3. Sınıf Matematik Kitabı 33-34-35. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Altışar, Yedişer, Sekizer, Dokuzar Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34, 35


Öğrencilerin matematik derslerini daha kolay anlamaları için hazırlanan “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 33-34-35 Sayfa Cevapları” büyük bir yardımcı kaynaktır. Bu içerikler, öğrencilerin ödevlerini yaparken veya ders tekrarlarında doğru çözümlere ulaşmalarını sağlar. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, hem öğretmenlerin anlattıklarını pekiştirir hem de öğrencilerin eksik konularını tamamlamalarına destek olur. Böylece dersler daha verimli ve anlaşılır hale gelir.


“3. Sınıf Matematik Kitabı 33-34-35. Sayfa Cevapları”

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Altışar, Yedişer, Sekizer, Dokuzar Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”, ritmik sayma konusunu kavramak isteyen öğrenciler için oldukça faydalıdır. Bunun yanında “3. Sınıf Matematik Kitabı 33, 34, 35 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin kitap üzerinde yer alan etkinlikleri doğru bir şekilde çözüp kendi bilgilerini kontrol etmelerine imkân tanır. Bu kaynaklar, öğrencilerin matematiğe olan ilgilerini artırırken veliler için de öğrenme sürecinde güvenilir bir rehber niteliği taşır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Altışar, Yedişer, Sekizer, Dokuzar Ritmik Sayma Metni”


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 33-34-35


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soner, pul koleksiyonu yapar. Topladığı pulları yapıştırmak için bir defter alır. Her sayfaya 6 pul yapıştırarak defteri doldurur. Soner, toplam kaç pulu olduğunu merak eder. 

Soru : Pullarını hızlı bir şekilde nasıl sayabilir? Düşünelim.


Cevap : 6’şarlı sayarak hızlı bir şekilde pulları sayabiliriz.


ETKİNLİK


Araç Gereç: 2 adet A4 kâğıdı, boya kalemleri, cetvel
• Kâğıtlarınızın ortasından cetvel ile enine bir çizgi çiziniz.
• Cetvelinizi kullanarak aşağıdaki gibi 4 tane yüzlük tablo oluşturunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 31-32-33 MEB Yayınları”

• Tablolarınızın birinde 6 sayısını boyayınız.
• Daha sonra her seferinde boyadığınız sayıya 6 ekleyerek bulduğunuz sayıları boyayınız.
• Boyadığınız sayıları tablonun altına sırayla yazınız.
• Aynı işlemleri diğer tabloların üzerinde 7, 8 ve 9 sayıları için yapınız.
• Yaptığınız boyamalar sonucunda kaçar sayma yapmış oldunuz?


Cevap :

  • 4 tane sayma tablosu meydana geldi.
  • 6, 7, 8 ve 9 ritmik sayma tablosu meydana geldiğini ifade edebiliriz.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


1. Aşağıdaki altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye ritmik saymaları devam ettirelim.


Cevap :

  • 6 – 12 – 18 – 24 – 30 – 36 – 42 – 48 –54 – 60 – 66 – 72 – 78 – 84– 90 – 96
  • 7 – 14 – 21 – 28 – 35 – 42 – 49 – 56 – 63 – 70 – 77 – 84 – 91 – 98
  • 8 – 16 – 24 – 32 – 40 – 48 – 56 – 64 – 72 – 80 – 88 – 96
  • 9 – 18 – 27 – 36 – 45 – 54 – 63 – 72 – 81 – 90 – 99

2. Aşağıdaki altışar ileriye ritmik saymayı devam ettirelim.


Cevap : 40 – 46 – 52 – 58 – 64 – 70 – 76 – 82 – 88 – 94


3. Aşağıdaki yedişer ileriye ritmik saymayı devam ettirelim.


Cevap : 25 – 32 – 39 – 46 – 53 – 60 – 67 – 74 – 81 – 88


4. Aşağıdaki sekizer ileriye ritmik saymayı devam ettirelim.


Cevap : 17 – 25 – 33 – 41 – 49 – 57 – 65 – 73 – 81 – 90


5. Aşağıdaki dokuzar ileriye ritmik saymayı devam ettirelim.


Cevap : 5 – 14 – 23 – 32 – 41 – 50 – 59 – 68 – 77 – 86



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı 30-31-32. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Doğal Sayıların Karşılaştırılması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32


Matematik konularını daha iyi anlamak isteyen öğrenciler için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 30-31-32 Sayfa Cevapları” oldukça faydalı bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, hem sınıfta işlenen konuları tekrar edebilir hem de ödevlerini daha kolay bir şekilde tamamlayabilir. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin anlattıklarını pekiştirerek öğrenme sürecini destekler ve öğrencilerin derslere daha aktif katılım göstermelerine yardımcı olur.


