2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 186, 187, 188


2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186, 187, 188 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” başlığıyla sunulan etkinlikler, 6. ünitenin genel değerlendirmesini yapmaya yönelik hazırlanmıştır. Bu metin sayesinde öğrenciler, ünitenin başından sonuna kadar öğrendikleri bilgileri tekrar gözden geçirme fırsatı bulurlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında, her bir soruya dair doğru cevaplar ve açıklamalar yer alırken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188 MEB Yayıncılık” başlığı altında detaylı çözüm önerileri ve öğretici açıklamalar mevcuttur. Bu değerlendirme, öğrencilerin ünitenin sonunda ne kadar ilerlediğini görmelerini sağlar ve öğrenme sürecini güçlendirir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187-188


6. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


SANAL GERÇEKLİK KASKLARI SADECE EĞLENDİRİR Mİ?

Bir sanal gerçeklik kaskı taktığınızda, korkunç bir kaleyi keşfedebilir ya da uzayın derinliklerine dalabilirsiniz.

Bir bilgisayar, farklı bir yere yolculuk yapmışsınız gibi görmenizi sağlar. Ayrıca sanal gerçeklik kaskları, insanlara nasıl araba kullanmaları gerektiğini öğretmede veya tıp okuyan öğrencilerin kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları yapmalarında kullanılabilir. (…)

Mimarlar tasarladıkları bir binanın içinde sanal gerçeklik kaskı takarak dolaşabilirler. Hem de bina daha inşa edilmeden!

Richard MEAD
Çeviren: Bora Denker
Telefon Neden Çalar?
(Kısaltılmıştır.)


Soru : 1 v e 2. soruları metne göre cevaplayınız.


1. Sanal gerçeklik kaskları ile neler yapılabilir?


Cevap :

  • Sanal gerçeklik kaskları, korkunç kaleleri keşfetmek, uzayın derinliklerine dalmak gibi eğlenceli aktiviteler yapmamıza olanak sağlar.
  • Araba kullanmayı öğretmek için eğitim amacıyla kullanılabilir.
  • Tıp öğrencilerine, kimseye zarar vermeden ameliyat alıştırmaları yapma imkanı sunar.
  • Mimarlar, tasarladıkları binaların içinde sanal olarak dolaşabilirler, bina daha inşa edilmeden önce.

2. Sanal gerçeklik kaskları ile çevremizi nasıl algılarız?


Cevap :

  • Sanal gerçeklik kaskları, bize gerçek dünyadan farklı bir yere yolculuk yapıyormuş gibi bir algı sağlar.
  • Bu teknoloji sayesinde çevremizi sanal olarak keşfederiz ve farklı dünyalarda varmış gibi hissederiz.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları


Ben de büyüyünce bilim insanı olmak istiyorum. Yurdum ve insanlık için yeni icatlar yapmayı düşünüyorum. Bunun için şimdiden vaktimi boşa harcamayıp planlı çalışıyorum.

3. Metinde geçen eş anlamlı kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimelerin eş anlamlılarını kullanarak metni yeniden yazınız.


Cevap :

Metindeki eş anlamlı kelimeler:

  • “Büyüyünce” yerine “büyük olduğumda”
  • “Bilim insanı” yerine “araştırmacı” veya “bilim adamı”
  • “Yurdum” yerine “memleketim”
  • “İcatlar” yerine “buluşlar”
  • “Vaktimi boşa harcamayıp” yerine “zamanımı israf etmeyip”
  • “Planlı çalışıyorum” yerine “düzenli çalışıyorum”

Metnin yeniden yazılmış hali:

Ben de büyük olduğumda araştırmacı olmak istiyorum. Memleketim ve insanlık için yeni buluşlar yapmayı düşünüyorum. Bunun için şimdiden zamanımı israf etmeyip düzenli çalışıyorum.


4. Aşağıdaki noktalı yerlere tarih ve günleri doğru yazarak cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

• Okullar 4 Eylül tarihinde açıldı.
• Mahallemize her pazar günü pazar kurulur.
• Ben 15 Mayıs tarihinde doğdum.
Mart, Nisan, Mayıs ilkbahar aylarıdır.
• Her 10 Kasım günü Atatürk’ü anarız.
• Karneleri Haziran ayında alacağız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları


5. Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

  • Bugün bize ders çalışmaya gelecek misin (?)
  • En çok doğayı (,) bitkileri (,) hayvanları anlatan kitapları seviyorum (.)
  • Eyvah (,) defterimi bulamıyorum (!)
  • Şimdi ne yapacağım (?)
  • Büyüklerimizi saymalı (,) küçüklerimizi korumalıyız (.)
  • Bayat ekmekleri martılara (,) serçelere veya balıklara verebiliriz (.)

6. Bu tema içinde işlediğiniz metinlerin adlarını yazınız.


Cevap :

Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168


İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174


Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178


İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183


İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185


İşlediğimiz metinlerden en çok Aleksander Graham Bell Metnini beğendim. Çünkü icatları, yeni şeyleri keşfetmeyi seviyorum. 



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184, 185 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İnatçı Gölgeler Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında sunulan etkinliklerin doğru çözümü, öğrencilerin okuma ve anlam becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Etkinlikler, metnin içeriğiyle uyumlu olarak öğrencilerin dikkatini çeker ve öğretici bir şekilde ilerler.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayınları”

Bu çalışmalar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında detaylı olarak açıklanırken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185 MEB Yayıncılık” başlığında da çözüm önerileri ve açıklamalar yer almaktadır. Böylece, öğrenciler metni daha iyi anlayarak, serbest okuma etkinliklerinden tam verim alacaklardır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 184-185


İNATÇI GÖLGELER

Bahar güneşi kırları tazeliyordu. (…) Fizi ve Çekirdek güle eğlene güneşin altında dolaşıyorlardı. Her hareketlerini taklit eden gölgeleriyse önlerine düşmüş, onlarla birlikte yol alıyorlardı. Fizi onları merakla izledi.

