3. Sınıf Matematik Kitabı10 ile Kısa Yoldan Bölme Metni Cevapları Sayfa 116, 117
3. Sınıf Matematik Kitabı 10 ile Kısa Yoldan Bölme Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 116-117
Kağan, annesinin yaptığı kurabiyeleri 10 arkadaşına eşit bir şekilde paylaştırmak ister. Tepside 20 kurabiye vardır.
Soru : Kağan her arkadaşına kaç tane kurabiye vereceğini kısa yoldan nasıl bulabilir? Düşünelim.
Cevap:
ETKİNLİK
Araç Gereç: 2 adet A4 kâğıdı, makas, cetvel
• A4 kâğıdınızı, kâğıdın üzerine 9 eş parça çizerek bölünüz.
• Böldüğünüz parçaların içine aşağıdaki sayıları yazınız. Bu sizin cevap kâğıdınız olacaktır. 2, 5, 9, 4, 6, 1, 8, 3, 7
• Diğer A4 kâğıdınızı da cevap kâğıdınızdaki gibi 9 eş parça çizerek bölünüz.
• Yeni parçalara aşağıdaki bölme işlemlerini yazınız.
Cevap:
80 ÷ 10 = 8
20 ÷ 10 = 2
30 ÷ 10 = 3
70 ÷ 10 = 7
90 ÷ 10 = 9
10 ÷ 10 = 1
40 ÷ 10 = 4
50 ÷ 10 = 5
60 ÷ 10 = 6
• Bölme işlemlerini yazdığınız parçaları kesip katlayınız. Kestiğiniz kâğıtları karıştırınız.
• Karıştırdığınız kâğıtlardan birini seçiniz. Kâğıdın içinde yazan bölme işlemini defterinize yapınız. Kâğıdı, cevap kâğıdı üzerindeki doğru yere yerleştiriniz.
• Bu şekilde kâğıtları sırayla açarak etkinliği tamamlayınız.
• Bölme işlemlerini yaparken ne fark ettiniz?
Cevap:
Sıfırların bir birini götürdüğünü fark ettik.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları
Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 116-117 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik KitabıBölme İşlemi Metni Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116
3. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşlemi Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116
Arda etrafa dağılan oyuncak arabalarını toplamak ister. Oyuncaklarını toplamak için 3 sandığı vardır. 24 tane oyuncak arabayı bu sandıklara eşit sayıda yerleştirir.
Soru : Bu durumda Arda’nın her bir sandığa yerleştirdiği oyuncak araba sayısı kaçtır? Nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Bölme işareti yapılması gerekir.
24 ÷ 3 = 8 Arda’nın her bir sandığa yerleştirdiği oyuncak araba sayısı
ETKİNLİK
Araç Gereç: Boncuk makarna (50 adet), A4 kâğıdı
• Bu etkinliği tek başınıza ya da bir arkadaşınızla yapabilirsiniz.
• Aşağıda verilen bölme işlemini yapmak için getirdiğiniz boncuk makarnaları kullanınız.
• İşlemi çözmeden önce bölünen sayı kadar boncuk makarnayı ayırınız.
• Ayırdığınız makarnaları bölen sayı kadar sırayla gruplara dağıtınız.
• Her gruba kaç makarna düştü?
• Makarnaları gruplandırdığınızda her gruba eşit sayıda makarna düştüğünü fark ettiniz mi?
• Gruplara ayırdığınız makarnaları A4 kâğıdına yapıştırınız.
• Gruplara ayırma işlemini tamamladıktan sonra bölme işlemini yapınız.
• Getirdiğiniz boncuk makarnalarla benzer bölme işlemleri yapabilirsiniz.
Cevap:
18 ÷ 6 = 3
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları
1. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 112-113-114-115-116 MEB Yayınları”
2. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapalım. İşlemlerin kalanlarını verilen rakamlar ile eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları
3. Aşağıdaki bölme işlemlerini kontrol edelim. İşlemlerin üstündeki kutulara işlemin sonucu doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazalım.
3. Sınıf Matematik KitabıBölüm Değerlendirme Metni Cevapları Sayfa 110, 111
3. Sınıf Matematik Kitabı Bölüm Değerlendirme Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110-111
1. Aşağıdaki cümlelerde çarpma işlemi ile ilgili verilen ifadeleri kontrol ediniz. Kutuların içine yanlarındaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:
( Doğru)9’un 4 katı, 28 eder.
( Doğru) 5 kere 7, 35 eder.