“3. Sınıf Matematik Kitabı 30-31-32. Sayfa Cevapları”

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Doğal Sayıların Karşılaştırılması Metni Etkinlik Cevapları”, sayıların büyüklük ve küçüklük ilişkisini kavramada öğrencilere büyük katkı sağlar. Bunun yanı sıra “3. Sınıf Matematik Kitabı 30, 31, 32 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin kitap üzerinde çözdükleri etkinlikleri kontrol ederek doğru sonuçlara ulaşmalarına imkân tanır. Bu kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için eğitim sürecini destekleyen önemli bir yardımcı materyal niteliği taşır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayıların Karşılaştırılması Metni”


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


Soru : Yılmaz, Murat ve Sabri sabah koşusu yapmak için buluşurlar. 1 dakikada; Yılmaz 203 metre, Murat 304 metre, Sabri ise 255 metre koşar. Bu duruma göre üç arkadaştan;


• En uzun mesafeyi kim koşmuştur? Düşünelim. 


Cevap : Murat (304 metre koşmuştur).


• En kısa mesafeyi kim koşmuştur? Düşünelim.


Cevap : Yılmaz (203 metre koşmuştur).


ETKİNLİK


Araç Gereç: 3 su bardağı kuru fasulye, nohut gibi iri taneli bakliyat, bakliyatları içine alabilecek plastik kap
• Getirdiğiniz bakliyatı plastik kabın içine koyunuz.
• Aranızdan 3 arkadaş seçiniz.
• Arkadaşlarınıza kabın içinden birer avuç bakliyat almalarını söyleyiniz.
• Arkadaşlarınızın elindeki bakliyatları sayınız.
• Kim avucuna daha fazla sayıda bakliyat almıştır? Sayıları karşılaştırınız.
• Hangi sayı en büyüktür?
• Arkadaşlarınızın aldığı bakliyatların sayılarını büyükten küçüğe nasıl sıralarsınız?


Cevap :

Arkadaşlarımızın aldığı bakliyatları sayarız.

  • Sayıları karşılaştırdığımızda en çok alan arkadaşımızın sayısı en büyüktür.

  • En büyük sayı en fazla bakliyatı alan kişiye aittir.

  • Aldıkları bakliyat sayıları büyükten küçüğe doğru sıralanır.

👉 Örnek:

  1. Arkadaş: 18 tane

  2. Arkadaş: 22 tane

  3. Arkadaş: 15 tane

  • En büyük: 22

  • Büyükten küçüğe sıralama: 22 – 18 – 15


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


1. Aşağıdaki sayıları karşılaştıralım. Sembol kullanarak “büyükten küçüğe” sıralayalım. 


Cevap :

  • 745, 8, 65, 950, 578 = 950 > 745 > 578 > 65 > 8
  • 5, 479, 568, 34, 472 = 568 > 479 > 472 > 34 > 5

2. Aşağıdaki sayıları karşılaştıralım. Sembol kullanarak “küçükten büyüğe” sıralayalım. 


Cevap :

  • 392, 6, 573, 784, 48 = 6 < 48 < 392 < 573 < 784
  • 764, 901, 9, 728, 85 =  9 < 85 < 728 < 764 < 901

3. Aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazalım. 


Cevap :

  • ( Doğru ) 128 > 127 > 126 > 125 > 124
  • ( Yanlış ) 456 < 395 < 378 < 290 < 179
  • ( Doğru ) 325 < 434 < 567 = 567 < 574

4.  Aşağıdaki boşluklara ”>” , “<” ve “=” sembollerinden uygun olanı yazalım. 


Cevap :

  • 175 < 216
  • 623 > 570
  • 123 < 234
  • 274 = 274
  • 910 > 751
  • 876 > 321

5. 7, 2, 5 rakamlarını birer kez kullanarak yazılabilecek üç basamaklı;


Cevap :

  • a) En büyük doğal sayıyı yazalım = 752
  • b) En küçük doğal sayıyı yazalım. =  257 


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı 27-28-29. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Doğal Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29


Öğrencilerin matematik dersinde daha başarılı olmaları için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 27-28-29 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu içerikler, öğrencilerin ödevlerini yaparken ve konuları tekrar ederken büyük kolaylık sağlar. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin derslerde anlattıklarını pekiştirerek öğrencilerin konuları daha hızlı kavramasına yardımcı olur. Böylece öğrenme süreci hem eğlenceli hem de verimli bir hale gelir.


