2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144


2. Sınıf Türkçe Kitabı Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Neden Kahvaltı Etmeliyiz? Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili detaylı açıklamalar ve etkinlik çözümleri yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayınları”

Tüm bu bilgiler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kapsamında sunulmuştur. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-141-142-143-144 MEB Yayıncılık” başlığı altında, etkinliklerin içeriği ve öğrencilerin öğrenim sürecini destekleyecek açıklamalar titizlikle hazırlanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 139-140-141-142-143-144


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Kahvaltıda neler yersiniz?


Cevap : Kahvaltıda genellikle peynir, zeytin, ekmek, tereyağı, reçel, bal, domates, salatalık, yumurta ve çay yerim. Bazen simit veya börek gibi atıştırmalıklar da tüketirim. Kahvaltı benim için güne enerjik başlamak için çok önemlidir.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

Buğday, arpa, mısır, yulaf, çavdar, pirinç vb. hasat edilen ürünler ile tohumlarının genel adı, hububat. = tahıl

Yenilebilir, beslenmeye elverişli her tür madde, azık, gıda. = gıda

Bir vakitte yenilen yemek. = öğün


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. Kahvaltı yapmadığımız zaman ne tür sıkıntılar yaşarız?


Cevap : Kahvaltı yapmadığımızda, beyinde yeterince enerji oluşmaz. Bu da yorgunluk, baş ağrısı, dikkat dağınıklığı ve algılama zayıflığı gibi sıkıntılara yol açar.


2. Çocuklar, kahvaltıda mutlaka ne yemelidir?


Cevap : Çocuklar kahvaltıda mutlaka bir bardak süt, peynir, zeytin, yumurta, reçel, fındık ezmesi, ekmek ve kahvaltılık tahıl ürünleri yemelidir.


3. Kahvaltıda ne içilmelidir?


Cevap : Kahvaltıda en az bir bardak süt içilmelidir.


4. Kahvaltı yapmak neden önemlidir?


Cevap : Kahvaltı yapmak, vücudun enerji ihtiyacını karşılamak, gün boyunca daha dinamik ve sağlıklı olmak için önemlidir. Ayrıca, kahvaltı yapmayan çocukların okul başarısı düşer ve konsantrasyonları azalır.


3. Etkinlik 


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metnin Konusu: Kahvaltının önemi ve sağlıklı bir kahvaltı örüntüsü.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : Yemekten önce ve sonra nelere dikkat etmeliyiz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Yemekten Önce ve Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler:

Yemekten Önce:

  1. Ellerimizi yıkamalıyız.
  2. Yiyecekleri temiz ve hijyenik ortamlarda hazırlamalıyız.
  3. Yemeklerin son kullanma tarihine dikkat etmeliyiz.
  4. Yemek öncesi fazla acıkmamaya özen göstermeliyiz, aşırı açken yemek yemek mideyi zorlayabilir.
  5. Yavaşça ve dikkatlice yemek hazırlamalıyız, acele etmemeliyiz.

Yemekten Sonra:

  1. Yemeği fazla kaçırmamaya dikkat etmeliyiz.
  2. Yemek sonrası hemen yatmamalıyız, en az 30 dakika beklemek faydalıdır.
  3. Yemeğin sindirilmesine yardımcı olmak için su içmeliyiz.
  4. Şekerli yiyeceklerden ve içeceklerden kaçınmalıyız.
  5. Dişlerimizi fırçalamalıyız, ağız sağlığını korumak önemlidir.

5. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki metni yazım hatalarını düzelterek yeniden yazınız.


Cevap :

Bayram Sabahı

Kurban Bayramı sabahı erkenden uyandım. Babamla ilk kez bayram namazına gideceğimiz için çok heyecanlandım. Hazırlanıp camiye gittik. Cami çıkışında fırından sıcak ekmek aldık. Eve geldiğimizde annem bayram kahvaltısını çoktan hazırlamıştı.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Kısa cümlelerle yumurta ile yapılan bir yemeğin tarifini yazınız.


Cevap :

Yumurtalı Ekmek Tarifi

  1. 2 yumurta kırın.
  2. Bir kaseye tuz ve karabiber ekleyin.
  3. Yumurtaları çırpın.
  4. Ekmek dilimlerini yumurtaya batırın.
  5. Tavayı ısıtın ve biraz yağ ekleyin.
  6. Yumurtalı ekmekleri tavaya koyun.
  7. Her iki tarafı da altın rengini alana kadar kızartın.
  8. Sıcak servis yapın. Afiyet olsun!


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Ve Basket! Metni Etkinlik Cevapları” titizlikle hazırlanmış ve öğrencilere rehberlik edecek şekilde sunulmuştur. Bu bölümde, metinle ilgili soruların cevapları, etkinliklerin çözüm yolları ve açıklamaları detaylı bir şekilde yer almaktadır. Ayrıca, soruların yanıtlanmasında dikkat edilmesi gereken püf noktaları da belirtilmiştir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayınları”

Tüm bu içerikler, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde düzenlenmiş olup, kolay erişim sağlanmıştır. Bunun yanı sıra, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 MEB Yayıncılık” başlığı altında, bu sayfalarda geçen etkinlikler, değerlendirme soruları ve çözüm önerileri, öğrencilerin öğrenme süreçlerini desteklemek amacıyla özenle açıklanmıştır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 132-133-134-135-136-137-138


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Hangi spor dallarını biliyorsunuz?


Cevap :

  • Futbol
  • Basketbol
  • Voleybol
  • Yüzme
  • Tenis
  • Atletizm
  • Güreş
  • Masa tenisi
  • Jimnastik
  • Kayak
  • Okçuluk
  • Badminton
  • Bisiklet
  • Beyzbol
  • Kriket

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

Kolaylık ve çabuklukla davranan, tetik, atik. = çevik

Basketbolda düşey bir levhaya monte edilmiş yatay çember ile ağdan meydana gelen düzenek. = pota


Soru : Yukarıdaki kelimelerle birer cümle yazınız.


