3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 122-123-124-125 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözme ve Kurma Metni Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


3. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözme ve Kurma Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 122-123-124-125


1. Hande, 4 düzine kalemi 8 arkadaşına eşit olarak paylaştırdı. Her birine kaç kalem verdi?


Cevap :

  • 4 x 12 = 48
  • 48 ÷ 8 = 6

2. Hakan, bahçelerinden topladığı 71 armutun 5’ini yedi. Kalan armutları 6 arkadaşına eşit olarak paylaştırdı. Hakan her arkadaşına kaç armut verdi?


Cevap :

  • 71 – 5 = 66
  • 66 ÷ 11 = 6

3. Mina, çözmesi gereken 95 sorunun 15’ini çözdü. Geriye kalan soruları her gün eşit sayıda olmak üzere iki günde çözerse bir günde kaç soru çözmelidir?


Cevap :

  • 95 – 15 = 80
  • 80 ÷ 2 = 40

4. Mehmet’in 10 TL’si vardı. Babası Mehmet’e 20 TL verdi. Mehmet, tüm parasıyla fiyatı aynı olan defterlerden 6 tane aldı. Bir defterin fiyatının kaç lira olduğunu bulunuz. 


Cevap :

  • 10 + 20 = 30
  • 30 ÷ 6 = 5  TL

5. “Yumurta satan biri, aldığı 105 yumurtanın 15 tanesini taşıma sırasında kırmıştır. Geri kalan yumurtaları her kutuda 10 tane olacak şekilde kutulara koymuştur.”

Soru : Yukarıdaki bilgileri kullanarak bir problem kurunuz.


Problem :

Yumurta satan biri, aldığı 105 yumurtanın 15 tanesini taşırken kırılmıştır. Geri kalan yumurtaları her kutu içerisinde 10 tane olacak şekilde kutulara koydu. Buna göre yumurtalardan kaç kutudur?

Çözüm :

  • 105 – 15 = 90
  • 90 ÷ 10 = 9 tane kutu yapabilir.

6. “Ekrem Bey, evlerini boyamak için biri 10 kg, diğeri 5 kg olan 2 kutu boya aldı. Bu boyalarla her odada eşit miktarda boya kullanarak 5 odayı boyadı.”

Soru : Yukarıdaki bilgileri kullanarak bir problem kurunuz.


Problem :

Ekrem Bey, evlerini boyamak için biri 10 kg, diğeri 5 kg olan 2 kutu boya aldı. Bu boyalarla her odada eşit miktarda kullanarak 5 odayı boyamak istiyor. Buna göre her oda için kaç kg boya kullanması gerekir?

Çözüm :

  • 10 + 5 = 15
  • 15 ÷5 = 3 kg boya kullanmıştır.


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 119-120-121 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşleminde Bölünen, Bölen, Bölüm ve Kalan Arasındaki İlişki Metni Cevapları Sayfa 119, 120, 121


3. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşleminde Bölünen, Bölen, Bölüm ve Kalan Arasındaki İlişki Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 119-120-121


Bir okuldaki halk oyunları çalışmasına 55 öğrenci katıldı. Adem Öğretmen, çalışmaya katılanları eşit sayıda öğrenciden oluşan 6 gruba ayırmak istedi.

Soru : Bunun mümkün olup olmayacağını arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

  • 55 ÷ 6 = 9 kalan 1

ETKİNLİK BÖLÜNEN, BÖLEN, BÖLÜM VE KALAN ARASINDAKİ İLİŞKİYİ BELİRLİYORUM


Araç ve Gereç: kâğıt, kalem

55 ÷ 6 işlemini yapınız.


Cevap :

  • 55 ÷ 6 = 9 kalan 1

Bu işlemdeki bölünen, bölen, bölüm ve kalanı not alınız.


Cevap :  55, 6, 9, 1


Bölen ile bölümü çarpınız. Bulduğunuz çarpıma kalanı ekleyerek sonucu not alınız.


Cevap :

  • 9 x 6 = 54
  • 54 + 1 = 55

Bulduğunuz sonuç ile bölüneni karşılaştırınız. Bulduğunuz sonuç ile bölünen aynı mıdır? Söyleyiniz.


Cevap : Sonuç değerli eşit olarak ifade edebiliriz.