Bir süre sonra ise “Of, sıkıldım artık bu gölgelerden! Ne yapsam aynısını yapıyorlar!“ diye homurdanmaya başladı. Yerinde zıpladı, etrafında döndü. Gölgesinden kurtulmaya çalıştı. Çekirdek de burnunu sallayarak Fizi’yi taklit etti. O da yerinde zıpladı, etrafında döndü. Sonra da koşarak bir ağacın arkasına saklandı. Her ikisi de ne yaptılarsa gölgelerini atlatmayı başaramadılar. Sonunda hayal kırıklığına uğramış bir hâlde sessiz sessiz dolaşmayı sürdürdüler.

Yürürlerken birdenbire serin, sert bir rüzgâr çıktı. Fizi adımlarını hızlandırdı. Çekirdek peşinden yetişmekte zorlanmaya başladı. Esmekte olan rüzgâr o kadar sertleşmişti ki zavallı Çekirdek’in dikenleri bile titremeye başladı. Bir bulut Güneş’e doğru yaklaşıp önüne geçerken gölgeler de yavaş yavaş ortadan kayboldu. Fizi gözlerini hemen gökyüzüne dikti.

“Bir sorunumuz daha var şimdi. Gölgeler. Yeniden ortaya çıkmadan önce bu gölge meselesini çözmemiz lazım!“ dedi.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları


Çekirdek’i kucakladığı gibi koşmaya başladı. Fakat geç kalmışlardı çünkü rüzgâr Güneş’in önündeki bulutları savurmuş ve gölgeler yeniden ortaya çıkmışlardı. Fizi “İnanamıyorum, bu gölgelerden kurtulmak mümkün değil! Onları görünmez kılmak için bir an önce bir formül bulmam lazım.“ diye söylendi. Bir süre daha yürümeye devam ettiler. Sonra Fizi aniden durdu ve “Evet, elbette!“ diye haykırdı. Çekirdek şaşırarak yerinden sıçradı.

“Neden gölgemiz var Çekirdek biliyor musun?“ diye sorarak konuşmasına devam etti. Sonra da kendi sorusunu yanıtladı: “Çünkü bizler arkamızdan gelen güneş ışığının geçmesi için engel oluşturuyoruz! Işınlar geçemiyorlar ve bu nedenle gölge, yani diğer bir deyişle ışığın yokluğu, önümüzde beliriyor!“ Bunları duyan Çekirdek şaşkın şaşkın baktı. (…)

Blandine PLUCHET-Virgine ROCHETTİ
(Blendin PULUŞET-Virjin ROŞETTİ)
Çeviren: Sevinç ÇAKAN
Fizik ve Aynanın Sırrı
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183


2. Sınıf Türkçe Kitabı İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179, 180, 181, 182, 183 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İnterneti Nasıl Kullanmalıyım? İzleme Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında sunulan etkinlikler, çocukların interneti güvenli ve bilinçli bir şekilde kullanmaları için rehber niteliğindedir. Bu metin, teknolojiyi doğru bir şekilde kullanma becerilerini kazandırırken, öğrencilerin dijital dünyada karşılaşabilecekleri risklere karşı farkındalıklarını artırmayı amaçlar.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayınları”

Doğru cevaplar ve etkinlik çözümleri “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında detaylıca yer alır. Aynı zamanda, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 MEB Yayıncılık” bölümünde, etkinliklerin çözümlerine dair kapsamlı açıklamalar bulunmaktadır. Bu içerikler, hem öğretici hem de eğlenceli bir şekilde öğrencilerin bilgi birikimlerini artırmak için hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183


Hazırlık Çalışmaları


Soru : İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler nelerdir?


Cevap :

Maddeler Halinde İnternet (genel ağ) kullanımında karşımıza çıkabilecek tehlikeler şunlardır ;

  • Kişisel Bilgilerin Çalınması: Kimlik hırsızlığı, dolandırıcılık veya kötüye kullanım için kişisel bilgilerin ele geçirilmesi.
  • Zararlı Yazılımlar: Virüs, trojan ve casus yazılım gibi zararlı programların bilgisayarlara veya cihazlara zarar vermesi.
  • Dolandırıcılık ve Sahte Siteler: Sahte alışveriş siteleri veya dolandırıcıların hedefi olma riski.
  • Siber Zorbalık: Sosyal medya veya iletişim araçları üzerinden kötü niyetli mesajlar veya tehditler alma.
  • Uygunsuz İçeriklere Erişim: Yaşa uygun olmayan veya tehlikeli içeriklerle karşılaşma.
  • Bağımlılık: İnternet kullanımının kontrolsüz bir şekilde artarak sosyal hayat ve sağlığı olumsuz etkilemesi.
  • Gizlilik Sorunları: Konum bilgileri veya çevrim içi aktivitelerin izlenmesi ve paylaşılması.
  • Alışverişte Güvenlik Riskleri: Kredi kartı bilgileri veya diğer ödeme bilgileriyle ilgili güvenlik açıkları.
  • Yanlış Bilgilere Maruz Kalma: Güvenilir olmayan kaynaklardan yayılan yanlış veya manipülatif bilgilerle karşılaşma.
  • Kötü Amaçlı İletişimler: Bilinmeyen kişilerden gelen sahte iş teklifleri, ödüller veya tehlikeli bağlantılar.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Videonun konusunu yazınız.


Cevap : İnterneti güvenli kullanma yolları.


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplayınız.


1. Genel ağ sayesinde hangi işlerimizi yapabiliriz.


Cevap : İnternet üzerinden bankacılık işlemleri yapabilir, alışveriş ihtiyaçlarımızı karşılayabiliriz.


2. Genel ağı güvenli kullanmadığımızda ne tür tehlikelerle karşılaşabiliriz?


Cevap : İnterneti güvensiz kullandığımızda kötü niyetli kişiler şifrelerimize, fotoğraflarımıza veya diğer özel bilgilerimize ulaşabilir ve bunları kötü amaçlarla kullanabilirler.


3. Genel ağı güvenli kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?


Cevap :

Madde Madde İnterneti güvenli kullanmak için şunlara dikkat etmeliyiz:

  • Kimlik bilgileri veya şifre isteyen sitelere karşı dikkatli olmalıyız.
  • Şüpheli e-postaları açmadan silmeliyiz.
  • Çekiliş kazandınız gibi reklamlar gördüğümüzde tıklamamalıyız.
  • Korsan içerik barındıran sitelere girmemeliyiz.
  • Güvenilir bir antivirüs programı kullanmalıyız.
  • Güçlü şifreler oluşturmalı ve şifrelerimizi kimseyle paylaşmamalıyız.
  • Sosyal medyada paylaşım yaparken dikkatli olmalıyız.
  • İnternetten alışveriş yaparken mutlaka güvendiğimiz kişilerden yardım almalıyız.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : İzlediğimiz videoya faklı başlıklar belirleyiniz.


