Ana Sayfa > 8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ > 8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 30-33-34-35-36-37 Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1969
Cevaplar0

8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ T├╝rk├ženin S├Âz Denizinde-Sevmek Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ T├╝rk├ženin S├Âz Denizinde-Sevmek Metni Etkinlik Cevaplar─▒


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 30-33-34-35-36-37


“8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 30-33-34-35-36-37 Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k”


Soru : ─░nsanlar─▒n konu┼čurken kulland─▒─č─▒ kelimeler bize o ki┼či hakk─▒nda ne t├╝r bilgiler verir? D├╝┼č├╝ncelerinizi s├Âyleyiniz.


K─▒sa Cevap : “─░nsanlar─▒n konu┼čurken kulland─▒─č─▒ kelimeler bize o ki┼či hakk─▒nda ne t├╝r bilgiler verir? D├╝┼č├╝ncelerinizi s├Âyleyiniz.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Bence bir insanla konu┼čurken onun kulland─▒─č─▒ kelimeler ahlak─▒n─▒, karakterini, k├╝lt├╝r seviyesini ortaya koyar.

Verdi─činiz sorulara nas─▒l cevap verdi─či ve sizin duygular─▒n─▒z kar┼č─▒s─▒nda nas─▒l konu┼čup tepki verdi─či o insan─▒n nas─▒l bir insan oldu─čunu g├Âsterir.

Hepimiz ├Âzellikle sinirli oldu─čumuz zamanlarda bilin├žalt─▒m─▒zdaki duygu ve d├╝┼č├╝nceleri a├ž─▒k├ža s├Âylemek zorunda kal─▒r─▒z. Veya ├Âfkelendi─čimiz zaman kulland─▒─č─▒m─▒z kelimeler ahlak seviyemizi ve neler yapabilece─čimizi g├Âsterir.

Sizin sorular─▒n─▒za veya konu┼čmalar─▒n─▒za kar┼č─▒ dinleme ┼čekli, kullanm─▒┼č oldu─ču kelimeler de b├╝y├╝k ipu├žlar─▒d─▒r.

Belirli bir zaman konu┼čarak kar┼č─▒m─▒zdaki insan─▒ b├╝y├╝k hoca tan─▒yabilir b├Âylece ili┼čkimizi ona g├Âre d├╝zenleyebiliriz.


T├╝rk├ženin S├Âz Denizinde-Sevmek┬á

Ben gelmedim dava i├žin
Benim i┼čim sevi i├žin
dizeleriyle y├╝zy─▒llar ├Âtesinden seslenen Yunus Emre bir ba┼čka ┼čiirinde;
Sevelim sevilelim
D├╝nya kimseye kalmaz.
diyor; d├╝nyan─▒n ge├žicili─či kar┼č─▒s─▒nda sevmenin, sevilmenin daha ├Ânemli oldu─čunu vurguluyor.
Ozan─▒m─▒z Karacao─član,
K─▒namazlar g├╝zel sevse yi─čidi,
G├╝zel sevmek ko├ž yi─čide ar de─čil. diyerek g├╝zel seven yi─čidin k─▒nanamayaca─č─▒n─▒, sevmenin utan─▒lacak bir ┼čey olmad─▒─č─▒n─▒ dile getiriyor.

Sait Faik de her ┼čeyin bir insan─▒ sevmekle ba┼člayaca─č─▒n─▒ s├Âyl├╝yor…* Edebiyat─▒m─▒zdan pek ├žok ba┼čka ├Ârnek verilebilir… Say─▒s─▒z sanat├ž─▒m─▒z─▒n, say─▒s─▒z eserinde say─▒lamayacak kadar ├žok kulland─▒─č─▒ sevi, sevgi, sevgili, sevim, sevimli, sevin├ž, sevin├žli gibi s├Âzlerimiz, en eski d├Ânemlerinden bu yana y├╝zlerce y─▒ld─▒r T├╝rk├žemizde var olan sevmek s├Âz├╝ne dayanmaktad─▒r.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 31 Cevaplar─▒


─░lk yaz─▒l─▒ kaynaklar─▒m─▒zda seb- bi├žiminde ge├žer bu s├Âz├╝m├╝z… Eb s├Âz├╝n├╝n ev, sab s├Âz├╝n├╝n sav olmas─▒ gibi seb- s├Âz├╝ de T├╝rkiye T├╝rk├žesinde de sevmek bi├žiminde de─či┼čmi┼čtir. Bu ses de─či┼čikli─činin T├╝rk leh├želerinde farkl─▒ bi├žimlerde ya┼čanmas─▒ sonucunda sevmek s├Âz├╝ T├╝rk yaz─▒ dillerinde ve leh├želerinde de─či┼čik bi├žimlerde kullan─▒lmaktad─▒r. Farkl─▒ s├Âzlermi┼č gibi g├Âr├╝nse de b├╝t├╝n bu bi├žimler Eski T├╝rk├že d├Ânemindeki seb- k├Âk├╝ne dayanmaktad─▒r.

T├╝rk Dil Kurumu taraf─▒ndan yay─▒mlanan T├╝rk├že S├Âzl├╝kÔÇÖe g├Âre sevmek s├Âz├╝ T├╝rkiye T├╝rk├žesinde ÔÇśSevgi ve ba─čl─▒l─▒k duymak.ÔÇÖ, ÔÇśBirine sevgiyle ba─članmak, g├Ân├╝l vermek.ÔÇÖ, ÔÇś├çok ho┼članmak.ÔÇÖ, ÔÇśOk┼čamak.ÔÇÖ, ÔÇśYerini, ┼čartlar─▒n─▒ uygun bulmak.ÔÇÖ gibi be┼č ayr─▒ anlamda kullan─▒lmaktad─▒r. Bu anlamlardan ÔÇśYerini ┼čartlar─▒n─▒ uygun bulmakÔÇÖ insanlar i├žin oldu─ču kadar bitkiler ve hayvanlar i├žin de s├Âz konusu olabilmektedir. ├ľrne─čin, bir insan─▒n s─▒cak yeri tercih etmesi, bir ├ži├že─čin g├╝ne┼čli yerde daha h─▒zl─▒ b├╝y├╝mesi sevmek s├Âz├╝n├╝n yerini, ┼čartlar─▒n─▒ uygun bulmak anlam─▒yla kullan─▒lmas─▒d─▒r.