“3. Sınıf Matematik Kitabı 27-28-29. Sayfa Cevapları”

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Doğal Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları”, yuvarlama konusunu anlamak isteyen öğrenciler için yol göstericidir. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 27, 28, 29 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin doğru çözümleri görerek kendi yaptıkları etkinlikleri kontrol etmelerini sağlar. Bu tür kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için eğitim sürecini daha düzenli ve kolay takip edilebilir hale getirir.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni”


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 27-28-29


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Büşra ve Selim misket oynarlar. Büşra’nın 12, Selim’in 19 misketi vardır. Buna göre:


• Büşra’nın misket sayısı 10’a mı, 20’ye mi daha yakındır? Düşünelim.


Cevap : 10’a yakındır.


• Selim’in misket sayısı 10’a mı, 20’ye mi daha yakındır? Düşünelim.


Cevap : 20’ye yakındır.


ETKİNLİK


Araç Gereç: 1 adet karton, 1 adet A4 kâğıdı, kalem, makas, bardak
• Kartondan kibrit kutusu büyüklüğünde 11 adet kart kesiniz.
• Kestiğiniz kartların her birini 30’dan 40’a kadar numaralandırınız.
• Daha sonra kartları numara sırasına göre masaya diziniz.
• A4 kâğıdından 9 adet küçük kare parçası kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıtları 31’den 39’a kadar numaralandırınız.
• Daha sonra kâğıtları katlayarak bardağın içine koyunuz.
• Bardaktan rastgele bir kâğıt çekiniz.
• Çektiğiniz sayının hangi onluğa daha yakın olduğunu masadaki kartlara bakarak bulmaya çalışınız.
• Hangi onluğa daha yakınsa sayıyı o kartın üzerine koyunuz.
• Sayıları en yakın onluğa yuvarlarken neye dikkat ettiniz?
• Aynı işlemi farklı sayılarla tekrarlayabilirsiniz.


Cevap : En yakın onluğa yuvarlamak için 5 ve üzeri sayılar yukarıya, 5’ten küçük olan sayıları aşağıya doğru onluğa yuvarlanmalıdır.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


1. Aşağıdaki renkli kutularda verilen sayıları en yakın onluğa yuvarlayalım. Doğru cevabın yazılı olduğu kutuyu kırmızı renge boyayalım.


Cevap :

  • 643 = 640
  • 706 =  710

2. Aşağıdaki renkli kutularda verilen sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayalım. Doğru cevabın yazılı olduğu kutuyu kırmızı renge boyayalım.


Cevap :

  • 593 = 600
  • 349 = 300

3. Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa yuvarlayalım. 


Cevap :

  • 26 = 30
  • 64 = 60
  • 43 = 40
  • 78 =  80
  • 102 =  100
  • 867 =  870

4. Aşağıdaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayalım. 


Cevap :

  • 475 = 500
  • 192 =  200
  • 148 =   100
  • 326 =  300
  • 534 =  500
  • 259 =  300

5. Aşağıdaki dairelerin içinde verilen sayıları en yakın onluğunun bulunduğu kutu ile eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı 27-28-29. Sayfa Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı 25-26. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Birer, Onar, Yüzer Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26


Matematik öğrenimini desteklemek için hazırlanan “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 25-26 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin derslerdeki başarılarını artırmaya yardımcı olur. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğrencilerin konuları daha kolay anlamasını ve öğretmenlerinin anlattıklarını pekiştirmesini sağlar. Bu cevaplar, öğrencilerin ödevlerini yaparken veya sınavlara hazırlanırken güvenle başvurabilecekleri önemli bir kaynaktır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı 25-26. Sayfa Cevapları”

Ayrıca, “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Birer, Onar, Yüzer Ritmik Sayma Metni Etkinlik Cevapları”, ritmik sayma konusunu kavramada büyük kolaylık sunar. Bunun yanında “3. Sınıf Matematik Kitabı 25, 26 Sayfa Cevapları” sayesinde öğrenciler kitapta yer alan soruları doğru şekilde çözerek kendilerini test edebilir. Bu tür kaynaklar, hem öğrencilerin derslerde daha başarılı olmasına hem de velilerin çocuklarının öğrenme sürecini yakından takip etmesine olanak tanır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Birer, Onar, Yüzer Ritmik Sayma Metni”


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 25-26


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Ayşe ve arkadaşları bahçede saklambaç oynarlar. Ayşe ebe olur ve sesli bir şekilde saymaya başlar. Yandaki görseli inceleyelim. Ayşe kaçar sayma yapmıştır? Düşünelim.


