3. Sınıf Matematik KitabıToplama İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 64, 65
3. Sınıf Matematik Kitabı Toplama İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 64-65
Aykut’un 500 TL’si vardır. Aykut ceket ve ayakkabı almak için mağazaya girer. Ceketin 256 TL, ayakkabının ise 212 TL olduğunu görür.
Soru : Aykut parasının bu ürünleri almak için yeterli olup olmadığını nasıl tahmin edebilir? Düşünelim.
Cevap:
Toplan fiyattan, Aykut’un cebindeki parayı çıkarmanız gerekir.
ETKİNLİK
Araç Gereç: Kâğıt bardak, kuru fasulye, nohut gibi iri taneli bakliyat (100 adet)
• Bu etkinliği bir arkadaşınızla birlikte yapabilirsiniz.
• Getirdiğiniz kâğıt bardaklara ellişer adet fasulye ya da nohut koyunuz.
• Arkadaşınızdan 1. bardaktan bir miktar bakliyat almasını ve aldıklarını saymasını isteyiniz.
• Siz de 2. bardaktan bir miktar bakliyat alınız ve aldığınız bakliyatları sayınız.
• Her ikiniz de aldığınız bakliyatların toplamlarını tahmin ediniz.
• Bakliyatların toplamını nasıl tahmin ettiniz?
• Daha sonra 1. ve 2. bardaktan aldığınız bakliyat sayılarını toplayınız.
• Yaptığınız toplama işleminin sonucu ile tahminlerinizi karşılaştırınız.
• Tahmininiz ile toplama sonucu arasında ne kadar fark var?
• Getirdiğiniz bakliyatları kaybetmeden evinize geri götürmeyi unutmayınız.
Cevap:
Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla yapmanız gerekir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları
Soru : Aşağıdaki toplama işlemlerinin sonuçlarını tahmin edelim. Toplama işlemlerini yaparak bulduğumuz işlem sonuçları ile tahminlerimizi karşılaştıralım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 64-65 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik Kitabı1. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62
3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61-62
1. Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
571 : Beş yüz yetmiş bir
642 : Altı yüz kırk iki
453 : Dört yüz elli üç
909 : Dokuz yüz dokuz
856 : Sekiz yüz elli altı
123 : Yüz yirmi üç
2. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde “yüz on dört” sayısının rakamla yazılışı doğru verilmiştir?
Cevap:
A) 104 B) 144 C) 114
3. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 605 sayısının okunuşu doğru verilmiştir?
Cevap:
A) Altı yüz on beş B) Altı yüz beş C) Altı yüz elli
4. Aşağıdaki sayıların basamak adlarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
9 = Birler basamağı
7 =Onlar basamağı
9 = Yüzler basamağı
6 = Birler basamağı
3 =Onlar basamağı
7 = Yüzler basamağı
5. Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
9 = 900
2 = 20
5 = 5
8 = 800
4 = 40
0 = 0
6. Aşağıdaki ileriye ritmik saymalarda bulunan boşluklara uygun sayıları yazınız.
Cevap:
456, 457, 458, 459 ,460 , 461, 462 , 463
718, 728, 738 , 748 , 758, 768 , 778, 788, 798
275, 375 , 475, 575 , 675 , 775 , 875, 975
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
7. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 447 sayısı en yakın onluğuna yuvarlanmıştır?
Cevap:
A) 450B) 445 C) 400
8. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 736 sayısı en yakın yüzlüğüne yuvarlanmıştır?
Cevap:
A) 800 B) 750 C) 700
9. Aşağıdaki sayıları karşılaştırınız ve ”>”, “<”, “=” sembollerini kullanarak sıralayınız.
Cevap:
Küçükten büyüğe sıralayınız.
89 < 109 < 400 < 675 < 816
49 < 256 = 256 < 575 < 618
Büyükten küçüğe sıralayınız.