T├╝rk├žede sev- k├Âk├╝nden t├╝retilmi┼č pek ├žok s├Âz├╝m├╝z bulunmaktad─▒r: Sevecen, ÔÇśac─▒yarak ve koruyarak sevenÔÇÖ anlam─▒ndad─▒r. Yabanc─▒ k├Âkenli ┼čefk├ótli ve m├╝┼čfik de ayn─▒ anlamdad─▒r. Sevecenlik ise ÔÇśac─▒yarak ve koruyarak sevmeÔÇÖ kar┼č─▒l─▒─č─▒ndad─▒r. Sever s├Âz├╝, bar─▒┼čsever, ├ži├žeksever, dilsever, hay─▒rsever, vatansever, yard─▒msever, yurtsever gibi pek ├žok birle┼čik s├Âzde seven kimse i├žin kullan─▒l─▒rken severlik s├Âz├╝ de sever olma durumunu ifade etmek ├╝zere birle┼čik s├Âz yap─▒m─▒nda yer al─▒r.

─░nsan─▒ ÔÇśbir ┼čeye veya bir kimseye kar┼č─▒ yak─▒n ilgi ve ba─čl─▒l─▒k g├Âstermeye y├Ânelten duyguÔÇÖ ise yine sev- k├Âk├╝nden t├╝remi┼č olan sevgidir. Sevgi beslemek ÔÇśsevgi duymak, sevmekÔÇÖ anlam─▒ndad─▒r. Sevginin yo─čun olarak sergilenmesi durumu i├žin ise sevgi seli s├Âz├╝n├╝ kullan─▒r─▒z.

Sevgili s├Âz├╝ sevgiden t├╝remi┼čtir ve ÔÇśsevgi ve ba─čl─▒l─▒k duyulanÔÇÖ anlam─▒ndad─▒r. Bu s├Âz├╝n ikinci anlam─▒ ise sevilen ve ├ó┼č─▒k olunan kimsedir. Bu anlamdaki sevgili s├Âz├╝n├╝n yak─▒n anlaml─▒ kar┼č─▒l─▒klar─▒ ise yavuklu, dost, yar, canand─▒r.

Arap├ža k├Âkenli a┼čk s├Âz├╝n├╝n T├╝rk├že kar┼č─▒l─▒─č─▒ sevidir. Yunus EmreÔÇÖnin de kulland─▒─č─▒ bu s├Âz a┼č─▒r─▒ sevgi ve ba─čl─▒l─▒k duygusu anlam─▒ndad─▒r. G├Âr├╝r g├Ârmez seven, ├ó┼č─▒k olan kimse i├žin T├╝rk├žede kulland─▒─č─▒m─▒z s├Âz├╝m├╝z ┼č─▒psevdidir. (…) ÔÇśSevin├ž duymakÔÇÖ anlam─▒ndaki sevin-, sevinme, sevini┼č, sevin├ž s├Âzlerine de kaynakl─▒k etmi┼čtir.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 32 Cevaplar─▒


ÔÇś─░stenen veya ho┼ča giden bir ┼čeyin olmas─▒yla duyulan, ├žo┼čkuÔÇÖ anlam─▒nda kulland─▒─č─▒m─▒z sevin├ž s├Âz├╝yle yap─▒lan sevin├ž ya┼člar─▒ (veya g├Âzya┼člar─▒) d├Âkmek ÔÇśsevin├žten a─člamakÔÇÖ, sevinci kursa─č─▒nda kalmak ÔÇśbir engel sebebiyle hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒na u─čramakÔÇÖ, sevincinden a─čz─▒ kulaklar─▒na varmak ile sevin├žten u├žmak ise ÔÇś├žok sevinmekÔÇÖ anlamlar─▒nda dilimizin s├Âz varl─▒─č─▒nda yer almaktad─▒r. ÔÇśSevinci olan ve sevin├ž verenÔÇÖ kar┼č─▒l─▒─č─▒nda kulland─▒─č─▒m─▒z sevin├žli, ÔÇśsevinci olmayan, sevin├ž vermeyenÔÇÖ kar┼č─▒l─▒─č─▒nda kulland─▒─č─▒m─▒z sevin├žsiz de ayn─▒ k├Âke dayanmaktad─▒r. ÔÇśMaddi, manevi mutluluk i├žinde ya┼čamaÔÇÖ ve ÔÇśdurumundan, ya┼čant─▒s─▒ndan memnun olma duygusuÔÇÖ anlamlar─▒ndaki ya┼čama sevinci de bu s├Âzle yap─▒lm─▒┼č birle┼čiktir (…) ÔÇśSevilmeyen, ho┼ča gitmeyen bir davran─▒┼čta bulunan kimselerÔÇÖ i├žin alay yollu s├Âyledi─čimiz s├Âz de sevsinler bi├žimindedir.

─░├žinde sevgi, sevmek gibi s├Âzler ge├žmese de baz─▒ s├Âzlerimiz de bu anlamlarda kullan─▒lmaktad─▒r: ÔÇś├çok sevgi ve ├Âzen g├ÂstermekÔÇÖ anlam─▒ndaki ├╝zerine titremek, ÔÇśbirine kar┼č─▒ sevgi veya ilgi duymakÔÇÖ anlam─▒ndaki yak─▒nl─▒k duymak bu s├Âzlerimizden baz─▒lar─▒d─▒r. De─čindiklerimizin yan─▒ s─▒ra T├╝rk├ženin s├Âz varl─▒─č─▒nda sev- k├Âk├╝nden t├╝remi┼č ya da bu s├Âzle birle┼čikler yap─▒lm─▒┼č daha pek ├žok s├Âzc├╝─č├╝m├╝z var. Bu s├Âzlerimizi T├╝rk├že S├Âzl├╝kÔÇÖten veya sanal ortamdaki s├Âzl├╝─č├╝m├╝z G├╝ncel T├╝rk├že S├Âzl├╝kÔÇÖten ├Â─črenebilirsiniz. Ayr─▒ca, yabanc─▒ k├Âkenli olmalar─▒na kar┼č─▒n T├╝rk├ženin s├Âz varl─▒─č─▒nda y├╝zlerce y─▒l kullan─▒lm─▒┼č olan sevda, muhabbet, a┼čk ile bu s├Âzlerden t├╝remi┼č s├Âzc├╝klerden baz─▒lar─▒ h├ól├ó g├╝n├╝m├╝zde yayg─▒n bir bi├žimde kullan─▒lmaktad─▒r.

