2. Sınıf Matematik 1. Kitap 22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26


İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 Cevapları, öğrencilerin geometrik cisimlerin modellerini tanımalarına ve günlük yaşamda kullanılan nesnelerle ilişkilendirmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve anlaşılır şekilde yapılmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları, küp, küre, silindir ve koni gibi modellerin özelliklerini kavratır.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 22-23-24-25-26. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, farklı etkinlikler ve uygulamalarla öğrencilerin geometrik cisimleri ayırt etmelerini sağlar. Bu sayfalardaki çalışmalar sayesinde çocuklar, hem matematik bilgilerini pekiştirir hem de çevrelerinde bulunan nesneleri geometrik açıdan tanımayı öğrenir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim Modelleri Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 22-23-24-25-26 


 Soru :  İstanbul’da bulunan Kız Kulesi görselini inceleyelim. Soruları cevaplayalım.


• Kız Kulesi görselinde hangi geometrik cisimler vardır?


Cevap :  Kız Kulesi görselinde silindir, küp ve koni şeklinde geometrik cisimler vardır.


• Bu geometrik cisimlerin benzer ve farklı yönlerini yazarak arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap

• Benzer yönleri: Hepsi üç boyutludur.

• Farklı yönleri: Silindirin köşesi yoktur, küpün köşeleri vardır, koninin sivri bir ucu vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 23 Cevapları


1. Fotoğraflardaki yapılar hangi geometrik cisimlere benzemektedir?


Cevap :  

Çanakkale Şehitler Anıtı → Dikdörtgen prizma
Anıtkabir → Dikdörtgen prizma
Gökdelen (yüksek bina) → Dikdörtgen prizma
Hollanda Küp Evler → Küp
Rumeli Hisarı → Silindir
Atomium (Belçika) → Küre


Soru : Çevremizdeki yapıları inceleyerek bunların hangi geometrik cisimlere benzediğini söyleyelim.


Cevap

Minare → Silindir
Ev → Küp ve dikdörtgen prizma
Kale burcu → Silindir
Su deposu → Silindir
Köprü ayakları → Dikdörtgen prizma
Cam küre süs → Küre


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 24 Cevapları


2. Görsellerdeki yapılarda işaretli yerleri inceleyelim. Bu yerlerin benzediği geometrik cismin adını noktalı yerlere yazalım.


Göbeklitepe’de işaretlenen bölüm hangi geometrik şekle benziyor?

Cevap :  Göbeklitepe’deki taş parçası dikdörtgen prizmayı andırıyor.

Kaş antik kentinde yer alan yapılardaki işaretli bölümler hangi geometrik cisimlere benziyor?

Cevap :  Ksantos’taki yapılar küp ve dikdörtgen prizma şeklindedir.

Selimiye Camii’ndeki işaretli kısım hangi geometrik şekle benziyor?

Cevap :  Selimiye Camii’nin minaresi bir silindir biçimindedir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 25 Cevapları


3. Kerem ve amcasının yaptığı kuş yuvasını inceleyelim. Görsellerdeki geometrik şekillere göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Kuş yuvasının ayağı hangi geometrik cisimden oluşuyor?

Cevap :  Ayağında 1 tane dikdörtgen prizma kullanılmıştır.

Kuş yuvasının tabanı hangi geometrik şekilden oluşuyor?

Cevap :  Tabanında 1 tane kare prizma vardır.

Kuş yuvasının köşelerinde hangi şekiller bulunuyor?

Cevap :   Köşelerinde 4 tane silindir yer alıyor.

Kuş yuvasının çatısında hangi geometrik cisim bulunuyor?

Cevap :  Çatısında 1 tane üçgen prizma vardır. Tüm parçalar birleştiğinde kuş yuvası tamamlanmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 26 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Oyun küpü, tenis topu, ilaç kutuları, hediye kutuları gibi farklı geometrik cisimler, göz bandı veya tülbent.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı dört gruba ayıralım. Her grup bir takımı temsil etsin.
• Getirdiğimiz malzemeleri takım sıramızın üzerine koyalım.