Cevap :

Çevik ile İlgili Cümleler:

  1. Sporcunun çevik hareketleri sayesinde maçı kazandık.
  2. Kediler çok çevik hayvanlardır; en yüksek yerlere bile kolayca zıplayabilirler.
  3. Yangın sırasında itfaiyeciler çevik davranarak herkesin hayatını kurtardı.

Pota ile İlgili Cümleler:

  1. Basketbol antrenmanında en fazla potaya atış yapma çalıştık.
  2. Eski pota kırıldığı için yerine yenisini monte ettiler.
  3. Basketbolcu, son saniyede attığı topla topu potadan geçirerek takımı galip yaptı.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Basketbolda her takımın amacı nedir?


Cevap : Her takımın amacı, topu karşı takımın potasına atmaktır.


2. Türkiye erkek ve kadın millî basketbol takımlarımızın isimleri nedir?


Cevap : Erkek millî basketbol takımımızın adı “12 Dev Adam”, kadın millî basketbol takımımızın adı ise “Potanın Perileri”dir.


3. Basketbola ilgimiz ve yeteneğimiz varsa ne yapmalıyız?


Cevap : Basketbola ilgimiz ve yeteneğimiz varsa, 12 Dev Adam Basketbol Okullarına gidip kendimizi geliştirebiliriz.


3. Etkinlik 


Soru : Tablodaki eş anlamlı kelimeleri eşleştiriniz. Geriye hangi kelimelerin kaldığını yazınız.


Cevap :

Eşleştirilen Kelimeler:

  • Sözcük – Kelime
  • İhtiyar – Yaşlı
  • Serüven – Macera
  • Sağlık – Sıhhat
  • Sınıf – Derslik

Geriye Kalan Kelimeler:

  • Mutluluk
  • Gözlük

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki spor dallarının isimleri nelerdir?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132-134-135-136-137-138 Cevapları”

Soru : b) Yukarıdaki spor dallarından hangileri takım sporları, hangileri bireysel sporlardır?


Cevap :

Takım sporları : Futbol, Voleybol, Kürek

Bireysel sporlar : Güreş, Yüzme, Kayak


5. Etkinlik 


Soru : Beden eğitimi ve oyun dersinde hangi sporları yapıyorsunuz?


Cevap :

  • Koşu
  • Basketbol
  • Voleybol
  • Futbol
  • Jimnastik
  • Seksek
  • Yakan top
  • Masa tenisi

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Bir spor kulübüne başlayan kişilere sporcu kimlik kartı verilir. Aşağıdaki sporcu kartını doldurunuz.


Cevap : Verilen kısma kendi bilgilerinizi doldurmanız gerekmektedir.


7. Etkinlik 


Soru : Cümlelerde ( ) ile gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

( – ) Ahmet, basketbol kursuna yazıldın mı?
( – ) Bu hafta babam yazdıracak.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


8. Etkinlik 


Soru : Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi“ konulu bir yazı yazınız. Yazınızın sayfa düzenine ve temizliğine özen gösteriniz. Yazınıza uygun bir resim çiziniz.


Cevap :

Sağlıklı Olmak İçin Düzenli Spor Yapmanın Önemi

Spor, hem beden hem de ruh sağlığımız için çok önemlidir. Düzenli spor yapmak, vücudumuzu zinde tutar ve hastalıklara karşı direnç kazanmamızı sağlar. Ayrıca spor, stresimizi azaltır ve bizi daha mutlu yapar.

Sağlıklı olmak için her gün düzenli hareket etmek gerekir. Koşmak, yürüyüş yapmak, yüzmek veya bisiklete binmek gibi aktiviteler kalbimizi güçlendirir. Spor aynı zamanda arkadaşlarımızla vakit geçirerek sosyalleşmemize de yardımcı olur.

Haydi, spor yapmayı hayatımızın bir parçası haline getirelim! Unutmayalım, sağlıklı bir beden ve zihin için düzenli spor şarttır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 128, 129, 130


2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128, 129, 130 Cevapları” başlığıyla, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” sunulmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 MEB Yayınları”

Etkinliklerin doğru cevapları ve çözüm açıklamaları, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında yer alır. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 MEB Yayıncılık” başlığı altında bu sayfalara dair açıklamalar ve çözüm önerileri yer almaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130


4. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


IHLAMUR AĞACI

Aynı okula gidiyoruz anne
Ihlamur ağacı ile.
O, bahçede yapıyor
Derslerini
Yaz kış
Ben, pencere önünde.
Benim Türkçem çok iyi
Onun
Hayat Bilgisi.

Güneş benim omzuma
Konuyor anne,
Kuşlar, onun dalına.

İçim rahat
O bakacak
Bundan sonra
İpi kopan
Uçurtmama.

Gökhan AKÇİÇEK
Genel ağdan alınmıştır.


Soru : 1, 2 ve 3. soruları yukarıda verilen şiire göre cevaplayınız.


1. Ihlamur ağacı ve çocuk derslerini nerelerde yapıyor?


Cevap : Ihlamur ağacı bahçede derslerini yaparken, çocuk pencere önünde derslerini yapıyor.


2. Çocuk ve ıhlamur ağacının başarılı olduğu dersler hangileridir?


Cevap : Çocuğun başarılı olduğu ders Türkçe, ıhlamur ağacının başarılı olduğu ders ise Hayat Bilgisi.


3. Çocuğun içi neden rahattır?


Cevap : Çocuğun içi rahattır çünkü ıhlamur ağacı, uçurtmasını artık güvende tutacaktır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


4. Aşağıdaki altı çizili kelimelerin eş anlamlılarıyla yeni cümleler yazınız.


Cevap :

• Kedim bu günlerde çok garip davranıyor.
Garip, kedimin normalden farklı hareketler sergilediğini anlatmak için kullanılabilir.

