4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 32-33. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı İhlallere Çözüm Üretiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33 


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 32-33 Sayfa Cevapları öğrencilerin karşılaştıkları ihlallere çözüm üretebilmelerini sağlamayı amaçlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda karşılaştıkları sorunlara çözüm bulma becerisi kazanırlar. Bu süreç, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 32-33. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 2. Ünite İhlallere Çözüm Üretiyorum Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve kendi fikirlerini ifade edebilirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 32, 33 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı İhlallere Çözüm Üretiyorum Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 32-33


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Hak ve özgürlüklerinizi kullanmak için sorumlu bir birey olarak neler yapıyorsunuz? Yaşamınızdan örnekler vererek söyleyiniz.


Cevap : Hak ve özgürlüklerimi kullanırken başkalarının haklarına saygı gösteriyorum; örneğin sınıfta söz hakkımı kullanırken arkadaşlarımı dinliyorum, oyun oynarken sırayla hareket ediyorum ve interneti sorumlu şekilde kullanıyorum.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Okuma Metni Hakkımı Arıyorum 

Tolga görme yetersizliği olan bir çocuktur. Ailesi ile beraber şehir değiştirdiği için başka bir okula başlamıştır. Yeni okulunda onun için düzenlemeler olmadığından okulun içinde gideceği yeri bulmakta zorlanmaktadır.

Bu sorununu çözmek için okul müdürlüğüne başvurmuştur. Fakat okul müdürlüğünden gerekli desteği görememiştir. Bu sorunu ailesiyle paylaştıktan sonra Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurmuş, neler yapılabileceğine dair kurumdan bilgi almıştır. Kurum tarafından gerekli incelemeler yapıldıktan sonra Tolga’nın okulunda görme yetersizliği olan öğrenciler için sarı şeritler, kabartmalı sınıf isimleri gibi yeni düzenlemeler yapılmıştır.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Tolga’nın hangi hakkı ihlal edilmiştir?


Cevap :  Eğitim hakkı ihlal edilmiştir.


2. Tolga hakkını aramak için neler yapmıştır?


Cevap : Okul müdürlüğüne başvurmuş, destek alamayınca ailesiyle paylaşmış ve Kamu Denetçiliği Kurumuna başvurmuştur.


3. Tolga’nın hakkını arıyor olması hak ihlallerine karşı nasıl bir tutuma sahip olduğunu göstermektedir?


Cevap : Hakkına sahip çıkmayı bilen ve hak ihlallerine karşı duyarlı bir tutuma sahip olduğunu göstermektedir.


Soru : Temel haklarımızdan birisi de eğitimdir. Ancak eğitim hakkımızı gerektiği şekilde kullanmamızı engelleyen bazı durumlar olabilir. Buradan hareketle aşağıdaki balık kılçığı gösterimini uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Balık Kılçığı Gösterimi – Eğitim Hakkının İhlaline Neden Olan Durumlar:

Eğitim hakkının ihlaline neden olur:

  1. Yetersiz araç-gereç
  2. Engellilere uygun düzen yok
  3. Kalabalık sınıflar
  4. Ayrımcılık
  5. Fırsat eşitsizliği
  6. Güvenli ortam yok

Hak arama mücadelesi başlatılmalıdır:

  1. Okula bildirmek
  2. Aileyle paylaşmak
  3. Milli eğitime başvurmak
  4. Kamu Denetçiliğine şikâyet
  5. Sosyal destek almak
  6. Düzenleme talep etmek


 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!