Etkinliğe Başlayalım
• Her takımdan bir kişi seçerek malzemelerin olduğu sıranın önüne gelelim.
• Seçtiğimiz kişinin gözlerini göz bandı veya tülbentle bağlayalım.
• Geometrik cisimlerden herhangi birini eline verelim. Dokunarak bu cismin hangi geometrik cisme benzediğini belirtmesini isteyelim.
• Her doğru cevap için bu cevabı veren kişinin takımına 1 puan ekleyelim. Yanlış cevap verenlere 0 puan yazalım.
• Oyuna bu şekilde dört tur devam edelim.


Cevap :  

Takım Adı 1. Tur Puanı 2. Tur Puanı 3. Tur Puanı 4. Tur Puanı Toplam Puan
Kırmızı 1 0 1 1 3
Mavi 0 1 0 1 2
Sarı 1 1 1 0 3
Yeşil 0 0 1 0 1


 

Our Score

2. Sınıf Matematik 1. Kitap 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları

 İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21


İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 Cevapları, öğrencilerin geometrik cisimleri tanımalarını ve günlük yaşamda karşılaştıkları nesnelerle ilişkilendirmelerini sağlar. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve anlaşılır şekilde yapılmasına yardımcı olur. 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara küp, küre, silindir, koni gibi temel cisimleri öğretir.


“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21. Sayfa Cevapları”

2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, farklı sorular ve uygulamalarla öğrencilerin geometrik şekilleri ayırt etme ve örneklendirme becerilerini geliştirir. Bu sayfalar sayesinde öğrenciler hem matematik bilgisini pekiştirir hem de çevrelerindeki nesneleri geometrik açıdan tanımayı öğrenir.


“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisimler Metni Etkinlik Cevapları”


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21


 Soru : Kamp görselini inceleyelim. Yönergeleri uygulayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Kamp alanındaki yuvarlak nesnelerin ve köşeli nesnelerin adlarını söyleyelim. 


Cevap :  

Köşeli nesneler: Hoparlör, büyük termos, çanta, radyo.

Yuvarlak nesneler: Top, küçük termos, kütük, çadır bağlanan kazık.


• Köşeli nesnelerin yanındaki yuvarlağı turuncuya boyayalım.

• Yuvarlak nesnelerin yanındaki yuvarlağı mora boyayalım.

Cevap :  

“2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 12 Cevapları”

• Termos ve hoparlörün yanındaki yuvarlağı aynı renge mi boyadık? Neden?

Cevap :  Hayır boyamadık. Çünkü termos yuvarlakken, hoparlör ise köşeli bir nesnedir.


• Radyo ve çantanın yanındaki yuvarlağı aynı renge mi boyadık? Neden?

Cevap :  Evet boyadık. Çünkü ikisi de köşeli nesnedir.


 Soru : Çevremizde yuvarlak veya köşeli olan nesnelere örnekler verelim. Bu nesnelerden birer tane sınıfımıza getirelim. Nesnelerin özelliklerini arkadaşlarımızla paylaşalım. 


Cevap :  

Yuvarlak nesnelere örnek: top, tabak, saat.
Köşeli nesnelere örnek: kitap, kutu, defter.

Top yuvarlanır, köşeli kutunun ise kenarları ve köşeleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 13 Cevapları


 Soru : Aşağıdaki nesnelerden biçimsel özellikleri birbirine benzeyenlerin altındaki yuvarlağı aynı renge boyayalım.


Cevap :  

“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 13 Cevapları”

 Soru : Çevremizden biçimsel özellikleri birbirine benzeyen nesneler belirleyip defterimize yazalım.


Cevap

Tabak – saat (ikisi de yuvarlaktır).
Kitap – defter (ikisi de dikdörtgen şeklindedir).
Zar – kutu (ikisi de küp şeklindedir).


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 14 Cevapları


2. Ela, Kerem ve öğretmenlerinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.

Çocuklar, masanın üzerine koyduğum nesnelerin biçimsel özellikleriyle ilgili düşünceleriniz nelerdir?