(…) ┼×├╝kr├╝ Hal├╗k AKALIN
T├╝rk Dili Dil ve Edebiyat dergisi
(K─▒salt─▒lm─▒┼čt─▒r.)


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 32 Cevaplar─▒


1. ETK─░NL─░K


Soru : Okudu─čunuz metindeki anlam─▒n─▒ bilmedi─činiz kelime ya da kelime gruplar─▒n─▒ a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z. Metindeki anlam─▒n─▒ bilmedi─činiz kelime ya da kelime gruplar─▒n─▒n anlam─▒n─▒ metnin ba─člam─▒ndan hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin do─črulu─čunu TDK G├╝ncel T├╝rk├že S├Âzl├╝kÔÇÖten kontrol ediniz. Anlam─▒n─▒ ├Â─črendi─činiz yeni kelime/kelime gruplar─▒n─▒ s├Âzl├╝─č├╝n├╝ze yaz─▒n─▒z. ├ľ─črendi─činiz kelimeleri birer c├╝mlede kullan─▒n─▒z.


Cevap :

Ozan Kelimesi 

Kelime/Kelime Grubu : Kelime

TDK S├Âzl├╝k Anlam─▒: ┼×air

Tahminim: ┼×air

C├╝mlem :

  1. B├╝y├╝k ozan me─čer ne b├╝y├╝k ├žileler ├žekmi┼č.
  2. B├╝y├╝k ozan do─ča├žlama ile hem ├žalar hem de s├Âylermi┼č.
  3. Kurallara bak─▒nca ozan olman─▒n o kadar kolay bir ┼čey olmad─▒─č─▒n─▒ anlad─▒m.
  4. Ozan─▒n sesi y├╝rekleri da─čl─▒yor oradaki herkesi a─člat─▒yordu.
  5. K├╝├ž├╝k ozan yar─▒┼čmada kendini kan─▒tlamaya ├žal─▒┼č─▒yordu.

Leh├že Kelimesi┬á

Kelime/Kelime Grubu : kelime

TDK S├Âzl├╝k Anlam─▒: konu┼čma tarz─▒

Tahminim: ┼×ive

C├╝mlem :

  1. Bu y├Ârenin leh├žesine al─▒┼čabildin mi?
  2. Ayn─▒ yerde ya┼čamam─▒za ra─čmen leh├želerimiz ne kadar da farkl─▒ de─čil mi?
  3. Sizin leh├ženizde bu nas─▒l s├Âyleniyor?
  4. Leh├žesinden nereli oldu─čunu tahmin etmek hi├žte zor de─čil.
  5. Minik k─▒z leh├žesi ile konu┼čtuk├ža y├╝rekleri kazan─▒yordu.

Sevgi Seli Kelimesi 

Kelime/Kelime Grubu : Kelime grubu

TDK S├Âzl├╝k Anlam─▒: ├žok sevgi g├Âsterisi

Tahminim:┬áA┼č─▒r─▒ sevgi g├Âsterilmesi

C├╝mlem :

  1. Bana g├Âsterdi─či bu sevgi seli beni ┼ča┼č─▒rtm─▒┼čt─▒.
  2. Yapt─▒klar─▒ndan sonra k─▒sa s├╝reli yapm─▒┼č oldu─ču sevgi seli g├Âsterisine inanma.
  3. Sevgi seli olup akt─▒ bir anda sanki.
  4. Bu kadar zaman sonra bu sevgi selini beklemiyordum.
  5. Bu sevgi seli sana inand─▒r─▒c─▒ geldi mi?

┼×─▒psevdi Kelimesi┬á

Kelime/Kelime Grubu : kelime grubu

TDK S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬áG├Âr├╝r g├Ârmez seven, ├ó┼č─▒k olan kimse

Tahminim: Çabucak seven

C├╝mlem :

  1. Herkes onun ne kadar ┼č─▒psevdi oldu─čunu bilir.
  2. Beni ┼č─▒psevdinin teki sand─▒ herhakde.
  3. B├Âyle ┼č─▒psevdi insanlardan hi├ž ho┼članmam.
  4. Bence o ┼č─▒psevdiye g├╝venme, uzak dur.
  5. ┼×─▒psevdinin tekiymi┼č, baksana hemen birini bulmu┼č.

Sevinci Kursa─č─▒nda Kalmak Kelimesi┬á

Kelime/Kelime Grubu : Kelime grubu

TDK S├Âzl├╝k Anlam─▒:┬ábir engel sebebiyle hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒na u─čramak.

Tahminim: engel ├ž─▒k─▒nca hevesi yar─▒m kalmak

C├╝mlem :

  1. Onu kar┼č─▒s─▒nda g├Âr├╝nce hevesi kursa─č─▒nda kald─▒.
  2. ├çocu─čun hevesini kursa─č─▒nda b─▒rakma.
  3. B─▒rak oynas─▒n ,hevesi kursa─č─▒nda kald─▒.
  4. Baksana hevesi kursa─č─▒nda kald─▒ resmen.
  5. Tam al─▒┼čm─▒┼čt─▒m ki hevesim kursa─č─▒mda kald─▒.

2. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki sorular─▒ okudu─čunuz metne g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


1. Sevgi ile ilgili kimlerin s├Âz├╝ne yer verilmi┼čtir?┬á


Cevap :

Sevgi ile ilgili Sait Faik Abas─▒yan─▒k, Karacao─član, Yunus Emre ┬á‘ nin s├Âzlerine yer verilmi┼čtir.