• Yapacağımız kurabiye için iki tane yumurta gerekiyor.
Tane, belirli bir miktar ifade etmek için kullanılır.

• Köylüler tarlayı birlikte sürdüler.
Birlikte, insanların birlikte çalıştığını anlatan bir kelimedir.

• Bu ilde çocuklar çok kitap okuyor.
İl, şehri ifade eden başka bir kelimedir.

Hızlı davranmazsak otobüsü kaçıracağız.
Hızlı, acele etmek anlamında kullanılan bir eşanlamlıdır.


5. Verilen görselden hareketle soruları cevaplayınız.


a) Görselde neler görüyorsunuz?


Cevap : Fabrika bacasından çıkan duman havayı kirlettiği görülmektedir.


b) Görseldeki sorunu gidermek için neler yapılmalıdır?


Cevap :

  • Fabrika bacalarına filtre takılmalıdır: Dumanın havaya karışmadan önce temizlenmesi sağlanmalıdır.
  • Fabrika üretim süreçlerinde çevre dostu yöntemler kullanılmalıdır: Kimyasal atıklar ve zararlı gazlar daha az salınım yapacak şekilde işlenmelidir.
  • Yenilenebilir enerji kaynakları kullanılmalıdır: Fosil yakıtlar yerine güneş, rüzgar gibi enerji kaynakları tercih edilmelidir.
  • Ağaçlandırma yapılmalıdır: Ağaçlar havadaki zararlı gazları emerek havanın temizlenmesine yardımcı olur.
  • Çevre denetimleri artırılmalıdır: Çevre kirliliği oluşturan faktörler düzenli olarak denetlenmeli ve gerekli önlemler alınmalıdır.
  • Kamuoyu bilgilendirilmelidir: İnsanlar, hava kirliliğinin zararları hakkında bilgilendirilmeli ve çevreye duyarlı davranmaları sağlanmalıdır.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


6. Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazınız.


Cevap :

(Doğru) Okulumuzda Pazartesi günü fidan dikeceğiz.
(Doğru) 11 Eylül 1992’de (bin dokuz yüz doksan iki) TEMA kuruldu.
(Doğru) 21-26 Mart tarihleri arasında Orman Haftası kutlanır.
(Yanlış) Gülşah, 23 Temmuz Cumartesi günü doğdu. (Tarihlerde ay isimleri büyük harfle başlamalıdır.)
(Doğru) Gösteri 08.07.2000 (iki bin) tarihinde gerçekleşti.


7. Cümlelerin sonuna doğru noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :

  • Sabah olunca çiçekleri sularım.
  • Yaşasın, sonunda köpeğim bulundu!
  • Bahçeye çöpleri kim attı?
  • Kuşlar gökyüzünün süsleridir.
  • Eyvah, yine yağmura yakalandım!
  • Okul gezisine katılacak mısın?

8. Aşağıdaki cümleleri uygun kelimelerle tamamlayınız.


Cevap :

Üzerime düşen görevi yerine getiririm.
Hastalığım nedeniyle size gelemedim.
Dün gördüğüm manzara çok güzeldi.
Dedem bana hep çocukluk hatıralarını anlatır.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125-126-127 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 125, 126, 127


2. Sınıf Türkçe Kitabı Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125, 126, 127 Cevapları” başlığı altında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Kuyruklu Yıldız ile Kutup Yıldızı Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” bulunmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125-126-127 MEB Yayınları”

Bu metnin etkinlik cevapları ve açıklamaları, “2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında yer alır. Ayrıca, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125-126-127 MEB Yayıncılık” başlığı altında bu sayfalara ait detaylı çözümler bulunmaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 125-126-127


KUYRUKLU YILDIZ İLE KUTUP YILDIZI

Evvel zaman içinde kalbur saman içinde gökyüzündeki yıldızların sayısı dünyadaki çimenlerin sayısı kadarmış. Yıldızlar gündüz uyur, gece uyanırlarmış. Hepsi sarı elbiselerini giyer, gökyüzünde dolaşmaya çıkarlarmış. (…)

Bunların içinde kuyruklu yıldıza çok özendiği hâlde onun peşinden gidemeyen bir Kutup Yıldızı varmış. O hep aynı yerde dururmuş. Çok da parlarmış. (…)

Bir gün ona:
— Sen bu kadar parlak bir yıldızken niye bizimle dolaşmaya gelmiyorsun, diye sormuşlar.

Kutup Yıldızı da onlara:

— Aslında sizinle gelmeyi ben de çok istiyorum ama gelemem, diye cevap vermiş.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Yıldızlar merakla sormuşlar:

— Neden bizimle gelemezsin?

— Ben Dünya’daki insanlara yönlerini bulmada yardımcı oluyorum. Yerimden ayrılırsam insanlar yönlerini bulamaz, demiş Kutup Yıldızı.

Günlerden bir gün yıldızlar:
— Kısa bir yolculuk yapacağız. Sadece Ay’ın etrafında dolaşıp geleceğiz. Ne olursun bizi kırma! Sen de bize katıl, diye ısrar etmişler.

Kutup Yıldızı arkadaşlarının ısrarlarına daha fazla dayanamamış. El ele tutuşup seyahat etmeye başlamışlar. Önce Dünya’nın sonra Ay’ın sonra da diğer gezegenlerin etrafında dolaşmışlar. Onlar böyle gezinirken dünyadaki insanlar zor durumda kalmış. Denizdeki gemilerin kaptanları gökyüzüne
bakmışlar ama Kutup Yıldızı’nı görememişler. Karıncalar yuvalarına yiyecek götürürken yollarını kaybetmişler. Göçmen kuşlar gidecekleri yerleri şaşırmışlar.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


Bir denizyıldızı, mehtabın ışıkları altında kıyıda dinleniyormuş. Bütün bu olanları görmüş. Çok üzülmüş. Ne yapabileceğini düşünmüş.

