3. Sınıf Matematik KitabıSayı Örüntüleri Metni Cevapları Sayfa 34, 35
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüleri Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35
Soru : Yandaki balığı inceleyelim. Balığın pullarının dizilişi ile ilgili dikkatinizi çeken bir şey var mı? Düşünelim.
Cevap:
1 – 3 – 5 – 7 olarak 2’şer ritmik bir örüntü vardır.
ETKİNLİK
Araç Gereç: Oyun hamuru, 5 adet ince pipet, yüzük makarna
• Oyun hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde 5 adet top oluşturunuz.
• Bu topların her birine bir adet pipet batırarak pipetlerin dik durmasını sağlayınız.
• Birinci pipete 4 adet yüzük makarna diziniz.
• Sonraki pipetlere makarnaları dörder arttırarak dizmeye devam ediniz. Bu şekilde sayı örüntünüzü tamamlayınız.
• Farklı makarna sayıları ile buna benzer sayı dizilimleri oluşturunuz.
• Dizilimlerdeki makarna sayılarını defterinize not etmeyi unutmayınız.
• Dizdiğiniz makarna sayıları ile ilgili ne söyleyebilirsiniz?
Cevap:
4 – 8 – 12 – 16 – 20 – 24 olarak bir ritmik örüntü meydana gelir.
Bu etkinlikte diğer sayılarla arkadaşlarınızla ritmik örüntü oluşturabilirsiniz.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
1. Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletelim.
Cevap:
2 – 6 – 10 – 14 – 18 – 22 – 26
34 – 37 – 40 – 43 – 46 – 49 – 52
187 – 185 – 183 – 181 – 179 – 177 – 175
2. Aşağıdaki sayı örüntüsünün modellemesini inceleyelim. Modellemeyi örüntüye uygun şekilde genişletelim.
3. Aşağıdaki örüntüde boş bırakılan yerlere kuralına uygun şekilde sayılar yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35 MEB Yayınları”
4. Kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturalım. Bu örüntüyü modelle göstererek defterimize çizelim.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları”
3. Sınıf Matematik KitabıAltışar, Yedişer, Sekizer, Dokuzar Ritmik Sayma Metni Cevapları Sayfa 31, 32, 33
3. Sınıf Matematik Kitabı Altışar, Yedişer, Sekizer, Dokuzar Ritmik Sayma Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 31-32-33
Soner, pul koleksiyonu yapar. Topladığı pulları yapıştırmak için bir defter alır. Her sayfaya 6 pul yapıştırarak defteri doldurur. Soner, toplam kaç pulu olduğunu merak eder.
Soru : Pullarını hızlı bir şekilde nasıl sayabilir? Düşünelim.
Cevap:
6’şarlı sayarak hızlı bir şekilde pulları sayabiliriz.
ETKİNLİK
Araç Gereç: 2 adet A4 kâğıdı, boya kalemleri, cetvel
• Kâğıtlarınızın ortasından cetvel ile enine bir çizgi çiziniz.
• Cetvelinizi kullanarak aşağıdaki gibi 4 tane yüzlük tablo oluşturunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 31-32-33 MEB Yayınları”
• Tablolarınızın birinde 6 sayısını boyayınız.
• Daha sonra her seferinde boyadığınız sayıya 6 ekleyerek bulduğunuz sayıları boyayınız.
• Boyadığınız sayıları tablonun altına sırayla yazınız.
• Aynı işlemleri diğer tabloların üzerinde 7, 8 ve 9 sayıları için yapınız.
• Yaptığınız boyamalar sonucunda kaçar sayma yapmış oldunuz?
Cevap:
4 tane sayma tablosu meydana geldi.
6, 7, 8 ve 9 ritmik sayma tablosu meydana geldiğini ifade edebiliriz.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
1. Aşağıdaki altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye ritmik saymaları devam ettirelim.
3. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayıların Karşılaştırılması Metni Cevapları Sayfa 28, 29, 30
3. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayıların Karşılaştırılması Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 28-29-30
Soru : Yılmaz, Murat ve Sabri sabah koşusu yapmak için buluşurlar. 1 dakikada; Yılmaz 203 metre, Murat 304 metre, Sabri ise 255 metre koşar. Bu duruma göre üç arkadaştan;
• En uzun mesafeyi kim koşmuştur? Düşünelim.