Cevap :

  • “Güvenli İnternet Kullanımı Rehberi”
  • “Dijital Dünyada Güvende Kalmanın Yolları”

4. Etkinlik


Soru : Genel ağı kullanırken başka hangi güvenlik önlemlerini alıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Genel ağı kullanırken şu güvenlik önlemlerini alıyorum:

  • Her zaman güvenilir sitelere girdiğimden emin oluyorum.
  • Kamuya açık Wi-Fi ağlarını kullanırken VPN gibi güvenli bağlantı araçları kullanıyorum.
  • Bilgisayarımda güncel bir antivirüs programı bulunduruyorum.
  • Kişisel bilgilerimi paylaşırken çok dikkatli davranıyorum ve yalnızca güvendiğim sitelere bilgi veriyorum.
  • Bilmediğim kişilerden gelen bağlantı veya dosyaları açmıyorum.
  • Sosyal medya hesaplarımın gizlilik ayarlarını düzenli olarak kontrol ediyorum.
  • Şifrelerimde harf, rakam ve özel karakterler kullanarak güçlü şifreler oluşturuyorum.
  • Düzenli olarak şifrelerimi değiştiriyorum ve aynı şifreyi birden fazla platformda kullanmıyorum.

5. Etkinlik


Soru : Güvenli genel ağ kullanımı konusunda yaşadığınız veya duyduğunuz bir olayı yazınız. Yazınızda noktalama işaretlerini doğru yerlerde kullanınız.


Cevap :

Geçen yıl bir arkadaşım, internette gördüğü bir ilan üzerinden alışveriş yapmıştı. İlanda çok uygun fiyatlı bir telefon satılıyordu. Ancak ödeme yaptıktan sonra, ürünü bir türlü teslim alamadı. Durumu araştırınca, sitenin sahte olduğunu öğrendi. Bu olaydan sonra, arkadaşım güvenli internet kullanımı konusunda daha dikkatli olmaya başladı. Artık alışveriş yaparken yalnızca bilinen ve güvenilir siteleri tercih ediyor.

Bu olay, bana da önemli bir ders oldu. Genel ağı kullanırken dikkatli olmak gerektiğini ve her gördüğümüz bilgiye inanmamamız gerektiğini anladım.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : a) Aşağıdaki örnek broşürü inceleyiniz.


Cevap : Kitabınızda verilen broşürü inceleyiniz.


Soru : b) Bilgisayarın doğru kullanımı konusunda bir broşür de siz hazırlayınız. Broşürünüzü kendi çizimlerinizle veya bulduğunuz görsellerle zenginleştirebilirsiniz


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179-180-181-182-183 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları


7. Etkinlik


Soru : a. Yukarıdaki görseli inceleyiniz.


Cevap : Kitabınızda verilen görseli inceleyiniz.


Soru : b) Genel ağda bu tür bir durumla karşılaştığımızda şunu yaparız.


Cevap : Sayfayı Kapatırım


Soru : İşaretlediğiniz seçeneği nedenleriyle açıklayınız:


Cevap : Ekranda görünen hediye penceresi, gerçek olmayıp bilgisayar korsanları tarafından hazırlanan yanıltıcı bir reklam olabilir.


Gelecek Derse Hazırlık


Soru : Karagöz oyununda yer alan karakterler ile ilgili bir araştırma yapınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Karagöz oyununda yer alan karakterler şunlardır:

Karagöz:

  • Karagöz, geleneksel Türk gölge oyununun baş karakteridir.
  • Genellikle halkın dilinden anlayan, saf, dobra ve eğlenceli bir kişilik olarak tasvir edilir.
  • Karagöz, toplumun sıradan insanını temsil eder ve çoğu zaman komik durumlardan çıkmaya çalışırken izleyiciyi güldürür.

Hacivat:

  • Hacivat, Karagöz’ün zıddı olarak bilinen bir karakterdir.
  • Oldukça kültürlü, bilgili ve nazik bir kişiliktir.
  • Hacivat, toplumun eğitimli ve ileri görüşlü kesimini temsil eder. Karagöz ile sürekli bir çatışma içindedir.

Zenne:

  • Zenne, genellikle kadın karakteri temsil eden bir figürdür.
  • Zenne, hem eğlenceli hem de bazen aşk hayatı ile ilgili olaylar arasında yer alır.
  • Çoğunlukla eğlenceli, coşkulu ve komik bir karakterdir.

Beberuhi:

  • Beberuhi, Karagöz oyunlarında genellikle kötü niyetli ve komik bir karakterdir.
  • Hacivat ve Karagöz’ün karşısına çıkarak onlarla çeşitli şakalar yapar veya onlara engel olmaya çalışır.

Kuşçu:

  • Kuşçu, Karagöz oyununda, kuş satışı yapan, her zaman neşeli bir karakterdir.
  • Diğer karakterlerle etkileşimde bulunarak komik durumlar yaratır.

Seyyan:

  • Seyyan, Karagöz oyunlarında bazen kurnaz bir tüccar ya da bir başka komik figür olarak yer alır.
  • Karakterin rolü genellikle hileli ticaret yapmaya çalışan bir tüccar ya da başka bir kurnaz tip olarak gösterilir.