Cevap :  

Öğretmenim, bence zekâ küpü ve süt kutusu köşeli nesnelerdir.

O zaman defter ve hediye kutusu da köşeli nesnelerdir.

Golf topu kenarı ve köşesi yoktur.

Kalemlik yuvarlak bir nesnedir.

Köşesi ve kenarı olmayan nesneler yuvarlak cisimlerdir. Yuvarlak cisimlere çevremizden örnekler verir misin?

Futbol topu, balon, portakal ve karpuz yuvarlak cisimlerdir.

Köşesi ve kenarı olan nesneler köşeli cisimlerdir. Köşeli cisimlere çevremizden örnekler verir misin?

Çamaşır makinesi, buzdolabı, bulaşık makinası ve televizyon köşeli cisimlerdir.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 15 Cevapları


 Soru : Haydi, defterimize yuvarlak ve köşeli cisimlere örnekler yazalım. Cisimlerin biçimsel özelliklerindeki benzerlik ve farklılıkları arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :  

Yuvarlak cisimler: top, tabak, saat.
Köşeli cisimler: kitap, kutu, masa.

Yuvarlak cisimlerin kenarı ve köşesi yoktur, köşeli cisimlerin kenarları ve köşeleri vardır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 16 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM

Malzemeler: Futbol topu, küp şeker, konserve kutusu, süt kutuları, farklı
büyüklüklerde kutular, kâğıt, kalem.
Etkinlik Alanı: Sınıf.

Etkinliğe Hazırlık

Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
• Yukarıdaki malzemelerden getirdiklerimizi sıramızın üzerine koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Sıramızın üzerindeki nesneleri inceleyelim.
• Nesnelerden biçimsel özellikleri birbirine benzeyenleri bulalım.
• Nesnelerden köşeleri olanları gruplandıralım. Köşeli nesnelerin adlarını kâğıda yazalım.
• Nesnelerden yuvarlak olanları gruplandıralım. Yuvarlak nesnelerin adlarını kâğıda yazalım.
•Çevremizden yuvarlak nesnelere ve köşeli nesnelere farklı örnekler bulalım. Bulduğumuz ö


Cevap :  

Köşeli nesneler: küp şeker, süt kutusu, farklı büyüklüklerde kutular.
Yuvarlak nesneler: futbol topu, konserve kutusu.

Çevremizden köşeli nesne örnekleri: kitap, masa, dolap.
Çevremizden yuvarlak nesne örnekleri: tabak, saat, araba tekerleği.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 17 Cevapları


3. Görsellerdeki nesneleri inceleyelim. Bu nesnelerin numaralarını benzedikleri geometrik cisimlerin olduğu aşağıdaki kutuların içine yazalım. 


Cevap :  

Dikdörtgen prizma: 1 (süt kutusu), 6 (çamaşır makinesi), 8 (mendil kutusu), 12 (tuğla)
Küre: 2 (futbol topu), 10 (tenis topu)
Üçgen prizma: 4 (çadır), 11 (peynir dilimi)
Silindir: 7 (deodorant), 9 (havlu kâğıt rulosu)
Küp: 3 (kutu), 5 (zar)


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 18-19 Cevapları


4. Ela ve Kerem geometrik cisimlerden yararlanarak aşağıdaki yapıyı oluşturdular. Bu yapıyı oluştururken hangi geometrik cisimlerden yararlanmışlardır? Arkadaşlarımızla paylaşalım. Ela ve Kerem’in konuşmalarını okuyalım.


Cevap :  Bu yapıda küp, küre, silindir, dikdörtgen prizma ve üçgen prizma kullanılmıştır.


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 20 Cevapları


5. Aşağıdaki numaralı kartlarda geometrik cisimler ve geometrik cisimlere benzeyen nesneler verilmiştir. Kartlardaki geometrik cisimleri ve nesneleri inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.


Cevap :  Görselleri inceleyerek sayfa 21’deki soruları cevaplamanız gerekmektedir. 