Yukarıda yaptığınız işlemleri 80 ÷ 5 işlemi için tekrarlayınız.


Cevap :

  • 80 ÷ 5 = 16 kalan 0
  • 16  x 5 = 80

Bir bölme işleminde bölünen, bölen, bölüm ve kalan arasında bir ilişki var mıdır? Açıklayınız.


Cevap : Bölünen = (Bölüm x Bölen) + kalan


3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 121 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki bölme işlemlerinde bölünen, bölen, bölüm ve kalanı belirleyiniz. Bu terimler arasındaki ilişkiyi kullanarak işlemlerin doğru yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz.


Cevap :

  • 6 x 13 = 78
  • 78 + 5 = 83 Doğru
  • 4 x 22 = 88
  • 88 + 2 = 90 Yanlış
  • 15 x 3 = 45 Yanlış

2. Bir öğrenci 53’ü 4’e böldüğünde bölümü 13 ve kalanı 1 bulmuştur. Bu öğrencinin işlemi doğru yapıp yapmadığını bölünen, bölen, bölüm ve kalan arasındaki ilişkiyi kullanarak kontrol ediniz.


Cevap :

  • ( 4 x 13 ) + 1 = 52 + 1 = 53
  • Sonuç doğrudur.


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 117-118 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Birler Basamağı Sıfır Olan İki Basamaklı Doğal Sayıların 10 ile Bölümü Metni Cevapları Sayfa 117, 118


3. Sınıf Matematik Kitabı Birler Basamağı Sıfır Olan İki Basamaklı Doğal Sayıların 10 ile Bölümü Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 117-118


Soru : Volkan Öğretmen, basketbol maçı yapmak isteyen 20 öğrenciyi onarlı gruplara ayırdı. Öğrencilerin kaç grup oluşturduğunu kısa yoldan nasıl bulursunuz?


Cevap :

  • 20 ÷ 10 = 2 bulup olarak oluşturabilir.
  • Bu işlemi kısa yoldan yapmak için bölme işlemi yapmamız gerekir.
  • Ve ya iki değerden 1’er sıfır silerek yapabiliriz.

ETKİNLİK KISA YOLDAN BÖLÜYORUM


Araç ve Gereç: kâğıt, kalem

Yandakine benzer bir tablo oluşturunuz.
Tablodaki bölme işlemlerini yaparak sonuçları tabloya yazınız.
Bulduğunuz sonuçlardan yola çıkarak 10 ile kısa yoldan
bölme işlemine ilişkin bir kural geliştirebilir misiniz? Açıklayınız.


Cevap :

  • 90 ÷ 10 =  9
  • 80 ÷ 10 = 8
  • 70 ÷ 10 = 7
  • 60 ÷ 10 = 6
  • 50 ÷ 10 = 5
  • 40 ÷ 10 = 4
  • 30 ÷ 10 = 3
  • 20 ÷ 10 = 2
  • 10 ÷ 10 = 1

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 118 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


 Soru : Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapınız. 


Cevap :

  • a. 50 ÷  10 = 5
  • b. 30 ÷  10 =  3


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 114-115-116 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı İki Basamaklı Doğal Sayıları Bir Basamaklı Doğal Sayılara Bölme  Metni Cevapları Sayfa 114, 115, 116


3. Sınıf Matematik Kitabı İki Basamaklı Doğal Sayıları Bir Basamaklı Doğal Sayılara Bölme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 114-115-116


Soru : Hüsnü, 30 cevizi 2 kardeşiyle eşit olarak paylaşmak istiyor. Bu paylaşımı nasıl yapabilirler?


Cevap :

  • Bu paylaşımı 2 eşit parçaya bölerek yapabilir.
  • 30 ÷ 2 =15 tane kişi başına düşen ceviz sayısı

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 116 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. 24 ÷ 6 işleminin sonucunu sayı doğrusu kullanarak bulunuz. 


Cevap :

  • 24 ÷ 6 = 4 olarak kalansız bölünmektedir.

2. Yandaki bölme işlemine devam edilip edilemeyeceğini belirleyiniz.


Cevap :

  • Bölenden az olduğu için devam etmez.

3. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a) 81 ÷ 3 = 27
  • b) 48 ÷ 4 = 12
  • c) 65 ÷ 6 = 10 kalan 5
  • ç) 78 ÷ 7 = 11 kalan 1


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110-111-112-113 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözme ve Kurma Metni Cevapları Sayfa 110, 111, 112, 113


3. Sınıf Matematik Kitabı Problem Çözme ve Kurma Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 110-111-112-113


1. Tanesi 6 TL olan defterlerden 4 tane alan biri, kırtasiyeciye 30 TL verirse kaç lira para üstü alır? 


Cevap :

  • 6 x 4 = 24
  • 30 – 24 = 6 lira para üstü alır

2. Her birinde 15 öğrencinin olduğu 13 okul servisindeki öğrenci ve şoförlerin sayıları toplamı kaçtır?


Cevap :

  •  15 x 13 = 195 öğrenci sayısı
  • 1 x 13 = 13 şoför sayısı
  • 195 + 13 = 208 öğrenci ve şoför sayısının toplamı

3. Tarık, yeni aldığı kitaptan ilk gün 50 sayfa okudu. Daha sonra her gün 132 sayfa okuyarak kitabı 1 haftada bitirdi. Tarık’ın okuduğu kitap kaç sayfadır?


Cevap :

  • 132 x 6 = 792
  • 792 + 50 = 842 Tarık’ın okuduğu kitap sayfası

4. “Bir düğün salonunda 48 masa var. Her masada 12 sandalye var.” Yukarıdaki bilgilere göre bir problem kurunuz.


Problem :

  • Hakan ve Ümran düğün yapmak istiyor. Tuttukları düğün salonunda 48 masa ve bu masaların her birinde 12 tane sandalye vardır. Buna göre bu düğün salonuna Hakan ve Ümran kaç misafir ağırlayabilir?


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 107-108-109 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminde Çarpanlardan Birinin Bir Artırılmasının veya Azaltılmasının İşlem Sonucuna Etkisi Metni Cevapları Sayfa 107, 108, 109


3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminde Çarpanlardan Birinin Bir Artırılmasının veya Azaltılmasının İşlem Sonucuna Etkisi Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 107-108-109


Soru : Vedat, 3 ile 5’i çarpacağı yerde yanlışlıkla 4 ile 5’i çarpmıştır. Vedat’ın çarpanlardan birini 1 artırması, çarpma işleminin sonucunu nasıl değiştirmiştir?


Cevap :

  • 3 x 5 = 15
  • 4 x 5 = 20
  • İşlem sonucunda 5 fazla olduğu anlaşılmaktadır.

Soru : Vedat, 3 ile 5’i çarpacağı yerde yanlışlıkla 3 ile 6’yı çarpsaydı, çarpma işleminin sonucu nasıl değişirdi? Açıklayınız.


Cevap :

  • 3 x 5 = 15
  • 3 x 6 = 18
  • İşlem sonucunda 3 fazla olduğu anlaşılmaktadır.

ETKİNLİK ÇARPIM TABLOSU HAZIRLIYORUM


Araç ve Gereç: kâğıt, kalem


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 107-108-109 TUNA Yayınları”

Yandaki gibi bir tablo yapınız. 1. çarpan 2. çarpan çarpım
1 x 4 ve 2 x 4 işlemlerini yapınız. Sonuçları tabloya yazınız.
1 x 4 ve 2 x 4 işlemlerinin sonucunu karşılaştırınız. İlk işlemdeki birinci çarpanı kaç artırarak ikinci işlemi yaptınız?


Cevap : 1 arttırdık.


3 x 5 ve 4 x 5 işlemlerini yapınız. Sonuçları tabloya yazınız.
3 x 5 ve 4 x 5 işlemlerinin sonucunu karşılaştırınız. İlk işlemdeki birinci çarpanı kaç artırarak ikinci işlemi yaptınız?


Cevap : 1 arttırdık.


Çarpma işleminde çarpanlardan biri 1 artırılırsa çarpımın değeri ne kadar artar? Açıklayınız.


Cevap : 2 çarpan kadar artar.


5 x 8 ve 4 x 8 işlemlerini yapınız. Sonuçları tabloya yazınız.
5 x 8 ve 4 x 8 işlemlerinin sonucunu karşılaştırınız. İlk işlemdeki birinci çarpanı kaç azaltarak ikinci işlemi yaptınız?