772 > 760 > 600 > 171 > 88
613 > 542 = 542 > 300 > 75
10. Aşağıdaki ileriye ritmik saymaları kutular bitene kadar tamamlayınız.
Cevap:
a) 8, 14, 20, 26, 38, 44, 50, 56
b) 10, 17, 24, 38, 45, 52, 66
c) 13, 21, 29, 37, 53, 61, 69, 77
ç) 17, 26, 44, 53, 62, 80, 89
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
11. Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletiniz.
Cevap:
25, 31, 37, 43
110, 118, 126, 134
29, 22, 15, 8
12. Aşağıdaki kutuya kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz örüntüyü modelleyiniz.
Cevap:
3 – 6 – 9 – 12 – 15
13. Aşağıdaki sayılardan tek olanları A, çift olanları B kutusuna yazınız.
Cevap:
A) 75, 919, 47, 603, 751
B) 856, 248, 312, 414, 570
14. 274 361 342 193
• Yukarıdaki sayılardan tek olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
• Yukarıdaki sayılardan çift olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
• Yukarıdakilerden seçtiğiniz bir tek ve bir çift sayıyı toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61-62 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
15. Aşağıdaki sayıları Romen rakamları ile yazınız.
Cevap:
9 : IX
14: XIV
6: VI
11: XI
19: XIX
4: IV
16. Aşağıdaki Romen rakamlarının sayı değerlerini yazınız.
Cevap:
XX: 20
XIII: 13
II : 2
XII: 12
XV : 15
XVII: 17
17. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
449,
558,
871,
429,
951
795,
872,
911,
527,
906
18. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Her iki toplama işleminde sonuçların değişip değişmediğini yandaki kutulara işaretleyiniz.
Cevap:
339, 339 (x) Değişmedi
841, 841 (x) Değişmedi
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları
19. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
438,
107,
131,
404,
410
379,
264,
394,
667,
317
655
114
147
379
20. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61-62 Cevapları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
BULMACA
1. Tarihte Romalıların kullandığı, günümüzde de yüzyıl adları vb. yerlerde kullanılan rakamların adı.
2. On birimden, on parçadan oluşan.
3. Yüz birimden, yüz parçadan oluşan.
4. Aynı miktarda olan sayı ve nesneleri göstermek için kullanılan işaret.
5. Sayıları birbirine ekleyip bulma işlemi.
6. Doğal sayılarda her bir basamakta bulunan rakamın aldığı değer.
7. İki ve daha fazla olan sayıdan büyük olanı göstermek için kullanılan işaret.
8. Matematikte toplama işareti.
9. İki ve daha fazla sayıdan küçük olanı göstermek için kullanılan işaret.
10. Bir sayıdan başka bir sayıyı eksiltme işlemi.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları”
3. Sınıf Matematik KitabıÇıkarma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54
3. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52-53-54
Taner’in doğum günü kutlamasında hatıra fotoğraflarının çekileceği bir köşe hazırlanır. Bunun için 183 balon kullanılır. Kutlama devam ederken balonlardan 12 tanesi patlar.
Soru : Geriye kaç tane sağlam balon kaldığını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Toplamda var olan balon sayısından, patlatılan balon sayısının çıkarılarak bulunabilir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
3. Sınıf Matematik KitabıToplananların Yer Değiştirmesi Metni Cevapları Sayfa 49, 50
3. Sınıf Matematik Kitabı Toplananların Yer Değiştirmesi Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 49-50
Öğretmen, Yasemin ve Berkay’ı toplama işlemi yarışması için tahtaya kaldırır. İkisine de aynı sayıları verir. Toplayacakları sayıları küçük kâğıtlara yazıp kâğıtları katlar. Öğretmenin “Başla!” demesiyle çocuklar kâğıtları hızla açarlar. Sayıları tahtaya yazıp toplamaya başlarlar. İkisi de işlemi doğru yapar.
Soru : Tahtadaki işlemleri inceleyelim. İşlemlerin benzerlik ve farklılıkları ile ilgili ne söyleyebiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Toplama işleminde toplanan değerlerin yeri değişse de işle sonucu değişmez. Yapılan işlemde sadece toplanan değerlerin yerleri değişmiştir.
