4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Kitabı Kanunlarla Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı Kitabı 48-49 Sayfa Cevapları öğrencilerin kanunlar karşısında eşitliği anlamalarını sağlayan etkinlikler içerir. İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı Hecce Yayıncılık Yayınları Cevapları ile öğrenciler derslerde öğrendiklerini pekiştirir ve günlük yaşamda kanunlara saygı göstererek eşitlik ilkesini uygularlar. Bu kaynak, çocukların hem bireysel hem de toplumsal bilinç kazanmalarına katkı sağlar.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 48-49. Sayfa Cevapları Hecce Yayınları”

Öğrenciler, 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 3. Ünite Kanunlarla Eşitlik Metni Etkinlik Cevapları sayesinde konuları daha iyi kavrar ve eşitliği sağlamak için doğru davranışlar geliştirmeyi öğrenirler. 4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Kitabı 48, 49 Sayfa Cevapları ise etkinliklerin tamamlanmasında ve öğretmenlerin öğrencileri değerlendirmesinde rehberlik eder. Böylece öğrenciler hem akademik hem de sosyal açıdan gelişim gösterirler.


“4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Kanunlarla Eşitlik Metni”


4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 48-49


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları düşünerek yanıtlayınız. Yanıtlarınızı kısa cümlelerle defterinize yazınız.


1. Bir kişi kuralları çiğnediğinde ceza almazsa diğer kişiler ne hisseder?


Cevap : Haksızlık olduğunu düşünür ve güvensizlik hissederler.


2. Öğrencilerin kıyafetlerine, konuştukları dile ya da fiziksel özelliklerine göre ayrılması doğru mudur? Neden?


Cevap : Doğru değildir; çünkü herkes eşit haklara sahiptir.


3. Yasaların herkese eşit uygulanmadığı bir toplumda insanlar nasıl hisseder?


Cevap : Kaygılı, huzursuz ve adaletsiz hissederler.


4. Bir toplumda herkes eşit haklara sahip olursa insanlar arasında ilişkiler nasıl olur?


Cevap : İnsanlar arasında güven, saygı ve dayanışma artar.


4. Sınıf İnsan Hakları Hecce Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Okuma Metni Veda Hutbesi 

(…) “Ey İnsanlar! Kadınların haklarını gözetmenizi ve bu hususta Allah’ tan korkmanızı tavsiye ederim. (…) Sizin kadınlar üzerinde, onların da sizin üzerinizde hakları vardır.”

(…) “Biliniz ki Rabbiniz birdir, atanız da birdir. Bütün insanlar Âdem’den gelmiş, Âdem de topraktan yaratılmıştır. Arap’ın Arap olmayana, Arap olmayanın Arap’a, beyazın siyaha, siyahın da beyaza hiçbir üstünlüğü yoktur. ” (…)


Soru :  Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız. 


1. Bir toplumda kadınlara adil davranmak neden önemlidir? Kadınların haklarını korumak toplumu nasıl etkiler?


Cevap : Kadınlara adil davranmak toplumsal dengeyi sağlar ve toplumda barış, güven ile dayanışmayı artırır.


2. Kadınlara saygı göstermek, neden hem dinî hem de insani bir görev olabilir?


Cevap : Çünkü kadınlara saygı göstermek hem Allah’ın emri hem de insan olmanın gereğidir.


3. Metinde insanlar arasında üstünlük olup olmadığına dair belirtilen düşünceleri belirleyiniz. Bu düşüncelere katılıyor musunuz? Neden?


Cevap : İnsanlar arasında ırk, renk veya soy bakımından üstünlük yoktur; katılıyorum çünkü herkes eşit haklara sahiptir.


4. Metinde renkleri farklı olan insanlar arasında bir fark olmadığı belirtiliyor. Sizce insanların eşit olması gerektiği niçin vurgulanmıştır?


Cevap : İnsanların eşit olması, adalet ve toplumsal huzurun sağlanması için vurgulanmıştır.


5. Metinde geçen haklar konusu sizi hangi düşüncelere sevk etti? Haklara saygı neden önemlidir?


Cevap : Haklara saygı, toplumda adaletin ve bireylerin güvenliğinin korunmasına yol açar; bu nedenle önemlidir.


Soru : “Veda Hutbesi” metninden de yararlanarak eşitlik temalı kısa bir hikâye yazınız.


Cevap :

Eşitlik Temalı Hikâye

Bir köyde Ali ve Zeynep adında iki arkadaş yaşarmış. Ali’nin ailesi çiftçilik yaparken, Zeynep’in ailesi terzilikle uğraşırmış. Köyde bazı çocuklar, Ali’nin daha fazla çalıştığını düşündükleri için onun daha üstün olduğunu söylermiş. Zeynep ise “Herkesin farklı işleri ve yetenekleri var; bu bizi eşit yapar.” demiş.

Bir gün köyde büyük bir festival düzenlenmiş. Ali ve Zeynep, festivalde birlikte çalışarak oyunlar, yiyecekler ve gösteriler hazırlamışlar. Herkesin emeği eşit sayılmış ve köy halkı birlikte eğlenmiş. Ali ve Zeynep, bu deneyimden insanların meslekleri, renkleri veya işleri ne olursa olsun eşit olduğunu anlamışlar.

Sonuç olarak köydeki herkes, birbirine saygı göstererek eşit haklara sahip olmanın önemini kavramış.


Soru : Eşitlik ve adaletle ilgili bir haber, hikâye veya görsel vb. bularak bir sonraki derse getiriniz. Getirdiğiniz materyalleri ders bitiminde inceleyiniz.


Cevap :

Haber Başlığı: “Okulda Yeni Uygulama: Tüm Öğrencilere Eşit Fırsatlar”

Haber Metni: Bir ilkokul, tüm öğrencilerin eşit şekilde eğitim alabilmesi için sınıflarda ek kaynaklar ve destek programları başlattı. Öğrencilerin başarılarını ölçmek yerine her çocuğun yeteneklerini geliştirmeye odaklanan okul, eşitlik ve adaletin önemini göstermiş oldu.


Hikaye Başlığı: “Herkes Eşittir”

Hikaye: Küçük bir kasabada yaşayan çocuklar, oyun oynarken farklılıklarından ötürü ayrımcılık yapıldığını fark etmişler. Bir gün öğretmenleri hepsini eşit haklara sahip olduklarını hatırlatmış. Artık herkes sırayla oynuyor, herkesin fikri dinleniyor ve kimse diğerinden üstün görülmüyormuş. Böylece kasabadaki çocuklar eşitliğin ve adaletin değerini öğrenmiş.



 

Our Score

Bir yanıt yazın

error: Content is protected !!