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 175, 176, 177, 178


2. Sınıf Türkçe Kitabı Roket Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175, 176, 177, 178 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Roket Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili soruların ve etkinliklerin çözümleri sunulmaktadır. Bu metin, çocukların bilim ve uzay konusuna olan ilgisini artırmayı amaçlar. Metinde geçen olaylar, öğrencilerin hayal gücünü harekete geçirirken aynı zamanda yaratıcılıklarını geliştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayınları”

Etkinliklerin doğru çözümleri, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında yer alırken, her sayfaya dair detaylı açıklamalar “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178 MEB Yayıncılık” başlığı altında paylaşılmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin hem okuma hem de anlama becerilerini desteklemek için hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 175-176-177-178


Hazırlık Çalışmaları


Soru : “Astronotlar“ hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Maddeler Halinde “Astronotlar“ hakkında bildiklerim şunlardır ;

  • Astronotlar, uzaya giden ve uzay araştırmaları yapan bilim insanlarıdır.
  • Uzay mekiği veya uzay istasyonlarında çalışırlar.
  • Giydikleri özel uzay kıyafetleri onları hem korur hem de nefes almalarını sağlar.
  • Yer çekiminin olmadığı ortamda yaşamak ve çalışmak için özel eğitim alırlar.
  • Uzayda deneyler yaparak bilimsel veriler toplarlar.
  • Dünya dışındaki yaşam ve gezegenlerin özelliklerini araştırırlar.
  • Astronot olmak için fiziksel ve zihinsel olarak güçlü olmak gerekir.
  • Uzayda kalış süreleri genellikle birkaç hafta ile aylar arasında değişir.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Her kelimeyi birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Uzay Kelimesi

  • Sözcük Anlamı: Dünya atmosferi dışında kalan boşluk.
  • Tahminim: Gezegenlerin ve yıldızların bulunduğu boşluk.
  • Cümlem: Astronotlar uzayda araştırmalar yapar.

Yön Kelimesi

  • Sözcük Anlamı: Bir şeyin ya da bir yerin baktığı taraf, doğrultu.
  • Tahminim: Bir yere doğru gitmek için belirlenen taraf.
  • Cümlem: Pusula, doğru yönü bulmamıza yardımcı olur.

Roket Kelimesi

  • Sözcük Anlamı: Yanma sonucu oluşan gazların itme gücüyle hareket eden araç.
  • Tahminim: Uzaya gitmek için kullanılan güçlü bir araç.
  • Cümlem: Roket, astronotları uzaya taşıdı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirde roketin hangi özellikleri anlatılmıştır? 


Cevap : Roket uçar, ateş saçar. Uzaya gider ve dönüş yapar.


2. Şiire göre uzay nasıl bir yerdir?


Cevap : Uzay boşluktur, karanlıktır. Yıldızlar parıldar, ancak hava yoktur. İnsan boşlukta durur, yön bulunmaz.


3. Şair neyi tahmin etmemizi istiyor?


Cevap : Roketin nasıl uçtuğunu ve uzayda nasıl ilerlediğini tahmin etmemizi istiyor.


3. Etkinlik


Soru : a) Evinizde hangi teknolojik ürünler hayatınızı kolaylaştırmaktadır? Arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

  • Buzdolabı: Yiyeceklerimizi taze tutar ve bozulmalarını önler.
  • Çamaşır Makinesi: Kirli çamaşırları hızlı ve pratik bir şekilde yıkamamızı sağlar.
  • Televizyon: Haber izlemek ve eğlence programlarıyla vakit geçirmek için kullanırız.
  • Bilgisayar: Eğitim, araştırma ve oyun gibi birçok alanda yardımcı olur.
  • Elektrik Süpürgesi: Evi temizlemeyi kolaylaştırır.
  • Fırın ve Mikro Dalga: Yemeklerimizi pişirmek veya ısıtmak için kullanırız.
  • Telefon: Ailemizle ve arkadaşlarımızla iletişim kurmamızı sağlar.
  • İnternet Modemi: İnternete bağlanmamızı sağlar, bilgiye hızlıca ulaşırız.

Soru : b) Tabloda kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

Beden dilimi etkili kullandım. (Evet)
Hitap ifadeleri kullandım. (Evet)
Göz teması kurdum. (Evet)
İşitilebilir ses tonuyla konuştum. (Evet)
Konu dışına çıkmadan konuştum. (Evet)
Kelimeleri doğru telaffuz ettim. (Evet)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Kelimelerin eş anlamlıları kırmızıyla gösterilmiştir. Bu kelimeleri numaralarına göre bulmacaya yazınız. Bulmacada aynı renkteki harfleri aşağıya yazarak sloganı bulunuz.


Cevap :

1. uygarlık – medeniyet
2. bilim – ilim
3. hedef – amaç
4. tez – çabuk
5. irdelemek – araştırmak
6. kuşak – nesil

Slogan : Bilim İlerletir



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174


2. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite İletişim Dünyası Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında, iletişim dünyası üzerine etkili bir çalışma sunulmaktadır. Bu metin, iletişim araçları ve teknolojinin hayatımızdaki yerini öğrencilerin anlayacağı şekilde anlatmakta; ayrıca bu konuyla ilgili çeşitli sorular ve etkinliklerle öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayınları”

Etkinliklerdeki doğru cevaplar ve çözüm önerileri, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında detaylı olarak yer almaktadır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 MEB Yayıncılık” başlığı altında bu sayfalara dair açıklamalar, metni daha iyi anlamak ve öğretici etkileşimler sağlamak için hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 169-170-171-172-173-174


Hazırlık Çalışmaları


Soru : Çevrenizdeki insanlar birbirleriyle nasıl haberleşiyorlar?


Cevap :

Çevremizdeki insanlar birbirleriyle farklı yollarla haberleşiyorlar. Bunlar arasında en yaygın olanlar şunlardır:

  1. Telefonlar: Cep telefonları ve sabit hatlar aracılığıyla sesli konuşmalar yapılır. Ayrıca, mesajlaşma uygulamalarıyla yazılı olarak da iletişim kurulur.
  2. Sosyal Medya: İnsanlar sosyal medya platformları üzerinden fotoğraf, video ve yazılı mesajlar paylaşarak haberleşirler.
  3. E-posta: Resmi ya da özel yazışmalar için e-posta kullanılır.
  4. Yüz Yüze İletişim: İnsanlar, ihtiyaç duyduklarında ve yakın olduklarında yüz yüze konuşarak bilgi alışverişinde bulunurlar.
  5. Posta: Daha az yaygın olsa da mektup ve kartpostallar gibi geleneksel yollarla da haberleşme yapılır.
  6. Video Aramalar: Skype, Zoom gibi uygulamalarla insanlar uzak mesafelerde olsa bile görüntülü konuşma yapabilirler.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

İki merkez arasında işaretler yardımıyla yazılı haberleri ileten araç. = telgraf

Çok sayıda işlemlerden oluşan işi yapan elektronik araç. = bilgisayar


Soru : Yukarıdaki kelimeleri kullanarak cümleler yazınız.