Soru : Aşağıdaki toplama ikililerini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 49-50 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
BÖLÜM DEĞERLENDİRME
1. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
206 + 143 = 349
523 +241 = 764
814 + 145 = 959
570 + 204 = 774
902 + 96 = 998
2. Aşağıdaki eldeli toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
235 + 149 = 384
342 + 149 = 491
572 + 228 = 800
416 + 365 = 781
711 + 197 = 908
3. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
363 + 215 + 301 = 879
513 + 200 + 171 = 884
344 + 265 + 213 = 822
249 + 108 + 275 = 632
195 + 260 + 288 = 743
4. Aşağıdaki toplama işlemlerinde eksik olan yerlere uygun sayıları yazınız.
5. Aşağıdaki toplama ikililerini inceleyiniz. Noktalı yerlere uygun sayıları yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49-50 Cevapları”
3. Sınıf Matematik KitabıEldesiz ve Eldeli Toplama İşlemi Metni Cevapları Sayfa 46, 47, 48
3. Sınıf Matematik Kitabı Eldesiz ve Eldeli Toplama İşlemi Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48
Okul müdürü, 3. sınıflara geri dönüşüm malzemesi toplama görevi verir. Sınıflar topladıkları geri dönüşüm malzemelerini getirir. 3/A sınıfı 215 kilogram, 3/B sınıfı ise 183 kilogram geri dönüşüm malzemesi getirir.
Soru : Toplam kaç kilogram geri dönüşüm malzemesi topladıklarını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Toplama yaparak bulabiliriz.
215 + 183 = 398 geri dönüşüm malzemesi getirilmiştir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları
Soru : Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik KitabıBölüm Değerlendirme Cevapları Sayfa 43, 44, 45
3. Sınıf Matematik Kitabı Bölüm Değerlendirme Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45
1. Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyiniz. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazınız.
Cevap:
1 yüzlük + 0 onluk + 6 birlik
Sayı = 106
2. Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız. Okunuşları verilen sayıları da rakamlarla yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 43-44-45 Cevapları”
3. Aşağıdaki tabloda 578 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
4. 124’ten başlayıp birer ileriye ritmik sayınız. Uygun sayıları aşağıdaki boşluklara yazınız.
3. Sınıf Matematik KitabıRomen Rakamları Metni Cevapları Sayfa 40, 41, 42
3. Sınıf Matematik Kitabı Romen Rakamları Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42
ETKİNLİK
Araç Gereç: Renkli A4 kâğıtları, makas, yapıştırıcı
• Öğretmeninizle birlikte renkli A4 kâğıtlarına 1’den 20’ye kadar Romen rakamlarını yazınız. Rakamları farklı renkte kâğıtlardan kesip yapıştırabilirsiniz.
• Her bir rakamı aranızda rastgele paylaşınız.
• Rakamların bulunduğu kâğıtları göğüs hizanızda tutunuz.
• Rakamların yazılı olduğu tarafın size dönük olmasına dikkat ediniz. Sizdeki rakamı arkadaşlarınızın görmemesini sağlayınız.
Şimdi:
• Başlarken öğretmeniniz herhangi bir sayının kimde olduğunu sorsun. O sayıya sahip olan öğrenci kâğıdı gösterip “Bende.” desin.
• O sayıya sahip olan bu kez başka bir sayı için “Kimde?” diye sorsun.
• Bu şekilde tüm sayılar söylenene kadar devam edebilirsiniz. Kâğıtları değiştirip tekrar tekrar oynayabilirsiniz.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte öğretmeniniz eşliğinde yapmanız gerekmektedir.
1. Aşağıdaki kutularda verilen Romen rakamlarının sayı değerlerini yazalım. Sayı olarak verilenlerin de Romen rakamı karşılığını yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları”
2. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların kutularını boyayalım.