Cevap : Ayşe 10’a kadar sayma yapmıştır.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


1. 125’ten başlayarak 134’e kadar ileriye birer ritmik sayalım. 


Cevap :

  • 125 – 126 – 127 – 128 – 129 – 130 – 131 – 132 – 133 – 134

2. 43’ten başlayarak 123’e kadar ileriye onar ritmik sayalım. 


Cevap :

  • 43 – 53 – 63 – 73 – 83 – 93 – 103 – 113 – 123

3. 170’ten başlayarak 970’e kadar ileriye yüzer ritmik sayalım. 


Cevap :

  • 170 – 270 – 370 – 470 – 570 – 670 – 770 – 870 – 970

4. Aşağıdaki balonlarda noktalı yerlere ritmik saymaya uygun sayıları yazalım. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı 25-26. Sayfa Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı 21-22-23-24. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayıların Basamak Adları ve Rakamların Basamak Değerleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24


Matematik dersinde başarılı olmak isteyen öğrenciler için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 21-22-23-24 Sayfa Cevapları” oldukça önemli bir kaynaktır. Bu içerikler sayesinde öğrenciler, konuları daha iyi kavrayarak ödevlerini kolayca yapabilir. Aynı zamanda “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin anlattıklarını pekiştirmek ve eksik kalan noktaları tamamlamak için etkili bir rehber görevi görür. Öğrenciler, düzenli tekrarlarla bilgilerini güçlendirirken matematiğe olan ilgileri de artar.


“3. Sınıf Matematik Kitabı 21-22-23-24. Sayfa Cevapları”

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Sayıların Basamak Adları ve Rakamların Basamak Değerleri Metni Etkinlik Cevapları”, üç basamaklı doğal sayıları anlamada öğrencilere büyük kolaylık sağlar. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı 21, 22, 23, 24 Sayfa Cevapları” sayesinde öğrenciler, kitap üzerinde yer alan etkinlikleri çözümlerken doğru yanıtları görüp kendi bilgilerini kontrol etme şansı bulur. Bu tür kaynaklar, öğrenci ve velilerin eğitim sürecinde güvenle başvurabileceği değerli yardımcı materyaller arasında yer alır.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayıların Basamak Adları ve Rakamların Basamak Değerleri Metni”


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 21-22-23-24


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


ETKİNLİK


Araç Gereç: Renkli A4 kâğıtları, makas, yapıştırıcı
• Aşağıda verilen örneği dikkatlice inceleyiniz.
• Renkli kâğıtlara yirmişer tane 100, 10 ve 1 sayılarını yazarak kağıtları kesiniz.
• Tabloda verilen sayıların 100’lük, 10’luk ve 1’liklerini örnekteki gibi yapıştırınız.
• Defterinize benzer tablolar çiziniz ve çizdiğiniz tabloya sayılar yazınız.
• Kendi yazdığınız sayıların da basamak değerlerini örnekteki gibi yapıştırınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


1. Aşağıdaki tabloda 263 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları”

2. Aşağıdaki sayıların basamak adlarını ve basamak değerlerini yazalım. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları”

3. 518 sayısına göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.


Cevap :

  • 5 rakamının basamak değeri kaçtır? = 500
  • 8 rakamının basamak değeri kaçtır? = 8
  • 1 rakamının bulunduğu basamağın adı nedir? = 10
  • Sayının okunuşu nasıldır? = Beş yüz on sekiz

4. Aşağıdaki cümlelerde 307 sayısının basamak adları ve basamak değerleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Buna göre önlerindeki kutulara doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazalım.


