İlkokul 2. Sınıf Matematik Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 121-122-123-124-125-126-127 Cevapları, öğrencilerin tahmin etme becerilerini geliştirmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, konuların pekiştirilmesine ve kolay öğrenilmesine katkı sağlar.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 121-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 Cevapları, işlemler öncesinde mantıklı tahminler yapmayı öğretir. Bu cevaplar, öğrencilerin çalışmalarını kontrol ederek öğrenme sürecini daha verimli hale getirmelerine yardımcı olur.
“2. Sınıf Matematik Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 121-122-123-124-125-126-127
Soru : Görseli inceleyelim. Noktalı yere uygun sayıyı yazalım.
• Arıların sayısını tahmin edelim.
Cevap: Tahmini 20 tane arı olabilir.
• Arıların sayısını tahmin ederken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Göz kararı olarak tahmin ettim. Arıları sayınca 19 tane arı olduğunu gördük.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 122 Cevapları
1. Ömer’in dedesinin bahçesinde kümesi vardı. Ömer ve dedesinin konuşmalarını okuyalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap:
Ömer, bahçede kaç hayvan olduğunu tahmin et.
Tahminime göre 12 tavuk, ………..5……… civciv ve ………..1……… horoz var.
Hayvanları say bakalım. Tahminlerin doğru mu?
Dede saydım. 11 tavuk, ………6…………. civciv ve ………..1……….. horoz var.
Tavukları 1 fazla, civcivleri ……..1 eksik………….. ve horozları ……….doğru………… tahmin etmişim.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 123 Cevapları
Soru : Ömer, dedesiyle kümesteki yumurtaları toplamaya gitti.
Cevap:
Kümesteki yumurtalar tahminime göre ……….40………… tanedir.
Yumurtaları toplarken kaç tane olduğunu sayabilirsin.
Yumurtaları saydım. ……..45………….. tane yumurta var
• Ömer’in tahmini ile kümesteki yumurta sayısı arasında fark var mı?
Cevap: 5 tane eksik olarak hesapladık
• Ömer tahmin yaparken hangi yöntemi kullanmış olabilir?
Cevap: Tahmini olarak hesaplama yöntemi kullanılmıştır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 124 Cevapları
2. Görselde Selim’in oyuncakları vardır. Görseli inceleyerek noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
• Selim’in kaç oyuncağı olduğunu tahmin ederek yazalım.
Cevap: 40 tane tahmini olarak oyuncağı olabilir.
• Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Tahmini olarak hesaplama yöntemini kullandık.
• Selim’in kaç oyuncağı olduğunu sayarak yazalım. .
Cevap: 39 tane oyuncağı vardır.
• Tahminimiz ile oyuncakların sayısını karşılaştıralım
Cevap: 1 fazla olarak hesapladık.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 125 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayı çubukları, fasulye gibi sayma malzemeleri, şeffaf kap
(her gruba 1 tane).
Etkinlik Alanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı 4 gruba ayıralım.
•• Getirdiğimiz malzemeleri şeffaf kaba koyalım. Etkinliğe Başlayalım
•• Her gruptan bir kişi seçelim. Seçtiğimiz arkadaşımızdan gruplara: “Bu kapta tahminen kaç nesne var?” “Tahmininizi yaparken hangi yöntemi kullandınız?” sorularını sormasını isteyelim. Tahmin edilen sayıları ve yöntemleri aşağıdaki tabloya yazalım.
•• Kaptaki malzemeleri sayalım. Malzemelerin sayısını tabloya yazalım.
•• Grubumuzun tahminiyle kaptaki malzeme sayısını karşılaştırarak tabloyu tamamlayalım.
•• Arkadaşlarımıza etkinliği nasıl yaptığımızı bir sunumla anlatalım.
Cevap:
Grup
Tahmin Edilen Sayı
Kullanılan Yöntem
Malzeme Sayısı
Tahmin ile Karşılaştırma
1. Grup
50
Göz kararıyla tahmin ettik
48
2 fazla tahmin edildi ✅
2. Grup
40
10’ar 10’ar grupladık
42
2 eksik tahmin edildi ✅
3. Grup
60
Önce yarısını tahmin ettik
58
2 fazla tahmin edildi ✅
4. Grup
55
Önce küçük bir kısmı saydık
55
Tam doğru tahmin edildi 🎉
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 126-127 Cevapları
3. Görsele göre noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Basketbol sahasındaki toplar eşit sayıda gruplara ayrılmıştır.
• Sahada kaç basketbol topu olduğunu tahmin ederek yazalım.
Cevap: 40 tane olarak tahmin ettik.
• Tahminimizi yaparken hangi yöntemi kullandık? Arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: her kümeyi 10 olarak tahmin ederek hesapladık.
• Şimdi de sahadaki basketbol toplarını sayarak yazalım.
İlkokul 2. Sınıf Matematik Örüntü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 Cevapları, öğrencilerin örüntü konusunu kavramaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, temel matematik konularını daha iyi öğrenmeye yardımcı olur.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 116-117-118-119-120. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Örüntü Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları, sayı ve şekil örüntülerini anlamayı kolaylaştırır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, yaptıkları etkinlikleri kontrol ederek başarılarını artırabilirler.
“2. Sınıf Matematik Örüntü Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116-117-118-119-120
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 116-117 Cevapları
1. Rüzgâr’ın oluşturduğu örüntüyü inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cuma günü Rüzgâr’ın kumbarısında toplam kaç lirası olur? Tabloyu tamamlayarak bulalım.
Cevap:
Pazartesi = 3
Salı = 5
Çarşamba = 7
Perşembe = 9
Cuma = 11
Duvardaki çerçevelerin kenar sayısına göre bir sayı örüntüsü oluşturalım. Oluşturduğumuz örüntünün kuralını yazalım.
Cevap: 4-8-12-16 olarak 4’er şekilde artar bir örüntü kurallı vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 118 Cevapları
2. Şekil örüntülerini ve bu örüntülerin sayı örüntüsüne dönüştürülmesini inceleyelim. Örüntüleri, kuralına göre şekilleri boyayarak devam ettirelim. Örüntü kurallarını yazalım.
Cevap: 9-12-15-18-21 olarak devam etmektedir.
Örüntü kuralı: ……9…….’dan başlayıp …….3…… artar.
20-16-12-8-4 olarak devam etmedir.
Örüntükuralı: ……20…….’den başlayıp ……4……. azalır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 119 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayma çubukları.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım. Etkinliğe Başlayalım
• Sayma çubuklarımızla masanın üzerinde aşağıdaki şekilleri oluşturalım.
•• Bu şekilleri kenar sayılarına göre bir örüntü olacak şekilde 3 adım devam ettirelim.
•• Şekilleri oluşturmak için kaç sayma çubuğu kullandığımızı yazalım.
•• Oluşturduğumuz şekil örüntüsünü defterimize çizelim.
•• Örüntünün kuralını arkadaşlarımızla paylaşalım.
•• Defterimize sayı örüntüsüne dönüştürebileceğimiz şekil örüntüleri çizelim.
Cevap:
İlk şekil için 3 kenarlı üçgen → 3 çubuk
İkinci şekil için 4 kenarlı kare → 4 çubuk
Üçüncü şekil için 5 kenarlı beşgen → 5 çubuk
Örüntüyü devam ettirirsek: altıgen 6 çubuk, yedigen 7 çubuk, sekizgen 8 çubuk olur.
