Ana Sayfa > 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı > 8. Sınıf Din Kültürü Meb Yayınları Kitabı Sayfa 97-98

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Yüzbaşı
Konular1109
Cevaplar0

8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) İstişareye Önem Vermesi Cevapları Sayfa 97, 98


Hz. Muhammed’in (s.a.v.) İstişareye Önem Vermesi Cevapları


8. Sınıf Din Kültürü Meb Yayınları Kitabı Sayfa 97-98


Soru : “Danışan dağı aşmış, danışmayan düz yolda şaşmış.” atasözünde anlatılmak istenen sizce nedir?


Kısa Cevap : ““Danışan dağı aşmış, danışmayan düz yolda şaşmış.” atasözünde anlatılmak istenen sizce nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Danışan dağı aşmış , danışmayan düz yolda şaşmış .” atasözünde anlatılmak istenen bence daha sağlıklı kararlar vereceğidir.

İnsan hayatı boyunca küçük ya da büyük kararlar alır ve mutlaka bazı şeyleri düşünerek o şeylerin olması yolunda çaba sarf eder.

Yapacağımız her işte danışmaya önem vermek ve istişareyi ön planda tutmak deneyim sahibi insanlardan fikir almak başarısız olma riskimizi azaltacaktır.

Bazen bir şeyler konusunda çok iyi düşündüğümüzü sansak da daha deneyimli insanlarla konuştuğumuzda onların da haklı olabileceğini ve onların çıkarımlarından yararlanarak onların düşmüş olduğu hataya düşmemiş oluruz.

Ayrıca istişare etmedi insanın kibrini kırması ve hata yapmasını azaltması vardır ki bu da insanın daha başarılı ve daha güçlü yapar.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem kendisine vahiy inmesine rağmen sahabelerle istişare etmiş ve bu konuda ayet-i Kerime inerek istişareye teşvik etmiştir.


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Meb Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


BİLİYOR MUSUNUZ?


Hz. Muhammed’in (s.a.v.) hayatından istişare örnekleri:

Hz. Muhammed (s.a.v), önceleri mescitte bulunan bir hurma kütüğüne dayanarak hutbelerini ayakta verirdi. Zamanla cemaat kalabalıklaştı. Müslümanların Hz. Peygamberi daha iyi görebilecek ve duyabilecek yüksekçe bir yere ihtiyaç duyduğunu gören ashâbdan Temîm ed-Dârî, ona bir minber yapmayı önerdi. Bu öneriyi ashabıyla istişare eden Hz. Peygamber, amcası Abbâs’ın kölesi Minâ’ya üç basamaktan ibaret sade bir minber yaptırdı.

(bk. Dârimî, Mukaddime, 6.)

Hz. Peygambere, Bedir savaşı zaferle sona erdiğinde esirler getirildi. Hz. Muhammed (s.a.v.) “Bu esirler hakkında ne diyorsunuz?” diye sorarak ashâbıyla istişare etmişti. Sonuçta Hz. Ebû Bekir’in (r.a.) görüşünü benimsemiş, okuma yazma bilenlerin on Müslümana öğretmeleri karşılığında serbest bırakmıştı.

(bk. Ebû Dâvûd, Cihâd, 121.)


YAZALIM


Soru : Size göre okulunuzdaki en önemli üç sorun nedir? Bu sorunların çözümü ile ilgili önerileriniz nelerdir? Yazınız.


Kısa Cevap : “Size göre okulunuzdaki en önemli üç sorun nedir? Bu sorunların çözümü ile ilgili önerileriniz nelerdir? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda benim için en önemli olan 3 sorun ve bu konu hakkındaki düşündüğüm çözüm önerileri

  1. Okuldaki kantinde bir şeyler almak için sıra beklerken büyüklerin önümüze geçmesi ve  istediklerimizi alamamamız: çözüm olarak nöbetçi öğretmen öğrencileri sıraya koyabilir ve böyle durumlarda küçüklere öncelik tanınabilir
  2. Öğretmenlere karşı saygısız hareketlerin yapılması: çözüm olarak bu konuda öğrenciler bilinçlendirilmeli , buna devam eden öğrencilerin velileri çağrılarak uyarılmalı
  3. Sınıf içerisinde çok fazla ses olması: en sessiz sınıfa ödül gibi teşviklerle bu sağlanmalıdır.


 

Our Score
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!