Cevap: Murat koşmuştur.
• En kısa mesafeyi kim koşmuştur? Düşünelim.
Cevap: Yılmaz koşmuştur.
ETKİNLİK
Araç Gereç: 3 su bardağı kuru fasulye, nohut gibi iri taneli bakliyat, bakliyatları içine alabilecek plastik kap
• Getirdiğiniz bakliyatı plastik kabın içine koyunuz.
• Aranızdan 3 arkadaş seçiniz.
• Arkadaşlarınıza kabın içinden birer avuç bakliyat almalarını söyleyiniz.
• Arkadaşlarınızın elindeki bakliyatları sayınız.
• Kim avucuna daha fazla sayıda bakliyat almıştır? Sayıları karşılaştırınız.
• Hangi sayı en büyüktür?
• Arkadaşlarınızın aldığı bakliyatların sayılarını büyükten küçüğe nasıl sıralarsınız?
Cevap: Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
1. Aşağıdaki sayıları karşılaştıralım. Sembol kullanarak “büyükten küçüğe” sıralayalım.
Cevap:
745, 8, 65, 950, 578 = 950 > 745 > 578 > 65 > 8
5, 479, 568, 34, 472 = 568 > 479 > 472 > 34 > 5
2. Aşağıdaki sayıları karşılaştıralım. Sembol kullanarak “küçükten büyüğe” sıralayalım.
Cevap:
392, 6, 573, 784, 48 = 6 < 48 < 392 < 573 < 784
764, 901, 9, 728, 85 = 9 < 85 < 728 < 764 < 901
3. Aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazalım.
Cevap:
( Doğru ) 128 > 127 > 126 > 125 > 124
( Yanlış )456 < 395 < 378 < 290 < 179
( Doğru ) 325 < 434 < 567 = 567 < 574
4. Aşağıdaki boşluklara ”>” , “<” ve “=” sembollerinden uygun olanı yazalım.
Cevap:
175 < 216
623 > 570
123 < 234
274 = 274
910 > 751
876 > 321
5. 7, 2, 5 rakamlarını birer kez kullanarak yazılabilecek üç basamaklı;
3. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Cevapları Sayfa 25, 26, 27
3. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 25-26-27
Soru : Büşra ve Selim misket oynarlar. Büşra’nın 12, Selim’in 19 misketi vardır. Buna göre:
• Büşra’nın misket sayısı 10’a mı, 20’ye mi daha yakındır? Düşünelim.
Cevap: 10’a yakındır.
• Selim’in misket sayısı 10’a mı, 20’ye mi daha yakındır? Düşünelim.
Cevap: 20’ye yakındır.
ETKİNLİK
Araç Gereç: 1 adet karton, 1 adet A4 kâğıdı, kalem, makas, bardak
• Kartondan kibrit kutusu büyüklüğünde 11 adet kart kesiniz.
• Kestiğiniz kartların her birini 30’dan 40’a kadar numaralandırınız.
• Daha sonra kartları numara sırasına göre masaya diziniz.
• A4 kâğıdından 9 adet küçük kare parçası kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıtları 31’den 39’a kadar numaralandırınız.
• Daha sonra kâğıtları katlayarak bardağın içine koyunuz.
• Bardaktan rastgele bir kâğıt çekiniz.
• Çektiğiniz sayının hangi onluğa daha yakın olduğunu masadaki kartlara bakarak bulmaya çalışınız.
• Hangi onluğa daha yakınsa sayıyı o kartın üzerine koyunuz.
• Sayıları en yakın onluğa yuvarlarken neye dikkat ettiniz?
• Aynı işlemi farklı sayılarla tekrarlayabilirsiniz.
Cevap: En yakın onluğa yuvarlamak için 5 ve üzeri sayılar yukarıya, 5’ten küçük olan sayıları aşağıya doğru onluğa yuvarlanmalıdır.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
1. 125’ten başlayarak 134’e kadar ileriye birer ritmik sayalım.
Cevap:
643 = 640
706 = 710
2. Aşağıdaki renkli kutularda verilen sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayalım. Doğru cevabın yazılı olduğu kutuyu kırmızı renge boyayalım.
Cevap:
593 = 600
349 = 300
3. Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa yuvarlayalım.