Örüntünün kuralı: Her adımda kenar sayısı ve çubuk sayısı bir artar.
Sayı örüntüsü: 3, 4, 5, 6, 7, 8…
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 119 Cevapları
3. Şekil örüntülerini ve sayı örüntülerini 3 adım devam ettirelim. Örüntülerin kurallarını yazalım.
Cevap:
16-13-10-7-4-3 olarak devam eden bir örüntü vardır.. Örüntükuralı: 3’er azalmaktadır.
1-5-9-13-17-21 olarak devam eden bir örüntü vardır. Örüntükuralı: 4’artmaktadır.
4-9-14-19-24-29 olarak devam eden bir örüntü vardır. Örüntükuralı: 5’er artmaktadır.
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115 Cevapları, öğrencilerin ritmik sayma konusunu daha kolay öğrenmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, derslerde işlenen konuların pekiştirilmesine katkı sağlar.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 Cevapları, sayıları belirli kurallara göre saymayı kolaylaştırır. Öğrenciler, bu cevaplarla çalışmalarını kontrol ederek ritmik saymada daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Matematik Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 103-104-105-106-107-108-109-110-111-112-113-114-115
Soru : Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
• 42’den başlayarak ileriye doğru birer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap: 42-43-44-45-46-47-48
• 16’dan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap: 16-14-12-10-8-6-4
• 20’den başlayarak ileriye doğru onar ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap: 20-30-40-50-60-70-80
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 104 Cevapları
1. Ahsen, Mert ve Sena görseldeki otoparkta kaç araba olduğunu merak ettiler. Her biri farklı ritmik sayma yaparak araba sayısını buldular.
Ahsen, Mert ve Sena’nın yaptığı ritmik saymaları tamamlayarak noktalı yerlere yazalım.
Soru : Hangi ritmik saymayla arabalar daha çabuk sayılmıştır?
Cevap: Sena 10’ar olarak ritmik saymayla arabalar daha çabuk sayılmıştır.
Soru : Günlük hayattaki artma ve azalma durumlarına neleri örnek verebiliriz? Nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap:
Su seviyesinin yükselmesi veya düşmesi → yağmur yağması veya suyun buharlaşması nedeniyle
Para miktarının artması veya azalması → harcama yapmak veya para almak nedeniyle
Sıcaklığın artması veya azalması → günün saatine veya mevsime göre
Bitkilerin büyümesi veya yaprak dökmesi → sulama, mevsim ve bakım durumuna göre
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 105 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayı çubukları, fasulye, nohut, kitabımızın ekler bölümündeki
Ek 6 sayfasındaki yüzlük tablo, makas. Etkinlik Alanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
•• Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 6 sayfasındakiyüzlük tabloyu makas yardımıyla dikkatlice keselim.
Her ritmik sayma için bir yüzlük tablo kullanalım. Etkinliğe Başlayalım
•• Getirdiğimiz sayma malzemelerini sıramızın üzerine çıkaralım. 20 tane sayı çubuğunu ikişerli gruplayarak sayalım. Tabloda 2’den başlayarak ileriye doğru ikişer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• 30 tane fasulyeyi üçerli gruplayarak sayalım. Tabloda 3’ten başlayarak ileriye doğru üçer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• 40 tane nohutu dörderli gruplayarak sayalım. Tabloda 4’ten başlayarak ileriye doğru dörder ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
•• Tabloda 5’ten başlayarak ileriye doğru beşer ritmik sayma yaparak tabloyu dolduralım.
Cevap:
Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayırdık.
Ek 6 sayfasındaki yüzlük tabloyu makasla dikkatlice kestik.
Her ritmik sayma için bir yüzlük tablo kullandık.
20 sayı çubuğunu ikişerli gruplayarak saydık ve tabloda 2’den başlayarak ikişer ritmik sayma yaptık.
30 fasulyeyi üçerli gruplayarak saydık ve tabloda 3’ten başlayarak üçer ritmik sayma yaptık.
40 nohutu dörderli gruplayarak saydık ve tabloda 4’ten başlayarak dörder ritmik sayma yaptık.
Tabloda 5’ten başlayarak beşer ritmik sayma yaptık ve tabloyu tamamladık.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 106 Cevapları
2. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim.
İleriye doğru ikişer ritmik sayalım. Söylediğimiz sayıları boyayalım. Sincabı meşe palamuduna ulaştıralım.
Şimdi de geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Söylediğimiz sayıları boyayalım. Sincabı meşe palamuduna ulaştıralım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 106 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları
3. İkişer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 107 Cevapları”
Soru : Haydi, 8’den başlayıp 20’ye kadar ileriye doğru ikişer ritmik sayalım. 19’dan başlayıp geriye doğru ikişer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
19’dan başlayıp geriye doğru ikişer ritmik sayma: 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7
Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları
4. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 108 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları
5. Üçer ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 109 Cevapları”
Soru : Haydi, 4’ten başlayıp 28’e kadar ileriye doğru üçer ritmik sayalım. 25’ten başlayıp 1’e kadar geriye doğru üçer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
25’ten başlayıp 1’e kadar geriye doğru üçer ritmik sayma: 25, 22, 19, 16, 13, 10, 7, 4, 1
Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları
6. Yönergeleri uygulayarak bulmacaları çözelim.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 110 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları
7. Dörder ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 111 Cevapları”
Soru : Haydi, 3’ten başlayıp 39’a kadar ileriye doğru dörder ritmik sayalım. 34’ten başlayıp 2’ye kadar geriye doğru dörder ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
Soru : Haydi, 3’ten başlayıp 48’e kadar ileriye doğru beşer ritmik sayalım. 16’dan başlayıp 1’e kadar geriye doğru beşer ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
16’dan başlayıp 1’e kadar geriye doğru beşer ritmik sayma: 16, 11, 6, 1
Defterimize sayı doğrusu çizdik ve sayıları işaretleyerek gösterdik.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 113 Cevapları
9. 100’den başlayıp 10’a kadar geriye doğru onar ritmik sayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap: 100’den başlayıp 10’a kadar onar geriye doğru ritmik sayma: 100, 90, 80, 70, 60, 50, 40, 30, 20, 10
Soru : Haydi, 7’den başlayıp 97’ye kadar ileriye doğru onar ritmik sayalım. 99’dan başlayıp 9’a kadar geriye doğru onar ritmik sayalım. Defterimize sayı doğrusu çizelim. Bunları sayı doğrusunda gösterelim.
İlkokul 2. Sınıf Matematik Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101-102 Cevapları, öğrencilerin sayı doğrusu konusunu daha iyi öğrenmeleri için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, derslerde işlenen konuları pekiştirerek kalıcı öğrenmeyi destekler.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101-102. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 Cevapları, sayı doğrusu üzerinde işlemleri daha kolay kavramaya yardımcı olur. Öğrenciler, bu cevaplar sayesinde çalışmalarını kontrol ederek matematikte daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Matematik Sayı Doğrusu Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101-102
Soru : Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap:
Gişedeki bilet alma sırasına bakalım.
• Şapkalı kadın kaçıncı sıradadır? …………6………….
