2. Sınıf Matematik Kitabı İstanbul’da Hafta Sonu Metni Cevapları Sayfa 249, 250, 251
2. Sınıf Matematik Kitabı İstanbul’da Hafta Sonu Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 249-250-251
Soru : Umut ve Özge iki ağacın arasındaki uzaklığı nasıl ölçüyor?
Cevap:
Kula ile ölçmektedir.
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları
ETKİNLİK: Kâğıtla ve Pipetle Ölçüyorum
Araç ve gereçler: A4 kâğıdı, pipet, makas.
Sınıftan bir arkadaşımızla eş olalım.
A4 kâğıdını uzun kenarı boyunca kesip bir şerit elde edelim.
Sıramızın uzunluğunu önce şeritle sonra pipetle ölçelim.
Şeridi ve pipeti tam ortadan ikiye keselim. Elde ettiğimiz yarım şerit ve yarım pipetle sıramızın uzunluğunu yeniden ölçelim.
Elimizdeki yarım şeridi ve yarım pipeti de aynı şekilde ortadan ikiye keselim. Elde ettiğimiz çeyrek şerit ve çeyrek pipetle sıramızın uzunluğunu yeniden ölçelim.
Soru : Tüm ölçme sonuçlarımızı aşağıdaki tabloya yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları”
Soru : Sıranın uzunluğunu bir bütün pipetle ya da şeritle ölçebildiğimiz gibi, yarım pipetle ya da çeyrek pipetle de ölçebileceğimizi fark ettiniz mi?
Cevap:
Evet fark ettik.
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları
1. Aşağıdaki tabloda belirtilen ölçme araçlarını kullanarak yine tabloda belirtilen nesnelerin uzunluklarını ölçünüz. Ölçme sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz. Sonuçları tartısınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Kitabı Ağaç Şeması Metni Cevapları Sayfa 247, 248
2. Sınıf Matematik Kitabı Ağaç Şeması Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 247-248
Soru : Okulunuzdaki 2. sınıflar kaç şubedir? Her şubede kaç kız ve kaç erkek öğrenci vardır? Bu soruların cevaplarını öğrenip ağaç şemasını aşağıdaki gibi oluşturunuz.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 247-248 Cevapları”
2. Sınıf Matematik Kitabı En Sevilen Meyve Metni Cevapları Sayfa 244, 245, 246
2. Sınıf Matematik Kitabı En Sevilen Meyve Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 244-245-246
Aşağıda bir okuldaki öğrencilerin en sevdikleri meyvelerin sayıları ile ilgili nesne grafiği verilmiştir. Grafiği inceleyelim. Her şekil 5 öğrencinin sevdiği meyveyi temsil etmektedir.
Soru : Bu sınıfta en sevilen meyve hangisidir? işaretleyelim.
Bu sınıfta en az sevilen meyve hangisidir? İşaretleyelim.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 244 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 245 Cevapları
1. Beyza 15 gün boyunca güneşli, parçalı bulutlu, yağmurlu ve karlı geçen günlerin sayılarını kaydetmiş ve j aşağıdaki nesne grafiğini oluşturmuştur.
Nesne grafiğine göre aşağıdaki tabloyu doldurunuz. Birinci satır örnek olarak doldurulmuştur.
Cevap:
Güneşli : 2
Parçalı Bulutlu : 4
Yağmurlu : 3
Karlı : 6
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları
Soru : Aşağıda Ecenin oyuncak dolabını görüyorsunuz. Hangi oyuncaktan kaç tane olduğunu bulması için Eceye yardımcı olur musunuz?
Cevap:
Ayı : 5 tane
Oyuncakaraba : 6 tane
Top : 4 tane
Oyuncak kedi : 7 tane
2. Farklı oyuncak türlerini sayarak aşağıdaki çetele ve sıklık tablosunu doldurunuz. Tabloların bir sütunu örnek olarak doldurulmuştur.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları”
3. Ecenin oyuncaklarına ait şekil grafiğini defterinize oluşturunuz.
Cevap:
Yukarıda yer alan tabloyu defterinize geçirmeniz yeterlidir.
4. Şeklin sağına armuttan daha ağır, soluna ise armuttan daha hafif olan bir meyve çiziniz.
Cevap: Sağa karpuz ve sola çilek çiziniz.
5. Yandaki resimde bir balon ve bir tas vardır.
Hangi cisim daha büyüktür?
Cevap: Balon.
Peki hangi cisim daha ağırdır?
Cevap: Taş.
Büyük olan cisimler her zaman ağır mıdır?
Cevap: Hayır ağır değildir.