Cevap:
26 = 30
64 = 60
43 = 40
78 = 80
102 = 100
867 = 870
4. Aşağıdaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayalım.
Cevap:
475 = 500
192 = 200
148 = 100
326 = 300
534 = 500
259 = 300
5. Aşağıdaki dairelerin içinde verilen sayıları en yakın onluğunun bulunduğu kutu ile eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 25-26-27 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik KitabıBirer, Onar, Yüzer Ritmik Sayma Metni Cevapları Sayfa 23, 24
3. Sınıf Matematik Kitabı Birer, Onar, Yüzer Ritmik Sayma Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 23-24
Soru : Ayşe ve arkadaşları bahçede saklambaç oynarlar. Ayşe ebe olur ve sesli bir şekilde saymaya başlar. Yandaki görseli inceleyelim. Ayşe kaçar sayma yapmıştır? Düşünelim.
Cevap:
Ayşe 10’a kadar sayma yapmıştır.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
1. 125’ten başlayarak 134’e kadar ileriye birer ritmik sayalım.
3. Sınıf Matematik KitabıÜç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22
Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki kitap, boncuk, kalem ve çerçeveleri sayalım. Doğal sayılar ile ilgili daha önce öğrendiklerimizi hatırlayalım. Bu varlıkların sayılarında kaç tane onluk ve birlik olduğunu düşünelim.
Cevap:
3 onluk ve 3 birlik boncuk vardır.
6 birlik kalem vardır.
ETKİNLİK
Araç Gereç: 1 kavanoz fasulye, 10 adet plastik bardak, 1 adet plastik tabak
• Bardakların her birine 10 adet fasulye koyunuz.
• Fasulye ile doldurduğunuz bardakları yan yana diziniz.
• Bardaktaki fasulyeleri onar sayınız.
• Kaça kadar saydınız?
• Kaç tane onluk saydınız?
• Bardaklardaki fasulyeleri tabağa boşaltarak hepsini bir araya getiriniz.
• Tabağınızda toplam kaç fasulye oldu?
• Bir arada bulunan bu fasulyeleri nasıl adlandırırsınız?
Cevap:
10-10-10 olarak 30 tane fasulyeye saydık.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
1. Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyelim. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazalım.
Cevap:
2 yüzlük + 4 onluk + 2 birlik Sayı = 242
2. Aşağıdaki sayıların önlerindeki kutulara, okunuşu doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazalım.
Cevap:
( Yanlış )245 yüz kırk beş
( Doğru )623 altı yüz yirmi üç
( Doğru )916 dokuz yüz on altı
( Yanlış )105 yüz elli
( Doğru )357 üç yüz elli yedi
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
3. Aşağıdaki tabloda yüzlük, onluk ve birlik olarak verilen sayıları ve sayıların okunuşlarını yazalım.
Cevap:
3 yüzlük + 2 onluk + 6 birlik
Sayı : 326
Okunuşu : üç yüz yirmi altı
6 yüzlük + 8 onluk
Sayı : 680
Okunuşu : altı yüz seksen
4 yüzlük + 1 onluk + 3 birlik
Sayı : 413
Okunuşu : dört yüz on üç
4. Aşağıdaki taban bloklarını verilen sayı kadar boyayalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
ETKİNLİK
Araç Gereç: Renkli A4 kâğıtları, makas, yapıştırıcı
• Aşağıda verilen örneği dikkatlice inceleyiniz.
• Renkli kâğıtlara yirmişer tane 100, 10 ve 1 sayılarını yazarak kağıtları kesiniz.
• Tabloda verilen sayıların 100’lük, 10’luk ve 1’liklerini örnekteki gibi yapıştırınız.
• Defterinize benzer tablolar çiziniz ve çizdiğiniz tabloya sayılar yazınız.
• Kendi yazdığınız sayıların da basamak değerlerini örnekteki gibi yapıştırınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
1. Aşağıdaki tabloda 263 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları”
2. Aşağıdaki sayıların basamak adlarını ve basamak değerlerini yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları”
3. 518 sayısına göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
Cevap:
5 rakamının basamak değeri kaçtır? = 500
8 rakamının basamak değeri kaçtır? = 8
1 rakamının bulunduğu basamağın adı nedir? = 10
Sayının okunuşu nasıldır? = Beş yüz on sekiz
4. Aşağıdaki cümlelerde 307 sayısının basamak adları ve basamak değerleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Buna göre önlerindeki kutulara doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazalım.
