İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Meslekler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı Kitabı 47-48-49-50-51-52-53 Sayfa Cevapları öğrencilerin okuduğunu anlama, yazma ve yorumlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu süreçte İlkokul 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları öğrencilere ve velilere yol gösterici bir kaynak niteliği taşır. Sayfa cevapları sayesinde öğrenciler dersleri daha verimli takip eder ve başarılarını artırırlar.

Ünite kapsamında yer alan 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Ders Kitabı 5. Ünite Meslekler Metni Etkinlik Cevapları ile öğrenciler farklı meslekleri tanıyarak onların toplum için önemini öğrenir. Ayrıca 2. Sınıf Türkçe 2. Kitap MEB Yayınları Kitabı 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 Sayfa Cevapları incelendiğinde etkinliklerin öğrencilerin hem bilgi edinmesini hem de düşüncelerini ifade etme becerisini geliştirmesini amaçladığı görülmektedir.
“2. Sınıf Türkçe 1. Kitap Meslekler Metni”
2. Sınıf Türkçe 2. Kitap Sayfa 47-48-49-50-51-52-53
Soru : Yönergeyi uygulayarak röportaj yapınız.
Arkadaşlarınızla bir sunucu belirleyiniz.
Sunucu için kartondan bir mikrofon yapınız ya da sınıftaki herhangi bir eşyayı mikrofon olarak kullanınız.
Bir meslek seçiniz.
Sunucunun mesleğinizin özellikleri ile ilgili sorduklarına cevap veriniz.
Konuşmalar tamamlanınca yeni sunucu ve meslek ile röportaja devam ediniz.
Cevap :
Sunucu: Merhaba sevgili arkadaşlar! Bugün yanımızda bir doktor var. Hemen sorularımıza başlayalım.
Sunucu: Doktor olmak nasıl bir şeydir?
Doktor: Doktor olmak çok sorumluluk gerektiren bir meslektir. İnsanların sağlığına kavuşmasına yardımcı oluruz.
Sunucu: Günlük işinizde neler yapıyorsunuz?
Doktor: Hastaları muayene eder, gerekli tedavileri uygular ve onlara sağlıklı yaşam önerileri veririz.
Sunucu: Mesleğinizin en zor yanı nedir?
Doktor: İnsanların sağlığından sorumlu olmak, bazen uzun ve yorucu saatler çalışmak zor olabilir.
Sunucu: Peki, en güzel yanı?
Doktor: İnsanların iyileştiğini görmek, onların mutluluğunu paylaşmak en güzel yanı.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 48 Cevapları
Soru : Başlığı ve görselleri inceleyip şiirin konusunu tahmin ediniz.
Cevap : Şiirin teması, farklı mesleklerde çalışan insanların emeğine değer vermek, bu emeklere saygı duymak ve birlik içinde dayanışma göstermektir.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 50 Cevapları
Soru : Şiirin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile şiirin konusunu karşılaştırınız.
Cevap : Şiirin konusu, çeşitli mesleklerde çalışan insanların emeği, mesleklere duyulan sevgi ve dayanışma içinde çalışmanın gücüdür; bu durum okuma öncesinde yaptığım tahminle örtüşmektedir.
Soru : Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış sözcük ve sözcük grubunun anlamını sözlükten araştırıp yazınız.
Cevap :
Özen Sözlük Anlamı: Bir işi dikkat, titizlik ve önem vererek yapma.
Birlikten kuvvet doğar Sözlük Anlamı: İnsanlar birlikte hareket ettiklerinde daha güçlü olurlar, zorlukların üstesinden daha kolay gelirler.
Soru : Yeni öğrendiğiniz sözcük ve sözcük grubuyla cümleler kurunuz.
Cevap :
Özen ile ile cümleler :
-
Annem yemeği büyük bir özenle hazırladı.
-
Öğretmen ödevlerin temiz ve özen içinde yapılmasını istedi.
-
Çiçeklere özen göstermezsek kısa sürede solarlar.
-
Elbiseyi dikerken usta terzi her dikişe özen gösterdi.
-
Başarıya ulaşmak için derslere özenle çalışmak gerekir.
Birlikten kuvvet doğar ile cümleler :
- Köy halkı imece usulü çalışarak kısa sürede yeni köprüyü yaptı; gerçekten birlikten kuvvet doğar.
- Takımca oynayınca maçı kazandık, birlikten kuvvet doğar.
- İnsanlar zor zamanlarda birleşirse her engeli aşar; çünkü birlikten kuvvet doğar.
- Arkadaşlar arasında yardımlaşma olunca işler kolaylaşır, birlikten kuvvet doğar.
- Aile bireyleri el ele verdiğinde zorluklar azalır; birlikten kuvvet doğar.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 51 Cevapları
Soru : Şiirde meslekler ile ilgili ne anlatılıyor? Kendi ifadelerinizle anlatınız.