2. Dilimizde sevgi mesaj─▒ veren atas├Âzlerini TDK G├╝ncel T├╝rk├že S├Âzl├╝kÔÇÖten ara┼čt─▒r─▒n─▒z.┬á


Cevap :

Dilimizde sevgi mesaj─▒ veren atas├Âzleri

  • Kalp kalbe kar┼č─▒d─▒r
  • Yi─čidi g├╝l a─člat─▒r gam ├Âld├╝r├╝r
  • G├╝l├╝ seven dikenine katlan─▒r
  • Deniz dalgas─▒z olmaz, g├Ân├╝l sevdas─▒z olmaz

3. Yunus Emre, ÔÇťSevelim sevilelim,/D├╝nya kimseye kalmaz.ÔÇŁ dizeleriyle sizce ne anlatmak istemi┼čtir?


K─▒sa Cevap : “Yunus Emre, ÔÇťSevelim sevilelim, D├╝nya kimseye kalmaz.ÔÇŁ dizeleriyle sizce ne anlatmak istemi┼čtir?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Yunus Emre, ÔÇťSevelim sevilelim,/D├╝nya kimseye kalmaz.ÔÇŁ dizeleriyle anlat─▒lmak istenen bence hayat─▒m kimlere ve d├╝┼čmanl─▒klara yer olmayacak kadar k─▒sa oldu─ču ve insan─▒n o k─▒sa hayatta affederek sevmesi ve sevilmeyi tatmas─▒ gerekti─čidir.

Hayvanlar ve bitkilere bakt─▒─č─▒m─▒z zaman bile onlar─▒n bile sevgiden anlad─▒─č─▒ ve sevgi g├Ârd├╝kleri zaman ├žok daha farkl─▒ hareket ettikleri g├Âzlemlenmi┼čtir.

Bitkiler bile sevildi─či zaman farkl─▒ tepkiler verir ve b├╝y├╝rler.

─░nsan hayat─▒ ├žok uzun de─čildir. Bu k─▒sa olan hayat─▒n─▒ g├╝zellikler ve sevgiyle s├╝slendirmeli, k├Ât├╝l├╝klerle harap etmemelidir.

Bu s├Âzde bu k─▒sa olan zaman─▒ en g├╝zel ┼čekilde de─čerlendirmemiz i├žin bize bir ├Â─č├╝tt├╝r.


4. ÔÇťSev-ÔÇŁ s├Âzc├╝─č├╝nden t├╝reyen kelimeleri ve anlamlar─▒ s├Âyleyiniz.┬á


K─▒sa Cevap : “ÔÇťSev-ÔÇŁ s├Âzc├╝─č├╝nden t├╝reyen kelimeleri ve anlamlar─▒ s├Âyleyiniz.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

ÔÇťSev-ÔÇŁ s├Âzc├╝─č├╝nden t├╝reyen kelimeler ve anlamlar─▒

Sevdalanma: sevdalanmak eylemi.

Sevdirmek:┬ásevmesini sa─člamak.

Sevmek:┬á1.sevgi ve ba─čl─▒l─▒k duyumsamak.
2.birine g├Ân├╝l vermek, sevgiyle ba─članmak, ├ó┼č─▒k olmak.

Sevilmek: sevmek eylemine konu olmak.

Sevgili:┬áSevilen ve ├ó┼č─▒k olunan kimse, yavuklu, dost, y├ór, canan

Sevimli:┬ásevilecek, ho┼ča gidecek y├Ân├╝, ├Âzelli─či bulunan

Sevin├ž:┬á├žok istenen ya da ho┼ča giden bir ┼čeyin olmas─▒yla duyumsanan co┼čku.

Sevi:┬ág├╝├žl├╝ sevgi ve ba─čl─▒l─▒k duygusu, a┼čk, sevda.

Vatansever:┬áyurdunu ve ulusunu b├╝y├╝k bir co┼čkuyla seven, onlar─▒n u─črunda her t├╝rl├╝ ├Âzveriye katlanan (kimse).

Yard─▒msever:┬áyard─▒m etmekten ka├ž─▒nmayan, herkese yard─▒m eden, yard─▒m etmekten ho┼članan (kimse).

Hay─▒rsever:┬áyoksullara, d├╝┼čk├╝nlere, yard─▒ma gereksinim duyan kimselere iyilik ve yard─▒m etmesini seven (kimse).


5. ─░├žinde ÔÇťsevgi, sevmekÔÇŁ gibi s├Âzc├╝kler ge├žmese de bu anlamlarda kullan─▒lan s├Âzc├╝k gruplar─▒ nelerdir? Anlamlar─▒yla birlikte s├Âyleyiniz.


Cevap :

─░├žinde ÔÇťsevgi, sevmekÔÇŁ gibi s├Âzc├╝kler ge├žmese de bu anlamlarda kullan─▒lan s├Âzc├╝k gruplar─▒

A┼č─▒k Olmak:┬áa┼čk ile ba─članmak, sevmek.

G├Ân├╝l Vermek:┬á(birine, bir ┼čeye) sevgiyle, a┼čkla ba─članmak, ├ó┼č─▒k olmak.

G├Ân├╝l ba─č─▒: duygusal ili┼čki, sevgi ba─č─▒ anlam─▒na gelen bir deyimdir.


3. ETK─░NL─░K


Soru : Okudu─čunuz metne uygun yeni ba┼čl─▒klar bularak bu ba┼čl─▒klar─▒ a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z. Neden bu ba┼čl─▒klar─▒ tercih ettiniz? A├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap :

TDK Dilinde Sevmek

G├╝zel T├╝rk├žemizde Sevmek Ne Demek?

Sevgiyi T├╝rk├že Denizinde Tarif Etmek

Yaz─▒m─▒zda hem sevmek hem de TDK ve T├╝rk├žemizde sevgi fiili i┼člendi─či i├žin bu ba┼čl─▒klar─▒ tercih ettim.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 34 Cevaplar─▒


4. ETK─░NL─░K


Yanl─▒┼čl─▒─č─▒ ya da do─črulu─ču ki┼čiye g├Âre de─či┼čmeyen, kan─▒tlanabilen c├╝mlelere ÔÇťnesnel yarg─▒ bildirenÔÇŁ; yanl─▒┼čl─▒─č─▒ ya da do─črulu─ču ki┼čiye g├Âre de─či┼čen, yorumlanabilen c├╝mlelere ÔÇť├Âznel yarg─▒ bildirenÔÇŁ c├╝mleler denir.

Soru : Yukar─▒daki a├ž─▒klamadan yararlanarak yazar─▒n metinde kulland─▒─č─▒ ├Âznel ve nesnel yarg─▒ bildiren c├╝mleleri tespit ediniz. A┼ča─č─▒ya bu c├╝mlelerden ├Ârnekler yaz─▒n─▒z.


Cevap :

├ľznel Yarg─▒ Bildiren C├╝mleler =

  • Sevelim sevilelim /D├╝nya kimseye kalmaz
  • K─▒namazlar g├╝zel sevse yi─čidi,/ G├╝zel sevmek ko├ž yi─čide ar de─čil.