Cevap:
(Doğru )3 rakamının basamak değeri 300’dür.
( Yanlış )7 rakamının basamak değeri 70’tir.
(Doğru )0 rakamının bulunduğu basamağın adı onlar basamağıdır.
İlkokul 3. Sınıf MatematikMEB Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla Matematik Öğretmenimiz tarafından “3. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu sizler için aşağıda sayfa sayfa olarak hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ” konusunda cevaplara ulaşabilmek için yeşil renkli sayfa sayılarına tıklayarak veya mavi renkli olan metin isimlerine tıklayarak Matematik Ders Kitabı cevaplarına kolayca ulaşabilirsiniz.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları konunun en alt kısmında yer alan yorum kısmına sorarak Matematik Öğretmenimiz tarafından açıklayıcı ve hızlı cevaplar alabilir, Matematik dersiyle ilgili başarınızı arttırabilirsiniz.
İlkokul 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma KitabıSayfa ve Metin Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimize ve velilerimizin çocuklarının ödevlerine yardım etmesi amacıyla 3. Sınıf Matematik çalışma kitabının cevapları “3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları” konusu Matematik öğretmenimiz tarafından sizler için aşağıda hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları”
“3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Cevapları” konusunun cevapları sayfa sayfa olarak aşağıda Matematik öğretmenimiz tarafından sıralı bir şekilde aşağıda hazırlanmıştır. 3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı cevapları için yeşil renkli sayfa sayılarına tıklayarak ya da metin isimlerine tıklayarak cevaplarınıza ulaşabilirsiniz.
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak Matematik öğretmenimiz tarafından gerekli olan bilgileri anlaşılır ve en hızlı şekilde Matematik ödevlerinizi elde edebilirsiniz.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Çalışma Kitabı
1. Ünite Matematik Çalışma Kitabı Cevapları
3. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı MEB Yayınları Sayfa 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.
3. Sınıf Matematik Kitabı3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 126, 127, 128
3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128
1. “Zeliha’nın 2 kalemi vardır. Okan ise Zeliha’nın kalem sayısının üç katı kadar kaleme sahiptir. Okan’ın kaç kalemi vardır?”
a. Bu problemin çözümünde ikişer kalemden oluşan 3 gruptan söz edilebilir mi? Açıklayınız.
Cevap : Okan’ın ikişer kalemden oluşan 3 grup kalemi vardır.
b. Bu problem üç gruptan oluşan kalemlerle mi ilgilidir? Açıklayınız.
Cevap : Okan’ın içinde ikişer kalem olan üç grup kalemi vardır.
c. Okan’ın kaç kalemi olduğunu gösteren ifadeyi yazınız.
Cevap : 2 x 3 =6
ç. Bu problemde “üç katı kadar” iki grup arasındaki ilişkiyi ifade etmek için kullanılabilir mi? Açıklayınız.
Cevap : Okan’ın Zeliha’dan üç katı daha fazla kalemi vardır.
2. Yüzlük tablodan yararlanarak çarpım tablosu yapınız. 2 x 7 , 3 x 5 , 4 x 6 , 5 x 4 , 6 x 8 , 7 x 3 , 8 x 9 , 9 x 2 , 10 x 4 işlemlerinin sonuçlarını tabloda işaretleyiniz. Sonuçları nasıl bulduğunuzu açıklayınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128 TUNA Yayınları”
3. Aşağıdaki çarpma işlemlerinin sonucunu bulunuz.
Cevap :
a. 152
b. 315
c. 325
ç. 800
d. 768
e. 856
4. Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız.
Cevap :
a. 20
b. 40
c. 510
ç. 840
d. 300
e. 400
f. 700
5. 2 x 5 işleminin sonucunu bulunuz. Bu işlemi birinci çarpanı 1 artırarak yapınız. Bulduğunuz sonuç ile ilk sonucu karşılaştırınız. Çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini açıklayınız.
Cevap :
2 x 5 = 10
3 x 5 = 15
Çarpma işleminin sonucu 5 artar.
6. 2 x 6 işleminin sonucunu bulunuz. Bu işlemi ikinci çarpanı 1 azaltarak yapınız. Bulduğunuz sonuç ile ilk sonucu karşılaştırınız. Çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini açıklayınız.
