İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 73-74-75. Sayfa Cevapları, öğrencilerin anlaşmazlıkların ve uzlaşının sonuçlarını kavramasına yardımcı olur. Özellikle İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayıncılık Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirirken ve ödevleri doğru şekilde yaparken büyük kolaylık sağlar. Bu içerikler, öğrencilerin anlaşmazlıkların olumsuz etkilerini görmesini ve uzlaşının toplumsal barış için önemini anlamasına destek olur.

Ayrıca 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı 4. ÜNİTE: UZLAŞI : Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları ve 4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Kitabı Sayfa 73, 74, 75 Cevapları, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal ilişkilerde uzlaşının değerini kavramalarına katkı sağlar. Bu kaynaklar sayesinde öğrenciler, sorunları barışçıl yollarla çözmenin önemini öğrenir ve daha anlayışlı bireyler haline gelir.
“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlığın ve Uzlaşının Sonuçları Metni”
4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 73-74-75
Soru : Voleybol metninde yer alan iki durumu karşılaştırdığımızda 1. ve 2. durumun sonuçlarının uzlaşı ortamına etkileri nasıl olmuştur? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Birinci durumun sonucu:
-
takım programa uymayıp sahayı kullanmakta ısrar ettiği için anlaşmazlık ve gerginlik yaşanmıştır. Bu durum uzlaşıyı bozmuş, kurallara uyulmadığı için karşılıklı saygı zarar görmüştür.
İkinci durumun sonucu:
İki takım konuşarak anlaşmış ve birlikte oynamayı kabul etmiştir. Böylece uzlaşı sağlanmış, kurallar esnetilerek herkesin keyif alacağı dostça ve eğlenceli bir ortam oluşmuştur.
✅ Sonuç olarak: Uzlaşı için iletişim kurmak, karşı tarafı anlamak ve ortak çözüm bulmak çok önemlidir. Kurallara uymamak gerginlik ve huzursuzluk yaratırken, anlaşarak hareket etmek dostluğu ve eğlenceyi artırır.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 74 Cevapları
1. Görselde yaşanan anlaşmazlık durumunda çocuklardan hangisi kişi hak ve özgürlüklerine saygı göstermemiştir? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Görselde soldaki çocuk (“Burası benim bisikletimi her zaman koyduğum yer.” diyen) kişi hak ve özgürlüklerine saygı göstermemiştir. Çünkü bisiklet park yeri ortak bir alandır ve herkesin eşit şekilde kullanma hakkı vardır; kendi hakkını başkalarının hakkından üstün tutamaz.
2. Böyle bir durumda sizin çözüm öneriniz ne olurdu? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Ben olsaydım, ortak alanın herkes için eşit olduğunu ve boş yerin ilk gelenin kullanabileceğini söylerdim. Çocuklar arasında sırayla park etme ya da kimin önce geldiğine göre yer verme kuralı konulabilir. Böylece adalet sağlanır ve gereksiz tartışmalar önlenmiş olur.
4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 75 Cevapları
Soru : Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
Neşe, akşam yemeği saatinde televizyonda sevdiği çizgi filmi izlemek istiyordu. Annesi ise yemek saati olduğunu, bu yüzden televizyon izleyemeyeceğini söyledi.
Neşe, bu konuda çok ısrar edince annesi ona “Yemeğini yersen aynı çizgi filmi bilgisayardan izleyebilirsin.” dedi. Bu öneriyi kabul eden Neşe, yemeğini yedi. Annesi ona verdiği sözü tuttu ve böylelikle Neşe istediği çizgi filmi izlemiş oldu. Ancak Neşe’nin uyku saati çoktan geçmişti.
Neşe ile annesi arasında yaşanan anlaşmazlığın çözümü başka hangi sorun ya da sorunlara neden olmuş olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap : Neşe çizgi filmi izlediği için uyku saati geçti ve ertesi gün uykusuz kalabilir, yorgunluk ve derse odaklanma sorunu yaşayabilir. Ayrıca düzenli uyku alışkanlığı bozulabilir.
Soru : Uzlaşıya vardığınız herhangi bir durum daha sonra başka sorunlara neden oldu mu? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Evet, bazen oldu. Örneğin arkadaşlarımla oyun süresini uzatmaya karar verdiğimizde eve geç dönüp ailemi endişelendirdim. Bazen uzlaşı sağlansa da sonuçları iyi düşünmek gerekir.