Cevap :

Telgraf, iki şehir arasında hızlı haberleşmeyi sağlıyordu.

Telgraf cihazı, eski zamanlarda önemli iletişim araçlarından biriydi.

Bilgisayarlar, günlük yaşamda pek çok işlemi kolaylaştırır.

Bilgisayarlar, veri depolama ve hesaplama işlemleri için kullanılır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Şiir ile ilgili sorulara verdiğimiz doğru cevapları takip ederek çıkacağımız kapıyı boyayınız.


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169-171-172-173-174 Cevapları”

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : a) Bilgisayarın yararlarını ve zararlarını arkadaşlarınızla tartışınız. Arkadaşlarınızla konuşurken uygun hitap ifadelerini kullanınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Bilgisayarın yararlarını ve zararları şunlardır ;

Bilgisayarın Yararları:

  1. İletişim Kolaylığı: Bilgisayarlar sayesinde dünya genelindeki insanlarla hızlı bir şekilde iletişim kurabiliyoruz. E-posta, video görüşmeleri gibi araçlar sayesinde anında mesajlaşabiliyoruz.
  2. Eğitim ve Öğrenme: Bilgisayarlar, internetin sunduğu sonsuz bilgi kaynağı sayesinde öğrenmeyi çok daha kolay ve eğlenceli hale getiriyor. Online dersler ve kaynaklar sayesinde ders çalışmak çok daha verimli olabiliyor.
  3. Çalışma ve Verimlilik: Bilgisayarlar, iş yapma süreçlerini hızlandırıyor. Ofis programları, tasarım yazılımları gibi araçlarla çok daha hızlı ve düzenli çalışabiliyoruz.

Bilgisayarın Zararları:

  1. Bağımlılık: Bilgisayar, özellikle oyun ve sosyal medya gibi platformlar, insanları bağımlı hale getirebilir. Bu da sosyal yaşamdan kopmaya ve dersleri ihmal etmeye yol açabilir.
  2. Sağlık Sorunları: Uzun süre bilgisayar kullanmak, göz sağlığını olumsuz etkileyebilir ve boyun, sırt ağrılarına neden olabilir. Bu da fiziksel sağlığımızı olumsuz etkiler.
  3. Sosyal İzolasyon: Bilgisayar kullanımının artması, gerçek hayatta insanlar arasındaki iletişimi azalttığı için sosyal izolasyona neden olabilir.

Soru : b) Tabloda kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

İşitilebilir ses tonuyla konuştum. (Evet)
Dinleyiciler ile göz teması kurdum. (Evet)
Konuşurken yeni öğrendiğim kelimeleri kullanmaya özen gösterdim. (Evet)
Konuşurken nezaket ifadelerini kullandım. (Evet)
Konuşurken beden dilini kullandım. (Evet)


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


4. Etkinlik


Merhaba, ben nokta. Tarih atarken gün, ay ve yılın arasında beni kullanabilirsiniz. “19. 12. 2012 (iki bin on iki) yılında doğdum

Soru : Yukarıdaki açıklamaya uygun iki örnek cümle yazınız.


Cevap :

Nokta ile ilgili örnek cümleler :

  1. Bugün hava çok güzel.
  2. Kitaplarımı düzenledim.
  3. Okula gitmek için erken kalktım.
  4. Çok uzun bir yürüyüş yaptım.
  5. Öğle yemeğinde pizza yedim.
  6. Film çok keyifliydi.
  7. Oyun saat dörtte başlayacak.
  8. Yeni bir telefon aldım.

5. Etkinlik


merak / bilgisayar / zaman / icat

Soru : Yukarıdaki kelimeleri kullanarak bir yazı yazınız. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bilgisayarın Hayatımızdaki Yeri

Bilgisayar, insanların hayatında büyük bir yer tutan önemli bir icattır. Her geçen gün daha fazla gelişen bilgisayarlar, işimizi kolaylaştırmak için tasarlanmıştır. Ancak zaman zaman bilgisayarlarla ilgili merak ettiğimiz çok şey olabilir. Örneğin, bilgisayarın nasıl çalıştığı, hangi teknolojilerle donatıldığı gibi sorular sürekli aklımıza gelir. Bu icat, hayatımıza girdiği günden beri birçok alanda devrim yapmış ve bizi daha verimli bir şekilde çalışmaya yönlendirmiştir.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-165-166-167-168 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168


2. Sınıf Türkçe Kitabı Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 Cevapları”, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Aleksander Graham Bell Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Bu metin, ünlü mucit Aleksander Graham Bell’in hayatı ve icatlarını konu alarak öğrencilere bilimsel merak ve keşfetme duygusunu aşılamayı amaçlamaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-165-166-167-168 MEB Yayınları”

Bu kapsamda hazırlanmış cevaplar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-165-166-167-168 MEB Yayıncılık” başlığı altında ayrıntılı olarak sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165-166-167-168


Hazırlık Çalışmaları


Soru : En önemli icat sizce hangisidir? Sebebini açıklayınız.


Cevap : Bence en önemli icat elektriktir. Çünkü elektrik, günümüzde neredeyse tüm teknolojik cihazların ve hizmetlerin çalışmasını sağlar. Aydınlatma, ısınma, haberleşme ve ulaşım gibi temel ihtiyaçlarımız elektrik sayesinde karşılanır. Elektrik olmadan modern yaşamın devam etmesi çok zor olurdu.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  • Daha önceden olmayanı üretme, var etme, buluş. – İcat
  • Resim, heykel sanatlarıyla uğraşanların ya da bilimsel çalışmalar yapanların çalıştığı yer. – Atölye
  • Bitki bilimi. – Botanik
  • Elektrik üreten araç, pil. – batarya

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Aleksander Graham Bell’in ilk icadı nedir?


Cevap : Değirmendeki unu öğütmeye yarayan pratik bir el aleti.


2. Bell ve Watson’ın ilk telefon konuşması nasıl gerçekleşmiştir?


Cevap : Bell, kullandığı bataryadan pantolonuna asit dökülünce yardımcısı Watson’a kablo aracılığıyla seslendi. Bu sırada ilk telefon görüşmesi gerçekleşmiş oldu.