— Bağırsam gökyüzündeki yıldızlar belki beni duyabilirler, demiş kendi kendine.

Olanca gücüyle Kutup Yıldızı’na seslenmiş.
— Hey, Kutup Yıldızı! Artık gezmeyi bırak da gökyüzündeki yerini al. Dünya’daki insanlar ve hayvanlar yollarını şaşırdı.

Sen hâlâ geziyorsun. Hiç vakit kaybetmeden görevinin başına dön, demiş. İşte tam o sırada Kutup Yıldızı, deniz- yıldızının sesini duymuş. (…)

Kutup Yıldızı, hemen görevinin başına geçmiş. (…) O günden sonra Kutup Yıldızı hiç yerinden ayrılmamış. (…)

İsmail BİLGİN
Masal Ormanı
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121, 122, 123, 124 Cevapları” başlığında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Ağaç Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” ile ilgili etkinlikler ve soruların detaylı çözümüne yer verilmiştir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kısmında, bu etkinliklerin doğru cevapları ve açıklamaları sunulmaktadır. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124 MEB Yayıncılık” başlığı altında bu sayfalara ait etkinlik çözümleri yer almaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 121-122-123-124


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Ormanların faydaları nelerdir?


Cevap :

Maddeler Halinde Ormanların Faydaları:

  1. Hava temizliği: Ormanlar, karbon dioksiti emerek oksijen üretir ve havayı temizler.
  2. Biyoçeşitlilik: Ormanlar, çeşitli hayvan ve bitki türlerinin yaşamasını sağlar.
  3. Su döngüsü: Ormanlar, su buharını emerek yağmur oluşturur ve su kaynaklarını korur.
  4. Toprak koruma: Orman kökleri, toprağın erozyona uğramasını engeller.
  5. İklim düzenleme: Ormanlar, sıcaklık ve nem dengesini sağlar, iklimi dengeler.
  6. Doğal kaynaklar: Ormanlar, odun, reçine, meyve gibi doğal kaynaklar sunar.
  7. Rekreasyon alanları: İnsanların doğa ile iç içe zaman geçirebileceği dinlenme ve eğlence alanları sağlar.
  8. Zehirli gazları emme: Ormanlar, zararlı gazları emerek çevreyi korur.
  9. Eğitim ve araştırma: Ormanlar, biyolojik çeşitlilik ve ekosistemler hakkında bilimsel çalışmalar yapılmasına olanak tanır.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Metnin görselinden hareketle şarkının konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Ağaç dikmenin önemi ve doğanın nasıl korunması gerektiği olarak tahmin ediyorum.


2. Etkinlik 


Soru : Şarkıyı dinlerken aşağıdaki boşlukları doldurunuz.


Cevap :

AĞAÇ TÜRKÜSÜ

Dağlar, taşlar ağaç olacak.
Yaz gelecek, kış gelecek.
Ülkemiz cennet kalacak.

Kazmalar elimizde çukur açalım,
Kürekler elimizde toprak atalım.
Yaz demeden, kış demeden
ağaç dikelim, hey!
Yaz demeden, kış demeden ağaç dikelim.

Günler geçecek, aylar geçecek.
Yağmur yağacak, güneş açacak.
Her bir fidan ağaç olacak.

Muammer SUN


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Dinlediğiniz şarkı ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Şarkıya göre ülkemiz nasıl cennet olacaktır?


Cevap : Ülkemiz ağaç dikerek cennet gibi güzel ve yeşil bir yer haline gelecektir.


2. Ağaç dikerken kullandığımız araçlar nelerdir?


Cevap : Kazma ve kürek kullanarak ağaç dikeriz.


3. Bir fidanın ağaç olabilmesi için nelere ihtiyacı vardır?


Cevap : Bir fidanın büyüyüp ağaç olabilmesi için suya, güneşe, toprağa ve bakıma ihtiyacı vardır.


4. Etkinlik 


Soru : Görsellerin isimlerini örnekteki gibi yazınız. Daha sonra bir ormanın nasıl oluştuğunu öğrendiğiniz şarkıdan hareketle arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Görsellerin isimleri:

  • Meşe Palamudu
  • Meşe Fidanı
  • Meşe Ağacı
  • Meşe Ormanı

Bir Ormanın Nasıl Oluştuğu:

Şarkıya göre, bir orman oluşmaya, toprakla buluşan meşe palamutlarından başlar. Bu palamutlardan fidanlar çıkar, fidanlar büyür, güneş ve yağmurdan yararlanarak zamanla büyük ağaçlara dönüşür. Ağaçlar büyüdükçe bir orman halini alır. Bu süreçte insanlar, kazma ve kürekle ağaç diker, bakımlarını yapar ve yıllar içinde bu fidanlar, koca ormanlar haline gelir. Bu şekilde doğa yeşerir ve ülke cennet gibi olur.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Mehmet okulda fidan dikme etkinliğine katıldı. Aşağıdaki boşlukları doldurarak Mehmet’e bir tebrik kartı gönderin.


Cevap :

Sevgili Arkadaşım Mehmet,

Okul bahçemize fidan dikme etkinliğine katıldığın için seni kutluyorum. Yaptığın bu çalışma okul bahçemize güzellik katacaktır.

Arkadaşın [Adınız]


6. Etkinlik 


Soru : Öğretmenimizin sayfa 261’te okuyacağı sözlü yönergeye uyunuz. Dağıtılan A4 kâğıtlarına çalışmamızı yapınız ve panoda sergileyiniz


Cevap : Aşağıda yer alan yönergeleri takip etmeniz gerekmektedir.