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları
1. Özge, arkadaşı için bir atkı satın aldı. Atkıyı aşağıdaki düğmelerle süslemek istiyor. Siz de Özgeye yardım edebilirsiniz. Atkı üzerindeki eş düğmeleri aynı renge boyayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 234-235-236-237-238-239-240-241 Cevapları”
2. Farklı şekil ve renkteki düğmeleri sayarak boyayınız. Aşağıdaki çetele tablosunu ve Özgenin bu düğmeleri kullanarak oluşturduğu nesne grafiğini tamamlayınız.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları
Soru : Bir pastane sahibi dükkânında satacağı dondurma çeşitlerini belirlemek istiyor. Bunun için en çok tercih edilen dondurma çeşitlerini bilmek istiyor. Bu konuda pastane sahibine yardımcı olur musunuz?
Sıra arkadaşımızla es olalım.
Sınıf arkadaşlarımıza en sevdikleri dondurma çeşidini soralım. Söylenen her dondurma çeşidini bir sonraki sayfada verilen çetele tablosunda bulalım. Bulduğumuz dondurma çeşidinin karsısına örnekteki gibi bir çizgi çizelim.
Tabloda bulunmayan çeşitleri tabloya ekleyelim.
Tüm arkadaşlarımızın ve kendimizin dondurma tercihlerini tabloya işaretlediğimizden emin olalım.
Hazırladığımız çetele tablosunu göz önüne alarak sıklık tablosunu oluşturalım.
Çetele ve sıklık tablosuna göre şekil grafiğini oluşturalım. Şekil grafiğinde vanilyalı dondurma örnek olarak gösterilmiştir.
Elde ettiğimiz bilgilere göre pastane sahibine bir mektup yazalım. Mektubumuzda pastane sahibine satması için üç dondurma çeşidi önerelim.
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları
“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları
ETKİNLİK: Çeşit Çeşit Makarna
Araç ve gereçler: farklı makarna çeşitleri (burgu, midye, kelebek, vb.) karton, hamur yapıştırıcı.
Birçok insan makarna yemekten hoşlanır.
Peki sınıfımızda en çok tercih edilen makarna çeşidi sizce hangisidir?
Bu soruyu cevaplamak için bir nesne grafiği oluşturalım.
Öğretmenimizin yukarıdaki gibi hazırladığı kartonu tahtaya asmasını bekleyelim.
Sıra ile tahtaya kalkalım. Öğretmen masasının üzerindeki makarna çeşitlerinden en sevdiğimizi belirleyelim.
Belirlediğimiz paketten bir tane makarna alıp tahtadaki kartonda uygun yere yapıştıralım.
Grafikte bulunmayan çeşitleri de grafiğe ekleyelim.
Sınıftaki herkesin etkinliğe katılmasını sağlayalım.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta gruplar oluşturarak arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Matematik Kitabı5. Ünite Değerlendirmesi Metni Cevapları Sayfa 230, 231, 232
2. Sınıf Matematik Kitabı 5. Ünite Değerlendirmesi Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 230-231-232
Soru : Resmi inceleyiniz. Soruları resme göre cevaplayınız.
Cevap:
1. Özge pazarcıya madenî para olarak 2 tane 1 TL yerine aynı değerde 4 tane 50 kuruş vermiştir.
2. Umut’un önündeki tezgâhta en pahalı meyve kirazdır
3. Muzun fiyatı, şeftalinin fiyatından daha çoktur.
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları
4. Pazarcının elindeki para aşağıdakilerin hangisinden daha çoktur?
Cevap:
C Şıkkı 200 lira daha fazladır.
5. Özgenin başlangıçta 79 lirası vardı. Pazar alışverişi 12 lira tuttu. Özgenin kaç lirası kaldı? Bu probleme göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Cevap:
A) Özgenin başlangıçtaki parası – Kalan para = Alışveriş tutarı B) Alışveriş tutarı – Özgenin başlangıçtaki parası – Kalan para
C) Alışveriş tutan + Kalan para = Özgenin başlangıçtaki parası
6. Özge ve Umut sabah saat 09.30’da pazara gitmiştir. Pazar alışverişi yarım saat sürdüğüne göre saat kaçta pazardan ayrılmışlardır?
Cevap:
A) 09.45 B) 10.00
C) 10.30
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları
7. Pazar, haftada bir kez aynı günlerde kurulmaktadır. 1 Nisanda pazar kurulduğuna göre aşağıdaki tarihlerin hangisinde yine pazar kurulacaktır?
Cevap:
A) 7 Nisan B) 8 Nisan
C) 17 Nisan
8. Özge bir bütün karpuz alıp 3 arkadaşıyla birlikte eşit miktarda paylaşıyor. Her kişiye düşen karpuz miktarını gösteren şekli boyayınız.
Cevap:
1. şekli işaretlemeniz gerekmektedir.
9. Özge, bir bütün karpuzu Umut’la eşit paylaşsaydı her birine ne kadar karpuz düşerdi? Her birine düşen karpuz miktarını işaretleyiniz.
Cevap:
2. şekli işaretlemeniz gerekmektedir.
10. Aşağıdakilerden hangisinin toplam değeri en büyüktür?