdi─činde annesi ile babas─▒n─▒, ├╝zerinde k├╝├ž├╝k kemiklerden olu┼čan bir y─▒─č─▒n bulunan masaya e─čilmi┼č buldu. (ÔÇŽ)

B.B. CALHOUN (B. B. Kalhun) ├çeviren: ├ľzlem ├ľZBAL (K─▒salt─▒lm─▒┼čt─▒r.)


1-6. sorular─▒ metne g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


1. Metinde Fenton, hangi ├Âzelli─čiyle ├Âne ├ž─▒kmaktad─▒r.


A) S─▒k─▒lgan olmas─▒
B) Heyecanl─▒ olmas─▒
C) Kararl─▒ olmas─▒
D) Maceraperest olmas─▒


2. FentonÔÇÖ─▒n annesi ve babas─▒ m├╝zede ne i┼č yap─▒yorlar?


A) Fosil bilimci olarak ├žal─▒┼č─▒yorlar.
B) M├╝zede idari i┼čler yap─▒yorlar.
C) M├╝zede g├╝venlik i┼člerine bak─▒yorlar.
D) M├╝zede rehberlik yap─▒yorlar.


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 219 Cevaplar─▒


3. Fenton yaz g├╝nlerini nas─▒l ge├žirmeyi planl─▒yor?


A) Annesi ve babas─▒yla birlikte ├žal─▒┼čarak
B) M├╝zede dinozor kemiklerini s─▒n─▒fland─▒rarak
C) M├╝zede hediyelik e┼čya tasarlayarak
D) M├╝zede resim yaparak


4. Metne g├Âre Fenton a┼ča─č─▒daki kavram ├žiftlerinden hangisine ilgi duymaktad─▒r?


A) Bilim-Spor
B) Sanat-Bilim
C) Tarih-Spor
D) Tarih-Turizm


5. Fenton’─▒n yerinde siz olsayd─▒n─▒z, b├Âyle bir m├╝zede neler yapmak isterdiniz?


Cevap :

Fenton’ un yerinde ben olsayd─▒m, b├Âyle bir m├╝zede bende onun gibi dinozorlar─▒ incelemek ve haklar─▒nda b├╝y├╝k ├žal─▒┼čmalar yapmak isterdim.


6. ÔÇťKararÔÇŁ kelimesini metinde bulunuz. Kelimenin a┼ča─č─▒daki anlamlar─▒ndan hangisinde kullan─▒ld─▒─č─▒n─▒┬ái┼čaretleyiniz.


Cevap :

Bir i┼č veya sorun hakk─▒nda d├╝┼č├╝n├╝lerek verilen kesin yarg─▒. Ôťô
Herhangi bir durum i├žin tart─▒┼č─▒larak verilen kesin yarg─▒, h├╝k├╝m.
Bu yarg─▒y─▒ bildiren belge.
De─či┼čmeyen, d├╝zenli durum, d├╝zenlilik, y├Ântemlilik.
Tam ├Âl├ž├╝s├╝nde, ne az ne ├žok.
T├╝rk m├╝zi─činde, taksim yaparken ana makama d├Ân├╝┼č.


7. A┼ča─č─▒da verilen kelimelerden t├╝remi┼č olanlar─▒n ba┼č─▒ndaki kutucu─ču i┼čaretleyiniz.


Cevap :

bilgi┬á Ôťô

dengeli Ôťô

evli Ôťô

g├Â├žmen Ôťô

g├Âzl├╝k├ž├╝ Ôťô

mutluluk Ôťô

├Â─čretmen Ôťô

yazar Ôťô

yorgun Ôťô


5. S─▒n─▒f T├╝rk├že KOZA Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 220 Cevaplar─▒


8. C├╝mlelerdeki noktal─▒ yerleri a┼ča─č─▒da verilen kelimelerden uygun olanla tamamlay─▒n─▒z.


(edu-gov-org-g├╝venli)


Cevap :

g├╝venli olmayan sitelerden resim, video, dosya veya program indirmemeliyiz.
ÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôgovÔÇôÔÇôÔÇôÔÇô uzant─▒s─▒ genel a─č sitesinin devlet kurumlar─▒na ait oldu─čunu g├Âsterir.
ÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôeduÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôÔÇôÔÇô uzant─▒s─▒ genel a─č sitesinin ├╝niversitelere ait oldu─čunu g├Âsterir.


9. A┼ča─č─▒daki resimlere uygun deyimler yaz─▒n─▒z. Bu deyimlerin anlamlar─▒n─▒ altlar─▒na yaz─▒n─▒z.


Cevap :

El ├ťst├╝nde Tutmak

Anlam─▒: bir kimseye ├žok sayg─▒ ve sevgi g├Âstermek

Avucunu Yalamak

Anlam─▒: umdu─čunu ele ge├žirememek

Ununu elemek, ele─čini asmak

Anlam─▒: geri kalan ├Âmr├╝ s├╝resince yapacak ├Ânemli bir i┼či kalmamak” anlam─▒nda kullan─▒lan bir s├Âz


10. “Bilim ve Teknoloji” temas─▒ndaki yazma ├žal─▒┼čmalar─▒n─▒z─▒ a┼ča─č─▒daki ├Âl├ž├╝tlere g├Âre de─čerlendiriniz.


Cevap :

Yazma konumu belirledim. Ôťô┬á
Konumu belirledikten sonra bir taslak olu┼čturdum. Ôťô
Hik├óye edici metinlerde, hik├óye unsurlar─▒n─▒ konuya ba─čl─▒ olarak belirledim. Ôťô
Yaz─▒lar─▒mda giri┼č, geli┼čme ve sonu├ž b├Âl├╝mlerini nas─▒l i┼čleyece─čimi belirledim. Ôťô
Taslak olu┼čturduktan sonra yaz─▒mda ├ž─▒karmak istedi─čim yerleri belirledim. Ôťô
Yaz─▒m─▒ d├╝zenlerken eklemek istedi─čim bilgi ve ifadeleri g├Âzden ge├žirdim. Ôťô
Yaz─▒mda noktalama i┼čaretlerini do─čru yerde kulland─▒m. Ôťô
Yaz─▒mda sat─▒r sonlar─▒na s─▒─čmayan kelimeleri do─čru yerden b├Âld├╝m. Ôťô
Yaz─▒m─▒ g├Âzden ge├žirerek varsa yapt─▒─č─▒m yanl─▒┼člar─▒ belirleyip d├╝zelttim. Ôťô



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!