1. Yönerge boyunca asla konuşmayınız, arkadaşınıza bakmayınız, silgi kullanmayınız ve soru sormayınız.
2. Kâğıdın sol üst köşesine isminizi yazınız.
3. Kâğıdın sağ alt köşesine okulumuzun adını yazınız.
4. Kâğıdımızın sol alt köşesini üçgen şekilde kıvırınız.
5. Kâğıdımızın ortasına bir ağaç, bir kız ve bir erkek çocuk çiziniz.
6. Ağacı, kız ve erkek çocukları istediğimiz renge boyayınız.
7. Kâğıdın arkasını çevirip büyük harflerle “İŞTE BU!“ yazınız.
8. Etkinlik bitti



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119, 120


2. Sınıf Türkçe Kitabı Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116, 117, 118, 119, 120 Cevapları” kısmında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Köpeği Olan Bilir Metni Etkinlik Cevapları” için verilen etkinliklerin tamamı yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında, etkinliklerin ve soruların doğru cevapları verilmiştir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120 MEB Yayıncılık” kısmı, bu sayfalara yönelik çözümlerin tamamını içermektedir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119-120


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Doğadaki hayvanlara nasıl davranıyorsunuz? Onları korumak için neler yapabiliriz?


Cevap :

Madde Madde Doğadaki Hayvanlara Nasıl Davranıyoruz?

Doğadaki hayvanlara nazik ve saygılı bir şekilde yaklaşmalıyız. Onları rahatsız etmeden, yaşam alanlarına zarar vermeden gözlemlemeli ve doğal ortamlarında bırakmalıyız. Ayrıca, onları beslemek için doğaya uygun yiyecekler sunabiliriz, ancak onlara zarar vermemek için doğadaki dengesini bozmamalıyız.

Maddeler Halinde Hayvanları Koruma İçin Neler Yapabiliriz?

  1. Doğal yaşam alanlarını korumalıyız: Ormanları, denizleri ve diğer doğal yaşam alanlarını temiz tutmalı, insan faaliyetleriyle bu alanlara zarar vermemeliyiz.
  2. Yaban hayatını koruma projelerine destek vermeliyiz: Hayvanların neslinin tükenmemesi için koruma projelerine katılmalı veya bu projelere destek olmalıyız.
  3. Avlanmaya karşı çıkmalıyız: Yasal olmayan avlanmalara karşı durmalı, hayvanları öldürmemeli ve avlanma yasaklarına uymalıyız.
  4. Doğal besin zincirine zarar vermemeliyiz: Ekosistemi koruyarak, hayvanların besin zincirindeki yerlerini bozmamalıyız.
  5. Eğitim ve farkındalık yaratmalıyız: Çevremizdeki insanlara, özellikle çocuklara, hayvanları korumanın önemi hakkında eğitim vermeliyiz.

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Aşağıdaki tanımları, görseli verilen kelimelerle eşleştiriniz.


Cevap :

Hoşa gitmeyen bir tutum, davranış veya söz dolayısıyla gücenip görüşmez olmak, gücenmek, darılmak. = Küsmek

Birbirlerine karşı sevgi ve anlayış gösteren kimselerden her biri. = Arkadaş


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu yazınız.


Cevap : Şiirin Konusu: Şiir, köpeklerin insana sevgiyi, sadakati, cesareti, doğruyu söylemeyi ve mutluluğu nasıl öğrettiğini anlatmaktadır. Ayrıca köpeklerin gerçek bir arkadaş olduklarını ve insanlara nasıl doğru bir dost olduklarını vurgulamaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Köpekler insana nasıl sevmeyi öğretir?


Cevap : Köpekler, karşılıksız sevgiyle insana sevmeyi öğretir. Onlar, hiçbir çıkar gütmeden ve her zaman sadık kalarak sevgi gösterirler.


2. Şiirde köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu nereden anlıyoruz?


Cevap : Şiirde, köpeğin her zaman insanın yanında olacağı, insanların küsüp gitse de köpeğin sadık kalacağı belirtiliyor. Bu, köpeğin gerçek bir arkadaş olduğunu gösteriyor.


3. Şiirde köpeğin hangi özelliklerinden bahsediliyor?


Cevap : Şiirde köpeğin sadakati, cesareti, doğruyu söylemesi ve her zaman insanı sevmesi gibi özelliklerinden bahsediliyor. Ayrıca, insanların en mutlu olduğu zamanların köpekleriyle birlikte olduğu anlar olduğu vurgulanıyor.


4. Köpeklerin sevdiğimiz başka özelliklerini yazınız?


Cevap :

Maddeler Halinde Köpeklerin sevdiğimiz başka özellikleri şunlardır ;

  • Sadık olmaları
  • Cesur olmaları
  • Her durumda yanımızda olmaları
  • Eğlenceli ve oyuncu olmaları
  • Sevgi dolu ve dostane davranışları

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


4. Etkinlik 


Soru : a) Aşağıdaki farklı yazı karakteri ile yazılmış metni okuyunuz.


Cevap :

ŞENŞAKRAK DOĞAYI ANLATIYOR

“Doğa“ kendi içinde sürekli gelişen, değişen varlıkların hepsidir. Yani biz kuşlar, siz insanlar, bu güzel orman, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler… Hepsi doğanın bir parçası ve her biri de kendisine özgü bir yaşam biçimini sürdürüyor. Üstelik birbirinin var oluşunu sürekli etkiliyor. İşte bu yüzden doğa bir bütündür.


Soru : b) “Köpeği Olan Bilir“ ve “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor“ metinlerini türlerine göre doğru kutulara yazınız.


Cevap :

Düzyazı: “Şenşakrak Doğayı Anlatıyor”

Şiir: “Köpeği Olan Bilir”


5. Etkinlik 


Soru : Cümleleri doğru noktalama işaretleri ile tamamlayınız.


Cevap :

  • Soruyu nasıl çözdüğünü anlayamadım (.)
  • Hangi göl kenarında piknik yaptınız (?)
  • Mavi boyalı eve nasıl gidilir (?)
  • Dağ havası herkese iyi geldi (.)