• Kız çocuğu kaçıncı sıradadır? ………3…………….
• Gözlüklü adam kaçıncı sıradadır? ………..5…………..
• Erkek çocuğu kaçıncı sıradadır? ………..2…………..
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 91 Cevapları
1. Yelkenlilerin birbirlerine göre konumlarını inceleyelim. Soruları cevaplayalım.
• Yarışta hangi renk yelkenli birinci olmuştur? Cevap: Kırmızı
• Sarı yelkenliden önce hangi renk yelkenliler vardır? Cevap: Kırmızı ve Pembe
• Sarı yelkenliden sonra hangi renk yelkenliler vardır? Cevap: Mavi, Mor ve Turuncu
Haydi, görseldeki sıraya göre yelkenlileri çizelim.
Cevap: Kırmızı, Pembe, Sarı, Mavi, Mor, Turuncu
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 92 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Etkinlik öncesi hazırladığımız 1’den 100’e kadar olan sayı kartları, tebeşir. Oyuna Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Sınıfımızı 4 gruba ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
•Her takıma bir ad verelim (Sincap Takımı, Mavi Takım gibi).
•Hazırladığımız kartları karıştıralım. Takımlara yirmi beşer sayı kartı dağıtalım.
•Okul bahçesine takım sayısı kadar çizgi çizelim. Çizgilere takımların adlarını yazalım.
•Takım çizgimizin olduğu yere yerleşelim. Oyuna Başlayalım
•Sayı kartlarımızı çizginin üzerinde büyükten küçüğe doğru sıralayalım.
•Sıralamayı doğru yapan 1. takım 4 puan, 2. takım 3 puan, 3. takım 2 puan ve 4. takım 1 puan alır.
•Takımların puanlarını tabloya yazalım.
•Oyuna bu şekilde 4 tur devam edelim
Cevap:
Takım Adı
1. Tur
2. Tur
3. Tur
4. Tur
Toplam Puan
Sincap Takımı
4
3
2
4
13
Mavi Takım
3
4
3
2
12
Kırmızı Takım
2
2
4
3
11
Sarı Takım
1
1
1
1
4
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 93 Cevapları
Ferhat Öğretmen masadaki kâğıdın üzerine kartondan bir şerit koydu. 0’dan başlayarak sayı kartlarını sırasıyla ve eşit aralıklarla karton şeride yerleştirdi. Arzu, Mert, Mehmet ve Selin sırayla ilk dört sayı kartının altına o sayı kadar çiçek çizdiler.
2. Kalan kartların altına çiçek çizmeye devam edelim.
Cevap: Sayılar kadar altlarına çiçekler çizmeniz gerekiyor.
Soru : Arzu neden çiçek çizememiştir? Cevabımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: 0 sayısının bir değeri olmadığı için çiçek çizmemiştir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 94 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Kalın ip, silgi, boya kalemleri, kâğıt. EtkinlikAlanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Sınıfımızı 4 gruba ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
•İpi, kâğıdın üzerine düz bir şekilde yerleştirelim. Etkinliğe Başlayalım
•İpin sol başına bir kalem yerleştirelim.
•Kalemin sağına, kaleme değecek şekilde silgiyi yerleştirelim. Silginin bittiği yere bir kalem daha yerleştirelim.
•Bu işlemi ipin üzerinde en az 10 kalem olana kadar tekrarlayalım.
•En baştaki kalemin altına “0” yazalım. Sayıları birer artırarak sırasıyla kalemlerin altına yazmaya devam edelim.
• Oluşturduğumuz modeli kareli defterimize cetvel ve defterimizdeki kareleri kullanarak çizelim.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Sınıfımızı 4 gruba ayırdık ve takımlarımızı oluşturduk.
Kalın ipi kâğıdın üzerine düz şekilde yerleştirdik.
İpin sol başına bir kalem koyduk.
Kalemin sağına silgiyi yerleştirdik, silginin bittiği yere tekrar bir kalem koyduk.
Bu işlemi ipin üzerinde en az 10 kalem olana kadar tekrarladık.
En baştaki kalemin altına “0” yazdık ve sayıları birer artırarak kalemlerin altına yazdık.
Oluşturduğumuz modeli kareli defterimize cetvel ve kareleri kullanarak çizdik.
Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaştık.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 95 Cevapları
3. Cetveli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
• 1’den önce hangi sayı vardır? ……………….0…………………………
• 7’den sonra gelen ilk sayı hangisidir? …………………8………………………
• 14 ve 16’nın arasında hangi sayı vardır? …………..15…………………………….
• 19’dan sonra hangi sayı vardır? ………………..20……………………….
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 96 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Cetvel, silgi, kalem, kareli kâğıt.
Etkinlik Alanı: Sınıf.
Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•Aşağıdaki kareli kâğıda cetvelle düz bir çizgi çizelim.
.Çizginin iki ucuna ok işareti koyalım. Oklar bize çizginin uzayabileceğini gösterir.
•Çizginin üzerine birer kare aralıklarla işaret koyalım.
•Soldaki ilk çizginin altına “0” yazalım.
•Çizgilerin altına sayıları sırasıyla birer artırarak yazmaya devam edelim
Cevap:
Kareli kâğıda cetvel ile düz bir çizgi çizdik.
Çizginin iki ucuna ok işareti koyduk; oklar çizginin uzayabileceğini gösteriyor.
Çizginin üzerine birer kare aralıklarla işaretler koyduk.
Soldaki ilk işaretin altına “0” yazdık.
İşaretlerin altına sayıları birer artırarak sırasıyla yazmaya devam ettik.
Soru : Sayı doğrusu çizerken nelere dikkat etmeliyiz? Noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
Cetvel kullanarak düz çizgi çizmeliyiz.
Çizginin iki ucuna ok işareti koymalıyız.
İşaretleri eşit aralıklarla yerleştirmeliyiz.
Sayıları sırasıyla doğru şekilde yazmalıyız.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 97 Cevapları
4. Aşağıdaki soruların cevaplarını işaretleyelim.
• Salyangozların sayısı, 10 ve 20 sayılarından hangisine daha yakındır?
Cevap: 10 sayısına daha yakındır.
• Uğur böceklerinin sayısı, 20 ve 30 sayılarından hangisine daha yakındır?
Cevap: 20 sayısına daha yakındır.
• Arıların sayısı, 30 ve 40 sayılarından hangisine daha yakındır?
Cevap: 40 sayısına daha yakındır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 98 Cevapları
5. Cümlelerdeki noktalı yerlere “daha yakındır, daha uzaktır, eşit mesafededir” ifadelerinden uygun olanı yazalım.
Cevap:
• 8 ve 16 sayılarından 16 sayısı 10’a …..daha uzaktır….
• 45 sayısı, 40 ile 50 sayılarına …….eşit mesafededir……….. .
• 36 sayısı, 30 ile 40 arasındadır. 36 sayısı 40’a ….daha yakındır… .
6. Soruların cevabı olan görseli işaretleyelim. Cevaplarımızın nedenlerini arkadaşlarımızla tartışalım.
Ayşe ve annesi 4. katta asansöre bineceklerdir. Apartmanda iki asansör vardır. Biri 1. katta, diğeri 10. kattadır. Ayşe ve annesi asansör düğmelerine aynı anda basmışlardır. Hangi kattaki asansör daha önce gelir?