3. Sınıf Matematik KitabıTek ve Çift Sayıların Toplamları Metni Cevapları Sayfa 38, 39, 40
3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Sayıların Toplamları Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-39-40
3/A ve 3/B sınıfı öğrencileri pencerelerini renkli kâğıtlarla süslerler. Pencerelerin her iki tarafına da renkli dörder kâğıt asarlar. Fakat daha sonra 3/B sınıfının astığı renkli kâğıtlardan biri düşer. Bu durumda:
Soru : • Hangi sınıfın penceresinde bulunan toplam renkli kâğıt sayısı çifttir? Düşünelim.
Cevap:
3/A sınıfının renkli kağıtları çifttir.
Soru : • Hangi sınıfın penceresinde bulunan toplam renkli kâğıt sayısı tektir? Düşünelim.
Cevap:
3/B sınıfının renkli kağıtları tektir.
ETKİNLİK
Araç Gereç: 2 adet askı, 3 adet mandal, 3 adet A4 kâğıdı, makas, yapıştırıcı
• A4 kâğıdınızın birinden 10 adet kare parça kesiniz.
• Kestiğiniz kare parçaların her birine 0’dan 10’a kadar rakamlar yazınız.
• Yazdığınız rakamların her birinin arkasına tek mi çift mi olduklarını yazınız.
• Diğer A4 kâğıdınızdan da 10 adet kare parça kesiniz.
• Üçüncü A4 kâğıdınızdan iki küçük parça keserek birine “Toplananlar” diğerine de “Toplam” yazınız ve askılara yapıştırınız.
• “Toplananlar” askısına aralıklı olacak şekilde 2 adet mandal, “Toplam” askısına ise 1 adet mandal takınız.
• Yazdığınız rakamları karıştırınız ve içlerinden iki tanesini seçiniz.
• Seçtiğiniz rakamları “Toplananlar” askısına mandallar ile tutturunuz.
• “Toplananlar” askısındaki sayıları toplayınız. Toplamı boş kâğıtlarınızdan birine yazınız. Kâğıdın arkasına toplamın tek mi çift mi olduğunu belirtiniz. Kâğıdı “Toplam” askısına mandal ile tutturunuz.
• Şimdi askılarınızı ters çeviriniz. Toplananların tek mi çift mi olduklarına dikkat ediniz. Toplam tek mi oldu, çift mi oldu?
• Aynı işlemleri yeni sayılar çekerek tekrarlayınız.
Cevap:
Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
1. Aşağıdaki işlemleri yaparak sonuçları kutulara yazalım. Kutunun içindeki sayı tek ise kutuyu kırmızıya, çift ise maviye boyayalım.
Cevap:
62 + 13 = 75
19 + 17 = 36
24 + 18 = 42
25 + 14 = 39
45 + 25 = 70
68 + 5 = 73
2. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım. İşlem sonuçlarının tek mi çift mi olduğunu bularak örnekteki gibi yazalım.
3. Sınıf Matematik KitabıTek ve Çift Sayılar Metni Cevapları Sayfa 36, 37
3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Sayılar Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 36-37
Soru : Dondurma külahlarındaki topların sayıları ile ilgili ne söyleyebiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Bir tanesinde çift sayı olan dondurma diğerde ise tek sayı olan 3 adet top dondurma var.
ETKİNLİK
Araç Gereç: Boya kalemleri
• Aşağıdaki 1, 2 ve 3. tabloda bulunan kutular örnek olarak boyanmıştır. Siz de diğer tablolarda bulunan kutuları örneklerdeki gibi sırayla üzerinde yazan sayı kadar boyayınız.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 36-37 MEB Yayınları”
• Sayıların altlarındaki boyadığınız kutuları kendi içlerinde ikişerli eşleştiriniz.
• Eşleştirme sonucunda eşleştirilemeyen boyalı kutusu kalmış sayılar hangileridir? Bunun sebebi ne olabilir?
Cevap:
1’er olarak ritmik bir sayma örüntüsü vardır.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
1. Yandaki saatte bulunan çift sayıları kırmızı kalemle yuvarlak içine alalım.
2. Aşağıdaki sayılardan tek olanları pembeye, çift olanları yeşile boyayalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36-37 Cevapları”