Nesnel Yarg─▒ Bildiren C├╝mleler =

  • Yerini ┼čartlar─▒n─▒ uygun bulmakÔÇÖ insanlar i├žin oldu─ču kadar bitkiler ve hayvanlar i├žin de s├Âz konusu olabilmektedir.
  • G├Âr├╝r g├Ârmez seven, ├ó┼č─▒k olan kimse i├žin T├╝rk├žede kulland─▒─č─▒m─▒z s├Âz├╝m├╝z ┼č─▒psevdidir. (…)
  • Arap├ža k├Âkenli a┼čk s├Âz├╝n├╝n T├╝rk├že kar┼č─▒l─▒─č─▒ sevidir.

5. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒da, okudu─čunuz metinden bir paragraf verilmi┼čtir. Yazar, bu paragrafta anlat─▒m bi├žimlerinden biri olan a├ž─▒klay─▒c─▒ anlat─▒mdan yararlanm─▒┼čt─▒r. Siz de okudu─čunuz metinden a├ž─▒klay─▒c─▒ anlat─▒m ├Ârne─či bularak ├Ârne─činizi noktal─▒ alana yaz─▒n─▒z.

ÔÇťT├╝rk Dil Kurumu taraf─▒ndan yay─▒mlanan T├╝rk├že S├Âzl├╝kÔÇÖe g├Âre sevmek s├Âz├╝ T├╝rkiye T├╝rk├žesinde ÔÇśSevgi ve ba─čl─▒l─▒k duymak.ÔÇÖ, ÔÇśBirine sevgiyle ba─članmak, g├Ân├╝l vermek.ÔÇÖ, ÔÇś├çok ho┼članmak.ÔÇÖ, ÔÇśOk┼čamak.ÔÇÖ, ÔÇśYerini, ┼čartlar─▒n─▒ uygun bulmak.ÔÇÖ gibi be┼č ayr─▒ anlamda kullan─▒lmaktad─▒r. Bu anlamlardan ÔÇśYerini ┼čartlar─▒n─▒ uygun bulmakÔÇÖ insanlar i├žin oldu─ču kadar bitkiler ve hayvanlar i├žin de s├Âz konusu olabilmektedir. ├ľrne─čin, bir insan─▒n s─▒cak yeri tercih etmesi, bir ├ži├že─čin g├╝ne┼čli yerde daha h─▒zl─▒ b├╝y├╝mesi sevmek s├Âz├╝n├╝n yerini, ┼čartlar─▒n─▒ uygun bulmak anlam─▒yla kullan─▒lmas─▒d─▒r.ÔÇŁ


Cevap :

T├╝rk├žede sev- k├Âk├╝nden t├╝retilmi┼č pek ├žok s├Âz├╝m├╝z bulunmaktad─▒r:

Sevecen, ÔÇśac─▒yarak ve koruyarak sevenÔÇÖ anlam─▒ndad─▒r. Yabanc─▒ k├Âkenli ┼čefkatli ve m├╝┼čfik de ayn─▒ anlamdad─▒r. Sevecenlik ise ÔÇśac─▒yarak ve koruyarak sevmeÔÇÖ kar┼č─▒l─▒─č─▒ndad─▒r.

Sever s├Âz├╝, bar─▒┼čsever, ├ži├žeksever, dilsever, hay─▒rsever, vatansever, yard─▒msever, yurtsever gibi pek ├žok birle┼čik s├Âzde seven kimse i├žin kullan─▒l─▒rken severlik s├Âz├╝ de sever olma durumunu ifade etmek ├╝zere birle┼čik s├Âz yap─▒m─▒nda yer al─▒r.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 35 Cevaplar─▒


6. ETK─░NL─░K


Soru : Okudu─čunuz metinde yazar─▒n kulland─▒─č─▒ d├╝┼č├╝nceyi geli┼čtirme yollar─▒n─▒ (tan─▒mlama, ├Ârneklendirme, tan─▒k g├Âsterme, kar┼č─▒la┼čt─▒rma, say─▒sal verilerden yararlanma, benzetme) belirleyiniz. Se├žti─činiz d├╝┼č├╝nceyi geli┼čtirme yolunu ├Ârnekleyen paragraf─▒ noktal─▒ alana yaz─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap :

Tan─▒k G├Âsterme

  • Sait Faik de her ┼čeyin bir insan─▒ sevmekle ba┼člayaca─č─▒n─▒ s├Âyl├╝yor…
  • Ozan─▒m─▒z Karacao─član, “K─▒namazlar g├╝zel sevse yi─čidi,/G├╝zel sevmek ko├ž yi─čide ar de─čil.” diyerek g├╝zel seven yi─čidin k─▒nanamayaca─č─▒n─▒, sevmenin utan─▒lacak bir ┼čey olmad─▒─č─▒n─▒ dile getiriyor.

├ľrneklendirme

  • T├╝rk├žede sev- k├Âk├╝nden t├╝retilmi┼č pek ├žok s├Âz├╝m├╝z bulunmaktad─▒r: Sevecen, ÔÇśac─▒yarak ve koruyarak sevenÔÇÖ anlam─▒ndad─▒r. Yabanc─▒ k├Âkenli ┼čefk├ótli ve m├╝┼čfik de ayn─▒ anlamdad─▒r. Sevecenlik ise ÔÇśac─▒yarak ve koruyarak sevmeÔÇÖ kar┼č─▒l─▒─č─▒ndad─▒r.
  • Sever s├Âz├╝, bar─▒┼čsever, ├ži├žeksever, dilsever, hay─▒rsever, vatansever, yard─▒msever, yurtsever gibi pek ├žok birle┼čik s├Âzde seven kimse i├žin kullan─▒l─▒rken severlik s├Âz├╝ de sever olma durumunu ifade etmek ├╝zere birle┼čik s├Âz yap─▒m─▒nda yer al─▒r.

7. ETK─░NL─░K


Soru : Herhangi bir haz─▒rl─▒k yapmadan s─▒n─▒f─▒n─▒zda ÔÇťsevginin g├╝c├╝ÔÇŁ konulu bir konu┼čma yap─▒n─▒z. Arkada┼člar─▒n─▒zdan yapt─▒─č─▒n─▒z konu┼čmay─▒ de─čerlendirmelerini isteyiniz.