2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 21 Cevapları


Cevap :  

Soru: Köşeli cisimlerin görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   2, 3, 4, 5, 8, 9

Soru: Yuvarlak cisimlerin görsellerine benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   1, 6

Soru: Küp görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :  7

Soru: Kare prizma görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   2

Soru: Dikdörtgen prizma görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   4

Soru: Üçgen prizma görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   9

Soru: Silindir görseline benzeyen nesnelerin olduğu kartların numaralarını yazalım. Cevap :   1, 5

Soru: Küre görseline benzeyen nesnenin olduğu kartın numarasını yazalım. Cevap :   6



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 271-272-273-274-275-276-277 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Değerlendirmesi Metni Cevapları Sayfa 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277


2. Sınıf Matematik Kitabı 6. Ünite Değerlendirmesi Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 271-272-273-274-275-276-277


Soru : Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Soruları resme göre cevaplayınız.


2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları


1. Vapurdaki bayrak direğinin uzunluğu hakkında kim diğerlerinden daha farklı bir ölçme birimi kullanmıştır? Bu kişinin resmini boyayınız.


Cevap :

  • 3. resmi boyayınız.

2. Uzunluğunu tahmin etmeye çalıştıkları bayrak direği 9 metre olduğuna göre en yakın tahmini kim yapmıştır? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • 1. resmi işaretleyiniz.

3. Beyaz vapurun kıyıya uzaklığı 54 cm, yeşil vapurun kıyıya uzaklığı 78 cm’dir. Beyaz vapur, yeşil vapura göre kıyıya kaç cm daha yakındır?


Cevap :

  • 75 – 54 = 24 cm

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 273 Cevapları


4. Aşağıda verilen nesnelerin uzunluğunu ölçmek için kullanabileceğiniz en uygun aracı işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 273 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 274 Cevapları


5. Mavi vapurun iskeleye bağlandığı halatın uzunluğu 17 metredir. Yeşil vapurun bağlandığı halatın uzunluğu ise mavi vapurun halatından 6 metre kısadır. Buna göre yeşil vapurun halatının uzunluğu kaç metredir?


Cevap :

  • 17 – 6 = 11 metredir.

6. Kitabınızın uzunluğundan daha kısa bir ip alınız. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Kitabınızın uzunluğunu ölçmek için ipi kaç kez kullanmanız gerekir? Tahmin ediniz.


Cevap : 2


b. Kitabınızın uzunluğunu ip yardımıyla ölçünüz. S ah- mininizle karşılaştırınız.


Cevap :  2


c. İpinizi makasla iki eş parçaya bölünüz. Elde edeceğiniz yarım parça ipi kitabınızın boyunu ölçmek için kaç kez kullanmanız gerekir? Tahmin ediniz.


Cevap : 4


ç. Yarım parça ipi kullanarak kitabınızın uzunluğunu ölçünüz. Tahmininizle karşılaştırınız. 


Cevap : 4


2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 275 Cevapları


7. Tartıdaki meyvelerin kütlelerini kilogram değerleriyle eşleştiriniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 275 Cevapları”

8. Bir kişi pazardan 12 kg meyve, 8 kg sebze satın almıştır. Bu kişinin satın aldığı meyveler, sebzelerden kaç kg fazladır?


Cevap :

  • 12 – 8 = 4 kg fazladır.

9. Tartılardaki meyve ve sebzeleri “daha ağırdır”, “daha hafiftir” ifadelerini kullanarak karşılaştırınız.


Cevap :

Patlıcanlar, kavunlardan daha hafiftir.

Salatalıklar, patlıcanlardan daha hafiftir.

Kavunlar, salatalıklardan daha ağırdır. 


2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 276 Cevapları


10. Umut’un pazardan aldığı meyve miktarları şöyledir: 10 tane elma, 5 tane muz, 4 tane şeftali, 2 tane kavun. Bu bilgilerle oluşturulan sıklık tablosu aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

  • A şıkkını işaretleyiniz.