Cevap :

  • (Doğru ) 3 rakamının basamak değeri 300’dür.
  • ( Yanlış ) 7 rakamının basamak değeri 70’tir.
  • (Doğru ) 0 rakamının bulunduğu basamağın adı onlar basamağıdır.
  • ( Yanlış ) Sayının okunuşu “üç yüz yetmiş”tir


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı 16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


Öğrencilerin matematik konularını daha iyi kavramaları için hazırlanan “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 16-17-18-19-20 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Özellikle “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, derslerde karşılaşılan soruların çözümlerini adım adım sunarak öğrenme sürecini destekler. Konuları anlamakta zorlanan öğrenciler, bu cevaplarla birlikte hem eksiklerini tamamlar hem de konuları daha hızlı öğrenir. Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”, ünite içerisinde yer alan önemli bilgileri pekiştirmek için etkili bir kaynak olarak öne çıkar.


“3. Sınıf Matematik Kitabı 16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları”

Bunun yanında, “3. Sınıf Matematik Kitabı 16, 17, 18, 19, 20 Sayfa Cevapları” sayesinde öğrenciler kitap üzerinde çalışırken doğru çözümleri kolayca bulabilir. Bu hem ödevlerde hem de sınav hazırlıklarında büyük kolaylık sağlar. Aynı zamanda veliler için de çocuklarının öğrenme süreçlerini takip etmede yol gösterici olur. Tüm bu içerikler, “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 16-17-18-19-20 Sayfa Cevapları” ile birleştiğinde, öğrencilerin matematiğe olan ilgisini artırır ve başarıya giden yolda güçlü bir destek sunar.


“3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni”


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki kitap, boncuk, kalem ve çerçeveleri sayalım. Doğal sayılar ile ilgili daha önce öğrendiklerimizi hatırlayalım. Bu varlıkların sayılarında kaç tane onluk ve birlik olduğunu düşünelim.


Cevap :

  • 3 onluk ve 3 birlik boncuk vardır.
  • 6 birlik kalem vardır.

ETKİNLİK


Araç Gereç: 1 kavanoz fasulye, 10 adet plastik bardak, 1 adet plastik tabak

• Bardakların her birine 10 adet fasulye koyunuz.
• Fasulye ile doldurduğunuz bardakları yan yana diziniz.
• Bardaktaki fasulyeleri onar sayınız.
• Kaça kadar saydınız?
• Kaç tane onluk saydınız?
• Bardaklardaki fasulyeleri tabağa boşaltarak hepsini bir araya getiriniz.
• Tabağınızda toplam kaç fasulye oldu?
• Bir arada bulunan bu fasulyeleri nasıl adlandırırsınız?


Cevap : 10-10-10 olarak 30 tane fasulyeye saydık.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


1. Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyelim. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazalım.


Cevap :

  •  2 yüzlük +  4 onluk + 2 birlik
    Sayı = 242

2. Aşağıdaki sayıların önlerindeki kutulara, okunuşu doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazalım.


Cevap :

  • ( Yanlış ) 245 yüz kırk beş
  • ( Doğru ) 623 altı yüz yirmi üç
  • ( Doğru ) 916 dokuz yüz on altı
  • ( Yanlış ) 105 yüz elli
  • ( Doğru ) 357 üç yüz elli yedi

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


3. Aşağıdaki tabloda yüzlük, onluk ve birlik olarak verilen sayıları ve sayıların okunuşlarını yazalım.


Cevap :

3 yüzlük + 2 onluk + 6 birlik

Sayı : 326

Okunuşu : üç yüz yirmi altı


6 yüzlük + 8 onluk

Sayı : 680

Okunuşu : altı yüz seksen


4 yüzlük + 1 onluk + 3 birlik

Sayı : 413

Okunuşu : dört yüz on üç


4. Aşağıdaki taban bloklarını verilen sayı kadar boyayalım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı 16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve bilgilerini sınamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite sonunda konuları ne kadar anladıklarını görmelerine katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 86, 87, 88, 89 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89


1. Aşağıdaki noktalı yerlere ilgili görsel numaralarını yazınız. 


Cevap :

Kendiliğinden hareket edenler = 1, 4, 5 ve 7

Kendiliğinden hareket etmeyenler = 2, 3, 6 ve 8


2. Aşağıdaki görselleri ve tabloyu inceleyiniz. Tabloda işaretlenen özelliklere uygun olan görselin numarasını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


3. Görsellerle ilgili cümleleri okuyunuz. Görsellerdeki çocukların uyguladığı kuvvetleri itme, çekme veya her ikisi de olacak şekilde ilgili kutu veya kutuları boyayarak gösteriniz.