K─▒sa Cevap : “Herhangi bir haz─▒rl─▒k yapmadan s─▒n─▒f─▒n─▒zda ÔÇťsevginin g├╝c├╝ÔÇŁ konulu bir konu┼čma yap─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Sevgili Arkada┼člar─▒m,

Sevgi b├╝t├╝n canl─▒lar─▒ etkileyen i├žg├╝d├╝sel ve yerine hi├žbir ┼čey koyulamayacak kadar de─čerli bir duygudur.

Sevgi biri sana hayat─▒ boyunca her alanda etkileyebilece─či gibi hayvanlar ve bitkiler ├╝zerinde bile etkilidir.

Sevgi g├Âren bir bitkinin nas─▒l ye┼čerdi─či ve b├╝y├╝d├╝─č├╝ , bir hayvan─▒n nas─▒l kendisini sevene teslim oldu─ču ve korudu─ču ┼ča┼čk─▒nl─▒kla g├Âzlemlenmi┼čtir.

Asl─▒nda durum insanlar i├žin de ├žok farkl─▒ de─čildir. Bir bebek do─čdu─ču andan itibaren ├Âlene kadar daima sevmek ve sevilmek istemektedir.

Sevgi g├Âr├╝nmeyen bir duygu olmas─▒na ra─čmen sevilen insanlar─▒n hayata, hastal─▒klar─▒ ve her ┼čeye kar┼č─▒ nas─▒l diren├žli ve g├╝├žl├╝ oldu─čunu ┼ča┼čk─▒nl─▒kla g├Âzlemlemekteyiz.

─░┼čte bu kadar sevginin g├╝c├╝ sayesinde olur. Bir insan ne kadar ba┼čar─▒l─▒ olursa olsun sevilmeye olan ihtiyac─▒ asla azalmaz ve bir insan sevildi─čini hissetmedik├že kalabal─▒klar aras─▒nda kendini yaln─▒z hissedebilir.

Hayat─▒m─▒zda ├žok ge├ž olmadan sevginin g├╝c├╝n├╝n fark─▒na varmal─▒ bu k─▒sa hayat─▒ hem sevmeli hem de sevilmeliyiz.


8. ETK─░NL─░K


Soru : Defterinize 2. etkinlikte ara┼čt─▒rd─▒─č─▒n─▒z atas├Âzlerinden biriyle bir hik├óye yaz─▒n─▒z.

Yazaca─č─▒n─▒z metinde ├Âncelikle zaman, mek├ón, ┼čah─▒s ve olay unsurlar─▒n─▒ belirleyiniz. Ard─▒ndan yazaca─č─▒n─▒z hik├óyenin serim, d├╝─č├╝m ve ├ž├Âz├╝m b├Âl├╝mlerinde anlatacaklar─▒n─▒z─▒ planlay─▒n─▒z. Metni yazarken yaz─▒m kurallar─▒na uymaya ├Âzen g├Âsteriniz.


K─▒sa Cevap :

Kalp kalbe kar┼č─▒d─▒r

Zaman: Ge├žmi┼č zaman

Mekan: belirsiz

┼×ah─▒slar:┬áTeyze ve ise giden gen├ž

Olay: Teyze ve gen├ž i┼č├žinin birbirlerine anne evlat s─▒cakl─▒─č─▒ hissetmeleri

Serim: Bir k─▒┼č g├╝n├╝nde her g├╝n i┼če giderken cam─▒n ├Ân├╝ndeki ya┼čl─▒ teyzeyi fark eden adam─▒n i├žerisinde farkl─▒ bir huzur ve mutluluk belirirdi.

D├╝─č├╝m: Nedenini anlayamasa da her sabah oca─ča bakmadan ge├žemez sanki bir g├Ârevi yerine getiriyormu┼č gibi g├Âz├╝ hemen cama tak─▒l─▒rd─▒.

Kendi kendine teyzenin rahats─▒z olmamas─▒ i├žin cama bakmamaya karar vermi┼čti.

Bir g├╝n merak ederek cama bak─▒nca teyzenin orada olmad─▒─č─▒n─▒ fark etti. ─░┼č d├Ân├╝┼č├╝ cesaretini toplayarak onu ziyarete gitti.

Me─čer teyze onu bir o─člu gibi sevmi┼č ve kendisi cama bakmaktan vazge├žince her g├╝n heveslenerek ve zorla ├ž─▒km─▒┼č oldu─ču koltu─ča ├ž─▒kmay─▒ b─▒rakm─▒┼čt─▒.

├ç├Âz├╝m: Rahats─▒z olmas─▒ndan korktu─čunu s├Âyleyen gence “Kalp kalbe kar┼č─▒d─▒r yavrum seni o─čluma benzettim ” dedi. O─član g├╝l├╝mseyerek “Ger├žekten kalp kalbe kar┼č─▒. Bende seni anneme benzetmi┼čim. Seni g├Âr├╝nce i├žimin huzurunu ┼čimdi anlamland─▒rd─▒m.” dedi.

Uzun Cevap :

G├╝l├╝ seven dikenine katlan─▒r

Zaman: Ge├žmi┼č Zaman

Mekan:┬á─░stanbul’un k├╝├ž├╝k bir semti

┼×ah─▒s: Bir ├žift, ├žocuklar─▒ ve arkada┼člar─▒

Olay: ├çocu─ču olmayan bir ├žiftin ├žocuklar─▒ olmas─▒ ve ona olan sab─▒rlar─▒

Serim: ─░nsan─▒n bir ┼čeye dayanmas─▒ ve onu ho┼č g├Ârmesi sevgiden mi dersiniz yoksa uzun bir bekleyi┼čin vermi┼č oldu─ču hasretten mi?

D├╝─č├╝m: ─░stanbul’un k├╝├ž├╝k bir semtinde y─▒llarca kaseti ile yanan bir ├žift vard─▒. Y─▒llarca ├žocuklar─▒ olmas─▒n─▒ beklemi┼č ne tedavi ne de ba┼čka hi├žbir ┼čey ├žare olmam─▒┼čt─▒.

Babas─▒ndan miras kalan tarlalar─▒ da d├╝┼č├╝nmeden satm─▒┼č ve tedavi olmak i├žin hepsini harcam─▒┼člard─▒.