Cevap : Şiirde, pek çok mesleğin bulunduğu, her birinin değerli ve önemli olduğu dile getirilmektedir. İnsanların emekle çalıştıkları, işlerini severek yaptıkları ve dayanışma içinde olmanın gücü artırdığı anlatılmaktadır.
Soru : “Meslekler” şiirinde eksik bırakılan yerleri şiire bakarak tamamlayınız.
Cevap :
Gördünüz ya çocuklar,
Çalışmanın sonu yok.
Mesleklerin sayısı,
İnsanlar kadar pek çok.
Hangisini sayayım?
Zamanımız kısıtlı.
Gelin kucaklayalım,
Tüm çalışanları.
Özenle çalışırlar.
Mesleğini sevenler.
Emeğe saygı duyar.
Çalışmayı bilenler.
Şimdi katılın bana
Birlikte söyleyelim.
Birlikten kuvvet doğar
Bunu böyle bilelim.
2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 52 Cevapları
Soru : Büyüyünce hangi mesleği yapmak istediğinizi nedenleriyle yazınız.
Cevap :
1. Polis
Ben büyüyünce polis olmak istiyorum.
Çünkü insanları korumak, suçları önlemek ve topluma güven sağlamak istiyorum.
Halkın güvenliği için çalışmak bana çok anlamlı geliyor.
2. Mühendis
Ben büyüyünce mühendis olmak istiyorum.
Çünkü yeni projeler tasarlamak ve insanların yaşamını kolaylaştıracak çözümler üretmek istiyorum.
Bilim ve teknoloji ile ilgilenmeyi seviyorum.
3. Öğretmen
Ben büyüyünce öğretmen olmak istiyorum.
Çünkü öğrencilere bilgi aktararak onların gelişimine katkıda bulunmak istiyorum.
İnsanlara yardımcı olmayı ve onlarla iletişim kurmayı seviyorum.
4. Bilim İnsanı
Ben büyüyünce bilim insanı olmak istiyorum.
Çünkü yeni keşifler yapmak ve insanlığın bilgisini artırmak istiyorum.
Deneyler yapmak ve sorunlara çözüm bulmak bana heyecan veriyor.
5. Aşçı
Ben büyüyünce aşçı olmak istiyorum.
Çünkü lezzetli yemekler yapmayı ve insanları mutlu etmeyi seviyorum.
Yaratıcı tarifler hazırlamak ve farklı tatlar denemek ilgimi çekiyor.
6. Veteriner
Ben büyüyünce veteriner olmak istiyorum.
Çünkü hayvanlara yardım etmek ve onların sağlığını korumak istiyorum.
Hayvanlarla çalışmayı ve onları iyileştirmeyi çok seviyorum.
Soru : Yazdığınız mesleğin görselini çizip boyayınız. Mesleğinizi arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları 2. Kitap Sayfa 53 Cevapları
Soru : Şiirde geçen “emeğe saygı duymak” ve “özenle çalışmak” ifadelerinin ne anlama geldiğini arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap :
“Emeğe saygı duymak” insanların yaptığı işi değerli görmek ve küçümsememektir.
“Özenle çalışmak” ise bir işi dikkatli, titiz ve en iyi şekilde yapmaktır.
Bu ifadeler, çalışmanın önemini ve herkesin emeğine değer verilmesi gerektiğini anlatır.
Soru : Görselleri inceleyiniz. İlginizi en çok çeken bilmeceyi arkadaşlarınıza sorunuz.
Sınıfta ders anlatır, bilgi saçar.
Çocukları eğitir, onlara yol açar.
Kitaplar, defterler onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?
Cevap : Öğretmen
Düşleri çizer, yapıları inşa eder.
Planlarını hep önceden yapar.
Binalar, köprüler onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?
Cevap : Mühendis
Hayvan dostlarımızı iyileştirir.
Onların bakımını üstlenir.
Kedi, köpek, kuş onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?
Cevap : Veteriner
Bahçedeki tüm bitkileri
Eker, biçer, büyütür.
Çiçekle, böcekle onun işi,
Bilin bakalım kim bu kişi?
Cevap : Çiftçi
Soru: Yönergeyi uygulayarak röportaj yapınız.
Cevap: Arkadaşlarımızla bir sunucu seçtik ve kartondan bir mikrofon yaptık. Ben “öğretmen” mesleğini seçtim. Sunucu bana, “Öğretmen ne iş yapar?” diye sordu. Ben de, “Öğretmenler öğrencilere bilgi verir, onları eğitir ve yol gösterir.” dedim. “Öğretmen olmak zor mudur?” sorusuna ise, “Evet, sabır ve özveri gerektirir ama öğrencilerin başarılı olduğunu görmek çok güzeldir.” cevabını verdim. Konuşmamız bitince başka bir arkadaşımız sunucu oldu ve yeni bir meslek hakkında röportaj yaptık.