Cevap :

a. Fatih dişlerini fırçalıyor. = Çekme ve İtme

b. Sami, saatini almak için çekmeceyi açtı.  = Çekme

c. Emel, rüzgârlı havada uçurtmasını uçuruyor.  = Çekme

ç. Ece, açık kalan dolabın kapağını kapatıyor.  = İtme


4. Hareketli veya hareketsiz cisimlere kuvvet uygulandığında aşağıda verilen durumlardan hangileri oluşabilir? İşaretleyerek gösteriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları”

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


5. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Buna göre noktalı alanlara gelmesi gereken ifadeleri kutulardan bulunuz. Uygun ifadeleri noktalı alanlara yazınız. Boş bırakılan kutuya yazdıklarınızdan hareketle kuvvetin tanımını yapınız.


Cevap :

a. Babam sarı ışığın yandığını görünce frene basarak otomobilin hızını azalttı. = yavaşladı

b. Nermin, hareket hâlindeki topa aynı yönde hızlıca vurdu. = hızlandı

c. Veysel, duran bebek arabasını iterek sürmeye başladı. = harekete başladı

ç. Sokaktan geçen motorcu sola döndü. = yön değiştirdi

d. Gülhan, sıranın üzerinde yuvarlanan kalemin hareket etmesini parmaklarıyla engelledi. = durdu

Kuvvet: Bir cismi hareket ettiren, durduran veya yönünü değiştiren etkiye kuvvet denir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


6. Günlük yaşamda hareketli cisimlerin sebep olabileceği durumlarda hangi öğrencinin verdiği cevaplar yaşanabilir? Yaşanabilecek tehlikeleri belirten öğrencilerin başındaki çemberleri boyayınız. Boyadığınız çemberlerin içindeki harfleri sırayla yazarak şifreyi oluşturunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hareketli cisimlerin tehlikelerini anlamalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 80, 81, 82, 83, 84, 85 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Hareketli Cisimlerin Tehlikeleri Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 80-81-82-83-84-85


Beraber Yapalım Malzemeler 

ຉ Renkli karton (3 adet)
ຉ Kurşun kalem

Uygulama Adımları 

1. Renkli kartonların ortalarına “Okul Koridoru, Trafik ve Doğa
Kaynaklı Afetler” başlıklarını yazınız.
2. Sınıfta üç istasyon oluşturunuz. Her istasyona bir karton koyunuz.
3. Üç grup oluşturunuz. İstasyonunuzu grup olarak seçiniz.
4. Seçtiğiniz istasyonun konusuna göre hareketli cisimleri ve bu cisimlerin hareketlerinin neler olduğunu tartışınız.
5. İstasyonunuzda belirlediğiniz hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeleri tartışınız. Tartışma sonuçlarınızı kartona yazınız.
6. Çalışmanız bitince grubunuzla birlikte diğer istasyonlara geçiniz. Geldiğiniz istasyonda yazılanları gözden geçiriniz, grupça tartışınız. Eklemek istediğiniz görüşlerinizi kartona yazınız.
7. Kartonlarda yazan sonuçları sınıfça değerlendiriniz


Soru 1: İstasyonunuzdaki hareketli cisimler nelerdir ve hangi hareketleri yapmaktadır?
Cevap :

  • Okul Koridoru: Öğrenciler ve öğretmenler yürüyor veya koşuyor; ileri doğru hareket ve yön değiştirme yapıyor.

  • Trafik: Arabalar ve bisikletler hareket ediyor; ileri doğru hareket, hızlanma ve yavaşlama hareketleri yapıyor.

  • Doğa Kaynaklı Afetler: Rüzgâr, sel ve toprak kaymaları hareket ediyor; ileri doğru hareket, sallanma ve yön değiştirme hareketleri yapıyor.


Soru 2: Bu hareketli cisimlerin neden olabileceği tehlikeler nelerdir?
Cevap :

  • Okul Koridoru: Koşarken çarpışmalar ve düşmeler olabilir.

  • Trafik: Arabalar ve bisikletler çarpışabilir, kazalar oluşabilir.

  • Doğa Kaynaklı Afetler: Sel ve toprak kaymaları can ve mal kaybına neden olabilir.


Soru 3: Diğer grupların istasyonlarını incelediğinizde eklemek istediğiniz görüşler neler olabilir?
Cevap :   Her hareketli cisim, güvenlik kurallarına uyulmadığında tehlike yaratabilir; okulda, trafikte ve doğa olaylarında dikkatli olmak gerekir.


