2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları

2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


2. Sınıf Türkçe Kitabı Dünya ve Çocuk Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

Soru : Getirdiğiniz görselleri sınıf panosuna asıp inceleyiniz. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan’ı çok seviyorum. Mustafa Kemal Atatürk’ün bize hediye ettiği bir bayram. Türkiye Büyük Millet Meclisi açılırken Mustafa Kemal Atatürk bu güzel günü bize hediye etmiş. 23 Nisan’da oyunlar oynar gösteriler yapar ve çok eğleniriz.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru :  a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.


Cevap :

dünya : Dünya ülkeleri, dünyadaki çocukları.

çocuk : Daha bakıma muhtaç olan insan.

bayram : bir yılda veya belirli bir şekilde tekrar eden önemli bir olayı kutlamak için olan özel olan gün.

Türkiye : Bizim güzel vatanımız.


Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.


Cevap :

dünya : Dünya, Güneş etrafındaki dönüşünü 365 günde tamamlar.

çocuk : Çocuklar, gelecek nesillerin yetişkinleridir.

bayram : Bayramı kutlamak için, büyükannemin yanına gidecektik..

Türkiye : Türkiye’de doğduğum için, çok mutluyum.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız. 


1. Türkiye hangi özelliğiyle dünyanın tek ülkesiymiş?


Cevap : Çocuklara bayram veren tek ülke Türkiye’dir.


2. “Siyah, beyaz, sarı olsun,” derken şair kimlerden bahsetmiş?


Cevap : Siyah, beyaz, sarı olsun derken şair insanların ten renginden bahsetmiştir.


3. Şair kimlerin neşemize ortak olmasını istemiş?


Cevap : Şair bütün çocukların neşemize ortak olmasını istemiş.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını şiirden bulup karşılarına yazınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.


siyah = beyaz

Cümlem : Resmini kullanmak için siyah ve beyaz boyayı karıştırarak gri boya elde etti.

kapalı = açık

Cümlem : Kapalı hediye kutusunun acele ile açtı.

düşman = dost

Cümlem : Düşman dost ayırt etmeden herkese ön yargısız yaklaşmaya karar verdi.


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


4. ETKİNLİK 


Soru : Verilen ipuçlarından yararlanarak aşağıdaki görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları”

2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : a. Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.


Kısa Cevap : “Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

23 Nisan gününde

Atamız önemli bir günde

Hediye etti bize bu bayramı

Tüm dünyada bir tek çocuk bayramı

23 Nisan gününde

Ay yıldızlı bayrağımız

Şehitlerin kanıyla sulanmış

Elimizde, sallıyoruz göklere

23 Nisan gününde

Atatürk düşmanlardan temizledi

Emanet etti bu cennet vatanı

Özgürlüğümüzü verdi

23 Nisan gününde


2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


6. ETKİNLİK 


Soru : Önceki etkinlikte yazdığınız şiiri arkadaşlarınıza okurken nelere dikkat ettiniz? Aşağıdaki davranışlardan uyguladıklarınızı işaretleyiniz.


Cevap : Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , noktalama işaretlerine ve duygu ile okumaya dikkat ettim.

Önceki etkinlikte yazdığım şiiri arkadaşlarıma okurken , duygularımı katarak okumaya çok dikkat ettim. Şiirdeki noktalama işaretlerine de dikkat etmeye çalıştım. Heyecanlanmadan okumaya dikkat ettim.

Satırları parmağımla takip ettim.
(X) Şiiri ezbere okudum.
(X)Acele etmeden, anlaşılır hızda okuma yaptım.
(X)Kelimeleri doğru telaffuz etmeye özen gösterdim.
(X)Vurgu ve tonlamaya dikkat ettim.
(X)Arkadaşlarımın duyabileceği bir ses tonu kullandım.
(X)Sesimi gereksiz yere alçaltıp yükseltmedim.
(X)Noktalama işaretlerine dikkat ettim, doğru yerlerde nefes aldım.
(X)Beden dilimi uygun şekilde kullandım.
(X)Dinleyicilerle göz teması kurdum.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.


Kısa Cevap : “Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz ve Hacivat geleneksel Türk tiyatrosunun başlıca türlerinden birisidir. Karagöz ve Hacivat taklit ve konuşmaya dayalıdır. Perdede oynanan bir gölge oyunudur. Karagöz öğrenim görmemiştir ve zekidir. Hacivat ise eğitim görmüş ve gösteriş meraklısıdır.


“2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” için 2 yanıt

  1. Dünyadaki tüm çocukların eşit bir şekilde yetişmesi ve birçok hakkına sahip olması için elbette ki dünyamızda savaşın olmaması adaletin hüküm sürüyor olması haksızlığın ve ayrımcılığın olmaması gerekmektedir. Dünyadaki tüm çocuklar sevmeye sayılmaya saygı gösterilmeye eğitim görmeye ve birçok sağlık alanında imkanlara sahip olma ihtiyaç duyarlar. Dünyadaki tüm çocukların bu olanaklara sahip olması zordur ancak mümkün olabilir insanların her zaman çocuklara yaklaşımının iyi olması hak ve özgürlüklerini tanıyor olması geleceğe dair bir şekilde bakmalarını sağlar.

  2. Bizler de Türkçe dersindeki birçok konuyu rahat bir şekilde öğrenebilmek için bu sayfayı ziyaret ediyoruz Türkçe dersimizde bulunan 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk Bayramı adlı konuda ve bu bayramımız hakkındaki bilgileri iyi bir şekilde öğrenebilmek için yukarıdaki verilen bilgi ve cevaplardan faydalandık. 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk Bayramı tüm dünya çocuklarını armağan edilmiş ve çocukların özgürdür bağımsız ve mutlu bir şekilde Barış ortamında yetişmesi için ve yaşaması için öngörülen haklarının tanınması sağlanmıştır. 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk Bayramı’nda çocuklar ayrım yapmak için hep bir arada bu Bayramı kutladılar. Atamızdan bize armağan olan 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramını her sene mutluluk ve neşe içerisinde kutlamaktayız.

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!