11. Özge pazardan 3 tane elma, 4 tane şeftali, 6 tane erik satın almıştır. Bu bilgilere göre meyve resimlerini boyayarak nesne grafiğini oluşturunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 276 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 277 Cevapları


12. Vapurlara binen kadın ve erkek yolcuların sayısı aşağıdaki tablolarda verilmiştir.

Bu bilgileri kullanarak aşağıdaki ağaç şemasında boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 277 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 268-269-270 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Ne Kadar Hafif Ne Kadar Ağır Metni Cevapları Sayfa 268, 269, 270


2. Sınıf Matematik Kitabı Ne Kadar Hafif Ne Kadar Ağır Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 268-269-270


1. 1 kilogramı 3 TL olan domateslerden 3 kg alan Figen kaç TL ödemelidir?


Cevap :

  • 3 x 3 = 9  TL ödemelidir

2. Ayşe, Zeynep’ten 12 kg daha hafiftir. Zeynep 41 kg olduğuna göre Ayşe kaç kg’dır?


Cevap :

  • 41 – 12 = 29 kg’dır.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları


1. Aşağıda verilen meyve ve sebzelerin kaç kg olduğunu örnekteki gibi yanlarına yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları”


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264-265-266-267 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Valizimiz Ne Kadar Ağır? Metni Cevapları Sayfa 264, 265, 266, 267


2. Sınıf Matematik Kitabı Valizimiz Ne Kadar Ağır? Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 264-265-266-267


Soru : Anneleri, Umut’un valizini kaldırmakta zorlanıyor. Sizce neden?


Cevap :

  • Çok ağır olduğu için zorlanıyor olabilir.

Soru : Çevrenizde kaldıramayacağınız kadar ağır nesneler var mı?


Cevap :

  • Araba, ağaç, kapı, sıra gibi çevremizde bir çok kaldıramayacağımız nesneler vardır.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları


Soru : Kilogram başka neleri ölçerken kullanılır? Arkadaşlarınızla tartışarak örnekler veriniz.


Cevap :

  • Meyveleri, sebzeleri, demiri, insanları, hayvanları ölçerken kilogramı kullanabiliriz.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları


ETKİNLİK: Tartalım


Araç ve gereçler: iki eş poşet, sınıf askısı, elbise askısı, 1 kg’lık nesneler (1 kg’lık şeker, pirinç, vb.), kitaplar, defterler, çanta.

Sınıf askımıza yukarıdaki resimde görüldüğü gibi bir elbise askısı asalım.
Elbise askısının iki ucuna birer alışveriş poşeti asalım. Aşağıda istenenleri yapalım.

Sağ poşete iki tane 1 kg’lık nesne, sol poşete bir tane 1 kg’lık nesne koyalım. Karşılaştıralım.

Cevap : Her ikisi de eşittir.


Her iki poşete 1 kg’lık nesne koyalım. Karşılaştıralım.

Cevap : Her ikisi de denk eşittir.


Sağ poşete iki tane 1 kg’lık nesne, sol tarafa üç tane kitap koyalım. Karşılaştıralım.


Cevap : 2 kilogram daha ağırdır.


Sağ poşete bir tane 1 kg’lık nesne, sol tarafa dört tane defter koyalım. Karşılaştıralım.


Cevap : Defterler daha ağırdır.


Sağ poşete üç tane 1 kg’lık nesne, sol tarafa bir tane çanta koyalım. Karşılaştıralım.


Cevap : 3 kilogram daha ağırdır.



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 262-263 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Şekil Güvenlik Şeridi Metni Cevapları Sayfa 262, 263


2. Sınıf Matematik Kitabı Şekil Güvenlik Şeridi Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 262-263


Soru : Aşağıdaki problemi çözünüz. Erincin boyu Ferdanın boyundan 17 cm kısadır. Ferda ise Gamzeden 4 cm uzundur. Erincin boyu 62 cm olduğuna göre Ferda ve Gamzenin boyları kaç cmdir?