( Doğru) 4 kere 6, 24 eder.
( Doğru) 2’nin 6 katı, 12 eder.
( Doğru)17’nin 5 katı, 85 eder.
( Yanlış )8 kere 3, 26 eder.
2. Aşağıdaki çarpma işlemlerinin sonuçlarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
6 x 7 = 42
4 x 8 = 32
5 x 9 = 45
4 x 5 = 20
7 x 8 = 56
9 x 6 = 54
5 x 7 = 35
3 x 8 = 24
4 x 9 = 36
3. Aşağıdaki çarpma işlemlerini yapınız.
Cevap:
16 x 13 = 208
25 x 21 = 525
17 x 25 = 425
33 x 17 = 561
56 x 15 = 840
205 x 4 = 820
320 x 3 = 960
129 x 7 = 903
136 x 6 = 816
114 x 5 = 570
4. Aşağıdaki 10 ve 100 ile çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız.
Cevap:
6 x 10 = 60
24 x 10 = 240
36 x 10 = 360
8 x 100 = 800
5 x 100 = 500
6 x 100 = 600
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları
5. Aşağıdaki tabloda verilen birinci çarpma işlemlerini yapınız. Sonra çarpanlardan birini bir arttırarak veya azaltarak oluşan ikinci çarpma işlemini yapınız. Çarpımın nasıl değiştiğini noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110-111 MEB Yayınları”
Aşağıdaki 6, 7, 8, 9 ve 10. problemleri defterinize çözünüz.
6. Aslı haftada 3 kitap, Atakan ise haftada 5 kitap okur. Buna göre ikisi bir ayda toplam kaç kitap okur?
Cevap:
Her ay 4 haftadır.
Aslı : 3 x 4 = 12
Atakan : 5 x 4 = 20
20 + 12 = 32
7. 120 sayısının 8 katının 576 eksiği kaç eder?
Cevap:
120 x 8 = 960
960 – 576 = 384 eder.
8. Tuğçe 156 sayfalık bir kitabın her gün 20 sayfasını okur. Bir hafta sonunda Tuğçe’nin okuması gereken kaç sayfası kalır?
Cevap:
1 hafta 7 gündür.
20 x 7 = 140 sayfa hafta içi okumuştur.
156 – 140 = 26 Bir hafta sonunda Tuğçe’nin okuması gereken sayfa sayısı
9. Ayla’nın 92 lirası vardır. Nehir’in parası ise Ayla’nın parasının 3 katından 72 lira eksiktir. Buna göre Nehir’in kaç lirası vardır?
Cevap:
92 x 3 = 276
276 – 72 = 204 lirası vardır.
10. Babaannemin soğan tarlasının eni 8 metredir. Tarlanın boyu ise eninin 9 katıdır. Buna göre soğan tarlasının eni ile boyunun toplam uzunluğu kaç metredir?
Cevap:
9 x 8 = 72 tarlanın boyu
72 + 8 = 80 soğan tarlasının eni ile boyunun toplam uzunluğu
11. 4 adet portakal kasası var. Her kasada 22 portakal var.
Görselle ilgili yukarıda verilenleri kullanarak çarpma işlemi gerektiren problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri defterinize yazıp çözünüz.
Problem : Manav Mehmet Amca, 4 kasa içerisinde 22 portakal satmak istiyor. Toplamda kaç adet portakal satmak istemektedir ?
3. Sınıf Matematik KitabıÇarpanlardan Birinin Değerinin Arttırılması veya Azaltılması Metni Cevapları Sayfa 106, 107
3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpanlardan Birinin Değerinin Arttırılması veya Azaltılması Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107
Soru : Bir çömlek ustası günde 4 çömlek yapabiliyor. Buna göre 15 günde toplam kaç çömlek yapabilir?
Cevap:
15 x 4 = 60
• Aynı usta 1 gün fazla çalışırsa yaptığı çömlek sayısı nasıl değişir? Düşünelim.
Cevap: 4 tane fazla yapar.
• Aynı usta 1 gün eksik çalışırsa yaptığı çömlek sayısı nasıl değişir? Düşünelim.
Cevap: 4 tane az yapar.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloda verilen birinci çarpma işlemlerini yapalım. Sonra çarpanlardan birini bir arttırarak veya azaltarak oluşan ikinci çarpma işlemini yapalım. Çarpımın nasıl değiştiğini noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik Kitabı10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma Metni Cevapları Sayfa 104, 105
3. Sınıf Matematik Kitabı 10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 104-105
Öğretmen, masanın üzerine 7 kalemlik koyar. Her kalemliğin içinde 10’ar adet boya kalemi vardır.