Soru : Eski zamanlarda yaşadığınızı hayal ediniz. Araştırma yapmak için günümüzdeki araç gereçlere ve olanaklara sahip değilsiniz. Dünya’nın şekli ile ilgili neler düşünürdünüz?


Cevap :  Eski zamanlarda yaşasaydım, Dünya’nın düz veya yuvarlak olup olmadığını gözlemlerime ve doğal olaylara göre tahmin ederdim; örneğin ufuktaki gemilerin önce üst kısımlarının sonra tamamının görünmesi veya ay ve güneşin hareketleri Dünya’nın yuvarlak olabileceğini düşündürürdü.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


1. Aşağıda verilen olaylara ve görsellere göre ilgili alanları doldurunuz. 

1. Olay : Cemil, zilin sesini duyunca koşarak sınıfından çıkıyor. Koridorda koşarken diğer sınıfların kapıları da açılıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar:

  • Koridorda hızlı koşmak, diğer öğrencilerle çarpışma riski yaratır.

  • Açık kapılara çarpmak veya düşmek.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler:

  • Koridorda yavaş ve dikkatli yürümek.

  • Kapılara ve çevreye dikkat ederek hareket etmek.


2. Olay : Ayşe, oyun parkındaki boş salıncakları görünce salıncağa binebilmek için koşmaya başlıyor. Ancak Ayşe ulaşıncaya kadar arkadaşı salıncağa binip sallanmaya başlıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar:

  • Koşarken düşme veya çarpma riski vardır.

  • Salıncağa binmeden önce arkadaşına çarpabilir veya salıncağın hareketinden etkilenebilir.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler:

  • Sıra bekleyerek ve dikkatli yürüyerek salıncağa yaklaşmak.

  • Arkadaşlarıyla iletişim kurarak sırayla binmek.


3. Olay : Mert, çok sevdiği topu ile oynamak için oyun alanına gidiyor. Ancak topunu elinden kaçırıyor. Top, oyun alanının dışına çıkıyor.


Cevap :

a. Tehlike oluşturabilecek durumlar:

  • Topun oyun alanının dışına çıkması araçların altına girmesine veya başka kişilere çarpmasına yol açabilir.

  • Mert topu almak için yola çıkarsa düşme veya çarpışma riski oluşur.

b. Tehlike oluşmaması için yapılması gerekenler:

  • Topu oyun alanı içinde oynamak.

  • Top dışarı çıkarsa yetişkinlerden yardım istemek ve yola çıkmamak.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


2. Açıklamalara ilişkin sözcükleri ilgili kutulara yazınız. Oluşan tehlikelerin nedenlerini noktalı alana yazınız.


Cevap :

a. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu ev aletleridir. Çünkü vantilatör. Çünkü hızlı döndüğü için elimize veya parmağımıza zarar verebilir.

b. Durdurmaya çalışmanın tehlikeli olduğu oyun araçlarıdır. Çünkü çırpıcı, salıncak. Çünkü hareket halindeyken dokunmak çarpma veya düşmeye yol açabilir.

c. Hızlı kullanıldığında tehlikeli olan oyun araçlarıdır. Çünkü bisiklet, paten, kaykay. Çünkü kontrolsüz hız kazalara neden olabilir.

ç. Tehlikeli sonuçlar oluşturabilecek doğa kaynaklı afetlerdir. Çünkü çığ, sel, heyelan. Çünkü büyük hasar ve yaralanmalara yol açabilirler.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi kavramaları açısından önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin itme ve çekme kuvvetlerinin cisimler üzerindeki etkilerini anlamalarına katkı sağlar.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 77, 78, 79 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 77-78-79. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İtme ve Çekme Kuvvetinin Cisimlere Etkisi Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79


Beraber Yapalım Malzemeler

ຉ 2 küçük top

Uygulama Adımları 

1. Bir topu, duran diğer topla çarpışacak şekilde atınız.
2. Arkadaşınızın yerde yuvarladığı topun arkasından diğer topu yuvarlayınız. Topunuzun önde giden topa çarpmasını sağlayınız.
3. Arkadaşınızdan 4-5 metre uzaklaşarak onun karşısına geçiniz. Toplarınızı aynı anda yerde yuvarlayarak topların çarpışmasını sağlayınız.
4. Duvardan 4-5 metre uzakta durunuz. Topunuzu duvara çarpacak şekilde yuvarlayınız.