Cevap : 1 azalttık.


Çarpma işleminde çarpanlardan biri 1 azaltılırsa çarpımın değeri ne kadar azalır? Açıklayınız.


Cevap : 2 çarpan kadar azalmaktadır.


3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 109 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. 2 x 6 işleminin sonucunu bulunuz. Bu işlemi birinci çarpanı 1 artırarak yapınız. Bulacağınız sonuç ile ilk sonucu karşılaştırınız. Sonucun nasıl değiştiğini açıklayınız.


Cevap :

  • 2 x 6 = 12
  • 3 x 6 = 18
  • 1. çarpanı bir arttırdığımızda sonuç 2. çarpan kadar artmaktadır.

2. Bir öğrenci 5 x 4 işlemini yapacağı yerde yanlışlıkla 5 x 3 işlemini yapmıştır. Bu öğrencinin bulmuş olduğu sonuç, bulması gereken sonuçtan kaç eksiktir?


Cevap :

  • 5 x 4 = 20
  • 5 x 3 =  15
  • 20 – 15 = 5 eksik olarak hesaplanır.

3. 3 x 8 işleminin sonucunu bulunuz. Bu işlemi ikinci çarpanı 1 azaltarak yapınız. Bulacağınız sonuç ile ilk sonucu karşılaştırınız. Sonucun nasıl değiştiğini açıklayınız.


Cevap :

  • 3 x 8 = 24
  • 3 x 7 =  21
  • 2. çarpanı 1 azalttığımızda sonuç 1. çarpan kadar azalmaktadır.


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma Metni Cevapları Sayfa 105, 106


3. Sınıf Matematik Kitabı 10 ve 100 ile Kısa Yoldan Çarpma Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 105-106


Soru : Tanesi 10 kuruş olan şekerlerden 15 tane alan biri kaç kuruş öder?


Cevap : 15 x 10 = 150


Soru : Tanesi 100 lira olan masalardan 3 tane alan biri kaç lira öder?


Cevap : 3 x 100 = 300


Soru : Bu soruların çözümünü nasıl yaparsınız? Yapacağınız işlemlerin kısa bir yolu var mıdır? Tartışınız.


Cevap : Bir doğal sayı, kısa yoldan 10 ile çarpılırken sayının sağına 1 tane sıfır koyulur.


3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 106 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki çarpma işlemlerinin sonucunu bulunuz. 


Cevap :

  • a. 3 x 10 = 30
  • b. 8 x 10 = 80
  • c. 9 x 10 = 90
  • ç. 13 x 10 = 130
  • d. 38 x 10 = 380
  • e. 85 x 10 = 850
  • f. 2 x 100 = 200
  • g. 5 x 100 = 500
  • ğ. 8 x 100 = 800


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 101-102-103-104 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemi Metni Cevapları Sayfa 101, 102, 103, 104


3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşlemi Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 101-102-103-104


Rasim, kitaplığını düzenledi. Rasim, kitaplığın her rafına 8 kitap gelecek şekilde kitapları kitaplığın 3 rafına dizdi.

Soru : Rasim’in kaç kitabı olduğunu hesaplayınız.


Cevap :

  • 3 x 8 = 24 şeklinde hesaplarız.

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 104 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Aşağıdaki çarpma işlemlerinin sonucunu bulunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 101-102-103-104 TUNA Yayınları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 99-100 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpım Tablosu Metni Cevapları Sayfa 99, 100


3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpım Tablosu Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 99-100


Soru : Bir kırtasiyeci, satacağı kalemleri her birinde eşit sayıda kalem olacak şekilde kutulara koymuştur. Yandaki resimde kaç tane kutu vardır?


Cevap : 5


Soru : Her kutu içinde kaç kalem vardır?


Cevap : 6


Soru : Kırtasiyecinin kutulara koyduğu toplam kalem sayısını en kolay yoldan nasıl hesaplarsınız?


Cevap : 6 + 6 + 6 + 6 + 6 = 30


Soru : Toplam kalem sayısını çarpma işlemi yaparak bulunuz. Bu işlemi çarpım tablosunda gösteriniz.