Cevap: 1 sayısı 4’e daha yakın olduğu için ilk olarak 1. kattaki asansör gelir.
Mete, tanesi 35 TL olan bir kalem almak istiyor. Kalemi alabildiğine göre hangi cüzdan Mete’nindir? İşaretleyelim.
Cevap: Birinci görselde yer alanı alabilir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 99 Cevapları
7. Çiçekleri sayalım. Sayı doğrusu üzerinde işaretleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
• Sarı çiçeklerin sayısı 10’a mı 20’ye mi daha yakındır?
Cevap: 12 tane sarı çiçek olduğu için 10 sayısına yakındır.
• Pembe çiçeklerin sayısı 10’a mı 20’ye mi daha yakındır?
Cevap: 17 tane pembe çiçek olduğu için 20 sayısına yakındır.
Soru : Günlük hayatta hangi durumlarda sayıların daha yakın veya daha uzak olduğu onluğu bulmaya ihtiyaç duyarız? Cevabımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap:
Alışverişte para sayarken
Saat ve zamanı hesaplarken
Eşyaları sayarken
Mesafe veya uzunluk ölçerken onluğa yuvarlama yaparak sayıların daha yakın veya uzak olduğunu buluruz.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 100 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Tebeşir.
Oyun Alanı: Okul bahçesi.
Oyuna Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı 4 gruba ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım. Okul bahçesine tebeşirle 10 tane çember çizelim.
•Çemberlerin her birine; 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 sayılarından birini yazalım. Oyuna Başlayalım
•• 1. grup: Oyuna başlayalım. Öğretmenimiz bize iki basamaklı bir sayı söylesin. Bu sayı hangi onluğa daha yakınsa o çemberin içine girelim. Sayı onluklara eşit mesafedeyse sayının yakın olduğu iki çembere de girebiliriz.
• Yanlış çembere girersek gruptan ayrılalım.
• 2, 3 ve 4. gruplarda da aynı işlemleri yapalım.
• Oyuna her grupta bir kişi kalana kadar devam edelim
Cevap:
Sınıfımızı 4 gruba ayırdık ve takımlarımızı oluşturduk.
Okul bahçesine tebeşirle 10 çember çizdik ve her çembere 10, 20, 30…100 sayılarını yazdık.
1. grup oyuna başladı; öğretmenimizin söylediği iki basamaklı sayının hangi onluğa daha yakın olduğunu bulup ilgili çembere girdik.
Yanlış çembere girenler gruptan ayrıldı.
2., 3. ve 4. gruplar aynı şekilde oyuna devam etti.
Oyun her grupta bir kişi kalana kadar sürdü.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 101 Cevapları
8. Sayıları, sayı doğrusu modeli üzerindeki gösterimiyle eşleştirelim.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 101 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 102 Cevapları
9. Sayı doğrularını inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
• Sayılar, sayı doğrusuna …….1……… artarak eşit aralıklarla yerleştirilmiştir.
• Sayılar, sayı doğrusuna …….2……… artarak eşit aralıklarla yerleştirilmiştir.
• Sayılar, sayı doğrusuna ……..10…….. artarak eşit aralıklarla yerleştirilmiştir.
Soru : Bu sayı doğruları arasındaki farklar ve benzerlikler nelerdir? Cevabımızı arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Ritmik olarak artmaları yani belirli bir düzen içerisinde artmaları benzer özelliğidir. Ancak sayıların farklı olması ise farklı özelliklerine örnek olarak verilebilir.
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89. Cevapları, öğrencilerin sayılarda çözümleme konusunu daha kolay anlamaları için hazırlanmıştır. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, konuları pekiştirmeye ve öğrenilen bilgileri uygulamaya yardımcı olur.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayılarda Çözümleme Metni Etkinlik Cevapları ve 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 Cevapları, öğrencilerin sayı çözümlemelerini doğru yapabilmeleri için örnek çözümler sunar. Bu sayede öğrenciler, kendi cevaplarını kontrol ederek matematikte daha başarılı olabilirler.
“2. Sınıf Matematik Sayılarda Çözümleme Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86-87-88-89
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 72-73 Cevapları
Soru : Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
• Gökyüzündeki kuşları sayarak yazalım.
Cevap: On dört (14) tane kuş vardır.
• Kuşları sayarken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Birer birer olarak kuşları saydık.
• Kuş sayısını onluk ve birliklerine ayıralım.
Cevap: Kuş sayısı ……..14………’tür. Bu sayı ………..1…….. onluk ve ………..4…….. birliktir.
• Bahçedeki çiçekleri sayarak yazalım.
Cevap: Cevap: Yirmi (20) tane çiçek vardır.
• Çiçekleri sayarken hangi yöntemi kullandığımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Birer birer olarak kuşları saydık.
• Çiçek sayısını onluk ve birliklerine ayıralım.
Cevap: Çiçek sayısı ……..20………’dir. Bu sayı ………2………. onluk ve ………..0…….. birliktir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 74 Cevapları
1. Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
Ördekleri onarlı gruplayalım.
• Onarlı kaç ördek grubu vardır? ……..2…………
• Onarlı gruplanamayan kaç ördek vardır? ……………6……………
• Ördek sayısı …….26………….’dır. Bu sayı ………2……….. onluk ve ……..6………… birliktir.
Soru : Market veya kırtasiyelerde onlu gruplar hâlinde paketlenebilen nesnelere örnekler verelim. Bu örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Kalemler (10’lu paket)
Silgiler (10’lu paket)
Defterler (10’lu paket)
Boyalar (10’lu paket)
Pipetler (10’lu paket)
Oyuncak arabalar (10’lu paket)
Markerler (10’lu paket)
Kartonlar (10’lu paket)
Stickerler (10’lu paket)
Oyun hamurları (10’lu paket)
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 75 Cevapları
2. Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
Kalemleri sayalım.
• Onarlı kaç kalem grubu vardır? …………7………………..
• Onarlı gruplanamayan kaç kalem vardır? …………2…………..
• Kalem sayısı ………72………..’dir.. Bu sayı ………7……….. onluk ve …………2…….. birliktir
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 76-77 Cevapları
3. Görseli inceleyelim. Soruları cevaplayalım. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
Elmaları onarlı gruplayalım.
• Onarlı kaç elma grubu vardır? ……………….1……………………
• Onarlı gruplanamayan kaç elma vardır? …….8………………..
• Elma sayısına göre noktalı yerleri dolduralım. ……..18………… elma = 10 elma + ……..8………
Çiçekleri onarlı gruplayalım.
• Kaç tane onarlı çiçek grubu oluştu? …………………..4………………
• Onarlı gruplanamayan kaç çiçek kaldı? …………….1……………
Soru : Şimdi de aşağıdaki onluk ve birlik bloklarını çiçek sayısı kadar boyayarak modelleyelim.
Cevap: 4 tane 10 tane sütun ve 1 tane tekli sütunu dilediğiniz renge boyayınız.
Modellemeye göre cümleyi tamamlayalım.
• ………….41……. sayısı, …………4…….. onluk ve ……….1………. birliktir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 78 Cevapları
Serpil Hanım, oğlu Kuzey’in okul kermesi için kurabiye hazırladı. Kuzey, annesinin kurabiyeleri tabaklara yerleştirmesine yardım etti.