Soru : Aşağıdaki sorunun cevabını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Yukarıdaki uygulama adımlarında toplar, hangi hareketleri yapmıştır? 


Cevap : Yukarıdaki uygulama adımlarında toplar ileri doğru hareket, çarpma, yön değiştirme ve geri sekme hareketlerini yapmıştır.


Soru : Kuvvet uygulanan her cisim hareket eder mi? Tartışınız.


Cevap : Hayır, kuvvet uygulanan her cisim hareket etmez; bazı cisimler sürtünme veya ağırlık gibi etkenlerden dolayı yerinde kalabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


1. Mavi ok yönünde hareket eden akülü arabaya önce A yönünde, sonra B yönünde kuvvet uygulandığında olabilecek durumların kutularını işaretleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77-78-79 Cevapları”

2. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun kelimeleri yazınız. 


Cevap :

a. Duvara çarpan top yönünü değiştirir.
b. Kuvvet uyguladığımız her cisim hareket etmeyebilir.
c. Hareket hâlindeki cisimleri hızlandırmak için hareket yönüyle aynı yönde kuvvet uygulanmalıdır.
ç. Hareket hâlindeki cisimleri yavaşlatmak veya durdurmak için hareket yönüyle ters yönde kuvvet uygulanmalıdır.
d. Duran bir cismi hareket ettiren, hareket eden bir cismi durduran etkiye kuvvet denir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76 Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları, öğrencilerin derslerde öğrendiklerini pekiştirmeleri ve konuları daha iyi anlamaları açısından oldukça önemlidir. İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları, soruların doğru şekilde çözülmesini sağlayarak öğrenme sürecini destekler. Özellikle 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Bölüm 2: Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma : İtme ve Çekme Kuvveti Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin itme ve çekme kuvvetlerini anlamalarına katkıda bulunur.


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76 Cevapları MEB Yayınları”

Ayrıca, 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 73, 74, 75, 76 Sayfa Cevapları, ödev ve tekrar çalışmalarında rehber olarak kullanılabilir. Öğrenciler, 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76. Sayfa Cevapları ile eksiklerini fark ederken, İlkokul 3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı MEB Yayınları Cevapları sayesinde konuları daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenebilirler.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı İtme ve Çekme Kuvveti Metni”


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76


Soru : Okçuluk alanında Türkiye’ye altın madalya kazandıran olimpiyat şampiyonumuzun kim olduğunu araştırınız.


Cevap : Türkiye’nin olimpiyatlarda okçulukta altın madalya kazanan sporcusu Mete Gazoz’dur.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Beraber Yapalım Malzemeler
ຉ Ek 5
ຉ Makas
ຉ Yapıştırıcı

Uygulama Adımları 

1. Sayfa 217’deki ev görselini (Ek 5) noktalı yerlerden kesiniz.
2. Pencere ve camların dışındaki bölümlerin arkasına yapıştırıcı sürünüz. Evi defterinize yapıştırınız.
3. Evin pencerelerini açınız.
4. Evin kapısını önce açıp daha sonra kapatınız.


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.


1. Pencereleri açarken hangi hareketleri yaptınız?


Cevap : Pencereleri açarken dönme ve itme hareketlerini yaptım.


2. Kapıyı kapatırken hangi hareketleri yaptınız?


Cevap :  Kapıyı kapatırken itme ve yön değiştirme hareketlerini yaptım.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


1. Görsellerde ifade edilen kuvvetlerin itme mi, çekme mi olduğunu bulunuz. Görsellerin altındaki noktalı alanlara yazınız. Aşağıdaki boş alanlara, itme ve çekme kuvvetine örnek olacak birer görsel çiziniz.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73-74-75-76 Cevapları”

2. Seren, lokomotifi önce vagonların önüne bağladı. Daha sonra lokomotifi vagonların arkasına bağladı. Her iki durumda da vagonların ok yönünde hareket ettiğini gözlemledi. 

Seren, bu deneyiminden sizce nasıl bir sonuç çıkarmıştır? 


Cevap :  Seren, vagonların hareket yönünün lokomotifin hangi tarafa bağlı olduğuna bağlı olmadığını, hareketin lokomotifin çekiş gücüne bağlı olarak gerçekleştiğini fark etmiştir.



 

Our Score
error: Content is protected !!