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Hayvanat bahçelerinin olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili düşüncelerimizi arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Hayvanat Bahçelerinin Olumlu Yönler:

  1. Hayvanlar doğal ortamlarında gözlemlenebilir ve bu, hayvanları koruma açısından önemlidir.
  2. Eğitim ve araştırmalar için faydalı olabilir; öğrenciler ve araştırmacılar hayvanlar hakkında bilgi edinebilir.
  3. Hayvanat bahçeleri, insanlara doğa ve hayvanlar hakkında farkındalık kazandırabilir.
  4. Hayvanların soylarının tükenmesini önlemek için korunma programları sunulabilir.

Madde Madde Hayvanat Bahçelerinin Olumsuz Yönler:

  1. Hayvanlar doğal ortamlarından uzaklaştırılır, bu da onların stresli olmalarına ve sağlıklı yaşamalarını zorlaştırabilir.
  2. Bazı hayvanat bahçelerinde hayvanlar dar alanlarda tutulur, bu da onların refahını olumsuz etkiler.
  3. İnsanlar hayvanların doğal davranışlarını anlamayabilir, sadece eğlence amaçlı hayvanları izleyebilir.
  4. Hayvanat bahçelerindeki bazı türler için uygun bakım ve ortam sağlanmayabilir.

7. Etkinlik 


Soru : Sevdiğimiz hayvanlarla ilgili bir şiir yazınız. Yazdığımız şiire bir başlık belirleyeyiniz.


Cevap :

1. Örnek: Kuşlarım

Uçan kuşlar, rengârenk,
Gökyüzünde süzülen şen.
Bazen konar, bazen uçar,
Onlar benim en güzel arkadaşım.

Bütün kuşlar özgürdür,
Kanatları rüzgârla savrulur.
Ben de onlarla uçmak isterim,
Birlikte gökyüzüne varmak…


2. Örnek: Kedim

Minik kedim, tüyleri yumuşacık,
Gözleri pırıl pırıl, ışıl ışıl.
Uykusunda bir masal gibi,
Beni hep neşelendirir.

Oynamayı çok sever,
Bazen top, bazen ip.
Kedimle her an güzel,
Birlikte mutluluğum hep.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Şenşakrak Doğayı Anlatıyor  Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111, 112, 113, 114, 115 Cevapları” kısmında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Şenşakrak Doğayı Anlatıyor Metni Etkinlik Cevapları” için doğru cevaplar bulunmaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” başlığında, ilgili etkinliklerin açıklamalı çözümleri yer alırken, “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-113-114-115 MEB Yayıncılık” kısmında ise belirtilen sayfalara ait detaylı cevaplar verilmiştir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : “Doğa“ denince aklınıza neler geliyor?


Cevap : Doğa denince aklıma; ormanlar, denizler, dağlar, göller, çiçekler, ağaçlar, hayvanlar, rüzgar, yağmur ve güneş gibi doğal unsurlar gelir. Ayrıca doğanın sunduğu güzellikler, temiz hava, yeşillikler, dağlarda yürüyüş yapmak ve kuşların cıvıltıları da doğayla ilgili düşündüklerim arasında.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Bitki örtüsü kelimesi
Sözcük anlamı: Bir bölgede yetişen bitki türlerinin oluşturduğu topluluk.
Tahminim: Orman, çimenler, çalılar ve diğer bitkilerden oluşan alan.

Dere kelimesi
Sözcük anlamı: Küçük akarsular.
Tahminim: Akıp giden su birikintisi, nehir gibi.

Polen kelimesi
Sözcük anlamı: Çiçeklerin üreme hücreleri olan tohumlaşmaya yardımcı toz.
Tahminim: Çiçeklerin döllenmesine yardımcı olan ince tozlar.

Sel kelimesi
Sözcük anlamı: Aşırı yağmur, kar erimesi veya su birikintilerinin meydana getirdiği büyük su baskını.
Tahminim: Ani ve büyük su taşkını.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu yazınız.


Cevap : Metnin Konusu: Doğanın birbirine bağlı unsurlardan oluştuğunu ve birindeki değişikliğin diğerlerini nasıl etkilediğini anlatmaktadır. Doğal dengeyi korumak için çevremize dikkat etmemiz gerektiği vurgulanmaktadır.


3. Etkinlik 


Soru : Metin ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Doğanın içinde neler yer alır?


Cevap : Doğanın içinde kuşlar, insanlar, ormanlar, taşlar, topraklar, arılar, böcekler, çiçekler ve diğer tüm canlılar yer alır.


2. Kirli su içen hayvanların insanlara zararı ne olabilir?


Cevap : Kirli su içen hayvanlar hastalanabilir. Bu hastalıklar, o hayvanların etini veya sütünü tüketen insanlara da geçebilir.


3. Ağaçların kesilmesi nelere yol açar?


Cevap : Ağaçlar kesildiğinde, orada yaşayan hayvanlar evsiz kalır. Ayrıca, ağaçlar toprağı tutmayı sağladığı için, ağaçların kesilmesi sonucu şiddetli yağmurlar sele dönüşür ve bu seller hem insanlara hem de hayvanlara zarar verir.


4. Etkinlik 


Soru : Doğayı korumak için neler yaptığınızı yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanarak anlatınız.


Cevap : Doğayı korumak için çevremdeki bitki örtüsünü ve hayvanları korumaya çalışıyorum. Ağaçları kesmemek ve su kaynaklarını temiz tutmak çok önemli. Ayrıca, doğada bulunan dereleri kirletmemek, polen toplayan arılara zarar vermemek için çevremdeki atıkları doğru şekilde atıyorum. Solucanların ve diğer küçük canlıların yaşadığı toprağı tahrip etmiyorum. Doğaya karşı duyarlı olmak, doğanın dengelerini korumak için elimden geleni yapıyorum.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Tarih yazımı doğru olan cümlelerin başına (D), yanlış olan cümlelerin başına (Y) yazınız.