4. Görseli inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
• Kurabiye tepsisinin birinde ………40……….., diğerinde ……….37………. kurabiye vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 79 Cevapları
Tepsilerdeki kurabiyeleri onar tane olacak şekilde tabaklara paylaştırarak çizelim.
Cevap:
• Her tabağa 10 kurabiye çizebildik mi? ……..Hayır…………
• Kurabiyeleri …………7…….. tabağa onar tane paylaştırdık. Bir tabağa …….7…………. kurabiye kaldı.
Şimdi de aşağıdaki onluk ve birlik bloklarını kurabiye sayısı kadar boyayarak modelleyelim.
Cevap: 7 tane 10 tane sütun ve 7 tane tekli sütunu dilediğiniz renge boyayınız.
Modellemeye göre cümleyi tamamlayalım.
• ……….77………. sayısı, ………7……….. onluk ve ……….7………. birliktir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 80-81 Cevapları
5. Gruplardaki nesneleri sayalım. Nesnelerin sayısını onluk ve birlik gösterimleriyle eşleştirelim.
Cevap:
1. resim : 5 onluk 1 birlik
2. resim : 4 onluk 6 birlik
3. resim : 6 onluk 3 birlik
4. resim : 7 onluk 2 birlik
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 82 Cevapları
6. Nesneleri sayalım. Bulduğumuz sayıları onluk ve birliklerine ayırarak çözümleyelim.
Cevap:
1. resim : 2 onluk 7 birlik
2. resim : 4 onluk 4 birlik
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 83 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Sayılabilir nesneler (nohut, fasulye), silgi, kalem, kâğıt.
Etkinlik Alanı: Sınıf. Etkinliğe Başlayalım
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım. Takımlarımızı oluşturalım.
1. Bölüm
•Nesneleri 100’den fazla olmayacak şekilde sayarak ayıralım.
• Nesne sayısını onluk ve birliklerine ayıralım. Bu sayıyı çözümleyerek kâğıda yazalım.
2. Bölüm
• Nesneleri kullanarak 10 taneden az onluk ve birlikler oluşturalım.
• Oluşturduğumuz sayının çözümlemesini kâğıda yazalım.
• Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım. Öğrendiklerimizi kontrol ederek tabloyu dolduralım.
Cevap:
Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayırdık ve takımlarımızı oluşturduk.
1. Bölüm: Nesneleri sayarak 100’den az olacak şekilde ayırdık, sayıları onluk ve birliklerine ayırarak kâğıda yazdık.
2. Bölüm: Nesnelerle 10’dan az onluk ve birlikler oluşturduk, sayıların çözümlemesini kâğıda yazdık.
Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaştık ve öğrendiklerimizi kontrol ederek tabloyu doldurduk.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 84 Cevapları
7. Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap:
Modellemeye göre cümleyi tamamlayalım.
• ……..36………… sayısı, ………3……….. onluk ve ……….6………. birliktir
Soru : Sayılarda rakamların bulunduğu yerlere verilen ismi araştıralım. Arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: 3 sayısı onlar basamağı, 6 sayısı birler basamağında yer alır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 85 Cevapları
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 85 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 86-87 Cevapları
9. Aşağıdaki sayıları oluşturan rakamların basamak değerlerini ve sayıların okunuşlarını yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 86-87 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 88 Cevapları
10. Aşağıdaki cümlelerde noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım. Sayıları onluk ve birlik bloklarını boyayarak modelleyelim.
Cevap:
2-A sınıfının mevcudu 25’tir. 25 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri …..2………’dir. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri ..5………‘tir.
Yunus Emre İlkokulunda 98 öğrenci vardır. 98 sayısının onlar basamağındaki rakamın basamak değeri …….9……..’dır. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri ……8……..‘dir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 89 Cevapları
11. Minik dostlarımızın sordukları sayıları bulalım. Bulduğumuz sayının olduğu kutuya minik dostumuzun resmini çizelim.
Cevap:
Onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 90’dır. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri 9’dur. Bu iki basamaklı sayı kaçtır? = 99
Birler basamağı 2, onlar basamağı 5 olan iki basamaklı sayı kaçtır? = 52
Onlar basamağındaki rakamın basamak değeri 80’dir. Birler basamağındaki rakamın basamak değeri 0’dır. Bu iki basamaklı sayı kaçtır? = 80
56 sayısının rakamlarının yerlerini değiştirelim. Onlar basamağındaki rakamı bir eksiltelim. Yeni sayı kaç olur? = 55
2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Cevapları, öğrencilerin matematik dersinde başarılı olmalarını desteklemek için hazırlanmıştır. 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayılar Metni Etkinlik Cevapları, çocukların sayıları doğru şekilde öğrenmelerine ve günlük yaşamda kullanmalarına katkı sağlar.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 üzerinde yer alan etkinlik cevapları, öğrencilerin konuları pekiştirmesine, ödevlerini kolayca yapmasına ve eksiklerini tamamlamasına yardımcı olur.
“2. Sınıf Matematik Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 68 Cevapları
8. Hikâyeyi dinleyelim. Hikâyeye göre soruları cevaplayalım. Cevaplarımızı görselin üzerinde bulup boyayalım.
Cevap:
• Fırfır, kozada yaklaşık kaç günde büyüyecek? = 15
• Fırfır, türüne göre en az kaç gün kanat çırpacağını düşünüyor? = 100
• Fırfır, türüne göre en çok kaç gün kanat çırpacağını düşünüyor? = 1
• Hikâyede geçen diğer sayılar hangileridir?= 1, 10, 15, 90, 100
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 69 Cevapları
9. Kerem, sekiz tane kart seçti. Kartların numaralarını ve görsellerini inceleyerek soruları cevaplayalım.
• Şemsiye kaç numaralı kartın üzerindedir?
Cevap: 91
• Kelebek kaç numaralı kartın üzerindedir? Bu sayının okunuşunu yazalım.
Cevap: Yetmiş Sekiz
• Kemanın bulunduğu kart, hangi iki kartın arasındadır? Bu kart numaralarının okunuşlarını yazalım.
Cevap: Otuz Altı ile Elli İki sayıları arasında yer alır.
• Yetmiş sekiz numaralı karttan sonra gelen kartın numarası kaçtır?
Cevap: 83
Soru : Haydi, bu kartlara göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Soru : Haydi, bu kartlara göre bir soru yazalım. Yazdığımız soruyu arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap : Şemsiye kartından önce hangi kart vardır?
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 70 Cevapları
10. Bilmecelerde sorulan sayıları bulalım. Bulduğumuz sayıları noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
18 ile 22 arasında, okunuşu bir kelime, 5 harfli:yirmi
80 ile 100 arasında, okunuşu bir kelime, 6 harfli:doksan
35 ile 48 arasında, okunuşu iki kelime, 35’e daha yakın:kırk bir
65 ile 77 arasında, okunuşu iki kelime, 77’ye en yakın:yetmiş beş
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 71 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Oyun Alanı: Sınıf. Oyuna Başlayalım Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
•• Sınıftan 1 arkadaşımızı seçelim.
•• Aklından bir sayı tutmasını isteyelim.
•• 10 soru hakkımız olduğunu unutmayalım.