Cevap : 5 x 6 = 30


ETKİNLİK ÇARPIM TABLOSU HAZIRLIYORUM


Araç ve Gereç: kâğıt, kalem

Kâğıda boş bir çarpım tablosu çiziniz.
En üstteki satıra ve en soldaki sütuna 1’den 10’a kadar sayıları yazınız.
Tabloyu oluşturmaya 1’in çarpan olduğu satırdan başlayınız.
Üstteki her sayıyı 1 ile çarpınız. Çarpımları ilk satırdaki kutucuklara yazınız. Benzer şekilde 1’in çarpan olduğu sütunu da tamamlayınız.
Yukarıda yaptığınız işlemleri çarpanlarından biri 2, 4 ve 7 olan tüm satır ve sütunlar için tekrarlayınız.
3 x 5, 5 x 6, 6 x 9, 8 x 3 işlemlerinin sonuçlarını bulunuz. Bu sonuçları tablodaki yerlerine yazınız.
Her satırda bir sayı örüntüsü oluştu mu? Açıklayınız.
Tablodaki örüntülerden yararlanarak eksik kutucukları tamamlayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 99-100 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 100 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. Yüzlük tablodan yararlanarak 2 x 9 , 3 x 7 , 4 x 3 , 5 x 8 , 6 x 9 , 7 x 2 , 8 x 6 , 9 x 9 ve 10 x 10 işlemlerinin
sonucunu bulunuz. Bu sonuçları nasıl bulduğunuzu açıklayınız.


2. Çarpım tablosunda 7 x 9 çarpımının sonucunu bulunuz. Bu sonucu nasıl bulduğunuzu açıklayınız.


Cevap :

İşlemlerinizde tabloda ; 1. çarpandan, 2. çarpana giderek bulabilirsiniz.



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97-98 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminin Kat Anlamı Metni Cevapları Sayfa 97, 98


3. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma İşleminin Kat Anlamı Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 97-98


“Tülin, yaz tatilinde 3 kitap okudu. Ağabeyi Hamit ise Tülin’in okuduğu kitap sayısının iki katı kadar kitap okudu. Hamit, yaz tatilinde kaç kitap okumuştur?” 

Soru : Yukarıdaki problemi nasıl çözersiniz? Problemdeki “iki katı kadar” sizin için ne anlama gelir? 


Cevap :

  • 2 x 3 = 6
  • Bir sayının iki katı demek o sayının 2 ile çarpılması anlamına gelir.

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 98 Cevapları


ALIŞTIRMALAR


1. “Merve’nin iki kartonu var. Hakan ise Merve’nin karton sayısının 5 katı kadar kartona sahiptir. Hakan’ın kaç kartonu vardır?”


Cevap : 2 x 5 = 10


Aşağıdaki çalışmaları verilen soruya göre yapınız. 


a) Bu problemin çözümünde ikişer kartondan oluşan 5 gruptan söz edilebilir mi? Açıklayınız.


Cevap :

  • 2+2+2+2+2= 10
  • 5 x 2 = 10
  • Görüldüğü gibi 5 grup oluşturabiliriz.

b) Bu problem iki gruptan oluşan kartonlarla mı ilgilidir? Açıklayınız.


Cevap : Problem 2 kartondan oluşan birinci grup ve kartondan oluşan ve ikinci grup ile ilgilidir.


c) Bu problemde “beş katı kadar” iki grup arasındaki ilişkiyi ifade etmek için kullanılabilir mi? Açıklayınız.


Cevap : 2 grup, 1. grubun 5 katı olarak ifade edilebilir.


2. “Serpil 10 yaşındadır. Serpil’in babasının yaşı, Serpil’in yaşının 3 katı kadardır. Serpil’in babası kaç yaşındadır?” 

Yukarıdaki problemin çözümünde Serpil’in babasının yaşını bulmak için hangi işlemi yapmak gerekir? 


Cevap :

  • 10 x 3 = 30
  • Serpil’in yaşını 3 ile çarpmak gerekir.

3. 5 x 7 = 35 ifadesini “Yedinin beş katı, otuz beşe eşittir.” şeklinde okuyabilir miyiz? Açıklayınız.


Cevap :

  • Evet okuyabiliriz. Çarpma işleminde sayıların yeri değişse de sonuç değişmez.


 

Our Score
error: Content is protected !!