Umutlar─▒n yetece─či s─▒rada kad─▒n hamile oldu─čunu ├Â─črenmi┼č ve mutluluktan neredeyse u├žmu┼čtu.

Ge├žirilen a─č─▒r bir hamileli─če ra─čmen kad─▒n olan hi├ž ┼čikayet├ži olmuyor bu bebe─čini kuca─č─▒na alaca─č─▒ g├╝ne hasetle bekliyordu.

Nihayet ├žocu─ču olmu┼č ve b├╝y├╝meye ba┼člam─▒┼čt─▒. ├çok afacan ve yaramaz bir ├žocuk olmu┼čtu. Sabah erkenden kalk─▒p gece ge├ž vakitlere kadar hi├ž durmadan ortal─▒─č─▒ kar─▒┼čt─▒rmas─▒, sokaklarda her yeri birbirine katmas─▒ g├╝n ge├žtik├že art─▒yordu.

Buna ra─čmen annesi onu y├╝re─čine bas─▒yor ve hi├žbir zaman ┼čikayet etmiyordu.

Arkada┼člar─▒ Kendi ├žocuklar─▒ndan yak─▒nken bu ├žocu─čun annesinin hi├ž ┼čikayet etme i┼či ve onu her defas─▒nda y├╝re─čine bas─▒┼č─▒na hayret edip sabr─▒n─▒ s─▒rr─▒n─▒ soruyorlard─▒.

├ç├Âz├╝m: Kad─▒n “Ben bu ├žocu─ču y─▒llarca bekledim ve bir├žok ┼čey feda ettim. ─░ki yaramazl─▒─č─▒ i├žin ondan ┼čikayet mi edece─čim? G├╝l├╝ seven dikenine katlan─▒r. Siz haz─▒rdan buldunuz diye k─▒ymetlerini bilmiyorsunuz. Elinizden giderlerse dizlerinizi d├Âversiniz” dedi.

Kad─▒nlar ne kadar hata yapt─▒klar─▒n─▒ anlay─▒p pi┼čman oldular.

Her┼čeyde ├Âyle de─čil mi? Kolayl─▒kla elde edilen her┼čeyden ne de ├žabuk s─▒k─▒l─▒veriyor insan! Halbuki sizin ┼čikayetleriniz ba┼čkalar─▒n─▒n hayali ├žo─ču zaman…


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 36 Cevaplar─▒


9. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒da Eleanor H. Porter (Elenor H. Port─▒r) taraf─▒ndan yaz─▒lan Pollyanna (Polyanna) adl─▒ eserin iki farkl─▒ ├ževirmen taraf─▒ndan yaz─▒lm─▒┼č, iki farkl─▒ bask─▒s─▒ndan b├Âl├╝mler yer almaktad─▒r. ─░ki metni dil, anlat─▒m ve i├žerik y├Ân├╝nden kar┼č─▒la┼čt─▒r─▒n─▒z. Metinlerin farkl─▒ ve benzer y├Ânlerini yaz─▒n─▒z.


1. Metin

O haziran sabah─▒, Polly Harrington (Poli Heringt─▒n) mutfa─ča biraz tela┼čla girdi. Pek tela┼čl─▒ biri de─čildi asl─▒nda; hatta sakin tavr─▒yla ├Âv├╝n├╝rd├╝. Ancak bug├╝n tela┼č i├žindeydi, oradan oraya ko┼ču┼čturuyordu. Mutfakta bula┼č─▒klar─▒ y─▒kayan Nancy (Nensi), ┼ča┼čk─▒nl─▒kla
onu izliyordu. Polly Han─▒mÔÇÖ─▒n mutfa─č─▒nda sadece iki ayd─▒r ├žal─▒┼č─▒yor olmas─▒na ra─čmen onun tela┼čs─▒z, sakin tavr─▒n─▒ ├žoktan ├Â─črenmi┼čti.
ÔÇťNancy!ÔÇŁ ÔÇťBuyrun han─▒mefendi,ÔÇŁ dedi Nancy ne┼čeyle; bir yandan da elindeki s├╝rahiyi kurulayarak.
ÔÇťNancy,ÔÇŁ ÔÇôPolly HarringtonÔÇÖ─▒n sesi art─▒k sertle┼čmi┼čtiÔÇôÔÇťben seninle konu┼čurken, elindeki i┼či b─▒rak─▒p sadece benim s├Âylediklerimi dinlemeni istiyorum.ÔÇŁ

Zavall─▒ NancyÔÇÖnin y├╝z├╝ k─▒zarm─▒┼čt─▒. S├╝rahiyi alelacele tezg├óha b─▒rak─▒p bezi de ├╝st├╝ne koydu, s├╝rahi az kals─▒n devriliyordu ama NancyÔÇÖnin k─▒p─▒rdamaya hi├ž niyeti yoktu. ÔÇťHakl─▒s─▒n─▒z han─▒mefendi, bundan sonra ├Âyle yapaca─č─▒m,ÔÇŁ diye kekeledi, s├╝rahiyi d├╝zeltti ve h─▒zl─▒ca d├Ând├╝. ÔÇť─░┼čimi yapmaya devam ediyordum ├ž├╝nk├╝ bu sabah bana bula┼č─▒klar─▒ hemencecik halletmemi s├Âylemi┼čtiniz.ÔÇŁ Han─▒mefendi ka┼člar─▒n─▒ ├žatt─▒.

ÔÇťBu kadar yeter, Nancy. Senden a├ž─▒klama istemiyorum. Dikkat kesilmeni istiyorum.ÔÇŁ Sessizce i├žini ├žeken Nancy ÔÇťHakl─▒s─▒n─▒z han─▒mefendi,ÔÇŁ dedi. Bu kad─▒n─▒ memnun edecek bir ┼čey olup olmad─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝. Nancy daha ├Ânce hi├ž ba┼čka bir yerde ÔÇť├žal─▒┼čmam─▒┼čt─▒ÔÇŁ; ancak hasta annesi aniden dul kal─▒nca, ├╝├ž k├╝├ž├╝k karde┼čiyle birlikte ortada kalm─▒┼člard─▒. Annesi onu ge├žimlerini sa─člamak i├žin bir ┼čey yapmaya zorlad─▒ ve Nancy, tepedeki bu b├╝y├╝k evin mutfa─č─▒nda kendine bir i┼č bulabildi─či i├žin ├žok sevinmi┼čti. Neredeyse on kilometre uzakl─▒ktaki The Corners (D─▒ Korn─▒rs) kasabas─▒ndan gelen Nancy, Polly HarringtonÔÇÖ─▒ sadece eski Harrington Malik├ónesiÔÇÖnin han─▒m─▒ olarak biliyordu, bir de kasaban─▒n en zenginlerinden biri olarak. Tabii bu iki ay ├Ânceydi. ┼×imdi onun, yere bir b─▒├žak d├╝┼čse ya da bir kap─▒ ├žarpsa hemen ka┼člar─▒n─▒ ├žatan, ÔÇôger├ži bunlar olmad─▒─č─▒ zaman da g├╝lmeyi akl─▒na pek getirmeyenÔÇô sert, gayet ciddi bir kad─▒n oldu─čunu biliyordu.