•• Sayıyı bulmak için “29’dan büyük mü, küçük mü?”, “14 ile 25 arasında mı?” gibi sorular soralım.
•• Aklından sayıyı tutan arkadaşımız sorulara “evet” ya da “hayır” şeklinde cevap vermelidir.
•• Sayıyı doğru tahmin eden ilk arkadaşımız aklından yeni bir sayı tutma hakkı kazanır.
•• 10 soru hakkı kullanıldığında doğru tahmin yapılmadıysa arkadaşımızdan aklından farklı bir sayı tutmasını isteyelim.
•• Oyuna bu şekilde devam edel
Cevap:
Sınıftan bir arkadaş seçtik.
Arkadaşımız aklından bir sayı tuttu.
10 soru hakkımız olduğunu hatırladık.
“29’dan büyük mü?” veya “14 ile 25 arasında mı?” gibi sorular sorduk.
Arkadaşımız sorulara “evet” veya “hayır” dedi.
Sayıyı doğru tahmin eden arkadaşımız yeni bir sayı tutma hakkı kazandı.
10 soru hakkı dolduysa arkadaşımızdan yeni bir sayı tutmasını istedik.
İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53
İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53 Cevapları, öğrencilerin ilk temada öğrendiklerini tekrar etmelerine ve pekiştirmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve eksiksiz yapılmasını sağlar. 2. Sınıf Matematik 1. Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin bilgilerini ölçmelerine ve eksiklerini görmelerine fırsat verir.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, farklı sorular ve uygulamalarla öğrencilerin konu tekrarı yapmasını sağlar. Bu sayfalardaki çalışmalar, çocukların hem matematik becerilerini geliştirmelerine hem de öğrendiklerini günlük yaşamda kullanabilmelerine katkı sunar.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 48-49-50-51-52-53
1. Kareli kâğıttaki noktaları aşağıdaki yönergelere göre birleştirelim. Oluşan geometrik şeklin ismini noktalı yere yazalım.
Cevap:
2, 4, 6, 8 ve 2 noktaları birleştirildiğinde dikdörtgen oluşur.
5, 7, 9 ve 5 noktaları birleştirildiğinde üçgen oluşur.
15, 20, 25, 30 ve 15 noktaları birleştirildiğinde dikdörtgen oluşur.
0, 1, 3 ve 0 noktaları birleştirildiğinde üçgen oluşur.
10, 11, 12, 13 ve 10 noktaları birleştirildiğinde beşgen oluşur.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 49 Cevapları
2. Aşağıdaki varlıkları inceleyelim. Varlıkların numaralarını benzediği geometrik cismin isminin altına yazalım.
Cevap:
Silindir: 1 (konserve kutusu)
Üçgen Prizma: 2 (peynir), 8 (çadır)
Dikdörtgen Prizma: 3 (hediye kutusu), 5 (bavul)
Küre: 4 (futbol topu), 7 (dünya)
Küp: 6 (kutu), 9 (zihin küpü)
3. Aşağıdaki ifadeleri okuyalım. Doğru olanlara “D”, yanlış olanlara “Y” yazalım.
Cevap:
Silindirin kenarı vardır. → Y
Üçgen prizma yuvarlak bir cisimdir. → Y
Kürede köşe ve kenar yoktur. → D
Küp köşeli bir cisimdir. → D
Dikdörtgen prizmanın köşe ve kenarları vardır. → D
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 50 Cevapları
4. Çevremizde bulunan ve aşağıdaki geometrik cisimlere benzeyen nesneleri noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
Çevremizde bulunan geometrik cisimlere benzeyen nesneler
Dikdörtgen prizma → Kitap, masa, dolap
Küp → Zeka küpü, kutu, zar
Üçgen prizma → Çadır, çatı, dilim peynir
Silindir → Bardak, konserve kutusu, pil
Küre → Top, portakal, dünya
5. Aşağıdaki yapıyı inceleyelim. Yapılardaki geometrik cisimlerin isimlerini noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
Aşağıdaki yapıda bulunan geometrik cisimler
Küre
Küp
Dikdörtgen prizma
Üçgen prizma
Silindir
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 51 Cevapları
6. Aşağıdaki görselde geometrik şekillerden kaçar tane kullanıldığını bularak noktalı yerlere yazalım
Cevap:
Kare : 1
Dikdörtgen : 1
Çember : 2
Üçgen : 5
7. Geometrik şekillerle oluşturulan aşağıdaki modeli inceleyelim. Modeli verilen renklere uygun olarak boyayalım.
Cevap: Bu kısımda boyama kalemlerinizi kullanarak yapmanız gerekiyor.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları
8. Numaralandırılmış geometrik şekil ve cisimlerin benzerlerini altta verilen çerçevede bulalım. Bulduğumuz geometrik şekil ve cisimlerin numaralarını noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 52 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 53 Cevapları
9. Verilen standart olmayan ölçme araçlarından hangisini daha az kullanarak kovayı doldurabiliriz? İşaretleyerek nedenini noktalı yerlere yazalım.
Cevap: 1. resimde yer alan sürahidir. Çünkü alacağı hacim diğerlerine göre daha fazladır.
10. Verilen standart olmayan ölçme araçlarından hangisini daha çok kullanarak damacanayı doldurabiliriz? İşaretleyerek nedenini noktalı yerlere yazalım.
Cevap: 3. resimde yer alan kaşıktır. Çünkü alacağı hacim diğerlerine göre daha azdır.
11. Bardaktaki suyu verilen standart olmayan ölçme araçlarından hangisine koyarsak dolmayabilir? İşaretleyerek nedenini noktalı yerlere yazalım.
Cevap: 2. resimde yer alan kaşıktır. Çünkü alacağı hacim diğerlerine göre daha azdır.
İlkokul 2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47
İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47 Cevapları, öğrencilerin sıvı ölçme konusunu öğrenmelerine yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve anlaşılır şekilde yapılmasını sağlar. 2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları, litre ve mililitre kavramlarını tanıtarak öğrencilerin sıvıları ölçmeyi öğrenmelerine destek olur.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47, çeşitli etkinlikler ve örneklerle öğrencilerin sıvı ölçme becerilerini geliştirmelerini sağlar. Bu sayfalardaki çalışmalar sayesinde çocuklar günlük yaşamda sıvıları ölçerken doğru birim kullanmayı öğrenir ve matematiği hayata aktarma fırsatı bulur.
“2. Sınıf Matematik Sıvı Ölçme Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 42-43-44-45-46-47
• Boş kovayı suyla doldururken şişe, bardak ve sürahiden hangisini kullanırsak kova daha çabuk dolar?
Cevap: Kova en çabuk sürahi ile dolar (kapasitesi en büyüktür).
• Şişe, bardak, sürahi ve termostan hangisi en az suyla dolar?
Cevap: Bardak en az suyla dolar (kapasitesi en küçüktür).
• Boş şişenin içine 2 bardak su koyalım. Sonra şişeyi boş kovaya boşaltalım. Kovanın içinde kaç bardak su olur?
Cevap: Kovanın içinde 2 bardak su olur.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 43 Cevapları
1. Hikâyeyi okuyalım. Soruları cevaplayalım.
Sami Bey sabah erkenden uyandı. Hemen Sarıkız ile Karakız’ın yanına gitti. Onlara “günaydın” dedi. Sarıkız ile Karakız’dan üç kova süt sağdı. Sütleri kaynatmak için eve götürdü.