3. Radyofon adı verilen alet ile telefonda nasıl bir gelişme sağlandı?


Cevap : Uzak mesafelerden iletişim kurabilme yeteneği kazanıldı ve ses daha uzak mesafelere iletilebildi.


3. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Metnin konusu : Aleksander Graham Bell’in hayatı, icatları ve özellikle telefonun geliştirilmesi süreci.


4. Etkinlik


Soru : İcat edilen teknolojik aletler arasında en çok hangilerini kullanırsınız? Bunları hangi amaçla kullanıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap :

En çok kullandığım teknolojik aletler arasında telefon, bilgisayar ve tablet bulunuyor.

  1. Telefon: Günlük iletişim için kullanıyorum. Ailemle ve arkadaşlarımla konuşmak, mesajlaşmak ve sosyal medya üzerinden paylaşımlarda bulunmak için telefonumu kullanırım. Ayrıca, internet üzerinden bilgi araştırmaları yapar ve çeşitli uygulamalarla günlük işlerimi kolaylaştırırım.
  2. Bilgisayar: Okul ödevlerini yapmak, yazılı içerikler hazırlamak ve araştırmalar yapmak için bilgisayarımı kullanıyorum. Ayrıca, video izlemek ve oyun oynamak gibi eğlenceli aktiviteler için de bilgisayarımı tercih ediyorum.
  3. Tablet: Eğitim içerikleri okumak, online derslere katılmak ve e-kitaplar okumak için tabletimi kullanırım. Ayrıca, bazı uygulamalarla eğlenceli aktiviteler de yapabiliyorum.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : a) Metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz.


Cevap :

TELEFONUN İCADI

1876 (bin sekiz yüz yetmiş altı) yılında Alexander Graham Bell ( Aleksandır Graham Bel ) telefonu icat etti. Bir tel aracılığıyla insan sesinin bir yerden başka bir yere aktarılmasına insanlar çok şaşırmışlardı. Telefonun yıl içinde önce Amerika’ya daha sonra tüm dünyaya yayıldı.


Soru : b) Yukarıdaki metni sayfa düzenine ve temizliğine dikkat ederek yazınız.


Cevap : Yukarıda yer alan metni güzel bir şekilde boşluğa yazınız.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


6. Etkinlik


“Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin?“

Soru : a) Verilen konuya uygun bir yazı yazınız. Yazım ve noktalamaya dikkat ediniz.


Cevap : Eğer bir mucit olsaydım, insanlığa yararı dokunacak bir temiz enerji kaynağı icat etmek isterdim. Çünkü günümüzde fosil yakıtlar çevremizi kirletiyor ve doğal kaynakları tükenmesine neden oluyor. Bu yüzden, yenilenebilir ve çevre dostu bir enerji kaynağı geliştirmek, hem doğayı korur hem de insanların daha sağlıklı bir yaşam sürmelerine yardımcı olur. Bu icat, enerji ihtiyacını sürdürülebilir şekilde karşılayarak hem ekonomik hem de çevresel faydalar sağlayabilir.


Soru : Siz bir mucit olsaydınız insanlığa yararı dokunacak neyi icat etmek isterdiniz? Niçin?“


Cevap :  Eğer bir mucit olsaydım, insanlığa yarar sağlayacak bir daha verimli su arıtma cihazı icat etmek isterdim. Dünyanın birçok yerinde su sıkıntısı yaşanıyor ve temiz su bulmak zor olabiliyor. Bu cihaz, suyu daha hızlı ve düşük maliyetle arıtarak, su kaynaklarını daha verimli kullanmamıza yardımcı olabilir. İnsanlar, temiz suya daha kolay ulaşarak sağlıklarını koruyabilir ve su kaynaklarının israfını önleyebilir. Bu icadın, dünya genelindeki su sorunlarına büyük katkı sağlayacağına inanıyorum.


Soru : b) Tabloda kendinizi değerlendiriniz.


Cevap :

Konuya uygun bir başlık yazdım.  (Evet)
Noktalama işaretlerini doğru kullandım. (Evet)
Harfler, kelimeler ve cümleler arasındaki uygun boşluklar bıraktım. (Evet)
Yazım bittikten sonra kontrol edip yazımı düzenledim. (Evet)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 157, 158, 159


2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157, 158, 159 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite 5. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” etkinliklerine yönelik çözümler detaylı şekilde sunulmuştur. Bu bölümde, öğrencilerin 5. ünite boyunca kazandıkları bilgi ve beceriler değerlendirilmekte, temaya dair temel kavramlar pekiştirilmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159 MEB Yayınları”

Tüm bu çalışmalar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” doğrultusunda hazırlanmış olup, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159 MEB Yayıncılık” başlığı altında, ünite değerlendirme etkinliklerinin çözüm yollarına ve eğitimsel açıklamalara yer verilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 157-158-159


5. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


SAĞLIK MUTLULUKTUR

Sağlıklı olmak için
İyi beslenmeliyiz.
Et, süt, yumurta, meyve,
Sebze de yemeliyiz.

Hastalıklara karşı
Güçlü olmak gerekir.
Temiz hava, bol güneş
Sağlığa iyi gelir.

Yalnızca bunlar yetmez,
Aşı da olmalıyız.
Temizliği sevmeli,
Uykuyu tam almalıyız.

Aziz SİVASLIOĞLU
Sincapların Şairi


Soru : 1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


1. Sağlıklı olmak için nasıl beslenmeliyiz?


Cevap : Sağlıklı olmak için et, süt, yumurta, meyve ve sebze yemeliyiz.


2. Sağlığa neler iyi gelir?


Cevap : Sağlığa temiz hava ve bol güneş iyi gelir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


3. Yukarıda verilen kelimelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

a) İki takım maç boyunca iyi mücadele etti.

b) Diş fırçamıza leblebi tanesi kadar macun koymalıyız.

c) Burun, koku almamızı sağlayan duyu organımızdır.


4. Aşağıda karışık olarak verilen hecelerden kelime, kelimelerden anlamlı cümleler oluşturunuz.


Cevap :

  • Temiz olmayı seviyorum.
  • Düzenli yürüyüş yaparım.
  • Dişlerime iyi bakarım.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


5. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulup bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  1. millet = ulus
  2. konuk = misafir
  3. yoksul = fakir
  4. düş = rüya

6. Cümleleri doğru noktalama işareti ile tamamlayınız.


Cevap :

Yaşlı kadın (,) pazarcıya sordu:
(-) Taze yumurtan var mı (?)
Pazarcı :
(-) Var teyze (,) kaç tane vereyim (.)