Cevap :
2 x 6 = 12
2 x 5 = 10
Çarpma işleminin sonucu 2 azalır.
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 127 Cevapları
7. Bir okulda 25 sınıf ve her sınıfta 24 sıra vardır. Bu okulda kaç sıra vardır?
Cevap : B Şıkkı
8. Bir gösteri salonunda 12 sıra ve her sırada 30 koltuk vardır. Bu salona okul mevcudu 304 olan bir okulun öğrencileri geldiğinde kaç koltuk boş kalır?
Cevap : A Şıkkı
9. Bir çiçekçi, dükkânındaki güllerle her birinde 12 gül olacak şekilde 25 demet yaptı. Geriye 2 gül kaldığına göre bu çiçekçide kaç gül vardı?
Cevap : B Şıkkı
10. “Bir otoparkta 15 sıra vardır. Her sıraya 20 araç park edebilir.” Yukarıdaki bilgilerle çarpma işlemi gerektiren bir problem kurunuz.
Problem= İstanbul’da bir otoparkta içerisinde 15 sıra var. Bu otoparkta her sıraya 20 araç park edebilmektedir. Otopark tam dolu olduğuna göre kaç araç gerekmektedir?
Çözüm=
15 x 20 = 300 araç vardır.
11. Kitap toplama kampanyasına katılan 5 öğrenci toplam 45 kitap getirdi. Öğrenciler aynı sayıda kitap getirdiğine göre her öğrenci kaç kitap getirmiştir?
Cevap : C Şıkkı
12. 16 ÷ 8 işleminin sonucunu sayı doğrusu kullanarak bulunuz.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128 TUNA Yayınları”
13. Aşağıdaki bölme işlemlerine devam edilip edilmeyeceğini belirleyiniz.
Cevap :
a. Devam edilir.
b. Devam edilmez.
14. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.
Cevap :
“3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 127 Cevapları”
3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 128 Cevapları
15. Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapınız.
Cevap :
a. 1
b. 2
16. Aşağıdaki bölme işlemlerinde bölünen, bölen, bölüm ve kalanı belirleyiniz. Bu terimler arasındaki ilişkiyi kullanarak işlemlerin doğru yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz.
Cevap : 16) Bölünen = Bölen x Bölüm + Kalan
a. Bölünen = 3
Bölen = 3
Bölüm = 27
Kalan = 1
3 x 27 = 81
81 + 1 = 82
işlem doğru yapılmıştır.
b. Bölünen = 74
Bölen = 4
Bölüm = 18
Kalan = 2
4 x 18 = 72
72 + 2 = 74
işlem doğru yapılmıştır.
c. Bölünen = 63
Bölen = 5
Bölüm = 12
Kalan = 3
3 x 27 = 60
81 + 1 = 63
işlem doğru yapılmıştır.
17. Bir öğrenci, 62’yi 5’e böldüğünde bölümü 12 ve kalanı 2 bulmuştur. Bu öğrencinin işlemi doğru yapıp yapmadığını bölünen, bölen, bölüm ve kalan arasındaki ilişkiyi kullanarak kontrol ediniz.
Cevap :
Bölünen = Bölen x Bölüm + Kalan
5 x 12 = 60
60+2 = 62
işlem doğru yapılmıştır.
18. Manav İbrahim Amca, birinde 15 kg, diğerinde 13 kg patates olan iki çuvaldaki patatesleri karıştırıp her birinde 4 kg olacak şekilde torbalara koydu. İbrahim Amca kaç torba kullanmıştır?
Cevap : A Şıkkı
19. Sınıfımızı süslemek için 40 tane balon getirdik. Balonların 4 tanesi patladı. Kalan balonları 6 gruba ayırdık. Her grupta kaç balon olur?
Cevap : B Şıkkı
20. “Arif Bey, bahçesinden sabah 35 kg, öğleden sonra ise 25 kg portakal topladı. Topladığı portakalları 6 çuvala eşit miktarlarda koydu.”
Yukarıdaki bilgileri kullanarak bir problem kurunuz.
Problem :
Arif Bey, bahçesinden 35 kg, öğleden sonra ise 25 kg portakal toplamıştır. Topladığı portakalları 6 çuval içerisine eşit miktarda doldurmak istiyor. Buna göre her çuvala kaç kg portakal doldurması gerekmektedir?