• Sütlerin şişelere doldurulacağını düşünelim. Sami Bey, aşağıdaki şişelerden hangisini kullanırsa daha çok şişeye ihtiyacı olur? İşaretleyelim.
Cevap: 2. resim
• Sütlerin bidonlara doldurulacağını düşünelim. Sami Bey, aşağıdaki bidonlardan hangisini kullanırsa daha az bidona ihtiyacı olur? İşaretleyelim.
Cevap: 3. resim
Sıvıları ölçmek için hangi araçları kullandığımızı araştıralım. Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Sıvıları ölçmek için bardak, sürahi, şişe, ölçü kabı, litre ve dereceli silindir gibi araçlar kullanırız.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 44 Cevapları
2. Görseldeki standart olmayan sıvı ölçme araçlarını bularak işaretleyelim.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 44 Cevapları”
Soru : Yukarıdaki görsellerden farklı 3 tane standart olmayan ölçme aracı yazalım.
Cevap: Tencere, cezve ve kepçe örnek verilebilir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 45 Cevapları
3. Cümleleri okuyalım. Noktalı yere “doğru, az, fazla” ifadelerinden uygun olanı yazalım.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 46 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Eş büyüklükte 2 tane kova, 2 tane sürahi, bardak, kepçe, su, kalem. EtkinlikAlanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Sınıfımızı 2 gruba ayıralım.
• Her gruba su dolu kova ve boş sürahi verelim.
• 1. gruba bir bardak, 2. gruba bir kepçe verelim. Etkinliğe Başlayalım
• 1. grup üyeleri: Sürahinin kaç bardak suyla dolacağını tahmin edelim.
Tahminlerimizi tabloya yazalım. Bardağı kovadaki suyla dolduralım. Bardaktaki suyu sürahiye boşaltarak sürahinin kaç bardak suyla dolduğunu bulalım. Ölçüm sonucunu tabloya yazalım.
• 2. grup üyeleri: Sürahinin kaç kepçeyle suyla dolacağını tahmin edelim. Tahminlerimizi tabloya yazalım. Kepçeyi kovadaki suyla dolduralım. Kepçedeki suyu sürahiye boşaltarak sürahinin kaç kepçe suyla dolduğunu bulalım. Ölçüm sonucunu tabloya yazalım.
• Tahminlerimiz ile ölçüm sonuçları karşılaştıralım. Hangi grubun ölçüm sonucuna en yakın tahmini yaptığını bulalım.
Cevap:
1. Grup (Bardak ile ölçüm)
Tahminim
Ölçüm Sonucu
Karşılaştırma (Doğru/Az/Fazla)
6 bardak
7 bardak
Az
2. Grup (Kepçe ile ölçüm)
Tahminim
Ölçüm Sonucu
Karşılaştırma (Doğru/Az/Fazla)
4 kepçe
4 kepçe
Doğru
Sonuç: 2. grup tahminini ölçüm sonucuna daha yakın yapmıştır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 47 Cevapları
4. Görselleri inceleyelim. Doğru cevabın altındaki yuvarlağı işaretleyelim.
• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap taşabilir?
Cevap: 1. resim.
• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap tam dolabilir?
Cevap: 2. resim.
• Sürahideki portakal suyunu hangi kaba koyarsak kap dolmayabilir?
İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41 Cevapları, öğrencilerin geometrik cisim ve şekillerin özelliklerini tanımalarına yardımcı olur. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru yapılmasını ve bilgilerin pekiştirilmesini sağlar. 2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara kenar, köşe ve yüzey gibi kavramları öğretir.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 35-36-37-38-39-40-41. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, çeşitli sorular ve uygulamalarla öğrencilerin geometrik şekilleri daha iyi anlamalarını sağlar. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde çocuklar hem matematiksel düşünme becerilerini geliştirir hem de çevresindeki nesneleri biçimsel özellikleriyle tanımayı öğrenir.
“2. Sınıf Matematik Geometrik Cisim ve Şekillerin Biçimsel Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35-36-37-38-39-40-41
Soru : Oda görselini inceleyelim. Soruları cevaplayalım.
• Oda görselinde yukarıda numaralandırılan geometrik cisimlere benzeyen nesneleri bulalım. Nesnelerin yanındaki yuvarlağa benzediği geometrik cismin numarasını yazalım.
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 35 Cevapları”
• Aynı numaralı nesnelerin biçimsel özelliklerini karşılaştıralım. Bu özellikleri arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Numarası aynı olan nesneler, aynı geometrik cismi temsil eder. Bu nesnelerin yüzey, köşe ve kenar özellikleri birbirine benzerlik gösterir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 36 Cevapları
1. Bateri görselini inceleyelim. Noktalı yerlere görseldeki davulların ve zillerin benzedikleri geometrik cisim veya şekillerin isimlerini ve özelliklerini yazalım. Soruları cevaplayalım.
Davulların yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişim olur mu? Açıklayalım.
Cevap: Hayır, olmaz. Çünkü biçim aynı kalır.
Zil dairenin benzeri. Ziller daire şeklidir.
Zillerin yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde
bir değişim olur mu? Açıklayalım.
Cevap: Hayır, olmaz. Biçim daire olarak kalır.
Geometrik şekiller veya cisimlerin yer, yön ve büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişim olur mu? Açıklayalım.
Cevap: Hayır, olmaz. Sadece görünümü değişir ama biçimi aynı kalır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 37 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Farklı büyüklükte geometrik cisim ve şekil modelleri. EtkinlikAlanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim. Etkinliğe Başlayalım
• Sınıfımızı dörder kişilik gruplara ayıralım.
• Getirdiğimiz geometrik cisimleri sıramızın üzerine koyalım.
• Aynı geometrik cisimlerin büyüklüklerini inceleyelim.
• Geometrik cisimlerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişiklik olur mu? Arkadaşlarımızla tartışalım.
• Getirdiğimiz geometrik şekilleri sıramızın üzerine koyalım.
• Aynı olan geometrik şekillerin büyüklüklerini inceleyelim.
• Geometrik şekillerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinde bir değişiklik olur mu? Arkadaşlarımızla tartışalım
Cevap:
• Aynı geometrik cisimlerin büyüklükleri farklı olabilir ama biçimleri aynıdır. • Geometrik cisimlerin yerleri ve yönleri değiştiğinde biçimleri değişmez, sadece görünümleri farklı olur. • Aynı geometrik şekiller de büyük ya da küçük olabilir, fakat biçimleri aynıdır. • Şekillerin yerlerini veya yönlerini değiştirsek de biçimsel özellikleri değişmez.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 38 Cevapları
2. Kerem ve Ela’nın geometrik cisimlerle ilgili sorularını cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım.
Geometrik cisimlerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?
Cevap: Geometrik cisimlerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü şekilleri aynı kalır, sadece görünümleri farklı olur.
Geometrik cisimlerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirir mi? Neden?
Cevap: Geometrik cisimlerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirmez. Çünkü hepsi aynı şekildedir, sadece boyutları farklıdır.
Geometrik cisimlerin hem yönleri hem büyüklükleri değişirse biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?