Cevap :

  • 62 + 17 = 79 cm Ferdanın Boyu
  • 79 – 4 = 75 cm Gamzenin boyu

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 263 Cevapları


1. Tunç okuldan eve dönerken fırına uğrayıp ekmek; alıyor. Aşağıdaki resme göre I uncun okuldan eve dönerken kaç metre yürümesi gerektiğini tahmin ediniz. Tuncun yürümesi gereken mesafeyi bulunuz. Tahmininizi bulduğunuz sonuçla karşılaştırınız.


Cevap :

Tahminim : 30 + 20 = 50 cm

Sonuç : 30 + 19 = 49 cm


2. Aşağıdaki silginin uzunluğunu, sayı doğrusunu kullanarak bulunuz. Sayı doğrusunda iki nokta arası uzaklık 1 cm’dir.


Cevap :

  • Silginin uzunluğu 4 cm olarak görülmektedir.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 260-261 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Cetvelden Sayı Doğrusuna Metni Cevapları Sayfa 260, 261


2. Sınıf Matematik Kitabı Cetvelden Sayı Doğrusuna Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 260-261


Soru : Aşağıdaki kalemtıraşın uzunluğunu cetvel yardımıyla oluşturulan sayı doğrusu ile ölçünüz. Sonucu kutucuğa yazınız.


Cevap :

  • 3 cm olarak yazılmalıdır.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları


ETKİNLİK: Sayı Doğrusu Yapıyorum


Araç ve gereçler: renkli kalın kâğıt, makas, cetvel, kalem.

Cetvelimizi ve makasımızı kullanarak 20 cm uzunluğun- da bir sayı doğrusu ve belli bir uzunlukta, örneğin 5 cm uzunluğunda bir şerit oluşturalım. Sayı doğrusunda her iki nokta arası 1 cm olsun.

Çantamızın içindeki nesnelerin boylarını şeritle ve sayı doğrusu ile ölçelim.

Nesnelerin boyunu ölçerken her nesne için şeridi kaç kez kullandık?

Nesnelerin boyunu ölçerken sayı doğrusunun uzunluğu yeterli geldi mi?

Ölçme sonuçlarımızı aşağıdaki tabloya yazıp arkadaşlarımızla paylaşalım.

Arkadaşlarımız, kullandıkları şeridin uzunluğunu kaç cm almış?

Hangi ölçme aracı ile elde ettiğimiz sonuçlar diğer arkadaşlarımızın sonuçlarıyla eşit çıktı? Nedenini tartışalım.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği sizin seçeceğiniz şekillerle yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 257-258-259 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Yerebatan Sarnıcı Girişinde Sıra Metni Cevapları Sayfa 257, 258, 259


2. Sınıf Matematik Kitabı Yerebatan Sarnıcı Girişinde Sıra Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 257-258-259


Soru :  Umut giriş sırası uzunluğu hakkında ne söylüyor? Tahmin yaparken nelere dikkat ediyor? Nelerden faydalanıyor?


Cevap :

  • Yerdeki mermerlerden sıranın ne kadar uzun olduğunu hesaplıyor. Tahmin yaparken her mermerin 1 metre olduğunu hesaplıyor.

Soru : Siz bu sıranın uzunluğunu nasıl tahmin ederdiniz?


Cevap :

  • Aynı şekilde yerdeki mermerlerden yararlanırdım.

Soru : Sizce sınıfınızdan okulunuzun giriş kapısına kadar olan mesafe kaç metredir? Tahmininizi neye göre yaptınız?


Cevap :

  • 200 metre olarak tahmin edebilirim.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları


ETKİNLİK: Uzunlukları Tahmin Edelim


Araç ve gereçler: cetvel, metre, renkli kalemler.

Sıra arkadaşımızla es olalım.
Aşağıdaki tablada verilen uzunluklar, cm ya da m cinsinden tahmin edelim.
Daha sonra bu uzunlukları cetvel ya da metre kullanarak ölçelim.