Cevap :

(D) Kardeşim 15 Aralık tarihinde doğdu.
(D) Bu yıl Temmuz ayı serin geçti.
(D) 8 Kasım Cuma günü veli toplantımız var.
(Y) Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur. (Ay ve gün ismi özel ad olduğu için büyük harfle yazılmalıdır: “Her Perşembe günü mahallemize pazar kurulur.”)


6. Etkinlik 


Soru : “Orman“ konulu bir şiir yazınız.


Cevap :

Ormanın Gizemi
Ağaçlar rüzgarla dans eder,
Kuşlar uçar, yapraklar sarar.
Orman derin, sessiz ve serin,
Saklar içinde bir dünya barın.

Farklı hayvanlar evinde yaşar,
Küçük böcekler toprağa karışır.
Ormanın kalbinde hayat var,
Doğa uyandıkça her şey yenilenir.

Ormanın Renkleri
Yeşil yapraklar rüzgarla savrulur,
Kuşların cıvıltısı ağaçlarda çınlar.
Toprak kokusu, çiçekler solur,
Ormanda her şey birbirine benzer.

Gün doğarken ışıklar sarar,
Kuşlar yuvalarında huzurla uyanır.
Orman, güzelliğiyle hep parlar,
Her köşesinde bir mucize bulunur.



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110


2. Sınıf Türkçe Kitabı Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105, 106, 107, 108, 109, 110 Cevapları” kısmında, “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Uzay Kâşifi Gökay Metni Etkinlik Cevapları” sorularına yönelik detaylı çözümler yer almaktadır.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” bölümünde, üniteye ait etkinliklerin doğru çözümleri verilmiştir. “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-107-108-109-110 MEB Yayıncılık” kısmında ise tüm ilgili sayfalara ait cevaplar yer almaktadır.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110


Hazırlık Çalışmaları 


Soru : Bildiğiniz gezegen isimleri nelerdir?


Cevap : Dünya, Mars, Venüs, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün, Merkür.


2. Satürn gezegeni hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Satürn, Güneş Sistemi’ndeki altıncı gezegendir. En dikkat çekici özelliği etrafındaki büyük halka sistemidir. Halkanın büyük kısmı buz ve taş parçalarından oluşur. Satürn, Jüpiter gibi gaz devleri arasındadır ve yüzeyi katı değildir. Aynı zamanda çok düşük yoğunluktadır; suya batacak kadar hafiftir. Satürn’ün 80’den fazla uydusu vardır. Bunlardan en büyüğü Titan’dır.


1. Etkinlik 


Soru : Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmininizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :

Kâşif Kelimesi

Sözcük anlamı: Yeni yerler keşfeden, araştırmalar yapan kişi.
Tahminim: Yeni yerleri bulan veya yeni şeyler keşfeden kişi.

Yarım Küre Kelimesi

Sözcük anlamı: Dünya yüzeyinin ikiye bölünmüş her bir kısmı.
Tahminim: Bir şeyin tam ortasından ikiye bölünmüş yarısı.

Dinozor Kelimesi

Sözcük anlamı: Milyonlarca yıl önce yaşamış, büyük ve genellikle etobur ya da otobur sürüngenler.
Tahminim: Eski, büyük ve genellikle dev olan hayvanlar.


2. Etkinlik 


Soru : Okuduğunuz metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap : Gökay, bir uzay kaşifi olarak Satürn gezegenini keşfetmekte ve onun özelliklerini araştırmaktadır. Ailesiyle tatil planı yaparken annesi, Gökay’a Satürn’ü neden bu kadar merak ettiğini sorar. Gökay, Satürn’ün halkaları hakkında konuşur ve bu halkaların çok küçük kum tanelerinden, büyük dinozor boyutlarındaki kaya ve buz parçalarına kadar çeşitlendiğini açıklar. Ayrıca, Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı, bu halkaların güneş ışığını engelleyeceği ve kış aylarında kuzey ve güney yarımkürelerinin daha karanlık ve soğuk olacağına dikkat çeker. Annesi ise bu bilgiler üzerine Gökay’a esprili bir şekilde yaz yüzmesi öğrenmesi gerektiğini söyler. Metin, uzayın sırlarını ve bir çocuğun merakını eğlenceli bir şekilde ele alır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


3. Etkinlik 


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Gökay ve ailesi neye hazırlanıyorlar?


Cevap : Gökay ve ailesi tatil yapmaya hazırlanıyorlar.


2. Yarı kürelerin kış aylarında daha karanlık ve soğuk olmasının sebebi nedir?


Cevap : Kış aylarında, Güneş ışınları yarı kürelere yatay şekilde gelir, bu da daha az ısınmalarına neden olur.


3. Satürn’ün halkaları nelerden oluşur?


Cevap : Satürn’ün halkaları, kum tanesi kadar küçük parçalardan dinozor boyutlarına kadar değişen kaya ve buz parçalarından oluşur.


4. Dünya’nın da Satürn gibi halkaları olsaydı neler yaşanırdı?


Cevap : Eğer Dünya’da halkalar olsaydı, bu halkalar güneş ışığını engellerdi ve bu nedenle kışın kuzey ve güney yarımkürelerinde daha karanlık ve soğuk havalar olurdu.


4. Etkinlik 


Soru : Cümlelerdeki ( ) ile gösterilen yerlere doğru noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

  • Yaşasın (,) bu ödev de bitti (!)
  • Aman dikkat (!)
  • Çok ilginç (!)
  • Ne olur, bana yardım edin (!)
  • Şimdi çok şaşırdım (!)

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


5. Etkinlik 


Soru : Tablodaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  1. SebepNeden
  2. DenizOkyanus
  3. YılSene
  4. SoruMesele
  5. DoğaTabiat

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


6. Etkinlik 


Soru : Dünyadaki su kaynaklarımız bir gün tükenirse hangi zorluklarla karşılaşırız? Bunun için ne gibi önlemler almalıyız?