7. Verilen cümlelerin sonuna uygun soru eklerini (mı, mi, mu, mü) getirerek cümleleri yazım ve noktalama kurallarına uygun yazınız.


Cevap :

Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur.

Cevap : Dengeli beslenmek bizi hastalıklardan korur mu?

Melike parkta koşuyor.

Cevap : Melike parkta koşuyor mu?

Kahvaltıda yumurta yedi.

Cevap : Kahvaltıda yumurta yedi mi?

Kabanını giymeyince üşüdü.

Cevap : Kabanını giymeyince üşüdü mü?



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156


2. Sınıf Türkçe Kitabı Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155, 156 Cevapları” konusu, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Beyaz Bıyıklar Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” çerçevesinde işlenmiştir. Bu serbest okuma metniyle öğrencilerin okuma ve düşünme becerilerini geliştirmesi amaçlanmıştır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156 MEB Yayınları”

Tüm bu açıklamalar, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” esas alınarak hazırlanmıştır. Ek olarak, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156 MEB Yayıncılık” başlığı altında, metnin eğitim açısından önemli noktalarına dair ek açıklamalara yer verilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 155-156


BEYAZ BIYIKLAR

Öğle yemeğinde ıspanak vardı.

— Amma da iş, dedi büyük kardeş, ıspanak hiç yoğurtsuz yenir mi?
— Öyle ya anne, dedi ortanca kardeş, ıspanak yoğurtsuz yenmez.
Küçük kardeşleri Orhan hiçbir şey demedi; oysaki hepsinden çok yoğurdu severdi o.

— Dediğiniz gibi olsun, dedi anneleri. Peki yoğurt almaya kim gidecek?

Bu işi her zaman Orhan görürdü. (…) Her gidişinde elinde olmadan yoğurttan tadardı yolda.

— Orhan gitsin, dedi kardeşleri, belki artık yapmaz…
— Söz veriyorum, dedi Orhan, yerinden sıçradı, paralar cebinde, tabak elinde, soluğu yoğurtçuda aldı.

Dönerken dayanamadı, köşeye geldiğinde bir o yana baktı bir bu yana, sonra tabağı dudaklarına götürdü, tattı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


Odaya girdiği zaman kardeşlerine baktı, onlar da Orhan’a baktı, sonra ikisi birden gülmeye başladı.

— Neye gülüyorsunuz, dedi Orhan. Ben artık eski Orhan değilim.
— Elbette değilsin, dedi büyük kardeşi, çok başkasın şimdi, bak, beyaz bıyıkların var.

Orhan ağabeyini anlayamadı:

— Nasıl bıyıklar a canım, dedi.

Kardeşi cevap vereceği yerde, yerinden kalktı, duvarda asılı duran aynayı aldı. Orhan’a uzattı. Orhan aynaya bakınca ne görsün? Üst dudağında yoğurttan upuzun bir bıyık vardı. Çok utandı, cebinden mendilini çıkardı, neylesin? İşi şakaya döktü:

— Tüh, dedi. Hem aklımdaydı ya, ağzımı silecektim!

Necati ZEKERİYA
Sokağın Çocukları
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 151, 152, 153, 154


2. Sınıf Türkçe Kitabı Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151, 152, 153, 154 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Şıpırdak ile Kıpırdak İzleme Metni Etkinlik Cevapları” kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır. Bu bölümde, izleme metni üzerinden öğrencilerin dikkat ve anlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin çözümleri sunulmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayınları”

Ayrıca, öğrencilerin izleme becerilerini daha da geliştirmelerine yardımcı olacak öneriler paylaşılmıştır. Tüm bu çözümler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” doğrultusunda hazırlanmıştır. Bununla birlikte, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154 MEB Yayıncılık” başlığı altında, izleme metnine dair ek açıklamalar ve rehberlikler sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151-152-153-154


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?


Cevap :

Maddeler Halinde Diş sağlığınızı korumak için yapmamız gerekenler şunlardır ;

  • Dişlerimi her gün en az iki kez fırçalarım.
  • Diş ipi kullanarak diş aralarındaki yemek artıkları temizlerim.
  • Şekerli ve asidik yiyeceklerden kaçınırım.
  • Düzenli olarak diş hekimine kontrole giderim.
  • Dişlerimi fırçalarken doğru teknikleri kullanırım.
  • Diş fırçama düzenli olarak bakım yapar, değiştirilmesini sağlarım.
  • Suyu bol içerek ağzımı temiz tutarım.
  • Dişlerimi gereksiz yere zorlamam, sert yiyecekleri dikkatlice yerim.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Videoyu izlerken cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

* Abur cubur yemeyi biraz kesmeliyiz çikolata şekeri ölçülü yemeli.
Leblebi kadar macun yeter dişlere.
* Kimi keser dişlerin, kimi çiğnemek için.
* Sabah kalkıp fırçala yemeklerden sonra da.
* Atıştırmalardan sonra da ağzını iyi çalkala.
* Elma peynir iyi gelir dişleri korumaya.


2. Etkinlik 


Soru : İzlediğimiz videonun konusunu yazınız.


Cevap : İzlediğimiz videonun konusu :  sağlıklı dişlerin önemi konu alınmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplandırınız.


1. Videodaki karakterlerin isimleri nedir?


Cevap : Şıpırdak, Kıpırdak ve dedeleri.


2. Videodaki karakterler nerede yaşıyor?


Cevap : Video karakterleri ormanda yaşıyor.


4. Etkinlik 


Soru : Dinlediğiniz metne farklı başlıklar belirleyiniz.


Cevap : Güçlü ve Sağlıklı Dişler, Beyaz Dişler


5. Etkinlik 


Soru : Videodaki karakterlerin beden dillerinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Video karakterlerinin beden dilinden diş sağlığının önemini anlıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Maddeler Halinde Dişlerinizi korumak için yapmamız gerekenler şunlardır ;

  • Dişlerimi günde en az iki kez, sabah ve akşam fırçalarım.
  • Diş fırçalamayı doğru teknikle yaparım, diş etlerime zarar vermemek için nazik hareket ederim.
  • Diş ipi kullanarak diş aralarını temizlerim.
  • Şekerli ve asidik yiyecekleri fazla tüketmem.
  • Dişlerimi fırçalamayı unutursam, ağız gargarası kullanırım.
  • Düzenli olarak diş hekimine muayene olurum.
  • Sert yiyecekleri dişlerime zarar vermemek için dikkatli yerim.
  • Sigara ve alkol gibi diş sağlığına zarar veren alışkanlıklardan kaçınırım.
  • Suyu bol içerek ağzımı nemli tutarım.

7. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kelimelerle izlediğiniz metindeki olayların oluş sırasına dikkat ederek bir yazı yazınız. Yazınızı düzenleyip arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Diş doktoru sınıfımıza geldiğinde hepimizin dişlerini kontrol etti. Sağlıklı dişlere sahip arkadaşlarıma küçük ödüller verdi. Bu ziyaret sayesinde diş sağlığının ne kadar önemli olduğunu fark ettim. Artık dişlerimi daha dikkatli ve düzenli fırçalamaya özen gösteriyorum.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150


2. Sınıf Türkçe Kitabı Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145, 146, 147, 148, 149, 150 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Vücudumu Tanıyorum Metni Etkinlik Cevapları” detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Bu etkinliklerde, öğrencilerin metni anlayarak sorulara doğru cevap verebilmeleri için rehberlik edilmektedir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayınları”

Tüm bu içerik, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” çerçevesinde sunulmaktadır. Bunun yanı sıra, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 MEB Yayıncılık” başlığı altında, öğrencilerin etkinliklerde başarılı olmaları için gerekli çözüm önerileri ve açıklamalar bulunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 145-146-147-148-149-150


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Vücudunuzu temiz tutmak için neler yapıyorsunuz?


Cevap :

Maddeler Halinde Vücudunuzu temiz tutmak için yaptıklarım şunlardır ;

  • Her gün düzenli olarak duş alıyorum.
  • Ellerimi yemekten önce ve sonra, dışarıdan eve geldiğimde yıkıyorum.
  • Dişlerimi sabah ve akşam olmak üzere günde iki kez fırçalıyorum.
  • Tırnaklarımı düzenli olarak kesip temizliyorum.
  • Temiz kıyafetler giymeye özen gösteriyorum.
  • Saçlarımı haftada birkaç kez yıkıyorum.
  • Ayaklarımı yıkayıp temiz çorap giyiyorum.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Engel kelimesi

  • Tahminim: Bir şeyin ilerlemesine ya da yapılmasına mani olan durum veya nesne.
  • Sözlük anlamı: Bir şeyin gerçekleşmesini, ilerlemesini veya gelişmesini durduran, zorlaştıran durum, mani.

Gövde kelimesi

  • Tahminim: Canlı varlıkların baş, kol ve bacak gibi uzuvlar dışında kalan ana kısmı; ağaçların kök ve dallarını taşıyan kısmı.
  • Sözlük anlamı: İnsan veya hayvanın baş, kol ve bacakları dışında kalan ana bölümü ya da bir bitkinin kök ve dallarını taşıyan ana kısmı.

2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Vücudumuzun bölümleri nelerdir?


Cevap : Baş, gövde, kol, bacak, ağız, burun, göz ve kulak.


2. Canlı kanlı bir vücut için ne yapmak gerekir?


Cevap : Vücudu suyla desteklemek ve onu kurak bırakmamak gerekir.


3. Sağlıklı ve dengeli bir vücut için neleri yememiz gerekir?


Cevap : Sebze ve meyve yememiz gerekir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz şiire iki farklı başlık belirleyiniz.


Cevap :

Okuduğunuz şiire iki farklı başlık:

  1. “Sağlıklı Vücut”
  2. “Vücudum ve Sağlık”

4. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangileri okuduğunuz şiirle ilgilidir?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145-147-148-149-150 Cevapları”

5. Etkinlik 


“Herkes kendi evinin önünü süpürürse bütün mahalle temizlenir.”

Soru : Yukarıdaki sözden neler anladığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu sözden, herkesin kendi sorumluluklarını yerine getirmesi gerektiğini anlıyorum. Eğer herkes üzerine düşeni yaparsa, bir toplumda sorunlar kolayca çözülür ve daha düzenli, güzel bir yaşam oluşur. Küçük bireysel çabalar, büyük değişikliklere yol açabilir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki kullanılmış ürünleri geri dönüştürmek istiyoruz. Önce ortadaki simgenin adını, sonra ürünlerin nereye atılacağını yazınız.


Cevap :

Plastik Atık: Plastik şişe, Yoğurt kabı

Cam Atık: Kırılmış kavanoz, Süt şişesi

Kâğıt Atık: Eski gazete, kullanılmış defterler

Organik Atık: Çürük domates, Yumurta kabukları


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


7. Etkinlik 


Soru : Soru eklerinin yanlış yazıldığı cümleleri işaretleyiniz. Yanlışları düzeltip cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  1. Sen de her sabah spor yapıyormusun?
    Doğru: Sen de her sabah spor yapıyor musun?
  2. Bahçede oyun oynayanları gördün mü?
  3. Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadımı?
    Doğru: Ayşe okuldan geldiği zaman ellerini yıkadı mı?
  4. Bu ay en temiz sınıf bizim sınıfmı?
    Doğru: Bu ay en temiz sınıf bizim sınıf mı?
  5. Sen de benim gibi doğayı seviyor musun?

8. Etkinlik 


Soru : “Temizlik“ konulu bir şiir yazınız. Şiirimize bir başlık belirleyiniz ve arkadaşlarınızla paylaş


Cevap :

Temizlik Şart

Temizlik şart her yerde,
Evde, okulda, bahçede.
Kirlenirse elimiz,
Hastalanır bedenimiz.

Sular akar pırıl pırıl,
Sabun kokar mis gibi.
Temizlik sağlık demek,
Olalım hep tertemiz.


Temiz Dünya

Doğa bizden ilgi ister,
Çöp atmayın yerlere.
Herkes temiz yaşarsa,
Sağlık gelir gönüllere.

Deniz, orman, gökyüzü,
Parlasın hep tertemiz.
Güzel dünya için,
Temizlikle ver sözünüz!



 

Our Score
error: Content is protected !!