Eleanor H. PORTER
Çeviri: Handegül DEMİRHAN
(K─▒salt─▒lm─▒┼čt─▒r.)


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k Ders Kitab─▒ Sayfa 37 Cevaplar─▒


2. Metin

Bir haziran sabah─▒ Bn. Polly Harrington tela┼čla mutfaktan i├žeri girdi. Oysa, b├Âyle davranmak hi├ž de ├ódeti de─čildi. O g├╝n nedense, pek tedirgin, pek de tela┼čl─▒ g├Âr├╝n├╝yordu. Nancy, y─▒kad─▒─č─▒ tabaklar─▒ durularken, ┼ča┼č─▒rarak ba┼č─▒n─▒ kald─▒rd─▒. Buraya geleli ancak iki ay olmu┼čtu ama, bu s├╝re han─▒m─▒n─▒n tela┼č─▒ hi├ž sevmedi─čini ├Â─črenmesine yetmi┼čti.

ÔÇťNancy!ÔÇŁ Hizmet├ži k─▒z, elindeki s├╝rahiyi durulamay─▒ s├╝rd├╝r├╝rken, ne┼čeyle ÔÇťBuyrun efendim!ÔÇŁ dedi.

Bn. PollyÔÇÖnin sesi sertle┼čmi┼čti:
ÔÇťNancy, ben bir ┼čey s├Âylerken elindeki i┼či b─▒rak─▒p beni dinleyeceksin, anla┼č─▒ld─▒ m─▒?ÔÇŁ K─▒zca─č─▒z utan├žla k─▒zard─▒. Masan─▒n ├╝zerine devirdi─či s├╝rahiyi ├žar├žabuk d├╝zeltip ÔÇťPeki efendim!ÔÇŁ dedi. ÔÇťBa┼č ├╝st├╝ne, efendim. Bu sabah bula┼č─▒k y─▒karken elimi ├žabuk tutmam─▒
emretmi┼čtiniz, ben de onun i├žin siz konu┼čurken i┼čime devam ettim efendim.ÔÇŁ

Han─▒m─▒ ka┼člar─▒n─▒ ├žatarak ÔÇťYeter!ÔÇŁ diye ba─č─▒rd─▒. ÔÇťSenden lafebeli─či de─čil, dikkat istemi┼čtim!ÔÇŁ Nancy han─▒m─▒n─▒n b├Âyle konu┼čmas─▒na ├╝z├╝lm├╝┼čt├╝; i├žini ├žekmemek i├žin kendini zor tuttu.

Acaba bu kad─▒na hi├žbir zaman kendini be─čendiremeyecek miydi? ─░┼čte bunu ├žok merak ediyordu. Daha ├Ânce hi├žbir yerde ├žal─▒┼čmam─▒┼čt─▒. Hastal─▒kl─▒ annesi dul kal─▒nca, Nancy de annesiyle ├╝├ž k├╝├ž├╝k karde┼čine bakabilmek i├žin ├žal─▒┼čmak zorunda kalm─▒┼čt─▒. K─▒zca─č─▒z on kilometre kadar uzaktaki kasabalar─▒ndan buraya gelmi┼čti. Bayan Polly Harrington b├╝y├╝k Harrington K├Â┼čk├╝ÔÇÖn├╝n han─▒m─▒yd─▒. Harringtonlar─▒n da ┼čehrin en eski, en zengin, en iyi ailelerinden biri oldu─ču biliniyordu. Yaln─▒z, b├╝t├╝n bunlar gen├ž k─▒z─▒n iki ay ├Ânceki d├╝┼č├╝nceleriydi. ┼×imdi ise han─▒m─▒n─▒ sert, somurtkan bir kad─▒n olarak tan─▒yordu. Bu kad─▒n kap─▒ ┼č├Âyle biraz h─▒zl─▒ vurulsa, yere bir ┼čey d├╝┼č├╝verse hemen ka┼člar─▒n─▒ ├žat─▒yordu.
(…)

Eleanor H. PORTER
├çeviri: ├ťlk├╝ Tamer
(K─▒salt─▒lm─▒┼čt─▒r.)


Cevap :

Farkl─▒ Y├Ânleri : 1. metinde anlat─▒c─▒n─▒n kendi c├╝mleleri, ikinci metinde ise kahramanlar─▒n dili daha fazlad─▒r.

Benzer Y├Ânleri : Olay, metin, yer ve zaman ayn─▒d─▒r.


“8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 30-33-34-35-36-37 Ferman Yay─▒nc─▒l─▒k” konusunu videolu bir ┼čekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒
Sevmek ve sevgi ├žok ├Ânemli erdemli davran─▒┼člar olarak bilinmektedir. Her zaman birbirimize kar┼č─▒ sevgiyi artt─▒rmak ve hayvanlar─▒ arkada┼člar─▒m─▒z─▒ bitkileri ├ževremizi ve kendimizi sevmek duyarl─▒ ve ahlakl─▒ bir davran─▒┼č olarak nitelendirilir. Sevgi ve sayg─▒ hayat─▒m─▒z─▒n bir b├╝t├╝n├╝d├╝r ahlak─▒m─▒zda muhakkak sevgi ve sayg─▒y─▒ eklemeyi unutmamal─▒y─▒z sevgi ve sayg─▒yla b├╝y├╝yen bir ├žocuk ya da yeti┼čen bir bitki ├Âzverili ve ├žok g├╝zel bir ┼čekilde yeti┼čece─čini biliyoruz.
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!