Soru : Tahminlerimizle ölçme sonuçlarını karşılaştıralım.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları”

Soru : Tahmin ederken nelere dikkat ettiğimizi, nelerden faydalandığımızı açıklayalım.


Cevap :

  • Tahmini olarak göz ölçümü ile uzunlukları ölçtük.

Soru : Sınıftan bir arkadaşınızın boyunu tahmin ediniz. Daha sonra cetvel kullanarak arkadaşınızın boyunu ölçünüz. Tahmininizle ölçme sonucunuzu karşılaştırınız.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte ölçümleri yaparak not almanız gerekmektedir.


2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları


Soru : Sıranızın boyunu matematik kitabınızı kullanarak ölçünüz. Sıranızın boyunu ölçmek için kitabınızı kaç kez kullandınız/ Sıranızın boyu kaç kitap uzunluğundadır?


Cevap :

  • 7 tane kitap ile ölçebildik.


 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254-255-256 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Duvarı ve Ataşı Ölçmek Metni Cevapları Sayfa 254, 255, 256


2. Sınıf Matematik Kitabı Duvarı ve Ataşı Ölçmek Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 254-255-256


ETKİLİK: Kaç m? Kaç cm?


Araç ve gereçler: bir metre ve 30 cm’lik cetvel. Sıra arkadaşımızla es olalım.

Sınıf tahtasının ve öğretmen masasının boyunu metreyi kullanarak ölçelim. Ölçme sonuçlarını sırayla noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • 1 metre 30 cm ve 2 metre 30 cm

Sınıf tahtası mı yoksa öğretmen masası mı daha uzundur?


Cevap : Sınıf tahtası daha uzundur.


Ders kitabımızın ve defterimizin boyunu 30 cm’lik cetvel kullanarak ölçelim. Ölçme sonuçlarını sırayla noktalı yerlere yazalım:


Cevap : 30 cm ve 30 cm


Ders kitabı mı yoksa defter mi daha uzundur?


Cevap : Her ikisi aynıdır.


Bulduğumuz ölçme sonuçlarını diğer grupların sonuçlarıyla karşılaştıralım. Yorumlayalım.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızın sonuçlarıyla karşılaştırmanız gerekmektedir.


Soru : Aşağıdaki nesnelerden hangilerinin boylarını santimetre cinsinden ölçeriz? Bunları işaretleyiniz. 


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları”

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları


1. Aşağıda bazı nesnelerin uzunlukları verilmiştir, a ve b şıklarında uzun olanı işaretleyiniz.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları”

2. Aşağıdaki nesnelerin uzunluklarını yazınız.


Cevap :

Kalemin uzunluğu : 14 cm

Kalemliğin uzunluğu : 16 cm



 

Our Score

2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 252-253 MHG Yayınları

2. Sınıf Matematik Kitabı Uzun Masa Örtüsü Alalım Metni Cevapları Sayfa 252, 253


2. Sınıf Matematik Kitabı Uzun Masa Örtüsü Alalım Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 252-253


Soru : Anneleri masanın boyunu 1 kulaç ölçmüş. Özge de 1 kulaç uzunluğunda bir örtü almış. Peki örtü neden kısa geldi?


Cevap :

  • Annelerin elleri daha uzun olduğundan Özge’nin kulacı daha kısa gelmiştir.

Soru : • Sınıf arkadaşlarımızla karış, kulaç, adım uzunluklarımızı karşılaştıralım. Uzunluklar aynı mı?


Cevap :

  • Uzunlukları farklıdır.

Soru : • Bir uzunluğu ölçmek için herkesçe bilinen ortak bir öleme aracını kullanmak neden önemlidir?


Cevap :

  • Doğru ölçüm sonuçları için önemlidir.

2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları


Soru : İnşaatların yapımında, kumaş alım satımında, boyumuzun uzunluğunu ölçmede vb. durumlarda metre ve santimetrenin kullanıldığına dikkat ettiniz mi?


Cevap :

Evet fark ettik. Doğru sonuçları elde etmek için metre ve santimetre kullanılması gerekir.



 

Our Score
error: Content is protected !!