Cevap :

Madde Madde Dünyadaki su kaynakları tükenirse karşılaşabileceğimiz zorluklar:

  1. İçme suyu kıtlığı yaşanır.
  2. Tarımda sulama sorunu ortaya çıkar, gıda üretimi azalır.
  3. Temizlik ve hijyen problemleri artar.
  4. Endüstriyel üretim zorlaşır, ekonomi etkilenir.
  5. Ekosistemlerde bozulmalar ve hayvan türlerinin yok olma riski artar.

Maddeler Halinde Alınması gereken önlemler:

  1. Su tasarrufu sağlamak için bilinçli kullanım alışkanlıkları kazandırılmalı.
  2. Su kaynaklarının korunması için etkin yönetim ve denetim yapılmalı.
  3. Yağmur suyu toplama sistemleri yaygınlaştırılmalı.
  4. Su arıtma teknolojileri geliştirilmeli.
  5. Tarımda suyun verimli kullanılması için damla sulama gibi yöntemler teşvik edilmeli.

7. Etkinlik 


Soru : Ali ile Ayşe deniz kirliliği ile ilgili neler söylemiş olabilirler? Konuşma balonlarına uygun cümlelerle yazınız.


Cevap :

Ali: “Denizlerimizdeki plastik atıklar deniz canlılarını öldürüyor, bu çok üzücü.”

Ayşe: “Evet, bu yüzden plastik kullanımı azaltmalı ve atıkları düzgün bir şekilde atmalıyız.”

Ali: “Temiz denizler için denizlere atık bırakmamalıyız. Hep birlikte duyarlı olmalıyız.”

Ayşe: “Doğayı korumak için geri dönüşüm yapmalı ve kirletmemeliyiz.”



 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 101, 102, 103


2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101, 102, 103 Cevapları” kısmında, sorulara ilişkin açıklamalar ve çözüm önerileri yer almaktadır. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Sonu Değerlendirme Cevapları” başlığında, öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirmek için yapılacak etkinlikler ve soruların yanıtları verilmiştir.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103 MEB Yayıncılık” sayfaları, bütün etkinliklerin doğru cevaplarıyla detaylı bir şekilde sunulmuştur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 101-102-103


3. TEMA SONU DEĞERLENDİRME 


UYKU

Her gece,
“Kapa gözünü de uyu!“ der annem.
Bilmez ki yatınca ben
Uyumam hemen… (…)
Gülümserim gözüm kapalı.

Çekirge, kedi, kurbağa, kuş
Süpürge, fare, kumanda, tuş

“Uykusunda gülüyor bak!“ der babam.
Kuşlarla birlikte
Kanatlanmış uçarken ben aydedeye
Alnıma bir öpücük kondurur, sessizce
Kayıp giderim düşlerime…

Aytül AKAL – Mavisel YENER
Ay Kaç Yaşında?
(Kısaltılmıştır.)


Soru : 1 ve 2. soruları şiire göre cevaplayınız.


1. Şiirdeki çocuk uyumadan önce ne yapmaktadır? 


Cevap : Çocuk, gözleri kapalı bir şekilde gülümsemekte ve uyumadan önce çeşitli hayaller kurmaktadır.


2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


2. Çocuk, rüyasında aydedeye uçarken babası ne yapıyor? 


Cevap : Babası, çocuğunun uykusunda gülümsediğini ve rüyasında aydedeye uçtuğunu fark eder.


3. Siz hemen uykuya dalar mısınız? Uyumadan önce neler düşünürsünüz?


Cevap : Bazen hemen uyumam, birkaç dakika boyunca günü düşünürüm ya da gelecekte yapacağım şeyler hakkında hayaller kurarım.


4. Aşağıda görevleri verilen noktalama işaretlerini kutulara yazarak eşleştiriniz?


Cevap :

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101-102-103 Cevapları”

5.Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap :

  • Okuduğunu anlayabiliyor musun?
  • Bahçedeki bisikletimi sen mi aldın?
  • Kübra’nın yaptığı resmi gördün mü?

2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


6. Aşağıdaki ifadeleri cümle oluşturacak şekilde tamamlayınız. 


Cevap :

• Bu gece rüyamda seni çok mutlu gördüm.
• Dedemle birlikte diktiğimiz fideler büyümeye başladı.
• Akşam geç yatınca sabah çok zor kalktım.


7. Yukarıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime hangisidir?


Cevap : “yetişmek” baştan ikinci kelimedir.


8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup işaretleyiniz.


Cevap :

  • İhtiyar – Yaşlı
  • Hız – Sürat
  • Siyah – Kara
  • Yoksul – Fakir
  • Hatıra – Anı
  • Kuvvet – Güç
  • Araç – Vasıta
  • Doğa – Tabiyat
  • Hekim – Doktor
  • Öykü – Hikaye
  • Armağan – Hediye
  • Güz – Sonbahar
  • Ak – Beyaz
  • Esir – Tutsak


 

Our Score

2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Türkçe  Ders Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100


2. Sınıf Türkçe Kitabı Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları” bölümünde, öğrencilere yönelik öğretici çözümler yer almaktadır. “İlkokul 2. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Defne’nin Oyuncakları Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları” başlığı altında verilen cevaplar, öğrencilerin metinle ilgili anlayışlarını pekiştirmelerine yardımcı olur.


“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100 MEB Yayınları”

“2. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100 MEB Yayıncılık” kısmında, tüm etkinlikler ve sorular için doğru çözümler bulunabilir.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100 Cevapları


DEFNE’NİN OYUNCAKLARI

Defnenin ne güzel oyuncakları var!
Ama bunların hiçbiri Çarşıda satılmaz.
Parayla da alınmaz.
Defne oyuncaklarını kendi yapar.

Deniz kıyısına gitti mi,
En güzel taşları o toplar.
Çok becerikli kızdır o,
Evler yapar kutulardan,
Makaralardan araba.
Şişe mantarından adam yapar.
Adamın şapkası da var.

Rıfat ILGAZ



 

Our Score
error: Content is protected !!