Soru : Buna göre toplam kaç tane boya kalemi vardır? Bu kalemlerin toplam sayısını kısa yoldan nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 10 = 70 tane kalem vardır.
Çarpma işlemiyle
7 x 10 = 70 kısa yoldan bulabiliriz.
ETKİNLİK
Araç Gereç: 2 adet A4 kâğıdı, makas, cetvel
• A4 kâğıdınızı, kâğıdın üzerine 20 eş parça çizerek bölünüz.
• Böldüğünüz parçaların içine aşağıdaki sayıları yazınız. Bu sizin cevap kâğıdınız olacaktır.
• Diğer A4 kâğıdınızı da cevap kâğıdınızdaki gibi 20 eş parça çizerek bölünüz.
• Yeni parçalara aşağıdaki çarpma işlemlerini yazınız.
• Çarpma işlemlerini yazdığınız parçaları kesip katlayınız. Kestiğiniz kâğıtları karıştırınız.
• Karıştırdığınız kâğıtlardan birini seçiniz. Kâğıdın içinde yazan çarpma işlemini defterinizde yapınız. Kâğıdı, cevap kâğıdı üzerinde doğru yere yerleştiriniz.
• Bu şekilde kâğıtları sırayla açarak etkinliği tamamlayınız.
• Hangi sayı ile çarptıklarınızın yanına bir sıfır koydunuz?
• Hangi sayı ile çarptıklarınızın yanına iki sıfır koydunuz?
Cevap:
10 sayısına 1 sıfır,
100 sayısına 2 sıfır eklenmesi gerekir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları
Soru : Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 104-105 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik KitabıÇarpım Tablosu Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 100, 101
3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpım Tablosu Oluşturma Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101
Soru : Annesi yatağını topladığı her gün için Oya’ya ödül olarak 3 yıldız verir. 10 gün sonunda Oya’nın toplam kaç yıldızı olduğunu nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Günlükleri ve günler içerisinde yer alan yıldız sayısına çarparak bulmamız bulabiliriz.
3 x 1 0 = 30
ETKİNLİK
Araç Gereç: A4 kâğıdı, cetvel, boya kalemi
• Aşağıdaki 100’lük tabloda 5 ve 5’in katları 50’ye kadar boyanmıştır.
• A4 kâğıdınıza cetvel yardımıyla 4 adet 100’lük tablo çiziniz.
• Hazırladığınız 100’lük tablolar üzerinde 6, 7, 8 ve 9’un katlarını boyayınız.
• Boyadığınız tablolardan yararlanarak ilgili sayıların çarpım tablolarını ve listelerini oluşturunuz.
• Oluşturduğunuz bu tablolardan nasıl yararlanabilirsiniz?
Cevap:
Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
1. Aşağıdaki çarpım tablosunu dolduralım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 100-101 MEB Yayınları”
2. Aşağıdaki çarpma işlemlerinin sonuçlarını noktalı yerlere yazalım.
3. Sınıf Matematik KitabıÇarpma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 98, 99
3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemi Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 98-99
Lösemili çocuklar yararına bir yemek düzenlenir. Salonda 5 adet masa ve her masada 6 adet sandalye vardır.
Soru : Toplam kaç sandalye olduğunu kolay bir şekilde nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Çarpma işlemi yaparak bulabiliriz. 5 veya 6 katlarını kullanmamız gerekir.
ETKİNLİK
Araç Gereç: Kâğıt bardak (10 adet), fasulye (100 adet)
• Masanızın üzerine 6 adet kâğıt bardak koyunuz.
• Her bardağın içine yedişer adet fasulye koyunuz.
• Burada 6 tane 7 olduğuna dikkat ettiniz mi?
• Şimdi bardaklardaki fasulyeleri tek bir bardağın içinde toplayınız.
• Fasulyeleri teker teker sayarak kaç adet fasulye olduğunu söyleyiniz.
• Bardaktaki fasulye sayısını çarpma işlemi ile nasıl gösterebiliriz?
• Bu etkinliği farklı bardak ve fasulye sayıları ile yapabilirsiniz.
Cevap:
6 x 7 = 42 tane fasulye vardır.
Bardak ve fasulye sayısını birbirleriyle çarparak bulduk.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
Soru : Aşağıdaki boşlukları uygun şekilde dolduralım.