Cevap: Geometrik cisimlerin hem yönleri hem büyüklükleri değişse de biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü onların kenar, köşe ve yüzey yapıları aynıdır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 39 Cevapları
3. Kerem ve Ela’nın geometrik şekillerle ilgili sorularını cevaplayalım. Cevaplarımızı defterimize yazalım.
Geometrik şekillerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?
Cevap: Geometrik şekillerin yönlerini değiştirdiğimizde biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü kenar ve köşeleri aynı kalır.
Geometrik şekillerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirir mi? Neden?
Cevap: Geometrik şekillerin büyüklüklerinin farklı olması biçimsel özelliklerini değiştirmez. Çünkü şekil yine aynıdır, sadece boyutu değişir.
Geometrik şekillerin hem yönleri hem büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özellikleri değişir mi? Neden?
Cevap: Geometrik şekillerin hem yönleri hem büyüklükleri değiştiğinde de biçimsel özellikleri değişmez. Çünkü temel yapısı, kenar ve köşe özellikleri aynı kalır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 40 Cevapları
4. ki görsel arasındaki altı farkı bulalım. Nesnelerin yerleri, yönleri veya büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özellikleri değişti mi? Defterimize yazalım.
Cevap: Nesnelerin yönü, büyüklüğü ve konumu değişse bile şekilsel özellikleri aynı kaldı.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 41 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 5 sayfası, kâğıt, makas, yapıştırıcı, renkli kalemler. Etkinlik Alanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 5 sayfasındaki geometrik şekilleri dikkatlice keselim.
• Getirdiğimiz malzemeleri sıramızın üzerine koyalım. Etkinliğe Başlayalım
• Kestiğimiz geometrik şekillerle görseller tasarlayalım.
• Geometrik şekilleri kâğıdın üzerine yapıştırarak tasarladığımız görselleri oluşturalım.
• Oluşturduğumuz görseli renkli kalemlerle boyayalım.
• Boyadığımız görseli arkadaşlarımızla paylaşalım.
İlkokul 2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
İlkokul 2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34 Cevapları, öğrencilerin geometrik şekil modellerini tanımalarını ve günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağlar. 2025-2026 İlkokul 2. Sınıf Matematik Ders Kitabı 1. Kitap Cevapları, etkinliklerin doğru ve kolay anlaşılır şekilde yapılmasına rehberlik eder. 2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları, kare, üçgen, dikdörtgen ve daire gibi temel şekilleri öğretir.
“2. Sınıf Matematik 1. Kitap 27-28-29-30-31-32-33-34. Sayfa Cevapları”
2. Sınıf Matematik 1. Kitap Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, çeşitli etkinlik ve uygulamalarla öğrencilerin şekilleri tanıma ve ayırt etme becerilerini geliştirir. Bu sayfalardaki çalışmalar sayesinde çocuklar hem matematik bilgisini pekiştirir hem de çevresindeki nesneleri geometrik şekillerle ilişkilendirmeyi öğrenir.
“2. Sınıf Matematik Geometrik Şekil Modelleri Metni Etkinlik Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 27-28-29-30-31-32-33-34
Soru : Tarihî ev görselini inceleyelim. Soruların cevaplarını noktalı yerlere yazalım.
• Ev görselinde hangi geometrik şekillerin benzerleri vardır?
Cevap: Ev görselinde küp (evin gövdesi), dikdörtgen prizma (kapı ve pencereler) ve üçgen prizma (çatı) geometrik şekilleri vardır.
• Bu geometrik şekillerin benzer yönleri ve farklı yönlerini yazarak arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
• Benzer yönleri: Hepsi üç boyutludur.
• Farklıyönleri: Küpün tüm yüzleri eşittir, dikdörtgen prizmanın bazı yüzleri farklı boyuttadır, üçgen prizmanın tabanı üçgen şeklindedir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 28 Cevapları
1. Fotoğraflardaki geometrik şekillere benzeyen kısımları inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Cevap:
• Görseldeki köprünün yapımında genellikle üçgen şekli kullanılmıştır. Nedenini araştıralım.
• Görseldeki güneş panelinde genellikle dikdörtgen şekli vardır. Nedenini araştıralım.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 29 Cevapları
2. Modelleri inceleyelim. Noktalı yerlere modelde kullanılan geometrik şekilleri yazalım.
Cevap:
Modelde çember ve daire kullanılmıştır.
Zürafa modelinde dikdörtgen, üçgen ve kare kullanılmıştır.
Tren modelinde kare, çember, dikdörtgen, üçgen ve daire kullanılmıştır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 30 Cevapları
3. Kültürümüze ve farklı kültürlere ait geometrik şekillerin olduğu desenleri inceleyelim. Desenlerde hangi geometrik şekillerin olduğunu arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Desenlerde kare, üçgen, dikdörtgen, paralelkenar ve baklava dilimi şeklinde geometrik şekiller vardır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 31 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Kitabımızın ekler bölümündeki Ek 1, Ek 2, Ek 3 ve Ek 4
sayfaları, makas, renkli kalemler. Etkinlik Alanı: Sınıf. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kitabımızdan Ek 1, Ek 2, Ek 3 ve Ek 4 sayfalarını dikkatlice keselim.
• Getirdiğimiz malzemeleri sıramızın üzerine koyalım.
Etkinliğe Başlayalım
• Kestiğimiz sayfalardaki at, kamyon, kuş ve çiçek modellerini boyayalım.
• Kestiğimiz sayfaların arkalarına benzer modeller tasarlayalım. Tasarladığımız modelleri boyayalım.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Bu el işi etkinliği sınıf içerisine arkadaşlarınızla beraber yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 32 Cevapları
4. Aşağıdaki kamyon görselini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun ifadeleri yazalım.
Görseldeki kamyonda kullanılan yuvarlak olan geometrik şekilleri yazalım. Cevap: Daire (tekerlekler).
Görseldeki kamyonda kullanılan köşesi ve kenarı olan geometrik şekilleri yazalım. Cevap: Kare, dikdörtgen, üçgen.
Köşeli geometrik şekiller arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazalım. Cevap: Hepsinin köşeleri ve kenarları vardır. Kare ve dikdörtgenin köşeleri dörttür, üçgenin köşesi üçtür.
Görseldeki kamyonda 2 kare, 3 üçgen, 4 dikdörtgen ve 3 daire kullanılmıştır.
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM
Malzemeler: Renkli kalemler. Etkinlik Alanı: Sınıf veya ev. Etkinliğe Hazırlık
Gerçekleştirdiğimiz aşamaları işaretleyelim.
• Kare, üçgen, daire, çember ve dikdörtgen kullanarak hazırlayacağımız bir model düşünelim. Etkinliğe Başlayalım
• Düşündüğümüz modeli aşağıda verilen alana çizelim.
• Oluşturduğumuz modeli renkli kalemlerimizle boyayalım.
• Yaptıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım
Cevap:
“2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 33 Cevapları”
2. Sınıf Matematik MEB Yayınları 1. Kitap Sayfa 34 Cevapları
5. Aşağıdaki modellerde kullanılan geometrik şekilleri sayalım. Modellerle, bu modellerde kullanılan geometrik şekilleri renklerine göre sayılarıyla eşleştirelim.